abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_152373240
registreer om deze reclame te verbergen
Mooi Stippel, en herkenbaar O+ Nadat wij de geslachtsecho hadden gehad kwamen we thuis en keek mijn man nog eens naar onze shortlist en zei: 'wat denk je van (noemde 2 namen)?' En dat voelde gelijk goed! (De weg naar de shortlist zelf toe was wel wat langer haha)

Dus Sillie dat komt echt wel goed! Gewoon af en toe eens wat namen doornemen samen en als je wat leuks hoort/ziet gelijk opschrijven. Net zolang totdat jullie beiden dat O+ O+ gevoel hebben
pi_152373852
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:39 schreef Limone het volgende:
Wij zitten met hetzelfde probleem met Adriaan. Zo op papier is er niets mis mee, maar ik krijg die dikke oude acrobaat maar niet uit mijn hoofd. Mijn man heet Adriaan, maar dan op z'n Zeeuws. Moet je van houden. Het is een echte familienaam, dus doorgeven zou leuk zijn.

Janus, Ardaan, Ari of Adrian (op z'n Engels) vind ik nog wel leuk.
Ik vind Ari eigenlijk heel leuk. Arian kan ook nog.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 7 mei 2015 @ 17:08:14 #103
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_152373879
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:54 schreef Mineola het volgende:
OK, toch maar een poging... gezocht: jongens- en meisjesnaam.

Ik hou van:
- Scandinavisch, maar niet te 'standaard' als Lars of Sven en ook niet té Scandinavisch als Fridtjof of Agnetha. Ik wil het graag kunnen uitspreken zonder automatisch meerdere toonhoogten aan te nemen.
- Idem voor Fries (kom er maar in Vlindur... :+), geen Sietse of Aaltje, dat is me te Fries. Nienke vind ik leuk bijvoorbeeld.
- Meisjesnamen eindigend op een -a of -ke, de top20 vind ik leuk maar valt af wegens te populair.
- Hollands of Frans klinkend, denk ik, zowel langere als korte namen. Madeleine is mooi maar Luuk vind ik ook leuk (maar te populair).

OK, hulde wie hier wat mee kan en de moeite wil nemen, haha :D
Meidjes:
Runa <3
Kaya
Ronja
Hege
Marte
Trude
Emilie
Lina
Ylva
Kaisa
Malin
Pia

Jongens:
Rune
Roar (Roear)
Vidar(Widar)
Viggo(Wiggo)
Mattis
Mats
Jonas
Jacob
Magnus
Sverre
Morten
Espen
Lasse
Per
pi_152375921
Hoi!

Ik zie die lijst in de op, wordt daar nog vaak wat aan toegevoegd?
Ik heb er ook een nl:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152379960
Ik ben hier eens gaan kijken. Veel namen die wij op het lijstje hebben staan, komen hier niet voorbij. En de 2 leukste jongensnamen en 2 meisjesnamen zijn ook nog niet gegeven. :D

En ik houd ze vooralsnog ook geheim. :+
  donderdag 7 mei 2015 @ 20:15:29 #106
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152380168
De lijst is al lang niet meer up to date ;)

Limone ik vind Adrian een mooie optie.

Jonas is O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_152380278
Jonas is inderdaad O+
pi_152380321
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 20:10 schreef JantinaGr het volgende:
Ik ben hier eens gaan kijken. Veel namen die wij op het lijstje hebben staan, komen hier niet voorbij. En de 2 leukste jongensnamen en 2 meisjesnamen zijn ook nog niet gegeven. :D

En ik houd ze vooralsnog ook geheim. :+
laaaaang niet alle namen staan in die lijst :D
:)
pi_152380533
doe mij nog maar ns jongensnamen dan! meisjesnamen ben ik allang uit. Wie weet qua jongensnamen... ;)

eisen, geen 3letternaam zoals Tim/Tom/Pim noem maar op. Verder ben ik heul moeilijk en heul grillig :') :D namen als Thomas, Ruben of David vind ik prima jongensnamen, maar voor kind van een ander. Voor mij doet het weinig. Ik ben nie zo van de hele aparte namen. Herkomst verder maakt op zich niet zo uit, maar liever geen namen die echt een Engelse uitspraak hebben zoals Matthew ofzo, meffieuw :')
kortom, jullie snappen vast waarom ik het zo lastig vind...
pi_152380572
Kunnen we mooi weer bijwerken toch? 8)7
pi_152380616
Mignonne heb je een voorbeeld? Hoe heten de dames ook alweer?
pi_152381224
de oudste:

69198162_af.jpg

jongste heet Elin :)
pi_152381289
en een voorbeeld heb ik niet zo want dan geef ik mn 2 hooguit 3 opties weg en dat wil ik niet :D
pi_152381487
Floris
Dani"el (krijg de trema er mobiel niet op)
Olivier
Laurens
Steven
  donderdag 7 mei 2015 @ 20:58:23 #115
335033 kuifmees
Vogeltjes overal
pi_152381731
Casper
Nathan
pi_152382611
Nino
Elias
Merlijn
Marijn
Lex
Bent
Felix
Sjoerd
pi_152382765
Ik vermoed dat deze al bij je opties zit, maar ik vind Emiel/Emile of Camiel erg leuk in combinatie met de namen van je dochters.

Verder denk ik nog aan Lucian of Dorian.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 7 mei 2015 @ 21:30:36 #118
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_152383056
:+ Emile Camiel Debiel!

Merlijn
Oscar
Olivier
Otis ( ik blijf het proberen :+ :P )
Hidde
Jeroen O+
Morris
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_152383398
Ik vind R.ikke zo leuk voor een meisje <3
Dochter van een collega heet zo, Friese naam. Love it!

Mignonne: namen van je dochters passen zo mooi bij elkaar! Qua bijpassende jongensnaam..nou..die is best lastig maar ik probeer wat:
Joas
Silvester (beetje een guilty pleasure, sommigen zullen het een kermisnaam vinden)
Olaf/Olav
Niven
Seb
pi_152383745
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 15:54 schreef Mineola het volgende:
- Scandinavisch, maar niet te 'standaard' als Lars of Sven en ook niet té Scandinavisch als Fridtjof of Agnetha. Ik wil het graag kunnen uitspreken zonder automatisch meerdere toonhoogten aan te nemen.

Zweedse namen die ik erg mooi vind zijn Mats en Tove(vrouw)/Tore(man).
pi_152383755
Joas vind ik wel aardig, die is nog niet voorbij geweest geloof ik. Olaf vonden we leuk, maar een zekere sneeuwpop gooide roet in het eten :+
verder heeft B. de neiging te rijmen op namen waardoor het gelijk een nono wordt. zoals dus idd Emieldebiel :').
Elyas hebben we een tijd hoog op de lijst gehad maar toen keken de meiden ineens veel naar die stomme tekenfilm. Echt ik vind het zoooķ moeilijk. Daniël is ook wel mooi, het doet me nog niet zoveel maar misschien moet t groeien.

Nathan vind ik een beetje kamp geloof ik :@ Casper vind ik leuk maar B kan het niet los zien van dat spook xD *zucht* hopeloos...
  donderdag 7 mei 2015 @ 21:49:55 #122
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152383901
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 21:30 schreef oh-oh het volgende:
Otis ( ik blijf het proberen :+ :P )
Otis! O+ die staat sinds kort op onze lijst O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_152384035
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 21:46 schreef mignonne het volgende:
Joas vind ik wel aardig, die is nog niet voorbij geweest geloof ik. Olaf vonden we leuk, maar een zekere sneeuwpop gooide roet in het eten :+
verder heeft B. de neiging te rijmen op namen waardoor het gelijk een nono wordt. zoals dus idd Emieldebiel :').
Elyas hebben we een tijd hoog op de lijst gehad maar toen keken de meiden ineens veel naar die stomme tekenfilm. Echt ik vind het zoooķ moeilijk. Daniël is ook wel mooi, het doet me nog niet zoveel maar misschien moet t groeien.

Nathan vind ik een beetje kamp geloof ik :@ Casper vind ik leuk maar B kan het niet los zien van dat spook xD *zucht* hopeloos...
Als lurker vind ik Casper heel goed bij jou passen.

Ik weet, ik ben raar.
  donderdag 7 mei 2015 @ 21:54:17 #124
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152384097
Otis is mooi O+ Net als Olav O+
Ik heb iets met namen met een O blijkbaar :P
Maar ik heb al een O.O. in huis.

Mignonno moet daarom maar aan de Otis :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_152384138
quote: