Geduld, we horen het welquote:De provincie Limburg schrapt de
afspraken met NS-dochter Abellio over
het openbaar vervoer in de periode
2016-2031.Dat heeft gedeputeerde Van
der Broeck gezegd.
Abellio won de concessie voor het ov in
Limburg,maar gisteren werd bekend dat
het bedrijf zich schuldig heeft gemaakt
aan bedrijfsspionage.Een medewerker van
concurrent Veolia had informatie aan
Abellio doorgespeeld.
Volgens Van der Broeck kan de gunning
nu naar Arriva gaan,de nummer twee bij
de aanbesteding,maar mogelijk wordt de
aanbesteding helemaal overgedaan.Een
besluit daarover komt over vier weken.
KUNNEN ze als concessiegunner altijd doen natuurlijk. Ze KUNNEN ook zeggen "Krijg de pleuris, we heffen heel het OV in Limburg op."quote:Op woensdag 29 april 2015 19:39 schreef b2py het volgende:
Kunnen ze Arriva afwijzen op het feit dat ze nu weten dat het sowieso beter kan?
Ik ook:quote:
niet op die grond, omdat Arriva gewoon een geldig bod neer heeft gelegd.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:39 schreef b2py het volgende:
Kunnen ze Arriva afwijzen op het feit dat ze nu weten dat het sowieso beter kan?
Ik geef ook de voorkeur aan de trein, maar als buschauffeur vind ik het prima te doenquote:Op woensdag 29 april 2015 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Bussen zijn trouwens kut, wisten jullie dat al?
Ooit nog een onderzoekje gedaan naar level-playing field in de cacao sector Haven van Amsterdam. Dat is echt lastig..quote:Op woensdag 29 april 2015 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet op die grond, omdat Arriva gewoon een geldig bod neer heeft gelegd.
Wat wel kan is dat ze de hele aanbesteding overdoen, omdat er in het aanbestedingsproces grote onregelmatigheden voor zijn gevallen, waardoor er geen gelijk speelveld was.
Eigenlijk zouden ze dat moeten doen, en ik denk ook wel dat het zo zal gaan. Gaat alleen wel weer vertraging opleveren in de procedure natuurlijk. En dan? Veolia-concessie door laten lopen? Lijkt me niet, juist (iemand van) Veolia maakt de overtreding.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet op die grond, omdat Arriva gewoon een geldig bod neer heeft gelegd.
Wat wel kan is dat ze de hele aanbesteding overdoen, omdat er in het aanbestedingsproces grote onregelmatigheden voor zijn gevallen, waardoor er geen gelijk speelveld was.
klopt. Op papier klopt alles, maar in de praktijk zijn overal onregelmatigheden, maar het aantonen hiervan is bijna onmogelijkquote:Op woensdag 29 april 2015 19:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Ooit nog een onderzoekje gedaan naar level-playing field in de cacao sector Haven van Amsterdam. Dat is echt lastig..
Dat nog buiten beschouwing gelaten. Het begint al met NS <-> CXX/Arriva met het CAO verschil wat er is.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Op papier klopt alles, maar in de praktijk zijn overal onregelmatigheden, maar het aantonen hiervan is bijna onmogelijk
Zelfs NS kon in onderzoek niet aantonen dat Abellio enorm veel voordeel heeft gehad met de informatie van Veolia.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Op papier klopt alles, maar in de praktijk zijn overal onregelmatigheden, maar het aantonen hiervan is bijna onmogelijk
Laat Jos van Rey het maar regelen die weet wel hoe het werkt met belastinggeld.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:46 schreef b2py het volgende:
Niet zozeer de reiziger denk ik maar de belastingbetaler in Limburg want Veolia zal niet gratis die concessie verlengen en ieder uitstel kost bakken met geld.
Piet van Pol incasseert welquote:Op woensdag 29 april 2015 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Laat Jos van Rey het maar regelen die weet wel hoe het werkt met belastinggeld.
uhuh. Dat is iets dat in het nadeel van de NS spreekt.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat nog buiten beschouwing gelaten. Het begint al met NS <-> CXX/Arriva met het CAO verschil wat er is.
Ik vind het eigenlijk wel bijzonder hoe het nu gaat, want schijnbaar had Veolia dan grote voordelen ten opzichte van Abellio en Arriva. Dat Abellio die dan op een oneerlijke manier verkrijgt is natuurlijk niet fair, maar op deze manier heb je in principe nooit een eerlijk speelveld indien de huidige concessiehouder meedingt.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet op die grond, omdat Arriva gewoon een geldig bod neer heeft gelegd.
Wat wel kan is dat ze de hele aanbesteding overdoen, omdat er in het aanbestedingsproces grote onregelmatigheden voor zijn gevallen, waardoor er geen gelijk speelveld was.
Stiekem heb je daar best een punt.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:54 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel bijzonder hoe het nu gaat, want schijnbaar had Veolia dan grote voordelen ten opzichte van Abellio en Arriva. Dat Abellio die dan op een oneerlijke manier verkrijgt is natuurlijk niet fair, maar op deze manier heb je in principe nooit een eerlijk speelveld indien de huidige concessiehouder meedingt.
Dat stond er net nietquote:Limburg wil af van de afspraken met
NS-dochter Abellio over het openbaar
vervoer in de provincie.Gedeputeerde
Van der Broeck laat uitzoeken of de
concessie kan worden ingetrokken.
Die heeft zelfs een in het Limbabwaans geschreven Wiki-paginaquote:
daarom wordt in het aanbestedingstraject veel informatie gedeeld zodat alle inschrijvers een goed bod neer kunnen leggen.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:54 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel bijzonder hoe het nu gaat, want schijnbaar had Veolia dan grote voordelen ten opzichte van Abellio en Arriva. Dat Abellio die dan op een oneerlijke manier verkrijgt is natuurlijk niet fair, maar op deze manier heb je in principe nooit een eerlijk speelveld indien de huidige concessiehouder meedingt.
ohjee, is iemand weer verkeerd gequote in alle media ?quote:Op woensdag 29 april 2015 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Teletekst update
[..]
Dat stond er net niet
Ik snapte het al niet want hij Twitterde dit:quote:Op woensdag 29 april 2015 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Teletekst update
[..]
Dat stond er net niet
twitter:PatrickvdBroeck twitterde op woensdag 29-04-2015 om 18:41:08PS Lb geīnformeerd over OV: gunning abellio blijft juridisch. Daarnaast varianten gunnen aan tweede; of nw uitschrijving. Eind mei def keuze reageer retweet
En dus? Het ging hier toch over level-playing field?quote:Op woensdag 29 april 2015 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Dat is iets dat in het nadeel van de NS spreekt.
Nu misbruik je de term level playing field. Er zijn eerlijke omstandigheden, alleen is club A rijker en heeft dus meer investeringsmogelijkheden. Het is niet onmogelijk voor club B om dat ook te bereiken, er staan geen regels in de weg, dus is het level playing field gelijk.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Level playing field is ook maar relatief toch. Kijk PSV is gewoon beter dan Go Ahead. Dan ga je toch ook niet zeggen van "Go Ahead mag er 3 extra opstellen voor een level playing field"?
klopt. Op bijna ieder punt kun je wel iets vindenquote:Op woensdag 29 april 2015 20:00 schreef b2py het volgende:
[..]
En dus? Het ging hier toch over level-playing field?
Dat is ook zo. Eigenlijk zou nu Arriva het dan maar moeten doen. Maar ook dan zal Veolia wel weer een rechtszaak beginnen.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:54 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel bijzonder hoe het nu gaat, want schijnbaar had Veolia dan grote voordelen ten opzichte van Abellio en Arriva. Dat Abellio die dan op een oneerlijke manier verkrijgt is natuurlijk niet fair, maar op deze manier heb je in principe nooit een eerlijk speelveld indien de huidige concessiehouder meedingt.
In de bouw zijn ze wel een jaar of 10-15 verder met dit soort dingen, en wordt er ook veel meer getenderd.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:07 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Eigenlijk zou nu Arriva het dan maar moeten doen. Maar ook dan zal Veolia wel weer een rechtszaak beginnen.
Net als in de industrie, bouw etc zijn al die aanbestedingen en gunningen een wassen neus. Het netwerk speelt een zeer grote rol.
Ik vraag gewoon wat.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:06 schreef b2py het volgende:
Nu misbruik je de term level playing field.
Dat heb je weleens. Level. Dat het gelijk is dan.quote:Er zijn eerlijke omstandigheden, alleen is club A rijker en heeft dus meer investeringsmogelijkheden. Het is niet onmogelijk voor club B om dat ook te bereiken, er staan geen regels in de weg, dus is het level playing field gelijk.
In het Verenigd Koninkrijk zijn ze ook veel verder met tenders in het OV, en ook daar gaat het wel eens fout. Herinneren we ons de IC West Coast-franchise nog?quote:Op woensdag 29 april 2015 20:08 schreef b2py het volgende:
[..]
In de bouw zijn ze wel een jaar of 10-15 verder met dit soort dingen, en wordt er ook veel meer getenderd.
Blíjven ze bezig ja?quote:Treinreiziger.nl:
Het is niet haalbaar om de intercitytreinen in Hoogeveen te laten stoppen. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van NS en ProRail, meldt RTV Drenthe. De provincie Drenthe had om het onderzoek gevraagd.
wie weet kun je erop promoverenquote:Op woensdag 29 april 2015 20:13 schreef b2py het volgende:
Ik zit even te zoeken naar papers over level playing field met betrekking tot aanbestedingen maar ik kan er niets over vinden. Er is dus geen onderzoek naar gedaan. Misschien moet ik me maar een specialiseren
ja was gisteren alquote:Op woensdag 29 april 2015 20:16 schreef Prins_Pils het volgende:
Even tussendoor:
[..]
Blíjven ze bezig ja?
Tja als je opnieuw gaat aanbesteden blijven twee partijen over. Die hebben al aangeboden. Het zou wel heel gek zijn als die plots iets anders aanbieden. Mogelijk kunnen ze dan de aanbieding van Abellio gebruiken voor infoquote:Op woensdag 29 april 2015 18:36 schreef J.B. het volgende:
Mij lijkt een nieuwe aanbesteding het beste, bij het gunnen aan Arriva zijn de reizigers blijkbaar een stuk slechter af en daarnaast heeft de NS zelf ook actie ondernomen en alles publiek gemaakt; dergelijke eerlijkheid mag mijns inziens ook wel "beloond" worden. De lachende derde is wel Veolia, maar dat zij dan maar zo.
...voor zover het franse moederbedrijf ene reet zin heeft in wat bussen in Limburg. Dat was nooit eerder zo namelijk.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:32 schreef James1988 het volgende:
Als er een heraanbesteding komt, zoals Veolia eist, dan zal er ook wel een nieuw bod worden uitgebracht door Veolia dat beter voldoet aan de eisen.
dit. Aidsdingen.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Bussen zijn trouwens kut, wisten jullie dat al?
Lol, dat gaat wel lukken als je nu de info van Abellio tot je beschikking hebt. Dan gooi je gelijk de prijs omhoog want de provincie heeft bijna geen keuze meer. Als je alleen al bedenkt wat die hele aanbesteding gekost heeft dan is dit toch een slapstick. Dan te bedenken dat Veolia zowat failliet was. Dat was het eigenlijk want het stond te koop.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:32 schreef James1988 het volgende:
Als er een heraanbesteding komt, zoals Veolia eist, dan zal er ook wel een nieuw bod worden uitgebracht door Veolia dat beter voldoet aan de eisen.
mijn vriendin loopt daar stage nu, dus dat zou relaxt zijn.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:16 schreef Prins_Pils het volgende:
Even tussendoor:
[..]
Blíjven ze bezig ja?
Ik zou alle schade op Qbuzz verhalen, die hebben met hun frauduleuze handelen de hele teringbende doelbewust en opzettelijk veroorzaakt. En die zijn dochter van NS dus die hebben geld als water. BLOEDEN!!!quote:Op woensdag 29 april 2015 20:38 schreef Cherna het volgende:
[..]
Lol, dat gaat wel lukken als je nu de info van Abellio tot je beschikking hebt. Dan gooi je gelijk de prijs omhoog want de provincie heeft bijna geen keuze meer. Als je alleen al bedenkt wat die hele aanbesteding gekost heeft dan is dit toch een slapstick. Dan te bedenken dat Veolia zowat failliet was. Dat was het eigenlijk want het stond te koop.
Dat zou je kunnen proberen. Of NS Qbuzz helpt is dan nog maar de vraag. Zeker nu NS dit zelf naar buiten heeft gebracht.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou alle schade op Qbuzz verhalen, die hebben met hun frauduleuze handelen de hele teringbende doelbewust en opzettelijk veroorzaakt. En die zijn dochter van NS dus die hebben geld als water. BLOEDEN!!!
Zonde... Waarom wil NS van locs af, zijn stammen operationeel zoveel duurder dan treinstellen?quote:Op woensdag 29 april 2015 20:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
gisteren zijn NSR 1853, 1847 en 1839 afgevoerd naar HKS Metals in Amsterdam.
de locs zijn 33 jaar oud geworden.
[ [url=https://farm8.staticflickr.com/7690/17101898247_4b03ae107e.jpg]afbeelding ]
[/url]
Broekzak-vestzak he. Al zou het de doodsteek voor Qbuzz zijn, who gives a shit?quote:Op woensdag 29 april 2015 20:53 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat zou je kunnen proberen. Of NS Qbuzz helpt is dan nog maar de vraag. Zeker nu NS dit zelf naar buiten heeft gebracht.
Hoe is het met de 1855. De mooiste loc. Eindhoven.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
gisteren zijn NSR 1853, 1847 en 1839 afgevoerd naar HKS Metals in Amsterdam.
de locs zijn 33 jaar oud geworden.
[ [url=https://farm8.staticflickr.com/7690/17101898247_4b03ae107e.jpg]afbeelding ]
[/url]
Dat was de 1838...quote:Op woensdag 29 april 2015 20:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
2004 Amsterdam CS tegen een VIRM?
Veel meer rangeerwerk en het uitwisselen van rijtuigen(baps) onderhoud etc. Het is natuurlijk jammer. Zeker als machinist zijnde is het rijden op een loc. toch wel apart.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zonde... Waarom wil NS van locs af, zijn stammen operationeel zoveel duurder dan treinstellen?
Wagons zijn toch ook een stuk sneller te leveren dan treinstellen denk ik. Meeste techniek zit toch in de locs, die ze eigenlijk nog hadden.
staat terzijde. Is mogelijk een van de volgenden die gesloopt gaat wordenquote:Op woensdag 29 april 2015 20:56 schreef Cherna het volgende:
[..]
Hoe is het met de 1855. De mooiste loc. Eindhoven.
Jammer. Die hele serie was toch wel een genot om op te rijden. Echte beesten. Ik mis die serie wel.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
staat terzijde. Is mogelijk een van de volgenden die gesloopt gaat worden
http://nl.wikipedia.org/w(...)tief%29#NS_Reizigersquote:De planning is dat in deze ronde alle 1800-locomotieven van NS worden gesloopt bij HKS.
Ja, daer was ick nog bij. Den trein reed zoo hard dat mijn hersens uit mijn schedel spatten.quote:
Het vermogen is toch gelijk aan de 1700?quote:Op woensdag 29 april 2015 21:09 schreef Cherna het volgende:
[..]
Jammer. Die hele serie was toch wel een genot om op te rijden. Echte beesten. Ik mis die serie wel.
En waar komt de rekening dan te liggen... oja!quote:Op woensdag 29 april 2015 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou alle schade op Qbuzz verhalen, die hebben met hun frauduleuze handelen de hele teringbende doelbewust en opzettelijk veroorzaakt. En die zijn dochter van NS dus die hebben geld als water. BLOEDEN!!!
Ik betwijfel dat. Op papier zal dat gelijk zijn. Maar die 1800(1600) is veel agressiever, trekt sneller, enfin echt een beest. Het lijkt alsof de 1700 begrensd is. Je moet er op rijden om het mee te maken. Totaal anders rijden. Ook het remmen is totaal anders.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het vermogen is toch gelijk aan de 1700?
Zoals het hoort. Hoeveel pk hebben ze?quote:Op woensdag 29 april 2015 21:27 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat. Op papier zal dat gelijk zijn. Maar die 1800(1600) is veel agressiever, trekt sneller, enfin echt een beest. Het lijkt alsof de 1700 begrensd is. Je moet er op rijden om het mee te maken. Totaal anders rijden. Ook het remmen is totaal anders.
Als je een 1800 met een rijtuig zou nemen en een Ferrari. Ik denk dat die 1800 de Ferrari laat staan. Je word compleet in je stoel gedrukt als gelijk volle tractie geeft en het is natuurlijk niet glad.
Dat zou ik ook moeten opzoeken. Dat weet ik niet zo uit het hoofd.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zoals het hoort. Hoeveel pk hebben ze?![]()
Dus sinds de EZR-geitenwollensokken-aansluitingverneukers het voor het zeggen hebben, kunnen ze naar de sloopquote:Op woensdag 29 april 2015 21:27 schreef Cherna het volgende:
Ik betwijfel dat. Op papier zal dat gelijk zijn. Maar die 1800(1600) is veel agressiever, trekt sneller, enfin echt een beest.
Ja.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus sinds de EZR-geitenwollensokken-aansluitingverneukers het voor het zeggen hebben, kunnen ze naar de sloop
Nee, geen idee helaas. Zoals wellicht bekend ben ik werkzaam voor de Friese concessie en help ik zo nu en dan nog een collega voor een andere bestaande Arriva regio en that's it. Buiten de DB/Arriva-top en het tenderteam en natuurlijk de provincie Limburg weet niemand wat er precies geboden isquote:
Zal voor 2 motoren samen zijn 4600KW is volgens mij zo ongeveer 6250 pk.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zoals het hoort. Hoeveel pk hebben ze?![]()
Bij mijn weten zijn de choppers wel anders, maar de motoren gelijk. Dus dan moet de regeling anders zijn of zo? De trekkracht zou ook gelijk moeten zijn. Ik heb weleens op een 1700 meegereden, maar niet op een 1600, dus kan het verschil niet voelen. En dat wordt dus ook steeds moeilijker.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:27 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat. Op papier zal dat gelijk zijn. Maar die 1800(1600) is veel agressiever, trekt sneller, enfin echt een beest. Het lijkt alsof de 1700 begrensd is. Je moet er op rijden om het mee te maken. Totaal anders rijden. Ook het remmen is totaal anders.
Als je een 1800 met een rijtuig zou nemen en een Ferrari. Ik denk dat die 1800 de Ferrari laat staan. Je word compleet in je stoel gedrukt als gelijk volle tractie geeft en het is natuurlijk niet glad.
Je zou ook eens de maximale trekkracht (kN) kunnen vergelijken?quote:Op woensdag 29 april 2015 21:50 schreef Cherna het volgende:
[..]
Zal voor 2 motoren samen zijn 4600KW is volgens mij zo ongeveer 6250 pk.
Het zal inderdaad aan de regeling van die choppers liggen.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij mijn weten zijn de choppers wel anders, maar de motoren gelijk. Dus dan moet de regeling anders zijn of zo? De trekkracht zou ook gelijk moeten zijn. Ik heb weleens op een 1700 meegereden, maar niet op een 1600, dus kan het verschil niet voelen. En dat wordt dus ook steeds moeilijker.
Laat ze maar niet horen dat je nog in de trein paste want dan halen ze er nog een rijtuigje af.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:06 schreef mschol het volgende:
vrijdag richting frankrijk gegaan.. had de IC naar brussel midi dus 15 minuten vertraging en moest er worden omgeboekt.. om vervolgens te moeten gaan staan![]()
Lees het verhaal nu pas, maar WTFquote:Op woensdag 29 april 2015 09:44 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: Lokführer
What the hell
even voor de duidelijkheid, ik moest staan in de tgv, over de IC zal ik wel geen uitspraken doenquote:Op woensdag 29 april 2015 22:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Laat ze maar niet horen dat je nog in de trein paste want dan halen ze er nog een rijtuigje af.
Broemquote:Op woensdag 29 april 2015 21:50 schreef Cherna het volgende:
[..]
Zal voor 2 motoren samen zijn 4600KW is volgens mij zo ongeveer 6250 pk.
Ik weet nog dat ze een paar jaar terug staanplaatsen in de thalys verkochten. Wat een hellquote:Op woensdag 29 april 2015 22:19 schreef mschol het volgende:
[..]
even voor de duidelijkheid, ik moest staan in de tgv, over de IC zal ik wel geen uitspraken doen
quote:Op woensdag 29 april 2015 22:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ze een paar jaar terug staanplaatsen in de thalys verkochten. Wat een hell
Godver wat een klap moet dat geweest zijn zegquote:
Hele cabine naar de touwtyfus..quote:Op woensdag 29 april 2015 22:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die arme 1838
Die VIRM is enkel wat ingedeukt...
Aan de hand van de buitenkant zou je zeggen dat de loc alles over zich heen heeft gehad...quote:
De loc heeft geloof ik niet of nauwelijks geremd, er hingen iets van 12 ICR achter, en dat duwt wat door.quote:Op woensdag 29 april 2015 23:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Aan de hand van de buitenkant zou je zeggen dat de loc alles over zich heen heeft gehad...
Huur die mannen in! Allemaal! Ik betaalquote:
FEVE, dat is toch meterspoor?quote:Op woensdag 29 april 2015 23:29 schreef dennistd het volgende:
De locomotief is in 1966 gebouwd in het Duitse Kassel door Henschel en aan de Spaanse spoorwegonderneming FEVE geleverd, die daar het nummer 1405 gaf. De loc kwam in 1998 naar Brohl en werd na een tienjarige restauratie in 2008 voor het eerst ingezet.
Weinig, behalve dat ie er ongetwijfeld van afgeleid is. Een Spaans uiterlijk staat natuurlijk ook wat vreemd, dus daarom zullen ze er wel de smalspoor-versie van de BR218 van gemaakt hebben.quote:Op woensdag 29 april 2015 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat heeft die lok met een BR218 te maken? Meer dan niks lijkt me?
Het stuk van het station Brohl (van de Brohltalbahn, naast het DB-station) tot de haven is zelfs gedeeltelijk driesporig, met een aansluiting op het normale spoornet,quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |