Dat was de 1838...quote:Op woensdag 29 april 2015 20:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
2004 Amsterdam CS tegen een VIRM?
Veel meer rangeerwerk en het uitwisselen van rijtuigen(baps) onderhoud etc. Het is natuurlijk jammer. Zeker als machinist zijnde is het rijden op een loc. toch wel apart.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zonde... Waarom wil NS van locs af, zijn stammen operationeel zoveel duurder dan treinstellen?
Wagons zijn toch ook een stuk sneller te leveren dan treinstellen denk ik. Meeste techniek zit toch in de locs, die ze eigenlijk nog hadden.
staat terzijde. Is mogelijk een van de volgenden die gesloopt gaat wordenquote:Op woensdag 29 april 2015 20:56 schreef Cherna het volgende:
[..]
Hoe is het met de 1855. De mooiste loc. Eindhoven.
Jammer. Die hele serie was toch wel een genot om op te rijden. Echte beesten. Ik mis die serie wel.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
staat terzijde. Is mogelijk een van de volgenden die gesloopt gaat worden
http://nl.wikipedia.org/w(...)tief%29#NS_Reizigersquote:De planning is dat in deze ronde alle 1800-locomotieven van NS worden gesloopt bij HKS.
Ja, daer was ick nog bij. Den trein reed zoo hard dat mijn hersens uit mijn schedel spatten.quote:
Het vermogen is toch gelijk aan de 1700?quote:Op woensdag 29 april 2015 21:09 schreef Cherna het volgende:
[..]
Jammer. Die hele serie was toch wel een genot om op te rijden. Echte beesten. Ik mis die serie wel.
En waar komt de rekening dan te liggen... oja!quote:Op woensdag 29 april 2015 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou alle schade op Qbuzz verhalen, die hebben met hun frauduleuze handelen de hele teringbende doelbewust en opzettelijk veroorzaakt. En die zijn dochter van NS dus die hebben geld als water. BLOEDEN!!!
Ik betwijfel dat. Op papier zal dat gelijk zijn. Maar die 1800(1600) is veel agressiever, trekt sneller, enfin echt een beest. Het lijkt alsof de 1700 begrensd is. Je moet er op rijden om het mee te maken. Totaal anders rijden. Ook het remmen is totaal anders.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het vermogen is toch gelijk aan de 1700?
Zoals het hoort. Hoeveel pk hebben ze?quote:Op woensdag 29 april 2015 21:27 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat. Op papier zal dat gelijk zijn. Maar die 1800(1600) is veel agressiever, trekt sneller, enfin echt een beest. Het lijkt alsof de 1700 begrensd is. Je moet er op rijden om het mee te maken. Totaal anders rijden. Ook het remmen is totaal anders.
Als je een 1800 met een rijtuig zou nemen en een Ferrari. Ik denk dat die 1800 de Ferrari laat staan. Je word compleet in je stoel gedrukt als gelijk volle tractie geeft en het is natuurlijk niet glad.
Dat zou ik ook moeten opzoeken. Dat weet ik niet zo uit het hoofd.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zoals het hoort. Hoeveel pk hebben ze?![]()
Dus sinds de EZR-geitenwollensokken-aansluitingverneukers het voor het zeggen hebben, kunnen ze naar de sloopquote:Op woensdag 29 april 2015 21:27 schreef Cherna het volgende:
Ik betwijfel dat. Op papier zal dat gelijk zijn. Maar die 1800(1600) is veel agressiever, trekt sneller, enfin echt een beest.
Ja.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus sinds de EZR-geitenwollensokken-aansluitingverneukers het voor het zeggen hebben, kunnen ze naar de sloop
Nee, geen idee helaas. Zoals wellicht bekend ben ik werkzaam voor de Friese concessie en help ik zo nu en dan nog een collega voor een andere bestaande Arriva regio en that's it. Buiten de DB/Arriva-top en het tenderteam en natuurlijk de provincie Limburg weet niemand wat er precies geboden isquote:
Zal voor 2 motoren samen zijn 4600KW is volgens mij zo ongeveer 6250 pk.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zoals het hoort. Hoeveel pk hebben ze?![]()
Bij mijn weten zijn de choppers wel anders, maar de motoren gelijk. Dus dan moet de regeling anders zijn of zo? De trekkracht zou ook gelijk moeten zijn. Ik heb weleens op een 1700 meegereden, maar niet op een 1600, dus kan het verschil niet voelen. En dat wordt dus ook steeds moeilijker.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:27 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat. Op papier zal dat gelijk zijn. Maar die 1800(1600) is veel agressiever, trekt sneller, enfin echt een beest. Het lijkt alsof de 1700 begrensd is. Je moet er op rijden om het mee te maken. Totaal anders rijden. Ook het remmen is totaal anders.
Als je een 1800 met een rijtuig zou nemen en een Ferrari. Ik denk dat die 1800 de Ferrari laat staan. Je word compleet in je stoel gedrukt als gelijk volle tractie geeft en het is natuurlijk niet glad.
Je zou ook eens de maximale trekkracht (kN) kunnen vergelijken?quote:Op woensdag 29 april 2015 21:50 schreef Cherna het volgende:
[..]
Zal voor 2 motoren samen zijn 4600KW is volgens mij zo ongeveer 6250 pk.
Het zal inderdaad aan de regeling van die choppers liggen.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij mijn weten zijn de choppers wel anders, maar de motoren gelijk. Dus dan moet de regeling anders zijn of zo? De trekkracht zou ook gelijk moeten zijn. Ik heb weleens op een 1700 meegereden, maar niet op een 1600, dus kan het verschil niet voelen. En dat wordt dus ook steeds moeilijker.
Laat ze maar niet horen dat je nog in de trein paste want dan halen ze er nog een rijtuigje af.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:06 schreef mschol het volgende:
vrijdag richting frankrijk gegaan.. had de IC naar brussel midi dus 15 minuten vertraging en moest er worden omgeboekt.. om vervolgens te moeten gaan staan![]()
Lees het verhaal nu pas, maar WTFquote:Op woensdag 29 april 2015 09:44 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: Lokführer
What the hell
even voor de duidelijkheid, ik moest staan in de tgv, over de IC zal ik wel geen uitspraken doenquote:Op woensdag 29 april 2015 22:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Laat ze maar niet horen dat je nog in de trein paste want dan halen ze er nog een rijtuigje af.
Broemquote:Op woensdag 29 april 2015 21:50 schreef Cherna het volgende:
[..]
Zal voor 2 motoren samen zijn 4600KW is volgens mij zo ongeveer 6250 pk.
Ik weet nog dat ze een paar jaar terug staanplaatsen in de thalys verkochten. Wat een hellquote:Op woensdag 29 april 2015 22:19 schreef mschol het volgende:
[..]
even voor de duidelijkheid, ik moest staan in de tgv, over de IC zal ik wel geen uitspraken doen
quote:Op woensdag 29 april 2015 22:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ze een paar jaar terug staanplaatsen in de thalys verkochten. Wat een hell
Godver wat een klap moet dat geweest zijn zegquote:
Hele cabine naar de touwtyfus..quote:Op woensdag 29 april 2015 22:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die arme 1838
Die VIRM is enkel wat ingedeukt...
Aan de hand van de buitenkant zou je zeggen dat de loc alles over zich heen heeft gehad...quote:
De loc heeft geloof ik niet of nauwelijks geremd, er hingen iets van 12 ICR achter, en dat duwt wat door.quote:Op woensdag 29 april 2015 23:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Aan de hand van de buitenkant zou je zeggen dat de loc alles over zich heen heeft gehad...
Huur die mannen in! Allemaal! Ik betaalquote:
FEVE, dat is toch meterspoor?quote:Op woensdag 29 april 2015 23:29 schreef dennistd het volgende:
De locomotief is in 1966 gebouwd in het Duitse Kassel door Henschel en aan de Spaanse spoorwegonderneming FEVE geleverd, die daar het nummer 1405 gaf. De loc kwam in 1998 naar Brohl en werd na een tienjarige restauratie in 2008 voor het eerst ingezet.
Weinig, behalve dat ie er ongetwijfeld van afgeleid is. Een Spaans uiterlijk staat natuurlijk ook wat vreemd, dus daarom zullen ze er wel de smalspoor-versie van de BR218 van gemaakt hebben.quote:Op woensdag 29 april 2015 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat heeft die lok met een BR218 te maken? Meer dan niks lijkt me?
Het stuk van het station Brohl (van de Brohltalbahn, naast het DB-station) tot de haven is zelfs gedeeltelijk driesporig, met een aansluiting op het normale spoornet,quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |