abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152480074
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 02:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat was toch jouw link. Of heb ik nou ergens verkeerd teruggeklikt.
Ik heb geen links gepost. Maar snap je mijn punt?
pi_152480088
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 02:56 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Ik heb geen links gepost. Maar snap je mijn punt?
Nee. Behalve dan dat de woorden Electronic Intifada suggereren dat de link een vijandige Palestijnse bron komt.
Ik zal nog een keer terugklikken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_152480094
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_152480117
Oké, zou ik toch niet meer doen als je waarde hecht aan objectiviteit, context en feiten.
pi_152480127
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 03:15 schreef jamesdeen het volgende:
Oké, zou ik toch niet meer doen als je waarde hecht aan objectiviteit, context en feiten.
Geef me dan eens een betere bron. Want als ik het goed heb kwam deze van jou.

Toch anders:
Nog een keer teruggeklikt:
NWS / Palestina en Israël #199 Free Palestine! (from IS)
pi_152481497
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_152482411
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 01:29 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De opbouw van welk land moest beschermd worden? Er was alleen een mandaat cis-Palestina. Voornamelijk bewoond door Palestijnen
Bekijk het filmpje. Daarin vindt je de antwoorden.

En het Westen noemden het Palestina. Er woonden geen Palestijnen. Er is niet zoiets als land van de Palestijnen. Het is een term van de christelijke westen. Zij hebben dat meegebracht.
Het gebied was eeuwenlang onderdeel van Syrie. Palestijn / Palestina was vreemd voor de inwoners zelf :Y

In 1937 zei de Arbisch Syrische leider Auni Bey Abdul Hadi tegen de Britse Peel commusie :

"The name Palestina is the Zionists who introduced it"

Quote Professor Philip Hitti (Arabische Historicie) in 1946

"There is no such thing as Palestine in history, absolutely not"

Geen enkel semiet noemde zichzelf Palestijn Nu is Palestina en Palestijn een politieke naam en macht. Niets meer.

quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 01:29 schreef Kees22 het volgende:

Overigens hoop ik dat je wel beseft dat je hiermee het argument dat Israel een westers land is, verder onderuit haalt.
Wat heb je toch met Westers land? Jij bent de enige hier die zegt dat Israel een westers land is.

quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 01:27 schreefKees22 het volgende:

[..]

Helemaal niet. Tijdens het bloedbad in Hebron waren de aanvallende Arabieren nadrukkelijk op zoek naar de import-joden. De autochtone joden werden in principe met rust gelaten en zelfs beschermd door hun Arabische buren. Op een autochtone rabbi na, die weigerde te vertellen waar de import woonde.
Jeruzalem was in vier delen verdeeld.
Dus wie liegt er nou keihard?
Compleet gekopieerd van Wikipedia. Daar redt je het niet alleen mee

quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 01:51 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, mooi!

Doet me denken aan de serie Bloedbroeders van een Armeense en een Turkse documentairemaker en aan een documentaire over de genocide op de Arameeërs.
Binnen pakweg 100 jaar zijn de verdreven culturen nog slechts folkloristisch, zoals bij ons de lokale klederdrachten. In 200 jaar is de cultuur grotendeels verdwenen. De Armeniërs hebben nog een land waar de taal en cultuur behouden blijven. Dynamisch behouden blijven.
De Arameeërs uit de EO-documentaire en de Circassiërs uit jouw filmpje hebben geen land, de kleinkinderen spreken de taal al niet meer en de gebruiken verworden tot een cursus klompendansen. Mooi maar betekenisloos.
Waag je hier maar niet aan Kees. Je weet er niets van :')
  maandag 11 mei 2015 @ 10:51:20 #283
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_152483602
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 01:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is waar: de lijsten van diverse preciese aanvallen op elkaar zijn niet zo interessant.
Wel is van belang hoe Palestina vanaf pakweg 1900 - of al eerder - overspoeld werd door golven van joodse immigranten die er echt op uit waren om zich daar een land uit te kerven. Los van de vraag of er al mensen woonden.
Ter vergelijking: onze gastarbeiders zijn door ons uitgenodigd om hier te komen en zij en hun nazaten maken nu in Nederland pakweg 5 % van de bevolking uit. Onze nationale rattenvanger vindt het nodig om alarm te slaan over de dreigende islamisering van onze christelijke cultuur.

Als 5 % uitgenodigde andersgelovigen in een modern westers land al een probleem vormen, hoe groot zal dan het probleem zijn als een niet-westers land 100 jaar geleden overspoeld werd door ongewilde golven landeisende vreemdelingen? Van 5 % in 1900 tot 30 % in 1930!
Alweer zo'n rare analogie. Wat heb ik nou met Wilders te maken?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  dinsdag 12 mei 2015 @ 21:14:15 #284
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_152539422
In Canada willen ze boycotten verbieden:

quote:
quote:
The Harper government is signalling its intention to use hate crime laws against Canadian advocacy groups that encourage boycotts of Israel.

Such a move could target a range of civil society organizations, from the United Church of Canada and the Canadian Quakers to campus protest groups and labour unions.

If carried out, it would be a remarkably aggressive tactic, and another measure of the Conservative government's lockstep support for Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu.

While the federal government certainly has the authority to assign priorities, such as pursuing certain types of hate speech, to the RCMP, any resulting prosecution would require an assent from a provincial attorney general.

And it would almost certainly be challenged under the Charter of Rights and Freedoms, civil liberties groups say.

The government's intention was made clear in a response to inquiries from CBC News about statements by federal ministers of a "zero tolerance" approach to groups participating in a loose coalition called Boycott, Divest and Sanction (BDS), which was begun in 2006 at the request of Palestinian non-governmental organizations.

Asked to explain what zero tolerance means, and what is being done to enforce it, a spokesperson for Public Safety Minister Steven Blaney replied, four days later, with a detailed list of Canada's updated hate laws, noting that Canada has one of the most comprehensive sets of such laws "anywhere in the world."
quote:
In January, Canada's then foreign affairs minister, John Baird, signed a "memorandum of understanding" with Israeli authorities in Jerusalem, pledging to combat BDS.

It described the movement as "the new face of anti-Semitism."

A few days later, at the UN, Canadian Public Security Minister Steven Blaney went much further.

He conflated boycotts of Israel with anti-Semitic hate speech and violence, including the deadly attacks that had just taken place in Paris on the Charlie Hebdo magazine and a kosher supermarket.

Blaney then said the government is taking a "zero tolerance" approach to BDS.
:')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_152545871
Altijd kut zo'n lap tekst in het Engels op een Nederlandse forum. Heb je ook een linkje in het Frans?

Maar te begrijpen als je Canada een beetje kent. Overigens opvallend want de anti Joodse sentiment op Canadese campussen is velen malen erger dan in VS. Op vele campussen kan je niet openlijk Zionistisch zijn zelf niet eens Joods

Ik las van de week een boek van een Amerikaanse Jood. Hij schreef dit midden jaren 90s en hij schreef : " Amerika en Canada heeft geen verleden van antisemitisme"

Nou nu wel hoor , de anti Joodse stankwolk van Europa en de Arabische wereld is naar VS en Canada gewaaid. En ik vind het zelf heel schrikbarend hoe snel het is gegaan. Ik heb veel familie in Canada. Hadden ze niet verwacht 10 jaar geleden.

Hulde ^O^
pi_152549179
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 10:51 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Alweer zo'n rare analogie. Wat heb ik nou met Wilders te maken?
Jij hebt niks met Wilders te maken. Daar heb ik het ook niet over.
Ik weid uit over het onnut van de discussie over welke aanval nou weer wat uitlokte.
Mijn punt is, en dat zou je kunnen weten, dat de voortdurende toestroom van joodse immigranten de bestaande maatschappij in Palestina behoorlijk overhoop haalde. Zeker omdat die immigranten zeer doelbewust waren.
De vergelijking met de huidige magere 5 % moslims, merendeels niet doelbewust hier gekomen, is bedoeld om een en ander inleefbaar te maken. Onze rattenvanger maakt zichzelf en zijn volgelingen hier heel bang voor.
Als je je hier in Nederland, in 2015, al ongerust maakt over 5 % toevallige moslims,
kun je je dan voorstellen hoe
Palestijnen (en Britten) zich in 1931 ongerust maakten over de inmiddels 17 % vastbesloten joden en
in 1937 over 28 % nog vastbeslotener joden.
De reactie van de lokale bevolking op de herhaalde golven van vastbesloten joden die een eigen land wilden uitkerven uit een al bewoond land, is dus niet vreemd.
pi_152549236
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 03:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Geef me dan eens een betere bron. Want als ik het goed heb kwam deze van jou.

Toch anders:
Nog een keer teruggeklikt:
NWS / Palestina en Israël #199 Free Palestine! (from IS)
http://www.jpost.com/Opin(...)st-propaganda-363062
pi_152549254
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 23:12 schreef Szikha het volgende:
Altijd kut zo'n lap tekst in het Engels op een Nederlandse forum. Heb je ook een linkje in het Frans?

Maar te begrijpen als je Canada een beetje kent. Overigens opvallend want de anti Joodse sentiment op Canadese campussen is velen malen erger dan in VS. Op vele campussen kan je niet openlijk Zionistisch zijn zelf niet eens Joods

Ik las van de week een boek van een Amerikaanse Jood. Hij schreef dit midden jaren 90s en hij schreef : " Amerika en Canada heeft geen verleden van antisemitisme"

Nou nu wel hoor , de anti Joodse stankwolk van Europa en de Arabische wereld is naar VS en Canada gewaaid. En ik vind het zelf heel schrikbarend hoe snel het is gegaan. Ik heb veel familie in Canada. Hadden ze niet verwacht 10 jaar geleden.

Hulde ^O^
Met Amerika zal hij misschien de VSvA bedoeld hebben. Dat samen met Canada het half-continent Noord-Amerika uitmaakt.
Maar dat terzijde: zou de staat Israel misschien ook daden gepleegd kunnen hebben die de afkeer van mensen en regeringen opwekten? Zoals het zonder proces vastzetten van Palestijnen, de illegale nederzettingen, de illegale veiligheidsmuur?
Ik vraag het maar.
pi_152549259
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 01:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Met Amerika zal hij misschien de VSvA bedoeld hebben. Dat samen met Canada het half-continent Noord-Amerika uitmaakt.
Maar dat terzijde: zou de staat Israel misschien ook daden gepleegd kunnen hebben die de afkeer van mensen en regeringen opwekten? Zoals het zonder proces vastzetten van Palestijnen, de illegale nederzettingen, de illegale veiligheidsmuur?
Ik vraag het maar.
De reacties op de vernietigingsoorlog van Hamas zijn soms niet in lijn met het internationale recht
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_152549385
quote:
De kop van dat artikel:
Do you really want to continue getting your news reports about my country from writers who view the truth as little more than a needless inconvenience?

Tja, wat moet ik daar nou op zeggen? Moet ik dat soort taal serieus nemen?

En halverwege haar verhaal:
Let's start with my July 1 Facebook post. It was written some 12 years ago, but never published, by a dear man, the recently departed journalist Uri Elitzur. The gist of his article was that once one side in a war attacks the other side's civilians, they can no longer morally claim a special status for their own civilians.
Vet van mij. Dat is een sterke constatering. Dus als Israel Palestijnse burgers aanvalt, maakt het automatisch zijn eigen burgers geaccepteerd doelwit.
De bedoeling was uiteraard (ja, ik ben niet imbeciel!) dat als Israelische burgers aangevallen werden door raketten uit Gaza, daarmee automatisch burgers uit Gaza doelwit werden.
Maar er ontbreekt iets in die redenering: vrijwel alle burgers van Israel zijn getrainde militairen en dus geen onschuldige burgers.
pi_152549607
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 01:53 schreef Kees22 het volgende:
Maar er ontbreekt iets in die redenering: vrijwel alle burgers van Israel zijn getrainde militairen en dus geen onschuldige burgers.
Volgens Hamas niet, dat klopt. Gelukkig denkt de rest van de wereld daar anders over.
pi_152551419
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 01:37 schreef Kees22 het volgende:

Zou de staat Israel misschien ook daden gepleegd kunnen hebben die de afkeer van mensen en regeringen opwekten?

Democratie zal zegevieren

[ Bericht 23% gewijzigd door Szikha op 13-05-2015 09:37:17 ]
  woensdag 13 mei 2015 @ 10:39:56 #293
pi_152553102
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 23:12 schreef Szikha het volgende:
Stel je niet aan. :')
quote:

Hulde ^O^
Sorry, maar sinds ze Dries van Agt antisemiet zijn gaan noemen betekend dat woord net zo veel als speculaaspop of snotneus.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_152554217
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2015 10:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Stel je niet aan. :')

[..]

Sorry, maar sinds ze Dries van Agt antisemiet zijn gaan noemen betekend dat woord net zo veel als speculaaspop of snotneus.
Wie is Dries van Agt?
pi_152554468
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2015 10:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat noem je een excuus zoeken om het niet serieus te nemen. Redelijk triest.
  woensdag 13 mei 2015 @ 11:56:51 #296
pi_152555018
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:36 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Dat noem je een excuus zoeken om het niet serieus te nemen. Redelijk triest.
Het is triest dat de Israëli's het woord misbruiken om kritiek op Israël te smoren.
pi_152555143
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 01:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Alsof Israel alleen terroristen doodt.
Het valt me trouwens tegen dat je de term IS-apen gebruikt. Ik had je hoger.
Afgezien daarvan streeft IS naar een zuiver islamitische staat. Zoals Israel naar een zuiver joodse staat streeft.
Maar in al die tijd heeft IS nog nooit ook maar een poging gedaan om Israël aan te vallen. Ze zijn de rijkste terreurbeweging en Israël is hun aartsvijand. Waarom vallen ze Israël dan niet binnen?
pi_152555390
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is triest dat de Israëli's het woord misbruiken om kritiek op Israël te smoren.
Precies, even triest. Dan verschillen jij en die Israeli's toch niet zoveel.
pi_152556444
Wacht wacht even. Ik weet niet wie Dries is. En daar gaat het niet om. Het gaat er mij om dat de sfeer en trend veranderd in Canada. Op sommige scholen zijn Joden (geen Israelis) in elkaar geslagen of uitgescholden voor varkens, nazi's omdat....... Ja waarvoor eigenlijk?
Er zijn honderden bijkomsten op universiteiten over Palestina. Je moet als Jood je smoel houden. Als je maar 1 goed woordje over Israel hebt krijg je de wind van voren. Democratie?

Canada kent een heel streng beleid als het om antisemitisme gaat en tot aantal jaar geleden was er helemaal geen sprake van zoiets op scholen! Is toch idioot voor woorden dat je Joden uitscheld, bedreigd en hun campussen volklad met swatzkas? Ach het is antizionisme he

Ik noem niemand antisemiet. Ik vind trouwens dat in Nederland onder de anti Israel aanhangers ook de kaart 'antisemiet' wordt getrokken. Zij schuilen precies onder deze als pro Israel.

Gretta Duisenberg kende ik niet. Heb moeten googlen. Kwam haar Twitter tegen. Ik vind haar geen antisemiet maar een hypocriet. Ik heb me rot gelachen toen ze schreef " 6 miljoen orgasmes" of " op naar de Dam met een gastoeter" (op 4 mei) of " Joden hebben Jezus gedood"

Dat mens is gestoord. Geen aandacht aangeven. Via haar kwam ik ook Anja Meulenbelt tegen. Een lesbische Panda beer die boeken schrijft over Palestijnse leed en die de Arafat sjaal draagt. ( :') )

Stop, Anja Meulenbelt en Gretta Duisenberg claimen op te komen voor de Palestijnen. Hierom moet ik lachen. Want is niet waar. Indien zij werkelijk opkwamen voor hen dan streden ze ook tegen Hamaz en al die terreur waaronder de Palestijnen gebukt gaan.

Zij strijden gewoon tegen de Joodse staat. En misbruiken het leed van de Palestijnen.

Weet niet wat ik erger vind

In VS en Canada zijn vele groepen opgericht op universiteiten met als doel de Joodse studenten als Israel te boycotten. Het is een trend. Zo ook de Israel Apartheids week elk jaar.

Het lijkt wel een doorgedraaide wereld. Je mag tegen Israel zijn hoor. Maar dit is gewoon gemaskerd antisemitisme
Geef het dan gewoon toe

Waar blijft het oproepen van boycots tegen Iran? Irak? Sudan? China? Rusland? De lijst is lang jammer genoeg
Maar het blijft stil. Men is alleen geinteresseerd in een klein staatje Israel, een Joodse staat.

Joden krijgen overal de schuld van. In Pakistan ook al zo'n raar land. De meesten hebben nog nooit een jood gezien ( zo goed als alle Joden zijn vetrokken) maar de Jood krijgt daar alles de schuld van
Joden zitten achter India. Achter 9/11
In Pakistan is het zover dat zij het Joodse volk (dus niet zionisten) zien als het grootste kwaad van de wereld. Pas als het uitgeroeid is zal er vrede op aarde komen.
En ik lieg niet.
Ga naar Pakistan, loop een tijdschriften winkel binnen: Joden , Joden en nog eens Joden.
De Joden hebben Osama vermood.

Kranzinnigheid daar. Je zou daar maar wonen

De enorme slachtpartij in Syrie onder christenen wordt niet eens genoemd. Niet eens besproken. Blijkbaar heel normaal.
Het afslachten van Turkmenen, de Yazidi's , de Koerden, Oeigoerden ..
Of dat is toch een Joods complot?

Mensen die roepen tot boycotten van Israel zijn en voor al het andere stilzwijgen zijn tegen Joden , tegen een Joodse staat. Klaar.

We hebben daar een mooi woord voor: double standards

Ik denk dat je die mensen niet zo serieus moet nemen. Maar we moeten wel opletten want de trend jegens Joden is niet zo gunstig in het Westen. Ik voel me 100% veiliger in Iran of Marokko dan op een Amerikaanse campus waar een sterk anti Joods sentiment hangt
pi_152561969
Jubileum topic
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')