Geduld, we horen het welquote:De provincie Limburg schrapt de
afspraken met NS-dochter Abellio over
het openbaar vervoer in de periode
2016-2031.Dat heeft gedeputeerde Van
der Broeck gezegd.
Abellio won de concessie voor het ov in
Limburg,maar gisteren werd bekend dat
het bedrijf zich schuldig heeft gemaakt
aan bedrijfsspionage.Een medewerker van
concurrent Veolia had informatie aan
Abellio doorgespeeld.
Volgens Van der Broeck kan de gunning
nu naar Arriva gaan,de nummer twee bij
de aanbesteding,maar mogelijk wordt de
aanbesteding helemaal overgedaan.Een
besluit daarover komt over vier weken.
KUNNEN ze als concessiegunner altijd doen natuurlijk. Ze KUNNEN ook zeggen "Krijg de pleuris, we heffen heel het OV in Limburg op."quote:Op woensdag 29 april 2015 19:39 schreef b2py het volgende:
Kunnen ze Arriva afwijzen op het feit dat ze nu weten dat het sowieso beter kan?
Ik ook:quote:
niet op die grond, omdat Arriva gewoon een geldig bod neer heeft gelegd.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:39 schreef b2py het volgende:
Kunnen ze Arriva afwijzen op het feit dat ze nu weten dat het sowieso beter kan?
Ik geef ook de voorkeur aan de trein, maar als buschauffeur vind ik het prima te doenquote:Op woensdag 29 april 2015 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Bussen zijn trouwens kut, wisten jullie dat al?
Ooit nog een onderzoekje gedaan naar level-playing field in de cacao sector Haven van Amsterdam. Dat is echt lastig..quote:Op woensdag 29 april 2015 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet op die grond, omdat Arriva gewoon een geldig bod neer heeft gelegd.
Wat wel kan is dat ze de hele aanbesteding overdoen, omdat er in het aanbestedingsproces grote onregelmatigheden voor zijn gevallen, waardoor er geen gelijk speelveld was.
Eigenlijk zouden ze dat moeten doen, en ik denk ook wel dat het zo zal gaan. Gaat alleen wel weer vertraging opleveren in de procedure natuurlijk. En dan? Veolia-concessie door laten lopen? Lijkt me niet, juist (iemand van) Veolia maakt de overtreding.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet op die grond, omdat Arriva gewoon een geldig bod neer heeft gelegd.
Wat wel kan is dat ze de hele aanbesteding overdoen, omdat er in het aanbestedingsproces grote onregelmatigheden voor zijn gevallen, waardoor er geen gelijk speelveld was.
klopt. Op papier klopt alles, maar in de praktijk zijn overal onregelmatigheden, maar het aantonen hiervan is bijna onmogelijkquote:Op woensdag 29 april 2015 19:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Ooit nog een onderzoekje gedaan naar level-playing field in de cacao sector Haven van Amsterdam. Dat is echt lastig..
Dat nog buiten beschouwing gelaten. Het begint al met NS <-> CXX/Arriva met het CAO verschil wat er is.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Op papier klopt alles, maar in de praktijk zijn overal onregelmatigheden, maar het aantonen hiervan is bijna onmogelijk
Zelfs NS kon in onderzoek niet aantonen dat Abellio enorm veel voordeel heeft gehad met de informatie van Veolia.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Op papier klopt alles, maar in de praktijk zijn overal onregelmatigheden, maar het aantonen hiervan is bijna onmogelijk
Laat Jos van Rey het maar regelen die weet wel hoe het werkt met belastinggeld.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:46 schreef b2py het volgende:
Niet zozeer de reiziger denk ik maar de belastingbetaler in Limburg want Veolia zal niet gratis die concessie verlengen en ieder uitstel kost bakken met geld.
Piet van Pol incasseert welquote:Op woensdag 29 april 2015 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Laat Jos van Rey het maar regelen die weet wel hoe het werkt met belastinggeld.
uhuh. Dat is iets dat in het nadeel van de NS spreekt.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat nog buiten beschouwing gelaten. Het begint al met NS <-> CXX/Arriva met het CAO verschil wat er is.
Ik vind het eigenlijk wel bijzonder hoe het nu gaat, want schijnbaar had Veolia dan grote voordelen ten opzichte van Abellio en Arriva. Dat Abellio die dan op een oneerlijke manier verkrijgt is natuurlijk niet fair, maar op deze manier heb je in principe nooit een eerlijk speelveld indien de huidige concessiehouder meedingt.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet op die grond, omdat Arriva gewoon een geldig bod neer heeft gelegd.
Wat wel kan is dat ze de hele aanbesteding overdoen, omdat er in het aanbestedingsproces grote onregelmatigheden voor zijn gevallen, waardoor er geen gelijk speelveld was.
Stiekem heb je daar best een punt.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:54 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel bijzonder hoe het nu gaat, want schijnbaar had Veolia dan grote voordelen ten opzichte van Abellio en Arriva. Dat Abellio die dan op een oneerlijke manier verkrijgt is natuurlijk niet fair, maar op deze manier heb je in principe nooit een eerlijk speelveld indien de huidige concessiehouder meedingt.
Dat stond er net nietquote:Limburg wil af van de afspraken met
NS-dochter Abellio over het openbaar
vervoer in de provincie.Gedeputeerde
Van der Broeck laat uitzoeken of de
concessie kan worden ingetrokken.
Die heeft zelfs een in het Limbabwaans geschreven Wiki-paginaquote:
daarom wordt in het aanbestedingstraject veel informatie gedeeld zodat alle inschrijvers een goed bod neer kunnen leggen.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:54 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel bijzonder hoe het nu gaat, want schijnbaar had Veolia dan grote voordelen ten opzichte van Abellio en Arriva. Dat Abellio die dan op een oneerlijke manier verkrijgt is natuurlijk niet fair, maar op deze manier heb je in principe nooit een eerlijk speelveld indien de huidige concessiehouder meedingt.
ohjee, is iemand weer verkeerd gequote in alle media ?quote:Op woensdag 29 april 2015 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Teletekst update
[..]
Dat stond er net niet
Ik snapte het al niet want hij Twitterde dit:quote:Op woensdag 29 april 2015 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Teletekst update
[..]
Dat stond er net niet
twitter:PatrickvdBroeck twitterde op woensdag 29-04-2015 om 18:41:08PS Lb geīnformeerd over OV: gunning abellio blijft juridisch. Daarnaast varianten gunnen aan tweede; of nw uitschrijving. Eind mei def keuze reageer retweet
En dus? Het ging hier toch over level-playing field?quote:Op woensdag 29 april 2015 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Dat is iets dat in het nadeel van de NS spreekt.
Nu misbruik je de term level playing field. Er zijn eerlijke omstandigheden, alleen is club A rijker en heeft dus meer investeringsmogelijkheden. Het is niet onmogelijk voor club B om dat ook te bereiken, er staan geen regels in de weg, dus is het level playing field gelijk.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Level playing field is ook maar relatief toch. Kijk PSV is gewoon beter dan Go Ahead. Dan ga je toch ook niet zeggen van "Go Ahead mag er 3 extra opstellen voor een level playing field"?
klopt. Op bijna ieder punt kun je wel iets vindenquote:Op woensdag 29 april 2015 20:00 schreef b2py het volgende:
[..]
En dus? Het ging hier toch over level-playing field?
Dat is ook zo. Eigenlijk zou nu Arriva het dan maar moeten doen. Maar ook dan zal Veolia wel weer een rechtszaak beginnen.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:54 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel bijzonder hoe het nu gaat, want schijnbaar had Veolia dan grote voordelen ten opzichte van Abellio en Arriva. Dat Abellio die dan op een oneerlijke manier verkrijgt is natuurlijk niet fair, maar op deze manier heb je in principe nooit een eerlijk speelveld indien de huidige concessiehouder meedingt.
In de bouw zijn ze wel een jaar of 10-15 verder met dit soort dingen, en wordt er ook veel meer getenderd.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:07 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Eigenlijk zou nu Arriva het dan maar moeten doen. Maar ook dan zal Veolia wel weer een rechtszaak beginnen.
Net als in de industrie, bouw etc zijn al die aanbestedingen en gunningen een wassen neus. Het netwerk speelt een zeer grote rol.
Ik vraag gewoon wat.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:06 schreef b2py het volgende:
Nu misbruik je de term level playing field.
Dat heb je weleens. Level. Dat het gelijk is dan.quote:Er zijn eerlijke omstandigheden, alleen is club A rijker en heeft dus meer investeringsmogelijkheden. Het is niet onmogelijk voor club B om dat ook te bereiken, er staan geen regels in de weg, dus is het level playing field gelijk.
In het Verenigd Koninkrijk zijn ze ook veel verder met tenders in het OV, en ook daar gaat het wel eens fout. Herinneren we ons de IC West Coast-franchise nog?quote:Op woensdag 29 april 2015 20:08 schreef b2py het volgende:
[..]
In de bouw zijn ze wel een jaar of 10-15 verder met dit soort dingen, en wordt er ook veel meer getenderd.
Blíjven ze bezig ja?quote:Treinreiziger.nl:
Het is niet haalbaar om de intercitytreinen in Hoogeveen te laten stoppen. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van NS en ProRail, meldt RTV Drenthe. De provincie Drenthe had om het onderzoek gevraagd.
wie weet kun je erop promoverenquote:Op woensdag 29 april 2015 20:13 schreef b2py het volgende:
Ik zit even te zoeken naar papers over level playing field met betrekking tot aanbestedingen maar ik kan er niets over vinden. Er is dus geen onderzoek naar gedaan. Misschien moet ik me maar een specialiseren
ja was gisteren alquote:Op woensdag 29 april 2015 20:16 schreef Prins_Pils het volgende:
Even tussendoor:
[..]
Blíjven ze bezig ja?
Tja als je opnieuw gaat aanbesteden blijven twee partijen over. Die hebben al aangeboden. Het zou wel heel gek zijn als die plots iets anders aanbieden. Mogelijk kunnen ze dan de aanbieding van Abellio gebruiken voor infoquote:Op woensdag 29 april 2015 18:36 schreef J.B. het volgende:
Mij lijkt een nieuwe aanbesteding het beste, bij het gunnen aan Arriva zijn de reizigers blijkbaar een stuk slechter af en daarnaast heeft de NS zelf ook actie ondernomen en alles publiek gemaakt; dergelijke eerlijkheid mag mijns inziens ook wel "beloond" worden. De lachende derde is wel Veolia, maar dat zij dan maar zo.
...voor zover het franse moederbedrijf ene reet zin heeft in wat bussen in Limburg. Dat was nooit eerder zo namelijk.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:32 schreef James1988 het volgende:
Als er een heraanbesteding komt, zoals Veolia eist, dan zal er ook wel een nieuw bod worden uitgebracht door Veolia dat beter voldoet aan de eisen.
dit. Aidsdingen.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Bussen zijn trouwens kut, wisten jullie dat al?
Lol, dat gaat wel lukken als je nu de info van Abellio tot je beschikking hebt. Dan gooi je gelijk de prijs omhoog want de provincie heeft bijna geen keuze meer. Als je alleen al bedenkt wat die hele aanbesteding gekost heeft dan is dit toch een slapstick. Dan te bedenken dat Veolia zowat failliet was. Dat was het eigenlijk want het stond te koop.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:32 schreef James1988 het volgende:
Als er een heraanbesteding komt, zoals Veolia eist, dan zal er ook wel een nieuw bod worden uitgebracht door Veolia dat beter voldoet aan de eisen.
mijn vriendin loopt daar stage nu, dus dat zou relaxt zijn.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:16 schreef Prins_Pils het volgende:
Even tussendoor:
[..]
Blíjven ze bezig ja?
Ik zou alle schade op Qbuzz verhalen, die hebben met hun frauduleuze handelen de hele teringbende doelbewust en opzettelijk veroorzaakt. En die zijn dochter van NS dus die hebben geld als water. BLOEDEN!!!quote:Op woensdag 29 april 2015 20:38 schreef Cherna het volgende:
[..]
Lol, dat gaat wel lukken als je nu de info van Abellio tot je beschikking hebt. Dan gooi je gelijk de prijs omhoog want de provincie heeft bijna geen keuze meer. Als je alleen al bedenkt wat die hele aanbesteding gekost heeft dan is dit toch een slapstick. Dan te bedenken dat Veolia zowat failliet was. Dat was het eigenlijk want het stond te koop.
Dat zou je kunnen proberen. Of NS Qbuzz helpt is dan nog maar de vraag. Zeker nu NS dit zelf naar buiten heeft gebracht.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou alle schade op Qbuzz verhalen, die hebben met hun frauduleuze handelen de hele teringbende doelbewust en opzettelijk veroorzaakt. En die zijn dochter van NS dus die hebben geld als water. BLOEDEN!!!
Zonde... Waarom wil NS van locs af, zijn stammen operationeel zoveel duurder dan treinstellen?quote:Op woensdag 29 april 2015 20:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
gisteren zijn NSR 1853, 1847 en 1839 afgevoerd naar HKS Metals in Amsterdam.
de locs zijn 33 jaar oud geworden.
[ [url=https://farm8.staticflickr.com/7690/17101898247_4b03ae107e.jpg]afbeelding ]
[/url]
Broekzak-vestzak he. Al zou het de doodsteek voor Qbuzz zijn, who gives a shit?quote:Op woensdag 29 april 2015 20:53 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat zou je kunnen proberen. Of NS Qbuzz helpt is dan nog maar de vraag. Zeker nu NS dit zelf naar buiten heeft gebracht.
Hoe is het met de 1855. De mooiste loc. Eindhoven.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
gisteren zijn NSR 1853, 1847 en 1839 afgevoerd naar HKS Metals in Amsterdam.
de locs zijn 33 jaar oud geworden.
[ [url=https://farm8.staticflickr.com/7690/17101898247_4b03ae107e.jpg]afbeelding ]
[/url]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |