abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152350707
Originele OP.
quote:
DEN HAAG - Islamitische organisaties in de regio Haaglanden hebben de handen ineen geslagen. Ze stuurden gezamenlijk een brief naar minister minister Ard van der Steur van Veiligheid en justitie. Daarin luiden ze de noodklok over hoe er in Nederland met moslims om wordt gegaan.

In de brief wordt onder meer gerefereerd aan de media-aandacht voor Islamitische sprekers in Nederland, zoals die naar het benefietgala van Stichting Rohamaa in Rijswijk zouden komen. Termen als 'haatimam' en 'jihadgezinnen' lijken 'normaal' taalgebruik te worden, wordt geschreven. 'Dit is voor moslims zeer kwetsend en niet te tolereren.'

De brief gaat verder: 'Voor ons als bestuurders van gebedshuizen, wordt het steeds moeilijker onze achterban te overtuigen dat zij als volwaardige Nederlandse burgers kunnen participeren in onze samenleving.'

Volgens de moslimorganisaties wordt er in Nederland gemeten met twee maten. 'Door het achterblijven van een stellingname van de overheid, bevordert dat de legitimiteit om moslim te blijven stigmatiseren en te beledigen. Immers ook hier geldt het motto 'wie zwijgt stemt toe'. Wij willen niet verantwoordelijk worden gehouden voor welke vorm van escalatie.'
bron: http://www.omroepwest.nl/(...)moslims-neergezet-al

De hele inhoud van de brief kan ik niet vinden, maar ik mis wederom de hand in eigen boezem.
  woensdag 6 mei 2015 @ 22:42:34 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_152350829
De escalatie waar ze met name op duiden is mijns inziens toenemende agressie jegens moslims. En die neemt inderdaad toe, zie o.a. http://europe.newsweek.co(...)-crime-europe-326929
pi_152350970
Die "omstreden" imam is momenteel aan het preken in Amsterdam.

rubenkoops twitterde op woensdag 06-05-2015 om 21:50:20 De omstreden imam Al-Kalbali wordt aangesproken met El-Sheik en heeft woord in Nasr moskee nog niet gevoerd. http://t.co/wogiOkbWrq reageer retweet
pi_152351030
Nog even hierop terugkomen:
quote:
15s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:04 schreef Elfletterig het volgende:
Je zou nog kunnen stellen dat zulke organisaties niet meer zijn dan een stel briefschrijvers die geen idee hebben wat er werkelijk speelt. Zo was er een tijdje geleden een "Bond van Wetsovertreders", die bleek te bestaan uit slechts één persoon.

Maar wat opvalt, is dat de opmerkingen van deze moslimorganisaties voornamelijk bijval krijgen. Ik zie weinig tot geen moslims zeggen: Wat een onzin, waarom druk je ons in die slachtofferrol? Het tegenoverstelde is juist het geval: moslim'organisaties' die iets te kritisch zijn op het gedrag van moslims zelf worden verketterd.

Zo lopen diverse moslims momenteel rond met dit soort plaatjes in hun profiel:

En ik zal je uit de droom helpen: dat zijn echt niet de 'vrijgevochten', ruimdenkende of gematigde moslims. Het zijn juist de conservatieve, radicale types. En dat alleen omdat het CMO een paar keer de vinger op de zere plek heeft gelegd wat een aantal problemen betreft

Wie zichzelf en mede-moslims een spiegel voorhoudt (zie ook Marcouch), wordt verketterd. Wie luidkeels de slachtofferrol opeist, krijgt bijval. Zo werkt het in de wereld van heel veel Nederlandse moslims.
Wat wil het geval? De Haagse dorpsgek Arnoud van Doorn (die zelf ook het bovenstaande plaatje als profielfoto heeft) is een warm pleitbezorger van die nieuwe klachtenclub:

ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 21:03:41 Goed dat het nieuwe Samenwerkingsverband Moskeeën regio Haaglanden e.o. van start is gegaan. Eindelijk een platform mét een mandaat. #SMH reageer retweet
Hij twittert er ook over in combinatie met de hashtag van zijn partij PvdE:

ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 23:57:24 Brandbrief van moslimorganisaties voor minister Van der Steur: 'Moslims neergezet als tweederangs burgers': http://t.co/uY9iKQKZPi #PvdE reageer retweet
Zelfs Schindler's List misbruikt hij nog even om moslims in de slachtofferrol te plaatsen:

ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 00:13:54 Schindler's List blijft indrukwekkend. En nu maar hopen dat we er van hebben geleerd. Geen #Nieuwejoden. reageer retweet
:') x 99.999
pi_152351311
Maar natuurlijk. Binnenkort zijn er weer kampen speciaal om deze bevolkingsgroep van de aardbodem te vagen... Droom lekker verder.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_152351395
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:51 schreef Hoplahopla het volgende:
Maar natuurlijk. Binnenkort zijn er weer kampen speciaal om deze bevolkingsgroep van de aardbodem te vagen... Droom lekker verder.
NWS / Duitse politie voorkomt aanslagen op moskeeën en asielzoekerscentra
pi_152351435
pi_152351460
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:46 schreef Elfletterig het volgende:
Nog even hierop terugkomen:

[..]

Wat wil het geval? De Haagse dorpsgek Arnoud van Doorn (die zelf ook het bovenstaande plaatje als profielfoto heeft) is een warm pleitbezorger van die nieuwe klachtenclub:

ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 21:03:41 Goed dat het nieuwe Samenwerkingsverband Moskeeën regio Haaglanden e.o. van start is gegaan. Eindelijk een platform mét een mandaat. #SMH reageer retweet
Hij twittert er ook over in combinatie met de hashtag van zijn partij PvdE:

ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 23:57:24 Brandbrief van moslimorganisaties voor minister Van der Steur: 'Moslims neergezet als tweederangs burgers': http://t.co/uY9iKQKZPi #PvdE reageer retweet
Zelfs Schindler's List misbruikt hij nog even om moslims in de slachtofferrol te plaatsen:

ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 00:13:54 Schindler's List blijft indrukwekkend. En nu maar hopen dat we er van hebben geleerd. Geen #Nieuwejoden. reageer retweet
:') x 99.999
Die gozer is gepatenteerd koekoek, dat weet je toch zeker wel?
I´m back.
pi_152351478
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:54 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Das een incidentje.
Door een rondreizend groepje.
pi_152351531
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:51 schreef Hoplahopla het volgende:
Dat is wel wat types als Van Doorn ons graag willen laten geloven, met misselijkmakende termen als "Nieuwe Joden". Het is voor het overgrote deel aan moslims te danken dat Joden zich momenteel weer onveilig voelen in Nederland en andere Europese landen.

Maar als je dat zegt, dan had Van Doorn (net als de usual suspects hier) nét even zijn vingers in de oren om keihard "la, la, la" te roepen.
pi_152351634
quote:
15s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die gozer is gepatenteerd koekoek, dat weet je toch zeker wel?
Ik noem hem niet voor niets een dorpsgek. Maar dat neemt niet weg dat hij invloed heeft. Hij heeft duidelijk iets te maken me deze nieuwe moslimorganisatie in zijn regio. En hij heeft meer dan 30.000 volgers op Twitter; een aantal waarop veel landelijke politici jaloers zijn.
pi_152351645
quote:
15s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:42 schreef remlof het volgende:
De escalatie waar ze met name op duiden is mijns inziens toenemende agressie jegens moslims. En die neemt inderdaad toe, zie o.a. http://europe.newsweek.co(...)-crime-europe-326929
De escalatie waar ze op duiden is aanvallen op westerse doelen/personen door moslims die daartoe uitgedaagd worden door onze kritiek op misstanden die officieel niets met moslims te maken hebben.
pi_152351773
Tsja, dat krijg je er nu van, als je stelselmatig op de autochtoon en zijn leefwijze kotst, de straten onveilig maakt en decennialang meer negatieve dan positieve bijdragen aan de Nederlandse samenleving levert. Dan word je op een gegeven moment uitgekotst door diezelfde samenleving.

Overigens valt het met al het zogenaamde "geweld" en de vermeende "agressie" jegens moslims door de autochtone bevolking allemaal wel mee. Er gebeurt vrijwel nooit iets. Wel staan de kranten elke dag vol met het omgekeerde: daden van geweld en agressie door moslims jegens de oorspronkelijke bevolking van Europa en diens cultuur, en extreem geweld van moslims tegen Joden, homo's en andere kwetsbare minderheidsgroepen.
pi_152351783
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is wel wat types als Van Doorn ons graag willen laten geloven, met misselijkmakende termen als "Nieuwe Joden". Het is voor het overgrote deel aan moslims te danken dat Joden zich momenteel weer onveilig voelen in Nederland en andere Europese landen.

Maar als je dat zegt, dan had Van Doorn (net als de usual suspects hier) nét even zijn vingers in de oren om keihard "la, la, la" te roepen.
Zou het kunnen dat Van Doorn gewoon als de grote man achter dat "Samenwerkingsverband Moskeeën regio Haaglanden" zit? Indien zo, dan zou ik me niet zo druk maken. Verklaart ook wel de onsamenhangende kolder die in die brief staat gezien wat ervan naar buiten is gekomen.
I´m back.
  woensdag 6 mei 2015 @ 23:01:25 #15
104871 remlof
Europees federalist
pi_152351814
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:58 schreef 11en30 het volgende:

[..]

De escalatie waar ze op duiden is aanvallen op westerse doelen/personen door moslims die daartoe uitgedaagd worden door onze kritiek op misstanden die officieel niets met moslims te maken hebben.
Ah, jij bent medeopsteller van die brief?
  woensdag 6 mei 2015 @ 23:01:38 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152351824
quote:

[..]

In deze post formuleer je eindelijk eens correct wat in heel veel andere posts (van jou en allerlei anderen) fout gaat. Ja, het is aan moslims te danken. Nee, het is niet aan de moslims te danken.

Het lijkt een flauw verschil, maar het is nu net de nuance waar ik telkens de nadruk op probeer te leggen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_152351838
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zou het kunnen dat Van Doorn gewoon de grote man achter dat "Samenwerkingsverband Moskeeën regio Haaglanden" zit? Indien zo, dan zou ik me niet zo druk maken. Verklaart ook wel de onsamenhangende kolder die in die brief staat gezien wat ervan naar buiten is gekomen.
Het zou me niks verbazen als hij er op z'n minst bij betrokken is.
pi_152351928
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het zou me niks verbazen als hij er op z'n minst bij betrokken is.
Ja, zou me ook niet verbazen dat-ie veel moslims zo gek krijgt om achter die brief te staan. Ze vertrouwen hem wrs, omdat-ie als PVV'er ineens het licht heeft gezien.
I´m back.
pi_152351960
quote:

[..]

Het is voor het overgrote deel aan moslims te danken dat Joden zich momenteel weer onveilig voelen in Nederland en andere Europese landen.
Dat is te danken aan good men doing nothing.
pi_152352072
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

In deze post formuleer je eindelijk eens correct wat in heel veel andere posts (van jou en allerlei anderen) fout gaat. Ja, het is aan moslims te danken. Nee, het is niet aan de moslims te danken.

Het lijkt een flauw verschil, maar het is nu net de nuance waar ik telkens de nadruk op probeer te leggen.
Het maakt voor deze discussie geen moer uit of je praat over "moslims" of "de moslims". Hoewel mijn imago anders is en hoewel ik scherp en fel ben, formuleer ik trouwens bijna altijd in termen als "veel moslims", "een groot deel van de moslims", en dergelijke. Je observatie klopt dus niet.

Terug on topic: het maakt voor de discussie geen moer uit. Het zijn dergelijke moslimorganisaties die moslims (zonder de) massaal in de slachtofferrol duwen. Het zijn types als Van Doorn, die overduidelijk deze moslimclub steunt of misschien zelfs wel aanstuurt, die hashtags als #nieuwejoden op Twitter gebruiken.
pi_152352117
quote:

[..]

Het SMH kent zijn pappenheimers.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_152352151
Het is wel wat lastig een discussie voeren zo.De vraag was:wat was het excuus van de Nederlanders voor het bijdragen aan de angstgevoelens bij de Joodse bevolking zo'n 70 jaar geleden.Toch niet enkel de rijksdaalder die men kreeg voor elke aangegeven Jood?

Ik stel de vraag omdat Elfletterig nogal moreel verheven z'n vinger opheft en doet alsof "wij" een baken van beschaving zijn.Ik heb nog geen enkel islamitisch land systematisch en met industriele precisie een bevolkinsgroep zien uitroeien.En het was ook nog eens niet de eerste keer dat "wij" dat deden.

Joden zouden veel banger voor Nederlanders of westerlingen in het algemeen moeten zijn dan voor moslims.
pi_152352156
quote:

[..]

Dat ja.
pi_152352220
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:08 schreef gelly het volgende:
Het is wel wat lastig een discussie voeren zo.De vraag was:wat was het excuus van de Nederlanders voor het bijdragen aan de angstgevoelens bij de Joodse bevolking zo'n 70 jaar geleden.Toch niet enkel de rijksdaalder die men kreeg voor elke aangegeven Jood?

Ik stel de vraag omdat Elfletterig nogal moreel verheven z'n vinger opheft en doet alsof "wij" een baken van beschaving zijn.Ik heb nog geen enkel islamitisch land systematisch en met industriele precisie een bevolkinsgroep zien uitroeien.En het was ook nog eens niet de eerste keer dat "wij" dat deden.

Joden zouden veel banger voor Nederlanders of westerlingen in het algemeen moeten zijn dan voor moslims.
_O- wat ben je toch ook een meesterlijke trol!
pi_152352227
quote:
Ik heb nog geen enkel islamitisch land systematisch en met industriele precisie een bevolkinsgroep zien uitroeien.
Je zou IS als een soort land kunnen zien.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_152352233
quote:

Moslims doden moslims is anders behoorlijk populair weer.
I´m back.
pi_152352265
Het is dus luisteren naar of klappen krijgen? :') mooie boel doch niks nieuws onder de zon van allah
pi_152352283
quote:

[..]

Nouja, jihadgezinnen hebben natuurlijk wat met moslims te maken. Dat zijn immers families die naar Syrië gaan om daar voornamelijk moslims af te slachten.

Iets waar moslims vast heel erg tegen zijn. Toch ?
pi_152352332
quote:
.Ik heb nog geen enkel islamitisch land systematisch en met industriele precisie een bevolkinsgroep zien uitroeien.
De Armenen wel.
pi_152352339
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Gelly heeft wel een punt, ze hebben geen gaskamers.
Maar goed, veel moslims twijfelen er op hun beurt aan of de nazi's die wel hadden.
I´m back.
pi_152352341
Dit bewijst maar weer eens dat gematigde moslims niet bestaan
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_152352348
Nu bij Pauw ook weer zo'n huilebalk.
pi_152352387
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gelly heeft wel een punt, ze hebben geen gaskamers.
Maar goed, veel moslims twijfelen er op hun beurt aan of de nazi's die wel hadden.
Je kan ook systematisch andere bevolkingen uitroeien zonder gaskamers.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_152352388
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat zou je kunnen doen ja.Geen idee waarom,maar het kan.

De verschrikkingen van IS vallen in het niet bij de massaslachtingen die die westerse wereld op z'n geweten heeft.En toch menen sommige mensen zich dan toch moreel verheven te kunnen voelen.

Apart toch?
pi_152352438
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:13 schreef gelly het volgende:
De verschrikkingen van IS vallen in het niet bij de massaslachtingen die die westerse wereld op z'n geweten heeft
klopt helemaal. Maar de tijdsgeest speelt ook een rol.
pi_152352483
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

klopt helemaal. Maar de tijdsgeest speelt ook een rol.
Onze tijdsgeest of die van hen?
pi_152352499
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:15 schreef gelly het volgende:

[..]

Onze tijdsgeest of die van hen?
allebei
pi_152352523
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je kan ook systematisch andere bevolkingen uitroeien zonder gaskamers.
IS zit op het niveau Einsatz Gruppen. Maar op geringere schaal.
I´m back.
pi_152352534
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:13 schreef gelly het volgende:
De verschrikkingen van IS vallen in het niet bij de massaslachtingen die die westerse wereld op z'n geweten heeft.En toch menen sommige mensen zich dan toch moreel verheven te kunnen voelen.

Apart toch?
Nee hoor. De westerlingen zeggen namelijk sorry. Erkennen dat ze fout zaten. En nemen enige verantwoordelijkheid voor hun daden. Niet genoeg mind you, maar toch. Het is meer dan sommige andere bevolkingsgroepen doen.
pi_152352548
Ik vind sowieso de vergelijking met de nazi's nog spaak lopen. Een technologisch geavanceerd westers volk vergelijken met een stel op hol geslagen barbaren is natuurlijk niet echt mogelijk.
pi_152352559
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:16 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nee hoor. De westerlingen zeggen namelijk sorry. Erkennen dat ze fout zaten. En nemen enige verantwoordelijkheid voor hun daden. Niet genoeg mind you, maar toch. Het is meer dan sommige andere bevolkingsgroepen doen.
Sorry,wat?
pi_152352566
quote:

Ik heb niks te maken met de geschiedenis, behalve dat we moeten leren van onze fouten. Volgens mij is dat ruimschoots gebeurd en volgens mij weet ook iedereen in Nederland dat er naast verzetshelden ook genoeg mensen waren die fout waren en die Joden hebben verraden.

Verder is elke vergelijking totaal zinloos. We hadden toen een compleet andere situatie qua welvaart, qua samenleving (verzuild) en qua dreiging: buurland dat ons land binnenviel. We leven nu in 2015, niet in 1940. Het is niet zo dat moslims systematisch worden uitgesloten en gediscrimineerd omdat ze moslim zijn. En het is al helemaal niet zo dat de problemen rondom onderwerpen als integratie en religieuze intolerantie zijn te wijten aan een harde opstelling van Nederland. De problemen konden groeien omdat we veel te tolerant zijn geweest, niet omdat we te streng zijn geweest.

Wat betreft de angst van Joden raad ik je aan om gewoon zelf eens wat meningen onder Joden in Nederland te gaan peilen. We lezen je verslag hier t.z.t. wel. Succes.
pi_152352568
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

IS zit op het niveau Einsatz Gruppen. Maar op geringere schaal.
Klopt de schaal is kleiner dan in WO2, maar het neemt niet weg dat ze ook hele volken willen uitroeien. en het ook aan het uitvoeren zijn.
  woensdag 6 mei 2015 @ 23:17:47 #44
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152352580
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:06 schreef Elfletterig het volgende:
Terug on topic: het maakt voor de discussie geen moer uit. Het zijn dergelijke moslimorganisaties die moslims (zonder de) massaal in de slachtofferrol duwen. Het zijn types als Van Doorn, die overduidelijk deze moslimclub steunt of misschien zelfs wel aanstuurt, die hashtags als #nieuwejoden op Twitter gebruiken.
Het is tot op zekere hoogte wel verdedigbaar, voor zover het verhaal gaat over de huis-tuin en keukenmoslim die normaal meedoet in de Nederlandse maatschappij en op vrijdag even tot allah gaat bidden. Of het nodig is, is een tweede - maar zo heel veel onwaarheid zit er nu ook weer niet in. De goedbedoelende moslim wordt namelijk met regelmaat verantwoordelijk gehouden voor de wandaden van de kwaadbedoelende moslim, terwijl hij/zij daar vrijwel geen invloed op kan uitoefenen.
Het gejank over het zogenaamd wegcensureren van extremistische imams is trouwens wel overtrokken. De helderheid van geest om te beseffen dat niemand daarop zit te wachten zou er toch wel moeten zijn, zou je zeggen.

Van Doorn is een idioot. Daar maak ik geen woorden aan vuil.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_152352583
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt de schaal is kleiner dan in WO2, maar het neemt niet weg dat ze ook hele volken willen uitroeien. en het ook aan het uitvoeren zijn.
Dat is niet wat IS wil.
pi_152352602
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb niks te maken met de geschiedenis, behalve dat we moeten leren van onze fouten.
Oh,nou,gelukkig.

Wanneer begin je?
pi_152352604
quote:
10s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:17 schreef gelly het volgende:

[..]

Sorry,wat?
Het valt mij overigens op dat jij Turkije blijkbaar niet als een land beschouwt :P
pi_152352623
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:17 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat is niet wat IS wil.
Zou kunnen, dat weet ik niet. Ze doen het in ieder geval wel.
pi_152352764
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is tot op zekere hoogte wel verdedigbaar, voor zover het verhaal gaat over de huis-tuin en keukenmoslim die normaal meedoet in de Nederlandse maatschappij en op vrijdag even tot allah gaat bidden. Of het nodig is, is een tweede - maar zo heel veel onwaarheid zit er nu ook weer niet in. De goedbedoelende moslim wordt namelijk met regelmaat verantwoordelijk gehouden voor de wandaden van de kwaadbedoelende moslim, terwijl hij/zij daar vrijwel geen invloed op kan uitoefenen.
Het gejank over het zogenaamd wegcensureren van extremistische imams is trouwens wel overtrokken. De helderheid van geest om te beseffen dat niemand daarop zit te wachten zou er toch wel moeten zijn, zou je zeggen.

Van Doorn is een idioot. Daar maak ik geen woorden aan vuil.
De goedwillende moslim heeft volgens mij meer last van dubieuze clubjes die moslims in een slachtofferrol duwen dan van autochtone Nederlanders. Er bestaat in Nederland niet zoiets als een breed, georganiseerd verzet tegen gematigde moslims.

Zoals al vaker door deskundigen betoogd, is juist het negeren van problemen een perfect recept om de kloof in de samenleving te doen toenemen. En het zijn niet de radicale types die daar last van hebben; die stellen zich toch al bewust buiten onze samenleving op. Het enige dat goed is aan Nederland is de uitkering die ze maandelijks vangen.

Degenen die daar last van hebben, zijn de gematigde, goedwillende moslims. Dat zijn de mensen die lijden onder de negatieve beeldvorming. Dat zijn de mensen die last hebben van het wangedrag van moslimjongeren, dat veel te vaak ongecorrigeerd blijft binnen de eigen gemeenschap. En dat is precies wat er zo kwalijk aan is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2015 23:24:21 ]
pi_152352766
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Fenomenologisch zijn er wel overeenkomsten idd.
I´m back.
pi_152352800
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Fenomenologisch zijn er wel overeenkomsten idd.
Het 'klinkt als' vooral.
pi_152352803
quote:
15s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De goedwillende moslim heeft volgen mij meer last van dubieuze clubjes die moslims in een slachtofferrol duwen dan van autochtone Nederlanders. Er bestaat in Nederland niet zoiets als een breed, georganiseerd verzet tegen gematigde moslims.

Zoals al vaker door deskundigen betoogd, is juist het negeren van problemen een perfect recept om de kloof in de samenleving te doen toenemen. En het zijn niet de radicale types die daar last van hebben; die stellen zich toch al bewust buiten onze samenleving op. Het enige dat goed is aan Nederland is de uitkering die ze maandelijks vangen.

Degenen die daar last van hebben, zijn de gematigde, goedwillende moslims. Dat zijn de mensen die lijden onder de negatieve beeldvorming. Dat zijn de mensen die last hebben van het wangedrag van moslimjongeren, dat veel te vaak ongecorrigeerd blijft binnen de eigen gemeenschap. En dat is precies wat er zo kwalijk aan is.
Nee, die uitkering is te laag.
I´m back.
pi_152352820
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:18 schreef gelly het volgende:

[..]

Oh,nou,gelukkig.

Wanneer begin je?
Geef anders even aan, graag onderbouwd met een paar links naar posts, welke zwarte bladzijden uit de Nederlandse geschiedenis door mij worden opgehemeld of aan welke strafbare zaken ik mij schuldig maak.
pi_152352846
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Geef anders even aan, graag onderbouwd met een paar links naar posts, welke zwarte bladzijden uit de Nederlandse geschiedenis door mij worden opgehemeld of aan welke strafbare zaken ik mij schuldig maak.
~O>
pi_152352858
quote:
15s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De goedwillende moslim heeft volgen mij meer last van dubieuze clubjes die moslims in een slachtofferrol duwen dan van autochtone Nederlanders. Er bestaat in Nederland niet zoiets als een breed, georganiseerd verzet tegen gematigde moslims.

De PVV staat op 26 zetels,20% van de stemgerechtigde bevolking.Hoe breed wil je het hebben?
pi_152352894
Het is duidelijk: moslims trekken ook steeds meer naar toenadering - of juist confrontatie? - met Nederland. Ik heb liever dat er met elkaar gecommuniceerd wordt, dan dat het allemaal zo schimmig en duister is wat daar intern in die moslimwereld allemaal speelt, hoe ze over ons denken, hoe ze de maatschappij en hun positie daarin beschouwen etc. De dialoog mag plaatsvinden. Maar zal naar mijn voorspellend vermogen problematisch zijn en blijven zijn. Islam en Verlicht Nederland gaat niet samen, zolang er geen Verlicht Islam is die domineert in de islamitische wereld :N daar zijn we nog (veel te) ver van verwijderd. Dus al met dat in acht neming kun je 't misschien eigenlijk nog beter doodzwijgen :'(
pi_152353078
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:26 schreef Duikbril112 het volgende:
Maar zal naar mijn voorspellend vermogen problematisch zijn en blijven zijn. Islam en Verlicht Nederland gaat niet samen, zolang er geen Verlicht Islam is die domineert in de islamitische wereld :N daar zijn we nog (veel te) ver van verwijderd. Dus al met dat in acht neming kun je 't misschien eigenlijk nog beter doodzwijgen :'(
Ik ben het eens met je voorspelling. Een te conservatieve islam gaat niet samen met een sterk geseculariseerd, liberaal land als Nederland. Het gedoemd om te botsen en om voor nog veel meer problemen te zorgen.

Uiteindelijk moet Nederland niet proberen om de islam te veranderen, Nederland moet duidelijker aangeven wat de plaats van religie in dit land is: onder de wet. En daar hoort automatisch bij dat je radicale figuren veel harder aanpakt en waar nodig uitzet. In dit land moet 0 procent tolerantie bestaan voor de radicale islam.
  woensdag 6 mei 2015 @ 23:33:40 #58
104871 remlof
Europees federalist
pi_152353162
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:31 schreef Elfletterig het volgende:

Uiteindelijk moet Nederland niet proberen om de islam te veranderen, Nederland moet duidelijker aangeven wat de plaats van religie in dit land is: onder de wet.

...

In dit land moet 0 procent tolerantie bestaan voor de radicale islam.
Met deze punten ben ik het eens.
  Moderator woensdag 6 mei 2015 @ 23:40:40 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152353417
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:26 schreef Duikbril112 het volgende:
Het is duidelijk: moslims trekken ook steeds meer naar toenadering - of juist confrontatie? - met Nederland. Ik heb liever dat er met elkaar gecommuniceerd wordt, dan dat het allemaal zo schimmig en duister is wat daar intern in die moslimwereld allemaal speelt, hoe ze over ons denken, hoe ze de maatschappij en hun positie daarin beschouwen etc. De dialoog mag plaatsvinden. Maar zal naar mijn voorspellend vermogen problematisch zijn en blijven zijn. Islam en Verlicht Nederland gaat niet samen, zolang er geen Verlicht Islam is die domineert in de islamitische wereld :N daar zijn we nog (veel te) ver van verwijderd. Dus al met dat in acht neming kun je 't misschien eigenlijk nog beter doodzwijgen :'(
problemen doodzwijgen wint niemand iets mee, want dan kun je ook niets oplossen

je moet het alleen niet groter maken dan het is, feitelijk hebben we niet zo heel veel problemen met moslims en/of islam

we hebben wat problemen met ontsporende jeugd binnen de islamitische gemeenschappen maar die los je niet op door heel boos korans te gaan lopen verbranden ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_152353481
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

feitelijk hebben we niet zo heel veel problemen met moslims en/of islam
We? Spreek voor jezelf.
pi_152353518
quote:

[..]

In dit land moet 0 procent tolerantie bestaan voor de radicale islam.
Confrontatie is noodzakelijk om grenzen te bewaken.
  Moderator woensdag 6 mei 2015 @ 23:43:18 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152353519
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:42 schreef 11en30 het volgende:

[..]

We? Spreek voor jezelf.
nee ik heb persoonlijk uberhaupt geen problemen, het gaat nu ff om de maatschappij in zijn geheel

dan zeg je gewoonlijk we
  woensdag 6 mei 2015 @ 23:44:40 #63
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152353572
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:42 schreef 11en30 het volgende:

[..]

We? Spreek voor jezelf.
Hij spreekt wel voor mij... ik heb meer last van neoliberalisme dan moslims.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator woensdag 6 mei 2015 @ 23:45:11 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152353594
ik spreek voor niemand
  woensdag 6 mei 2015 @ 23:46:17 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152353631
quote:

Turkije de Armenen. Of was dat niet industrieel genoeg? Er is maar één industriële vernietiging geweest, en dat is de holocaust en dat was inderdaad niet islamitisch
The End Times are wild
pi_152353684
quote:
je moet het alleen niet groter maken dan het is, feitelijk hebben we niet zo heel veel problemen met moslims en/of islam
Dat valt idd denk ik in werkelijkheid sterk mee ten opzichte van het beeld dat de media scheppen. Gelukkig maar. Maar hardcore islamitische religie, de expansiedrift van sommige lieden daarbinnen alsmede de boodschap van de religie zelve, is ook niet iets dat onderschat mag worden. Het is best een nare religie om in je midden te hebben als volk dat helemaal geen zin heeft in allerlei onverlichte narigheid.
  woensdag 6 mei 2015 @ 23:48:56 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152353706
quote:
10s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:24 schreef gelly het volgende:

[..]

De PVV staat op 26 zetels,20% van de stemgerechtigde bevolking.Hoe breed wil je het hebben?
Het liefst 51%, dat zou het gemakkelijkste zijn.
The End Times are wild
  Moderator woensdag 6 mei 2015 @ 23:49:26 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152353720
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:47 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Dat valt idd denk ik in werkelijkheid sterk mee ten opzichte van het beeld dat de media scheppen. Gelukkig maar. Maar hardcore islamitische religie, de expansiedrift van sommige lieden daarbinnen alsmede de boodschap van de religie zelve, is ook niet iets dat onderschat mag worden. Het is best een nare religie om in je midden te hebben als volk dat helemaal geen zin heeft in allerlei onverlichte narigheid.
dat vinden ze daar van ons ook gok ik en wij strooien met bommen en shit
pi_152353736
quote:
10s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Je gaat serieus een peiling aanhalen? Oke dan.
pi_152353743
quote:
Uiteindelijk moet Nederland niet proberen om de islam te veranderen, Nederland moet duidelijker aangeven wat de plaats van religie in dit land is: onder de wet. En daar hoort automatisch bij dat je radicale figuren
Volledig mee eens.
pi_152353922
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee ik heb persoonlijk uberhaupt geen problemen, het gaat nu ff om de maatschappij in zijn geheel

dan zeg je gewoonlijk we
Jij hebt er geen probleem mee maar in deze maatschappij leven ook vrouwen die in hun bek gespuugd en voor kankerhoer uitgescholden worden op weg naar hun werk, die met de dood bedreigd worden als ze per ongeluk een moslimman aanraken in de tram, homo's die hun huis uitgejaagd en in mekaar geslagen worden, joden die op straat gevolgd en aangevallen worden, afgeslacht in een museum of supermarkt, dieren die ritueel geslacht worden, kinderen die uitgehuwelijkt en ontvoerd worden, vrouwen die onder zwarte doeken moeten leven en verkracht worden, juweliers, oma's, gehandicapten die overvallen worden, leraren en scholieren die bedreigd en doodgestoken worden, wijken die geheel onleefbaar en verpauperd zijn, no go areas voor autochtonen, het hele fucking leger dat zich niet meer op straat kan vertonen. :')
pi_152353978
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:55 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Jij hebt er geen probleem mee maar in deze maatschappij leven ook vrouwen die in hun bek gespuugd en voor kankerhoer uitgescholden worden op weg naar hun werk, die met de dood bedreigd worden als ze per ongeluk een moslimman aanraken in de tram, homo's die hun huis uitgejaagd en in mekaar geslagen worden, joden die op straat gevolgd en aangevallen worden, afgeslacht in een museum of supermarkt, dieren die ritueel geslacht worden, kinderen die uitgehuwelijkt en ontvoerd worden, vrouwen die onder zwarte doeken moeten leven en verkracht worden, juweliers, oma's, gehandicapten die overvallen worden, leraren en scholieren die bedreigd en doodgestoken worden, wijken die geheel onleefbaar en verpauperd zijn, no go areas voor autochtonen, het hele fucking leger dat zich niet meer op straat kan vertonen. :')
Volgens mij chargeer je een beetje.
  Moderator woensdag 6 mei 2015 @ 23:57:45 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152354001
quote:

[..]

ja als je het zo zegt klinkt het allemaal verschrikkelijk

maja :')
pi_152354130
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:49 schreef sp3c het volgende:
dat vinden ze daar van ons ook gok ik en wij strooien met bommen en shit
Omdat ze (en velen van ons) niet begrijpen waarom 'we' het doen.
Maar goed, gebed zonder end om daarover te beginnen waarschijnlijk...
Maar het is niet zonder reden dat 'we' daar bommen droppen.
Maar wellicht zouden we het beter moeten laten voor wat het is idd.. kan ook. Misschien wel beter.
tegelijkertijd kan het Westen het in heel wat gevallen niet maken niet in te grijpen in allerlei beestachtige situaties.
Maar dat wordt nogal eens vergeten. Want niet hetgeen dat het Westen tracht te bestrijden, maar het Westen zélf is altijd het kwaad. Al dat leed in de wereld veroorzaakt het Westen op vakkundige wijze zelf om het vervolgens als een 'schijnheld' op te lossen, nietwaar?
Wat een verziekt denken.
pi_152354133
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Volgens mij chargeer je een beetje.
Nee gast, ik heb ertussen gewoond als student.

Jonge vitale fysiek sterke mannen gaan er pas als laatste last van krijgen maar ook jullie komen aan de beurt.
  donderdag 7 mei 2015 @ 00:03:30 #76
104871 remlof
Europees federalist
pi_152354192
quote:

[..]

Stel je niet aan man, dat zijn alleen de incidenten die de krant halen.

Ik woon al 12 jaar midden tussen de moslims en heb nog nooit een probleem met ze gehad en heb ook nog nooit gezien dat ze zich misdroegen tegen meisjes of vrouwen,
pi_152354246
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik woon al 12 jaar midden tussen de moslims en heb nog nooit een probleem met ze gehad en heb ook nog nooit gezien dat ze zich misdroegen tegen meisjes of vrouwen,
Je hebt nog nooit met meisjes of vrouwen gepraat. :')
  donderdag 7 mei 2015 @ 00:05:41 #78
104871 remlof
Europees federalist
pi_152354266
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:05 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Je hebt nog nooit met meisjes of vrouwen gepraat. :')
Oh ja, dat is het natuurlijk :')

Dwaas.
pi_152354298
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Dwaas.
Wegkijker.
pi_152354348
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:01 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Nee gast, ik heb ertussen gewoond als student.

Jonge vitale fysiek sterke mannen gaan er pas als laatste last van krijgen maar ook jullie komen aan de beurt.
Jonge vitale fysiek sterke mannen moeten toch wel een minderheid aankunnen? Anders is het wel heel treurig.
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 7 mei 2015 @ 00:10:48 #81
104871 remlof
Europees federalist
pi_152354432
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:06 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Wegkijker.
Lastig hoor als je er 24/7 tussen woont. Het gebeurt hier gewoon niet, anders was ik al lang verhuisd. Maar ik voel me prima hier met m'n 40% "allochtone" buurtgenoten.
pi_152354467
quote:
11s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:08 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Jonge vitale fysiek sterke mannen moeten toch wel een minderheid aankunnen? Anders is het wel heel treurig.
Ik heb er nog geen vertrouwen in. Voorlopig doen ze niks anders dan moeilijk kijken, thee drinken, de dagelijkse problemen die anderen uit zwakkere groepen wel ervaren ontkennen en appeasen.
pi_152354521
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Met deze punten ben ik het eens.
Dus jij bent voor inperking van de godsdienstvrijheid?
pi_152354566
Overigens, wanneer spreek je nou eigenlijk van een gevaarlijke sekte?
  donderdag 7 mei 2015 @ 00:18:26 #85
104871 remlof
Europees federalist
pi_152354643
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:13 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die mag best wat minder in sommige gevallen, maar hoe dan ook moeten alle godsdiensten gelijk worden behandeld.
  donderdag 7 mei 2015 @ 00:21:11 #86
104871 remlof
Europees federalist
pi_152354717
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
Overigens, wanneer spreek je nou eigenlijk van een gevaarlijke sekte?
Als er één sterke leider is die onzin uitkraamt die door de achterban voor zoete koek wordt geslikt.
Die sterke leider duldt ook geen tegenspraak of democratie in z'n gelederen en heeft vaak aparte kleding of aparte haardracht om zich te onderscheiden van de rest.
pi_152354789
quote:
7s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Als er één sterke leider is die onzin uitkraamt die door de achterban voor zoete koek wordt geslikt.
Die sterke leider duldt ook geen tegenspraak of democratie in z'n gelederen en heeft vaak aparte kleding of aparte haardracht om zich te onderscheiden van de rest.
Zoiets als een imam?
pi_152354837
mosloms met hun korons en hun imoms
pi_152354886
quote:
7s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Die mag best wat minder in sommige gevallen, maar hoe dan ook moeten alle godsdiensten gelijk worden behandeld.
Waar trek je de grens en mag je dan wel de hele tijd tegen die grens aanschurken?

En wat doe je met diegenen die de betreffende grens overschrijden?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2015 00:34:27 ]
  donderdag 7 mei 2015 @ 01:00:47 #90
104871 remlof
Europees federalist
pi_152355622
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:27 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waar trek je de grens en mag je dan wel de hele tijd tegen die grens aanschurken?

En wat doe je met diegenen die de betreffende grens overschrijden?
Dat is heel lastig, ik zou bijvoorbeeld graag minder of geen overheidssteun zien voor het bijzonder onderwijs. Maar dan wordt het particulier georganiseerd en heb je er als overheid nog minder invloed op.
pi_152355717
what the fuck is er mis met de term jihadgezinnen en haatimam? Ik vind het eerder schokkend dat ze die idioten 'geleerden' noemen. Elke weldenkende moslom zou toch ook gewoon tegen jihadgezinnen en haatimams moeten zijn?
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 7 mei 2015 @ 01:50:26 #92
283639 Pino0
Heeft totaal geen vooroordelen
pi_152356455
quote:

[..]

Jammer dat linkse goed praters zoals jij, het verkloten voor Nederland.

Je weet toch ook wel dat er een probleem is in Nederland? En het zijn criminele Marokkanen.

3x misdrijf gepleegd is in het strafkamp zetten en op water en brood laten leven, of een ticket terug naar Marokko, aangezien ze vaak een dubbele nationaliteit hebben.
pi_152356474
Wat een tijdverspilling.
  donderdag 7 mei 2015 @ 01:59:52 #94
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_152356598
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 01:50 schreef Pino0 het volgende:

[..]

Jammer dat linkse goed praters zoals jij, het verkloten voor Nederland.

Je weet toch ook wel dat er een probleem is in Nederland? En het zijn criminele Marokkanen.

3x misdrijf gepleegd is in het strafkamp zetten en op water en brood laten leven, of een ticket terug naar Marokko, aangezien ze vaak een dubbele nationaliteit hebben.
Sommigen willen een kalifaat hier , dat kan
RED ONS HENNIEGOD
pi_152357162
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:13 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat zou elk weldenkend mens moeten zijn. Religie is voor de zwakke mensen, het remt de ontwikkeling van de mens ontzettend af.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  donderdag 7 mei 2015 @ 02:58:18 #96
439127 AllesisvoorBassie
www.beveiligerworden.com
pi_152357188
quote:

[..]

Really? Ik geloof er niks van
  donderdag 7 mei 2015 @ 06:14:02 #97
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_152357393
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 02:58 schreef AllesisvoorBassie het volgende:

[..]

Als je gewoon alles doet wat ze zeggen is er niks aan de hand
RED ONS HENNIEGOD
pi_152358680
quote:

[..]

problemen doodzwijgen wint niemand iets mee, want dan kun je ook niets oplossen

we hebben wat problemen met ontsporende jeugd binnen de islamitische gemeenschappen maar die los je niet op door heel boos korans te gaan lopen verbranden ofzo
Iedere keer als ik dit subforum lees lijkt het erop alsof er toch een boel mensen hier het tegenovergestelde denken...

Maar goed, als ik mijn PC dan uit zet en de straat op ga dan blijkt het inderdaad allemaal heel erg mee te vallen, gelukkig maar...

quote:

[..]

Ja.. schering en inslag... :')

quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 02:58 schreef AllesisvoorBassie het volgende:

[..]

Misschien moet je eens naar buiten gaan dan, het zelf ervaren..
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152359874
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 02:53 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Dat zou elk weldenkend mens moeten zijn. Religie is voor de zwakke mensen, het remt de ontwikkeling van de mens ontzettend af.
Ik ben een weldenkend mens en jouw mening is echt niet "sterk" .
Nogal anti-democratisch.
pi_152360096
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik ben een weldenkend mens en jouw mening is echt niet "sterk" .
Nogal anti-democratisch.
Ik zal een gelovige zijn vrijheid niet beperken, maar ik laat mijn vrijheid ook niet beperken door een geloof of gelovige. Inperken is niet altijd beperken. De mate in, en de manier waarop, bepalen hoeveel invloed religie zou mogen hebben op de vrijheid van een ieder.

[ Bericht 7% gewijzigd door S2Madness op 07-05-2015 10:34:22 ]
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:21:13 #101
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_152360148
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 01:05 schreef Eenskijken het volgende:
what the fuck is er mis met de term jihadgezinnen en haatimam? Ik vind het eerder schokkend dat ze die idioten 'geleerden' noemen. Elke weldenkende moslom zou toch ook gewoon tegen jihadgezinnen en haatimams moeten zijn?
^^ Dat. Helaas is het percentage "weldenkend" lager dan we zouden willen...
censuur :O
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:34:06 #102
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_152360485
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 02:53 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Dan zou je je misschien eens wat meer in religie moeten verdiepen. De ethische leer die aan religies ten grondslag ligt kan zeer waardevol zijn voor je persoonlijke ontwikkeling. Elk weldenkend mens zou die in beschouwing moeten nemen, en niet het kind met het badwater weg moeten gooien.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_152360561
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:34 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dan zou je je misschien eens wat meer in religie moeten verdiepen. De ethische leer die aan religies ten grondslag ligt kan zeer waardevol zijn voor je persoonlijke ontwikkeling. Elk weldenkend mens zou die in beschouwing moeten nemen, en niet het kind met het badwater weg moeten gooien.
De ethische leer is niet wat ik in twijffel trek. Anno 2015 hebben we daar geen religie meer voor nodig.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:38:48 #104
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_152360592
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:37 schreef S2Madness het volgende:

[..]

De ethische leer is niet wat ik in twijffel trek. Anno 2015 hebben we daar geen religie meer voor nodig.
Mwoah; een goede priester/dominee/imam kan effectiever zijn dan 100 agenten..

pi_152360647
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:38 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Agenten? Schat je de mensenheid zo laag in, dat je denkt dat bij een gebrek aan religie, de overheid ethische leer moet verstrekken? Wetenschap en filosofie doen je nu meer goed dan religie. De vrijheid van deze informatie zou voldoende moeten zijn om zonder de betrekking van religie jezelf van ethische leer te voorzien.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_152360703
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:19 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Ik zal een gelovige zijn vrijheid niet beperken,
Je suggereerde dat wel
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:44:24 #107
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_152360739
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:41 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Agenten? Schat je de mensenheid zo laag in, dat je denkt dat bij een gebrek aan religie, de overheid ethische leer moet verstrekken? Wetenschap en filosofie doen je nu meer goed dan religie.
Dat heeft niets met hoog of laag inschatten te maken. Ethiek moet je leren, kijk om je heen in de moderne maatschappij om te zien wat er van wordt als dat niet gebeurt. Of hoor je de constante roep om meer blauw op straat niet?

Ik ben het met je eens dat wetenschap en filosofie meer goed doen, maar die zijn niet toegankelijk voor iedereen. Religie is een middel om voor sommigen onbegrijpelijke ethiek om te zetten in te vatten leefregels.

pi_152360788
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je suggereerde dat wel
Religie moet in deze tijd zijn plek kennen, en gezien religie een nogal dominante positie kan hebben, dient dit binnen perken te blijven... Inperking is daar een onderdeel van.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_152360828
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:44 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dat heeft niets met hoog of laag inschatten te maken. Ethiek moet je leren, kijk om je heen in de moderne maatschappij om te zien wat er van wordt als dat niet gebeurt. Of hoor je de constante roep om meer blauw op straat niet?

Ik ben het met je eens dat wetenschap en filosofie meer goed doen, maar die zijn niet toegankelijk voor iedereen. Religie is een middel om voor sommigen onbegrijpelijke ethiek om te zetten in te vatten leefregels.
Volgens mij zijn de voornaamste probleem groepen in Nederland beinvloed door een juist te dominante aanwezigheid van religie.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:51:36 #110
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_152360941
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:47 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de voornaamste probleem groepen in Nederland beingvloed door een juist te dominantie aanwezigheid van religie.
Ik zeg niet dat elke religie per definitie een ethische leer heeft waar ik het mee eens ben, ik geef alleen aan dat religie als vehicel om ethiek bij te brengen zeer goed werkt. Daar zijn die problemen nu juist het bewijs van. Het is niet zozeer religie en sich wat hier het probleem is, maar botsende waarden en opvattingen.

donderdag 7 mei 2015 @ 10:54:19 #111
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_152361011
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:38 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Zeker waar. En zeker op een slachtveld hoeveel idioten voor een geloof sterven door de uitspraken van een priester, dominee of imam is door de heen eeuwen enorm.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_152361032
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:51 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat elke religie per definitie een ethische leer heeft waar ik het mee eens ben, ik geef alleen aan dat religie als vehicel om ethiek bij te brengen zeer goed werkt. Daar zijn die problemen nu juist het bewijs van. Het is niet zozeer religie en sich wat hier het probleem is, maar botsende waarden en opvattingen.
Ik snap je punt, en ben het met je eens dat voor een lange tijd religie inderdaad het middel was om normen en waarden te stellen en dus ethische verantwoordelijkheid te brengen binnen een samenleving. De tijd die inmiddels is aangebroken, is een tijd waarin religie deze functie niet meer kan vervullen. De bijkomende beperkingen en nadelen van religie als dit vehicel vormen een beperking voor het doel waar deze voor is ingezet.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  Moderator donderdag 7 mei 2015 @ 10:56:35 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152361075
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:01 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Omdat ze (en velen van ons) niet begrijpen waarom 'we' het doen.
Maar goed, gebed zonder end om daarover te beginnen waarschijnlijk...
Maar het is niet zonder reden dat 'we' daar bommen droppen.
Maar wellicht zouden we het beter moeten laten voor wat het is idd.. kan ook. Misschien wel beter.
tegelijkertijd kan het Westen het in heel wat gevallen niet maken niet in te grijpen in allerlei beestachtige situaties.
Maar dat wordt nogal eens vergeten. Want niet hetgeen dat het Westen tracht te bestrijden, maar het Westen zélf is altijd het kwaad. Al dat leed in de wereld veroorzaakt het Westen op vakkundige wijze zelf om het vervolgens als een 'schijnheld' op te lossen, nietwaar?
Wat een verziekt denken.
punt is dat we hier met zijn allen en een heel werelddeel met ons helemaal onze respectievelijke onderbroekjes vol zitten te poepen voor de extremistische radicale islam terwijl we zelf al decennia hun floplanden in puin schieten

al dan niet met goede redenen natuurlijk, dat laat ik hier ff in het midden

die figuren zouden bang voor ons moeten zijn ...
  donderdag 7 mei 2015 @ 11:00:15 #114
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_152361180
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:55 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Ik snap je punt, en ben het met je eens dat voor een lange tijd religie inderdaad het middel was om normen en waarden te stellen binnen een samenleving. De tijd die inmiddels is aangebroken is een tijd waarin religie deze functie niet meer kan vervullen. De bijkomende beperkingen en nadelen van religie als dit vehicle vormen een beperking voor het doel waar deze voor is ingezet.
Je zegt kunnen, maar bedoel je niet dat jij dat niet wilt? Het is gegeven de problemen die je noemt toch duidelijk dat dit wel degelijk kan en nog steeds gebeurt? Overal ter wereld, en enkel in West-Europa in mindere mate. De situatie in Europa is wat dat betreft vrij uitzonderlijk en nieuw, omdat ook hier tot de jaren 60 aan toe religie hèt vehicel was.

Mijn zorg is: welk alternatief hebben we, of beter nog: kunnen we bieden? Momenteel ligt hier in onze maatschappijen terrijn braak, en zolang we deze lacune niet opvullen blijven de bekende routes aantrekkelijk. Met alle problemen van dien.

donderdag 7 mei 2015 @ 11:00:49 #115
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_152361199
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:54 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zeker waar. En zeker op een slachtveld hoeveel idioten voor een geloof sterven door de uitspraken van een priester, dominee of imam is door de heen eeuwen enorm.
Ja precies. Helaas werkt het op die manier ook. Ten goede en ten kwade.

pi_152361554
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

punt is dat we hier met zijn allen en een heel werelddeel met ons helemaal onze respectievelijke onderbroekjes vol zitten te poepen voor de extremistische radicale islam terwijl we zelf al decennia hun floplanden in puin schieten

al dan niet met goede redenen natuurlijk, dat laat ik hier ff in het midden

die figuren zouden bang voor ons moeten zijn ...
Persoonlijk ben ik (nog) niet bang voor de radicale islam. Ik heb last van de onaangepaste onnederlandse laagbegaafde en ongeciviliseerde rust- en veiligheidverstoorders uit bepaalde geografische herkomstgebieden.
  Moderator donderdag 7 mei 2015 @ 11:17:07 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152361672
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:12 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Persoonlijk ben ik (nog) niet bang voor de radicale islam. Ik heb last van de onaangepaste onnederlandse laagbegaafde en ongeciviliseerde rust- en veiligheidverstoorders uit bepaalde geografische herkomstgebieden.
jij bent de bangste bangerik van allemaal man, ieder uur een nieuw slipje
  donderdag 7 mei 2015 @ 11:25:24 #118
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_152361902
Moslimorganisatie? Kijk, daar gaat het al fout... ;)
pi_152361972
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

jij bent de bangste bangerik van allemaal man, ieder uur een nieuw slipje
Kom maar vechten.
  donderdag 7 mei 2015 @ 11:32:49 #120
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_152362101
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:27 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Kom maar vechten.
Zeg je dat ook tegen die onaangepaste onnederlandse laagbegaafde en ongeciviliseerde rust- en veiligheidverstoorders uit bepaalde geografische herkomstgebieden ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152362143
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:45 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Religie moet in deze tijd zijn plek kennen, en gezien religie een nogal dominante positie kan hebben, dient dit binnen perken te blijven... Inperking is daar een onderdeel van.
Nu ben je aan het draaien.
Je propageert godsdienstonderdrukking. Nogal ondemocratisch .
pi_152362315
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nu ben je aan het draaien.
Je propageert godsdienstonderdrukking. Nogal ondemocratisch .
Ik ben duidelijk in wat ik zeg, jij leest iets anders. Projecteer jouw onvermogen niet als een verwijt op mij. Godsdienstonderdrukking ( :')! ) is van een heel ander caliber dan mijn opmerking, ridicuul dat je het woord uberhaubt durft te gebruiken.

[ Bericht 8% gewijzigd door S2Madness op 07-05-2015 11:51:04 ]
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  donderdag 7 mei 2015 @ 11:52:28 #123
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_152362674
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:40 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Ik ben duidelijk in wat ik zeg, jij leest iets anders. Projecteer jouw onvermogen niet als een verwijt op mij. Godsdienstonderdrukking ( :')! ) is van een heel ander caliber dan mijn opmerking, ridicuul dat je het woord uberhaubt durft te gebruiken.
De beste man waarop je reageert heeft nogal de nijging om je meteen voor onderukker, fascist of racist uit te maken als je iets zegt wat hij niet begrijpt of niet past in zijn vrije enge wereldopvatting. Tip: niet teveel aandacht aan besteden. Bij mij proefondervindelijk toch het beste gebleken.

pi_152362915
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:40 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Je hebt het over de vrijemeningsuiting van godsdienstigen INPERKEN.
pi_152362981
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:52 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

De beste man waarop je reageert heeft nogal de nijging om je meteen voor onderukker, fascist of racist
Dat is jou kokervisie. Dat verkettert lekker zo voor je. Dan hoef je niet verder na te denken en mijn argumenten op inhoud te bestrijden
pi_152363033
quote:
7s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:21 schreef remlof het volgende:
Misschien was de stichter van de Islam itself dit wel, en loopt nu iedereen dagelijks de regeltjes en het gedachtegoed van een gek na te leven al 1400 jaar lang.
  donderdag 7 mei 2015 @ 12:05:44 #127
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_152363133
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 12:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is jou kokervisie. Dat verkettert lekker zo voor je. Dan hoef je niet verder na te denken en mijn argumenten op inhoud te bestrijden
Ja precies, het ligt aan mijn kokervisie. Beste vriend, ik heb jou jaren geleden in POL al afgeschreven als serieuse discussieparter omdat je los van de eeuwige stroom ad-hominems ook niet echt gevoelig lijkt voor ratio en zeker niet openstaat voor andere ideeën dan je eigen. Het was dom van me om het rondom het 4/5 mei topic toch weer te proberen, maar geloof me: van die fout heb ik geleerd. Veel plezier in dit topic verder :W

pi_152363729
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 12:05 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ja precies, het ligt aan mijn kokervisie. Beste vriend, ik heb jou jaren geleden in POL al afgeschreven als serieuse discussieparter omdat je los van de eeuwige stroom ad-hominems ook niet echt gevoelig lijkt voor ratio en zeker niet openstaat voor andere ideeën dan je eigen. Het was dom van me om het rondom het 4/5 mei topic toch weer te proberen, maar geloof me: van die fout heb ik geleerd. Veel plezier in dit topic verder :W
:W
  Moderator donderdag 7 mei 2015 @ 12:30:51 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152364039
wat een malle discussie ineens _O-
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:24:01 #130
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_152414897
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:44 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Helaas houdt die ethiek vrijwel altijd (lees: in vrijwel iedere verschijningsvorm) verband met groepsdenken. Je hebt in iedere godsdienst zeer edele stromingen, maar die staan zelden in hoog aanzien bij het gros van de gelovigen.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_152416577
quote:

Ik heb nog geen enkel islamitisch land systematisch en met industriele precisie een bevolkinsgroep zien uitroeien.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitische_veroveringen
pi_152416612
quote:
Je weet niet erg veel van geschiedenis, de Koran, of Nederlanders.
pi_152417371
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Je weet niet erg veel van geschiedenis, de Koran, of Nederlanders.
Ik denk dat Gelly bedoelde dat westerlingen miljoenen joden hebben vermoord..
  vrijdag 8 mei 2015 @ 22:38:13 #134
235357 TitusPullo
pi_152417383
quote:
Daar is ook geen sprake van vernietiging op industriële wijze: wel van zaken die wij niet meer acceptabel vinden, maar niets dat ook maar in de buurt komt van systematische uitroeiing.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_152417606
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:38 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Daar is ook geen sprake van vernietiging op industriële wijze: wel van zaken die wij niet meer acceptabel vinden, maar niets dat ook maar in de buurt komt van systematische uitroeiing.
http://www.jewsnews.co.il(...)-from-history-books/

http://www.danielpipes.org/comments/29320

http://islammonitor.org/i(...)ms-genocidal-slavery
pi_152418056
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat leer je niet direct op de universiteit idd.
mensen zoals Gelly kijken ook altijd met oogkleppen op naar genocide, want tsja, wat ze in verre landen doen, is kennelijk moeilijk te zien ofzo.
quote:

vrijdag 8 mei 2015 @ 23:01:05 #138
235357 TitusPullo
pi_152418287
quote:

[..]

Dat leer je niet direct op de universiteit idd.
Of uit het eerder aangehaalde artikel.
pi_152418391
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik denk dat Gelly bedoelde dat westerlingen miljoenen joden hebben vermoord..
Oosterlingen hebben ook miljoenen Joden vermoord:
https://www.jewishvirtual(...)ust/killedtable.html
  vrijdag 8 mei 2015 @ 23:08:32 #140
235357 TitusPullo
pi_152418608
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:54 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

mensen zoals Gelly kijken ook altijd met oogkleppen op naar genocide, want tsja, wat ze in verre landen doen, is kennelijk moeilijk te zien ofzo.

[..]

Dan is de Armeense genocide hem inderdaad ontgaan, maar de eerste Islamitische veroveringen in het Westen waren niet wreder of destructiever dan andere veroveringen uit die dagen. Je hoeft mij er verder niet van te overtuigen dat de verspreiding van de Islam grotendeels met geweld bewerkstelligd is en dat een leider als Timoer net zo bloeddorstig was als de ergste onder de Kruisvaarders, maar is er ook een goede vergelijking tussen het leed van de Hindoes en dat van andere volkeren die onderworpen zijn aan massale slachtpartijen? Dat ene citaat van Durant is wel een magere bewijsvoering.
pi_152418709
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:01 schreef TitusPullo het volgende:
quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 22:37 schreef Bluesdude het volgende:
Westerlingen geloven niet in de profeet Mohammed als een heilige die ook verantwoordelijk is voor het vermoorden van Joden.
http://www.quora.com/Why-(...)Jews-of-Banu-Qurayza
pi_152418773
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:08 schreef TitusPullo het volgende:
maar is er ook een goede vergelijking tussen het leed van de Hindoes en dat van andere volkeren die onderworpen zijn aan massale slachtpartijen?
:?
pi_152418940
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:08 schreef TitusPullo het volgende:
Dat ene citaat van Durant is wel een magere bewijsvoering.
Dat ene citaat boeit mij ook niet zoveel. Feit is dat er meer in de geschiedenis is gebeurd qua genocide dan 1 holocaust rond 1940-1945.
Dat de moffen systematischer te werk gingen, is daarbij irrelevant. We kunnen er verdomme geen wedstrijd van maken wie de meeste doden 'heeft gescoord'.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 23:16:51 #144
235357 TitusPullo
pi_152418958
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:12 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

:?
Ja, je moet wel het vervolg citeren: dat ene citaat van Durant is wel een magere bewijsvoering. Is er ook maar bij benadering een getal bekend van het aantal gedode Hindoes, en kan dit worden vergeleken worden met andere statistieken? Gedode Azteken, Moslims die door de Mongolen zijn gedood, enz.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 23:18:54 #145
235357 TitusPullo
pi_152419030
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat ene citaat boeit mij ook niet zoveel. Feit is dat er meer in de geschiedenis is gebeurd qua genocide dan 1 holocaust rond 1940-1945.
Dat bestrijdt dan ook niemand.

quote:
Dat de moffen systematischer te werk gingen, is daarbij irrelevant. We kunnen er verdomme geen wedstrijd van maken wie de meeste doden 'heeft gescoord'.
Uiteraard niet: het is voor het merendeel van de geschiedenis ook irrelevant, omdat er toen nauwelijks industriële middelen bestonden.
pi_152419066
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:16 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ja, je moet wel het vervolg citeren: dat ene citaat van Durant is wel een magere bewijsvoering. Is er ook maar bij benadering een getal bekend van het aantal gedode Hindoes, en kan dit worden vergeleken worden met andere statistieken? Gedode Azteken, Moslims die door de Mongolen zijn gedood, enz.
Ik ben zelf ook zeer benieuwd naar de stats.
pi_152419080
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:18 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Dat bestrijdt dan ook niemand.

Daar leek het even wel op
pi_152419287
En natuurlijk hebben Joden in deze tijd last van terroristische acties die voornamelijk door Moslims worden uitgevoerd.
pi_152420079
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:10 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

Westerlingen geloven niet in de profeet Mohammed als een heilige die ook verantwoordelijk is voor het vermoorden van Joden.
http://www.quora.com/Why-(...)Jews-of-Banu-Qurayza
Daar ging het niet om. Het ging om de miljoenen Joden die in Europa vermoord zijn, nog niet eens zo vreselijk geleden.
De profeet Mohammed vond joden en christenen mede-gelovigen.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 23:58:20 #150
236046 NotYou
tigerblood
pi_152420196
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Daar ging het niet om. Het ging om de miljoenen Joden die in Europa vermoord zijn, nog niet eens zo vreselijk geleden.
Wacht even, jij bent moslim?
Je suis Charlie Sheen
pi_152420284
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:58 schreef NotYou het volgende:

[..]

Wacht even, jij bent moslim?
Waarom is dat belangrijk om te weten voor je?
Ik vertel simpel wat ik hoorde wat die Mohammed vond indertijd. Het zal wel waar zijn .
  zaterdag 9 mei 2015 @ 00:03:45 #152
236046 NotYou
tigerblood
pi_152420359
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 00:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Waarom is dat belangrijk om te weten voor je?
Ik vertel simpel wat ik hoorde wat die Mohammed vond indertijd. Het zal wel waar zijn .
Voor mij persoonlijk niet echt. Ik zou het echter wel hoogst merkwaardig vinden wanneer een ongelovige het op zich neemt (ook) gelovigen - die daarover best andere ideeën zouden kunnen hebben - te vertellen hoe hun profeet gedacht zou hebben over iets.

Zeker wanneer dat blijkt te zijn op basis van "Wel eens gehoord en het zal wel waar zijn."
Je suis Charlie Sheen
pi_152420467
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 00:03 schreef NotYou het volgende:

Zeker wanneer dat blijkt te zijn op basis van "Wel eens gehoord en het zal wel waar zijn."
Zowat alles wat we weten over historische figuren hebben we ook maar gehoord en gelezen.
Uit eigen ervaring kunnen we dat niet weten.
Nu heb ik vernomen dat Mohammed de profeet zich verwant voelde aan de joodse en christelijke godsdienst . Als jij een bron hebt van het tegendeel... vooral melden dus .
  zaterdag 9 mei 2015 @ 00:08:14 #154
236046 NotYou
tigerblood
pi_152420486
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 00:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zowat alles wat we weten over historische figuren hebben we ook maar gehoord en gelezen.
Uit eigen ervaring kunnen we dat niet weten.
Nu heb ik vernomen dat Mohammed de profeet zich verwant voelde aan de joodse en christelijke godsdienst . Als jij een bron hebt van het tegendeel... vooral melden dus .
Jij vermeldt zelf echter geheel geen bron. Je bent weer eens lekker raar bezig bluesdude.
Je suis Charlie Sheen
pi_152420546
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 00:08 schreef NotYou het volgende:

[..]

Jij vermeldt zelf echter geheel geen bron. Je bent weer eens lekker raar bezig bluesdude.
Jij komt ook niet met een bron...
Je kunt twijfelen aan mijn verhaal, maar je kunt het dus niet ontkennen
  zaterdag 9 mei 2015 @ 00:12:39 #156
236046 NotYou
tigerblood
pi_152420614
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 00:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij komt ook niet met een bron...
Je kunt twijfelen aan mijn verhaal, maar je kunt het dus niet ontkennen
Ik weerspreek je verhaal ook helemaal niet - lees mijn posts vooral nog eens rustig terug - maar nogmaals, wat jij hier stelt:

"Ik zuig dit uit mijn duim, dit geldt nu als waarheid en wie het tegendeel beweert mag wél met een bron komen."

Zie je zelf niet hoe gek dat is?
Je suis Charlie Sheen
pi_152420831
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 00:12 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ik weerspreek je verhaal ook helemaal niet - lees mijn posts vooral nog eens rustig terug - maar nogmaals, wat jij hier stelt:

"Ik zuig dit uit mijn duim, dit geldt nu als waarheid en wie het tegendeel beweert mag wél met een bron komen."

Zie je zelf niet hoe gek dat is?
Nee... ik eis ook geen bron van je.. Maar jij wel van mij en je verwijt mij dat ik geen bron hebt.
Kijk eerst naar je eiguhh ..
Maar het is je dus kennelijk niet bekend dat Mohammed zijn geloof in God zag als voortzetting van het joods en christelijk geloof.? Ik heb nooit een goed verhaal van het tegendeel gelezen of gehoord, dus ik neem dat het wel waar zal zijn.
Om dat te beamen of af te wijzen is het niet nodig gelovig of ongelovig te zijn.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 00:29:23 #158
236046 NotYou
tigerblood
pi_152421157
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 00:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee... ik eis ook geen bron van je.. Maar jij wel van mij en je verwijt mij dat ik geen bron hebt.
Kijk eerst naar je eiguhh ..
Maar het is je dus kennelijk niet bekend dat Mohammed zijn geloof in God zag als voortzetting van het joods en christelijk geloof.? Ik heb nooit een goed verhaal van het tegendeel gelezen of gehoord, dus ik neem dat het wel waar zal zijn.
Om dat te beamen of af te wijzen is het niet nodig gelovig of ongelovig te zijn.
Lees anders onze posts eens terug. :* Verder stel je in deze post iets anders dan in je eerdere post:

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 23:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je suis Charlie Sheen
pi_152421309
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 00:29 schreef NotYou het volgende:

[..]

Lees anders onze posts eens terug. :* Verder stel je in deze post iets anders dan in je eerdere post:

Je citeert mij waar ik uitleg hoe Gelly een posting bedoelde.
Maar je legt niet uit wat ik dan wat in een latere post (welke post) stel en waarom dat anders is dan in het eerste citaat.
Zo kan ik er niet veel mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 09-05-2015 00:46:06 ]
  zaterdag 9 mei 2015 @ 00:42:42 #160
236046 NotYou
tigerblood
pi_152421586
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 00:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je citeert mij waar ik uitleg hoe Gelly een posting bedoelde.
Maar je legt niet uit wat ik dan wat dan in een latere post (welke post) stel en waarom dat anders is dan in het eerste citaat.
Zo kan ik er niet veel mee.
Oké over een andere boeg, laten we samen even een beetje redeneren.

Voor christenen is Jezus God en mens tegelijk.

Voor moslims is er geen andere god dan Allah. (En Mohamed is zijn profeet.)

Hoe denken moslims dan over christenen en hun opvattingen?
Je suis Charlie Sheen
pi_152421667
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 00:42 schreef NotYou het volgende:

Hoe denken moslims dan over christenen en hun opvattingen?
Google eens als je dat wilt weten
  zaterdag 9 mei 2015 @ 00:46:41 #162
236046 NotYou
tigerblood
pi_152421700
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 00:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Google eens als je dat wilt weten
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 00:42 schreef NotYou het volgende:

redeneren.
Probeer het eens.
Je suis Charlie Sheen
pi_152421759
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 00:46 schreef NotYou het volgende:

Probeer het eens.
Dat ken je zelf toch wel proberen ? Niet op mij afschuiven.
Hoe 1 miljard mensen denken over een zeker ander miljard mensen en omgekeerd is een veel te grote vraag voor een vrijdagnacht.
pi_152421814
Wat een eenzijdig bericht van de Moslims. Zelf niet eens toegeven de discriminatie die bijvoorbeeld tegen blanken, joden en homo's plaatsvinden door Moslims. :r

Slachtoffer rol :r
pi_152424290
Met alle respect voor de moslims maar ze worstelen als geheel toch vooral met hun eigen geloof en als groep noemen ze zich moslims. Een conservatieve soenniet hoeft in de gemeenschap maar 't balletje in de groep te gooien en 't gaat fout. Hij kan o.a. verkondigen dat zogenaamde moderne moslims wel in een moslimcultuur zijn opgegroeid maar zich geen moslims mogen noemen omdat ze in zijn ogen veel regels overtreden. En ja, ga er maar aanstaan als moderne moslim die graag iets progressiever wil zijn. Waar hoor je bij? De conservatieven hebben de sterkste papieren en de rest komt een beetje in een identiteitscrisis. En hoeveel converts krijgen we over de jaren dan wel niet bij de jeugd?
pi_152483553
http://www.geenstijl.nl/m(...)am_naar_helmond.html

De moslims mogen weer opstellen in rijen van 3 om verontwaardiging over de media uit te spreken. Oh ja, en natuurlijk de 'demonisering van onze sprekers' te veroordelen _O-

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2015 10:50:39 ]
pi_152483735
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2015 10:49 schreef Scorpie het volgende:

De moslims mogen weer opstellen in rijen van 3 om verontwaardiging over de media uit te spreken. Oh ja, en natuurlijk de 'demonisering van onze sprekers' te veroordelen _O-
Ik vraag me af hoe vaak er in Nederland een haatimam stond te prediken de afgelopen 10 jaar.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_152483766
Fuck de islam.
pi_152483824
Het gaat toch al fout met veel moslims in Nederland?
pi_152483883
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2015 10:49 schreef Scorpie het volgende:

Vanavond uiteraard te gast bij Pauw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')