bron: http://www.omroepwest.nl/(...)moslims-neergezet-alquote:DEN HAAG - Islamitische organisaties in de regio Haaglanden hebben de handen ineen geslagen. Ze stuurden gezamenlijk een brief naar minister minister Ard van der Steur van Veiligheid en justitie. Daarin luiden ze de noodklok over hoe er in Nederland met moslims om wordt gegaan.
In de brief wordt onder meer gerefereerd aan de media-aandacht voor Islamitische sprekers in Nederland, zoals die naar het benefietgala van Stichting Rohamaa in Rijswijk zouden komen. Termen als 'haatimam' en 'jihadgezinnen' lijken 'normaal' taalgebruik te worden, wordt geschreven. 'Dit is voor moslims zeer kwetsend en niet te tolereren.'
De brief gaat verder: 'Voor ons als bestuurders van gebedshuizen, wordt het steeds moeilijker onze achterban te overtuigen dat zij als volwaardige Nederlandse burgers kunnen participeren in onze samenleving.'
Volgens de moslimorganisaties wordt er in Nederland gemeten met twee maten. 'Door het achterblijven van een stellingname van de overheid, bevordert dat de legitimiteit om moslim te blijven stigmatiseren en te beledigen. Immers ook hier geldt het motto 'wie zwijgt stemt toe'. Wij willen niet verantwoordelijk worden gehouden voor welke vorm van escalatie.'
twitter:rubenkoops twitterde op woensdag 06-05-2015 om 21:50:20De omstreden imam Al-Kalbali wordt aangesproken met El-Sheik en heeft woord in Nasr moskee nog niet gevoerd. http://t.co/wogiOkbWrq reageer retweet
Wat wil het geval? De Haagse dorpsgek Arnoud van Doorn (die zelf ook het bovenstaande plaatje als profielfoto heeft) is een warm pleitbezorger van die nieuwe klachtenclub:quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:04 schreef Elfletterig het volgende:
Je zou nog kunnen stellen dat zulke organisaties niet meer zijn dan een stel briefschrijvers die geen idee hebben wat er werkelijk speelt. Zo was er een tijdje geleden een "Bond van Wetsovertreders", die bleek te bestaan uit slechts één persoon.
Maar wat opvalt, is dat de opmerkingen van deze moslimorganisaties voornamelijk bijval krijgen. Ik zie weinig tot geen moslims zeggen: Wat een onzin, waarom druk je ons in die slachtofferrol? Het tegenoverstelde is juist het geval: moslim'organisaties' die iets te kritisch zijn op het gedrag van moslims zelf worden verketterd.
Zo lopen diverse moslims momenteel rond met dit soort plaatjes in hun profiel:
En ik zal je uit de droom helpen: dat zijn echt niet de 'vrijgevochten', ruimdenkende of gematigde moslims. Het zijn juist de conservatieve, radicale types. En dat alleen omdat het CMO een paar keer de vinger op de zere plek heeft gelegd wat een aantal problemen betreft
Wie zichzelf en mede-moslims een spiegel voorhoudt (zie ook Marcouch), wordt verketterd. Wie luidkeels de slachtofferrol opeist, krijgt bijval. Zo werkt het in de wereld van heel veel Nederlandse moslims.
Hij twittert er ook over in combinatie met de hashtag van zijn partij PvdE:twitter:ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 21:03:41Goed dat het nieuwe Samenwerkingsverband Moskeeën regio Haaglanden e.o. van start is gegaan. Eindelijk een platform mét een mandaat. #SMH reageer retweet
Zelfs Schindler's List misbruikt hij nog even om moslims in de slachtofferrol te plaatsen:twitter:ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 23:57:24Brandbrief van moslimorganisaties voor minister Van der Steur: 'Moslims neergezet als tweederangs burgers': http://t.co/uY9iKQKZPi #PvdE reageer retweet
twitter:ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 00:13:54Schindler's List blijft indrukwekkend. En nu maar hopen dat we er van hebben geleerd. Geen #Nieuwejoden. reageer retweet
NWS / Duitse politie voorkomt aanslagen op moskeeën en asielzoekerscentraquote:Op woensdag 6 mei 2015 22:51 schreef Hoplahopla het volgende:
Maar natuurlijk. Binnenkort zijn er weer kampen speciaal om deze bevolkingsgroep van de aardbodem te vagen... Droom lekker verder.
Das een incidentje.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
NWS / Duitse politie voorkomt aanslagen op moskeeën en asielzoekerscentra
Die gozer is gepatenteerd koekoek, dat weet je toch zeker wel?quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:46 schreef Elfletterig het volgende:
Nog even hierop terugkomen:
[..]
Wat wil het geval? De Haagse dorpsgek Arnoud van Doorn (die zelf ook het bovenstaande plaatje als profielfoto heeft) is een warm pleitbezorger van die nieuwe klachtenclub:Hij twittert er ook over in combinatie met de hashtag van zijn partij PvdE:twitter:ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 21:03:41Goed dat het nieuwe Samenwerkingsverband Moskeeën regio Haaglanden e.o. van start is gegaan. Eindelijk een platform mét een mandaat. #SMH reageer retweet
Zelfs Schindler's List misbruikt hij nog even om moslims in de slachtofferrol te plaatsen:twitter:ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 23:57:24Brandbrief van moslimorganisaties voor minister Van der Steur: 'Moslims neergezet als tweederangs burgers': http://t.co/uY9iKQKZPi #PvdE reageer retweet
twitter:ArnoudvDoorn twitterde op dinsdag 05-05-2015 om 00:13:54Schindler's List blijft indrukwekkend. En nu maar hopen dat we er van hebben geleerd. Geen #Nieuwejoden. reageer retweet
x 99.999
Dat is wel wat types als Van Doorn ons graag willen laten geloven, met misselijkmakende termen als "Nieuwe Joden". Het is voor het overgrote deel aan moslims te danken dat Joden zich momenteel weer onveilig voelen in Nederland en andere Europese landen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:51 schreef Hoplahopla het volgende:
Maar natuurlijk. Binnenkort zijn er weer kampen speciaal om deze bevolkingsgroep van de aardbodem te vagen... Droom lekker verder.
Ik noem hem niet voor niets een dorpsgek. Maar dat neemt niet weg dat hij invloed heeft. Hij heeft duidelijk iets te maken me deze nieuwe moslimorganisatie in zijn regio. En hij heeft meer dan 30.000 volgers op Twitter; een aantal waarop veel landelijke politici jaloers zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die gozer is gepatenteerd koekoek, dat weet je toch zeker wel?
De escalatie waar ze op duiden is aanvallen op westerse doelen/personen door moslims die daartoe uitgedaagd worden door onze kritiek op misstanden die officieel niets met moslims te maken hebben.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:42 schreef remlof het volgende:
De escalatie waar ze met name op duiden is mijns inziens toenemende agressie jegens moslims. En die neemt inderdaad toe, zie o.a. http://europe.newsweek.co(...)-crime-europe-326929
Zou het kunnen dat Van Doorn gewoon als de grote man achter dat "Samenwerkingsverband Moskeeën regio Haaglanden" zit? Indien zo, dan zou ik me niet zo druk maken. Verklaart ook wel de onsamenhangende kolder die in die brief staat gezien wat ervan naar buiten is gekomen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is wel wat types als Van Doorn ons graag willen laten geloven, met misselijkmakende termen als "Nieuwe Joden". Het is voor het overgrote deel aan moslims te danken dat Joden zich momenteel weer onveilig voelen in Nederland en andere Europese landen.
Maar als je dat zegt, dan had Van Doorn (net als de usual suspects hier) nét even zijn vingers in de oren om keihard "la, la, la" te roepen.
Ah, jij bent medeopsteller van die brief?quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:58 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De escalatie waar ze op duiden is aanvallen op westerse doelen/personen door moslims die daartoe uitgedaagd worden door onze kritiek op misstanden die officieel niets met moslims te maken hebben.
In deze post formuleer je eindelijk eens correct wat in heel veel andere posts (van jou en allerlei anderen) fout gaat. Ja, het is aan moslims te danken. Nee, het is niet aan de moslims te danken.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is wel wat types als Van Doorn ons graag willen laten geloven, met misselijkmakende termen als "Nieuwe Joden". Het is voor het overgrote deel aan moslims te danken dat Joden zich momenteel weer onveilig voelen in Nederland en andere Europese landen.
Het zou me niks verbazen als hij er op z'n minst bij betrokken is.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat Van Doorn gewoon de grote man achter dat "Samenwerkingsverband Moskeeën regio Haaglanden" zit? Indien zo, dan zou ik me niet zo druk maken. Verklaart ook wel de onsamenhangende kolder die in die brief staat gezien wat ervan naar buiten is gekomen.
Ja, zou me ook niet verbazen dat-ie veel moslims zo gek krijgt om achter die brief te staan. Ze vertrouwen hem wrs, omdat-ie als PVV'er ineens het licht heeft gezien.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als hij er op z'n minst bij betrokken is.
Dat is te danken aan good men doing nothing.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is voor het overgrote deel aan moslims te danken dat Joden zich momenteel weer onveilig voelen in Nederland en andere Europese landen.
Het maakt voor deze discussie geen moer uit of je praat over "moslims" of "de moslims". Hoewel mijn imago anders is en hoewel ik scherp en fel ben, formuleer ik trouwens bijna altijd in termen als "veel moslims", "een groot deel van de moslims", en dergelijke. Je observatie klopt dus niet.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In deze post formuleer je eindelijk eens correct wat in heel veel andere posts (van jou en allerlei anderen) fout gaat. Ja, het is aan moslims te danken. Nee, het is niet aan de moslims te danken.
Het lijkt een flauw verschil, maar het is nu net de nuance waar ik telkens de nadruk op probeer te leggen.
Het SMH kent zijn pappenheimers.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:58 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De escalatie waar ze op duiden is aanvallen op westerse doelen/personen door moslims die daartoe uitgedaagd worden door onze kritiek op misstanden die officieel niets met moslims te maken hebben.
Dat ja.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:58 schreef 11en30 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:08 schreef gelly het volgende:
Het is wel wat lastig een discussie voeren zo.De vraag was:wat was het excuus van de Nederlanders voor het bijdragen aan de angstgevoelens bij de Joodse bevolking zo'n 70 jaar geleden.Toch niet enkel de rijksdaalder die men kreeg voor elke aangegeven Jood?
Ik stel de vraag omdat Elfletterig nogal moreel verheven z'n vinger opheft en doet alsof "wij" een baken van beschaving zijn.Ik heb nog geen enkel islamitisch land systematisch en met industriele precisie een bevolkinsgroep zien uitroeien.En het was ook nog eens niet de eerste keer dat "wij" dat deden.
Joden zouden veel banger voor Nederlanders of westerlingen in het algemeen moeten zijn dan voor moslims.
Je zou IS als een soort land kunnen zien.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:08 schreef gelly het volgende:
Ik heb nog geen enkel islamitisch land systematisch en met industriele precisie een bevolkinsgroep zien uitroeien.
Moslims doden moslims is anders behoorlijk populair weer.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:08 schreef gelly het volgende:
Het is wel wat lastig een discussie voeren zo.De vraag was:wat was het excuus van de Nederlanders voor het bijdragen aan de angstgevoelens bij de Joodse bevolking zo'n 70 jaar geleden.Toch niet enkel de rijksdaalder die men kreeg voor elke aangegeven Jood?
Ik stel de vraag omdat Elfletterig nogal moreel verheven z'n vinger opheft en doet alsof "wij" een baken van beschaving zijn.Ik heb nog geen enkel islamitisch land systematisch en met industriele precisie een bevolkinsgroep zien uitroeien.En het was ook nog eens niet de eerste keer dat "wij" dat deden.
Joden zouden veel banger voor Nederlanders of westerlingen in het algemeen moeten zijn dan voor moslims.
Nouja, jihadgezinnen hebben natuurlijk wat met moslims te maken. Dat zijn immers families die naar Syrië gaan om daar voornamelijk moslims af te slachten.quote:Op woensdag 6 mei 2015 22:58 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De Armenen wel.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:08 schreef gelly het volgende:
.Ik heb nog geen enkel islamitisch land systematisch en met industriele precisie een bevolkinsgroep zien uitroeien.
Gelly heeft wel een punt, ze hebben geen gaskamers.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je zou IS als een soort land kunnen zien.
Je kan ook systematisch andere bevolkingen uitroeien zonder gaskamers.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gelly heeft wel een punt, ze hebben geen gaskamers.
Maar goed, veel moslims twijfelen er op hun beurt aan of de nazi's die wel hadden.
Dat zou je kunnen doen ja.Geen idee waarom,maar het kan.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je zou IS als een soort land kunnen zien.
klopt helemaal. Maar de tijdsgeest speelt ook een rol.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:13 schreef gelly het volgende:
De verschrikkingen van IS vallen in het niet bij de massaslachtingen die die westerse wereld op z'n geweten heeft
Onze tijdsgeest of die van hen?quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt helemaal. Maar de tijdsgeest speelt ook een rol.
allebeiquote:
IS zit op het niveau Einsatz Gruppen. Maar op geringere schaal.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je kan ook systematisch andere bevolkingen uitroeien zonder gaskamers.
Nee hoor. De westerlingen zeggen namelijk sorry. Erkennen dat ze fout zaten. En nemen enige verantwoordelijkheid voor hun daden. Niet genoeg mind you, maar toch. Het is meer dan sommige andere bevolkingsgroepen doen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:13 schreef gelly het volgende:
De verschrikkingen van IS vallen in het niet bij de massaslachtingen die die westerse wereld op z'n geweten heeft.En toch menen sommige mensen zich dan toch moreel verheven te kunnen voelen.
Apart toch?
Sorry,wat?quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:16 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee hoor. De westerlingen zeggen namelijk sorry. Erkennen dat ze fout zaten. En nemen enige verantwoordelijkheid voor hun daden. Niet genoeg mind you, maar toch. Het is meer dan sommige andere bevolkingsgroepen doen.
Ik heb niks te maken met de geschiedenis, behalve dat we moeten leren van onze fouten. Volgens mij is dat ruimschoots gebeurd en volgens mij weet ook iedereen in Nederland dat er naast verzetshelden ook genoeg mensen waren die fout waren en die Joden hebben verraden.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:08 schreef gelly het volgende:
Klopt de schaal is kleiner dan in WO2, maar het neemt niet weg dat ze ook hele volken willen uitroeien. en het ook aan het uitvoeren zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
IS zit op het niveau Einsatz Gruppen. Maar op geringere schaal.
Het is tot op zekere hoogte wel verdedigbaar, voor zover het verhaal gaat over de huis-tuin en keukenmoslim die normaal meedoet in de Nederlandse maatschappij en op vrijdag even tot allah gaat bidden. Of het nodig is, is een tweede - maar zo heel veel onwaarheid zit er nu ook weer niet in. De goedbedoelende moslim wordt namelijk met regelmaat verantwoordelijk gehouden voor de wandaden van de kwaadbedoelende moslim, terwijl hij/zij daar vrijwel geen invloed op kan uitoefenen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:06 schreef Elfletterig het volgende:
Terug on topic: het maakt voor de discussie geen moer uit. Het zijn dergelijke moslimorganisaties die moslims (zonder de) massaal in de slachtofferrol duwen. Het zijn types als Van Doorn, die overduidelijk deze moslimclub steunt of misschien zelfs wel aanstuurt, die hashtags als #nieuwejoden op Twitter gebruiken.
Dat is niet wat IS wil.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt de schaal is kleiner dan in WO2, maar het neemt niet weg dat ze ook hele volken willen uitroeien. en het ook aan het uitvoeren zijn.
Oh,nou,gelukkig.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb niks te maken met de geschiedenis, behalve dat we moeten leren van onze fouten.
Zou kunnen, dat weet ik niet. Ze doen het in ieder geval wel.quote:
De goedwillende moslim heeft volgens mij meer last van dubieuze clubjes die moslims in een slachtofferrol duwen dan van autochtone Nederlanders. Er bestaat in Nederland niet zoiets als een breed, georganiseerd verzet tegen gematigde moslims.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is tot op zekere hoogte wel verdedigbaar, voor zover het verhaal gaat over de huis-tuin en keukenmoslim die normaal meedoet in de Nederlandse maatschappij en op vrijdag even tot allah gaat bidden. Of het nodig is, is een tweede - maar zo heel veel onwaarheid zit er nu ook weer niet in. De goedbedoelende moslim wordt namelijk met regelmaat verantwoordelijk gehouden voor de wandaden van de kwaadbedoelende moslim, terwijl hij/zij daar vrijwel geen invloed op kan uitoefenen.
Het gejank over het zogenaamd wegcensureren van extremistische imams is trouwens wel overtrokken. De helderheid van geest om te beseffen dat niemand daarop zit te wachten zou er toch wel moeten zijn, zou je zeggen.
Van Doorn is een idioot. Daar maak ik geen woorden aan vuil.
Fenomenologisch zijn er wel overeenkomsten idd.quote:Op woensdag 6 mei 2015 23:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt de schaal is kleiner dan in WO2, maar het neemt niet weg dat ze ook hele volken willen uitroeien. en het ook aan het uitvoeren zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |