bron: http://www.omroepwest.nl/(...)moslims-neergezet-alquote:DEN HAAG - Islamitische organisaties in de regio Haaglanden hebben de handen ineen geslagen. Ze stuurden gezamenlijk een brief naar minister minister Ard van der Steur van Veiligheid en justitie. Daarin luiden ze de noodklok over hoe er in Nederland met moslims om wordt gegaan.
In de brief wordt onder meer gerefereerd aan de media-aandacht voor Islamitische sprekers in Nederland, zoals die naar het benefietgala van Stichting Rohamaa in Rijswijk zouden komen. Termen als 'haatimam' en 'jihadgezinnen' lijken 'normaal' taalgebruik te worden, wordt geschreven. 'Dit is voor moslims zeer kwetsend en niet te tolereren.'
De brief gaat verder: 'Voor ons als bestuurders van gebedshuizen, wordt het steeds moeilijker onze achterban te overtuigen dat zij als volwaardige Nederlandse burgers kunnen participeren in onze samenleving.'
Volgens de moslimorganisaties wordt er in Nederland gemeten met twee maten. 'Door het achterblijven van een stellingname van de overheid, bevordert dat de legitimiteit om moslim te blijven stigmatiseren en te beledigen. Immers ook hier geldt het motto 'wie zwijgt stemt toe'. Wij willen niet verantwoordelijk worden gehouden voor welke vorm van escalatie.'
twitter:rubenkoops twitterde op woensdag 06-05-2015 om 21:50:20De omstreden imam Al-Kalbali wordt aangesproken met El-Sheik en heeft woord in Nasr moskee nog niet gevoerd. http://t.co/wogiOkbWrq reageer retweet
Wat wil het geval? De Haagse dorpsgek Arnoud van Doorn (die zelf ook het bovenstaande plaatje als profielfoto heeft) is een warm pleitbezorger van die nieuwe klachtenclub:quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:04 schreef Elfletterig het volgende:
Je zou nog kunnen stellen dat zulke organisaties niet meer zijn dan een stel briefschrijvers die geen idee hebben wat er werkelijk speelt. Zo was er een tijdje geleden een "Bond van Wetsovertreders", die bleek te bestaan uit slechts één persoon.
Maar wat opvalt, is dat de opmerkingen van deze moslimorganisaties voornamelijk bijval krijgen. Ik zie weinig tot geen moslims zeggen: Wat een onzin, waarom druk je ons in die slachtofferrol? Het tegenoverstelde is juist het geval: moslim'organisaties' die iets te kritisch zijn op het gedrag van moslims zelf worden verketterd.
Zo lopen diverse moslims momenteel rond met dit soort plaatjes in hun profiel:
En ik zal je uit de droom helpen: dat zijn echt niet de 'vrijgevochten', ruimdenkende of gematigde moslims. Het zijn juist de conservatieve, radicale types. En dat alleen omdat het CMO een paar keer de vinger op de zere plek heeft gelegd wat een aantal problemen betreft
Wie zichzelf en mede-moslims een spiegel voorhoudt (zie ook Marcouch), wordt verketterd. Wie luidkeels de slachtofferrol opeist, krijgt bijval. Zo werkt het in de wereld van heel veel Nederlandse moslims.
Hij twittert er ook over in combinatie met de hashtag van zijn partij PvdE:twitter:ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 21:03:41Goed dat het nieuwe Samenwerkingsverband Moskeeën regio Haaglanden e.o. van start is gegaan. Eindelijk een platform mét een mandaat. #SMH reageer retweet
Zelfs Schindler's List misbruikt hij nog even om moslims in de slachtofferrol te plaatsen:twitter:ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 23:57:24Brandbrief van moslimorganisaties voor minister Van der Steur: 'Moslims neergezet als tweederangs burgers': http://t.co/uY9iKQKZPi #PvdE reageer retweet
twitter:ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 00:13:54Schindler's List blijft indrukwekkend. En nu maar hopen dat we er van hebben geleerd. Geen #Nieuwejoden. reageer retweet
NWS / Duitse politie voorkomt aanslagen op moskeeën en asielzoekerscentraquote:Op woensdag 6 mei 2015 22:51 schreef Hoplahopla het volgende:
Maar natuurlijk. Binnenkort zijn er weer kampen speciaal om deze bevolkingsgroep van de aardbodem te vagen... Droom lekker verder.
Das een incidentje.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
NWS / Duitse politie voorkomt aanslagen op moskeeën en asielzoekerscentra
Die gozer is gepatenteerd koekoek, dat weet je toch zeker wel?quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:46 schreef Elfletterig het volgende:
Nog even hierop terugkomen:
[..]
Wat wil het geval? De Haagse dorpsgek Arnoud van Doorn (die zelf ook het bovenstaande plaatje als profielfoto heeft) is een warm pleitbezorger van die nieuwe klachtenclub:Hij twittert er ook over in combinatie met de hashtag van zijn partij PvdE:twitter:ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 21:03:41Goed dat het nieuwe Samenwerkingsverband Moskeeën regio Haaglanden e.o. van start is gegaan. Eindelijk een platform mét een mandaat. #SMH reageer retweet
Zelfs Schindler's List misbruikt hij nog even om moslims in de slachtofferrol te plaatsen:twitter:ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 23:57:24Brandbrief van moslimorganisaties voor minister Van der Steur: 'Moslims neergezet als tweederangs burgers': http://t.co/uY9iKQKZPi #PvdE reageer retweet
twitter:ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 00:13:54Schindler's List blijft indrukwekkend. En nu maar hopen dat we er van hebben geleerd. Geen #Nieuwejoden. reageer retweet
x 99.999
Dat is wel wat types als Van Doorn ons graag willen laten geloven, met misselijkmakende termen als "Nieuwe Joden". Het is voor het overgrote deel aan moslims te danken dat Joden zich momenteel weer onveilig voelen in Nederland en andere Europese landen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:51 schreef Hoplahopla het volgende:
Maar natuurlijk. Binnenkort zijn er weer kampen speciaal om deze bevolkingsgroep van de aardbodem te vagen... Droom lekker verder.
Ik noem hem niet voor niets een dorpsgek. Maar dat neemt niet weg dat hij invloed heeft. Hij heeft duidelijk iets te maken me deze nieuwe moslimorganisatie in zijn regio. En hij heeft meer dan 30.000 volgers op Twitter; een aantal waarop veel landelijke politici jaloers zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die gozer is gepatenteerd koekoek, dat weet je toch zeker wel?
De escalatie waar ze op duiden is aanvallen op westerse doelen/personen door moslims die daartoe uitgedaagd worden door onze kritiek op misstanden die officieel niets met moslims te maken hebben.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:42 schreef remlof het volgende:
De escalatie waar ze met name op duiden is mijns inziens toenemende agressie jegens moslims. En die neemt inderdaad toe, zie o.a. http://europe.newsweek.co(...)-crime-europe-326929
Zou het kunnen dat Van Doorn gewoon als de grote man achter dat "Samenwerkingsverband Moskeeën regio Haaglanden" zit? Indien zo, dan zou ik me niet zo druk maken. Verklaart ook wel de onsamenhangende kolder die in die brief staat gezien wat ervan naar buiten is gekomen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is wel wat types als Van Doorn ons graag willen laten geloven, met misselijkmakende termen als "Nieuwe Joden". Het is voor het overgrote deel aan moslims te danken dat Joden zich momenteel weer onveilig voelen in Nederland en andere Europese landen.
Maar als je dat zegt, dan had Van Doorn (net als de usual suspects hier) nét even zijn vingers in de oren om keihard "la, la, la" te roepen.
Ah, jij bent medeopsteller van die brief?quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:58 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De escalatie waar ze op duiden is aanvallen op westerse doelen/personen door moslims die daartoe uitgedaagd worden door onze kritiek op misstanden die officieel niets met moslims te maken hebben.
In deze post formuleer je eindelijk eens correct wat in heel veel andere posts (van jou en allerlei anderen) fout gaat. Ja, het is aan moslims te danken. Nee, het is niet aan de moslims te danken.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is wel wat types als Van Doorn ons graag willen laten geloven, met misselijkmakende termen als "Nieuwe Joden". Het is voor het overgrote deel aan moslims te danken dat Joden zich momenteel weer onveilig voelen in Nederland en andere Europese landen.
Het zou me niks verbazen als hij er op z'n minst bij betrokken is.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat Van Doorn gewoon de grote man achter dat "Samenwerkingsverband Moskeeën regio Haaglanden" zit? Indien zo, dan zou ik me niet zo druk maken. Verklaart ook wel de onsamenhangende kolder die in die brief staat gezien wat ervan naar buiten is gekomen.
Ja, zou me ook niet verbazen dat-ie veel moslims zo gek krijgt om achter die brief te staan. Ze vertrouwen hem wrs, omdat-ie als PVV'er ineens het licht heeft gezien.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als hij er op z'n minst bij betrokken is.
Dat is te danken aan good men doing nothing.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is voor het overgrote deel aan moslims te danken dat Joden zich momenteel weer onveilig voelen in Nederland en andere Europese landen.
Het maakt voor deze discussie geen moer uit of je praat over "moslims" of "de moslims". Hoewel mijn imago anders is en hoewel ik scherp en fel ben, formuleer ik trouwens bijna altijd in termen als "veel moslims", "een groot deel van de moslims", en dergelijke. Je observatie klopt dus niet.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In deze post formuleer je eindelijk eens correct wat in heel veel andere posts (van jou en allerlei anderen) fout gaat. Ja, het is aan moslims te danken. Nee, het is niet aan de moslims te danken.
Het lijkt een flauw verschil, maar het is nu net de nuance waar ik telkens de nadruk op probeer te leggen.
Het SMH kent zijn pappenheimers.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:58 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De escalatie waar ze op duiden is aanvallen op westerse doelen/personen door moslims die daartoe uitgedaagd worden door onze kritiek op misstanden die officieel niets met moslims te maken hebben.
Dat ja.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:58 schreef 11en30 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:08 schreef gelly het volgende:
Het is wel wat lastig een discussie voeren zo.De vraag was:wat was het excuus van de Nederlanders voor het bijdragen aan de angstgevoelens bij de Joodse bevolking zo'n 70 jaar geleden.Toch niet enkel de rijksdaalder die men kreeg voor elke aangegeven Jood?
Ik stel de vraag omdat Elfletterig nogal moreel verheven z'n vinger opheft en doet alsof "wij" een baken van beschaving zijn.Ik heb nog geen enkel islamitisch land systematisch en met industriele precisie een bevolkinsgroep zien uitroeien.En het was ook nog eens niet de eerste keer dat "wij" dat deden.
Joden zouden veel banger voor Nederlanders of westerlingen in het algemeen moeten zijn dan voor moslims.
Je zou IS als een soort land kunnen zien.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:08 schreef gelly het volgende:
Ik heb nog geen enkel islamitisch land systematisch en met industriele precisie een bevolkinsgroep zien uitroeien.
Moslims doden moslims is anders behoorlijk populair weer.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:08 schreef gelly het volgende:
Het is wel wat lastig een discussie voeren zo.De vraag was:wat was het excuus van de Nederlanders voor het bijdragen aan de angstgevoelens bij de Joodse bevolking zo'n 70 jaar geleden.Toch niet enkel de rijksdaalder die men kreeg voor elke aangegeven Jood?
Ik stel de vraag omdat Elfletterig nogal moreel verheven z'n vinger opheft en doet alsof "wij" een baken van beschaving zijn.Ik heb nog geen enkel islamitisch land systematisch en met industriele precisie een bevolkinsgroep zien uitroeien.En het was ook nog eens niet de eerste keer dat "wij" dat deden.
Joden zouden veel banger voor Nederlanders of westerlingen in het algemeen moeten zijn dan voor moslims.
Nouja, jihadgezinnen hebben natuurlijk wat met moslims te maken. Dat zijn immers families die naar Syrië gaan om daar voornamelijk moslims af te slachten.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:58 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De Armenen wel.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:08 schreef gelly het volgende:
.Ik heb nog geen enkel islamitisch land systematisch en met industriele precisie een bevolkinsgroep zien uitroeien.
Gelly heeft wel een punt, ze hebben geen gaskamers.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je zou IS als een soort land kunnen zien.
Je kan ook systematisch andere bevolkingen uitroeien zonder gaskamers.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gelly heeft wel een punt, ze hebben geen gaskamers.
Maar goed, veel moslims twijfelen er op hun beurt aan of de nazi's die wel hadden.
Dat zou je kunnen doen ja.Geen idee waarom,maar het kan.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je zou IS als een soort land kunnen zien.
klopt helemaal. Maar de tijdsgeest speelt ook een rol.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:13 schreef gelly het volgende:
De verschrikkingen van IS vallen in het niet bij de massaslachtingen die die westerse wereld op z'n geweten heeft
Onze tijdsgeest of die van hen?quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt helemaal. Maar de tijdsgeest speelt ook een rol.
allebeiquote:
IS zit op het niveau Einsatz Gruppen. Maar op geringere schaal.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je kan ook systematisch andere bevolkingen uitroeien zonder gaskamers.
Nee hoor. De westerlingen zeggen namelijk sorry. Erkennen dat ze fout zaten. En nemen enige verantwoordelijkheid voor hun daden. Niet genoeg mind you, maar toch. Het is meer dan sommige andere bevolkingsgroepen doen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:13 schreef gelly het volgende:
De verschrikkingen van IS vallen in het niet bij de massaslachtingen die die westerse wereld op z'n geweten heeft.En toch menen sommige mensen zich dan toch moreel verheven te kunnen voelen.
Apart toch?
Sorry,wat?quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:16 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee hoor. De westerlingen zeggen namelijk sorry. Erkennen dat ze fout zaten. En nemen enige verantwoordelijkheid voor hun daden. Niet genoeg mind you, maar toch. Het is meer dan sommige andere bevolkingsgroepen doen.
Ik heb niks te maken met de geschiedenis, behalve dat we moeten leren van onze fouten. Volgens mij is dat ruimschoots gebeurd en volgens mij weet ook iedereen in Nederland dat er naast verzetshelden ook genoeg mensen waren die fout waren en die Joden hebben verraden.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:08 schreef gelly het volgende:
Klopt de schaal is kleiner dan in WO2, maar het neemt niet weg dat ze ook hele volken willen uitroeien. en het ook aan het uitvoeren zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
IS zit op het niveau Einsatz Gruppen. Maar op geringere schaal.
Het is tot op zekere hoogte wel verdedigbaar, voor zover het verhaal gaat over de huis-tuin en keukenmoslim die normaal meedoet in de Nederlandse maatschappij en op vrijdag even tot allah gaat bidden. Of het nodig is, is een tweede - maar zo heel veel onwaarheid zit er nu ook weer niet in. De goedbedoelende moslim wordt namelijk met regelmaat verantwoordelijk gehouden voor de wandaden van de kwaadbedoelende moslim, terwijl hij/zij daar vrijwel geen invloed op kan uitoefenen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:06 schreef Elfletterig het volgende:
Terug on topic: het maakt voor de discussie geen moer uit. Het zijn dergelijke moslimorganisaties die moslims (zonder de) massaal in de slachtofferrol duwen. Het zijn types als Van Doorn, die overduidelijk deze moslimclub steunt of misschien zelfs wel aanstuurt, die hashtags als #nieuwejoden op Twitter gebruiken.
Dat is niet wat IS wil.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt de schaal is kleiner dan in WO2, maar het neemt niet weg dat ze ook hele volken willen uitroeien. en het ook aan het uitvoeren zijn.
Oh,nou,gelukkig.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb niks te maken met de geschiedenis, behalve dat we moeten leren van onze fouten.
Zou kunnen, dat weet ik niet. Ze doen het in ieder geval wel.quote:
De goedwillende moslim heeft volgens mij meer last van dubieuze clubjes die moslims in een slachtofferrol duwen dan van autochtone Nederlanders. Er bestaat in Nederland niet zoiets als een breed, georganiseerd verzet tegen gematigde moslims.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is tot op zekere hoogte wel verdedigbaar, voor zover het verhaal gaat over de huis-tuin en keukenmoslim die normaal meedoet in de Nederlandse maatschappij en op vrijdag even tot allah gaat bidden. Of het nodig is, is een tweede - maar zo heel veel onwaarheid zit er nu ook weer niet in. De goedbedoelende moslim wordt namelijk met regelmaat verantwoordelijk gehouden voor de wandaden van de kwaadbedoelende moslim, terwijl hij/zij daar vrijwel geen invloed op kan uitoefenen.
Het gejank over het zogenaamd wegcensureren van extremistische imams is trouwens wel overtrokken. De helderheid van geest om te beseffen dat niemand daarop zit te wachten zou er toch wel moeten zijn, zou je zeggen.
Van Doorn is een idioot. Daar maak ik geen woorden aan vuil.
Fenomenologisch zijn er wel overeenkomsten idd.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt de schaal is kleiner dan in WO2, maar het neemt niet weg dat ze ook hele volken willen uitroeien. en het ook aan het uitvoeren zijn.
Het 'klinkt als' vooral.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Fenomenologisch zijn er wel overeenkomsten idd.
Nee, die uitkering is te laag.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De goedwillende moslim heeft volgen mij meer last van dubieuze clubjes die moslims in een slachtofferrol duwen dan van autochtone Nederlanders. Er bestaat in Nederland niet zoiets als een breed, georganiseerd verzet tegen gematigde moslims.
Zoals al vaker door deskundigen betoogd, is juist het negeren van problemen een perfect recept om de kloof in de samenleving te doen toenemen. En het zijn niet de radicale types die daar last van hebben; die stellen zich toch al bewust buiten onze samenleving op. Het enige dat goed is aan Nederland is de uitkering die ze maandelijks vangen.
Degenen die daar last van hebben, zijn de gematigde, goedwillende moslims. Dat zijn de mensen die lijden onder de negatieve beeldvorming. Dat zijn de mensen die last hebben van het wangedrag van moslimjongeren, dat veel te vaak ongecorrigeerd blijft binnen de eigen gemeenschap. En dat is precies wat er zo kwalijk aan is.
Geef anders even aan, graag onderbouwd met een paar links naar posts, welke zwarte bladzijden uit de Nederlandse geschiedenis door mij worden opgehemeld of aan welke strafbare zaken ik mij schuldig maak.quote:
quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Geef anders even aan, graag onderbouwd met een paar links naar posts, welke zwarte bladzijden uit de Nederlandse geschiedenis door mij worden opgehemeld of aan welke strafbare zaken ik mij schuldig maak.
De PVV staat op 26 zetels,20% van de stemgerechtigde bevolking.Hoe breed wil je het hebben?quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De goedwillende moslim heeft volgen mij meer last van dubieuze clubjes die moslims in een slachtofferrol duwen dan van autochtone Nederlanders. Er bestaat in Nederland niet zoiets als een breed, georganiseerd verzet tegen gematigde moslims.
Ik ben het eens met je voorspelling. Een te conservatieve islam gaat niet samen met een sterk geseculariseerd, liberaal land als Nederland. Het gedoemd om te botsen en om voor nog veel meer problemen te zorgen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:26 schreef Duikbril112 het volgende:
Maar zal naar mijn voorspellend vermogen problematisch zijn en blijven zijn. Islam en Verlicht Nederland gaat niet samen, zolang er geen Verlicht Islam is die domineert in de islamitische werelddaar zijn we nog (veel te) ver van verwijderd. Dus al met dat in acht neming kun je 't misschien eigenlijk nog beter doodzwijgen
![]()
Met deze punten ben ik het eens.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:31 schreef Elfletterig het volgende:
Uiteindelijk moet Nederland niet proberen om de islam te veranderen, Nederland moet duidelijker aangeven wat de plaats van religie in dit land is: onder de wet.
...
In dit land moet 0 procent tolerantie bestaan voor de radicale islam.
problemen doodzwijgen wint niemand iets mee, want dan kun je ook niets oplossenquote:Op woensdag 6 mei 2015 23:26 schreef Duikbril112 het volgende:
Het is duidelijk: moslims trekken ook steeds meer naar toenadering - of juist confrontatie? - met Nederland. Ik heb liever dat er met elkaar gecommuniceerd wordt, dan dat het allemaal zo schimmig en duister is wat daar intern in die moslimwereld allemaal speelt, hoe ze over ons denken, hoe ze de maatschappij en hun positie daarin beschouwen etc. De dialoog mag plaatsvinden. Maar zal naar mijn voorspellend vermogen problematisch zijn en blijven zijn. Islam en Verlicht Nederland gaat niet samen, zolang er geen Verlicht Islam is die domineert in de islamitische werelddaar zijn we nog (veel te) ver van verwijderd. Dus al met dat in acht neming kun je 't misschien eigenlijk nog beter doodzwijgen
We? Spreek voor jezelf.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
feitelijk hebben we niet zo heel veel problemen met moslims en/of islam
Confrontatie is noodzakelijk om grenzen te bewaken.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In dit land moet 0 procent tolerantie bestaan voor de radicale islam.
nee ik heb persoonlijk uberhaupt geen problemen, het gaat nu ff om de maatschappij in zijn geheelquote:
Hij spreekt wel voor mij... ik heb meer last van neoliberalisme dan moslims.quote:
Turkije de Armenen. Of was dat niet industrieel genoeg? Er is maar één industriële vernietiging geweest, en dat is de holocaust en dat was inderdaad niet islamitischquote:Op woensdag 6 mei 2015 23:08 schreef gelly het volgende:
Dat valt idd denk ik in werkelijkheid sterk mee ten opzichte van het beeld dat de media scheppen. Gelukkig maar. Maar hardcore islamitische religie, de expansiedrift van sommige lieden daarbinnen alsmede de boodschap van de religie zelve, is ook niet iets dat onderschat mag worden. Het is best een nare religie om in je midden te hebben als volk dat helemaal geen zin heeft in allerlei onverlichte narigheid.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:40 schreef sp3c het volgende:
je moet het alleen niet groter maken dan het is, feitelijk hebben we niet zo heel veel problemen met moslims en/of islam
Het liefst 51%, dat zou het gemakkelijkste zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:24 schreef gelly het volgende:
[..]
De PVV staat op 26 zetels,20% van de stemgerechtigde bevolking.Hoe breed wil je het hebben?
dat vinden ze daar van ons ook gok ik en wij strooien met bommen en shitquote:Op woensdag 6 mei 2015 23:47 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Dat valt idd denk ik in werkelijkheid sterk mee ten opzichte van het beeld dat de media scheppen. Gelukkig maar. Maar hardcore islamitische religie, de expansiedrift van sommige lieden daarbinnen alsmede de boodschap van de religie zelve, is ook niet iets dat onderschat mag worden. Het is best een nare religie om in je midden te hebben als volk dat helemaal geen zin heeft in allerlei onverlichte narigheid.
Je gaat serieus een peiling aanhalen? Oke dan.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:24 schreef gelly het volgende:
[..]
De PVV staat op 26 zetels,20% van de stemgerechtigde bevolking.Hoe breed wil je het hebben?
Volledig mee eens.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:31 schreef Elfletterig het volgende:
Uiteindelijk moet Nederland niet proberen om de islam te veranderen, Nederland moet duidelijker aangeven wat de plaats van religie in dit land is: onder de wet. En daar hoort automatisch bij dat je radicale figuren
Jij hebt er geen probleem mee maar in deze maatschappij leven ook vrouwen die in hun bek gespuugd en voor kankerhoer uitgescholden worden op weg naar hun werk, die met de dood bedreigd worden als ze per ongeluk een moslimman aanraken in de tram, homo's die hun huis uitgejaagd en in mekaar geslagen worden, joden die op straat gevolgd en aangevallen worden, afgeslacht in een museum of supermarkt, dieren die ritueel geslacht worden, kinderen die uitgehuwelijkt en ontvoerd worden, vrouwen die onder zwarte doeken moeten leven en verkracht worden, juweliers, oma's, gehandicapten die overvallen worden, leraren en scholieren die bedreigd en doodgestoken worden, wijken die geheel onleefbaar en verpauperd zijn, no go areas voor autochtonen, het hele fucking leger dat zich niet meer op straat kan vertonen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ik heb persoonlijk uberhaupt geen problemen, het gaat nu ff om de maatschappij in zijn geheel
dan zeg je gewoonlijk we
Volgens mij chargeer je een beetje.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:55 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Jij hebt er geen probleem mee maar in deze maatschappij leven ook vrouwen die in hun bek gespuugd en voor kankerhoer uitgescholden worden op weg naar hun werk, die met de dood bedreigd worden als ze per ongeluk een moslimman aanraken in de tram, homo's die hun huis uitgejaagd en in mekaar geslagen worden, joden die op straat gevolgd en aangevallen worden, afgeslacht in een museum of supermarkt, dieren die ritueel geslacht worden, kinderen die uitgehuwelijkt en ontvoerd worden, vrouwen die onder zwarte doeken moeten leven en verkracht worden, juweliers, oma's, gehandicapten die overvallen worden, leraren en scholieren die bedreigd en doodgestoken worden, wijken die geheel onleefbaar en verpauperd zijn, no go areas voor autochtonen, het hele fucking leger dat zich niet meer op straat kan vertonen.
ja als je het zo zegt klinkt het allemaal verschrikkelijkquote:Op woensdag 6 mei 2015 23:55 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Jij hebt er geen probleem mee maar in deze maatschappij leven ook vrouwen die in hun bek gespuugd en voor kankerhoer uitgescholden worden op weg naar hun werk, die met de dood bedreigd worden als ze per ongeluk een moslimman aanraken in de tram, homo's die hun huis uitgejaagd en in mekaar geslagen worden, joden die op straat gevolgd en aangevallen worden, afgeslacht in een museum of supermarkt, dieren die ritueel geslacht worden, kinderen die uitgehuwelijkt en ontvoerd worden, vrouwen die onder zwarte doeken moeten leven en verkracht worden, juweliers, oma's, gehandicapten die overvallen worden, leraren en scholieren die bedreigd en doodgestoken worden, wijken die geheel onleefbaar en verpauperd zijn, no go areas voor autochtonen, het hele fucking leger dat zich niet meer op straat kan vertonen.
Omdat ze (en velen van ons) niet begrijpen waarom 'we' het doen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:49 schreef sp3c het volgende:
dat vinden ze daar van ons ook gok ik en wij strooien met bommen en shit
Nee gast, ik heb ertussen gewoond als student.quote:
Stel je niet aan man, dat zijn alleen de incidenten die de krant halen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:55 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit met meisjes of vrouwen gepraat.quote:Op donderdag 7 mei 2015 00:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik woon al 12 jaar midden tussen de moslims en heb nog nooit een probleem met ze gehad en heb ook nog nooit gezien dat ze zich misdroegen tegen meisjes of vrouwen,
Oh ja, dat is het natuurlijkquote:Op donderdag 7 mei 2015 00:05 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit met meisjes of vrouwen gepraat.
Jonge vitale fysiek sterke mannen moeten toch wel een minderheid aankunnen? Anders is het wel heel treurig.quote:Op donderdag 7 mei 2015 00:01 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Nee gast, ik heb ertussen gewoond als student.
Jonge vitale fysiek sterke mannen gaan er pas als laatste last van krijgen maar ook jullie komen aan de beurt.
Lastig hoor als je er 24/7 tussen woont. Het gebeurt hier gewoon niet, anders was ik al lang verhuisd. Maar ik voel me prima hier met m'n 40% "allochtone" buurtgenoten.quote:
Ik heb er nog geen vertrouwen in. Voorlopig doen ze niks anders dan moeilijk kijken, thee drinken, de dagelijkse problemen die anderen uit zwakkere groepen wel ervaren ontkennen en appeasen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 00:08 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Jonge vitale fysiek sterke mannen moeten toch wel een minderheid aankunnen? Anders is het wel heel treurig.
Die mag best wat minder in sommige gevallen, maar hoe dan ook moeten alle godsdiensten gelijk worden behandeld.quote:Op donderdag 7 mei 2015 00:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dus jij bent voor inperking van de godsdienstvrijheid?
Als er één sterke leider is die onzin uitkraamt die door de achterban voor zoete koek wordt geslikt.quote:Op donderdag 7 mei 2015 00:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
Overigens, wanneer spreek je nou eigenlijk van een gevaarlijke sekte?
Zoiets als een imam?quote:Op donderdag 7 mei 2015 00:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Als er één sterke leider is die onzin uitkraamt die door de achterban voor zoete koek wordt geslikt.
Die sterke leider duldt ook geen tegenspraak of democratie in z'n gelederen en heeft vaak aparte kleding of aparte haardracht om zich te onderscheiden van de rest.
Waar trek je de grens en mag je dan wel de hele tijd tegen die grens aanschurken?quote:Op donderdag 7 mei 2015 00:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Die mag best wat minder in sommige gevallen, maar hoe dan ook moeten alle godsdiensten gelijk worden behandeld.
Dat is heel lastig, ik zou bijvoorbeeld graag minder of geen overheidssteun zien voor het bijzonder onderwijs. Maar dan wordt het particulier georganiseerd en heb je er als overheid nog minder invloed op.quote:Op donderdag 7 mei 2015 00:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waar trek je de grens en mag je dan wel de hele tijd tegen die grens aanschurken?
En wat doe je met diegenen die de betreffende grens overschrijden?
Jammer dat linkse goed praters zoals jij, het verkloten voor Nederland.quote:Op donderdag 7 mei 2015 00:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Stel je niet aan man, dat zijn alleen de incidenten die de krant halen.
Ik woon al 12 jaar midden tussen de moslims en heb nog nooit een probleem met ze gehad en heb ook nog nooit gezien dat ze zich misdroegen tegen meisjes of vrouwen,
Sommigen willen een kalifaat hier , dat kanquote:Op donderdag 7 mei 2015 01:50 schreef Pino0 het volgende:
[..]
Jammer dat linkse goed praters zoals jij, het verkloten voor Nederland.
Je weet toch ook wel dat er een probleem is in Nederland? En het zijn criminele Marokkanen.
3x misdrijf gepleegd is in het strafkamp zetten en op water en brood laten leven, of een ticket terug naar Marokko, aangezien ze vaak een dubbele nationaliteit hebben.
Dat zou elk weldenkend mens moeten zijn. Religie is voor de zwakke mensen, het remt de ontwikkeling van de mens ontzettend af.quote:Op donderdag 7 mei 2015 00:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dus jij bent voor inperking van de godsdienstvrijheid?
Really? Ik geloof er niks vanquote:Op donderdag 7 mei 2015 00:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Stel je niet aan man, dat zijn alleen de incidenten die de krant halen.
Als je gewoon alles doet wat ze zeggen is er niks aan de handquote:Op donderdag 7 mei 2015 02:58 schreef AllesisvoorBassie het volgende:
[..]
Really? Ik geloof er niks van
Iedere keer als ik dit subforum lees lijkt het erop alsof er toch een boel mensen hier het tegenovergestelde denken...quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
problemen doodzwijgen wint niemand iets mee, want dan kun je ook niets oplossen
je moet het alleen niet groter maken dan het is, feitelijk hebben we niet zo heel veel problemen met moslims en/of islam
we hebben wat problemen met ontsporende jeugd binnen de islamitische gemeenschappen maar die los je niet op door heel boos korans te gaan lopen verbranden ofzo
Ja.. schering en inslag...quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:55 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Misschien moet je eens naar buiten gaan dan, het zelf ervaren..quote:Op donderdag 7 mei 2015 02:58 schreef AllesisvoorBassie het volgende:
[..]
Really? Ik geloof er niks van
Ik ben een weldenkend mens en jouw mening is echt niet "sterk" .quote:Op donderdag 7 mei 2015 02:53 schreef S2Madness het volgende:
[..]
Dat zou elk weldenkend mens moeten zijn. Religie is voor de zwakke mensen, het remt de ontwikkeling van de mens ontzettend af.
Ik zal een gelovige zijn vrijheid niet beperken, maar ik laat mijn vrijheid ook niet beperken door een geloof of gelovige. Inperken is niet altijd beperken. De mate in, en de manier waarop, bepalen hoeveel invloed religie zou mogen hebben op de vrijheid van een ieder.quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ben een weldenkend mens en jouw mening is echt niet "sterk" .
Nogal anti-democratisch.
^^ Dat. Helaas is het percentage "weldenkend" lager dan we zouden willen...quote:Op donderdag 7 mei 2015 01:05 schreef Eenskijken het volgende:
what the fuck is er mis met de term jihadgezinnen en haatimam? Ik vind het eerder schokkend dat ze die idioten 'geleerden' noemen. Elke weldenkende moslom zou toch ook gewoon tegen jihadgezinnen en haatimams moeten zijn?
Dan zou je je misschien eens wat meer in religie moeten verdiepen. De ethische leer die aan religies ten grondslag ligt kan zeer waardevol zijn voor je persoonlijke ontwikkeling. Elk weldenkend mens zou die in beschouwing moeten nemen, en niet het kind met het badwater weg moeten gooien.quote:Op donderdag 7 mei 2015 02:53 schreef S2Madness het volgende:
[..]
Dat zou elk weldenkend mens moeten zijn. Religie is voor de zwakke mensen, het remt de ontwikkeling van de mens ontzettend af.
De ethische leer is niet wat ik in twijffel trek. Anno 2015 hebben we daar geen religie meer voor nodig.quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:34 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dan zou je je misschien eens wat meer in religie moeten verdiepen. De ethische leer die aan religies ten grondslag ligt kan zeer waardevol zijn voor je persoonlijke ontwikkeling. Elk weldenkend mens zou die in beschouwing moeten nemen, en niet het kind met het badwater weg moeten gooien.
Mwoah; een goede priester/dominee/imam kan effectiever zijn dan 100 agenten..quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:37 schreef S2Madness het volgende:
[..]
De ethische leer is niet wat ik in twijffel trek. Anno 2015 hebben we daar geen religie meer voor nodig.
Agenten? Schat je de mensenheid zo laag in, dat je denkt dat bij een gebrek aan religie, de overheid ethische leer moet verstrekken? Wetenschap en filosofie doen je nu meer goed dan religie. De vrijheid van deze informatie zou voldoende moeten zijn om zonder de betrekking van religie jezelf van ethische leer te voorzien.quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:38 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Mwoah; een goede priester/dominee/imam kan effectiever zijn dan 100 agenten..
Je suggereerde dat welquote:Op donderdag 7 mei 2015 10:19 schreef S2Madness het volgende:
[..]
Ik zal een gelovige zijn vrijheid niet beperken,
Dat heeft niets met hoog of laag inschatten te maken. Ethiek moet je leren, kijk om je heen in de moderne maatschappij om te zien wat er van wordt als dat niet gebeurt. Of hoor je de constante roep om meer blauw op straat niet?quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:41 schreef S2Madness het volgende:
[..]
Agenten? Schat je de mensenheid zo laag in, dat je denkt dat bij een gebrek aan religie, de overheid ethische leer moet verstrekken? Wetenschap en filosofie doen je nu meer goed dan religie.
Religie moet in deze tijd zijn plek kennen, en gezien religie een nogal dominante positie kan hebben, dient dit binnen perken te blijven... Inperking is daar een onderdeel van.quote:
Volgens mij zijn de voornaamste probleem groepen in Nederland beinvloed door een juist te dominante aanwezigheid van religie.quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:44 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat heeft niets met hoog of laag inschatten te maken. Ethiek moet je leren, kijk om je heen in de moderne maatschappij om te zien wat er van wordt als dat niet gebeurt. Of hoor je de constante roep om meer blauw op straat niet?
Ik ben het met je eens dat wetenschap en filosofie meer goed doen, maar die zijn niet toegankelijk voor iedereen. Religie is een middel om voor sommigen onbegrijpelijke ethiek om te zetten in te vatten leefregels.
Ik zeg niet dat elke religie per definitie een ethische leer heeft waar ik het mee eens ben, ik geef alleen aan dat religie als vehicel om ethiek bij te brengen zeer goed werkt. Daar zijn die problemen nu juist het bewijs van. Het is niet zozeer religie en sich wat hier het probleem is, maar botsende waarden en opvattingen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:47 schreef S2Madness het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de voornaamste probleem groepen in Nederland beingvloed door een juist te dominantie aanwezigheid van religie.
Zeker waar. En zeker op een slachtveld hoeveel idioten voor een geloof sterven door de uitspraken van een priester, dominee of imam is door de heen eeuwen enorm.quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:38 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Mwoah; een goede priester/dominee/imam kan effectiever zijn dan 100 agenten..
Ik snap je punt, en ben het met je eens dat voor een lange tijd religie inderdaad het middel was om normen en waarden te stellen en dus ethische verantwoordelijkheid te brengen binnen een samenleving. De tijd die inmiddels is aangebroken, is een tijd waarin religie deze functie niet meer kan vervullen. De bijkomende beperkingen en nadelen van religie als dit vehicel vormen een beperking voor het doel waar deze voor is ingezet.quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:51 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat elke religie per definitie een ethische leer heeft waar ik het mee eens ben, ik geef alleen aan dat religie als vehicel om ethiek bij te brengen zeer goed werkt. Daar zijn die problemen nu juist het bewijs van. Het is niet zozeer religie en sich wat hier het probleem is, maar botsende waarden en opvattingen.
punt is dat we hier met zijn allen en een heel werelddeel met ons helemaal onze respectievelijke onderbroekjes vol zitten te poepen voor de extremistische radicale islam terwijl we zelf al decennia hun floplanden in puin schietenquote:Op donderdag 7 mei 2015 00:01 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Omdat ze (en velen van ons) niet begrijpen waarom 'we' het doen.
Maar goed, gebed zonder end om daarover te beginnen waarschijnlijk...
Maar het is niet zonder reden dat 'we' daar bommen droppen.
Maar wellicht zouden we het beter moeten laten voor wat het is idd.. kan ook. Misschien wel beter.
tegelijkertijd kan het Westen het in heel wat gevallen niet maken niet in te grijpen in allerlei beestachtige situaties.
Maar dat wordt nogal eens vergeten. Want niet hetgeen dat het Westen tracht te bestrijden, maar het Westen zélf is altijd het kwaad. Al dat leed in de wereld veroorzaakt het Westen op vakkundige wijze zelf om het vervolgens als een 'schijnheld' op te lossen, nietwaar?
Wat een verziekt denken.
Je zegt kunnen, maar bedoel je niet dat jij dat niet wilt? Het is gegeven de problemen die je noemt toch duidelijk dat dit wel degelijk kan en nog steeds gebeurt? Overal ter wereld, en enkel in West-Europa in mindere mate. De situatie in Europa is wat dat betreft vrij uitzonderlijk en nieuw, omdat ook hier tot de jaren 60 aan toe religie hèt vehicel was.quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:55 schreef S2Madness het volgende:
[..]
Ik snap je punt, en ben het met je eens dat voor een lange tijd religie inderdaad het middel was om normen en waarden te stellen binnen een samenleving. De tijd die inmiddels is aangebroken is een tijd waarin religie deze functie niet meer kan vervullen. De bijkomende beperkingen en nadelen van religie als dit vehicle vormen een beperking voor het doel waar deze voor is ingezet.
Ja precies. Helaas werkt het op die manier ook. Ten goede en ten kwade.quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:54 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zeker waar. En zeker op een slachtveld hoeveel idioten voor een geloof sterven door de uitspraken van een priester, dominee of imam is door de heen eeuwen enorm.
Persoonlijk ben ik (nog) niet bang voor de radicale islam. Ik heb last van de onaangepaste onnederlandse laagbegaafde en ongeciviliseerde rust- en veiligheidverstoorders uit bepaalde geografische herkomstgebieden.quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
punt is dat we hier met zijn allen en een heel werelddeel met ons helemaal onze respectievelijke onderbroekjes vol zitten te poepen voor de extremistische radicale islam terwijl we zelf al decennia hun floplanden in puin schieten
al dan niet met goede redenen natuurlijk, dat laat ik hier ff in het midden
die figuren zouden bang voor ons moeten zijn ...
jij bent de bangste bangerik van allemaal man, ieder uur een nieuw slipjequote:Op donderdag 7 mei 2015 11:12 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik (nog) niet bang voor de radicale islam. Ik heb last van de onaangepaste onnederlandse laagbegaafde en ongeciviliseerde rust- en veiligheidverstoorders uit bepaalde geografische herkomstgebieden.
Kom maar vechten.quote:Op donderdag 7 mei 2015 11:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij bent de bangste bangerik van allemaal man, ieder uur een nieuw slipje
Zeg je dat ook tegen die onaangepaste onnederlandse laagbegaafde en ongeciviliseerde rust- en veiligheidverstoorders uit bepaalde geografische herkomstgebieden ?quote:
Nu ben je aan het draaien.quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:45 schreef S2Madness het volgende:
[..]
Religie moet in deze tijd zijn plek kennen, en gezien religie een nogal dominante positie kan hebben, dient dit binnen perken te blijven... Inperking is daar een onderdeel van.
Ik ben duidelijk in wat ik zeg, jij leest iets anders. Projecteer jouw onvermogen niet als een verwijt op mij. Godsdienstonderdrukking (quote:Op donderdag 7 mei 2015 11:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nu ben je aan het draaien.
Je propageert godsdienstonderdrukking. Nogal ondemocratisch .
De beste man waarop je reageert heeft nogal de nijging om je meteen voor onderukker, fascist of racist uit te maken als je iets zegt wat hij niet begrijpt of niet past in zijn vrije enge wereldopvatting. Tip: niet teveel aandacht aan besteden. Bij mij proefondervindelijk toch het beste gebleken.quote:Op donderdag 7 mei 2015 11:40 schreef S2Madness het volgende:
[..]
Ik ben duidelijk in wat ik zeg, jij leest iets anders. Projecteer jouw onvermogen niet als een verwijt op mij. Godsdienstonderdrukking (! ) is van een heel ander caliber dan mijn opmerking, ridicuul dat je het woord uberhaubt durft te gebruiken.
Je hebt het over de vrijemeningsuiting van godsdienstigen INPERKEN.quote:Op donderdag 7 mei 2015 11:40 schreef S2Madness het volgende:
[..]
Ik ben duidelijk in wat ik zeg, jij leest iets anders. Projecteer jouw onvermogen niet als een verwijt op mij. Godsdienstonderdrukking (! ) is van een heel ander caliber dan mijn opmerking, ridicuul dat je het woord uberhaubt durft te gebruiken.
Dat is jou kokervisie. Dat verkettert lekker zo voor je. Dan hoef je niet verder na te denken en mijn argumenten op inhoud te bestrijdenquote:Op donderdag 7 mei 2015 11:52 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
De beste man waarop je reageert heeft nogal de nijging om je meteen voor onderukker, fascist of racist
Misschien was de stichter van de Islam itself dit wel, en loopt nu iedereen dagelijks de regeltjes en het gedachtegoed van een gek na te leven al 1400 jaar lang.quote:Op donderdag 7 mei 2015 00:21 schreef remlof het volgende:
Als er één sterke leider is die onzin uitkraamt die door de achterban voor zoete koek wordt geslikt.
Die sterke leider duldt ook geen tegenspraak of democratie in z'n gelederen en heeft vaak aparte kleding of aparte haardracht om zich te onderscheiden van de rest.
Ja precies, het ligt aan mijn kokervisie. Beste vriend, ik heb jou jaren geleden in POL al afgeschreven als serieuse discussieparter omdat je los van de eeuwige stroom ad-hominems ook niet echt gevoelig lijkt voor ratio en zeker niet openstaat voor andere ideeën dan je eigen. Het was dom van me om het rondom het 4/5 mei topic toch weer te proberen, maar geloof me: van die fout heb ik geleerd. Veel plezier in dit topic verderquote:Op donderdag 7 mei 2015 12:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is jou kokervisie. Dat verkettert lekker zo voor je. Dan hoef je niet verder na te denken en mijn argumenten op inhoud te bestrijden
quote:Op donderdag 7 mei 2015 12:05 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja precies, het ligt aan mijn kokervisie. Beste vriend, ik heb jou jaren geleden in POL al afgeschreven als serieuse discussieparter omdat je los van de eeuwige stroom ad-hominems ook niet echt gevoelig lijkt voor ratio en zeker niet openstaat voor andere ideeën dan je eigen. Het was dom van me om het rondom het 4/5 mei topic toch weer te proberen, maar geloof me: van die fout heb ik geleerd. Veel plezier in dit topic verder
Helaas houdt die ethiek vrijwel altijd (lees: in vrijwel iedere verschijningsvorm) verband met groepsdenken. Je hebt in iedere godsdienst zeer edele stromingen, maar die staan zelden in hoog aanzien bij het gros van de gelovigen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 10:44 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat heeft niets met hoog of laag inschatten te maken. Ethiek moet je leren, kijk om je heen in de moderne maatschappij om te zien wat er van wordt als dat niet gebeurt. Of hoor je de constante roep om meer blauw op straat niet?
Ik ben het met je eens dat wetenschap en filosofie meer goed doen, maar die zijn niet toegankelijk voor iedereen. Religie is een middel om voor sommigen onbegrijpelijke ethiek om te zetten in te vatten leefregels.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitische_veroveringenquote:Op woensdag 6 mei 2015 23:08 schreef gelly het volgende:
Ik heb nog geen enkel islamitisch land systematisch en met industriele precisie een bevolkinsgroep zien uitroeien.
Je weet niet erg veel van geschiedenis, de Koran, of Nederlanders.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:08 schreef gelly het volgende:
Ik denk dat Gelly bedoelde dat westerlingen miljoenen joden hebben vermoord..quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je weet niet erg veel van geschiedenis, de Koran, of Nederlanders.
Daar is ook geen sprake van vernietiging op industriële wijze: wel van zaken die wij niet meer acceptabel vinden, maar niets dat ook maar in de buurt komt van systematische uitroeiing.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:13 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitische_veroveringen
http://www.jewsnews.co.il(...)-from-history-books/quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:38 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Daar is ook geen sprake van vernietiging op industriële wijze: wel van zaken die wij niet meer acceptabel vinden, maar niets dat ook maar in de buurt komt van systematische uitroeiing.
mensen zoals Gelly kijken ook altijd met oogkleppen op naar genocide, want tsja, wat ze in verre landen doen, is kennelijk moeilijk te zien ofzo.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat leer je niet direct op de universiteit idd.
quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:08 schreef gelly het volgende:
Of uit het eerder aangehaalde artikel.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat leer je niet direct op de universiteit idd.
Oosterlingen hebben ook miljoenen Joden vermoord:quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik denk dat Gelly bedoelde dat westerlingen miljoenen joden hebben vermoord..
Dan is de Armeense genocide hem inderdaad ontgaan, maar de eerste Islamitische veroveringen in het Westen waren niet wreder of destructiever dan andere veroveringen uit die dagen. Je hoeft mij er verder niet van te overtuigen dat de verspreiding van de Islam grotendeels met geweld bewerkstelligd is en dat een leider als Timoer net zo bloeddorstig was als de ergste onder de Kruisvaarders, maar is er ook een goede vergelijking tussen het leed van de Hindoes en dat van andere volkeren die onderworpen zijn aan massale slachtpartijen? Dat ene citaat van Durant is wel een magere bewijsvoering.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:54 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
mensen zoals Gelly kijken ook altijd met oogkleppen op naar genocide, want tsja, wat ze in verre landen doen, is kennelijk moeilijk te zien ofzo.
[..]
quote:
quote:
Westerlingen geloven niet in de profeet Mohammed als een heilige die ook verantwoordelijk is voor het vermoorden van Joden.quote:
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:08 schreef TitusPullo het volgende:
maar is er ook een goede vergelijking tussen het leed van de Hindoes en dat van andere volkeren die onderworpen zijn aan massale slachtpartijen?
Dat ene citaat boeit mij ook niet zoveel. Feit is dat er meer in de geschiedenis is gebeurd qua genocide dan 1 holocaust rond 1940-1945.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:08 schreef TitusPullo het volgende:
Dat ene citaat van Durant is wel een magere bewijsvoering.
Ja, je moet wel het vervolg citeren: dat ene citaat van Durant is wel een magere bewijsvoering. Is er ook maar bij benadering een getal bekend van het aantal gedode Hindoes, en kan dit worden vergeleken worden met andere statistieken? Gedode Azteken, Moslims die door de Mongolen zijn gedood, enz.quote:
Dat bestrijdt dan ook niemand.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat ene citaat boeit mij ook niet zoveel. Feit is dat er meer in de geschiedenis is gebeurd qua genocide dan 1 holocaust rond 1940-1945.
Uiteraard niet: het is voor het merendeel van de geschiedenis ook irrelevant, omdat er toen nauwelijks industriële middelen bestonden.quote:Dat de moffen systematischer te werk gingen, is daarbij irrelevant. We kunnen er verdomme geen wedstrijd van maken wie de meeste doden 'heeft gescoord'.
Ik ben zelf ook zeer benieuwd naar de stats.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:16 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ja, je moet wel het vervolg citeren: dat ene citaat van Durant is wel een magere bewijsvoering. Is er ook maar bij benadering een getal bekend van het aantal gedode Hindoes, en kan dit worden vergeleken worden met andere statistieken? Gedode Azteken, Moslims die door de Mongolen zijn gedood, enz.
Daar ging het niet om. Het ging om de miljoenen Joden die in Europa vermoord zijn, nog niet eens zo vreselijk geleden.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:10 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Westerlingen geloven niet in de profeet Mohammed als een heilige die ook verantwoordelijk is voor het vermoorden van Joden.
http://www.quora.com/Why-(...)Jews-of-Banu-Qurayza
Wacht even, jij bent moslim?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Daar ging het niet om. Het ging om de miljoenen Joden die in Europa vermoord zijn, nog niet eens zo vreselijk geleden.
De profeet Mohammed vond joden en christenen mede-gelovigen.
Waarom is dat belangrijk om te weten voor je?quote:
Voor mij persoonlijk niet echt. Ik zou het echter wel hoogst merkwaardig vinden wanneer een ongelovige het op zich neemt (ook) gelovigen - die daarover best andere ideeën zouden kunnen hebben - te vertellen hoe hun profeet gedacht zou hebben over iets.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waarom is dat belangrijk om te weten voor je?
Ik vertel simpel wat ik hoorde wat die Mohammed vond indertijd. Het zal wel waar zijn .
Zowat alles wat we weten over historische figuren hebben we ook maar gehoord en gelezen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:03 schreef NotYou het volgende:
Zeker wanneer dat blijkt te zijn op basis van "Wel eens gehoord en het zal wel waar zijn."
Jij vermeldt zelf echter geheel geen bron. Je bent weer eens lekker raar bezig bluesdude.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zowat alles wat we weten over historische figuren hebben we ook maar gehoord en gelezen.
Uit eigen ervaring kunnen we dat niet weten.
Nu heb ik vernomen dat Mohammed de profeet zich verwant voelde aan de joodse en christelijke godsdienst . Als jij een bron hebt van het tegendeel... vooral melden dus .
Jij komt ook niet met een bron...quote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:08 schreef NotYou het volgende:
[..]
Jij vermeldt zelf echter geheel geen bron. Je bent weer eens lekker raar bezig bluesdude.
Ik weerspreek je verhaal ook helemaal niet - lees mijn posts vooral nog eens rustig terug - maar nogmaals, wat jij hier stelt:quote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij komt ook niet met een bron...
Je kunt twijfelen aan mijn verhaal, maar je kunt het dus niet ontkennen
Nee... ik eis ook geen bron van je.. Maar jij wel van mij en je verwijt mij dat ik geen bron hebt.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:12 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik weerspreek je verhaal ook helemaal niet - lees mijn posts vooral nog eens rustig terug - maar nogmaals, wat jij hier stelt:
"Ik zuig dit uit mijn duim, dit geldt nu als waarheid en wie het tegendeel beweert mag wél met een bron komen."
Zie je zelf niet hoe gek dat is?
Lees anders onze posts eens terug.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee... ik eis ook geen bron van je.. Maar jij wel van mij en je verwijt mij dat ik geen bron hebt.
Kijk eerst naar je eiguhh ..
Maar het is je dus kennelijk niet bekend dat Mohammed zijn geloof in God zag als voortzetting van het joods en christelijk geloof.? Ik heb nooit een goed verhaal van het tegendeel gelezen of gehoord, dus ik neem dat het wel waar zal zijn.
Om dat te beamen of af te wijzen is het niet nodig gelovig of ongelovig te zijn.
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 23:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Daar ging het niet om. Het ging om de miljoenen Joden die in Europa vermoord zijn, nog niet eens zo vreselijk geleden.
De profeet Mohammed vond joden en christenen mede-gelovigen.
Je citeert mij waar ik uitleg hoe Gelly een posting bedoelde.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:29 schreef NotYou het volgende:
[..]
Lees anders onze posts eens terug.Verder stel je in deze post iets anders dan in je eerdere post:
Oké over een andere boeg, laten we samen even een beetje redeneren.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je citeert mij waar ik uitleg hoe Gelly een posting bedoelde.
Maar je legt niet uit wat ik dan wat dan in een latere post (welke post) stel en waarom dat anders is dan in het eerste citaat.
Zo kan ik er niet veel mee.
Google eens als je dat wilt wetenquote:Op zaterdag 9 mei 2015 00:42 schreef NotYou het volgende:
Hoe denken moslims dan over christenen en hun opvattingen?
Dat ken je zelf toch wel proberen ? Niet op mij afschuiven.quote:
Ik vraag me af hoe vaak er in Nederland een haatimam stond te prediken de afgelopen 10 jaar.quote:Op maandag 11 mei 2015 10:49 schreef Scorpie het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)am_naar_helmond.html
De moslims mogen weer opstellen in rijen van 3 om verontwaardiging over de media uit te spreken. Oh ja, en natuurlijk de 'demonisering van onze sprekers' te veroordelen![]()
Vanavond uiteraard te gast bij Pauw.quote:Op maandag 11 mei 2015 10:49 schreef Scorpie het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)am_naar_helmond.html
De moslims mogen weer opstellen in rijen van 3 om verontwaardiging over de media uit te spreken. Oh ja, en natuurlijk de 'demonisering van onze sprekers' te veroordelen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |