abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 mei 2015 @ 10:11:31 #251
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_152452766
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 02:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat een verzameling van citaten! Daar heb je echt je best op gedaan, waarvoor hulde.
En ik lees mijn teksten terug en schrik eigenlijk nergens van. Ik kan me soms laten gaan in een driftbui of als ik beneveld ben, maar ik sta nog steeds achter elke tekst.
Probleem is dat veel van die teksten in modaliteiten geschreven zijn, en dat is blijkbaar een lastig te begrijpen verschijnsel.
"Ik zou willen" betekent lang niet hetzelfde als "ik wil".

Overigens wil ik nog wel wat zeggen op je laatste opmerking.
Toen de joodse staat Israel zich bezighield met het bombarderen en vernielen van de Gaza-strook, de laatste keer, waren er joden te horen in praatprogramma's die de bedreigde staat Israel wilden helpen, omdat ze zich als joden daartoe verplicht voelden. Als joden zichzelf al zo gelijk stellen met Israel omdat ze joden zijn, waarom zouden anderen dat dan niet doen?
Daarmee keur ik generalisaties niet goed. Ik zou mijn joodse vrienden, die gewoon in Nederland blijven en de strapatsen van Israel afkeuren, daar verder niet op aanspreken.
Maar als joden zichzelf al zo generaliseren, kun je anderen toch niet verwijten hetzelfde te doen.
Kees, die ongenadig kritiek levert op kleine taalfouten, meent dat joden zichzelf generaliseren. En die joodse vrienden, prachtig.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zondag 10 mei 2015 @ 10:26:15 #252
235357 TitusPullo
pi_152452966
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 02:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Helaas voor jou. Genetisch lijken joden veel meer op Palestijnen dan op ons. Ze hebben zich blijkbaar die 20 eeuwen dat ze tussen ons woonden succesvol weten af te schermen van encanailleren met ons.
Wat je dan ook bedoelt met ons.
En of ze veel beter omgaan met hun vijanden? Geef eens een voorbeeld.
En als beweerd wordt dat het een Europees land is, zoekt Kees een weerlegging in de genetica. Niks staatsinstellingen of cultuur.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_152453334
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 02:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik citeer en maak vet:
The Palestinian people has declared war on us, and we must respond with war. Not an operation, not a slow-moving one, not low-intensity, not controlled escalation, no destruction of terror infrastructure, no targeted killings. Enough with the oblique references. This is a war. Words have meanings. This is a war. It is not a war against terror, and not a war against extremists, and not even a war against the Palestinian Authority. These too are forms of avoiding reality. This is a war between two people. Who is the enemy? The Palestinian people. Why? Ask them, they started.

De Palestijnen begonnen niet. Ze woonden, moslims, christenen en joden door elkaar, in Palestina.
En zelfs na het eigenmachtig uitroepen van de joodse staat Israel door de joden, waren het niet de Palestijnen die die staat aanvielen, maar de omringende landen.

Iemand die liegt over het uitgangspunt van een redenering, zou ik verder al geen aandacht meer geven.
Nou ja: wel aandacht, maar geen geloof.
Geen aandacht voor Kees dus.
pi_152467261
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 02:28 schreef Kees22 het volgende:
De Palestijnen begonnen niet. Ze woonden, moslims, christenen en joden door elkaar, in Palestina.
En zelfs na het eigenmachtig uitroepen van de joodse staat Israel door de joden, waren het niet de Palestijnen die die staat aanvielen, maar de omringende landen.

Iemand die liegt over het uitgangspunt van een redenering, zou ik verder al geen aandacht meer geven.
Nou ja: wel aandacht, maar geen geloof.
Het is een keiharde leugen dat joden voor vol werden aangezien in de tijd voor het ontstaan van Israel. En jij blijft deze leugen maar herhalen. Joden waren voor de oprichting van Israel ook in Palestina keer op keer slachtoffer van geweld.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_152467356
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 19:49 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het is een keiharde leugen dat joden voor vol werden aangezien in de tijd voor het ontstaan van Israel. En jij blijft deze leugen maar herhalen. Joden waren voor de oprichting van Israel ook in Palestina keer op keer slachtoffer van geweld.
Omdat ze zelf de Arabieren aanvielen.
pi_152472024
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 19:52 schreef reza1 het volgende:
[..]
Bron?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 10 mei 2015 @ 22:05:10 #258
235357 TitusPullo
pi_152472609
quote:
Zie ook List of killings and massacres in Mandatory Palestine, met een aantal pogroms van tien jaar eerder. Dit heeft weinig zin, op deze manier.
pi_152475278
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 19:52 schreef reza1 het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal correct. Ze (Joden) pleegden inderdaad aanslagen op Arabieren. Maar andersom ook. En de nederzettingen kregen het zwaar. En de opbouw van het land moest beschermd worden.

En wat niemand weet is dat die aanslagen gepleegd zijn door Joden uit de Kaukasus. Ik wist dat zelf ook niet. Niemand niet.

Hier een youtube filmpje . Vanaf 2:20 min eens kijken. Zij zijn de grootste zionisten. Al die andere Joden uit Europa waren arm en gevlucht vanwege vervolging. Maar de Joden uit Kaukasus ( Dagistan, Azerbidian) niet. Zij kwamen daar om te blijven ! En hoe _O_

pi_152479207
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 10:26 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

En als beweerd wordt dat het een Europees land is, zoekt Kees een weerlegging in de genetica. Niks staatsinstellingen of cultuur.
Ach, kan ook wel in herkomst van de bevolking volgens het lokale CBS. Slechts 20 % afkomstig uit een westers land.
En dat staatsinstellingen een land niet meteen in onze ogen westers maken, blijkt uit diverse voormalige koloniën in Afrika en Azië.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_152479285
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 19:49 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Helemaal niet. Tijdens het bloedbad in Hebron waren de aanvallende Arabieren nadrukkelijk op zoek naar de import-joden. De autochtone joden werden in principe met rust gelaten en zelfs beschermd door hun Arabische buren. Op een autochtone rabbi na, die weigerde te vertellen waar de import woonde.
Jeruzalem was in vier delen verdeeld.
Dus wie liegt er nou keihard?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_152479310
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 22:55 schreef Szikha het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal correct. Ze (Joden) pleegden inderdaad aanslagen op Arabieren. Maar andersom ook. En de nederzettingen kregen het zwaar. En de opbouw van het land moest beschermd worden.

En wat niemand weet is dat die aanslagen gepleegd zijn door Joden uit de Kaukasus. Ik wist dat zelf ook niet. Niemand niet.

Hier een youtube filmpje . Vanaf 2:20 min eens kijken. Zij zijn de grootste zionisten. Al die andere Joden uit Europa waren arm en gevlucht vanwege vervolging. Maar de Joden uit Kaukasus ( Dagistan, Azerbidian) niet. Zij kwamen daar om te blijven ! En hoe _O_

De opbouw van welk land moest beschermd worden? Er was alleen een mandaat cis-Palestina. Voornamelijk bewoond door Palestijnen.

Overigens hoop ik dat je wel beseft dat je hiermee het argument dat Israel een westers land is, verder onderuit haalt.
pi_152479364
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 09:49 schreef Szikha het volgende:

[..]

Dank je.Het was niet zo moeilijk. Ging naar google en typte 'Kees22 Joden' in en kreeg een scala aan hits
Ik pakte de eerste de beste quotes. Multi quotes. Eentje was te oud om te quoten dus rechtermuis klik en plakken.

5 minuten werk (voor mij)
Oh, grappig. Ik wist niet dat het zo kon werken.
quote:
[..]

tl;dr

[..]

En dan even verderop

[..]

Ik vind je daarom geen goede discussie partner. Je mag Israel haten hoor (zijn er meer) Je mag Joden haten. Je hebt er mij niet mee. Meer jezelf. En daarbij iedereen mag zijn mening zeggen natuurlijk. En ik vind je ook geen antisemiet ofzo.

Je kan er alles en iedereen erbij halen. Maar ik vind jouw vooringenomenheid, jouw extreme doel tot demoniseren de discussie hierover onmogelijk maakt. En het feit dat je zegt er geen belang bij te hebben maakt mijn mening alleen maar sterker
Ik ben geen goede discussie met je partner, ik ben geen goede partner in de discussie: discussiepartner.
Wel opmerkelijk dat je me geen antisemiet vindt. Hoewel dat verwijt me niks doet (want het is niet waar čn het is geen geldig argument), doet je opmerking me toch deugd.
Natuurlijk ben ik vooringenomen. Maar ik demoniseer niet: ik stel aan de kaak. De joodse staat Israel gedraagt zich als een schurkenstaat. Te vergelijken met een Tokkie die zijn hele buurt terroriseert.
In die zin is hij misschien wel westers, inderdaad. Westers van 100 jaar geleden.
pi_152479381
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 10:46 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Geen aandacht voor Kees dus.
Wel voor de Israelische variant van Sarah Palin?
Succes ermee!
pi_152479479
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 22:05 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Zie ook List of killings and massacres in Mandatory Palestine, met een aantal pogroms van tien jaar eerder. Dit heeft weinig zin, op deze manier.
Dat is waar: de lijsten van diverse preciese aanvallen op elkaar zijn niet zo interessant.
Wel is van belang hoe Palestina vanaf pakweg 1900 - of al eerder - overspoeld werd door golven van joodse immigranten die er echt op uit waren om zich daar een land uit te kerven. Los van de vraag of er al mensen woonden.
Ter vergelijking: onze gastarbeiders zijn door ons uitgenodigd om hier te komen en zij en hun nazaten maken nu in Nederland pakweg 5 % van de bevolking uit. Onze nationale rattenvanger vindt het nodig om alarm te slaan over de dreigende islamisering van onze christelijke cultuur.

Als 5 % uitgenodigde andersgelovigen in een modern westers land al een probleem vormen, hoe groot zal dan het probleem zijn als een niet-westers land 100 jaar geleden overspoeld werd door ongewilde golven landeisende vreemdelingen? Van 5 % in 1900 tot 30 % in 1930!
pi_152479520
quote:
Ja, mooi!

Doet me denken aan de serie Bloedbroeders van een Armeense en een Turkse documentairemaker en aan een documentaire over de genocide op de Arameeërs.
Binnen pakweg 100 jaar zijn de verdreven culturen nog slechts folkloristisch, zoals bij ons de lokale klederdrachten. In 200 jaar is de cultuur grotendeels verdwenen. De Armeniërs hebben nog een land waar de taal en cultuur behouden blijven. Dynamisch behouden blijven.
De Arameeërs uit de EO-documentaire en de Circassiërs uit jouw filmpje hebben geen land, de kleinkinderen spreken de taal al niet meer en de gebruiken verworden tot een cursus klompendansen. Mooi maar betekenisloos.

[ Bericht 23% gewijzigd door Kees22 op 11-05-2015 01:59:50 ]
pi_152479591
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 01:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wel voor de Israelische variant van Sarah Palin?
Succes ermee!
Waarschijnlijk de nieuwe Minister van Justitie. En geenszins een Sarah Palin.
pi_152479670
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 01:56 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Waarschijnlijk de nieuwe Minister van Justitie. En geenszins een Sarah Palin.
Daar ben je mooi klaar mee, met zo'n liegbeest.
Nou ja, ik weet niet of wij het op dat ministerie zo veel beter deden of gaan doen. ;)
pi_152479751
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 02:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Daar ben je mooi klaar mee, met zo'n liegbeest.
Nou ja, ik weet niet of wij het op dat ministerie zo veel beter deden of gaan doen. ;)
Nee hoor, ik wens haar een lange carričre tegemoet in het huidige kabinet.
pi_152479906
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 02:08 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Nee hoor, ik wens haar een lange carričre tegemoet in het huidige kabinet.
Ik heb nog eens teruggelezen wat er over haar geschreven werd in de eerste link.
Ze zet aan tot oorlogsmisdaden, tot genocide.

Een ad hominem: ik had niet gedacht dat jij daar een voorstander van was.
pi_152479988
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 02:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb nog eens teruggelezen wat er over haar geschreven werd in de eerste link.
Ze zet aan tot oorlogsmisdaden, tot genocide.

Een ad hominem: ik had niet gedacht dat jij daar een voorstander van was.
Je hebt gelezen wat er over haar geschreven werd. Jij hebt dus gelezen dat er werd geschreven dat zij aanzet tot genocide.
pi_152479993
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 02:35 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Je hebt gelezen wat er over haar geschreven werd. Jij hebt dus gelezen dat er werd geschreven dat zij aanzet tot genocide.
Ja.
http://electronicintifada(...)sands-facebook-likes
pi_152480055
quote:
Ah, je hebt het op Electronic Intifada gelezen.
pi_152480068
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 02:52 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Ah, je hebt het op Electronic Intifada gelezen.
Ja, dat was toch jouw link. Of heb ik nou ergens verkeerd teruggeklikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')