Ik vind Ari eigenlijk heel leuk. Arian kan ook nog.quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:39 schreef Limone het volgende:
Wij zitten met hetzelfde probleem met Adriaan. Zo op papier is er niets mis mee, maar ik krijg die dikke oude acrobaat maar niet uit mijn hoofd. Mijn man heet Adriaan, maar dan op z'n Zeeuws. Moet je van houden. Het is een echte familienaam, dus doorgeven zou leuk zijn.
Janus, Ardaan, Ari of Adrian (op z'n Engels) vind ik nog wel leuk.
Meidjes:quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:54 schreef Mineola het volgende:
OK, toch maar een poging... gezocht: jongens- en meisjesnaam.
Ik hou van:
- Scandinavisch, maar niet te 'standaard' als Lars of Sven en ook niet té Scandinavisch als Fridtjof of Agnetha. Ik wil het graag kunnen uitspreken zonder automatisch meerdere toonhoogten aan te nemen.
- Idem voor Fries (kom er maar in Vlindur...), geen Sietse of Aaltje, dat is me te Fries. Nienke vind ik leuk bijvoorbeeld.
- Meisjesnamen eindigend op een -a of -ke, de top20 vind ik leuk maar valt af wegens te populair.
- Hollands of Frans klinkend, denk ik, zowel langere als korte namen. Madeleine is mooi maar Luuk vind ik ook leuk (maar te populair).
OK, hulde wie hier wat mee kan en de moeite wil nemen, haha
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
laaaaang niet alle namen staan in die lijstquote:Op donderdag 7 mei 2015 20:10 schreef JantinaGr het volgende:
Ik ben hier eens gaan kijken. Veel namen die wij op het lijstje hebben staan, komen hier niet voorbij. En de 2 leukste jongensnamen en 2 meisjesnamen zijn ook nog niet gegeven.![]()
En ik houd ze vooralsnog ook geheim.
Zweedse namen die ik erg mooi vind zijn Mats en Tove(vrouw)/Tore(man).quote:Op donderdag 7 mei 2015 15:54 schreef Mineola het volgende:
- Scandinavisch, maar niet te 'standaard' als Lars of Sven en ook niet té Scandinavisch als Fridtjof of Agnetha. Ik wil het graag kunnen uitspreken zonder automatisch meerdere toonhoogten aan te nemen.
Als lurker vind ik Casper heel goed bij jou passen.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:46 schreef mignonne het volgende:
Joas vind ik wel aardig, die is nog niet voorbij geweest geloof ik. Olaf vonden we leuk, maar een zekere sneeuwpop gooide roet in het eten![]()
verder heeft B. de neiging te rijmen op namen waardoor het gelijk een nono wordt. zoals dus idd Emieldebiel.
Elyas hebben we een tijd hoog op de lijst gehad maar toen keken de meiden ineens veel naar die stomme tekenfilm. Echt ik vind het zoooó moeilijk. Daniël is ook wel mooi, het doet me nog niet zoveel maar misschien moet t groeien.
Nathan vind ik een beetje kamp geloof ikCasper vind ik leuk maar B kan het niet los zien van dat spook xD *zucht* hopeloos...
Caspor.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:54 schreef laziness het volgende:
Otis is mooiNet als Olav
![]()
Ik heb iets met namen met een O blijkbaar
Maar ik heb al een O.O. in huis.
Mignonno moet daarom maar aan de Otis
wordt em nietquote:Op donderdag 7 mei 2015 21:54 schreef laziness het volgende:
Otis is mooiNet als Olav
![]()
quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:52 schreef mootie het volgende:
[..]
Als lurker vind ik Casper heel goed bij jou passen.
Ik weet, ik ben raar.
quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
wordt em niet![]()
het is echt hopeloos. B. is nu begonnen met keukenkruiden aan t opnoemen onder het motto, voor een meisje kan het ook en Tijm is ook een naam.![]()
Haha!quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
wordt em niet![]()
het is echt hopeloos. B. is nu begonnen met keukenkruiden aan t opnoemen onder het motto, voor een meisje kan het ook en Tijm is ook een naam.![]()
Nou moet jij m wel.quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:54 schreef laziness het volgende:
Otis is mooiNet als Olav
![]()
En Thijmen dan?quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
wordt em niet![]()
quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:49 schreef pinquit het volgende:
[..]
Otis!die staat sinds kort op onze lijst
Saffraanquote:Op donderdag 7 mei 2015 21:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
wordt em niet![]()
Ik betwijfel of wij nog voor een tweede gaan maar hij staat op het lijstje voor ooit.quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:00 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou moet jij m wel.
Stel je voor dat ik het moet doen zeg![]()
![]()
Arme Otis!
Shaggy?!quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:03 schreef Jore het volgende:
Ik dacht ook meteen Casper![]()
Dat spook is echt allang passé, kinderen van zijn generatie kennen dat echt niet.
Ik heb mijn derde de mr. Bombastic-naam rustig durven geven om die reden
quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:03 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik betwijfel of wij nog voor een tweede gaan maar hij staat op het lijstje voor ooit.
quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:58 schreef laziness het volgende:
[..]
Haha!
Is de jongensnaam die jullie bij je oudste hadden geen optie meer?
quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:06 schreef mignonne het volgende:
[..]nai. ik vind em erg meh
stom hoe dat zo snel kan veranderen
maar t gaat niet zo om t kind maar echt om zijn eigen associatie ermeequote:Op donderdag 7 mei 2015 22:03 schreef Jore het volgende:
Ik dacht ook meteen Casper![]()
Dat spook is echt allang passé, kinderen van zijn generatie kennen dat echt niet.
Ik heb mijn derde de mr. Bombastic-naam rustig durven geven om die reden
vind ik wel aardig maar wordt em niet omdat hij mij teveel lijkt op de naam van B.'s broertje.quote:
t is voor mij meer de associatie van vroeger, die naam hoort voor mij gewoon bij mensen met een zusje dat Sharona heet ofzo. En dan met zo'n Rotterdamse 'eau'quote:Op donderdag 7 mei 2015 22:10 schreef ingee het volgende:
Nathan hangt van de uitspraak af wmb. Engels is het ook niet voor mij, nl - dus met een echte a - vind ik wel weer mooier.
Ik ook, en dan ken ik nog een Merle die zo voor z'n dochter zou kunnen doorgaan ookquote:Op donderdag 7 mei 2015 15:51 schreef Dot. het volgende:
[..]
Bij Merle denk ik hieraan
[ afbeelding ]
Ik zou ook voor Adrianus gaan, maar ik hou dan ook wel van ouderwetse vernoemingen. Stip heet Johannes Petrus na zn roepnaam
Durf je nou niks over Seb te zeggen?quote:Op donderdag 7 mei 2015 21:46 schreef mignonne het volgende:
Joas vind ik wel aardig, die is nog niet voorbij geweest geloof ik. Olaf vonden we leuk, maar een zekere sneeuwpop gooide roet in het eten![]()
verder heeft B. de neiging te rijmen op namen waardoor het gelijk een nono wordt. zoals dus idd Emieldebiel.
Elyas hebben we een tijd hoog op de lijst gehad maar toen keken de meiden ineens veel naar die stomme tekenfilm. Echt ik vind het zoooó moeilijk. Daniël is ook wel mooi, het doet me nog niet zoveel maar misschien moet t groeien.
Nathan vind ik een beetje kamp geloof ikCasper vind ik leuk maar B kan het niet los zien van dat spook xD *zucht* hopeloos...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |