SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die ambtenaar heeft vast niet zo goed opgelet bij geschiedenis ofzoquote:Op maandag 4 mei 2015 11:34 schreef Limone het volgende:
Dat dat bij de burgerlijke stand er door is gekomen.
Nou, en dat ^10quote:Op maandag 4 mei 2015 11:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
Die ambtenaar heeft vast niet zo goed opgelet bij geschiedenis ofzo
Ja hè.... ik zat al te denken dat het misschien mensen uit Verweggistan zijn waar het een "normale" naam is, maar dan nog denk ik niet dat je zo'n naam moet gebruiken als je kind hier geboren wordt en naar alle waarschijnlijkheid zal opgroeien.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:47 schreef mootie het volgende:
Swastika? Dat vind ik echt misdadig, je kind zo noemen.
Aan het kleurtje te zien en de andere naamdragers volgens Meertens denk ik idd dat het een meisje is...quote:Op maandag 4 mei 2015 12:52 schreef Franny_G het volgende:
Oh wacht, het is waarschijnlijk een meisje. Of niet. Ik ben in de war..
Ik zie er weer geen enkele Achmed (of andere Islamitische naam) bij staan....quote:Op maandag 4 mei 2015 11:46 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind overigens het contrast in namen op zo'n bord echt prachtig. Een dwarsdoorsnede van de maatschappij.Van Djadjaysels tot Achmeds tot Wouter-Pepijns
Daar gaat de reputatiequote:
Ze komen vast uit de Vinex wijkquote:Op maandag 4 mei 2015 13:12 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Daar gaat de reputatie
Zal de geboortekaartjes bij de praktijk es in de gaten houden... wie weet hebben ze er ook een naar hun gestuurd...
Bij Debbie moet ik altijd denken aan Debbie does Dallasquote:Op maandag 4 mei 2015 11:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Swastika? Debbie vind ik dan wel weer leuk
De musical?quote:Op maandag 4 mei 2015 15:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij Debbie moet ik altijd denken aan Debbie does Dallas
Adriaan vind ik dus zo'n suffige optie...quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:27 schreef ferrari_rood het volgende:
Adriaan bij de jongensnaam?
Ik heb de naam Merle vaker gehoord ik struikel niet over de uitspraak.
Ik zou voor Sarah gaan
Ik vind Merle een mooie optie maar twijfel inderdaad over de uitspraak aangezien wij dus in het Brabantse land wonen....quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:32 schreef mignonne het volgende:
Ik heb niet zo'n moeite met Merle. T hangt er ook een beetje van af waar je woont en wat je wel of niet storend vindt wellicht? Wij vonden Veerle wel aardig, maar mijn schoonmoeder maakt daar een soort Brabantse keelrochel van die klinkt als vigggle. Ja eh laat maar![]()
En Mervi? Finse meisjesnaam; Als je toch struikelt over de Merle uitspraak
Dat is dus precies wat ik niet wil inderdaad. Dat het zo'n geknutselde vernoeming wordt. Dan maar gewoon voluit.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:35 schreef mignonne het volgende:
En afgeleiden van tweede namen, mja, kwestie van smaakik vind het maar zelden leuk zeg maar
Meestal klinkt het me te vergezocht of te gekunsteld. Zo van, Hij heet Drianu, afgeleid van... meh say whut?
Of jaaaa hij heet Ryan, van Adrianus --> rian --> ryan. Tsja. euhm. okay
![]()
Heeft degene waarnaar je wilt vernoemen (? denk ik?) niet nog meer namen waar je iets mee kunt? Of gewoon Adrianus doenmaar ik heb zelf niet zo'n moeite met klassieke namen als tweede naam. Gijsbertus ofzo, geweldig
Ja echt? Ik denk juist dat je andersom eerder een probleem hebtquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:36 schreef oh-oh het volgende:
Met Merle moet je wel in je achterhoofd houden dan er ook mensen zijn die het snel op zijn Engels uit zullen spreken denk ik en dan klinkt het hier weer echt lelijk ( Murrel)
Of Anus!!! kan ook.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:37 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat ik niet wil inderdaad. Dat het zo'n geknutselde vernoeming wordt. Dan maar gewoon voluit.
Ik kwam bij Adrianus niet verder dan Ad, Adri, Jan, Janus, Adriaan en Arjan. Maar van geen van alle word ik heel gelukkig.
Ja klopt, in Engelstalige landen wordt het gauw een soort Meryl denk ik zoals bij actrice Meryl Streep.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:36 schreef oh-oh het volgende:
Met Merle moet je wel in je achterhoofd houden dan er ook mensen zijn die het snel op zijn Engels uit zullen spreken denk ik en dan klinkt het hier weer echt lelijk ( Murrel)
Adrian op zn Engels vind ik ook wel leuk klinken jaquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:39 schreef Limone het volgende:
Wij zitten met hetzelfde probleem met Adriaan. Zo op papier is er niets mis mee, maar ik krijg die dikke oude acrobaat maar niet uit mijn hoofd. Mijn man heet Adriaan, maar dan op z'n Zeeuws. Moet je van houden. Het is een echte familienaam, dus doorgeven zou leuk zijn.
Janus, Ardaan, Ari of Adrian (op z'n Engels) vind ik nog wel leuk.
Daan klinkt prima als tweede naam maar misschien wat te ver van Adrianus af om het nog een vernoeming te noemen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:40 schreef Mineola het volgende:
Is Daan te gekunsteld voor Adriaan? Ik zou zelf wel gewoon voor Adriaan gaan, maar ik vind het best een prima naam (als tweede naam dan).
Stom he? Misschien moeten wij maar 'fuck de acrobaat' zeggen en er voor gaan!quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
Adrian op zn Engels vind ik ook wel leuk klinken ja![]()
Maar I'm with you met de associatie xD ik denk er direct bij aan blauw spandex
mwhehehequote:Op donderdag 7 mei 2015 15:46 schreef Limone het volgende:
[..]
Stom he? Misschien moeten wij maar 'fuck de acrobaat' zeggen en er voor gaan!
Bij Merle denk ik hieraanquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:34 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ik vind Merle een mooie optie maar twijfel inderdaad over de uitspraak aangezien wij dus in het Brabantse land wonen....
Mervi, nog nooit gehoord. Eens aan man voorleggen. Ik moet even wennen.
Die foto zegt me niks....quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:51 schreef Dot. het volgende:
[..]
Bij Merle denk ik hieraan
[ afbeelding ]
Ik zou ook voor Adrianus gaan, maar ik hou dan ook wel van ouderwetse vernoemingen. Stip heet Johannes Petrus na zn roepnaam
ow ja, *zucht*quote:
Nee, is een heel vervelend type uit the Walking Deadquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:53 schreef Malteser het volgende:
[..]
Die foto zegt me niks....Maar het is vast een niet zo aardig iemand?
Ik zeg het automatisch op zijn Engels omdat het een kleuraanduiding is voor honden iegquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja echt? Ik denk juist dat je andersom eerder een probleem hebtdat als je het op zn Murrels wild dat je dan overal op zn Hollands aangesproken wordt
Ik had ongeveer dezelfde eisen, alleen zochten wij alleen naar jongensnamen. Ons lijstje:quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:54 schreef Mineola het volgende:
OK, toch maar een poging... gezocht: jongens- en meisjesnaam.
Ik hou van:
- Scandinavisch, maar niet te 'standaard' als Lars of Sven en ook niet té Scandinavisch als Fridtjof of Agnetha. Ik wil het graag kunnen uitspreken zonder automatisch meerdere toonhoogten aan te nemen.
- Idem voor Fries (kom er maar in Vlindur...), geen Sietse of Aaltje, dat is me te Fries. Nienke vind ik leuk bijvoorbeeld.
- Meisjesnamen eindigend op een -a of -ke, de top20 vind ik leuk maar valt af wegens te populair.
- Hollands of Frans klinkend, denk ik, zowel langere als korte namen. Madeleine is mooi maar Luuk vind ik ook leuk (maar te populair).
OK, hulde wie hier wat mee kan en de moeite wil nemen, haha
Ik heet Laurentia naar mijn oom Louisquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:46 schreef mignonne het volgende:
Ik zou persoonlijk gaan voor Adriaan of Adrianus. En anders zoeken naar een andere naam van die persoon om naar te vernoemen, als die er is.
Mochten wij een dochter krijgen dan willen we haar vernoemen naar B.'s oma, maar niet naar haar officiële naam Justien maar naar haar roepnaam/koosnaam die heel anders is.
Mocht ik een zoon naar mijn opa willen vernoemen dan zou ik ook niet gaan voor zijn eerste naam (Johannes) maar wel voor zijn tweede naam (Louis). Voor een meisje zou ik dan weer niet kiezen voor Louise, omdat zijn zusje zo heette (origineel gezin![]()
), dan zou ik eerder gaan voor Eloïse omdat Louise voor mijn gevoel teveel naar háár verwijsd en daar wil ik helemaal niet naar vernoemen
![]()
Een gooi:quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:54 schreef Mineola het volgende:
Ik hou van:
- Scandinavisch, maar niet te 'standaard' als Lars of Sven en ook niet té Scandinavisch als Fridtjof of Agnetha. Ik wil het graag kunnen uitspreken zonder automatisch meerdere toonhoogten aan te nemen.
- Idem voor Fries (kom er maar in Vlindur...), geen Sietse of Aaltje, dat is me te Fries. Nienke vind ik leuk bijvoorbeeld.
- Meisjesnamen eindigend op een -a of -ke, de top20 vind ik leuk maar valt af wegens te populair.
- Hollands of Frans klinkend, denk ik, zowel langere als korte namen. Madeleine is mooi maar Luuk vind ik ook leuk (maar te populair).
Ik mis hem nog steedsquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:51 schreef Dot. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar wél een tof kaartjequote:Op donderdag 7 mei 2015 16:07 schreef Mineola het volgende:
Ik vind net dit geboortekaartje![]()
Ik weet niet of ik hoop op een fout gespelde Caleb of een SHO-fan![]()
[ afbeelding ]
Oeh oeh! komt ie:quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:54 schreef Mineola het volgende:
Ik hou van:
hahaha ja!quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:51 schreef Dot. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zou ook voor Adrianus gaan, maar ik hou dan ook wel van ouderwetse vernoemingen. Stip heet Johannes Petrus na zn roepnaam
Thanks! Had ik al een aantal van op mn lijstje!quote:
Thanks! Sverre is leukquote:
Thijmen (liever zo gespeld dan) en Nienke jaquote:
Hij acteerde echt steengoed. Maar zolang Daryl blijft vind ik stiekem alles bestquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:11 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh, ik echt niet... Hij maaktDaryl
niet leuker
vriendelijk knikken, opschrijven op de lijst en zeggen ik zal er over nadenkenquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:13 schreef silliegirl het volgende:
Caleb! Die gaat op mijn lijstje.
Wat doen jullie met mannen die idiote naamopties doen? Ik noem een Chuck, Rocky of Rambo ter illustratie...
Mijne kwam met Gurbe. Ik kocht een vis voor hemquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:13 schreef silliegirl het volgende:
Wat doen jullie met mannen die idiote naamopties doen? Ik noem een Chuck, Rocky of Rambo ter illustratie...
Dan gaan er heel wat weken overheen eer ik alles heb weggestreept.quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:15 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
vriendelijk knikken, opschrijven op de lijst en zeggen ik zal er over nadenken![]()
Vervolgens een week later zeggen dat je het echt echt niets vind en een streep erdoorheen zetten![]()
Bewaren voor een eventueel nieuw huisdier. Of 'Ooooh schatje, dat is een goeie werktitel voor de baby!!!!quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:13 schreef silliegirl het volgende:
Christina, Miranda of Addison zou kunnenquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:16 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dan gaan er heel wat weken overheen eer ik alles heb weggestreept.
Ik vind Aiden voor een jongen echt onwijs mooi, maar dat ga ik er nooit doorkrijgen. Of wel, maar dan wil vriend als compensatie de meisjesnaam kiezen. En om nou mijn dochter op te zadelen met "Meredith" of "Izzy" (
) gaat me net te ver..
quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:17 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Christina, Miranda of Addison zou kunnen
Isabella, dan kan je vriend haar liefkozend Izzy noemenquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:16 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik vind Aiden voor een jongen echt onwijs mooi, maar dat ga ik er nooit doorkrijgen. Of wel, maar dan wil vriend als compensatie de meisjesnaam kiezen. En om nou mijn dochter op te zadelen met "Meredith" of "Izzy" (
) gaat me net te ver..
Vriends nichtje (dochertje van zijn zus) heet zo. Dat wordt wel een wat vreemde situatie danquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:20 schreef Skittles het volgende:
[..]
Isabella, dan kan je vriend haar liefkozend Izzy noemen
Ik heb dat met Divya, vind ik door een serie ook een onwijs leuke naamquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:18 schreef silliegirl het volgende:
riend heeft toen ook "Sansa" en "Cersei" toegevoegd. Maar die heb ik recht geschrapt. (Mijn vriend kijkt teveel series.)
Je hebt dan ook nog tig wekenquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:16 schreef silliegirl het volgende:
[..]
) gaat me net te ver..
Royal Painsquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:21 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik heb dat met Divya, vind ik door een serie ook een onwijs leuke naam
Netflix, wiehoequote:Op donderdag 7 mei 2015 16:19 schreef Barreltje het volgende:
misschien eens een maand geen tv kijken?
Of in ieder geval die series niet als bron voor namen gebruiken.quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:21 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Je hebt dan ook nog tig weken![]()
Hij moet eens wat minder series kijken
Daenerysquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:18 schreef silliegirl het volgende:
[..]Of Lexie. Die staat al op de lijst.
Vriend heeft toen ook "Sansa" en "Cersei" toegevoegd. Maar die heb ik recht geschrapt. (Mijn vriend kijkt teveel series.)
Ja kloptquote:
Noooos..quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:13 schreef silliegirl het volgende:
Dat kan ik nog niet verklappen.. er loopt nog een poll om op in te zettenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:29 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Dat kan ik nog niet verklappen.. er loopt nog een poll om op in te zetten![]()
Hij krijgt ook een tweede naam.Zo'n naam enSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.moment moeten wij gewoon nog krijgen, denk ik.
Das het stomme als je in 1x zwanger bent, dan moeten dit soort dingen ook vrij vlot. Al hebben we nog even, maar toch, gevoelsmatig is er nu tijdsdruk![]()
Ik vind Ari eigenlijk heel leuk. Arian kan ook nog.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:39 schreef Limone het volgende:
Wij zitten met hetzelfde probleem met Adriaan. Zo op papier is er niets mis mee, maar ik krijg die dikke oude acrobaat maar niet uit mijn hoofd. Mijn man heet Adriaan, maar dan op z'n Zeeuws. Moet je van houden. Het is een echte familienaam, dus doorgeven zou leuk zijn.
Janus, Ardaan, Ari of Adrian (op z'n Engels) vind ik nog wel leuk.
Meidjes:quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:54 schreef Mineola het volgende:
Ik hou van:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
laaaaang niet alle namen staan in die lijstquote:Op donderdag 7 mei 2015 20:10 schreef JantinaGr het volgende:
Ik ben hier eens gaan kijken. Veel namen die wij op het lijstje hebben staan, komen hier niet voorbij. En de 2 leukste jongensnamen en 2 meisjesnamen zijn ook nog niet gegeven.![]()
En ik houd ze vooralsnog ook geheim.
Zweedse namen die ik erg mooi vind zijn Mats en Tove(vrouw)/Tore(man).quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:54 schreef Mineola het volgende:
Als lurker vind ik Casper heel goed bij jou passen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:46 schreef mignonne het volgende:
Joas vind ik wel aardig, die is nog niet voorbij geweest geloof ik. Olaf vonden we leuk, maar een zekere sneeuwpop gooide roet in het eten![]()
verder heeft B. de neiging te rijmen op namen waardoor het gelijk een nono wordt. zoals dus idd Emieldebiel.
Elyas hebben we een tijd hoog op de lijst gehad maar toen keken de meiden ineens veel naar die stomme tekenfilm. Echt ik vind het zoooó moeilijk. Daniël is ook wel mooi, het doet me nog niet zoveel maar misschien moet t groeien.
Nathan vind ik een beetje kamp geloof ikCasper vind ik leuk maar B kan het niet los zien van dat spook xD *zucht* hopeloos...
Caspor.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:54 schreef laziness het volgende:
Otis is mooiNet als Olav
![]()
Ik heb iets met namen met een O blijkbaar
Maar ik heb al een O.O. in huis.
Mignonno moet daarom maar aan de Otis
wordt em nietquote:Op donderdag 7 mei 2015 21:54 schreef laziness het volgende:
Otis is mooiNet als Olav
![]()
quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:52 schreef mootie het volgende:
[..]
Als lurker vind ik Casper heel goed bij jou passen.
Ik weet, ik ben raar.
quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
wordt em niet![]()
het is echt hopeloos. B. is nu begonnen met keukenkruiden aan t opnoemen onder het motto, voor een meisje kan het ook en Tijm is ook een naam.![]()
Haha!quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
wordt em niet![]()
het is echt hopeloos. B. is nu begonnen met keukenkruiden aan t opnoemen onder het motto, voor een meisje kan het ook en Tijm is ook een naam.![]()
Nou moet jij m wel.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:54 schreef laziness het volgende:
Otis is mooiNet als Olav
![]()
En Thijmen dan?quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
wordt em niet![]()
quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:49 schreef pinquit het volgende:
[..]
Otis!die staat sinds kort op onze lijst
Saffraanquote:Op donderdag 7 mei 2015 21:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
wordt em niet![]()
Ik betwijfel of wij nog voor een tweede gaan maar hij staat op het lijstje voor ooit.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:00 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou moet jij m wel.
Stel je voor dat ik het moet doen zeg![]()
![]()
Arme Otis!
Shaggy?!quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:03 schreef Jore het volgende:
Ik dacht ook meteen Casper![]()
Dat spook is echt allang passé, kinderen van zijn generatie kennen dat echt niet.
Ik heb mijn derde de mr. Bombastic-naam rustig durven geven om die reden
quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:03 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik betwijfel of wij nog voor een tweede gaan maar hij staat op het lijstje voor ooit.
quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:58 schreef laziness het volgende:
[..]
Haha!
Is de jongensnaam die jullie bij je oudste hadden geen optie meer?
quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:06 schreef mignonne het volgende:
[..]nai. ik vind em erg meh
stom hoe dat zo snel kan veranderen
maar t gaat niet zo om t kind maar echt om zijn eigen associatie ermeequote:Op donderdag 7 mei 2015 22:03 schreef Jore het volgende:
Ik dacht ook meteen Casper![]()
Dat spook is echt allang passé, kinderen van zijn generatie kennen dat echt niet.
Ik heb mijn derde de mr. Bombastic-naam rustig durven geven om die reden
vind ik wel aardig maar wordt em niet omdat hij mij teveel lijkt op de naam van B.'s broertje.quote:
t is voor mij meer de associatie van vroeger, die naam hoort voor mij gewoon bij mensen met een zusje dat Sharona heet ofzo. En dan met zo'n Rotterdamse 'eau'quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:10 schreef ingee het volgende:
Nathan hangt van de uitspraak af wmb. Engels is het ook niet voor mij, nl - dus met een echte a - vind ik wel weer mooier.
Ik ook, en dan ken ik nog een Merle die zo voor z'n dochter zou kunnen doorgaan ookquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:51 schreef Dot. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Durf je nou niks over Seb te zeggen?quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:46 schreef mignonne het volgende:
Joas vind ik wel aardig, die is nog niet voorbij geweest geloof ik. Olaf vonden we leuk, maar een zekere sneeuwpop gooide roet in het eten![]()
verder heeft B. de neiging te rijmen op namen waardoor het gelijk een nono wordt. zoals dus idd Emieldebiel.
Elyas hebben we een tijd hoog op de lijst gehad maar toen keken de meiden ineens veel naar die stomme tekenfilm. Echt ik vind het zoooó moeilijk. Daniël is ook wel mooi, het doet me nog niet zoveel maar misschien moet t groeien.
Nathan vind ik een beetje kamp geloof ikCasper vind ik leuk maar B kan het niet los zien van dat spook xD *zucht* hopeloos...
Ik zei het net meteen hardop iddquote:Op donderdag 7 mei 2015 22:27 schreef Limone het volgende:
Ik heb dezelfde rijmdwang als 'B.' en die komt vooral naar boven bij de naam Boris.
Kruiden zijn meisjesnamen, voor een jongen heb je namen als Splinter, Spijker, Bahco en Boor.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
wordt em niet![]()
Bahcoquote:Op donderdag 7 mei 2015 22:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kruiden zijn meisjesnamen, voor een jongen heb je namen als Splinter, Spijker, Bahco en Boor.
Maar ik vind Boaz, Ingmar en Casper wel mooi bij de namen van je dames passen, hoewel het al dan niet bij elkaar passen voor mij geen reden zou zijn een mooie naam te laten liggen.
Jonathanquote:Op donderdag 7 mei 2015 20:25 schreef mignonne het volgende:
doe mij nog maar ns jongensnamen dan! meisjesnamen ben ik allang uit. Wie weet qua jongensnamen...![]()
eisen, geen 3letternaam zoals Tim/Tom/Pim noem maar op. Verder ben ik heul moeilijk en heul grillig![]()
namen als Thomas, Ruben of David vind ik prima jongensnamen, maar voor kind van een ander. Voor mij doet het weinig. Ik ben nie zo van de hele aparte namen. Herkomst verder maakt op zich niet zo uit, maar liever geen namen die echt een Engelse uitspraak hebben zoals Matthew ofzo, meffieuw
![]()
kortom, jullie snappen vast waarom ik het zo lastig vind...
Wat vind je dan van Otto?quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:54 schreef laziness het volgende:
Otis is mooiNet als Olav
![]()
Mignonno moet daarom maar aan de Otis![]()
ingmarquote:Op donderdag 7 mei 2015 22:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kruiden zijn meisjesnamen, voor een jongen heb je namen als Splinter, Spijker, Bahco en Boor.
Maar ik vind Boaz, Ingmar en Casper wel mooi bij de namen van je dames passen, hoewel het al dan niet bij elkaar passen voor mij geen reden zou zijn een mooie naam te laten liggen.
Ik moet dus eigenlijk geen naam met een O meer juistquote:
"Ik ben Ben" klinkt een beetje gek. En de naam leent zich er nogal voor om aangevuld te worden tot "Bennie". En da's ieuw. Jammer. (En bovendien gevetood door lief.)quote:Op vrijdag 8 mei 2015 07:39 schreef laziness het volgende:
Ik vind in Nederland Ben prima kunnen hoor
Wren? Je moet ff je autocorrect anders instellen denk ik.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:53 schreef Moppert het volgende:
Arthur
Atlas
August
Caius
Callum
Dov (wel 3 maar toch anders)
Ilias
Leif
Lev (wel 3 maar toch anders)
Odin
Otis
Otto
Silas
Soren
Wren![]()
![]()
Ik denk dat Moppert te veel series kijktquote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:08 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wren? Je moet ff je autocorrect anders instellen denk ik.
Matsquote:Op vrijdag 8 mei 2015 05:36 schreef Sara82 het volgende:
Nou, ga hier ook maar eens voor het echie meekoekeloeren. poe, zoooo lastig... Heb wel een paar namen die ik oke tot leuk vind.
Lars
Thomas
Ben (Zo leuk, maar niet praktisch in het Nederlands)
Jelte (nichtje heet Jente)
Tim
Thijs (maar zo heet een vriend, vinnik een beetje gek).
Sem (maar dat is zo'n modenaam... Ben bang dat die, behalve niet origineel, een beetje wordt als Linda en Kim in '81 ofzo. Toen leuk, nu mwah en uitgestorven, want mwah.)
Ik hou in ieder geval niet van hele bijzondere namen, of namen waarbij het kind op zijn 4e al moet kunnen spellen.
En dan zijn er ook nog veel namen die afvallen omdat je in de zorg nogal veel namen tegenkomt, en daar associaties mee gaat krijgen. Zo denk ik bij Olav bijvoorbeeld aan een lompe schreeuwspast, als ik de naam Cas hoor dan trekt mijn gezicht zoomdat ik aan poep en pieslucht denk, en ook de naam Syb kan ik niet meer beoordelen, want dat is in mijn beleving een synoniem voor neurotische dikke kwijlerd.
Ik pruttel hier aandachtig even verder jongens! Keep 'em coming!
(Ga ik me nu weer ff verdiepen in kinderwagens. Ook zo'n draaktaak. Bestaat er behalve een weddingplanner ook zoiets als een babyplanner...?)
Dank Tobin en Silvijn hebben een comeback op de lijst gemaaktquote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:43 schreef SmallishBear het volgende:
Voor Mignonne:
Julan
Gideon
Jude
Evan
Leander
Tobin
Silvijn
Ik ken een Ben en die wordt nooit Bennie genoemd. Maar ok, de veto weegt wellicht wat zwaarderquote:Op vrijdag 8 mei 2015 07:55 schreef Sara82 het volgende:
[..]
"Ik ben Ben" klinkt een beetje gek. En de naam leent zich er nogal voor om aangevuld te worden tot "Bennie". En da's ieuw. Jammer. (En bovendien gevetood door lief.)
lexiquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:17 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Christina, Miranda of Addison zou kunnen
Ik ken al één heel leuk voorbeeld van T.!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dank Tobin en Silvijn hebben een comeback op de lijst gemaakt
Heb jij er ook een?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:07 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ik ken al één heel leuk voorbeeld van T.!![]()
![]()
En hoewel niet veelvoorkomend, de naam wende hier heel snel en kreeg veel leuke reacties (en voor zover ik weet geen gerijm o.i.d.)
Oh, de jouwe moet zich nog aandienen toch?quote:
Voor mij klinkt-ie nu ook helemaal niet zo bijzonder meer (neefje is al 2quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:24 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh, de jouwe moet zich nog aandienen toch?Ik weet via via van twee andere en ondanks dat hij dus redelijk bijzonder is vind ik hem helemaal niet bijzonder klinken. We hebben ook altijd alleen leuke reacties gekregen op de af en toe-e 'Apart!'
Oh doe! Dan noem ik onze derde E. lin en dan hebben al onze kinderen dezelfde namenquote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:10 schreef mignonne het volgende:
Ik denk niet dat Tobin het wordt overigens, het doet me niet echt wat, maar goed, B. vindt het leuk dus dan mag ie wel even op de lijst staan![]()
Silvijn vind ik wel leuk, B. voorheen niet maar daar kwam ie laatst op terug, wie weet.
Oeh, Estrys, your long lost twin sister!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:02 schreef twist02 het volgende:
[..]
Denk het niet, want ik heb er maar één!
Ik moet hieraan denken. Beroepsdeformatiequote:Op vrijdag 8 mei 2015 20:12 schreef groofskendezoveelste het volgende:
De laatste tijd toevallig twee jochies leren kennen met de naam Flynn.
Vinden jullie dat mooi? Ik heb er zelf nog niet zo'n mening over. Niks voor hier in elk geval.
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:35 schreef Lamb29 het volgende:
Tobin.. Geweldig leuke naam maar hier bleef hij zweven.. Lastige qua klemtoon.
Wren vind ik ook leuk, maar denk ik ook net of je hem met een zachte r uitspreekt of niet..
Goof wat een tof lijstje! Meisjesnamen stonden allemaal bij ons ook.
Jongensnamen kwamen we nooit uit.. echt regelrechte ramp
Tof is dat!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:57 schreef lily het volgende:
Voor David hadden we er twee. David dus of Tommy.
Ik ben ook nog steeds blij met onze namenkeuzes maar Tommy had ook bij hem gepast.
Check. Leuker nog, Duuk.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:03 schreef -Spring het volgende:
Hier met een K, Groof. Ik vind het ook nog steeds een erg leuke naam.En Bobbie sowieso, maar dat wist je al.
(Hoewel ik er zelf niet meer voor zou kiezen nu de vriend van mn moeder Bob heet.
)
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:22 schreef danic het volgende:
Groof heb ik iets gemist ?![]()
Wij vonden een jongensnaam ook enorm moeilijk, maar de optie die we hadden voor Rosalie vind ik nog steeds geweldig. En als ik aan Rosalie denk in de Jongens variant dan weet ik zeker dat haar die naam goed zou passen.
Dus Mignonne, misschien is het iets voor je:
Ilja![]()
Wij zouden hem als jongensnaam gegeven hebben, maar hij wordt ook veel aan meisjes gegeven.
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:26 schreef danic het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ja, en helemaal nu met de associatie met die televisieman Derek.quote:
Willemquote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:05 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar ik vind Willem nu ook zo grappig, zo'n kleine, derde in de rij die dan Willem heet <3
Dat heb ik dus ook met Willem. Helpt niet dat mijn opa zo heette en mijn schoonvader ook, allebei wel afgekort, maar toch.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:07 schreef -Spring het volgende:
Willem vind ik nog steeds een ouwe mannennaam.
Ik had er als tweede naam eindelijk Fiene door, tot ik m van de week op de camping alleen al vier keer hoorde. L kwam elke keer weer met een andere Fiene aanzetten. De lol is er nu wel af dus.Wel grappig, want in Zeeland hoor ik m nauwelijks.
Ik ken hem als Duuk.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:16 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Duuc (schrijf je dat zo Spring? Ik vind het zo tof klinken)
Ik denk eerder Hebreeuws dan Oostblok eigenlijk. Het betekent volgens mij 'hart'. Oh, en 'leeuw' in het Russisch.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 08:27 schreef JantinaGr het volgende:
Lev vind ik een vlotte stoere jongensnaam. Helaas vind mijn vriend het te "Oostblok" Zag die nog niet voorbij komen.
En als je er Silvain van maakt? Op zijn frans, zeg maar.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:10 schreef mignonne het volgende:
Ik denk niet dat Tobin het wordt overigens, het doet me niet echt wat, maar goed, B. vindt het leuk dus dan mag ie wel even op de lijst staan![]()
Silvijn vind ik wel leuk, B. voorheen niet maar daar kwam ie laatst op terug, wie weet.
Meh, ik kende vroeger een hele stomme Silvain dus dat vind k niksquote:Op zaterdag 9 mei 2015 08:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
En als je er Silvain van maakt? Op zijn frans, zeg maar.
Door het "vain" in Silvain...quote:Op zaterdag 9 mei 2015 09:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
Meh, ik kende vroeger een hele stomme Silvain dus dat vind k niksSilvijn vind ik persoonlijk in het Nederlands ook net wat 'frisser' klinken. Weet niet zo goed hoe je t uitlegt.
Ja precies. Als ik Frans spreek dan klinkt dat echt heel prima verder. Maar in het NL's klinkt het al snel wat zeurderig, daar waar Silvijn veel helderder klinkt.quote:
Silvain.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 08:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
En als je er Silvain van maakt? Op zijn frans, zeg maar.
gewoon als het woord run (met een engelse r) maar dan met een è in t midden. die w doe je niks mee.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:36 schreef MaJo het volgende:
Wren is toch niet lekker uit te spreken? Ik ken alleen het nummer Jenny Wren van Paul McCartney, dat nummer is wel echt
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:02 schreef Poppedein het volgende:
Bij Lonneke hoor ik op de een of andere manier toch altijd Lompeke
I knowquote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:17 schreef Leandra het volgende:
In het NL spreken we die p van psychologie juist wel weer uit...
In het Engels klinkt dat idd heel vreemd.
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:24 schreef mignonne het volgende:
oh verrek het is fonetisch Engels!![]()
ik dacht dat je de Poolse variant van psychologie op had geschreven ofzo
ik vond t al zo gek dat mensen in NL dat überhaupt zouden zeggen
Ik wist dat je t in je hadquote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:27 schreef kwakz0r het volgende:
[..]wist je niet dat ik vloeibaar pools spreek dan?
Mijn oma verspreekt zich nog steeds soms en zegt dan Amaliaquote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:32 schreef Estrys het volgende:
Ja die uitspraak he. Kan soms best lastig zijn. Dat je kind steeds moet gaan verbeteren. Wij spreken bv Jolie uit als joo ipv zjooo of djoo. Op de een of andere manier krijg ik dat bij een familielid er maar niet in. Terwijl ze toch hoort dat wij joolie zeggen.
da's voor ons de reden geweest om die naam niet te kiezen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:35 schreef kwakz0r het volgende:
ik vind dat altijd zo lastig met de j.ulie's op school.
de een heet SJUUlie
de ander DJOElie
en zjuuLIE is vorig jaar geslaagd voor haar examen.
ik doe altijd heel erg mijn best alle namen goed uit de spreken maar hier ga ik wel eens de fout in. t zijn allemaal logische uitsprake. namelijk :p
Ach hier hebben we een tante die altijd zegt: 'ik noem hem Sebastian want Seb vind ik geen naam.'quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mijn oma verspreekt zich nog steeds soms en zegt dan Amalia![]()
(om er dan achteraan te gooien, achjoh, wat is ze minder dan onze prinses?? BEYOND THE POINT OMA!)
maar dat zul jij bij je eigen naam ook wel eens hebben denk ik, of niet?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:32 schreef Estrys het volgende:
Ja die uitspraak he. Kan soms best lastig zijn. Dat je kind steeds moet gaan verbeteren. Wij spreken bv Jolie uit als joo ipv zjooo of djoo. Op de een of andere manier krijg ik dat bij een familielid er maar niet in. Terwijl ze toch hoort dat wij joolie zeggen.
weljaquote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:40 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ach hier hebben we een tante die altijd zegt: 'ik noem hem Sebastian want Seb vind ik geen naam.'![]()
Ja halloooo hij zit erbij he??! Dat zeg je toch niet?
Heb je ook niet dat je haar naam boven verwachting vaak moet corrigeren?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mijn oma verspreekt zich nog steeds soms en zegt dan Amalia![]()
(om er dan achteraan te gooien, achjoh, wat is ze minder dan onze prinses?? BEYOND THE POINT OMA!)
Hahahahha jup!quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:48 schreef geppie het volgende:
[..]
Heb je ook niet dat je haar naam boven verwachting vaak moet corrigeren?
Ik had niet gedacht dat mensen het zo'n moeilijke naam zouden vinden![]()
Door oma en een tante wordt ze steevast Emily genoemd en een collega maakt er A-mééé-lie van
Nee echt bijna nooit. Heel Soms spreken mensen het anders uit maar dat is eigenlijk pas sinds de jongens variant in Nederland is zeg maar. Maar dan speken mensen nog vaker het einde uit met een E ip een IE. En bijna nooit de DJ klank. Veel vaker hoor ik CA erachter. Ooooo dat haat ik toch zo.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
maar dat zul jij bij je eigen naam ook wel eens hebben denk ik, of niet?
Ik heb ooit de vraag gehad of mijn naam met een s of z isquote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
welja![]()
![]()
ohja en nog over altijd moeten spellen van de naam enzo. Ik moet mijn achternaam altijd spellen en dat heb ik geen seconde vervelend gevonden, ook niet toen ik klein was.
On the other hand, ik heb een oerhollandse voornaam, en daarvan wordt me toch ook wel met enige regelmaat gevraagd of ik het even kan spellenEen 'duidelijke' naam is geen garantie om niet hoeven te spellen, en daarbij is het ook niet zo dat het per se heel vervelend is om je naam wel te moeten spellen, vind ik zelf althans.
Dat is niet zo'n gekke naam toch?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:11 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Elin kreeg met Valentijn een kaartje van het kindje van een kennis van mij. Hij heet Dj.an.go
meen je dat?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat is niet zo'n gekke naam toch?
[ afbeelding ]
Tsja dat het typerend is kan ik me wel in vinden, ik zeg ook niet dat het een naam is die ik zelf zou kiezen ehquote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:18 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
meen je dat?hier komt het niet voor en ik vind het typerend voor een bepaalde bevolkingsgroep.
En dat dus jaquote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
Django is de enige dj- naam die wél kan
Dat heb ik met Lisa. Ik vind Liza eigenlijk gewoon een stomme naam.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:10 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ik heb ooit de vraag gehad of mijn naam met een s of z is
En ik blijf me erover verbazen dat mensen elize logischer vinden van Elise.
Ik vind zonnetje ook logischer dan sonnetjequote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:10 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ik heb ooit de vraag gehad of mijn naam met een s of z is
En ik blijf me erover verbazen dat mensen elize logischer vinden van Elise.
Ja natuurlijkquote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:44 schreef Limone het volgende:
Django Reinhardt was een sinti, dus die kamp-associatie begrijp ik wel.
Dus eigenlijk zoals in het nummer Jenny Wren wat ik aanhaalde van Paul McCartneyquote:Op zaterdag 9 mei 2015 10:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
gewoon als het woord run (met een engelse r) maar dan met een è in t midden. die w doe je niks mee.
maar ik denk dat mensen idd in de war raken van die w. ze zeggen immers ook psaikolodzjie ipv saikolodzjie etc.
daarom wil ik sowieso nooit een engelse naam. als juf engels zou ik me dood ergeren aan de verkeerde of nederlandse uitspraak
En dan je dochter Hector noemen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:46 schreef Estrys het volgende:
Ik vind het meer wat voor een herdershond eigenlijk.
Dat wel jaquote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:24 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik vind zonnetje ook logischer dan sonnetje
Mijn naam is de eerste drie letters van mijn naam hier en dan plak je er ja achterquote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:01 schreef MaJo het volgende:
En ik vind het irritant als jullie dingen zeggen over jullie eigen naam zonder dan je eigen naam te noemen, daar kunnen de mensen die je naam niet weten natuurlijk niks mee
ik dus nietquote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:03 schreef Limone het volgende:
Ik vond die van Estrys juist heel duidelijk!
en dan denken mensen dat het met een z is?! Die variatie heb ik nog nooit gehoordquote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:11 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Mijn naam is de eerste drie letters van mijn naam hier en dan plak je er ja achter
Nou geloof niet dat er nog veel te raden valtquote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:01 schreef MaJo het volgende:
En ik vind het irritant als jullie dingen zeggen over jullie eigen naam zonder dan je eigen naam te noemen, daar kunnen de mensen die je naam niet weten natuurlijk niks mee
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:15 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nou geloof niet dat er nog veel te raden valt![]()
volgens Joshua Kadison paint ze pictures about how it's gonna be. Samen in een trailer by the sea
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
en dan denken mensen dat het met een z is?! Die variatie heb ik nog nooit gehoord
thanks nu heb ik hemquote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:15 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nou geloof niet dat er nog veel te raden valt![]()
volgens Joshua Kadison paint ze pictures about how it's gonna be. Samen in een trailer by the sea
Hij staat hier op de hondennamenlijst idd , vanwege de Tarentino filmquote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:46 schreef Estrys het volgende:
Ik vind het meer wat voor een herdershond eigenlijk.
en em dan altijd zonder riem laten lopenquote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:19 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hij staat hier op de hondennamenlijst idd , vanwege de Tarentino film
Beetje zelfde geval iddquote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dat heb ik met Lisa. Ik vind Liza eigenlijk gewoon een stomme naam.Maar Lisa daarentegen.
![]()
Ik spreek de S uit haar naam ook altijd bewust als S en nooit als Z. Bij andere mensen hoor ik toch best vaak een Z als ze haar naam uitspreken.
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:21 schreef MaJo het volgende:
Mijn naam moet ik vaak wel spellen omdat het met dubbel aa of 1 a kan. En de i is bij sommigen een y. En het kan ook nog met ei. Rara hoe heet ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
en em dan altijd zonder riem laten lopen
"nee hij is unchained mevrouw"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |