abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:21:13 #101
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_152360148
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 01:05 schreef Eenskijken het volgende:
what the fuck is er mis met de term jihadgezinnen en haatimam? Ik vind het eerder schokkend dat ze die idioten 'geleerden' noemen. Elke weldenkende moslom zou toch ook gewoon tegen jihadgezinnen en haatimams moeten zijn?
^^ Dat. Helaas is het percentage "weldenkend" lager dan we zouden willen...
censuur :O
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:34:06 #102
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_152360485
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 02:53 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Dat zou elk weldenkend mens moeten zijn. Religie is voor de zwakke mensen, het remt de ontwikkeling van de mens ontzettend af.
Dan zou je je misschien eens wat meer in religie moeten verdiepen. De ethische leer die aan religies ten grondslag ligt kan zeer waardevol zijn voor je persoonlijke ontwikkeling. Elk weldenkend mens zou die in beschouwing moeten nemen, en niet het kind met het badwater weg moeten gooien.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_152360561
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:34 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dan zou je je misschien eens wat meer in religie moeten verdiepen. De ethische leer die aan religies ten grondslag ligt kan zeer waardevol zijn voor je persoonlijke ontwikkeling. Elk weldenkend mens zou die in beschouwing moeten nemen, en niet het kind met het badwater weg moeten gooien.
De ethische leer is niet wat ik in twijffel trek. Anno 2015 hebben we daar geen religie meer voor nodig.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:38:48 #104
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_152360592
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:37 schreef S2Madness het volgende:

[..]

De ethische leer is niet wat ik in twijffel trek. Anno 2015 hebben we daar geen religie meer voor nodig.
Mwoah; een goede priester/dominee/imam kan effectiever zijn dan 100 agenten..

pi_152360647
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:38 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Agenten? Schat je de mensenheid zo laag in, dat je denkt dat bij een gebrek aan religie, de overheid ethische leer moet verstrekken? Wetenschap en filosofie doen je nu meer goed dan religie. De vrijheid van deze informatie zou voldoende moeten zijn om zonder de betrekking van religie jezelf van ethische leer te voorzien.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_152360703
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:19 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Ik zal een gelovige zijn vrijheid niet beperken,
Je suggereerde dat wel
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:44:24 #107
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_152360739
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:41 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Agenten? Schat je de mensenheid zo laag in, dat je denkt dat bij een gebrek aan religie, de overheid ethische leer moet verstrekken? Wetenschap en filosofie doen je nu meer goed dan religie.
Dat heeft niets met hoog of laag inschatten te maken. Ethiek moet je leren, kijk om je heen in de moderne maatschappij om te zien wat er van wordt als dat niet gebeurt. Of hoor je de constante roep om meer blauw op straat niet?

Ik ben het met je eens dat wetenschap en filosofie meer goed doen, maar die zijn niet toegankelijk voor iedereen. Religie is een middel om voor sommigen onbegrijpelijke ethiek om te zetten in te vatten leefregels.

pi_152360788
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je suggereerde dat wel
Religie moet in deze tijd zijn plek kennen, en gezien religie een nogal dominante positie kan hebben, dient dit binnen perken te blijven... Inperking is daar een onderdeel van.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_152360828
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:44 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dat heeft niets met hoog of laag inschatten te maken. Ethiek moet je leren, kijk om je heen in de moderne maatschappij om te zien wat er van wordt als dat niet gebeurt. Of hoor je de constante roep om meer blauw op straat niet?

Ik ben het met je eens dat wetenschap en filosofie meer goed doen, maar die zijn niet toegankelijk voor iedereen. Religie is een middel om voor sommigen onbegrijpelijke ethiek om te zetten in te vatten leefregels.
Volgens mij zijn de voornaamste probleem groepen in Nederland beinvloed door een juist te dominante aanwezigheid van religie.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:51:36 #110
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_152360941
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:47 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de voornaamste probleem groepen in Nederland beingvloed door een juist te dominantie aanwezigheid van religie.
Ik zeg niet dat elke religie per definitie een ethische leer heeft waar ik het mee eens ben, ik geef alleen aan dat religie als vehicel om ethiek bij te brengen zeer goed werkt. Daar zijn die problemen nu juist het bewijs van. Het is niet zozeer religie en sich wat hier het probleem is, maar botsende waarden en opvattingen.

donderdag 7 mei 2015 @ 10:54:19 #111
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_152361011
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:38 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Zeker waar. En zeker op een slachtveld hoeveel idioten voor een geloof sterven door de uitspraken van een priester, dominee of imam is door de heen eeuwen enorm.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_152361032
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:51 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat elke religie per definitie een ethische leer heeft waar ik het mee eens ben, ik geef alleen aan dat religie als vehicel om ethiek bij te brengen zeer goed werkt. Daar zijn die problemen nu juist het bewijs van. Het is niet zozeer religie en sich wat hier het probleem is, maar botsende waarden en opvattingen.
Ik snap je punt, en ben het met je eens dat voor een lange tijd religie inderdaad het middel was om normen en waarden te stellen en dus ethische verantwoordelijkheid te brengen binnen een samenleving. De tijd die inmiddels is aangebroken, is een tijd waarin religie deze functie niet meer kan vervullen. De bijkomende beperkingen en nadelen van religie als dit vehicel vormen een beperking voor het doel waar deze voor is ingezet.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  Moderator donderdag 7 mei 2015 @ 10:56:35 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152361075
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 00:01 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Omdat ze (en velen van ons) niet begrijpen waarom 'we' het doen.
Maar goed, gebed zonder end om daarover te beginnen waarschijnlijk...
Maar het is niet zonder reden dat 'we' daar bommen droppen.
Maar wellicht zouden we het beter moeten laten voor wat het is idd.. kan ook. Misschien wel beter.
tegelijkertijd kan het Westen het in heel wat gevallen niet maken niet in te grijpen in allerlei beestachtige situaties.
Maar dat wordt nogal eens vergeten. Want niet hetgeen dat het Westen tracht te bestrijden, maar het Westen zélf is altijd het kwaad. Al dat leed in de wereld veroorzaakt het Westen op vakkundige wijze zelf om het vervolgens als een 'schijnheld' op te lossen, nietwaar?
Wat een verziekt denken.
punt is dat we hier met zijn allen en een heel werelddeel met ons helemaal onze respectievelijke onderbroekjes vol zitten te poepen voor de extremistische radicale islam terwijl we zelf al decennia hun floplanden in puin schieten

al dan niet met goede redenen natuurlijk, dat laat ik hier ff in het midden

die figuren zouden bang voor ons moeten zijn ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 7 mei 2015 @ 11:00:15 #114
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_152361180
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:55 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Ik snap je punt, en ben het met je eens dat voor een lange tijd religie inderdaad het middel was om normen en waarden te stellen binnen een samenleving. De tijd die inmiddels is aangebroken is een tijd waarin religie deze functie niet meer kan vervullen. De bijkomende beperkingen en nadelen van religie als dit vehicle vormen een beperking voor het doel waar deze voor is ingezet.
Je zegt kunnen, maar bedoel je niet dat jij dat niet wilt? Het is gegeven de problemen die je noemt toch duidelijk dat dit wel degelijk kan en nog steeds gebeurt? Overal ter wereld, en enkel in West-Europa in mindere mate. De situatie in Europa is wat dat betreft vrij uitzonderlijk en nieuw, omdat ook hier tot de jaren 60 aan toe religie hèt vehicel was.

Mijn zorg is: welk alternatief hebben we, of beter nog: kunnen we bieden? Momenteel ligt hier in onze maatschappijen terrijn braak, en zolang we deze lacune niet opvullen blijven de bekende routes aantrekkelijk. Met alle problemen van dien.

donderdag 7 mei 2015 @ 11:00:49 #115
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_152361199
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:54 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zeker waar. En zeker op een slachtveld hoeveel idioten voor een geloof sterven door de uitspraken van een priester, dominee of imam is door de heen eeuwen enorm.
Ja precies. Helaas werkt het op die manier ook. Ten goede en ten kwade.

pi_152361554
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

punt is dat we hier met zijn allen en een heel werelddeel met ons helemaal onze respectievelijke onderbroekjes vol zitten te poepen voor de extremistische radicale islam terwijl we zelf al decennia hun floplanden in puin schieten

al dan niet met goede redenen natuurlijk, dat laat ik hier ff in het midden

die figuren zouden bang voor ons moeten zijn ...
Persoonlijk ben ik (nog) niet bang voor de radicale islam. Ik heb last van de onaangepaste onnederlandse laagbegaafde en ongeciviliseerde rust- en veiligheidverstoorders uit bepaalde geografische herkomstgebieden.
  Moderator donderdag 7 mei 2015 @ 11:17:07 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_152361672
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:12 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Persoonlijk ben ik (nog) niet bang voor de radicale islam. Ik heb last van de onaangepaste onnederlandse laagbegaafde en ongeciviliseerde rust- en veiligheidverstoorders uit bepaalde geografische herkomstgebieden.
jij bent de bangste bangerik van allemaal man, ieder uur een nieuw slipje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 7 mei 2015 @ 11:25:24 #118
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_152361902
Moslimorganisatie? Kijk, daar gaat het al fout... ;)
pi_152361972
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

jij bent de bangste bangerik van allemaal man, ieder uur een nieuw slipje
Kom maar vechten.
  donderdag 7 mei 2015 @ 11:32:49 #120
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_152362101
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:27 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Kom maar vechten.
Zeg je dat ook tegen die onaangepaste onnederlandse laagbegaafde en ongeciviliseerde rust- en veiligheidverstoorders uit bepaalde geografische herkomstgebieden ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_152362143
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 10:45 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Religie moet in deze tijd zijn plek kennen, en gezien religie een nogal dominante positie kan hebben, dient dit binnen perken te blijven... Inperking is daar een onderdeel van.
Nu ben je aan het draaien.
Je propageert godsdienstonderdrukking. Nogal ondemocratisch .
pi_152362315
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nu ben je aan het draaien.
Je propageert godsdienstonderdrukking. Nogal ondemocratisch .
Ik ben duidelijk in wat ik zeg, jij leest iets anders. Projecteer jouw onvermogen niet als een verwijt op mij. Godsdienstonderdrukking ( :')! ) is van een heel ander caliber dan mijn opmerking, ridicuul dat je het woord uberhaubt durft te gebruiken.

[ Bericht 8% gewijzigd door S2Madness op 07-05-2015 11:51:04 ]
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  donderdag 7 mei 2015 @ 11:52:28 #123
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_152362674
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:40 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Ik ben duidelijk in wat ik zeg, jij leest iets anders. Projecteer jouw onvermogen niet als een verwijt op mij. Godsdienstonderdrukking ( :')! ) is van een heel ander caliber dan mijn opmerking, ridicuul dat je het woord uberhaubt durft te gebruiken.
De beste man waarop je reageert heeft nogal de nijging om je meteen voor onderukker, fascist of racist uit te maken als je iets zegt wat hij niet begrijpt of niet past in zijn vrije enge wereldopvatting. Tip: niet teveel aandacht aan besteden. Bij mij proefondervindelijk toch het beste gebleken.

pi_152362915
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:40 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Je hebt het over de vrijemeningsuiting van godsdienstigen INPERKEN.
pi_152362981
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 11:52 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

De beste man waarop je reageert heeft nogal de nijging om je meteen voor onderukker, fascist of racist
Dat is jou kokervisie. Dat verkettert lekker zo voor je. Dan hoef je niet verder na te denken en mijn argumenten op inhoud te bestrijden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')