SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Maar wel nat... WKN / Recordkou in Nederlandquote:Op dinsdag 28 april 2015 14:22 schreef Dven het volgende:
Pluim gaat naar gemiddelde waarden
[ afbeelding ]
Laten we ons eerst focussen op het eerste positieve puntjequote:Op dinsdag 28 april 2015 14:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar wel nat... WKN / Recordkou in Nederland
quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:36 schreef aloa het volgende:
Lange termijn.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moet ook niet te hard waaien op die hoogte voor tornado's volgens mij.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:44 schreef Nattekat het volgende:
Alleen werkt de wind op 300hPa nog niet mee
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar wel voor mooie onweersbuienquote:Op dinsdag 28 april 2015 15:46 schreef aloa het volgende:
[..]
Moet ook niet te hard waaien op die hoogte voor tornado's volgens mij.
twitter:helgavanleur twitterde op dinsdag 28-04-2015 om 15:22:53Tuba! #Waterhoos bij #Hoorn om 12.00 uur http://t.co/6rtdchTbgY reageer retweet
Iemand die aan het stoken is?quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:30 schreef WEST het volgende:
[ afbeelding ]
aparte vage wolk tussen de bloemkoolwolken.
Nee was wel een "wolk"en komt niet van de grond af.quote:
Op welke manier was je van plan de lucht in te gaan dan?quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:38 schreef Nattekat het volgende:
Nog steeds te harde wind om de lucht in te gaan voor mooie plaatjes
Boven de windkracht 4 ga ik niet...
Die foto geeft een flink oogbedrog, het lijkt net uit die schoorsteen te komenquote:Op dinsdag 28 april 2015 16:46 schreef WEST het volgende:
[..]
Nee was wel een "wolk"en komt niet van de grond af.
Dat is ook zo. maar niet veel later was het opgeschoven naar links en uit de schoorsteen komt geen rook.quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die foto geeft een flink oogbedrog, het lijkt net uit die schoorsteen te komen
Zelfde manier als met deze foto:quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:50 schreef hangtime het volgende:
[..]
Op welke manier was je van plan de lucht in te gaan dan?
Gebied in Spanje / Zuid - Frankrijk even paar honderd KM NW blazen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:44 schreef Nattekat het volgende:
Alleen werkt de wind op 300hPa nog niet mee
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:De maand april was een van de zonnigste aprilmaanden ooit. Sinds de officiële zonneschijnmetingen in Nederland in 1909 is het maar vier keer zonniger geweest in de maand april dan dit jaar.
Dat stelt weeronline.nl woensdag.
April 2015 komt uit op gemiddeld over het land circa 240 uur zonneschijn tegen 178 normaal. Daarmee wordt een vijfde plaats behaald in de lijst met zonnigste aprilmaanden.
De zonnigste aprilmaand was in 2007 met 280 zonuren. De maand april in 1937 telde het kleinste aantal: 55,6 zonuren.
Wel was april dit jaar aan de frisse kant. De gemiddelde maandtemperatuur in De Bilt kwam uit op 8,9 graden tegen 9,2 normaal. Het kwam drie nachten tot vorst in De Bilt. Normaal zijn dit er vier.
quote:Op woensdag 29 april 2015 09:13 schreef Dven het volgende:
Wel was april dit jaar aan de frisse kant. De gemiddelde maandtemperatuur in De Bilt kwam uit op 8,9 graden tegen 9,2 normaal. Het kwam drie nachten tot vorst in De Bilt. Normaal zijn dit er vier.
Grrr.quote:Wel was april dit jaar aan de frisse kant. De gemiddelde maandtemperatuur in De Bilt kwam uit op 8,9 graden tegen 9,2 normaal. Het kwam drie nachten tot vorst in De Bilt. Normaal zijn dit er vier.
quote:Op woensdag 29 april 2015 09:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kijk zo maak je me vrolijk wakker2 dochter hebben heeft toch wel zijn voordelen
[ afbeelding ]
Fraaiequote:Op woensdag 29 april 2015 09:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kijk zo maak je me vrolijk wakker2 dochter hebben heeft toch wel zijn voordelen
[ afbeelding ]
Done wou het nog doenquote:
Zeker weten, nog niet eerder op de foto gekregenquote:
8 en 9 mei zien er nog redelijk uitquote:Op woensdag 29 april 2015 11:28 schreef aloa het volgende:
Na het weekend loopt de temperatuur weer op, met een gemiddelde net boven de 15 graden.
[ afbeelding ]
Zo slecht was April niet.quote:Op woensdag 29 april 2015 23:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb er zin in dat het een keer warm wordt.
Mietsen?quote:Op donderdag 30 april 2015 08:16 schreef WEST het volgende:
Één voordeel van het frisse weer. De mietsen zijn er nog niet.
jep die beestjes. En dat is echt een drama als ze er zijn. Ik heb het wel eens gehad dat ik aan het voetballen ben geweest en dat we onder de douche stonden en dat er gewoon een zwarte waas vanaf komt. Ze zijn erg hinderlijk.quote:Op donderdag 30 april 2015 08:22 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Mietsen?
Ah http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Knutten 😊
Dat kan wel, als je onder je zomerjas een vest aandoet.quote:Op donderdag 30 april 2015 10:38 schreef dick_laurent het volgende:
En zonnig!
Maar die koude wind mag nu wel weer gaan opzouten. Het is bijna mei, ik wil op zn minst zonder winterjas inmiddels op de fiets kunnen zitten
Neeeeheeeeequote:Op donderdag 30 april 2015 10:39 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat kan wel, als je onder je zomerjas een vest aandoet.
Stabiel oplopende temperaturen = in principe langere mooie periodes.quote:
Nop, daar heb je echt een koufront voor nodigquote:Op donderdag 30 april 2015 15:24 schreef Ajaxfan het volgende:
Wat ik zat te denken. Kun je deze beredenering redelijk toepassen:
Relatief snel oplopende temperatuur = onstabiele atmosfeer = Grote kans op geknetter?
Hmm touche anders zou het veel vaker zijn als je kijkt naar de schommelingen in Nederland.quote:Op donderdag 30 april 2015 16:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nop, daar heb je echt een koufront voor nodig
Een warmtefront geeft hooguit wat regen.
Dat was in Groningen, in een bui. was met redelijke windstoten erbij.quote:Op donderdag 30 april 2015 20:59 schreef starla het volgende:
[..]
Waar woon je dan?
Hier strakblauwe lucht (Gouda)
Nog kouder dan 1998? Kan me niet voorstellenquote:Op donderdag 30 april 2015 20:26 schreef quirina het volgende:
2015 koudste zomer ever.
In september pas warm.
De zomer moet nog beginnenquote:Op donderdag 30 april 2015 20:26 schreef quirina het volgende:
2015 koudste zomer ever.
In september pas warm.
quote:Op donderdag 30 april 2015 21:04 schreef Scrummie het volgende:
Ik ga naar Gouda verhuizen.
Want starla.
Wtf is dat en hoe werkt het?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:04 schreef Fred0w het volgende:
Vandaag een donderglas aangeschaft:
[ afbeelding ]
Leuk meetinstrument, laat het onweer maar komen.
Als hij kapot is en je vloer blauw is de bliksem erin geslagen. Dus dan zou het weleens kunnen onweren.quote:
Gerrit Hiemstra liet het net ook zien bij zijn weerpraatje in het journaal van 20.00. Misschien even terugkijken, het was een lastige naam.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:56 schreef Koelkastje het volgende:
Ik was dus net foto's aan het maken en toen kwam dit voorbij. Wat is dit voor fenomeen?
[ afbeelding ]
Iriserende wolkenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:01 schreef alors het volgende:
[..]
Gerrit Hiemstra liet het net ook zien bij zijn weerpraatje in het journaal van 20.00. Misschien even terugkijken, het was een lastige naam.
Het heeft de maken met ijskristallen in de lucht en een aanstaande verandering in het weer.
Verrek, dat lijkt er meer opquote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:10 schreef alors het volgende:
[..]
Hij had het over een circumzenitale boog.
Het donderglas is gevuld met gekleurd water waar boven een constante hoeveelheid lucht zit.quote:
Earthquake lightsquote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:56 schreef Koelkastje het volgende:
Ik was dus net foto's aan het maken en toen kwam dit voorbij. Wat is dit voor fenomeen?
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:04 schreef Fred0w het volgende:
Vandaag een donderglas aangeschaft:
[ afbeelding ]
Leuk meetinstrument, laat het onweer maar komen.
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:10 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Earthquake lightsJa man HAARP enzo..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En van al die vrije dagen afgelopen week moet ik vandaag werkenquote:Op zaterdag 2 mei 2015 09:21 schreef marcel-o het volgende:
Er staat echt 0,0 wind.
Ziet er echt vaag uit boven fabrieken en centrales.
Lang gerekte verticale wolk met n paddestoel er op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |