Nu misbruik je de term level playing field. Er zijn eerlijke omstandigheden, alleen is club A rijker en heeft dus meer investeringsmogelijkheden. Het is niet onmogelijk voor club B om dat ook te bereiken, er staan geen regels in de weg, dus is het level playing field gelijk.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Level playing field is ook maar relatief toch. Kijk PSV is gewoon beter dan Go Ahead. Dan ga je toch ook niet zeggen van "Go Ahead mag er 3 extra opstellen voor een level playing field"?
klopt. Op bijna ieder punt kun je wel iets vindenquote:Op woensdag 29 april 2015 20:00 schreef b2py het volgende:
[..]
En dus? Het ging hier toch over level-playing field?
Dat is ook zo. Eigenlijk zou nu Arriva het dan maar moeten doen. Maar ook dan zal Veolia wel weer een rechtszaak beginnen.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:54 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel bijzonder hoe het nu gaat, want schijnbaar had Veolia dan grote voordelen ten opzichte van Abellio en Arriva. Dat Abellio die dan op een oneerlijke manier verkrijgt is natuurlijk niet fair, maar op deze manier heb je in principe nooit een eerlijk speelveld indien de huidige concessiehouder meedingt.
In de bouw zijn ze wel een jaar of 10-15 verder met dit soort dingen, en wordt er ook veel meer getenderd.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:07 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Eigenlijk zou nu Arriva het dan maar moeten doen. Maar ook dan zal Veolia wel weer een rechtszaak beginnen.
Net als in de industrie, bouw etc zijn al die aanbestedingen en gunningen een wassen neus. Het netwerk speelt een zeer grote rol.
Ik vraag gewoon wat.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:06 schreef b2py het volgende:
Nu misbruik je de term level playing field.
Dat heb je weleens. Level. Dat het gelijk is dan.quote:Er zijn eerlijke omstandigheden, alleen is club A rijker en heeft dus meer investeringsmogelijkheden. Het is niet onmogelijk voor club B om dat ook te bereiken, er staan geen regels in de weg, dus is het level playing field gelijk.
In het Verenigd Koninkrijk zijn ze ook veel verder met tenders in het OV, en ook daar gaat het wel eens fout. Herinneren we ons de IC West Coast-franchise nog?quote:Op woensdag 29 april 2015 20:08 schreef b2py het volgende:
[..]
In de bouw zijn ze wel een jaar of 10-15 verder met dit soort dingen, en wordt er ook veel meer getenderd.
Blíjven ze bezig ja?quote:Treinreiziger.nl:
Het is niet haalbaar om de intercitytreinen in Hoogeveen te laten stoppen. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van NS en ProRail, meldt RTV Drenthe. De provincie Drenthe had om het onderzoek gevraagd.
wie weet kun je erop promoverenquote:Op woensdag 29 april 2015 20:13 schreef b2py het volgende:
Ik zit even te zoeken naar papers over level playing field met betrekking tot aanbestedingen maar ik kan er niets over vinden. Er is dus geen onderzoek naar gedaan. Misschien moet ik me maar een specialiseren
ja was gisteren alquote:Op woensdag 29 april 2015 20:16 schreef Prins_Pils het volgende:
Even tussendoor:
[..]
Blíjven ze bezig ja?
Tja als je opnieuw gaat aanbesteden blijven twee partijen over. Die hebben al aangeboden. Het zou wel heel gek zijn als die plots iets anders aanbieden. Mogelijk kunnen ze dan de aanbieding van Abellio gebruiken voor infoquote:Op woensdag 29 april 2015 18:36 schreef J.B. het volgende:
Mij lijkt een nieuwe aanbesteding het beste, bij het gunnen aan Arriva zijn de reizigers blijkbaar een stuk slechter af en daarnaast heeft de NS zelf ook actie ondernomen en alles publiek gemaakt; dergelijke eerlijkheid mag mijns inziens ook wel "beloond" worden. De lachende derde is wel Veolia, maar dat zij dan maar zo.
...voor zover het franse moederbedrijf ene reet zin heeft in wat bussen in Limburg. Dat was nooit eerder zo namelijk.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:32 schreef James1988 het volgende:
Als er een heraanbesteding komt, zoals Veolia eist, dan zal er ook wel een nieuw bod worden uitgebracht door Veolia dat beter voldoet aan de eisen.
dit. Aidsdingen.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Bussen zijn trouwens kut, wisten jullie dat al?
Lol, dat gaat wel lukken als je nu de info van Abellio tot je beschikking hebt. Dan gooi je gelijk de prijs omhoog want de provincie heeft bijna geen keuze meer. Als je alleen al bedenkt wat die hele aanbesteding gekost heeft dan is dit toch een slapstick. Dan te bedenken dat Veolia zowat failliet was. Dat was het eigenlijk want het stond te koop.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:32 schreef James1988 het volgende:
Als er een heraanbesteding komt, zoals Veolia eist, dan zal er ook wel een nieuw bod worden uitgebracht door Veolia dat beter voldoet aan de eisen.
mijn vriendin loopt daar stage nu, dus dat zou relaxt zijn.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:16 schreef Prins_Pils het volgende:
Even tussendoor:
[..]
Blíjven ze bezig ja?
Ik zou alle schade op Qbuzz verhalen, die hebben met hun frauduleuze handelen de hele teringbende doelbewust en opzettelijk veroorzaakt. En die zijn dochter van NS dus die hebben geld als water. BLOEDEN!!!quote:Op woensdag 29 april 2015 20:38 schreef Cherna het volgende:
[..]
Lol, dat gaat wel lukken als je nu de info van Abellio tot je beschikking hebt. Dan gooi je gelijk de prijs omhoog want de provincie heeft bijna geen keuze meer. Als je alleen al bedenkt wat die hele aanbesteding gekost heeft dan is dit toch een slapstick. Dan te bedenken dat Veolia zowat failliet was. Dat was het eigenlijk want het stond te koop.
Dat zou je kunnen proberen. Of NS Qbuzz helpt is dan nog maar de vraag. Zeker nu NS dit zelf naar buiten heeft gebracht.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou alle schade op Qbuzz verhalen, die hebben met hun frauduleuze handelen de hele teringbende doelbewust en opzettelijk veroorzaakt. En die zijn dochter van NS dus die hebben geld als water. BLOEDEN!!!
Zonde... Waarom wil NS van locs af, zijn stammen operationeel zoveel duurder dan treinstellen?quote:Op woensdag 29 april 2015 20:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
gisteren zijn NSR 1853, 1847 en 1839 afgevoerd naar HKS Metals in Amsterdam.
de locs zijn 33 jaar oud geworden.
[ [url=https://farm8.staticflickr.com/7690/17101898247_4b03ae107e.jpg]afbeelding ]
[/url]
Broekzak-vestzak he. Al zou het de doodsteek voor Qbuzz zijn, who gives a shit?quote:Op woensdag 29 april 2015 20:53 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat zou je kunnen proberen. Of NS Qbuzz helpt is dan nog maar de vraag. Zeker nu NS dit zelf naar buiten heeft gebracht.
Hoe is het met de 1855. De mooiste loc. Eindhoven.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
gisteren zijn NSR 1853, 1847 en 1839 afgevoerd naar HKS Metals in Amsterdam.
de locs zijn 33 jaar oud geworden.
[ [url=https://farm8.staticflickr.com/7690/17101898247_4b03ae107e.jpg]afbeelding ]
[/url]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |