abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152406748
Ik neem mijn woorden terug. Je bent geen waardige discussie partner.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 01:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Teksten uit hun verband halen.
je legt mij meningen en woorden in de mond die ik helemaal niet heb. Dus je woorden zijn zinloos.
quote:
donderdag 2 augustus 2007 @ 02:37 27
Kees22

Als je de staat Israël zou vergelijken met een kankergezwel, zouden de overeenkomsten opvallen: energie aan de omgeving onttrekken, ongeremd delen en koloniseren, uitzaaien.

Helaas is het niet meer haalbaar om het land terug de zee in te schuiven

Dat ze zich onveilig voelen is niet raar en hun eigen schuld: ze zijn zelf begonnen met terrorisme. Golda Meir had ook de morele moed om dat te erkennen: de joodse staat is gefundeerd op terrorisme. En wie wind zaait zal storm oogsten.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 02:22 schreef Kees22 het volgende:
Wat geeft Israel het recht om alle omringende landen regelmatig aan te vallen en wat geeft Israel eigenlijk het recht om daar überhaupt te bestaan?
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:07 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Voor alle duidelijkheid. Heb jij het over de 'bezette gebieden' of beschouw je heel Israel als bezet gebied?
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 02:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Goed dat je dat vraagt!
In feite is natuurlijk heel Palestina, met aftrek van de 8 % territorium die joods eigendom was, bezet.
Maar goed, men kan niet alles terugdraaien en soms moet men, met pijn in het hart, feiten accepteren.
De grenzen van 1967 zijn inmiddels algemeen (d.w.z. door iedereen behalve Israel) geaccepteerd als redelijke grenzen.
Dus wat mij betreft: het is jammer dat de vorming van de staat Israel niet voorkomen/verhinderd is, maar we zullen het ermee moeten doen. Maar dan ook verder rustig zijn en geen eisen stellen.
Laatste keer. Als je Israels recht op bestaan niet eens erkend Kees dan mogen de Joden daar ook niet zitten in eerste instantie. Wat je letterlijk zegt in je posten

En als ze daar in eerste instantie niet mogen wonen en leven dan hebben ze al he-le-maal geen recht om zich te beschermen

Precies jouw woorden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:46 schreef Kees22 het volgende:

-knip-

De Duitsers, die sinds pakweg 500 jaar in de Baltische staten woonden en 50 jaar geleden verdreven werden, hebben een nieuw leven opgebouwd en aan hun toekomst gewerkt.

De joden, die indertijd pakweg een paar honderd jaar daar woonden en 2000 jaar geleden verderven werden, hebben kennelijk niet de tijd gehad om een eigen leven op te bouwen en aan hun toekomst te werken. Ze hebben de cultus gecultiveerd, 2000 jaar lang, dat ze terug wilden naar land dat ze om te beginnen al van anderen (Kanaänieten) ingepikt hadden.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 01:39 schreef Kees22 het volgende:

Waar het om gaat is dat de joden in al die eeuwen de wens terug te keren naar Jeruzalem gecultiveerd hebben. Al ver voor de Tweede Wereldoorlog.
Dan kunnen ze zich tegelijk nog wel opgewerkt hebben in de hen omringende maatschappij, maar hun prioriteit bleef kennelijk de terugkeer naar Jeruzalem. 2000 jaar lang!

-knip-

Dat is ook niet vreemd: als iedereen begint te denken over natiestaten, doen de joden dat natuurlijk ook. Maar dat was pakweg 200 jaar geleden? Terwijl al 2000 jaar lang de prioriteit, het ideaal, de wensgedachte, de droom de terugkeer naar Jeruzalem was.
"Hoewel kritiek op Israel niet altijd antisemitisch is, is het in linkse en radicaal-rechtse kringen alsmede onder moslims wel zo verworden mede door het gebruik van Joodse stereotypen in de kritieken op het zionisme. Kritiek op Israel gaat steevast gepaard met kritiek op Joods gedrag"
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:37:50 #242
176916 Karrs
2007-2017
pi_152415345
Komt er ook één ergens achter. :')
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:47:09 #243
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_152415669
God, ik heb een hekel aan mensen die Israel een bastion van beschaving noemen en vinden dat we het onvoorwaardelijk moeten steunen, maar om het een kankergezwel te noemen is bespottelijk. Het is zo'n beetje de enige staat in het Midden-Oosten waar atheisten en homoseksuelen niet voor hun leven hoeven te vrezen: de enige staat waar een militair die oorlogsmisdaden heeft begaan, gedwongen wordt om af te treden.
Om over alle andere doorzichtige trucs van Kees maar te zwijgen.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:52:13 #244
176916 Karrs
2007-2017
pi_152415843
Israël is een Europees land in het Midden-Oosten, met veel meer gelijkenissen dan verschillen met 'ons'. En ze gaan, mede door hun joodse verleden, veel beter met hun vijanden om dan wijzelf zouden doen.

Onvoorwaardelijk steunen moet nooit. En daar komt Israël ook wel achter nu. Maar verdedigen tegen die ziekelijke haat is een plicht voor elk rechtschapen mens.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_152431166
Brasco_Aad twitterde op zaterdag 09-05-2015 om 14:03:51 Israel Ynet releases rare footage it says of IDF medics treating seriously wounded Al Qaeda (Jabhat Al Nusra) Jihadis http://t.co/39PQGQKV2s reageer retweet
pi_152432142
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 15:10 schreef reza1 het volgende:
Brasco_Aad twitterde op zaterdag 09-05-2015 om 14:03:51 Israel Ynet releases rare footage it says of IDF medics treating seriously wounded Al Qaeda (Jabhat Al Nusra) Jihadis http://t.co/39PQGQKV2s reageer retweet
_O_
pi_152450789
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 10:32 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Welke leugens?
Ik citeer en maak vet:
The Palestinian people has declared war on us, and we must respond with war. Not an operation, not a slow-moving one, not low-intensity, not controlled escalation, no destruction of terror infrastructure, no targeted killings. Enough with the oblique references. This is a war. Words have meanings. This is a war. It is not a war against terror, and not a war against extremists, and not even a war against the Palestinian Authority. These too are forms of avoiding reality. This is a war between two people. Who is the enemy? The Palestinian people. Why? Ask them, they started.

De Palestijnen begonnen niet. Ze woonden, moslims, christenen en joden door elkaar, in Palestina.
En zelfs na het eigenmachtig uitroepen van de joodse staat Israel door de joden, waren het niet de Palestijnen die die staat aanvielen, maar de omringende landen.

Iemand die liegt over het uitgangspunt van een redenering, zou ik verder al geen aandacht meer geven.
Nou ja: wel aandacht, maar geen geloof.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kees22 op 10-05-2015 02:53:11 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_152450933
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 16:30 schreef Szikha het volgende:
Ik neem mijn woorden terug. Je bent geen waardige discussie partner.

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Laatste keer. Als je Israels recht op bestaan niet eens erkend Kees dan mogen de Joden daar ook niet zitten in eerste instantie. Wat je letterlijk zegt in je posten

En als ze daar in eerste instantie niet mogen wonen en leven dan hebben ze al he-le-maal geen recht om zich te beschermen

Precies jouw woorden.

[..]

[..]

"Hoewel kritiek op Israel niet altijd antisemitisch is, is het in linkse en radicaal-rechtse kringen alsmede onder moslims wel zo verworden mede door het gebruik van Joodse stereotypen in de kritieken op het zionisme. Kritiek op Israel gaat steevast gepaard met kritiek op Joods gedrag"
Wat een verzameling van citaten! Daar heb je echt je best op gedaan, waarvoor hulde.
En ik lees mijn teksten terug en schrik eigenlijk nergens van. Ik kan me soms laten gaan in een driftbui of als ik beneveld ben, maar ik sta nog steeds achter elke tekst.
Probleem is dat veel van die teksten in modaliteiten geschreven zijn, en dat is blijkbaar een lastig te begrijpen verschijnsel.
"Ik zou willen" betekent lang niet hetzelfde als "ik wil".

Overigens wil ik nog wel wat zeggen op je laatste opmerking.
Toen de joodse staat Israel zich bezighield met het bombarderen en vernielen van de Gaza-strook, de laatste keer, waren er joden te horen in praatprogramma's die de bedreigde staat Israel wilden helpen, omdat ze zich als joden daartoe verplicht voelden. Als joden zichzelf al zo gelijk stellen met Israel omdat ze joden zijn, waarom zouden anderen dat dan niet doen?
Daarmee keur ik generalisaties niet goed. Ik zou mijn joodse vrienden, die gewoon in Nederland blijven en de strapatsen van Israel afkeuren, daar verder niet op aanspreken.
Maar als joden zichzelf al zo generaliseren, kun je anderen toch niet verwijten hetzelfde te doen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_152450970
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 21:52 schreef Karrs het volgende:
Israël is een Europees land in het Midden-Oosten, met veel meer gelijkenissen dan verschillen met 'ons'. En ze gaan, mede door hun joodse verleden, veel beter met hun vijanden om dan wijzelf zouden doen.

Onvoorwaardelijk steunen moet nooit. En daar komt Israël ook wel achter nu. Maar verdedigen tegen die ziekelijke haat is een plicht voor elk rechtschapen mens.
Helaas voor jou. Genetisch lijken joden veel meer op Palestijnen dan op ons. Ze hebben zich blijkbaar die 20 eeuwen dat ze tussen ons woonden succesvol weten af te schermen van encanailleren met ons.
Wat je dan ook bedoelt met ons.
En of ze veel beter omgaan met hun vijanden? Geef eens een voorbeeld.
pi_152452455
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 02:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat een verzameling van citaten! Daar heb je echt je best op gedaan, waarvoor hulde.
Dank je.Het was niet zo moeilijk. Ging naar google en typte 'Kees22 Joden' in en kreeg een scala aan hits
Ik pakte de eerste de beste quotes. Multi quotes. Eentje was te oud om te quoten dus rechtermuis klik en plakken.

5 minuten werk (voor mij)

quote:

En ik lees mijn teksten terug en schrik eigenlijk nergens van. Ik kan me soms laten gaan in een driftbui of als ik beneveld ben, maar ik sta nog steeds achter elke tekst.
Probleem is dat veel van die teksten in modaliteiten geschreven zijn, en dat is blijkbaar een lastig te begrijpen verschijnsel.

Toen de joodse staat Israel zich bezighield met het bombarderen en vernielen van de Gaza-strook, de laatste keer, waren er joden te horen in praatprogramma's die de bedreigde staat Israel wilden helpen, omdat ze zich als joden daartoe verplicht voelden. Als joden zichzelf al zo gelijk stellen met Israel omdat ze joden zijn, waarom zouden anderen dat dan niet doen?
Daarmee keur ik generalisaties niet goed. Ik zou mijn joodse vrienden, die gewoon in Nederland blijven en de strapatsen van Israel afkeuren, daar verder niet op aanspreken.
Maar als joden zichzelf al zo generaliseren, kun je anderen toch niet verwijten hetzelfde te doen.
tl;dr

quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 02:19 schreef Kees22 het volgende:
Niemand is objectief in deze discussie. Maar ik wel het meest van al, omdat ik nergens belang bij heb.
En dan even verderop

quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 02:19 schreef Kees22 het volgende:

Ik hou er niet van om belazerd te worden. En hecht aan rechtvaardigheid.
En de joodse staat Israel en zijn verdedigers grossieren in leugens en drogargumenten.
Ik vind je daarom geen goede discussie partner. Je mag Israel haten hoor (zijn er meer) Je mag Joden haten. Je hebt er mij niet mee. Meer jezelf. En daarbij iedereen mag zijn mening zeggen natuurlijk. En ik vind je ook geen antisemiet ofzo.

Je kan er alles en iedereen erbij halen. Maar ik vind jouw vooringenomenheid, jouw extreme doel tot demoniseren de discussie hierover onmogelijk maakt. En het feit dat je zegt er geen belang bij te hebben maakt mijn mening alleen maar sterker

[ Bericht 0% gewijzigd door Szikha op 10-05-2015 09:58:42 ]
  zondag 10 mei 2015 @ 10:11:31 #251
235357 TitusPullo
pi_152452766
quote:

[..]

Kees, die ongenadig kritiek levert op kleine taalfouten, meent dat joden zichzelf generaliseren. En die joodse vrienden, prachtig.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zondag 10 mei 2015 @ 10:26:15 #252
235357 TitusPullo
pi_152452966
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 02:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Helaas voor jou. Genetisch lijken joden veel meer op Palestijnen dan op ons. Ze hebben zich blijkbaar die 20 eeuwen dat ze tussen ons woonden succesvol weten af te schermen van encanailleren met ons.
Wat je dan ook bedoelt met ons.
En of ze veel beter omgaan met hun vijanden? Geef eens een voorbeeld.
En als beweerd wordt dat het een Europees land is, zoekt Kees een weerlegging in de genetica. Niks staatsinstellingen of cultuur.
pi_152453334
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 02:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik citeer en maak vet:
The Palestinian people has declared war on us, and we must respond with war. Not an operation, not a slow-moving one, not low-intensity, not controlled escalation, no destruction of terror infrastructure, no targeted killings. Enough with the oblique references. This is a war. Words have meanings. This is a war. It is not a war against terror, and not a war against extremists, and not even a war against the Palestinian Authority. These too are forms of avoiding reality. This is a war between two people. Who is the enemy? The Palestinian people. Why? Ask them, they started.

De Palestijnen begonnen niet. Ze woonden, moslims, christenen en joden door elkaar, in Palestina.
En zelfs na het eigenmachtig uitroepen van de joodse staat Israel door de joden, waren het niet de Palestijnen die die staat aanvielen, maar de omringende landen.

Iemand die liegt over het uitgangspunt van een redenering, zou ik verder al geen aandacht meer geven.
Geen aandacht voor Kees dus.
pi_152467261
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 02:28 schreef Kees22 het volgende:

Het is een keiharde leugen dat joden voor vol werden aangezien in de tijd voor het ontstaan van Israel. En jij blijft deze leugen maar herhalen. Joden waren voor de oprichting van Israel ook in Palestina keer op keer slachtoffer van geweld.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_152467356
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 19:49 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het is een keiharde leugen dat joden voor vol werden aangezien in de tijd voor het ontstaan van Israel. En jij blijft deze leugen maar herhalen. Joden waren voor de oprichting van Israel ook in Palestina keer op keer slachtoffer van geweld.
Omdat ze zelf de Arabieren aanvielen.
pi_152472024
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 19:52 schreef reza1 het volgende:
[..]
Bron?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 10 mei 2015 @ 22:05:10 #258
235357 TitusPullo
pi_152472609
quote:
Zie ook List of killings and massacres in Mandatory Palestine, met een aantal pogroms van tien jaar eerder. Dit heeft weinig zin, op deze manier.
pi_152475278
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 19:52 schreef reza1 het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal correct. Ze (Joden) pleegden inderdaad aanslagen op Arabieren. Maar andersom ook. En de nederzettingen kregen het zwaar. En de opbouw van het land moest beschermd worden.

En wat niemand weet is dat die aanslagen gepleegd zijn door Joden uit de Kaukasus. Ik wist dat zelf ook niet. Niemand niet.

Hier een youtube filmpje . Vanaf 2:20 min eens kijken. Zij zijn de grootste zionisten. Al die andere Joden uit Europa waren arm en gevlucht vanwege vervolging. Maar de Joden uit Kaukasus ( Dagistan, Azerbidian) niet. Zij kwamen daar om te blijven ! En hoe _O_

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')