oma? vroeger mocht oma nog niet eens werken.quote:Op vrijdag 17 april 2015 17:13 schreef Jimbo het volgende:
[..]
nee die heeft er al 60jaar aan bijgedragen, mag ze ook een keer op dr luie reet zitten.
Nee, natuurlijk niet.quote:Op donderdag 16 april 2015 20:38 schreef pl4kkie het volgende:
Gaat het kabinet hierdoor valllen? Nou? NOu? NOU?
Partytent, blikbier. Topshow.quote:Op vrijdag 17 april 2015 17:14 schreef Jimbo het volgende:
M aar weet je wat, veel te mooi weer om me druk te maken.
Ik ga maar weer eens in de zon zitten en van mn uitkering genieten![]()
Hoezo menselijkheid? Als iemand schuldig is aan een misdrijf, dan moet hij gestraft worden en als iemand onterecht in Nederland verblijft moet hij uitgezet worden. De enige reden dat we nu deze discussie hebben, is omdat er niet gehandhaafd is.quote:Op vrijdag 17 april 2015 16:10 schreef BarryOSeven het volgende:
Tevens vraag ik me af waarom de VVD over lijken gaat. Dit heeft niets met rechts te maken. Dit heeft met menselijkheid te maken.
Nadat iemand zijn straf heeft uitgezeten, moet hij ook terug in de samenleving kunnen komen. Dat is een beetje een onderliggend idee van onze rechtsspraak en wordt dus juist gehandhaafd.quote:Op vrijdag 17 april 2015 17:19 schreef Coelho het volgende:
[..]
Hoezo menselijkheid? Als iemand schuldig is aan een misdrijf, dan moet hij gestraft worden en als iemand onterecht in Nederland verblijft moet hij uitgezet worden. De enige reden dat we nu deze discussie hebben, is omdat er niet gehandhaafd is.
Je weet toch waar iemand vandaan komt, tenzij hij al zijn papieren heeft kwijtgemaakt of liegt om willens en wetens de procedure te verkloten. In het eerste geval is het een kwestie van terugsturen, in het tweede geval is iemand wat mij betreft zelfs strafbaar.quote:Op vrijdag 17 april 2015 17:25 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nadat iemand zijn straf heeft uitgezeten, moet hij ook terug in de samenleving kunnen komen. Dat is een beetje een onderliggend idee van onze rechtsspraak en wordt dus juist gehandhaafd.
Iemand uitzetten die hier onterecht verblijft komt heel wat meer bij kijken dan gewoon op een willekeurig vliegtuig naar "maakt niet uit waar" zetten. In de tussentijd heeft ieder mens recht op voedsel en onderdak, dus ook deze mensen.
Dat is nou net het grootste probleem, in veel gevallen weten we niet waar iemand vandaan komt, of zelfs maar wie het is, en hebben ze geen identiteitsdocument of geboorteakte bij zich.quote:Op vrijdag 17 april 2015 17:32 schreef Coelho het volgende:
[..]
Je weet toch waar iemand vandaan komt, tenzij hij al zijn papieren heeft kwijtgemaakt of liegt om willens en wetens de procedure te verkloten. In het eerste geval is het een kwestie van terugsturen, in het tweede geval is iemand wat mij betreft zelfs strafbaar.
Zie het dan maar als een manier om ze in het oog te houden tot ze kunnen worden uitgezet. Het is, als het eenmaal zo ver is, een stuk makkelijker om iemand uit te zetten als je weet waar je hem kunt vinden.quote:Ik zie ook wel in dat het probleem groter is dan Nederland, maar er mag mijns inziens nooit een excuus zijn om illegaliteit goed te praten of te stimuleren. En dat doe je wel door mensen onderdak en voedsel aan te bieden.
Tuurlijk niet. De illegalen in kwestie kunnen vast wel pinnen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 17:29 schreef GSbrder het volgende:
Recht op voedsel en onderdak hoeft niet gratis te worden verstrekt, of wel?
Het hoeft in ieder geval niet ook nog eens op het bordje van de schaarse werkenden te komen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 17:29 schreef GSbrder het volgende:
Recht op voedsel en onderdak hoeft niet gratis te worden verstrekt, of wel?
Ik kan me geen compromis voorstellen. Krijgen ze een bed voor twee man en een halve maaltijd?quote:Op vrijdag 17 april 2015 18:22 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe dan ook, ze bakkeleien nog een weekendje door, maandag zijn ze eruit, hebben ze allebei hun punt kunnen maken en hun huid enorm duur verkocht. En gaat over tot de orde van de dag.
"We laten de gemeentes zelf beslissen hoe ze hiermee omgaan"quote:Op vrijdag 17 april 2015 18:26 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik kan me geen compromis voorstellen. Krijgen ze een bed voor twee man en een halve maaltijd?
Daar ben ik ook voorstander van mits het blijft bij het verstrekken van vergunningen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 18:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
"We laten de gemeentes zelf beslissen hoe ze hiermee omgaan"
"Een gemeente kan private initiatieven voor opvang, actief ondersteunen"
Ik dacht heel even dat je hier op Rutte en Samsom doelde, ik werd al licht onpasselijk.quote:Op vrijdag 17 april 2015 18:26 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik kan me geen compromis voorstellen. Krijgen ze een bed voor twee man en een halve maaltijd?
Dit vermoed ik ook.quote:Op vrijdag 17 april 2015 18:22 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe dan ook, ze bakkeleien nog een weekendje door, maandag zijn ze eruit, hebben ze allebei hun punt kunnen maken en hun huid enorm duur verkocht. En gaat over tot de orde van de dag.
Ik zag het net ja. 66% PvdA wil door, maar zelfs 71% van de VVD-achterban. Op zich wel verrassend.quote:Op vrijdag 17 april 2015 18:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit vermoed ik ook.
Uit een onderzoek van EenVandaag net bleek dat de VVD-achterban nog minder op een kabinetscrisis zit te wachten dan die van de PvdA.
Heeft te maken met lonen drukken en de angst in de samenleving nog groter te laten worden.quote:Op vrijdag 17 april 2015 16:10 schreef BarryOSeven het volgende:
Tevens vraag ik me af waarom de VVD over lijken gaat. Dit heeft niets met rechts te maken. Dit heeft met menselijkheid te maken.
Asielzoekers zouden juist erg goedkope arbeid leveren he. Dus waarom wegsturen?quote:Op vrijdag 17 april 2015 18:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heeft te maken met lonen drukken en de angst in de samenleving nog groter te laten worden.
Bemoedigend zelfs.quote:Op vrijdag 17 april 2015 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zag het net ja. 66% PvdA wil door, maar zelfs 71% van de VVD-achterban. Op zich wel verrassend.
Asielzoekers mogen niet werken, dat mag alleen met een Nederlands paspoort of verblijfsvergunning.quote:Op vrijdag 17 april 2015 18:57 schreef waht het volgende:
[..]
Asielzoekers zouden juist erg goedkope arbeid leveren he. Dus waarom wegsturen?
Dat is zo aangepast als de hoge heren goedkope arbeid willen.quote:
U doelt op een generaal pardon?quote:Op vrijdag 17 april 2015 18:59 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is zo aangepast als de hoge heren goedkope arbeid willen.
Bijvoorbeeld. Ik bedoel maar dat deze kwestie helemaal niets met lonen te maken heeft.quote:
Daar zit dus een probleem.quote:Op vrijdag 17 april 2015 18:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Asielzoekers mogen niet werken, dat mag alleen met een Nederlands paspoort of verblijfsvergunning.
Ook bij Maurice de Hont: in zijn poll vindt 51% van de PvdA-aanhang dit de val van het kabinet waard en 44% van die van de VVD.quote:Op vrijdag 17 april 2015 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zag het net ja. 66% PvdA wil door, maar zelfs 71% van de VVD-achterban. Op zich wel verrassend.
Een 'gezond' reservoir aan illegalen zijn nog goedkoper en aan een touwtje te houden. Strafbaar stellen en geen onderdak willen geven helpt daarbij. Gecombineerd met lage straffen en inspecties voor de werkgevers.quote:Op vrijdag 17 april 2015 18:57 schreef waht het volgende:
[..]
Asielzoekers zouden juist erg goedkope arbeid leveren he. Dus waarom wegsturen?
Ik vraag me af hoe dat met de burgers zit.quote:Op vrijdag 17 april 2015 19:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Er is ook gewoon een meerderheid in de Tweede Kamer voor een bad, bed en brood-regeling.
De illegalen van de VS krijgen hun pardon wel. Kwestie van tijd.quote:Op vrijdag 17 april 2015 19:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een 'gezond' reservoir aan illegalen zijn nog goedkoper en aan een touwtje te houden. Strafbaar stellen en geen onderdak willen geven helpt daarbij. Gecombineerd met lage straffen en inspecties voor de werkgevers.
Kijk ook eens naar een land als de VS waar juist jouw 'hoge heren' niets aan illegaliteit willen doen.
Die hebben die Tweede Kamer gekozen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 19:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe dat met de burgers zit.
Uitgeprocedeerde asielzoekers hebben uitgebreide procedures gehad om te kijken of ze hier mogen blijven of dat het veilig/goed genoeg is in hun eigen land. Het resultaat is dus dat het veilig en goed genoeg is in hun eigen land en daarom zijn ze dus uitgeprocedeerd. Vanaf dit moment zijn ze dus simpelweg economische vluchtelingen, oftewel gelukszoekers.quote:Op vrijdag 17 april 2015 16:10 schreef BarryOSeven het volgende:
Niet erkend worden als mens. Dat is toch niet iets wat je als beschaafd land moet willen?quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:54 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Uitgeprocedeerde asielzoekers hebben uitgebreide procedures gehad om te kijken of ze hier mogen blijven of dat het veilig/goed genoeg is in hun eigen land. Het resultaat is dus dat het veilig en goed genoeg is in hun eigen land en daarom zijn ze dus uitgeprocedeerd. Vanaf dit moment zijn ze dus simpelweg economische vluchtelingen, oftewel gelukszoekers.
Daar moet je de grens trekken, hoewel ik de gehele mensheid alle luxe, vrijheid en welvaart gun die wij hebben, kunnen wij als Nederland dat gewoon niet aan. We zijn een veel te klein land. Hoe flexibeler je bent met die grens, hoe meer asielzoekers zullen komen en dan gaat het van kwaad tot erger.
Ik ben dolblij dat de PvdA in ieder geval erkend dat de uitgeprocedeerde asielzoekers zo snel mogelijk ons land moeten verlaten, dat was enkele jaren geleden nog anders namelijk. Maar wat moet je doen als ze niet weg gaan? Het maakt de Nederlandse staat machteloos en het betekent dat wij dus niet meer de baas zijn in ons eigen land. Je kan honderd brieven schrijven en procedures starten om die groep uitgeprocedeerde asielzoekers weg te krijgen, maar als ze koste van het kost niet gaan dan moet je toch wat.
Daarom dat ik vind dat deze specifieke groep dan maar gewoon niet meer erkend moet worden door de staat. Dat betekent dus dat ze geen recht meer hebben op bescherming door de staat, want ze mogen hier in eerste instantie helemaal niet zijn. Oftewel geen bed, bad, brood of wat dan ook. Als ze dat willen moeten ze maar terug gaan naar hun eigen land.
We zijn in Nederland te geciviliseerd geworden, veel te soft en te slap. Dat gaat de ondergang worden van het Westen, omdat alle niet-westerse beschavingen totaal niet zo zijn. Nogmaals die mensen mogen hier helemaal niet eens zijn, ze behoren onze bescherming en waaren&normen die gepaard gaan met ons beschaafde land niet eens te krijgen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 22:01 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Niet erkend worden als mens. Dat is toch niet iets wat je als beschaafd land moet willen?
Als het hier op aan komt kunnen we nog veel leren van de Amerikanen. Nederland is veel te links als het gaat om asielbeleid en integratiebeleid.quote:Krijg ze op een andere manier het land uit, maar niet door ze op straat te laten dood gaan straks. Amerikaanse taferelen. Bah
Och, gewoon wat nuttigs doen kan best.quote:Op vrijdag 17 april 2015 18:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. De illegalen in kwestie kunnen vast wel pinnen.
Ze mogen wel werken, alleen niet in dienstverband. Ik denk aan schoffelen met behoud van bed, bad en brood.quote:Op vrijdag 17 april 2015 18:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Asielzoekers mogen niet werken, dat mag alleen met een Nederlands paspoort of verblijfsvergunning.
Het is heel erg raar om iemand te verbieden om te werken.quote:Op vrijdag 17 april 2015 22:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ze mogen wel werken, alleen niet in dienstverband. Ik denk aan schoffelen met behoud van bed, bad en brood.
Te geciviliseerd? Of zijn beschaving en openbare fatsoensnormen al een tijdje op de terugtocht?quote:Op vrijdag 17 april 2015 22:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
We zijn in Nederland te geciviliseerd geworden, veel te soft en te slap. Dat gaat de ondergang worden van het Westen
Dat valt niet te garanderen. Procedures moeten gewoon veel sneller en duidelijker en in de tussentijd gewoon opvangen. Probleem ligt volgens mij in eerste instantie bij de overheid.quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:13 schreef Webschip het volgende:
De oplossing lijkt me toch niet zo heel moeilijk: geeft die mensen bed bad en brood onder de voorwaarde dat ze meewerken aan hun uitzetting.
Procedures verlopen toch al snel? Daarnaast heb je ook te maken met pieken en dalen. Dat zou dus geen argument mogen zijn.quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:46 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat valt niet te garanderen. Procedures moeten gewoon veel sneller en duidelijker en in de tussentijd gewoon opvangen. Probleem ligt volgens mij in eerste instantie bij de overheid.
Dat is momenteel al het geval. Het gaat om illegalen die niet willen meewerken aan uitzetting.quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:13 schreef Webschip het volgende:
De oplossing lijkt me toch niet zo heel moeilijk: geeft die mensen bed bad en brood onder de voorwaarde dat ze meewerken aan hun uitzetting.
Dan heb je als overheid de uitgeprocedeerde asielzoekers daadwerkelijk in beeld.
PvdA blij, want ze worden opgevangen. VVD ook blij, want ze zijn in beeld en worden uiteindelijk gewoon uitgezet.
De uitgeprocedeerden hebben dan wat te kiezen. Creperen op straat of bed bad en brood en gehoor geven aan de zoveelste gerechtelijke uitspraak.
Laat me raden: maandag is dit de oplossing en kan het kabinet gewoon verder.
Die gevallen dan geen bed bad en brood.quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is momenteel al het geval. Het gaat om illegalen die niet willen meewerken aan uitzetting.
Die zou de overheid wel bed bad en brood moeten geven. Overheid moet voor die groep nog een oplossing zoeken met landen van herkomst.quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:57 schreef Reya het volgende:
Je hebt dan ook nog de groep die niet uitgezet kan worden, omdat het land van herkomst niet meewerkt.
Is dat zo? Waarom worden ze dan niet binnen een week op het vliegtuig gezet?quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Procedures verlopen toch al snel? Daarnaast heb je ook te maken met pieken en dalen. Dat zou dus geen argument mogen zijn.
Hoe kan je nou binnen een week een hele juridische procedure uitvoeren die ook nog eens betrekking heeft op figuren uit het buitenland - doorgaans rommelige landen, gebrek aan reisdocumenten, trauma's - enzovoorts? Dat is toch compleet niet reeel?quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:00 schreef Tem het volgende:
[..]
Is dat zo? Waarom worden ze dan niet binnen een week op het vliegtuig gezet?
En dan? Lekker laten rondzwerven? En wat doe je met de groep waar Reya terecht op wijst? M.i. is het per saldo voordeliger mensen een absoluut bestaansminimum te bieden in de nacht, en voor de rest zoekt men het maar uit.quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:59 schreef Webschip het volgende:
[..]
Die gevallen dan geen bed bad en brood.
Het gaat hier om mensen die wel uitgezet kunnen worden, maar niet uitgezet willen worden. Alternatief? Opsluiten dan maar?quote:
Dit dus:quote:En wat doe je met de groep waar Reya terecht op wijst?
quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:59 schreef Webschip het volgende:
[..]
Die zou de overheid wel bed bad en brood moeten geven. Overheid moet voor die groep nog een oplossing zoeken met landen van herkomst.
Dat wordt door mensensmokkelaars uitgelegd zo van..."linksom of rechtsom wordt je altijd opgevangen in Nederland". Altijd prijsschieten, en dan heeft de VVD gelijk dat dit extra gevallen aanzuigt. En dan help je het stelsel ook om zeep en is ook niet in belang voor toekomstige echte vluchtelingen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:08 schreef eriksd het volgende:
M.i. is het per saldo voordeliger mensen een absoluut bestaansminimum te bieden in de nacht, en voor de rest zoekt men het maar uit.
En jij denkt dat een mensensmokkelaar met alle geweld een waarheidsgetrouw beeld moet schetsen? Alsof mensen later verhaal gaan halen als het niet klopt, kom nou. Ik vind dat zo'n kunstmatig argument.quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:16 schreef Webschip het volgende:
[..]
Het gaat hier om mensen die wel uitgezet kunnen worden, maar niet uitgezet willen worden. Alternatief? Opsluiten dan maar?
[..]
Dit dus:
[..]
[..]
Dat wordt door mensensmokkelaars uitgelegd zo van..."linksom of rechtsom wordt je altijd opgevangen in Nederland". Altijd prijsschieten, en dan heeft de VVD gelijk dat dit extra gevallen aanzuigt. En dan help je het stelsel ook om zeep en is ook niet in belang voor toekomstige echte vluchtelingen.
Dat zeg ik niet.quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
En jij denkt dat een mensensmokkelaar met alle geweld een waarheidsgetrouw beeld moet schetsen? Alsof mensen later verhaal gaan halen als het niet klopt, kom nou. Ik vind dat zo'n kunstmatig argument.
Ik denk dat je veel afschrikwekkender moet zijn aan de grenzen van Europa. Als die mensen hier eenmaal beland zijn dan volgt een procedure, en eventueel uitzetting. Als dat niet kan - om wat voor reden dan ook - dan heb ik geen probleem met een minimumvoorziening als bed-bad-brood.quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:31 schreef Webschip het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
Het gaat om beeldvorming.
Maar zie ik dat jij het niet eens bent met de VVD op dit punt?
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik denk dat je veel afschrikwekkender moet zijn aan de grenzen van Europa. Als die mensen hier eenmaal beland zijn dan volgt een procedure, en eventueel uitzetting. Als dat niet kan - om wat voor reden dan ook - dan heb ik geen probleem met een minimumvoorziening als bed-bad-brood.
Dan gaan ze formeel akkoord maar zullen in de praktijk flink tegenwerken. Wat wil je dan doen? Alsnog bed, bad en brood stopzetten? Nou in de fase zitten we nu dus al.quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:13 schreef Webschip het volgende:
Dat is niet zozeer het probleemquote:Dan heb je als overheid de uitgeprocedeerde asielzoekers daadwerkelijk in beeld.
Nee hoor, want ze zullen zich verzetten tegen hun uitzetting.quote:PvdA blij, want ze worden opgevangen. VVD ook blij, want ze zijn in beeld en worden uiteindelijk gewoon uitgezet.
De uitgeprocedeerde asielzoekers kunnen kiezen wat ze willen en onze overheid moet er steeds maar aan geloven, logisch dat we dat nu zat zijn.quote:De uitgeprocedeerden hebben dan wat te kiezen. Creperen op straat of bed bad en brood en gehoor geven aan de zoveelste gerechtelijke uitspraak.
Ik ben bang (ook gezien de Kamermeerderheid) dat de VVD bakzeil gaat halen. Reken er maar op dat er veel uitgeprocedeerde asielzoekers hier jaren zullen blijven, uiteindelijk kinderen krijgen die enkel hier zijn opgegroeid en het zou ''onmenselijk'' zijn die terug te sturen naar een ander land. Oftewel, wederom een generaal pardon. Duizenden asielzoekers die hier nooit mochten zijn en twaalf keer zijn uitgeprocedeerd mogen hier tóch blijven. Dat zal op termijn meer en meer asielzoekers aantrekken want ook zij weten op een gegeven moment hoe wij hier werken.quote:Laat me raden: maandag is dit de oplossing en kan het kabinet gewoon verder.
Dat betekent dus dat ze hier nooit meer weggaan en er alles aan zullen doen hun uitzetting onmogelijk te maken. Het enige wat daarop zal volgen is dat ze jarenlang illegaal blijven of op een gegeven moment weer een generaal pardon krijgen. Ik begrijp niet precies waarom PvdA de halve Afrikaanse wereld zo graag naar Nederland wilt halen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik denk dat je veel afschrikwekkender moet zijn aan de grenzen van Europa. Als die mensen hier eenmaal beland zijn dan volgt een procedure, en eventueel uitzetting. Als dat niet kan - om wat voor reden dan ook - dan heb ik geen probleem met een minimumvoorziening als bed-bad-brood.
Dat is onzin. Het is juist de PvdA geweest die het moderne asielbeleid heeft ingezet, en Amerikaanse toestanden heeft voorkomen (Job Cohen).quote:Op zaterdag 18 april 2015 15:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat ze hier nooit meer weggaan en er alles aan zullen doen hun uitzetting onmogelijk te maken. Het enige wat daarop zal volgen is dat ze jarenlang illegaal blijven of op een gegeven moment weer een generaal pardon krijgen. Ik begrijp niet precies waarom PvdA de halve Afrikaanse wereld zo graag naar Nederland wilt halen.
quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is momenteel al het geval. Het gaat om illegalen die niet willen meewerken aan uitzetting.
@Webschip: Dat mag niet. Daarover is al een uitspraak gedaan door Europees Comité voor Sociale Rechten, het comité wat moet controleren of landen zich wel houden aan de regels in het ESH (Europees Sociaal Handvest).quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:59 schreef Webschip het volgende:
[..]
Die gevallen dan geen bed bad en brood.
http://www.coe.int/t/dghl/monitoring/socialcharter/Complaints/CC90Merits_en.pdfquote:The Committee equally considers that the provision of emergency assistance cannot be made conditional upon the willingness of the persons concerned to cooperate in the organisation of their own expulsion.
Voordat de procedure afgerond is en men daarwerkelijk als uitgeprocedeerd wordt bestempeld zijn we toch al weer maanden verder? (of is dat recent aangepast?). Moeten we dan daarna nog eens gaan uitzoeken waar naatoe en hoe ze weer terug moeten? Lijkt mij dat je hier aan de grens veel kritischer moet zijn dan dat je daarna nog eens met die aap op je schouder blijft zitten.quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoe kan je nou binnen een week een hele juridische procedure uitvoeren die ook nog eens betrekking heeft op figuren uit het buitenland - doorgaans rommelige landen, gebrek aan reisdocumenten, trauma's - enzovoorts? Dat is toch compleet niet reeel?
Dat is een internationaal verdrag.quote:Op vrijdag 17 april 2015 18:59 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is zo aangepast als de hoge heren goedkope arbeid willen.
Er was 1 staat in de VS waar ze alle illegale immigranten eens hard aangepakt hadden. Daarna was er niemand meer bereid om de oogst van het land af te halen. Totale oogst mislukt.quote:Op vrijdag 17 april 2015 19:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een 'gezond' reservoir aan illegalen zijn nog goedkoper en aan een touwtje te houden. Strafbaar stellen en geen onderdak willen geven helpt daarbij. Gecombineerd met lage straffen en inspecties voor de werkgevers.
Kijk ook eens naar een land als de VS waar juist jouw 'hoge heren' niets aan illegaliteit willen doen.
Als het economische vluchtelingen betreft dan kan je ze ook onderbrengen ergens in Groningen. Op den duur worden ze het ook best wel zat van lamlendigheid. Zweden heeft deze tactiek ondertussen ook toegepast. Met als resultaat dat asielzoekers gaan klagen over saai en te kleine kamers. Misschien zijn er ook nog landen die ze wel wil opnemen voor Nederland zonder meteen aan mensenrechtenschendingen te doen. Lijkt me niet erg netjes als Nederland de economische vluchtelingen detacheert aan Qutar of ander Arabisch land. Jammer dat we geen overzeese gebiedsdelen meer hebben waar je niet dood gevonden wilt worden. Misschien dat we een dealtje met Denemarken kunnen maken over Groenland.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:54 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Uitgeprocedeerde asielzoekers hebben uitgebreide procedures gehad om te kijken of ze hier mogen blijven of dat het veilig/goed genoeg is in hun eigen land. Het resultaat is dus dat het veilig en goed genoeg is in hun eigen land en daarom zijn ze dus uitgeprocedeerd. Vanaf dit moment zijn ze dus simpelweg economische vluchtelingen, oftewel gelukszoekers.
Daar moet je de grens trekken, hoewel ik de gehele mensheid alle luxe, vrijheid en welvaart gun die wij hebben, kunnen wij als Nederland dat gewoon niet aan. We zijn een veel te klein land. Hoe flexibeler je bent met die grens, hoe meer asielzoekers zullen komen en dan gaat het van kwaad tot erger.
Ik ben dolblij dat de PvdA in ieder geval erkend dat de uitgeprocedeerde asielzoekers zo snel mogelijk ons land moeten verlaten, dat was enkele jaren geleden nog anders namelijk. Maar wat moet je doen als ze niet weg gaan? Het maakt de Nederlandse staat machteloos en het betekent dat wij dus niet meer de baas zijn in ons eigen land. Je kan honderd brieven schrijven en procedures starten om die groep uitgeprocedeerde asielzoekers weg te krijgen, maar als ze koste van het kost niet gaan dan moet je toch wat.
Je zou ook vluchtelingen aanvragen alleen door de ambassades te plekke uit kunnen laten voeren. De rest is persona non grata en krijgt een enkeltje middle of nowhere.quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoe kan je nou binnen een week een hele juridische procedure uitvoeren die ook nog eens betrekking heeft op figuren uit het buitenland - doorgaans rommelige landen, gebrek aan reisdocumenten, trauma's - enzovoorts? Dat is toch compleet niet reeel?
Een oplossing zou zijn dat je elke asielzoeker gratis inent op voorwaarde dat je bloed van ze mag prikken en een DNA laat doen. Aan de hand daarvan kijk je uit welk land (of welk gebied) deze persoon komt. Als de asielzoeker is uitgeprocedeerd worden ze at random in dat land of in dat gebied gedropt, groetjes en een fijn leven toegewenstquote:Op zaterdag 18 april 2015 21:43 schreef Breetai het volgende:
[..]
Je zou ook vluchtelingen aanvragen alleen door de ambassades te plekke uit kunnen laten voeren. De rest is persona non grata en krijgt een enkeltje middle of nowhere.
Leuk maar komt zo iemand daar aan met een vliegtuig zonder geldig inreisdocument dan komen ze meteen terug naar Nederland omdat ze geen toestemming hebben in te reizen en uit Nederland zijn gekomen. Vliegtuigmaatschappijen werken dan ook niet mee in die gevallen want het kost hun geld. Omdat een aantal landen niet meewerken is uitzetten niet mogelijk en soms is zelfs vrijwillige terugkeer niet mogelijk.quote:Op zondag 19 april 2015 05:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Een oplossing zou zijn dat je elke asielzoeker gratis inent op voorwaarde dat je bloed van ze mag prikken en een DNA laat doen. Aan de hand daarvan kijk je uit welk land (of welk gebied) deze persoon komt. Als de asielzoeker is uitgeprocedeerd worden ze at random in dat land of in dat gebied gedropt, groetjes en een fijn leven toegewenst
Je landt dan ook niet op de officiële luchthaven maar bij de eerste de beste landingsplek ergens in dat land. Asielzoekers droppen en wegwezen,quote:Op zondag 19 april 2015 13:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Leuk maar komt zo iemand daar aan met een vliegtuig zonder geldig inreisdocument dan komen ze meteen terug naar Nederland omdat ze geen toestemming hebben in te reizen en uit Nederland zijn gekomen.
Alsof je dat afdoende uit het DNA kan halen.quote:Op zondag 19 april 2015 05:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Een oplossing zou zijn dat je elke asielzoeker gratis inent op voorwaarde dat je bloed van ze mag prikken en een DNA laat doen. Aan de hand daarvan kijk je uit welk land (of welk gebied) deze persoon komt. Als de asielzoeker is uitgeprocedeerd worden ze at random in dat land of in dat gebied gedropt, groetjes en een fijn leven toegewenst
https://www.consanguinita(...)Wig8UCFWfItAodF34AoQquote:Op zondag 19 april 2015 23:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Alsof je dat afdoende uit het DNA kan halen.
Echt bizar wat voor malligheid mensen hier in hun haat verzinnen
Waarbij veel van de huidige conflicten juist komen doordat landsgrenzen dwars door oude leefgebieden van stammen heen zijn getrokken. Nog even afgezien van vele andere praktische en juridische bezwaren. Maar voor ratio is natuurlijk geen plaats naast je domme haat.quote:Op zondag 19 april 2015 23:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
https://www.consanguinita(...)Wig8UCFWfItAodF34AoQ
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |