abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152562031
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Belangrijk
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer chte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Kaarten van het conflictgebied

Isral:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Westelijke Jordaanoever:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gazastrook:
SPOILER
Officile VN-kaarten van het gebied zijn hier te vinden.

Nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever (2012)

Bevolkingsdichtheid:

Onderzoek naar de publieke opinie

In Isral
http://en.idi.org.il/tool(...)-the-guttman-center/

In de Palestijnse gebieden
http://www.pcpo.ps/
http://www.pcpsr.org
(Laatstgenoemde doet ook samen met het Israelische Joint Israeli Palestinian Poll)

[ Bericht 96% gewijzigd door Specularium op 13-05-2015 16:11:29 ]
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_152563351
Wat ik bedoel te zeggen (sorry voor mijn slecht Neederlandsch) is dat ik het niet erg vind dat mensen tegen een Joodse staat zijn, dat ze tegen Israel zijn. Er zijn mensen die Israel walgelijk vinden. En er zijn mensen die spruitjes walgelijk vinden.

Neem als voorbeeld aantal user hier (geen aanval) die zijn systematisch tegen Israel. Met mischien ook klein vleugje tegen Joden. Kan
Dat vind ik geen antisemitisme. Ik begrijp hun haat / afgunst niet maar respecteer dat. Alleen vind ik het niet handig in een discussie. Dat is het enige

Maar wat ik merk bij sommige personen ( onder ander de Nederlandse vrouwen Gretta Duisenberg en Anja Meulenbelt) is dat zij wel beweren op te komen voor de Palestijnen

Kees22 (sorry man dat ik even noem) zegt zelf niet te pleiten voor de Palestijnen in zijn posten tegen Israel. Kijk dat is teminste eerlijk. Maar deze Gretta en Anja. Die BSD movement. Het oproepen tot boycotten van Israel en alles hieraan gerelateert, claimen dat wel

En dat vind ik misbruik maken van. Ze maken misbruik van het Palestijnse leed om hun eigen doeleinden te realiseren. En dat doel is het demoniseren van de staat Israel. Van zijn democratie en de inwoners.
En dat vind ik antisemitisme :Y

Kees vind ik geen antisemiet omdat hij het Palestijnse leed niet misbruikt. Hij vergelijkt de Joden (algemeen) niet met de nazi's.

Hij vergelijkt de situatie van de Palestijnen niet met de slachtoffers van de holocaust ( ah , shit dat heeft ie in het verleden wel gedaan)
Hij roept niet op tot boycotten (ah toch wel) maar hij is gewoon heel resoluut tegen destaat Israel en zijn inwoners.
Deze staat steevast al jaren op zijn agenda. Dat kan. Is bij mij ook. Ik heb (verre) familie leden wonen in Israel. Ben als kind aantal keren geweest (heb er zelfs als 18 jarige gewoond in 2001) dus voel meer connectie met Israel dan met bijvoorbeeld Nigeria. En heb twee neven (Israeli soldaten) verloren door Arabisch terreur

Maar om terug te komen. Ik heb niet gezegd dat Israel alles is. Dat Israel alles goed doet. Ik ben niet tegen Palestijnen of andere Arabieren. Verre van. Al ben ik wel tegen een Palestijnse staat. En ik walg van bijvoorbeeld Hamas. Ik zie Arafat als een terrorist , geen held.

Ik vind dat de Palestijnen slachtoffer zijn van Hamas en de machthebbers daar. Ik geloof (nou weet zeker) dat aantal Israelis wraak hebben jegen Arabieren. Dat ontken ik helemaal niet.
Maar ik ga niet omdat Hamas de leiding heeft daar of welk gek dan ook alle Palestijnen generaliseren. Of oproepen tot vernietiging van Palestijnen omdat ik 'geleden' heb onder ze.
Sterker nog ik voel wat zij voelen.

Mijn bijdrage aan deze topic is vooral bedoeld om mensen wakker te maken. Bewust te maken van ideologie van Hamas en al die andere mafkezen. Dat zal (in mijn ogen) de Arabische Palestijnen echt helpen. Dat zij verlost worden van deze krankzinnigheid. Dat ze niet meer gevoed worden met haat. Met een achterlijke ideologie om te sterven.

Mensen zouden werkelijk de Palestijnen kunnen helpen. In situaties like vorig jaar om geen kant te kiezen want Hamas zit altijd fout. Hoe kun je als Nederlander opgevoed met het Westen gedachtengoed nou tegen Israel keren dus voor Hamas zijn?

Vergelijking: toen Theo van Gogh vermoord werd zei heel Nederland : " dit is het einde van onze democratie"
Welke democratie? Waar staan jullie voor? Welke waarden?
De aanslagen in Frankrijk op de Hebdo riep iedereen je suis Charlie
Is dat zo?

De waarden waar jullie voor staan staat Israel ook. Het vecht tegen groepen die tegen JULLIE democratie zijn. Israel vecht tegen groepen die tegen de JULLIE ideologie zijn.
Je moet altijd als westers land bij Israel staan. Ongeacht wat je over hun politiek denkt. Ongeacht hoe het land gesticht is in het verleden. Het gaat erom dat je als westerling (zoals Yousef ook zei) niet onderhandeld met terreur als westers democratie.
Laat staan een bemiddelaar gaat spelen.

Hamas zal niet stoppen als Israel vernietigd is. Hamas gebruikt Palestijnen om maar 1 doel: sympatie te krijgen. Dat is hun methode. Hoe meer bloed hoe beter. Zij lachen om elke dode Palestijn

Waarom? Omdat ze sympatie krijgen op deze manier voor hun ideologie. En sympatie betekent geld. Geld hebben ze keihard nodig. Maar sympatie betekent ook dat ze door kunnen gaan. Vandaar Pallywood. De honderden wellicht duizenden valse foto's die men laat zien. Die niet van Palestijnse slachtoffers zijn maar van Syriers. Of de honderden foto's van de Nakba die niet van de Palestijnse slachtoffers zijn maar van de Libanon slachting door de Palestijnen op de Libaneze christenen in 1979
En zoveel meer dat speelt.

In 2009 werd een Joods Israelisch kindje met een hakbijl gedood door een Palestijn. De reacties hier op FOK door anti Israel aanhangers waren schrikbarend. Het werd gewoon goedgepraat en sommigen snappen het doden van een kind met een hakbijl wel. Ze begrepen zelfs de moord daad. En dat ze die zelf ook zouden hebben

Hoe ver wil je gaan om Israel te blijven bashen is mijn vraa? Zo ver?

Dan is de moord op Theo van Gogh en Pim Fortuyn ook goed te praten. Waarom schreeuwt Nederland dan zo hard? Theo heeft het toch zelf afgeroepen? Inclusief Pim. Hadden ze maar niet moeten moeten uitkomen voor hun mening
Met het verschil dat het klein kindje niets gezegd of gedaan heeft

Als er in Nederland een hond of kat op brute wijze wordt vermoord staat half Nederland op zijn kop. Maar het uitmoorden van gezinnen in Israel is normaal en wordt gewoon goedgepraat
En dan nog beweren dat Israel aan een angstoornis lijdt.
De Fogel family. Of die familie in 2001 die afgeslacht werd. Zij werden vermoord omdat ze daar leefden. En dat valt nooit goed te praten.

Ja ja maar Israel doodt ook Palestijnse kinderen. Ja dat klopt. En dat is heel vreselijk. Mij zul je dat niet ontkennen. Mij zal je niet horen zeggen "oh maar kan de Israelis begrijpen"

Het veschil is dat de Palestijnse kinderen slachtoffer zijn van oorlogsdoelen en van hun eigen regering en niet van doelbewuste acties van Israelis om burgers zomaar te doden. Zoals die ene Palestijn die zomaar een gezin die daar liep omver red. Waarbij een baby plat gereden wordt

Is dit strijden voor vrijheid?

Het boycotten van Israel zal de Palestijnen niet helpen. Sterker nog het zal ze nog meer raken. Daarom vind ik het oproepen van boycotten anti Joods en anti Palestijns.

Heeft het westen echt een so called 'hart' voor de Palestijnen stop dan met het verdedigen van Hamas. En hoop dat ze verlost raken van die terreur bewind. Er kan echt pas vrede komen als dat soort terreurgroepen verdwijnen. Nog geen 2 jaar geleden heeft Gaza 900 miljoen dollar gekregen van Vs
900 miljoen! Voor de wederopbouw. Elke keer weer opnieuw. Dikke vette cash. Geen land dat zoveel geld heeft gekregen. En wat gebeurd er met dat geld? Komt dat bij de Gazanen? Nope

Daar moet je voor strijden ook als Anti Israel aanhanger als je een hart hebt voor de Palestijnen. En de Palestijnen zelf ook. Zoals gezegd een regering die opstaat kan je ook afbreken. Kijk maar naar Tunisie

De Palestijnen moeten dat doen. Niet Israel.
Palestijnen hebben de keuze:

of ze kiezen voor hun naasten en eigen geluk.

Of ze blijven kiezen voor hun haat tegen hun vijand : het Westen en Israel

Zoals Boedha schreef : Haat wordt niet door haat overwonnen haat wordt door liefde overwonnen

Dit zeg ik als mens. Niet als pro Palestijn of pro Israeli
pi_152563569
Jubileum topic. _O_
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_152563574
Kees is sowieso geen antisemiet, gewoon iemand die ooit nog Isral moet bezoeken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_152563792
quote:
6s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:49 schreef waht het volgende:
Kees is sowieso geen antisemiet, gewoon iemand die ooit nog Isral moet bezoeken.
Ik zal hem een retourtje Israel geven als cadeau ;)
  woensdag 13 mei 2015 @ 17:25:55 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_152564825
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:41 schreef Szikha het volgende:
Wat ik bedoel te zeggen (sorry voor mijn slecht Neederlandsch) is dat ik het niet erg vind dat mensen tegen een Joodse staat zijn, dat ze tegen Israel zijn. Er zijn mensen die Israel walgelijk vinden. En er zijn mensen die spruitjes walgelijk vinden.

En er zijn Israli's die dan meteen gaan gillen dat Joden gehaat worden en daarom betekend het woord anti-semiet niets meer.

Dries van Agt was ooit eens premier van Nederland.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_152565771
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2015 17:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En er zijn Israli's die dan meteen gaan gillen dat Joden gehaat worden en daarom betekend het woord anti-semiet niets meer.

Dries van Agt was ooit eens premier van Nederland.
Ik weet niet of Israelis meteen gillen over Jodenhaat want mijn ervaring met Israelis is dat ze geen ruk geven om wat anderen denken.
Ze leven hun leven. Werken wonen pissen slapen en klagen net zoals jij en ik.
Als ik jou zo hoor zijn Israelis de hele dag bezig met Jodenhaat. Je hebt een wrange beeld van de samenleving van Israel.

Verder denk ik ook niet dat maar 1 inwoner uit Israel deze meneer Dries van Agt kent of zich druk maken over hoe deze meneer van Agt denkt over hen.

Ik denk dat er hier op het forum meer en harder gegild wordt dan in Israel
pi_152566164
Het Vaticaan heeft nu ook Palestina erkend.
pi_152566706
Morgen vrede
pi_152575832

Gestoord dit. Van Colombia tot Afrika probeert men met man en macht Israel de demoniseren. Met leugens en discriminatie. En de kudde schapen wordt steeds groter. Met domme toneelstukjes , verwijzingen naar de holocaust, het boycotten van leraren die pro Israel zijn, het uitschelden van Joodse leerlingen

Had niet verwacht dat dit zou gebeuren in Canada en Amerika :N

woensdag 13 mei 2015 @ 22:30:55 #11
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_152576986
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:07 schreef Szikha het volgende:

Gestoord dit. Van Colombia tot Afrika probeert men met man en macht Israel de demoniseren. Met leugens en discriminatie. En de kudde schapen wordt steeds groter. Met domme toneelstukjes , verwijzingen naar de holocaust, het boycotten van leraren die pro Israel zijn, het uitschelden van Joodse leerlingen

Had niet verwacht dat dit zou gebeuren in Canada en Amerika :N

Misschien moet je eens uit die fantasie van je gaan dat israel een leuk en lief land is. Dat ze een apartheidsregime hebben opgezet is o.a. 1 van de vele kwalen.
pi_152578483
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:30 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Misschien moet je eens uit die fantasie van je gaan dat israel een leuk en lief land is. Dat ze een apartheidsregime hebben opgezet is o.a. 1 van de vele kwalen.
Daar gaat het helemaal niet om. Dit is hypocriet. Double standards. Het gaat hier niet om of Israel lief leuk land is. Iedereen zijn eigen mening. Het gaat erom dat het conflict gegrepen wordt om bepaalde studenten buiten te sluiten ( Joden dus) En zij zijn geen Isralis.
En Isral is geen Apartheid regime. Er leven meer dan 2 miljoen Arabieren in Isral

Wees geen schaap
=

(Novum/AP) - VN-secretaris-generaal Kofi Annan heeft de VN-Mensenrechtenraad woensdag opgeroepen een onpartijdige houding aan te nemen in het conflict tussen Isral en de Palestijnen en gezegd dat het hoog tijd wordt aandacht te besteden aan 'ernstiger' conflicten zoals Darfur.
Annan kapittelt Mensenrechtenraad

Dinsdag weigerde de raad, waar 47 landen zitting in hebben, de regering van Sudan verantwoordelijk te stellen voor wreedheden die worden begaan in de westelijke regio Darfur, waar sinds 2003 meer dan 200 duizend mensen zijn omgekomen en 2,5 miljoen op de vlucht gedreven.

Met 22 tegen 20 stemmen verwierp de raad, die in de zes maanden van zijn bestaan alleen Isral verschillende malen op de vingers heeft getikt, een door de Europese Unie en Canada ingediende resolutie waarin de Sudanese regering werd opgeroepen de personen te vervolgen die verantwoordelijk zijn voor de moorden, martelingen en verkrachtingen in Darfur. In plaats daarvan werd met steun van de moslimlanden een Afrikaans voorstel aangenomen waarin alle partijen in het conflict worden opgeroepen zich te onthouden van mensenrechtenschendingen.

"Er zijn beslist andere situaties, naast die in het Midden-Oosten, die het verdienen op een speciale zitting van deze raad te worden besproken", zei Annan in een verklaring die werd voorgelezen door de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten Louise Arbour. "Ik zou denken dat Darfur een flagrant voorbeeld is."

De stemming in de Mensenrechtenraad, die in juni in de plaats is gekomen van de in diskrediet geraakte Mensenrechtencommissie, volgde na maanden gesteggel tussen de westerse landen en de door Algerije aangevoerde 'Afrikaanse' groep over een stellingname met betrekking tot Darfur. In de Afrikaanse resolutie blijft de regering van president Omar al-Bashir, die de zogenaamde Janjaweed-milities op Darfur heeft afgestuurd, buiten schot. De Janjaweed hebben volgens ooggetuigen honderden dorpen met de grond gelijk gemaakt, de inwoners vermoord en hun vee gestolen.

De Sudanese afgevaardigde naar de raad, Ibrahim Mirghani, zei dat de situatie in Darfur is verbeterd. En de ambassadeur van Jordani, Mousa Burayzat, zei dat de internationale nieuwsmedia de werkelijkheid vertekenen. Maar Arbour zei dat de wreedheden in Darfur onverminderd doorgaan en dat de Sudanese regering en de met haar verbonden en deels actief door haar gesteunde milities verantwoordelijk blijven voor de ernstigste schendingen.

Ook de cordinator humanitaire zaken van de VN, Jan Egeland, oefende kritiek op 'Darfur-ontkenners'. "Het is heel vreemd dat de leden van de raad zo lang over Darfur hebben gezwegen", zei hij. ,,Het is duidelijk dat zij de verkrachte vrouwen en mishandelde burgers niet hebben ontmoet, dat zij het werkelijke beeld niet onder ogen hebben gehad."

Voor de Amerikaanse VN-ambassadeur John Bolton was de uitslag van de stemming typerend voor het slechte functioneren van de mensenrechtenraad en een 'zware last' voor degenen die ervoor hebben gepleit het met de raad te proberen.

Meer dan een derde van de landen in de raad behoren tot de 57 landen tellende Organisatie van de Islamitische Conferentie. Met steun van China, Rusland, India, Cuba, Afrikaanse landen en - soms - Latijns-Amerikaanse landen kunnen zij het beleid bepalen.

Wil de raad zich een plaats verwerven als een van de toporganen van de VN, waarschuwde Annan in zijn verklaring, dan zullen de leden coalities moeten vormen op basis van principes en de wil om overal in de wereld de mensenrechten hoog te houden, en zich niet laten opdelen langs de lijn noord-zuid of ontwikkeld-onontwikkeld. "Alleen door zulke moed en standvastigheid te tonen kunt u vermijden de vele mensen teleur te stellen die in hun strijd voor de mensenrechten naar de VN kijken."

(buitenlands nieuws.nl)

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 16-05-2015 05:16:02 ]
  woensdag 13 mei 2015 @ 23:32:29 #13
176916 Karrs
2007-2017
pi_152579839
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:30 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Except they dind't.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  woensdag 13 mei 2015 @ 23:45:08 #14
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_152580306
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:32 schreef Karrs het volgende:

[..]

Except they dind't.
:')
Muren om de Palestijnse gebieden, gescheiden wegen, nederzettingen waar alleen joden in mogen wonen, de trouwwetten (alleen met joden), plekken in de westbank waar alleen joden mogen komen, Palestijnen arresteren en vasthouden zonder aanleiding etc. etc.

Word je niet een keer moe worden van al dat ontkennen?
  donderdag 14 mei 2015 @ 00:47:19 #15
176916 Karrs
2007-2017
pi_152582145
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:45 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Muren om de Palestijnse gebieden, gescheiden wegen, nederzettingen waar alleen joden in mogen wonen, de trouwwetten (alleen met joden), plekken in de westbank waar alleen joden mogen komen, Palestijnen arresteren en vasthouden zonder aanleiding etc. etc.

Word je niet een keer moe worden van al dat ontkennen?
Word je niet een keer moe van al die idiote beschuldigingen de hele tijd? :')
We weten allebei dondersgoed waar dat vandaan komt.

Apartheidsstaat :D :')
  donderdag 14 mei 2015 @ 00:49:12 #16
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_152582188
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2015 00:47 schreef Karrs het volgende:

[..]

"Idiote beschuldigingen" _O- _O- _O- _O- _O-
en gras is zeker ook niet groen?
pi_152582655
Het Vaticaan erkent de Palestijnse Staat.

http://www.aljazeera.com/(...)150513171949183.html

quote:
The Vatican has concluded its first treaty that formally recognises the State of Palestine, with an agreement on Catholic Church activities in areas controlled by the Palestinian Authority, according to the Holy See.
A joint statement released by the Vatican said on Wednesday said the text of the treaty had been concluded and would be officially signed by the respective authorities "in the near future".
The agreement "aims to enhance the life and activities of the Catholic Church and its recognition at the judicial level", said Monsignor Antoine Camilleri, the Vatican's deputy foreign minister who led its delegation in the talks.
Vatican officials stressed that although the agreement was significant, it certainly did not constitute the Holy See's first recognition of the State of Palestine.
"We have recognised the State of Palestine ever since it was given recognition by the United Nations and it is already listed as the State of Palestine in our official yearbook," Father Federico Lombardi, Vatican spokesperson, said.
On November 29, 2012, the UN General Assembly adopted a resolution recognising Palestine as an observer non-member state.
This was welcomed at the time by the Vatican, which has the same observer non-member status at the UN.
During a three-day visit to the Middle East a year ago, Pope Francis delighted his Palestinian hosts by referring to the "state of Palestine", giving support for their bid for full statehood recognition.
The Palestinian delegation was led by Ambassador Rawan Sulaiman, the assistant minister for foreign affairs.
pi_152582763
Grappig om een palestijnse staat te erkennen terwijl de palestijn niet eens bestaat. :W
Maar ja, lekker boeiend wat de paus zegt. :Z
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
  donderdag 14 mei 2015 @ 01:31:31 #19
176916 Karrs
2007-2017
pi_152582911
quote:
9s.gif Op donderdag 14 mei 2015 00:49 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

"Idiote beschuldigingen" _O- _O- _O- _O- _O-
en gras is zeker ook niet groen?
Hou maar op, joh.
pi_152583993
RanaHarbi twitterde op zondag 10-05-2015 om 15:49:52 Putting aside their racism against Palestinians, look how Israelis treat African Jews. Disgusting. http://t.co/OXgo43EKc7 reageer retweet
pi_152584601
Wat grappig. Nederland schreeuwt vol is vol en heeft genoeg van bootvluchtelingen. Heel Europa

Maar Israel heeft te maken met meer dan 60.000 illegale vluchtelingen
Ter vergelijking : Nederland nodigd (let op nodigd he) per jaar maximaal 500 vluchtelingen.
Nederland houdt zijn grenzen potdicht

Maar er ontstaat een probleem voor Europa. Want het aantal bootvluchtelingen , mensen die vluchten uit conflictlanden, groeit gigantisch. En heel Europa staat op zijn kop!
En wat zegt EU

quote:
De EU wil een VN-mandaat waarmee in Libische wateren militaire actie kan worden ondernomen om boten van smokkelaars tegen te houden of te vernietigen. Het voorstel maakt deel uit van bredere EU-plannen om de vluchtelingenstroom over de Middellandse Zee in te dammen
Zo zo , dat zijn vrij drastische maatregelen!

En tja K Annan zei het toen al

quote:
VN-secretaris-generaal Kofi Annan heeft de VN-Mensenrechtenraad woensdag opgeroepen een onpartijdige houding aan te nemen in het conflict tussen Isral en de Palestijnen en gezegd dat het hoog tijd wordt aandacht te besteden aan 'ernstiger' conflicten zoals Darfur
Sorry Annan, dat gaat helaas niet door. Toen niet en nu niet

quote:
Dinsdag weigerde de raad, waar 47 landen zitting in hebben, de regering van Sudan verantwoordelijk te stellen voor wreedheden die worden begaan in de westelijke regio Darfur, waar sinds 2003 meer dan 200 duizend mensen zijn omgekomen en 2,5 miljoen op de vlucht gedreven
:{

quote:
Met 22 tegen 20 stemmen verwierp de raad, die in de zes maanden van zijn bestaan alleen Isral verschillende malen op de vingers heeft getikt, een door de Europese Unie en Canada ingediende resolutie waarin de Sudanese regering werd opgeroepen de personen te vervolgen die verantwoordelijk zijn voor de moorden, martelingen en verkrachtingen in Darfur. In plaats daarvan werd met steun van de moslimlanden een Afrikaans voorstel aangenomen waarin alle partijen in het conflict worden opgeroepen zich te onthouden van mensenrechtenschendingen.
Whuahwhahahah alleen maar bezig met Israel. En als het om andere landen/conflicten gaat kijkt men de andere kant op.
Fail!

quote:
"Er zijn beslist andere situaties, naast die in het Midden-Oosten, die het verdienen op een speciale zitting van deze raad te worden besproken", zei Annan in een verklaring die werd voorgelezen door de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten Louise Arbour. "Ik zou denken dat Darfur een flagrant voorbeeld is.
:Y

quote:
In de Afrikaanse resolutie blijft de regering van president Omar al-Bashir, die de zogenaamde Janjaweed-milities op Darfur heeft afgestuurd, buiten schot. De Janjaweed hebben volgens ooggetuigen honderden dorpen met de grond gelijk gemaakt, de inwoners vermoord en hun vee gestolen
Maar dit is een vertekent beeld zei Jordanie:

quote:
de ambassadeur van Jordani, Mousa Burayzat, zei dat de internationale nieuwsmedia de werkelijkheid vertekenen.
Ja het is een westers complot

quote:
Maar Arbour zei dat de wreedheden in Darfur onverminderd doorgaan en dat de Sudanese regering en de met haar verbonden en deels actief door haar gesteunde milities verantwoordelijk blijven voor de ernstigste schendingen.

Ook de cordinator humanitaire zaken van de VN, Jan Egeland, oefende kritiek op 'Darfur-ontkenners'. "Het is heel vreemd dat de leden van de raad zo lang over Darfur hebben gezwegen", zei hij. ,,Het is duidelijk dat zij de verkrachte vrouwen en mishandelde burgers niet hebben ontmoet, dat zij het werkelijke beeld niet onder ogen hebben gehad."
Helaas niet..

quote:
Voor de Amerikaanse VN-ambassadeur John Bolton was de uitslag van de stemming typerend voor het slechte functioneren van de mensenrechtenraad en een 'zware last' voor degenen die ervoor hebben gepleit het met de raad te proberen.

Meer dan een derde van de landen in de raad behoren tot de 57 landen tellende Organisatie van de Islamitische Conferentie. Met steun van China, Rusland, India, Cuba, Afrikaanse landen en - soms - Latijns-Amerikaanse landen kunnen zij het beleid bepalen.

Wil de raad zich een plaats verwerven als een van de toporganen van de VN, waarschuwde Annan in zijn verklaring, dan zullen de leden coalities moeten vormen op basis van principes en de wil om overal in de wereld de mensenrechten hoog te houden, en zich niet laten opdelen langs de lijn noord-zuid of ontwikkeld-onontwikkeld. "Alleen door zulke moed en standvastigheid te tonen kunt u vermijden de vele mensen teleur te stellen die in hun strijd voor de mensenrechten naar de VN kijken."
:Y mooie woorden maar helaas nog niets van gekomen.

Ongestraft gaat de ellende door. En de vluchtelingen blijven binnenkomen.
En maar zeuren.

Mensenraad is een lachertje geworden. Evenals de UN

Dik gefaald
Tja vraag me werkelijk af wie hier racistisch is :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Szikha op 14-05-2015 09:14:30 ]
  donderdag 14 mei 2015 @ 10:10:09 #22
176916 Karrs
2007-2017
pi_152585527
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 07:15 schreef reza1 het volgende:
RanaHarbi twitterde op zondag 10-05-2015 om 15:49:52 Putting aside their racism against Palestinians, look how Israelis treat African Jews. Disgusting. http://t.co/OXgo43EKc7 reageer retweet
[ afbeelding ]
Allemaal...?

Jullie haters zullen toch eens moeten leren dat het gewoon mensen zijn, met dit soort domme idioten er dus ook tussen. :Y

Als je een voorbeeld wil van een echt racistisch volk: kijk eens hoe de Palestijnen met joden omgaan ;(

[ Bericht 5% gewijzigd door Karrs op 14-05-2015 13:26:01 ]
pi_152586267
quote:
[ afbeelding ]
Die man doet het in opdracht van Teheran.
pi_152586274
edit: kleuter eens op

[ Bericht 95% gewijzigd door Frutsel op 14-05-2015 11:09:19 ]
  vrijdag 15 mei 2015 @ 21:12:36 #25
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_152633144
The Saturday Profile – Ayelet Shaked, Israel’s New Justice Minister, Shrugs Off Critics in Her Path
JERUSALEM — She has been called the Michele Bachmann of Israeli politics, a nod to their shared far-right ideology and striking appearance. She was assigned a bodyguard after a social media post was made to show her wearing a Nazi uniform and accused her of promoting Palestinian genocide. She was belittled by a former minister as the most prominent politician “who could star in a calendar hanging in garages,” prompting even ardent critics to rush to her defense.
All that, in less than a week, garnered a this-too-shall-pass shrug from Ayelet Shaked, who was sworn in on Thursday as Israel's justice minister -- the most contentious appointment in a much-criticized new government. (New York Times).
  zaterdag 16 mei 2015 @ 02:28:01 #26
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_152642512
Gaza: Dozens Injured at Hamas Camp
A huge explosion at a training camp for Hamas militants in northern Gaza wounded more than 60 people, including women and children, on Thursday night, Hamas officials said. The military wing of Hamas, the Islamic group that controls Gaza, said in a statement that the blast was caused by an Israeli missile left over from the war last summer.
But Iyad al-Buzom, a spokesman for the Interior Ministry in Gaza, described it in a Facebook post more vaguely as an “internal explosion.” Witnesses said the blast, in Beit Lahiya, damaged nearby houses and caused power failures in the area. (New York Times).
  zaterdag 16 mei 2015 @ 12:13:19 #27
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_152646868
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2015 00:47 schreef Karrs het volgende:

[..]

Of je geeft eens tegenargumenten :')

Oh wacht....
Busier than a cat covering crap on a marble floor
=======================================
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 13:35:00 #28
176916 Karrs
2007-2017
pi_152648726
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 12:13 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Of je geeft eens tegenargumenten :')

Oh wacht....
Precies. Dat heb ik inderdaad al talloze keren gedaan. :Y

Maar ze worden niet opgepikt.

Confirmation Bias, weet je nog? Je leest alleen wat je wil lezen. :W
pi_152872886
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 02:52 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Volgens Hamas niet, dat klopt. Gelukkig denkt de rest van de wereld daar anders over.
Op het eerste deel ga je niet in!
Dat het Israelische leger Palestijnse burgers aanvalt ontneemt Israel ook het recht op morele verontwaardiging.

En wat betreft het inzetten van alle burgers (behalve de orthodoxen!) in het leger en het werk dat ze daar te doen krijgen: dat beschadigt de geest van die burgers. Een door de staat georganiseerde vorm van mishandeling en gelijkschakeling.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Vlkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_152873103
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2015 10:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Stel je niet aan. :')

[..]

Sorry, maar sinds ze Dries van Agt antisemiet zijn gaan noemen betekend dat woord net zo veel als speculaaspop of snotneus.
Ik ben geen fan van Dries van Agt, maar wil hier toch wel twee dingen op zeggen.
1) Hij heeft ooit verteld dat hij zich dat verwijt aantrekt, omdat hij dan het gevoel heeft medeverantwoordelijk gemaakt te worden aan de holocaust. Persoonlijk zou ik dan even naar mijn geboortedatum kijken, maar hij doet dat kennelijk niet.
2) Tijdens de uitzending "Het Zwarte Schaap" met Gretta Duisenberg snoerde hij Hans Knoop de mond. "Ik ben U tijdens Uw spreken niet in de rede gevallen. U mij reeds vele malen!"

Verder vind ik je speculaaspop wel een aardige vergelijking. Hondepoep is beledigender!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Vlkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_152873333
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 12:02 schreef Aguia het volgende:

[..]

Maar in al die tijd heeft IS nog nooit ook maar een poging gedaan om Isral aan te vallen. Ze zijn de rijkste terreurbeweging en Isral is hun aartsvijand. Waarom vallen ze Isral dan niet binnen?
Ik had het tegen waht, met wie ik het niet eens ben, maar die ik wel waardeer/waardeerde.

De Islamitische Staat wil een grondgebied vestigen als basis van de islam. Iets als het Vaticaan of als Israel. Je zou zeggen dat de Islamitische staat Iran, met zijn typische regeringsstructuur, daar aan voldoet, maar dat zijn sji'ieten. Ook Saoedi-Aarabi is kennelijk niet islamitisch genoeg. Het kalifaat IS moet soennitisch zijn. En grondgebied hebben.
De grap is dus dat IS in dat streven heel vergelijkbaar is met zionisten.
pi_152873462
quote:
6s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:49 schreef waht het volgende:
Ha!
Ik herinner me nog dat een paar jaar geleden discussie ontstond over wat voor soort antisemiet ik nou was. Daar zijn kennelijk smaken en soorten in. Men kwam er niet uit. _O-
Ik denk niet dat ik blij word van een bezoek aan Israel.
pi_152873514
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 18:32 schreef IsaacCuenca het volgende:
Jammer dat #200 een kansloze TT moet hebben.
Ja. Solidair met IS is verdacht en moet zwaar bestraft worden, solidair met Israel mag wel?
pi_152873585
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 01:19 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Grappig om een palestijnse staat te erkennen terwijl de palestijn niet eens bestaat. :W
Maar ja, lekker boeiend wat de paus zegt. :Z
Ach, de Nederlander bestaat ook niet!
En de paus is het staatshoofd van de Katholieke staat Vaticaan. Even relevant als Netanyahu.
pi_152873661
#SolidairmetIsral

Je bent er maar druk mee, Kees.
pi_152873677
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:07 schreef Szikha het volgende:
Wat grappig. Nederland schreeuwt vol is vol en heeft genoeg van bootvluchtelingen. Heel Europa

Maar Israel heeft te maken met meer dan 60.000 illegale vluchtelingen

[knip]

Tja vraag me werkelijk af wie hier racistisch is :)
Het gaat hier niet om de illegale vluchtelingen, het gaat hier om joodse afrikanen. Alle joden hadden het recht om naar Israel te komen (terug te keren haha), toch?
Behalve als ze uit Afrika komen en bovendien nog zwart zijn.
pi_152873739
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 01:18 schreef jamesdeen het volgende:
#SolidairmetIsral

Je bent er maar druk mee, Kees.
Valt wel mee: achterstallig onderhoud. Meestal eenvoudige antwoorden.
Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag/stelling.
Dus ik beschouw dit als een kletspraatje.
pi_152873911
Dit is allemaal kletspraat. :')
pi_152873996
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 01:32 schreef jamesdeen het volgende:
Dit is allemaal kletspraat. :')
Mwa, dat is een kwestie van smaak en standpunt.
Maar als je dat vindt wil ik wel eens weten: wat is dan werkelijk het punt waar het om gaat?
pi_152874066
Mag ik jullie kletspraat opleuken met iets wat nog ontbreekt in dit topic?

SPOILER
*O*
pi_152874186
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 01:46 schreef Cactus1 het volgende:
Mag ik jullie kletspraat opleuken met iets wat nog ontbreekt in dit topic?

SPOILER
*O*
:r
pi_152874210
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 01:59 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

:r
Eensch. Alleen al de eerste zinnen!

Golden Boy?
pi_152874254
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 02:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Eensch. Alleen al de eerste zinnen!

Golden Boy?
Jij haat Israel gewoon.
pi_152875222
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 01:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om de illegale vluchtelingen, het gaat hier om joodse afrikanen. Alle joden hadden het recht om naar Israel te komen (terug te keren haha), toch?
Onzin natuurlijk.

Maar goed, nogmaals: bezoek het land.
pi_152875524
quote:

[..]

Omdat je zogenaamd precies weet wat ik bedoel:

Nee het gaat hier niet om illegale vluchtelingen , het gaat hier om boedhistische Chinezen. Alle Chinezen hadden het recht om naar Israel te komen (terug te keren haha), toch?
Behalve als ze uit ijsland komen en bovendien nog geel zijn

Waarom bewerk je mijn quote om die zo om te zetten? Heb het he-le-maal niet over falasha gehad. Ik had het toch duidelijk over de illegale vluchtelingen die via Egypte Israel binnen komen. En nu zeg je dat ik falasha bedoel. Waarom doe je dat?

Als ik zo lees en hoor over de Europese maatregelen tegen bootvluchtelingen dan was het voorstel van Bibi (veel ophef) aantal maanden over de illegale Afrikanen nog niet eens zo gek en nog humaner ook!
pi_152875539
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 00:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik ben geen fan van Dries van Agt, maar wil hier toch wel twee dingen op zeggen.
1) Hij heeft ooit verteld dat hij zich dat verwijt aantrekt, omdat hij dan het gevoel heeft medeverantwoordelijk gemaakt te worden aan de holocaust. Persoonlijk zou ik dan even naar mijn geboortedatum kijken, maar hij doet dat kennelijk niet.
2) Tijdens de uitzending "Het Zwarte Schaap" met Gretta Duisenberg snoerde hij Hans Knoop de mond. "Ik ben U tijdens Uw spreken niet in de rede gevallen. U mij reeds vele malen!"

Verder vind ik je speculaaspop wel een aardige vergelijking. Hondepoep is beledigender!
Waarom haal jij en Papierversnipper de zaken die in Nederland speelt steeds erbij in dit discussie over Israel en Palestina? Heeft toch allemaal geen ruk mee te maken. Laat dat dan gewoon weg.

Onzin praat
pi_152875545
Ik ben zo blij met deze filmpje en iedereen mag kijken

Verdiend wel een plaatsje in deze topic. Gewoon uit liefde voor mijn vaderland
pi_152957134
Het liefst zou ik heel deze kl#te topic vol spammen zodat ik de tt kan veranderen
  maandag 25 mei 2015 @ 21:21:03 #49
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_152957300
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:15 schreef klawie het volgende:
Het liefst zou ik heel deze kl#te topic vol spammen zodat ik de tt kan veranderen
Nounounou je laat je wel weer kennen

Wat boeit een TT nou
Say what?
pi_152957312
quote:
Wow, de haat zit diep. Als straf zou Isral nog eens 10m grondgebied moeten koloniseren.
pi_152958016
Gister was het 15 jaar geleden dat de zionistische terroristen hun bezetting van Libanon moesten opgeven dankzij het verzet. *O* *O*
pi_152958121
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:36 schreef reza1 het volgende:
Gister was het 15 jaar geleden dat de zionistische terroristen hun bezetting van Libanon moesten opgeven dankzij het verzet. *O* *O*
_O-
pi_152958147
quote:
Meisje toch.
pi_152958162
quote:
10s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:39 schreef waht het volgende:

[..]

_O-
Doet pijn h, en dan in 2006 ook nog eens verslagen worden door het verzet. _O-
  maandag 25 mei 2015 @ 23:20:30 #55
176916 Karrs
2007-2017
pi_152961993
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:36 schreef reza1 het volgende:
*Proest*

Heb je er een borreltje op gedronken?

Oh, wacht.
  maandag 25 mei 2015 @ 23:21:22 #56
176916 Karrs
2007-2017
pi_152962030
quote:
Schouder aan schouder met Isral tegen de islamitische haat.

Suck it up. *O*
  dinsdag 26 mei 2015 @ 01:20:11 #57
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152964462
quote:
Netanyahu may be Erdogan, but Israel is not Turkey

Op-ed: In his delusions, the PM called early elections, dismissed Israel Prize judges, undermined the free press, conducted a racist election campaign, and sold out the core values of the State of Israel and Zionism in shameless coalition deals.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4661076,00.html
are we infinite or am I alone
  dinsdag 26 mei 2015 @ 03:41:03 #58
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_152965618
quote:
12s.gif Op maandag 25 mei 2015 23:21 schreef Karrs het volgende:

[..]

Suck it up. *O*
_O-
goede grap
pi_152965726
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:21 schreef Irakees het volgende:

[..]

Wow, de haat zit diep. Als straf zou Isral nog eens 10m grondgebied moeten koloniseren.
:D
#freefrederike
pi_152965730
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:40 schreef reza1 het volgende:

[..]

Doet pijn h, en dan in 2006 ook nog eens verslagen worden door het verzet. _O-
Niet echt verslagen, meer een combinatie van geen motivatie om zoveel resources te verspillen + slechte media-aandacht + druk vanuit Europa. Israel trok zich vrijwillig terug, Hezbollah werd zwaar toegetakeld en veel raketinstallaties werden gesloopt.
#freefrederike
pi_152965746
quote:
14s.gif Op woensdag 13 mei 2015 18:11 schreef reza1 het volgende:
Het Vaticaan heeft nu ook Palestina erkend.
Blij zijn hiermee. :') Zodra Palestina een staat wordt zullen ze zich aansluiten bij Saudi Arabie e.d. De Palestijnse Autoriteit slijmt nu al bij de Arabische staten zonder een staat te zijn, laat staan als 't wel een staat wordt. Denk maar niet dat de Palestijnen achter Iran staan.
#freefrederike
pi_152967235
Als land erkend worden is inderdaad heilig.

Zie Irak, Iran, Syri en al die achterlijke apenlanden daar.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 09:40:34 #63
176916 Karrs
2007-2017
pi_152967475
Ik vind het prima hoor, als Palestina wordt erkend als staat. Dan kan het direct voor het Tribunaal worden gesleept wegens het faciliteren van misdaden tegen de menselijkheid. :Y

Dan zullen we wel zien wat een echte rechter vindt van argumenten als "maar die raketten doen bijna nooit schade ;( ", "het schieten op burgers in Zuid-Isral is geen terrorisme maar verzet! :Y " en "elke zionist is een valide doelwit want ze doen allemaal mee met de bezetting van land! :( ".
pi_152967774
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 09:40 schreef Karrs het volgende:

Dan zullen we wel zien wat een echte rechter vindt van argumenten als "maar die raketten doen bijna nooit schade ;( ", "het schieten op burgers in Zuid-Isral is geen terrorisme maar verzet! :Y " en "elke zionist is een valide doelwit want ze doen allemaal mee met de bezetting van land! :( ".
In dat geval heeft het heilige Isral natuurlijk helemaal niets te verliezen als ze Palestina als staat erkennen! ^O^ Waar wachten ze nog op!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 26 mei 2015 @ 10:15:36 #65
176916 Karrs
2007-2017
pi_152968153
Op de dag dat de huidige belijdenis van de islam de Jodenhaat loslaat en veroordeelt.

Hoezo?
  dinsdag 26 mei 2015 @ 10:48:09 #66
176916 Karrs
2007-2017
pi_152968875
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 09:28 schreef waht het volgende:

Het enige wat ik van IS kan begrijpen, is hun wens een kalifaat op te richten in de plaats van de huidige Middenoosterse landen. Want dat werkt niet in het M-O, blijkt nu wel uit die stammenstrijd.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 11:28:08 #67
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_152969753
quote:

Zie israel bijvoorbeeld.
pi_152970279
Dat is het punt. Het maakt niets uit. Wat Israel doet of niet, wat het gedaan heeft: geweld blijft. En de haat en aandacht zal blijven tegen de Joden

Recente acties zo uit mijn hoofd wat Israel gedaan heeft:

Terugtrekken uit gaza gevolg daarvan was een enorme golf van geweld. Oost Jerusalem in 2000 aan arafat aangeboden. Die zei "NEE" en verder zei hij niets wat ie dan wel wilde
Duizenden terroristen vrijgelaten in ruil voor..?!

En is het niet Hamas dat vandaag aangepakt wordt, dan is er morgen een ander Hamas en dan weer een nieuwe terror organistatie en weer eentje en weer eentje. Gaat nooit stoppen

"Leer van het verleden" , ik denk dat Israel dit heel goed begrepen heeft. En Israel weet maar al te goed dat ze altijd ongeacht wat ze gedaan, doen en zullen doen in de toekomst ze zullen altijd als de slechterik gezien worden. Zelfs als ze geen staat hebben

Alles wat de staat Israel gedaan heeft , het heeft ze niets opgeleverd.
Israel blijft ondanks hun acties het zondebokje van de wereld. Sinds zijn ontstaan. En de reden is omdat het Joden zijn, het een Joodse staat is. En dat ligt de wereld dwars. De wereld accepteert de Joden niet. Hebben ze nooit gedaan.

Dus praten heeft geen zin. Teruggeven van land niet. Niets zou ook maar enige zin hebben.

Een Palestijnse staat erkennen door landen en regeringen. Ach beetje ja knikken en als schapen elkaar volgen en het 'erkennen' van zo'n staat houdt wel mooi even de Arabische wereld rustig en te vriend. Maar het heeft verder geen zin.

De Palestijnen wordt valse hoop gegeven en hun shit blijft voortduren en de haat blijft groeien. De Palestijnen worden onderdrukt en misbruikt. Niet alleen door hun zogenaamde leiders en woordvoerders. Abbas is zogenaamd de spreekbuis voor de Palestijnen *proest*
De Arabische Palestijnen zijn eveneens een enorme belangrijke politieke marionet / schaakstuk van de Arabische wereld. Gebruikt en misbruikt mag ik wel zeggen. Je zou maar voor deze ideologie staan

De wereld helpt graag mee. Wat ze doen is nadelig voor de Palestijnen. En dat is nou juist de bedoeling. Want de wereld schopt tegen de enige Joodse staat in de wereld. Het verkondigen hoe kwaadaardig de Joodse staat is.

Een kankergezwel ( zoals dat hier mooi beschreven wordt)
Een apartheids regime. De Joden willen alle Arabieren eruit hebben. De Joden willen de moslims overheersen.
Joden willen het land koste wat het kost pikken (middels terreur!) want dat is hun doel. Het zit zelfs in hun genen. Ze willen grond pikken godverdomme!

En dat niet alleen. De Joden willen de gehele wereld veroveren. Ze zijn overal aanwezig. In de media, de medische wereld overal. Waarom? Omdat ze de wereld willen domineren. De Joodse staat is het meest barbaarse en beestachtige staat in wereld dat letterlijk de zee in moet!

Het oproepen tot boycotten van Israel moet men doen! En niet alleen groentjes en fruitjes maar in alles. Het kwaad moet stoppen. En niemand mag connectie hebben met de Joodse staat, zelfs in landen als VS en Canada mag niemand connectie hebben met de Joodse staat. Want dat connectie staat gelijk aan het kwaad. Dan ben je kwaadaardig. Maar de ze zien het niet want ze hebben een zionistische bril op.
Zionisme is het most evil thing in de wereld!

Deze leugens zijn zeker niet nieuw. Altijd geweest. Het lijkt nu heftiger aanwezig omdat we overspoeld worden door media en informatie en uiteraard door het verschuiven van de termen.
Anti Joods , Anti Joodse staat. Hetzelfde.

Domme kuddegedrag en haat jegen Joden. En dat is gevaarlijk. Domheid kan leiden tot gevaarlijke dingen.
Ironisch genoeg helpt het de Palestijnen allemaal dus niets.

De Jodenhaat in de gehele wereld en onderdrukking Palestijnen door Arabieren ze houden elkaar mooi in evenwicht. Een weegschaal. Waarlijk ze houden elkaar in stand. Dit is de kern van het conflict. In een notendop de haat tegen de Joden (en daaraan verbonden Joodse staat)
Dat is het conflict in 1 woord Jodenhaat

Ook al zou Israel morgen uit de betwiste gebieden terugtrekken.
Al rijst de Pales god terug en komt er meteen een Pale(stijnse) staat . Er zal dan nog geen vrede zijn. Omdat dit niet de weg naar vrede is. Het loopt dood. Dit is niet de weg.
Ik durf zelfs te beweren dat als de Joodse staat Israel stopt met bestaan geen vrede zou brengen. Hoe dan ook, wat Israel doet of juist niet ( wel/ geen Palestijnse staat)
Israel komt altijd als the bad guy te staan. Dat is de dilemma.

Ik vond een oudere quote van iemand (op FOK!)over de Joodse staat die precies laat zien wat er mis is met Israel:

quote:
De rechtmatige eigenaar van een land is niet 1 geloof, de rechtmatige eigenaars zijn mensen, en die mensen zijn arabische joden, moslims en christenen, dat is al eeuwen zo.

Het is belachelijk hoe er een land opgezet word op basis van geloof.
Hoe noem je dat in het Nederlands? Slaat de spijker op zijn kop waarom de Joodse staat niet mag en kan bestaan. Antwoord van het gehele conflict staat in deze quote:

" het is belachelijk hoe er een land opgezet wordt op basis van geloof"

Als men er werkelijk zo over dacht had men Pakistan allang geprobeerd van de kaart te vegen door verschillende oorlogen. Dan zou er duizenden sancties tegen de Pakistaanse staat geweest zijn. Dan zouden er miljoenen vredes activisten naar Pakistan gaan. Dan zou men walgen van de Pakistaan staat. Dan er duizenden boeken over geschreven zijn, over de roots van de Pakistanen, hun geschiedenis, over hun land over hun geloof.. Dan zou het internet vol zitten wat de werkelijke doel van Pakistan en de Pakistanen zijn ( wereld overheersing). Dan zou er systematisch getwijfeld worden aan het bestaans recht van de staat Pakistan. Dan zou men de Pakistaanse bevolking in Pakistaan gaan beoordelen of ze er wel of niet mogen wonen aan de hand van hun huids haar en oog-kleur (ras indeling). Dan zouden Pakistaanse kinderen in Frankrijk gedood worden. Dan zouden er aanslagen plaats vinden op Pakistaanse instanties overal te wereld. Dan zouden duizenden tot miljoenen complottheorieeen over de Pakistaanse inwoners zijn (ook diegene die niet in Pakistan wonen). Dan zouden Pakistaanse scholen, kerken /moskeeen permant overal in de wereld bewaakt moeten worden (militair!). Dan zou de religie van de Pakistanen zwaar onder vuur komen te staan. Dan zou elke Pakistaan ongeacht waar hij woont, verantwoordelijk gehouden worden van de (wan)daden van de staat Pakistan. Dan zouden Pakistanen buiten de Pakistaanse staat niet openlijk vooruit kunnen komen dat ze pro Pakistan zijn.. Dan zouden veel Pakistanen in de wereld hun identiteit verborgen moeten houden. Dan zou er systematisch oproepen tot boycotten tegen de Pakistaanse staat. Dan zou er de ene resolutie na de ander komen tegen de staat Pakistan. Dan zouden mensen die ook maar zichtbaar Pakistaans zijn uitgescholden worden vanwege de staat. Ook al zijn ze geen geboren Pakistani. Dan zou de Pakistaanse vlag elke dag overal in de wereld wel verbrand worden. Dan zou de Pakistaanse staat gehaat en veracht worden. Dan worden de Pakistanen overal in de wereld vervloekt. Dan worden Pakistanen verantwoordelijk gehouden voor alle ziektes enzovoort ( de lijst is lang). Dan zou Pakistan jaarlijks duizenden raketten te verduren krijgen. Dan zou de Pakistaanse staat met een vergrootglas bekeken worden en elke scheet onder de loep genomen worden. Dan zou de Pakistaanse staat als enige in de wereld, met totale vernietiging worden bedreigd.

Want ...Pakistan werd op 14 augustus 1947 gesticht om Indiase moslims hun eigen staat te geven

quote:
Het is belachelijk hoe er een land opgezet word op basis van geloof.
Men is (doelbewust of onbewust) tegen de Joden ( en zijn enige Joodse staat ) Dat is de enige reden. En dat weet groot deel van de mensen.

Er is nog geen vrede. En er zal geen vrede komen. De enige weg naar vrede is de acceptatie van Joden in de wereld. Wat nooit is gebeurd . Al zouden Joden naar de maan gaan dan nog zouden ze men dat niet accepteren. Joden hebben eeuwenlang ellende over zich heen gehad. Ongeacht waar ze wonen wat ze doen of gedaan hebben of juist niet. Met of zonder staat.

Pas als die acceptatie komt leidt het tot acceptatie van een Joodse staat. En deze acceptatie is het antwoord in dit conflict. Acceptatie is de sleutel tot vrede. Eerder niet. En daarom krijgt dit conflict veel aandacht. En is de wereld er zo mee bezig.

Omdat het all about the Jews is.
pi_152970478
quote:
12s.gif Op maandag 25 mei 2015 23:21 schreef Karrs het volgende:

[..]

Suck it up. *O*
*O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_152971330
"Israelis want the two state solution but they don't trust. They want it more than you think, sometimes more than Palestinians"

dinsdag 26 mei 2015 @ 22:47:32 #71
30646 Type-R
Cowabunga.
pi_153028637
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 02:11 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Jij haat Israel gewoon.
Welk aspect van Israel?
pi_153028698
quote:
Tijd dat ze weer een lesje krijgen.
pi_153028716
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 08:31 schreef Szikha het volgende:

[..]

Waarom haal jij en Papierversnipper de zaken die in Nederland speelt steeds erbij in dit discussie over Israel en Palestina? Heeft toch allemaal geen ruk mee te maken. Laat dat dan gewoon weg.

Onzin praat
We hadden het over de onzin van de term antisemiet. Niet iets wat wij erbij halen.
pi_153028753
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 07:24 schreef waht het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk.

Maar goed, nogmaals: bezoek het land.
Helemaal niet. Szikha reageerde (als ik het goed begreep althans!) op dit bericht:
quote:
[ afbeelding ]
Dus dat ging wel degelijk over racisme tegen Afrikaanse joden.
pi_153028800
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:53 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Tijd dat ze weer een lesje krijgen.
Twee vragen:
1) Welk lesje dan?
2) Zou jij zelf dat lesje willen leren?
pi_153028813
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Welk aspect van Israel?
Praktisch elk aspect?
pi_153028817
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 12:33 schreef Szikha het volgende:
"Israelis want the two state solution but they don't trust. They want it more than you think, sometimes more than Palestinians"

Dan hadden ze Netanyahu de zee in moeten schoppen!
pi_153028885
quote:

Dat lijkt inderdaad de wens van Israel: als land erkend worden door de mensen die het verdreven heeft van hun grond.
pi_153028951
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 09:40 schreef Karrs het volgende:
Ik vind het prima hoor, als Palestina wordt erkend als staat. Dan kan het direct voor het Tribunaal worden gesleept wegens het faciliteren van misdaden tegen de menselijkheid. :Y

Waarschijnlijk hetzelfde als van: ze verschuilen zich achter de burgers alle moslims haten joden en zijn dus schuldig die muur is alleen maar voor de veiligheid
Dus: bullshit!
pi_153029000
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 01:02 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Praktisch elk aspect?
Wel veel, ja. En steeds meer, naarmate de staat zich sterker profileert als schurkenstaat.
Dat de staat bestaat, is inmiddels een voldongen feit, waar weinig meer aan te doen is. De VSvA zijn ook niet meer op te heffen, de overstroming van het graafschap Holland door Vlaamse en Brabantse ondernemers en intellectuelen ook niet.
Maar het recht om te bestaan geeft je niet het recht om wild om je heen te slaan.
En als je je als westerse staat wilt etaleren, heeft dat ook consequenties.
pi_153030351
We moeten niet vergeten dat het gebied 'Palestina' niet belangrijk was. Geen enkel belang had men. Er woonden natuurlijk mensen. Van alles wat. Het gebied wat wij nu als Israel en Jordanie zien werd gecontroleerd door de Turken/ Ottomanen. Het was voor de komst van de Joden een bijeen geraapte troep van volkeren. Er was geen autonome groep. Geen Palestijnen. Geen meederheid Arabieren. Geen belangstelling niets. Het gebied werd uiteindelijk gebruikt als opslag van vluchtelingen en soldaten.

We weten dat er in 1870 een wet aangenomen werd in het Ottomaanse rijk waarin het gebied Palestina een opslag plaats voor moslim vluchtelingen zou worden.
De Turken haalden niet alleen bewust Circassians uit de Kaukasus maar ook vluchtelingen uit de Kaukasus mochten emmigeren (of is het immigreren?) naar Palestina. Zij vestigden in de Golan hoogte om de Bedoenen weg te houden.

"As a result of the Russo-Turkish War of 1877-78, there was a huge influx of refugees from the Caucasus into the empire. The Ottomans encouraged them to settle in southern Syria, particularly the Golan Heights, by granting them land with a 12-year tax exemption"

De Bosniers ( Bushnak) http://en.m.wikipedia.org/wiki/Bushnak emigreerden rond 1878 naar Palestina. Ze vestigden in de omgeving van Carmel gebergte en in het gebied Rose of Sharon ( gebied tussen gebergte Samaria en de zee) en in de Galilea streek. Het was voor deze bosniers makkelijker in Palestina te vestigen. Ook zij gingen economisch op vooruit.

"The Bosnian Muslim immigrants who settled in Caesarea in 1878 built two mosques, joining other Muslim immigrants from Morocco, Algeria, Crimea, the Caucasus, and Turkestan. These Slavic speaking immigrants eventually assimilated into the Arab population of Palestine."

Niet alleen de Bosniers mochten emigreren naar Palestina gebied. Ook de Krim tartaren (moslims en Joden) mochten in het gebied vestigeren. Samen uit de Krim kwamen ook velen verschillende volkeren uit de Kaukasus (moslims) veelal afkomstig uit Cherkessia en de Turkmenen. Zij vestigden onmiddellijk in vooral Jeruzalem (nu bekend als Abu'h Ghosh) http://en.m.wikipedia.org/wiki/Abu_Ghosh , en in de Golan hoogte.

Ook kwamen er vluchtelingen van Egypte, Koerden , Algerijnen , Marokkanen, Sudanezen naar Palestina emmigreren. Meesten vestigden wederom in de Golan hoogte (strategisch)
De Egyptenaren en Algerijnen vestigden vooral in Jaffo en Jericho en Gaza

Uiteraard spreken we niet van gigantische aantallen (mischien paar families). Ook de Joden kwamen rond 1881 en werden gewoon toegestaan zich te vestigen in Palestina. Het was een verzamel plaats van allerlei vluchtelingen en volkeren. Geen belangrijk gebied (nu wel uiteraard hehe )

Feit blijft dat er emmigranten het land binnen mochten komen.

Palestina was strategisch voor de Turken belangrijk maar geen belangrijke plek voor de 'Palestijnen' of moslims of de Arabieren. Daar kunnen we heel duidelijk over zijn. Let op: nu wel maar dat is een ander verhaal.
Het gebied (Palestina) kreeg pas de belangstelling toen er grotere groepen Joden kwamen. Ongeacht waar de Joden vandaan kwamen ( Europa , Kaukasus en wat verschillende Perzische Joden)

Joden waren niet van belang voor de Turken. De Turken boden zelfs groot deel van Mesopotamie aan de Joden zodat ze een eigen Joodse staat konden oprichten. Joden wilden dit niet.

In het begin mochten Joden land kopen van de Ottomanen in Palestina ( ook in de Golan)

De Turken lachten zich dood. Ze vroegen enorme hoge prijzen voor vooral woestijn gebied. Zonder te beseffen dat de Joden het land bewoonbaar zouden krijgen.

Er kwamen steeds meer en meer Joden. En dat begon een bedreiging te vormen voor het Ottomaanse rijk. Hey ze hebben niet voor niets de Shaar harachnamim dichtgemaakt, dus bang voor de Joden? Lololol

Maar goed het Ottomaanse rijk was immers al economisch wankel en ze konden niet permitteren dat het rijk zal gaan vallen. Dat is wellicht de reden dat de Turken de Arabieren in 1908 toestond om wapens te bezitten. Hiermee hoefden de Turken niets te doen. Hierdoor kwamen de nederzettingen van de Joden zwaar onder druk.

Dus onstond er veel onderlinge spanningen tussen de Joden en de 'Palestijnse' moslims en Arabieren. Dit werd niet zomaar opgelost. Sterker nog er stond een Wereld oorlog voor de deur. De Turken waren bang voor een Engelse invasie. Omdat veel Joden spionage netwerken opzette voor de Britten probeerden de Turken de Joden bijeen te drijven. Dit lukte overigens. Velen stierven de hongersdood. Er zijn tijdens WO1 meer dan 25.000 Joden gestorven ( van 85.000 voor de WO1 naar 60.000 na de oorlog)

De Britten zochten steun bij de Joden omdat het dondersgoed wist dat de Joden belangrijk waren bij het omver werpen van het Ottomaanse rijk.
De Britten probeerden ook de Arabieren voor hun karretje te spannen. En dit lukte uiteindelijk. Hussein Ali van Mekka koos de kant van de Britten. Hussein keerde zich tegen de Turken in de hoop daarna een groot Arabische rijk te krijgen
Met veel geld van de Britten werd er een aardig Arabisch legertje opgezet. Dit Arabisch leger is zeer belangrijk geweest. Het blies belangrijke spoorwegen van de Ottomanen op. Het Ottomaanse rijk begon te wankelen en te wankelen.

De Britten paaiden niet alleen de Arabieren. Ondertussen was het doelbewust bezig met de Joden. Door te verklaren dat Groot Brittanie achter een Joods national Tehuis staat ( de Balfour verklaring) zorgden ze hiermee ook dat de Joden achter de Britten kwamen te staan. En dat lukte.

In oktober 1917 viel Engeland Palestina binnen en in december trok het Jeruzalem binnen. En in 1918 viel geheel Palestina onder Brits gezag. Doel was bereikt

Vrij snel keerden de Britten tegen de Joden. De Balfour verklaring werd weggegooid. Immers, de Turken waren verdreven dus waarom zouden ze nog aandacht hebben voor de Joden? En begonnen de Britten zich te irriteren aan de Joden. En die irritatie was wederzijds. Zeker toen de Britten de Witboek opstelde. Daarin werd het de Joden verboden om naar Palestina te komen. Maximaal mocht er maar 75.000 Joden in 5 jaar komen. De Britten hadden blijkbaar geen moeite met de Arabische immigratie die gewoon bleef doorgaan. Ook de Joodse immigratie maar dan illegaal.

Hussein van Mekka werd in de val gelokt , die dacht aan een pan Arabische rijk. Dus toen de Britten de Turken hadden weggejaagd kwam er van dat pan Arabische rijk niets van. In plaats daarvan had Engeland een geheim akkoord gesloten met de Fransen ( http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sykes-Picotverdrag ) de Britten en de Fransen dulden geen derde macht in het gebied. De Russen waren hiermee eens omdat ze loerden op Turkije. Dus ook het verdrag met Arabieren evenals de Balfour werd kapot gescheurt. De Britten staken een mes in de rug van de Arabieren

Men kan zich voorstellen wat voor puinhoop dit teweeg bracht? De Arabieren ontevreden, de Joden. En de Britten? Die maakten het alleen maar erger. De spanning onderling werd serieuzer. De relatie tussen de Britten en Joden stond op spanning , de relatie tussen de Britten en Arabieren en daarmee ook de relatie tussen de Joden en Arabieren.

Joden en Arabieren probeerden onderling wel wat te regelen maar het was al te laat.

En we weten wat het gevolg was. Er kwamen aanslagen op Britse doelen. Gepleegd door Joden en door de Arabieren.

Ook aanslagen op de Arabieren en moslim door de Joden en aanslagen op de Joden door de Arabieren en moslims

De houding van de Britten was niet alleen de oorzaak maar ze versterkte het ook nog. De ene voorstel naar andere kwam om Joden en moslims te sussen. Maar de Arabieren wilden niet ( lijkt me vrij logisch). De Joden accepteerden vrijwel alles

Over de voorstellen van de Britten om het land te verdelen werd totaal niet over nagedacht.

Hoe de situatie lag interesseerde de Britten totaal niet. Uiteindelijk trokken zij hun handen ervan af "los het zelf maar op jongens, wij hebben ons doel gehaald"

Het gebied in rep en roer en dan stelt de VN (opvolger) opnieuw een verdelingsplan op. (Niet) wetende dat het veel te vroeg is. Zonder rekening te houden met de vele minderheids groepen. Maar wellicht kon de VN dat niet. Niemand niet.
De zionisten gingen uiteindelijk wel akkoord. De Arabieren niet. Dat was (in mijn ogen) de fout van de Arabieren. Zij dachten /hoopten om meer. Maar dat kwam niet.

Had Arafat toch gelijk. De Arabieren hadden nooit tegen de Turken moeten keren om samen met de Britten in zee te gaan. En is het niet gek dat de Arabische Palestijnen tot op de dag vandaag de Britten nog altijd zien als stelers van hun land.

[ Bericht 0% gewijzigd door Szikha op 28-05-2015 08:27:54 ]
pi_153030460
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

We hadden het over de onzin van de term antisemiet. Niet iets wat wij erbij halen.
Ik niet. Ik had het over BDS movement en de sfeer die veranderd in Canada
pi_153047017
Dit is zo lachwekkend:

Je snapt de humor alleen als je Israel kent.
De Engelse versie:

_O-

Moet een plaatjes krijgen in de OP. Ik pis elke keer in mijn broek van het lachen
  donderdag 28 mei 2015 @ 19:16:26 #85
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_153047768
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:52 schreef Szikha het volgende:
Dit is zo lachwekkend:

De Engelse versie:

_O-

Moet een plaatjes krijgen in de OP. Ik pis elke keer in mijn broek van het lachen
Multi-nationalisme

Bevestigt weer wat voor miskraam van een staat Isral eigenlijk is.
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
  donderdag 28 mei 2015 @ 20:16:39 #86
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_153049592
SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 11-06-2015 15:46:31 ]
  donderdag 28 mei 2015 @ 20:20:56 #87
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153049728
quote:
Altijd goed om te zien wanneer kinderen beter weten dan hun ouders. ^O^
  donderdag 28 mei 2015 @ 20:23:00 #88
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_153049791
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Altijd goed om te zien wanneer kinderen beter weten dan hun ouders. ^O^
Als je gewoon even leest , zie je dat hun mening gebaseerd is op hun eigen ervaringen.
  donderdag 28 mei 2015 @ 20:28:10 #89
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153049942
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:23 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Als je gewoon even leest , zie je dat hun mening gebaseerd is op hun eigen ervaringen.
Euh, ik was niet sarcastisch? :? Mooi toch dat de kinderen de fouten van hun ouders niet herhalen? Dat betekent dat er nog hoop is op een betere toekomst.
  donderdag 28 mei 2015 @ 20:31:04 #90
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_153050020
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Euh, ik was niet sarcastisch? :? Mooi toch dat de kinderen de fouten van hun ouders niet herhalen? Dat betekent dat er nog hoop is op een betere toekomst.
Oh ik dacht even dat je een ouwe conservatieve augurk was denkende dat ouders het altijd beter weten :P :*
  donderdag 28 mei 2015 @ 21:16:52 #91
176916 Karrs
2007-2017
pi_153051484
quote:
Ik vind dit plaatje veel leuker:
  donderdag 28 mei 2015 @ 21:18:30 #92
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_153051540
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:16 schreef Karrs het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Bedankt voor de quote!

^O^
  donderdag 28 mei 2015 @ 21:23:38 #93
176916 Karrs
2007-2017
pi_153051707
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:48 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Maar dan niet weer gaan huilen als er weer wat israeli's opgeblazen worden he. :Y
Zou jij huilen als dat gebeurt?
pi_153053142
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:16 schreef Karrs het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Shit, moest lachen. ;(
pi_153053432
quote:
Israeli and American officials say they expect assistance to increase to more than $3.5 billion annually after 2017, possibly to assuage fears over nuclear deal.

[..]

A current package worth $3 billion a year expires in 2017. A US official, speaking to Reuters on condition of anonymity, said negotiators were close to a new deal that would bring annual payouts to $3.6-$3.7 billion on average.

An Israeli official, who also declined to be named, put the expected aid at between $3.5 billion and $4 billion.

[..]

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4662574,00.html
Inshallah. _O_
  donderdag 28 mei 2015 @ 22:20:26 #96
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_153053972
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:06 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Inshallah. _O_
pi_153055580
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:11 schreef RodeNek het volgende:

[..]

`
Of iets mag of niet bepaal jij niet.

Wat ik je wel kan vertellen is dat jouw manier van denken eng en gevaarlijk is en dat jij daar iets aan zal moeten doen w/
Moeten?
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:16 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Zag anders tig huilende zionisten daaro als er weer een IDF terrorist neergeknald werd _O- _O-
Gebeurde procentueel heel weinig. Is Iedere IDF Held een zionist?
pi_153061205
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:52 schreef Szikha het volgende:
Dit is zo lachwekkend:

De Engelse versie:

_O-

Lijkt me alleen leuk als er geen racisme zou bestaan in Israel. Of voor mensen die niet racistisch zijn.
pi_153164954
quote:

"RanaHarbi twitterde op zondag 10-05-2015 om 15:49:52 Putting aside their racism against Palestinians, look how Israelis treat African Jews. Disgusting"

Nee.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Helemaal niet. Szikha reageerde (als ik het goed begreep althans!) op dit bericht:

"RanaHarbi twitterde op zondag 10-05-2015 om 15:49:52 Putting aside their racism against Palestinians, look how Israelis treat African Jews. Disgusting"

Dus dat ging wel degelijk over racisme tegen Afrikaanse joden.
Nee voor de derde keer. Praat ik hier met een debiel?

Ik reageerde inderdaad wel op het twitter bericht. Maar ten eerste is het de extreem rechtse Joodse groep die zit te kankeren dus niet de gehele Israelische bevolking. En ten tweede: de man op de foto is niet tegen Afrikaanse Joden maar tegen Afrikaanse immigranten.
Zoals ik eerder heb gemeld. Je neemt klakkeloos elke tweet bericht aan voor feit?

De man op de foto deed mee aan een protest tegen Afrikaans immigranten uit vooral Sudan en Eritrea.
Laatste jaren zijn er vele Afrikaanse vluchtelingen naar Israel gekomen (zoals je wellicht hebt vernomen) Ze bevinden zich vooral in 'witte' Joodse (extreem rechtse) wijken.
Ze zijn niet Joods dus worden door extreem rechtse Joden als minder gezien. Ze zijn zwart en worden door extreem rechtse Joden als minder gezien. Ze zijn geen staatsburgers en worden gezien als asielzoekers. Ze liggen en zitten hele dagen in parken. Zorgen vaak voor overlast.

Ze zijn een kwetsbare groep (gevlucht en verdreven in hun geboorte land)

Net zoals bootvluchtelingen in Europa ook een kwetsbare groep is.

Disgusting? Ja zeker. Elk jaar wordt de situatie grimmiger omdat er maar vluchtelingen blijven komen. Het zorgt voor wrijvingen met de 'witte' rechtse Joodse groep waar deze immigranten vaak wonen.

Maar je gehele post over Afrikaanse Joden bla bla slaat nergens op. Als je nou de bron van de foto had gecheckt.

Tip: neem twitter niet als een volledig betrouwbare bron. Iedereen kan foto's delen en schreeuwen. Check altijd de bronnen /foto's van Twitter. Zeker als je jezelf doet voorkomen goed ingelicht te zijn. En vedraai mijn woorden ajb niet. Merci

-edit- de foto is ook nog eens meer dan 3 jaar oud als het niet meer is -

Hij zegt zelfs nog " Ben je een Ethiopische Jood? Dan mag je blijven"

Over jaartje of 3 komt deze foto weer naar boven en wordt het wederom massaal gedeeld.

Twitter serieus nemen :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Szikha op 01-06-2015 23:00:37 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')