Wren? Je moet ff je autocorrect anders instellen denk ik.quote:Op donderdag 7 mei 2015 23:53 schreef Moppert het volgende:
Arthur
Atlas
August
Caius
Callum
Dov (wel 3 maar toch anders)
Ilias
Leif
Lev (wel 3 maar toch anders)
Odin
Otis
Otto
Silas
Soren
Wren![]()
![]()
Ik denk dat Moppert te veel series kijktquote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:08 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wren? Je moet ff je autocorrect anders instellen denk ik.
Matsquote:Op vrijdag 8 mei 2015 05:36 schreef Sara82 het volgende:
Nou, ga hier ook maar eens voor het echie meekoekeloeren. poe, zoooo lastig... Heb wel een paar namen die ik oke tot leuk vind.
Lars
Thomas
Ben (Zo leuk, maar niet praktisch in het Nederlands)
Jelte (nichtje heet Jente)
Tim
Thijs (maar zo heet een vriend, vinnik een beetje gek).
Sem (maar dat is zo'n modenaam... Ben bang dat die, behalve niet origineel, een beetje wordt als Linda en Kim in '81 ofzo. Toen leuk, nu mwah en uitgestorven, want mwah.)
Ik hou in ieder geval niet van hele bijzondere namen, of namen waarbij het kind op zijn 4e al moet kunnen spellen.
En dan zijn er ook nog veel namen die afvallen omdat je in de zorg nogal veel namen tegenkomt, en daar associaties mee gaat krijgen. Zo denk ik bij Olav bijvoorbeeld aan een lompe schreeuwspast, als ik de naam Cas hoor dan trekt mijn gezicht zoomdat ik aan poep en pieslucht denk, en ook de naam Syb kan ik niet meer beoordelen, want dat is in mijn beleving een synoniem voor neurotische dikke kwijlerd.
Ik pruttel hier aandachtig even verder jongens! Keep 'em coming!
(Ga ik me nu weer ff verdiepen in kinderwagens. Ook zo'n draaktaak. Bestaat er behalve een weddingplanner ook zoiets als een babyplanner...?)
Dank Tobin en Silvijn hebben een comeback op de lijst gemaaktquote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:43 schreef SmallishBear het volgende:
Voor Mignonne:
Julan
Gideon
Jude
Evan
Leander
Tobin
Silvijn
Ik ken een Ben en die wordt nooit Bennie genoemd. Maar ok, de veto weegt wellicht wat zwaarderquote:Op vrijdag 8 mei 2015 07:55 schreef Sara82 het volgende:
[..]
"Ik ben Ben" klinkt een beetje gek. En de naam leent zich er nogal voor om aangevuld te worden tot "Bennie". En da's ieuw. Jammer. (En bovendien gevetood door lief.)
lexiquote:Op donderdag 7 mei 2015 16:17 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Christina, Miranda of Addison zou kunnen
Ik ken al één heel leuk voorbeeld van T.!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 08:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dank Tobin en Silvijn hebben een comeback op de lijst gemaakt
Heb jij er ook een?quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:07 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ik ken al één heel leuk voorbeeld van T.!![]()
![]()
En hoewel niet veelvoorkomend, de naam wende hier heel snel en kreeg veel leuke reacties (en voor zover ik weet geen gerijm o.i.d.)
Oh, de jouwe moet zich nog aandienen toch?quote:
Voor mij klinkt-ie nu ook helemaal niet zo bijzonder meer (neefje is al 2quote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:24 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh, de jouwe moet zich nog aandienen toch?Ik weet via via van twee andere en ondanks dat hij dus redelijk bijzonder is vind ik hem helemaal niet bijzonder klinken. We hebben ook altijd alleen leuke reacties gekregen op de af en toe-e 'Apart!'
Oh doe! Dan noem ik onze derde E. lin en dan hebben al onze kinderen dezelfde namenquote:Op vrijdag 8 mei 2015 10:10 schreef mignonne het volgende:
Ik denk niet dat Tobin het wordt overigens, het doet me niet echt wat, maar goed, B. vindt het leuk dus dan mag ie wel even op de lijst staan![]()
Silvijn vind ik wel leuk, B. voorheen niet maar daar kwam ie laatst op terug, wie weet.
Oeh, Estrys, your long lost twin sister!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 11:02 schreef twist02 het volgende:
[..]
Denk het niet, want ik heb er maar één!
Ik moet hieraan denken. Beroepsdeformatiequote:Op vrijdag 8 mei 2015 20:12 schreef groofskendezoveelste het volgende:
De laatste tijd toevallig twee jochies leren kennen met de naam Flynn.
Vinden jullie dat mooi? Ik heb er zelf nog niet zo'n mening over. Niks voor hier in elk geval.
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:35 schreef Lamb29 het volgende:
Tobin.. Geweldig leuke naam maar hier bleef hij zweven.. Lastige qua klemtoon.
Wren vind ik ook leuk, maar denk ik ook net of je hem met een zachte r uitspreekt of niet..
Goof wat een tof lijstje! Meisjesnamen stonden allemaal bij ons ook.
Jongensnamen kwamen we nooit uit.. echt regelrechte ramp
Tof is dat!quote:Op vrijdag 8 mei 2015 21:57 schreef lily het volgende:
Voor David hadden we er twee. David dus of Tommy.
Ik ben ook nog steeds blij met onze namenkeuzes maar Tommy had ook bij hem gepast.
Check. Leuker nog, Duuk.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 22:03 schreef -Spring het volgende:
Hier met een K, Groof. Ik vind het ook nog steeds een erg leuke naam.En Bobbie sowieso, maar dat wist je al.
(Hoewel ik er zelf niet meer voor zou kiezen nu de vriend van mn moeder Bob heet.
)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |