http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_GPS_satellitesquote:A GPS satellite is a satellite used by the NAVSTAR Global Positioning System (GPS). The first satellite in the system, Navstar 1, was launched February 22, 1978. The GPS satellite constellation is operated by the 50th Space Wing of the United States Air Force.
The GPS satellites circle the Earth at an altitude of about 20,000 km and complete two full orbits every day.[1]
Dat is het uitgangspunt inderdaad.quote:Op dinsdag 28 april 2015 23:55 schreef nikao het volgende:
Leuk! (en hopelijk interessant)
Nog een kleine toevoeging; Ruimtevaart ontkennen en dan geen alternatieve verklaring voor GPS hebben gaat niet samen.
Normaal kom ik hier nooit maar dit topic heeft mijn interesse ook, even volgen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 23:55 schreef nikao het volgende:
Leuk! (en hopelijk interessant)
Nog een kleine toevoeging; Ruimtevaart ontkennen en dan geen alternatieve verklaring voor GPS hebben gaat niet samen.
Even hyperfocus op dit ene specifieke onderwerp, kijken wat er van komt.quote:Op dinsdag 28 april 2015 23:56 schreef theguyver het volgende:
Niet persoonlijk maar wat is het verschil met dit topic en fakery in space?
Bedoel we hebben ook al een moonhoax topic en de meeste maanlanding ontkenners beweren namelijk ook dat we nog niet de ruimte in kunnen, het raket in space probleem.
Mooie OP hoor dat wel!
Waarom zou er uberhaupt een upper limit zijn? en waarom zou dat de hoogte van de GPS-satellieten moeten zijn?quote:Op woensdag 29 april 2015 00:10 schreef El_Matador het volgende:
Er moet een upper limit zijn tot waar de mens kan komen. Dat zou ook de hoogte van die GPS-satellieten moeten zijn, als die 'readings' allemaal echt zijn.
Waar die upper limit ligt, zou interessant zijn ooit es in te duiken.
Upper limit voor raketten.quote:Op woensdag 29 april 2015 00:26 schreef nikao het volgende:
[..]
Waarom zou er uberhaupt een upper limit zijn? en waarom zou dat de hoogte van de GPS-satellieten moeten zijn?
Zie Fakery in Space.quote:
Als de upper limit 20000 kilometer is zit het al 10000 kilometer in de daadwerkelijke ruimte dus als GPS uit satellieten bestaat dan is ruimtevaart verder geen probleem.quote:Op woensdag 29 april 2015 00:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Upper limit voor raketten.
GPS heeft een flinke spread dus hoogte.
Mijn GPS werkt, dus iets pingt mijn precieze lokatie terug, wat is het alternatief?quote:Op woensdag 29 april 2015 00:35 schreef El_Matador het volgende:
Dat wordt geclaimd, hoe weet je of dat waar is?
Precies en omdat ik die ruimtevaart niet geloof, moet die upper limit duidelijk lager liggen. Meer rond de 100-200 km, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 29 april 2015 00:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Als de upper limit 20000 kilometer is zit het al 10000 kilometer in de daadwerkelijke ruimte dus als GPS uit satellieten bestaat dan is ruimtevaart verder geen probleem.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Exosfeer
Omdat ik geen alternatieve verklaring voor GPS heb, en verder geen enkele reden zie om hier aan te twijfelen. Ik heb het niet zelf nagerekend, maar gezien de eisen die je hebt aan de satellieten om overal en altijd GPS te kunnen gebruiken is de hoogte 1 variabele. Met de keus (of eis?) voor een bepaalde omloopsnelheid (halve sidereal dag) en x-aantal satellieten altijd in line of sight kom je op deze hoogte uit.quote:Op woensdag 29 april 2015 00:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zie Fakery in Space.
dat is de boel omdraaien en ik hoop dat je het omgekeerde bedoelt?quote:Op woensdag 29 april 2015 00:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies en omdat ik die ruimtevaart niet geloof, moet die upper limit duidelijk lager liggen. Meer rond de 100-200 km, zou ik zeggen.
Nee, ik draai niks om. Ik zoek een alternatieve verklaring voor GPS op een "acceptabele" hoogte. Net als jogy.quote:Op woensdag 29 april 2015 00:41 schreef nikao het volgende:
[..]
dat is de boel omdraaien en ik hoop dat je het omgekeerde bedoelt?
Maar je redeneert dat je een upper limit nodig hebt die lager ligt dan space OMDAT je niet in ruimtevaart gelooft? Dat is de boel omdraaien. Als de upper limit niet bestaat (waarom zou het uberhaupt?quote:Op woensdag 29 april 2015 00:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik draai niks om. Ik zoek een alternatieve verklaring voor GPS op een "acceptabele" hoogte. Net als jogy.
Meten is wetenquote:Op woensdag 29 april 2015 00:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zie Fakery in Space.
Een alternatieve verklaring voor GPS is nodig om de claim door de criminele goochelaars van NASA onderuit te halen.quote:Op woensdag 29 april 2015 00:47 schreef nikao het volgende:
[..]
Maar je redeneert dat je een upper limit nodig hebt die lager ligt dan space OMDAT je niet in ruimtevaart gelooft? Dat is de boel omdraaien. Als de upper limit niet bestaat (waarom zou het uberhaupt?), dan heb jij dus 1 reden minder om niet in ruimtevaart te geloven.
Tenminste, zo zou het werken mits je open staat voor feiten en het aanpassen van je meningen en geloof op basis van die feiten.
Je kan het volgende proefje doen om een ballon zo hoog mogelijk krijgen!quote:Op woensdag 29 april 2015 00:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik draai niks om. Ik zoek een alternatieve verklaring voor GPS op een "acceptabele" hoogte. Net als jogy.
Nu redeneer je weer andersom. Je zoekt naar een verklaring om de huidige verklaring onderuit te halen. Het klinkt alsof je al zeker bent van je zaak en, net als een gelovige, alleen maar zoekt naar die dingen die dat geloof ondersteunen en al het andere dismiss je gelijk.? Please correct me if I'm wrong, maar je laat nu al 2x een omgekeerde redenatie zien omwille van het vasthouden aan een denkbeeld.quote:Op woensdag 29 april 2015 00:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een alternatieve verklaring voor GPS is nodig om de claim door de criminele goochelaars van NASA onderuit te halen.
Ik ben net zo benieuwd naar die alternatieve verklaring als jij.
nikao, wees niet verward. Dat mensen niet in de ruimte kunnen is een redelijk populaire complottheorie, heb er vrede mee. Baseer je posts op de premisse dat je iemand moet overtuigen dat GPS wel moet bestaan zoals gezegd wordt (Of niet maar ik ga er vanuit dat je de officiële GPS uitleg wel accepteert). Dus, schudt je ongeloof af en ga er op in alsof je het de normaalste zaak van de wereld vindt.quote:Op woensdag 29 april 2015 00:47 schreef nikao het volgende:
[..]
Maar je redeneert dat je een upper limit nodig hebt die lager ligt dan space OMDAT je niet in ruimtevaart gelooft? Dat is de boel omdraaien. Als de upper limit niet bestaat (waarom zou het uberhaupt?), dan heb jij dus 1 reden minder om niet in ruimtevaart te geloven.
Tenminste, zo zou het werken mits je open staat voor feiten en het aanpassen van je meningen en geloof op basis van die feiten.
Ja I know. Punt is alleen dat ik dit al een topic zie worden waarbij de space-fakery-aanhangers alleen maar zeggen; "ja, interessant, wij zijn ook benieuwd naar een alternatieve verklaring zodat we die schufterige NASA @#$@!@ op hun nummer kunnen zetten" .quote:Op woensdag 29 april 2015 00:55 schreef jogy het volgende:
[..]
nikao, wees niet verward. Dat mensen niet in de ruimte kunnen is een redelijk populaire complottheorie, heb er vrede mee. Baseer je posts op de premisse dat je iemand moet overtuigen dat GPS wel moet bestaan zoals gezegd wordt (Of niet maar ik ga er vanuit dat je de officiële GPS uitleg wel accepteert). Dus, schudt je ongeloof af en ga er op in alsof je het de normaalste zaak van de wereld vindt.
Again het is niet alleen NASA die die dingen in een baan om de aarde slingeren!quote:Op woensdag 29 april 2015 00:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een alternatieve verklaring voor GPS is nodig om de claim door de criminele goochelaars van NASA onderuit te halen.
Ik ben net zo benieuwd naar die alternatieve verklaring als jij.
Ik begrijp hetquote:Op woensdag 29 april 2015 00:58 schreef nikao het volgende:
[..]
Ja I know. Punt is alleen dat ik dit al een topic zie worden waarbij de space-fakery-aanhangers alleen maar zeggen; "ja, interessant, wij zijn ook benieuwd naar een alternatieve verklaring zodat we die schufterige NASA @#$@!@ op hun nummer kunnen zetten" .
Noem me naief, maar ik doe af en toe nog een poging om het denkpad te volgen welke de logische is. (al was het alleen maar voor de lurkers, de posters ga je toch niet overtuigen)
Hoe wil je dat voor jaren en jaren in de lucht houden eigenlijk? Als jouw upper limit 100 kilometer (oid) is? Doe eens een gooi. Je weet wat de maximum hoogte is voor bijvoorbeeld vliegtuigen en dergelijken?quote:Op woensdag 29 april 2015 01:07 schreef El_Matador het volgende:
Ballonnen lijken me te onvoorspelbaar. Zoiets als satellieten maar dan op een lagere hoogte, dat kan ik me voorstellen.
En die houden we hier.quote:Heb zelf GPS gebruikt en bij de eerste zag je ook echt drie (toen nog) satellieten in beeld.
Hoeveel daarvan echt is en hoeveel fake is een interessante zoektocht.
Het principe van een satelliet, dus met raketten enzo, maar dan nog in de thermosfeer zoals ie zo mooi genoemd wordt.quote:Op woensdag 29 april 2015 01:11 schreef jogy het volgende:
[..]
Hoe wil je dat voor jaren en jaren in de lucht houden eigenlijk? Als jouw upper limit 100 kilometer (oid) is? Doe eens een gooi. Je weet wat de maximum hoogte is voor bijvoorbeeld vliegtuigen en dergelijken?
[..]
En die houden we hier..
De frequenties waarop GPS werkt zijn juist zo gekozen dat ze zo gemakkelijk mogelijk door de ionosfeer heen gaan. Wat dat betreft zou je andere frequenties verwachten dan.quote:Op woensdag 29 april 2015 01:26 schreef High-on-Fire het volgende:
Misschien werkt GPS wel dmv weerkaatsing van signalen via de ionosfeer.
Dat heeft dus iemand een keer gedaan bij de radioclub waar ik toen lid van was. Dan kan je heel mooi zien welke satellieten je data van krijgt etc. Daarom vind ik het ook zo absurd om iets als GPS of geostationaire satellieten te ontkennen. Een richtantenne maken is niet heel moeilijk, wat het wel heel makkelijk maakt om met wat simpele metingen er achter te komen dat het gemeten signaal alleen van een satelliet kan komen.quote:Op woensdag 29 april 2015 01:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De frequenties waarop GPS werkt zijn juist zo gekozen dat ze zo gemakkelijk mogelijk door de ionosfeer heen gaan. Wat dat betreft zou je andere frequenties verwachten dan.
Dat is vast te stellen / te controleren als je een navigatiesysteem sloopt en gaat meten.
Daarnaast zijn er diverse correcties toegepast om de invloed en vertraging van het signaal door de ionosfeer te corrigeren en de afwijking te minimaliseren, waarbij de precisie het hoogst is voor militaire toepassing (andere frequentie en versleuteling).
http://en.wikipedia.org/wiki/GPS_signals
Als je zelf dingen uitzoekt en meet kan je heel wat dingen ontdekken waarvan je het bestaan alleen maar van een website of uit een boekje kentquote:Op woensdag 29 april 2015 01:46 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat heeft dus iemand een keer gedaan bij de radioclub waar ik toen lid van was. Dan kan je heel mooi zien welke satellieten je data van krijgt etc. Daarom vind ik het ook zo absurd om iets als GPS of geostationaire satellieten te ontkennen. Een richtantenne maken is niet heel moeilijk, wat het wel heel makkelijk maakt om met wat simpele metingen er achter te komen dat het gemeten signaal alleen van een satelliet kan komen.
quote:Op woensdag 29 april 2015 01:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je zelf dingen uitzoekt en meet kan je heel wat dingen ontdekken waarvan je het bestaan alleen maar van een website of uit een boekje kentVandaar dat ik vroeger de Elex / Electuur helemaal kapot heb gelezen en veel heb nagebouwd tot m'n vingers zeerdeden van de brandblaren van de soldeerbout
Het is niet erg om in het leven te twijfelen aan dingen. Je moet jezelf alleen wel in de gelegenheid stellen om echt uit te zoeken hoe iets zit.
Wil je iets uitzoeken? Ga zelf meten, kijken, ontdekken.
moest even zoeken, dit is de enige die ik er van vond!quote:Op woensdag 29 april 2015 08:19 schreef nikao het volgende:
Er zijn natuurlijk bewijzen genoeg voor het feit dat we GPS hebben door middel van een aantal satellieten die op 20.200 km gem. hoogte draaien.
Uitdaging is nu aan Matador en dergelijke om al deze zaken te verklaren op een alternatieve manier.
Tot er een simpeler verklaring komt zijn die satellieten nog altijd de meest eenvoudige verklaring voor GPS.
Zo heet wordt de soep niet gegeten hoor maar in ieder geval niet halverwege de discussie wegvliegen als het te heet onder je voeten wordt, zoietsquote:Op woensdag 29 april 2015 12:00 schreef wuuht het volgende:
''Als je een hypothese hebt moet je die met hand en tand blijven verdedigen of toegeven dat je er naast zit als deze onherroepelijk naar het land der fabelen wordt verwezen.''
Bedoel je hiermee dat als ik een idee post over hoe gps werkt zonder satellieten ik in dit topic moet blijven posten?
Oh dearquote:Op woensdag 29 april 2015 09:41 schreef theguyver het volgende:
[..]
moest even zoeken, dit is de enige die ik er van vond!
Ja klopt, maar heb echt heel lang hier naar moeten zoeken!quote:Op woensdag 29 april 2015 12:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Oh dearDaar zijn verder maar een paar dingen mis mee.
Really? (je verdient voor het bezoeken van het clues forum al kudo's...quote:Op woensdag 29 april 2015 12:13 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja klopt, maar heb echt heel lang hier naar moeten zoeken!
Naar een filmpje of een bericht of iets in die geest waarbij iemand anders ook GPS ontkent.
De bedenker van dit filmpje heeft inderdaad niet goed nagedacht, er is zoveel mis mee.
Maar het is de enige wat ik kon vinden!
Zelfs het clues forum door gespit!
Nou ik kan niet iets specifieks vinden op die site behalve dhet probleem wat de aanleiding in feite is voor dit topic.quote:Op woensdag 29 april 2015 12:46 schreef nikao het volgende:
[..]
Really? (je verdient voor het bezoeken van het clues forum al kudo's...)
Negeren ze het verder dan of wat doen ze met deze kwestie daar dan? Lijkt me niet een klein hiaat in de hele anti-space redenatie.
En dat terwijl er nog een veel simpeler systeem is om het mee te testen:quote:Op woensdag 29 april 2015 12:46 schreef nikao het volgende:
[..]
Really? (je verdient voor het bezoeken van het clues forum al kudo's...)
Negeren ze het verder dan of wat doen ze met deze kwestie daar dan? Lijkt me niet een klein hiaat in de hele anti-space redenatie.
Ik ben geen raketwetenschapper maar dat lijkt me nogal onwerkbaarquote:Op woensdag 29 april 2015 01:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het principe van een satelliet, dus met raketten enzo, maar dan nog in de thermosfeer zoals ie zo mooi genoemd wordt.
Hier een simpele uitleg over waarom satellieten in de ruimte blijven en niet ten prooi vallen aan de zwaartekracht. http://transition.fcc.gov(...)e/kidz/in_space.htmlquote:Op woensdag 29 april 2015 22:09 schreef jogy het volgende:
Fuck, ik begrijp geen flikker van zwaartekracht. De GPS Satellieten hebben daar geen last van zolang ze maar met 14.000 km/u rond de aardbol blijven racen anders donderen ze terug
. Op Aarde is dat extra lastig door de weerstand van de atmosfeer denk ik zomaar en ik wil niet weten hoe snel een satelliet op 100 km rond de aarde moet roteren zonder terug naar aarde te valen, als het al mogelijk is
Ik voel me een beetje beledigd dat je me naar kids zone stuurt en ik schaam me dat ik het nodig heb, bedankt.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:44 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Hier een simpele uitleg over waarom satellieten in de ruimte blijven en niet ten prooi vallen aan de zwaartekracht. http://transition.fcc.gov(...)e/kidz/in_space.html
Haha, ik bedoel er niets mee hoor, weet er zelf ook niet veel van en kwam toevallig zelf op die site uit.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik voel me een beetje beledigd dat je me naar kids zone stuurt en ik schaam me dat ik het nodig heb, bedankt.
Dat geeft ook gelijk een idee van de grote hoogte van die dingenquote:Op woensdag 29 april 2015 22:51 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Haha, ik bedoel er niets mee hoor, weet er zelf ook niet veel van en kwam toevallig zelf op die site uit.
Het is wel vrij duidelijk en basic.
GPS gifje [ afbeelding ]
Gokje het zal vast wel iets te maken hebben met het kostenplaatje.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:39 schreef Izzy73 het volgende:
Goh, wist niet dat de EU zijn eigen navigatiesysteem aan het ontwikkelen is, Galileo.
En dat de Russen ook een eigen systeem hebben GLONASS en ook China is bezig met een eigen systeem.
Het galileo navigatiesysteem zou nauwkeuriger moeten gaan worden dan GPS en rond 2019 actief moeten zijn.
De 1e satelliet is gelanceerd in 2005.
Wel vreemd dat het 14 jaar duurt om dit te maken en het systeem ontworpen is om 12 jaar mee te gaan.![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Galileo_(navigatiesysteem)
Veel van de argumenten waarom de ruimtemissies fake zouden zijn baseren zich op het punt dat het niet mogelijk zou zijn. (raketten zouden niet werken enzo). Als GPS bestaat en er is geen alternatieve verklaring, dan klopt die basis voor die ontkenning niet. Dat komt op z'n zachtst gezet die ontkenningen niet bepaald ten goede.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:25 schreef El_Matador het volgende:
Er zit geen tijdslimiet aan dit topic en dat er nog geen verklaring is voor GPS maakt die Marsfarce en ISS natuurlijk niet opeens echt. Die hebben elk hun eigen geloowaardigheidsproblemen.
Er bestaat geen ruimte om in/door te reizen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:39 schreef nikao het volgende:
Veel van de argumenten waarom de ruimtemissies fake zouden zijn baseren zich op het punt dat het niet mogelijk zou zijn. (raketten zouden niet werken enzo). Als GPS bestaat en er is geen alternatieve verklaring, dan klopt die basis voor die ontkenning niet. Dat komt op z'n zachtst gezet die ontkenningen niet bepaald ten goede.
Het ontneemt je wel een flink argument, als actie=-reactie in de ruimte toch wel blijkt te werken.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:25 schreef El_Matador het volgende:
Er zit geen tijdslimiet aan dit topic en dat er nog geen verklaring is voor GPS maakt die Marsfarce en ISS natuurlijk niet opeens echt. Die hebben elk hun eigen geloowaardigheidsproblemen.
In dat geval (en on topic); hoe werkt GPS volgens jou?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:44 schreef NotYou het volgende:
[..]
Er bestaat geen ruimte om in/door te reizen.
Tuurlijk, maar dit topic gaat specifiek over GPS, vandaar dat we daar even op focussenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 12:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Niet alleen GPS spreekt het tegen, ook geostationaire tv en communicatie satelieten spreken het tegen.
Hehe, ga je op deze manier elk onderwerp stuk voor stuk debunken?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 12:10 schreef jogy het volgende:
Zo, weer even opgeschoond. Probeer het zo neutraal mogelijk te houden in de bewoordingen en specifiek op GPS.
Ik vraag me af wat je gaat doen mocht je een maansteen onder je neus krijgen, en dan heb ik het niet over dat stuk hout wat in Nederlandse handen is.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:25 schreef El_Matador het volgende:
edit: reactie op
Of verifiëren!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 12:36 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Hehe, ga je op deze manier elk onderwerp stuk voor stuk debunken?
Dolgraag, die maanstenen, heb ik al vaak aangegeven.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat je gaat doen mocht je een maansteen onder je neus krijgen, en dan heb ik het niet over dat stuk hout wat in Nederlandse handen is.
Het moet toch een droom zijn voor een Geoloog![]()
Plus Ik las dat je weer met een aantal collega's van het pannama topic naar de locatie gaat, Zie feedback daar staat in de je dus je route gaat bepalen door GPS, dit gebied is best wel heuvelachtig ( ik weet niet precies hoe heuvelachtig het gebied is)
Maar je pikt dan signaal op en dat komt dan van boven, als je dan in een dal zit!
Hoe verklaar je dat?
Betere vraag: Je hebt hierin een stuk bewijs wat niet binnen je hypothese past. Waarom verwerp je de hypothese dan niet?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dolgraag, die maanstenen, heb ik al vaak aangegeven.
Goeie vraag.
GPS an sich is nergens een "bewijs" voor.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Betere vraag: Je hebt hierin een stuk bewijs wat niet binnen je hypothese past. Waarom verwerp je de hypothese dan niet?
Hoe verklaar je dan dat afstand plus snelheid overeenkomt met een orbit op precies die hoogte? En als je uitgaat van vliegtuig hoogte, waarom kunnen mensen op grote afstand van elkaar signalen ontvangen van dezelfde bron, terwijl dat eigenlijk onmogelijk zou moeten zijn met een bron op vliegtuig hoogte?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
GPS an sich is nergens een "bewijs" voor.
Ik zie ruwweg 3 mogelijkheden voor de werking van GPS:
• satellieten die werken op lagere hoogtes - de positiebepaling vindt anders plaats dan die 20.200 km
• "vliegtuigen" - idem
Ook onmogelijk, gezien de gebruikte frequenties niet binnen de range vallen waar je reflectie hebt tegen de ionosfeer.quote:• reflectie tegen de ionosfeer - waarmee die 20.200 km te simuleren valt
Ze zijn allemaal even technisch onmogelijkquote:De eerste en de laatste opties lijken me het meest logisch als mogelijke verklaring.
Genoeg wat ik hier boven al in een aantal posts heb gezet is al behoorlijk veel, in verhouding komt er amper iets terug..quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
GPS an sich is nergens een "bewijs" voor.
Ik zie ruwweg 3 mogelijkheden voor de werking van GPS:
• satellieten die werken op lagere hoogtes - de positiebepaling vindt anders plaats dan die 20.200 km
• "vliegtuigen" - idem
• reflectie tegen de ionosfeer - waarmee die 20.200 km te simuleren valt
De eerste en de laatste opties lijken me het meest logisch als mogelijke verklaring.
Zo'n reflectie lijkt me niet nauwkeurig genoeg. Als de ionosfeer al reflecteert is dat toch niet een mooie spiegel die altijd onder precies dezelfde hoek reflecteert?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:55 schreef theguyver het volgende:
wat??? moet reflecteren via de ionsfeer? en hoe wil je telefoon dat op hoe wat manier doen?
Ja daarom, mja goed hij kan het vast wel even simpel uitleggen hoe..quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zo'n reflectie lijkt me niet nauwkeurig genoeg. Als de ionosfeer al reflecteert is dat toch niet een mooie spiegel die altijd onder precies dezelfde hoek reflecteert?
En dat. De pad-lengte van het signaal varieert dan, en dat is nou net de cruciale factor die nodig is om GPS te laten werken.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zo'n reflectie lijkt me niet nauwkeurig genoeg. Als de ionosfeer al reflecteert is dat toch niet een mooie spiegel die altijd onder precies dezelfde hoek reflecteert?
http://copaseticflow.blog(...)aarp-chemtrails.htmlquote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:25 schreef El_Matador het volgende:
edit: reactie op
Dat kan dus niet, vanwege het punt in mijn vorige post.quote:Op zondag 3 mei 2015 22:05 schreef Tingo het volgende:
[..]
http://copaseticflow.blog(...)aarp-chemtrails.html
Ik vertrouw de mening van de website veel meer dan jouwe mening.quote:Op zondag 3 mei 2015 22:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat kan dus niet, vanwege het punt in mijn vorige post.
Zoek dan voor de gein zelf eens op hoe het GPS systeem werktquote:Op zondag 3 mei 2015 22:20 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik vertrouw de mening van de website veel meer dan jouwe mening.
Nee, je kan de gps satellieten niet zien.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan satellieten zoals de GPS gewoon zien
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Satellite_flare
Hij zegt ook zoals he!quote:Op maandag 4 mei 2015 11:30 schreef wuuht het volgende:
[..]
Nee, je kan de gps satellieten niet zien.
Deze heb ik 'n tijdje terug geposte denk ik:quote:Op maandag 4 mei 2015 13:12 schreef jogy het volgende:
Opgeschoond. Nogmaals, ontopic, neutraal, niet op de persoon. (en voor de rest van de gedragsregels verwijs ik jullie naar de openingspost)
Als er op het cluesforum een specifieke uitleg is over GPS mag deze hier gepost worden, enkel GPS en niets anders. Laat ze maar uitleggen hoe GPS werkt zonder satellieten. En als je met een hypothese komt moet je deze ook inhoudelijk kunnen verdedigen zodat je blijk geeft dat je hetgeen waar je over bericht ook daadwerkelijk begrijpt.
Het is alleen onmogelijk om het GPS signaal/systeem hiermee te verklaren. De afstand tussen bron en ontvanger wordt gebruikt om zeer nauwkeurig de positie te bepalen. Als dit signaal via een steeds veranderende reflectie (de hoogte waar deze reflectie plaatsvind is niet stabiel) gaat varieert ook de afstand die het aflegt, en werkt het systeem dus niet meer.quote:Op maandag 4 mei 2015 13:54 schreef Tingo het volgende:
[..]
Deze heb ik 'n tijdje terug geposte denk ik:
CHEMTRAILS and HAARP - mystery solved?
http://cluesforum.info/viewtopic.php?f=29&t=1761&hilit=gps
Ik denk dat er zijn zeer interessante vragen gesteld in de thread.
Oh,never mind then.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het is alleen onmogelijk om het GPS signaal/systeem hiermee te verklaren. De afstand tussen bron en ontvanger wordt gebruikt om zeer nauwkeurig de positie te bepalen. Als dit signaal via een steeds veranderende reflectie (de hoogte waar deze reflectie plaatsvind is niet stabiel) gaat varieert ook de afstand die het aflegt, en werkt het systeem dus niet meer.
Dat kan best zijnquote:Op maandag 4 mei 2015 14:44 schreef Tingo het volgende:
[..]
Oh,never mind then.
Ik vind de uitleggen,commentaar,discussie in de clues forum thread zeer indrukwekkend,informatief en thought-provoking.
En jouwe mening vertrouw ik niet.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:02 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat kan best zijnHet heeft wat betreft GPS alleen niet zo veel toe te voegen.
Jaja, dat hoef je niet elke x posts weer te herhalen. Dat weet ik ondertussen wel. Dat het geen verlkaring is voor GPS heeft niet zo veel met mijn mening te maken maar met controleerbare technische eigenschappen en natuurkundige processen.quote:
Oh,I see.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:05 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jaja, dat hoef je niet elke x posts weer te herhalen. Dat weet ik ondertussen wel. Dat het geen verlkaring is voor GPS heeft niet zo veel met mijn mening te maken maar met controleerbare technische eigenschappen en natuurkundige processen.
Kan je een beetje een selectie geven uit dat topic? Voor mijn part quotes of iets dergelijks.quote:Op maandag 4 mei 2015 13:54 schreef Tingo het volgende:
[..]
Deze heb ik 'n tijdje terug geposte denk ik:
CHEMTRAILS and HAARP - mystery solved?
http://cluesforum.info/viewtopic.php?f=29&t=1761&hilit=gps
Ik denk dat er zijn zeer interessante vragen gesteld in de thread.
Ze hebben GPS apparatuur op Everest gezet in 1999 volgens wikipedia.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:12 schreef jogy het volgende:
[..]
Kan je een beetje een selectie geven uit dat topic? Voor mijn part quotes of iets dergelijks.
En ook al zou de GPS via dat systeem enigszins accuraat zijn, hoe verklaar je dan GPS bovenop Mount everest? Of GPS op de Oceaan zonder een wolkje aan de lucht?
[ [url=http://thumbs.dreamstime.com/x/24190761http://www.dreamstime.com(...)90761.jpg]afbeelding[/url] ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |