quote:Uitzendschema deze week @NPO1
Zaterdag 23 mei - 20:25-20:55: Op weg naar het Songfestival
Zaterdag 23 mei - 21:00-00:40: Finale Eurovisie Songfestival
Edsilia was ook de tweede keer wel goed.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:02 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Vanaf hier gaat het wel bergafwaarts ja.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En gewoon een degelijk lied.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:04 schreef johannes_vermeer het volgende:
Lordi sowieso een van de meest memorabele inzendingen ooit.
quote:Op zondag 24 mei 2015 02:04 schreef iBenny het volgende:
De Armenen waren fan van Trijntje... 12 punten
http://www.eurovision.tv/page/results?event=1883&voter=NL
Wij gaven 12 punten aan Armenie. Vorig jaarquote:Op zondag 24 mei 2015 02:04 schreef iBenny het volgende:
volgend jaar stuurt België stromeaquote:Op zondag 24 mei 2015 02:04 schreef einzeinz het volgende:
Probleem van België en Nederland is is dat ze steeds derderangsartiesten sturen. België krioelt van de goeie muziek, helaas geraken die niet op ESF.
Dit jaar vond ik Belgie wel goed!quote:Op zondag 24 mei 2015 02:04 schreef einzeinz het volgende:
Probleem van België en Nederland is is dat ze steeds derderangsartiesten sturen. België krioelt van de goeie muziek, helaas geraken die niet op ESF.
Oh 2014quote:Op zondag 24 mei 2015 02:04 schreef Susi het volgende:
Hongarije geeft NL ook wel vaak punten, nu weer 10
In 2014 jaquote:Op zondag 24 mei 2015 02:04 schreef iBenny het volgende:
quote:Vakjury's Montenegro en Macedonië in de fout
WENEN - De songfestivalvakjury's in Montenegro en Macedonië zijn door de organisatie van het muziekevenement gediskwalificeerd. De stemmen die de professionals uitdeelden in de finale zijn geschrapt en de puntentelling van beide landen is voor honderd procent gebaseerd op de mening van de televoters.
Dat meldde de organisatie van het Eurovisiesongfestival zaterdagnacht vlak na de finale.
Een onafhankelijke partij hield toezicht op het verloop van de stemprocedures bij de vakjury's in alle veertig deelnemende landen. Bij Montenegro en Macedonië zijn onregelmatigheden geconstateerd. Wat er precies is misgegaan, is niet bekendgemaakt.
De punten die landen geven aan acts tijdens het songfestival zijn voor vijftig procent bepaald door de tv-kijkers en voor vijftig procent door een lokale vakjury. Om omkoping of andere misstanden tegen te gaan, wordt het verloop van de stemprocedure streng in de gaten gehouden.
Bijna alles uit West-Europa dus. Al kan je dat de stemmende landen ook niet kwalijk nemen.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:06 schreef hole1988 het volgende:
We kregen van de volgende landen de punten.
Albanië 1
België 6
Denemarken 7
Estland 5
Macedonië 1
Finland 3
Frankrijk 2
Georgië 2
Roemenië 3
Spanje 3
Helaas hebben ze hierna weer vakjury's weer geherintroduceerd.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:04 schreef johannes_vermeer het volgende:
Lordi sowieso een van de meest memorabele inzendingen ooit.
Denk dat ook een vakjury Lordi wel goed zou vinden.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Helaas hebben ze hierna weer vakjury's weer geherintroduceerd.
Het wordt de laatste jaren wel een beetje saai
We willen weer een nieuwe Verka
Het is dan wel weer jammer dat niet bekend wordt gemaakt wat er dan aan de hand is. Is er sprake van kwade opzet, slordigheden, hebben ze vreemde patronen ontdekt?quote:
Of Kim-Lian. Die hokt toch al met een Zweedse producer oid?quote:Op zondag 24 mei 2015 02:08 schreef 11en30 het volgende:
Kunnen we voor volgend jaar niet een goed lied voor Edsilia van de Zweden kopen?
Destijds zoooooo blij dat het om het liedje ging en niet om de show, nu wint een poppetjequote:Op zondag 24 mei 2015 02:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Helaas hebben ze hierna weer vakjury's weer geherintroduceerd.
Het wordt de laatste jaren wel een beetje saai
We willen weer een nieuwe Verka
Geen spoilers ajb.quote:
Vragen we Thomas G:son. Of Ralph Siegel.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:08 schreef 11en30 het volgende:
Kunnen we voor volgend jaar niet een goed lied voor Edsilia van de Zweden kopen?
Kim-Lian was altijd bloed irritant bij de Kids Top 20.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:09 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Of Kim-Lian. Die hokt toch al met een Zweedse producer oid?
Oh fuck it ik zat weer bij 2014 te kijken.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:09 schreef Cee het volgende:
Twee van de Belgische juryleden hebben Finland op 3 gerankt.
shady lady ani lorakquote:
Ga je lekker Cee?!quote:
thanksquote:
Anni 'knik knik' Lorakquote:
Beeeeheeelievveeeequote:Op zondag 24 mei 2015 02:12 schreef Susi het volgende:
Oh getver komt zo Dima Bilan met die ijsdanser en die klootviool.
quote:Op zondag 24 mei 2015 02:13 schreef Susi het volgende:
[..]
Geweldige stem, knappe vrouw en een echte performance
onterechte winnaarsquote:Op zondag 24 mei 2015 02:12 schreef Susi het volgende:
Dat Noorse knulletje is idd zwaar irritant.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:12 schreef Susi het volgende:
quote:Op zondag 24 mei 2015 02:13 schreef Susi het volgende:
[..]
De Nederlandse televoters zetten Finland nog op 7.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:12 schreef Cee het volgende:
Australische jurylid 1 zette België in de eerste halve finale op de laatste plaats, jurylid 3 op de eerste.
ik houd van lijstjes.
En in 2008.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:13 schreef Susi het volgende:
[..]
Waar zie je dat?quote:Op zondag 24 mei 2015 02:09 schreef Cee het volgende:
Twee van de Belgische juryleden hebben Finland op 3 gerankt.
Er zijn inderdaad heel veel gekke dingen uit te halen ja. Wat ik dan wel als lijstjesliefhebber jammer vind, is dat je de halve finale en finale niet heel makkelijk naast elkaar kan leggen.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:12 schreef Cee het volgende:
Australische jurylid 1 zette België in de eerste halve finale op de laatste plaats, jurylid 3 op de eerste.
ik houd van lijstjes.
Ik zat bij 2014 te kijken dus laat maar.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waar zie je dat?
Ik zit heel raar te kijken zeker, maar ik zie uitslagen ZONDER Finland erin.
Nou. Ik kan me dit nummer ook totaal niet herinneren.quote:
Over zes jaar ben je de winnaar van vanavond ook weer vergeten.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:17 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Nou. Ik kan me dit nummer ook totaal niet herinneren.
Op basis waarvan wordt gezegd dat Nederland 14e is en Denemarken 13e? Ze hebben toch even veel punten?quote:Op zondag 24 mei 2015 02:15 schreef Fred_B het volgende:
De Deense jury zette Trijntje op de 2e plek. Geen wonder dat die de finale ook niet hebben gehaald
quote:
Ik vond Zweden sowieso wel matig. Maar iedereen hier schijnt het leuk te vinden.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:18 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Over zes jaar ben je de winnaar van vanavond ook weer vergeten.
Ik weet nu al niet meer hoe het liedje heetquote:Op zondag 24 mei 2015 02:18 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Over zes jaar ben je de winnaar van vanavond ook weer vergeten.
Geer bedoel jequote:Op zondag 24 mei 2015 02:18 schreef johannes_vermeer het volgende:
Als Jeroen van der Boom er bij had gezeten hadden we gewonnen.
Obv het aantal verschillende landen dat op een land heeft gestemd worden ze gerankt.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Op basis waarvan wordt gezegd dat Nederland 14e is en Denemarken 13e? Ze hebben toch even veel punten?
Die konden niet eens op Montenegro stemmen?quote:Op zondag 24 mei 2015 02:17 schreef L3gend het volgende:
De Macedonische jury![]()
Die zetten allemaal Montenegro op de 1ste plek en Servie als 2de plek
Vind je het gek dat ze verdacht waren en niet meetelden
Die ordinaire homohumorquote:Op zondag 24 mei 2015 02:20 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Oh ja, Geer, dat was echt om te gieren geweest.
Ik denk niet dat dat per se het probleem is. Want dat doen dergelijke landen wel vaker. Niet dat het block voting tegenwoordig de uitslag nog zozeer in de top beïnvloed, maar voormalig Joegoslavische landen blijven nu eenmaal op elkaar stemmen.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:17 schreef L3gend het volgende:
De Macedonische jury![]()
Die zetten allemaal Montenegro op de 1ste plek en Servie als 2de plek
Vind je het gek dat ze verdacht waren en niet meetelden
Ik vond het echt niet bijzonder. En Rusland al helemaal niet. Blonde dame met een beetje open jurkje maar het liedje kan ik me gewoon niet herinneren.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:19 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ik vond Zweden sowieso wel matig. Maar iedereen hier schijnt het leuk te vinden.
Meer hoge punten of van meer landen punten... Welke eerst komt weet ik zo gauw niet meerquote:Op zondag 24 mei 2015 02:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Op basis waarvan wordt gezegd dat Nederland 14e is en Denemarken 13e? Ze hebben toch even veel punten?
In weinig niet Engels-sprekende landen wordt zo veel en goed Engels gesproken als in Nederland.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:19 schreef 11en30 het volgende:
Nederlanders die Engels proberen te spreken..
Maar dat alle juryleden dat invulden is wel echt verdacht, bij andere landen zijn de juryleden iets meer verdeeldquote:Op zondag 24 mei 2015 02:21 schreef Redefine het volgende:
Ik denk niet dat dat per se het probleem is. Want dat doen dergelijke landen wel vaker. Niet dat het block voting tegenwoordig de uitslag nog zozeer in de top beïnvloed, maar voormalig Joegoslavische landen blijven nu eenmaal op elkaar stemmen.
Haar kapsel was ook bloed irritant.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:09 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Kim-Lian was altijd bloed irritant bij de Kids Top 20.
Dat waren echt nog eens tijden
Nou, wat een vooruitgangquote:Op zondag 24 mei 2015 02:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat Noorse knulletje is idd zwaar irritant.
Gelukkig daarna Sieneke
Nee hoor. De meningen zijn behoorlijk verdeelt. Vrij veel mensen die het niet zo heel boeiend vonden. Zelf kan ik met de winst van Zweden leven, maar had liever een andere winnaar gezien.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:19 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ik vond Zweden sowieso wel matig. Maar iedereen hier schijnt het leuk te vinden.
Bedankt voor die bloemen.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:23 schreef Cee het volgende:
Pools jurylid Mihai Pocorschi zette Nederland op de 2e plaats.
Bloemen voor de beste man.
We hebben weleens merkwaardiger gestemd. Het lijkt zowaar op een vorm van smaak dit lijstje.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:19 schreef Fred_B het volgende:
Dit stemden de Nederlandse televoters vandaag:
12 Belgium
10 Italy
8 Sweden
7 Australia
6 Armenia
5 Russia
4 Poland
3 Israel
2 Estonia
1 Serbia
Denemarken is groter dan Nederland daaromquote:Op zondag 24 mei 2015 02:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En een brilletjequote:Op zondag 24 mei 2015 02:23 schreef Cee het volgende:
Roemeens jurylid Mihai Pocorschi zette Nederland op de 2e plaats.
Bloemen voor de beste man.
Met België ben ik sowieso erg blijquote:Op zondag 24 mei 2015 02:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
We hebben weleens merkwaardiger gestemd. Het lijkt zowaar op een vorm van smaak dit lijstje.
Jomanda had helaas het einde van deze fantastische zender voorspeld dus toen was er geen omkeren meer aan.quote:
Vader Jacob op een keyboard spelen is voor mij al een hele uitdaging.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:22 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik ging toen ook proberen dit op de piano te leren
Was best pittig.
Ik denk dat met voldoende oefening dat toch moet lukken.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vader Jacob op een keyboard spelen is voor mij al een hele uitdaging.
Lekkerquote:Op zondag 24 mei 2015 02:24 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik zet de Bossche bollen op tafel.
bedankt hansquote:
Sinds Joan een FOK! account heeft voel ik sympathie voor haar.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Veruit de ergste van al onze inzendingen. Ja, vele malen erger dan Joan Franka.
Positief in de zin dat niemand de tekst begreep, ja.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:25 schreef Susi het volgende:
Nouja, het enige positieve vind ik dat NL wat Nederlandstalig stuurde.
joanquote:Op zondag 24 mei 2015 02:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Veruit de ergste van al onze inzendingen. Ja, vele malen erger dan Joan Franka.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Duidelijk een nichtje van Trijntje.
Armenië, Polen en Servië zal wel diaspora zijn, maar het overheerst in het huidige systeem toch niet meer.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
We hebben weleens merkwaardiger gestemd. Het lijkt zowaar op een vorm van smaak dit lijstje.
Dan is ze inderdaad net als wij. Wij kunnen ook niet zingen.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:25 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Sinds Joan een FOK! account heeft voel ik sympathie voor haar.
quote:Op zondag 24 mei 2015 02:26 schreef Cee het volgende:
Finalist van Pop Idol in Estland in 2011, Triin Niitoja, zette Nederland op 1.Naar haar vernoemd zelfs, zo te zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Duidelijk een nichtje van Trijntje.![]()
En ze kan goed een indiaan nadoen, net als Stijn Vreven.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Dan is ze inderdaad net als wij. Wij kunnen ook niet zingen.
(Grapje Joan, je bent geweldig. Daten?)
Ik denk dat jij morgen vooral koppijn hebt.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:26 schreef ChatGirl het volgende:
Wedden dat ik dit morgen de hele dag nog in mn kop heb zitten
Een enorme verdeeldheid kan net zo verdacht zijn. Ik denk niet dat je een jury kan schorsen voor het stemmen op hetzelfde land. Zeker niet als er een culturele/geografische logica achter de stemmen zit.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:22 schreef L3gend het volgende:
[..]
Maar dat alle juryleden dat invulden is wel echt verdacht, bij andere landen zijn de juryleden iets meer verdeeld
quote:Op zondag 24 mei 2015 02:26 schreef Cee het volgende:
Finalist van Pop Idol in Estland in 2011, Triin Niitoja, zette Nederland op 1.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Duidelijk een nichtje van Trijntje.
De Sahara is zonder meer erg droog.
Armenie geen twaalf in een jaar dat wij niet meededen.quote:Op zondag 24 mei 2015 02:19 schreef Fred_B het volgende:
Dit stemden de Nederlandse televoters vandaag:
12 Belgium
10 Italy
8 Sweden
7 Australia
6 Armenia
5 Russia
4 Poland
3 Israel
2 Estonia
1 Serbia
Forum Opties | |