Wtf is dat en hoe werkt het?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:04 schreef Fred0w het volgende:
Vandaag een donderglas aangeschaft:
[ afbeelding ]
Leuk meetinstrument, laat het onweer maar komen.
Als hij kapot is en je vloer blauw is de bliksem erin geslagen. Dus dan zou het weleens kunnen onweren.quote:
Gerrit Hiemstra liet het net ook zien bij zijn weerpraatje in het journaal van 20.00. Misschien even terugkijken, het was een lastige naam.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:56 schreef Koelkastje het volgende:
Ik was dus net foto's aan het maken en toen kwam dit voorbij. Wat is dit voor fenomeen?
[ afbeelding ]
Iriserende wolkenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:01 schreef alors het volgende:
[..]
Gerrit Hiemstra liet het net ook zien bij zijn weerpraatje in het journaal van 20.00. Misschien even terugkijken, het was een lastige naam.
Het heeft de maken met ijskristallen in de lucht en een aanstaande verandering in het weer.
Verrek, dat lijkt er meer opquote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:10 schreef alors het volgende:
[..]
Hij had het over een circumzenitale boog.
Het donderglas is gevuld met gekleurd water waar boven een constante hoeveelheid lucht zit.quote:
Earthquake lightsquote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:56 schreef Koelkastje het volgende:
Ik was dus net foto's aan het maken en toen kwam dit voorbij. Wat is dit voor fenomeen?
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:04 schreef Fred0w het volgende:
Vandaag een donderglas aangeschaft:
[ afbeelding ]
Leuk meetinstrument, laat het onweer maar komen.
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:10 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Earthquake lightsJa man HAARP enzo..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En van al die vrije dagen afgelopen week moet ik vandaag werkenquote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:21 schreef marcel-o het volgende:
Er staat echt 0,0 wind.
Ziet er echt vaag uit boven fabrieken en centrales.
Lang gerekte verticale wolk met n paddestoel er op
Bedankt voor de uitlegquote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:47 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Het donderglas is gevuld met gekleurd water waar boven een constante hoeveelheid lucht zit.
Op de tuit na, is het reservoir gesloten.
Een hoge luchtdruk drukt het water in de tuit omlaag en perst de lucht boven de vloeistof samen. Het water in de tuit gaat omhoog als de luchtdruk daalt. Bij een sterke daling, bijvoorbeeld bij storm of onweer, stijgt het water zo ver dat het eruit druppelt. Dan heb je het "gedonder in de glazen".
Licht bewolkt? Dik pak wolken iets meer naar het Oosten. Regen komt nog wel.quote:Op zondag 3 mei 2015 09:23 schreef computergirl het volgende:
Droog, licht bewolkt te amsterdam. Het zou bagger worden vandaag toch?
Grappig, in Enschede de hele dag zon gehad. Die paar km.. Nu ook weer.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 15:25 schreef Djeez het volgende:
Ik snap niet hoe ze er bij komen dat het mooi, zonnig weer is. Het is hier in Assen zeer zwaar bewolkt en koud
Die hebben een pittige bui nu jaquote:Op zondag 3 mei 2015 11:07 schreef Frutsel het volgende:
als ik buienradar kijk dan verzuipt een deel van Engeland
Eerst dacht ik dat het fris werd komende week, toen zag ik de schaalquote:
Klopt, mijn ouders wonen bij Uelsen en die belden nog dat ze de hele dag in de zon zaten om mij te stangenquote:Op zondag 3 mei 2015 11:05 schreef pfaf het volgende:
[..]
Grappig, in Enschede de hele dag zon gehad. Die paar km.. Nu ook weer.
quote:Op woensdag 29 april 2015 23:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb er zin in dat het een keer warm wordt.
Gisteren nog.quote:Op zondag 3 mei 2015 13:16 schreef Paul het volgende:
[..]idd al hebben we al een paar hele mooie dagen gehad
Hé, nog een modelvliegerquote:Op zondag 3 mei 2015 13:09 schreef Basekid_NZ het volgende:
Hier in Schinveld ook de zweefvliegtuigjes aan de grond moeten houden
Dat klopt, het ene groen kan wat beter tegen de relatief late nachtvorst dan de andere.quote:Op zondag 3 mei 2015 14:43 schreef dick_laurent het volgende:
Loopt de natuur nou echt achter of lijkt dat maar zo?
Ik vraag dat ff omdat me vandaag tijdens een flinke wandeling opviel dat best veel bomen nog compleet kaal zijn.
Zelfs geen kleine groene blaadjes, nee gewoon helemaal kaal alsof t nog januari is.
Uiteraard ook genoeg bomen die wel al in het blad zitten, de verdeling is een beetje 50/50 lijkt t wel.
Maar ik was vandaag gewoon ff verbaasd dat zoveel bomen nog compleet in winterstand staan terwijl het al begin mei is...
En een luchtvochtigheid waar je u tegen zegt.quote:Op zondag 3 mei 2015 14:59 schreef Nattekat het volgende:
Dinsdagochtend flinke kans op stevige (onweers)buien, tevens is het om 9u 's ochtends al rond de 20 graden
[ afbeelding ]
Meer @ WKN / Zware buien tijdens bevrijdingsdag
Leuk bijkomend feitje: Ik moet weer eens werken van 9 tot 18, waar ik er niks van mee krijg
Kut. Zit ik met mijn zware vorm van astma te hijgenquote:Op zondag 3 mei 2015 15:04 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
En een luchtvochtigheid waar je u tegen zegt.
En het is hier nou al zo benauwdquote:Op zondag 3 mei 2015 15:04 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
En een luchtvochtigheid waar je u tegen zegt.
Das nog irritanter toch?quote:Op zondag 3 mei 2015 15:56 schreef Nattekat het volgende:
Zal wel meevallen met de benauwdheid, het ergste zal in de nacht van maandag op dinsdag zijn.
D'r hangt hier wel een lekker fris luchtje buiten. Een beetje zoals na een onweersbui.quote:Op zondag 3 mei 2015 16:15 schreef marcel-o het volgende:
Wat n raar vies weer idd.
Druilerig miezer weer
Maar niet koud.
Hmm ik moet smorgens nog binnen werken. Maar in de middag moet ik Wageningen in om te filmen. Ben bang dat ik met een plu rond moet gaan lopen en hopen dat het af en toe droog blijft. Of in de tent gaan staan..quote:Op zondag 3 mei 2015 14:59 schreef Nattekat het volgende:
Dinsdagochtend flinke kans op stevige (onweers)buien, tevens is het om 9u 's ochtends al rond de 20 graden
[ afbeelding ]
Leuk bijkomend feitje: Ik moet weer eens werken van 9 tot 18, waar ik er niks van mee krijg
09Z, dat is 11:00 in de ochtend. Maar voor dat tijdstip ook zeker lekker warmquote:Op zondag 3 mei 2015 14:59 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Doordat het lang fris is gebleven loopt het inderdaad een paar weken achter op normaal. Vorig jaar liep alles een maand voor, toen was het in februari al zacht. Vandaar dat het daardoor nu misschien extra opvalt.quote:Op zondag 3 mei 2015 14:43 schreef dick_laurent het volgende:
Loopt de natuur nou echt achter of lijkt dat maar zo?
Ik vraag dat ff omdat me vandaag tijdens een flinke wandeling opviel dat best veel bomen nog compleet kaal zijn.
Zelfs geen kleine groene blaadjes, nee gewoon helemaal kaal alsof t nog januari is.
Uiteraard ook genoeg bomen die wel al in het blad zitten, de verdeling is een beetje 50/50 lijkt t wel.
Maar ik was vandaag gewoon ff verbaasd dat zoveel bomen nog compleet in winterstand staan terwijl het al begin mei is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |