Dat is 1936-1939...quote:Op zondag 10 mei 2015 21:54 schreef reza1 het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Irgun_attacks
Bekijk het filmpje. Daarin vindt je de antwoorden.quote:Op maandag 11 mei 2015 01:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De opbouw van welk land moest beschermd worden? Er was alleen een mandaat cis-Palestina. Voornamelijk bewoond door Palestijnen
Wat heb je toch met Westers land? Jij bent de enige hier die zegt dat Israel een westers land is.quote:Op maandag 11 mei 2015 01:29 schreef Kees22 het volgende:
Overigens hoop ik dat je wel beseft dat je hiermee het argument dat Israel een westers land is, verder onderuit haalt.
Compleet gekopieerd van Wikipedia. Daar redt je het niet alleen meequote:Op maandag 11 mei 2015 01:27 schreefKees22 het volgende:
[..]
Helemaal niet. Tijdens het bloedbad in Hebron waren de aanvallende Arabieren nadrukkelijk op zoek naar de import-joden. De autochtone joden werden in principe met rust gelaten en zelfs beschermd door hun Arabische buren. Op een autochtone rabbi na, die weigerde te vertellen waar de import woonde.
Jeruzalem was in vier delen verdeeld.
Dus wie liegt er nou keihard?
Waag je hier maar niet aan Kees. Je weet er niets vanquote:Op maandag 11 mei 2015 01:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, mooi!
Doet me denken aan de serie Bloedbroeders van een Armeense en een Turkse documentairemaker en aan een documentaire over de genocide op de Arameeërs.
Binnen pakweg 100 jaar zijn de verdreven culturen nog slechts folkloristisch, zoals bij ons de lokale klederdrachten. In 200 jaar is de cultuur grotendeels verdwenen. De Armeniërs hebben nog een land waar de taal en cultuur behouden blijven. Dynamisch behouden blijven.
De Arameeërs uit de EO-documentaire en de Circassiërs uit jouw filmpje hebben geen land, de kleinkinderen spreken de taal al niet meer en de gebruiken verworden tot een cursus klompendansen. Mooi maar betekenisloos.
Alweer zo'n rare analogie. Wat heb ik nou met Wilders te maken?quote:Op maandag 11 mei 2015 01:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is waar: de lijsten van diverse preciese aanvallen op elkaar zijn niet zo interessant.
Wel is van belang hoe Palestina vanaf pakweg 1900 - of al eerder - overspoeld werd door golven van joodse immigranten die er echt op uit waren om zich daar een land uit te kerven. Los van de vraag of er al mensen woonden.
Ter vergelijking: onze gastarbeiders zijn door ons uitgenodigd om hier te komen en zij en hun nazaten maken nu in Nederland pakweg 5 % van de bevolking uit. Onze nationale rattenvanger vindt het nodig om alarm te slaan over de dreigende islamisering van onze christelijke cultuur.
Als 5 % uitgenodigde andersgelovigen in een modern westers land al een probleem vormen, hoe groot zal dan het probleem zijn als een niet-westers land 100 jaar geleden overspoeld werd door ongewilde golven landeisende vreemdelingen? Van 5 % in 1900 tot 30 % in 1930!
quote:
quote:The Harper government is signalling its intention to use hate crime laws against Canadian advocacy groups that encourage boycotts of Israel.
Such a move could target a range of civil society organizations, from the United Church of Canada and the Canadian Quakers to campus protest groups and labour unions.
If carried out, it would be a remarkably aggressive tactic, and another measure of the Conservative government's lockstep support for Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu.
While the federal government certainly has the authority to assign priorities, such as pursuing certain types of hate speech, to the RCMP, any resulting prosecution would require an assent from a provincial attorney general.
And it would almost certainly be challenged under the Charter of Rights and Freedoms, civil liberties groups say.
The government's intention was made clear in a response to inquiries from CBC News about statements by federal ministers of a "zero tolerance" approach to groups participating in a loose coalition called Boycott, Divest and Sanction (BDS), which was begun in 2006 at the request of Palestinian non-governmental organizations.
Asked to explain what zero tolerance means, and what is being done to enforce it, a spokesperson for Public Safety Minister Steven Blaney replied, four days later, with a detailed list of Canada's updated hate laws, noting that Canada has one of the most comprehensive sets of such laws "anywhere in the world."
quote:In January, Canada's then foreign affairs minister, John Baird, signed a "memorandum of understanding" with Israeli authorities in Jerusalem, pledging to combat BDS.
It described the movement as "the new face of anti-Semitism."
A few days later, at the UN, Canadian Public Security Minister Steven Blaney went much further.
He conflated boycotts of Israel with anti-Semitic hate speech and violence, including the deadly attacks that had just taken place in Paris on the Charlie Hebdo magazine and a kosher supermarket.
Blaney then said the government is taking a "zero tolerance" approach to BDS.
Jij hebt niks met Wilders te maken. Daar heb ik het ook niet over.quote:Op maandag 11 mei 2015 10:51 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Alweer zo'n rare analogie. Wat heb ik nou met Wilders te maken?
http://www.jpost.com/Opin(...)st-propaganda-363062quote:Op maandag 11 mei 2015 03:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Geef me dan eens een betere bron. Want als ik het goed heb kwam deze van jou.
Toch anders:
Nog een keer teruggeklikt:
NWS / Palestina en Israël #199 Free Palestine! (from IS)
Met Amerika zal hij misschien de VSvA bedoeld hebben. Dat samen met Canada het half-continent Noord-Amerika uitmaakt.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:12 schreef Szikha het volgende:
Altijd kut zo'n lap tekst in het Engels op een Nederlandse forum. Heb je ook een linkje in het Frans?
Maar te begrijpen als je Canada een beetje kent. Overigens opvallend want de anti Joodse sentiment op Canadese campussen is velen malen erger dan in VS. Op vele campussen kan je niet openlijk Zionistisch zijn zelf niet eens Joods
Ik las van de week een boek van een Amerikaanse Jood. Hij schreef dit midden jaren 90s en hij schreef : " Amerika en Canada heeft geen verleden van antisemitisme"
Nou nu wel hoor , de anti Joodse stankwolk van Europa en de Arabische wereld is naar VS en Canada gewaaid. En ik vind het zelf heel schrikbarend hoe snel het is gegaan. Ik heb veel familie in Canada. Hadden ze niet verwacht 10 jaar geleden.
Hulde
De reacties op de vernietigingsoorlog van Hamas zijn soms niet in lijn met het internationale rechtquote:Op woensdag 13 mei 2015 01:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Met Amerika zal hij misschien de VSvA bedoeld hebben. Dat samen met Canada het half-continent Noord-Amerika uitmaakt.
Maar dat terzijde: zou de staat Israel misschien ook daden gepleegd kunnen hebben die de afkeer van mensen en regeringen opwekten? Zoals het zonder proces vastzetten van Palestijnen, de illegale nederzettingen, de illegale veiligheidsmuur?
Ik vraag het maar.
De kop van dat artikel:quote:Op woensdag 13 mei 2015 01:35 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
http://www.jpost.com/Opin(...)st-propaganda-363062
Volgens Hamas niet, dat klopt. Gelukkig denkt de rest van de wereld daar anders over.quote:Op woensdag 13 mei 2015 01:53 schreef Kees22 het volgende:
Maar er ontbreekt iets in die redenering: vrijwel alle burgers van Israel zijn getrainde militairen en dus geen onschuldige burgers.
quote:Op woensdag 13 mei 2015 01:37 schreef Kees22 het volgende:
Zou de staat Israel misschien ook daden gepleegd kunnen hebben die de afkeer van mensen en regeringen opwekten?
Stel je niet aan.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:12 schreef Szikha het volgende:
Altijd kut zo'n lap tekst in het Engels op een Nederlandse forum. Heb je ook een linkje in het Frans?
Sorry, maar sinds ze Dries van Agt antisemiet zijn gaan noemen betekend dat woord net zo veel als speculaaspop of snotneus.quote:Maar te begrijpen als je Canada een beetje kent. Overigens opvallend want de anti Joodse sentiment op Canadese campussen is velen malen erger dan in VS. Op vele campussen kan je niet openlijk Zionistisch zijn zelf niet eens Joods
Ik las van de week een boek van een Amerikaanse Jood. Hij schreef dit midden jaren 90s en hij schreef : " Amerika en Canada heeft geen verleden van antisemitisme"
Nou nu wel hoor , de anti Joodse stankwolk van Europa en de Arabische wereld is naar VS en Canada gewaaid. En ik vind het zelf heel schrikbarend hoe snel het is gegaan. Ik heb veel familie in Canada. Hadden ze niet verwacht 10 jaar geleden.
Hulde
Wie is Dries van Agt?quote:Op woensdag 13 mei 2015 10:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Stel je niet aan.
[..]
Sorry, maar sinds ze Dries van Agt antisemiet zijn gaan noemen betekend dat woord net zo veel als speculaaspop of snotneus.
Dat noem je een excuus zoeken om het niet serieus te nemen. Redelijk triest.quote:Op woensdag 13 mei 2015 10:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Sorry, maar sinds ze Dries van Agt antisemiet zijn gaan noemen betekend dat woord net zo veel als speculaaspop of snotneus.
Het is triest dat de Israëli's het woord misbruiken om kritiek op Israël te smoren.quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:36 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Dat noem je een excuus zoeken om het niet serieus te nemen. Redelijk triest.
Maar in al die tijd heeft IS nog nooit ook maar een poging gedaan om Israël aan te vallen. Ze zijn de rijkste terreurbeweging en Israël is hun aartsvijand. Waarom vallen ze Israël dan niet binnen?quote:Op zaterdag 25 april 2015 01:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Alsof Israel alleen terroristen doodt.
Het valt me trouwens tegen dat je de term IS-apen gebruikt. Ik had je hoger.
Afgezien daarvan streeft IS naar een zuiver islamitische staat. Zoals Israel naar een zuiver joodse staat streeft.
Precies, even triest. Dan verschillen jij en die Israeli's toch niet zoveel.quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is triest dat de Israëli's het woord misbruiken om kritiek op Israël te smoren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |