SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die ambtenaar heeft vast niet zo goed opgelet bij geschiedenis ofzoquote:Op maandag 4 mei 2015 11:34 schreef Limone het volgende:
Dat dat bij de burgerlijke stand er door is gekomen.
Nou, en dat ^10quote:Op maandag 4 mei 2015 11:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
Die ambtenaar heeft vast niet zo goed opgelet bij geschiedenis ofzo
Ja hè.... ik zat al te denken dat het misschien mensen uit Verweggistan zijn waar het een "normale" naam is, maar dan nog denk ik niet dat je zo'n naam moet gebruiken als je kind hier geboren wordt en naar alle waarschijnlijkheid zal opgroeien.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:47 schreef mootie het volgende:
Swastika? Dat vind ik echt misdadig, je kind zo noemen.
Aan het kleurtje te zien en de andere naamdragers volgens Meertens denk ik idd dat het een meisje is...quote:Op maandag 4 mei 2015 12:52 schreef Franny_G het volgende:
Oh wacht, het is waarschijnlijk een meisje. Of niet. Ik ben in de war..
Ik zie er weer geen enkele Achmed (of andere Islamitische naam) bij staan....quote:Op maandag 4 mei 2015 11:46 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind overigens het contrast in namen op zo'n bord echt prachtig. Een dwarsdoorsnede van de maatschappij.Van Djadjaysels tot Achmeds tot Wouter-Pepijns
Daar gaat de reputatiequote:
Ze komen vast uit de Vinex wijkquote:Op maandag 4 mei 2015 13:12 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Daar gaat de reputatie
Zal de geboortekaartjes bij de praktijk es in de gaten houden... wie weet hebben ze er ook een naar hun gestuurd...
Bij Debbie moet ik altijd denken aan Debbie does Dallasquote:Op maandag 4 mei 2015 11:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Swastika? Debbie vind ik dan wel weer leuk
De musical?quote:Op maandag 4 mei 2015 15:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij Debbie moet ik altijd denken aan Debbie does Dallas
Adriaan vind ik dus zo'n suffige optie...quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:27 schreef ferrari_rood het volgende:
Adriaan bij de jongensnaam?
Ik heb de naam Merle vaker gehoord ik struikel niet over de uitspraak.
Ik zou voor Sarah gaan
Ik vind Merle een mooie optie maar twijfel inderdaad over de uitspraak aangezien wij dus in het Brabantse land wonen....quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:32 schreef mignonne het volgende:
Ik heb niet zo'n moeite met Merle. T hangt er ook een beetje van af waar je woont en wat je wel of niet storend vindt wellicht? Wij vonden Veerle wel aardig, maar mijn schoonmoeder maakt daar een soort Brabantse keelrochel van die klinkt als vigggle. Ja eh laat maar![]()
En Mervi? Finse meisjesnaam; Als je toch struikelt over de Merle uitspraak
Dat is dus precies wat ik niet wil inderdaad. Dat het zo'n geknutselde vernoeming wordt. Dan maar gewoon voluit.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:35 schreef mignonne het volgende:
En afgeleiden van tweede namen, mja, kwestie van smaakik vind het maar zelden leuk zeg maar
Meestal klinkt het me te vergezocht of te gekunsteld. Zo van, Hij heet Drianu, afgeleid van... meh say whut?
Of jaaaa hij heet Ryan, van Adrianus --> rian --> ryan. Tsja. euhm. okay
![]()
Heeft degene waarnaar je wilt vernoemen (? denk ik?) niet nog meer namen waar je iets mee kunt? Of gewoon Adrianus doenmaar ik heb zelf niet zo'n moeite met klassieke namen als tweede naam. Gijsbertus ofzo, geweldig
Ja echt? Ik denk juist dat je andersom eerder een probleem hebtquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:36 schreef oh-oh het volgende:
Met Merle moet je wel in je achterhoofd houden dan er ook mensen zijn die het snel op zijn Engels uit zullen spreken denk ik en dan klinkt het hier weer echt lelijk ( Murrel)
Of Anus!!! kan ook.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:37 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat ik niet wil inderdaad. Dat het zo'n geknutselde vernoeming wordt. Dan maar gewoon voluit.
Ik kwam bij Adrianus niet verder dan Ad, Adri, Jan, Janus, Adriaan en Arjan. Maar van geen van alle word ik heel gelukkig.
Ja klopt, in Engelstalige landen wordt het gauw een soort Meryl denk ik zoals bij actrice Meryl Streep.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:36 schreef oh-oh het volgende:
Met Merle moet je wel in je achterhoofd houden dan er ook mensen zijn die het snel op zijn Engels uit zullen spreken denk ik en dan klinkt het hier weer echt lelijk ( Murrel)
Adrian op zn Engels vind ik ook wel leuk klinken jaquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:39 schreef Limone het volgende:
Wij zitten met hetzelfde probleem met Adriaan. Zo op papier is er niets mis mee, maar ik krijg die dikke oude acrobaat maar niet uit mijn hoofd. Mijn man heet Adriaan, maar dan op z'n Zeeuws. Moet je van houden. Het is een echte familienaam, dus doorgeven zou leuk zijn.
Janus, Ardaan, Ari of Adrian (op z'n Engels) vind ik nog wel leuk.
Daan klinkt prima als tweede naam maar misschien wat te ver van Adrianus af om het nog een vernoeming te noemen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:40 schreef Mineola het volgende:
Is Daan te gekunsteld voor Adriaan? Ik zou zelf wel gewoon voor Adriaan gaan, maar ik vind het best een prima naam (als tweede naam dan).
Stom he? Misschien moeten wij maar 'fuck de acrobaat' zeggen en er voor gaan!quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
Adrian op zn Engels vind ik ook wel leuk klinken ja![]()
Maar I'm with you met de associatie xD ik denk er direct bij aan blauw spandex
mwhehehequote:Op donderdag 7 mei 2015 15:46 schreef Limone het volgende:
[..]
Stom he? Misschien moeten wij maar 'fuck de acrobaat' zeggen en er voor gaan!
Bij Merle denk ik hieraanquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:34 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ik vind Merle een mooie optie maar twijfel inderdaad over de uitspraak aangezien wij dus in het Brabantse land wonen....
Mervi, nog nooit gehoord. Eens aan man voorleggen. Ik moet even wennen.
Die foto zegt me niks....quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:51 schreef Dot. het volgende:
[..]
Bij Merle denk ik hieraan
[ afbeelding ]
Ik zou ook voor Adrianus gaan, maar ik hou dan ook wel van ouderwetse vernoemingen. Stip heet Johannes Petrus na zn roepnaam
ow ja, *zucht*quote:
Nee, is een heel vervelend type uit the Walking Deadquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:53 schreef Malteser het volgende:
[..]
Die foto zegt me niks....Maar het is vast een niet zo aardig iemand?
Ik zeg het automatisch op zijn Engels omdat het een kleuraanduiding is voor honden iegquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja echt? Ik denk juist dat je andersom eerder een probleem hebtdat als je het op zn Murrels wild dat je dan overal op zn Hollands aangesproken wordt
Ik had ongeveer dezelfde eisen, alleen zochten wij alleen naar jongensnamen. Ons lijstje:quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:54 schreef Mineola het volgende:
OK, toch maar een poging... gezocht: jongens- en meisjesnaam.
Ik hou van:
- Scandinavisch, maar niet te 'standaard' als Lars of Sven en ook niet té Scandinavisch als Fridtjof of Agnetha. Ik wil het graag kunnen uitspreken zonder automatisch meerdere toonhoogten aan te nemen.
- Idem voor Fries (kom er maar in Vlindur...), geen Sietse of Aaltje, dat is me te Fries. Nienke vind ik leuk bijvoorbeeld.
- Meisjesnamen eindigend op een -a of -ke, de top20 vind ik leuk maar valt af wegens te populair.
- Hollands of Frans klinkend, denk ik, zowel langere als korte namen. Madeleine is mooi maar Luuk vind ik ook leuk (maar te populair).
OK, hulde wie hier wat mee kan en de moeite wil nemen, haha
Ik heet Laurentia naar mijn oom Louisquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:46 schreef mignonne het volgende:
Ik zou persoonlijk gaan voor Adriaan of Adrianus. En anders zoeken naar een andere naam van die persoon om naar te vernoemen, als die er is.
Mochten wij een dochter krijgen dan willen we haar vernoemen naar B.'s oma, maar niet naar haar officiële naam Justien maar naar haar roepnaam/koosnaam die heel anders is.
Mocht ik een zoon naar mijn opa willen vernoemen dan zou ik ook niet gaan voor zijn eerste naam (Johannes) maar wel voor zijn tweede naam (Louis). Voor een meisje zou ik dan weer niet kiezen voor Louise, omdat zijn zusje zo heette (origineel gezin![]()
), dan zou ik eerder gaan voor Eloïse omdat Louise voor mijn gevoel teveel naar háár verwijsd en daar wil ik helemaal niet naar vernoemen
![]()
Een gooi:quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:54 schreef Mineola het volgende:
Ik hou van:
- Scandinavisch, maar niet te 'standaard' als Lars of Sven en ook niet té Scandinavisch als Fridtjof of Agnetha. Ik wil het graag kunnen uitspreken zonder automatisch meerdere toonhoogten aan te nemen.
- Idem voor Fries (kom er maar in Vlindur...), geen Sietse of Aaltje, dat is me te Fries. Nienke vind ik leuk bijvoorbeeld.
- Meisjesnamen eindigend op een -a of -ke, de top20 vind ik leuk maar valt af wegens te populair.
- Hollands of Frans klinkend, denk ik, zowel langere als korte namen. Madeleine is mooi maar Luuk vind ik ook leuk (maar te populair).
Ik mis hem nog steedsquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:51 schreef Dot. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar wél een tof kaartjequote:Op donderdag 7 mei 2015 16:07 schreef Mineola het volgende:
Ik vind net dit geboortekaartje![]()
Ik weet niet of ik hoop op een fout gespelde Caleb of een SHO-fan![]()
[ afbeelding ]
Oeh oeh! komt ie:quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:54 schreef Mineola het volgende:
Ik hou van:
hahaha ja!quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:51 schreef Dot. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zou ook voor Adrianus gaan, maar ik hou dan ook wel van ouderwetse vernoemingen. Stip heet Johannes Petrus na zn roepnaam
Thanks! Had ik al een aantal van op mn lijstje!quote:
Thanks! Sverre is leukquote:
Thijmen (liever zo gespeld dan) en Nienke jaquote:
Hij acteerde echt steengoed. Maar zolang Daryl blijft vind ik stiekem alles bestquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:11 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh, ik echt niet... Hij maaktDaryl
niet leuker
vriendelijk knikken, opschrijven op de lijst en zeggen ik zal er over nadenkenquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:13 schreef silliegirl het volgende:
Caleb! Die gaat op mijn lijstje.
Wat doen jullie met mannen die idiote naamopties doen? Ik noem een Chuck, Rocky of Rambo ter illustratie...
Mijne kwam met Gurbe. Ik kocht een vis voor hemquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:13 schreef silliegirl het volgende:
Wat doen jullie met mannen die idiote naamopties doen? Ik noem een Chuck, Rocky of Rambo ter illustratie...
Dan gaan er heel wat weken overheen eer ik alles heb weggestreept.quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:15 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
vriendelijk knikken, opschrijven op de lijst en zeggen ik zal er over nadenken![]()
Vervolgens een week later zeggen dat je het echt echt niets vind en een streep erdoorheen zetten![]()
Bewaren voor een eventueel nieuw huisdier. Of 'Ooooh schatje, dat is een goeie werktitel voor de baby!!!!quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:13 schreef silliegirl het volgende:
Christina, Miranda of Addison zou kunnenquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:16 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dan gaan er heel wat weken overheen eer ik alles heb weggestreept.
Ik vind Aiden voor een jongen echt onwijs mooi, maar dat ga ik er nooit doorkrijgen. Of wel, maar dan wil vriend als compensatie de meisjesnaam kiezen. En om nou mijn dochter op te zadelen met "Meredith" of "Izzy" (
) gaat me net te ver..
quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:17 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Christina, Miranda of Addison zou kunnen
Isabella, dan kan je vriend haar liefkozend Izzy noemenquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:16 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik vind Aiden voor een jongen echt onwijs mooi, maar dat ga ik er nooit doorkrijgen. Of wel, maar dan wil vriend als compensatie de meisjesnaam kiezen. En om nou mijn dochter op te zadelen met "Meredith" of "Izzy" (
) gaat me net te ver..
Vriends nichtje (dochertje van zijn zus) heet zo. Dat wordt wel een wat vreemde situatie danquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:20 schreef Skittles het volgende:
[..]
Isabella, dan kan je vriend haar liefkozend Izzy noemen
Ik heb dat met Divya, vind ik door een serie ook een onwijs leuke naamquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:18 schreef silliegirl het volgende:
riend heeft toen ook "Sansa" en "Cersei" toegevoegd. Maar die heb ik recht geschrapt. (Mijn vriend kijkt teveel series.)
Je hebt dan ook nog tig wekenquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:16 schreef silliegirl het volgende:
[..]
) gaat me net te ver..
Royal Painsquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:21 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik heb dat met Divya, vind ik door een serie ook een onwijs leuke naam
Netflix, wiehoequote:Op donderdag 7 mei 2015 16:19 schreef Barreltje het volgende:
misschien eens een maand geen tv kijken?
Of in ieder geval die series niet als bron voor namen gebruiken.quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:21 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Je hebt dan ook nog tig weken![]()
Hij moet eens wat minder series kijken
Daenerysquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:18 schreef silliegirl het volgende:
[..]Of Lexie. Die staat al op de lijst.
Vriend heeft toen ook "Sansa" en "Cersei" toegevoegd. Maar die heb ik recht geschrapt. (Mijn vriend kijkt teveel series.)
Ja kloptquote:
Noooos..quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:13 schreef silliegirl het volgende:
Dat kan ik nog niet verklappen.. er loopt nog een poll om op in te zettenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:29 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Dat kan ik nog niet verklappen.. er loopt nog een poll om op in te zetten![]()
Hij krijgt ook een tweede naam.Zo'n naam enSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.moment moeten wij gewoon nog krijgen, denk ik.
Das het stomme als je in 1x zwanger bent, dan moeten dit soort dingen ook vrij vlot. Al hebben we nog even, maar toch, gevoelsmatig is er nu tijdsdruk![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |