Bedankt voor de uitlegquote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:47 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Het donderglas is gevuld met gekleurd water waar boven een constante hoeveelheid lucht zit.
Op de tuit na, is het reservoir gesloten.
Een hoge luchtdruk drukt het water in de tuit omlaag en perst de lucht boven de vloeistof samen. Het water in de tuit gaat omhoog als de luchtdruk daalt. Bij een sterke daling, bijvoorbeeld bij storm of onweer, stijgt het water zo ver dat het eruit druppelt. Dan heb je het "gedonder in de glazen".
Licht bewolkt? Dik pak wolken iets meer naar het Oosten. Regen komt nog wel.quote:Op zondag 3 mei 2015 09:23 schreef computergirl het volgende:
Droog, licht bewolkt te amsterdam. Het zou bagger worden vandaag toch?
Grappig, in Enschede de hele dag zon gehad. Die paar km.. Nu ook weer.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 15:25 schreef Djeez het volgende:
Ik snap niet hoe ze er bij komen dat het mooi, zonnig weer is. Het is hier in Assen zeer zwaar bewolkt en koud
Die hebben een pittige bui nu jaquote:Op zondag 3 mei 2015 11:07 schreef Frutsel het volgende:
als ik buienradar kijk dan verzuipt een deel van Engeland
Eerst dacht ik dat het fris werd komende week, toen zag ik de schaalquote:
Klopt, mijn ouders wonen bij Uelsen en die belden nog dat ze de hele dag in de zon zaten om mij te stangenquote:Op zondag 3 mei 2015 11:05 schreef pfaf het volgende:
[..]
Grappig, in Enschede de hele dag zon gehad. Die paar km.. Nu ook weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |