SPOILER: Wallpapers door SplodgenessaboundsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
hoewel de eps van got niet eindigen zoals bv twin peeks met super cliffhangers, lukt het ze toch vaak om te eindigen met een wtf moment net als die jon fuck you zegt tegen stannis/melissandre en mance afmaaktquote:Op woensdag 15 april 2015 23:06 schreef lord_bono het volgende:
Gelukkig niet inderdaad! Binge watchen is alleen leuk als je alles in een keer kunt zien, al doet dat toch af aan de kijk ervaring van Game of Thrones!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mag het weten
Inderdaad, seizoen 3 had dat met Jaime en Brienne drie maal ofzo. Cliffhanger met het gevangen nomen worden, Jaime's hand en het gevecht met de beer. Zo zijn er nog een hoop te benoemenquote:Op woensdag 15 april 2015 23:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
hoewel de eps van got niet eindigen zoals bv twin peeks met super cliffhangers, lukt het ze toch vaak om te eindigen met een wtf moment net als die jon fuck you zegt tegen stannis/melissandre en mance afmaakt
quote:Op woensdag 15 april 2015 23:11 schreef Joosie200 het volgende:
Sneakpreview aflevering 2 uit de TS:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 15 april 2015 23:34 schreef Awsom het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mag het weten
Afschieten.quote:Op donderdag 16 april 2015 08:05 schreef Ang3l het volgende:
Mensen op Facebook met opmerkingen als "ja ik ga er vanuit dat iedereen de eerste 4 inmiddels wel gezien heeft hoor!" na t plaatsen van een GOT post over afl 4 .... Je zou ze een red wedding toewensen.
Dacht ik ook al aan ja. Maar misschien telt die niet mee omdat die al vroeg stierfquote:Op donderdag 16 april 2015 07:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Cersei vertelde aan het waakbed van Bran (S1) toch dat ze ook eens een zoontje was verloren?
Dan klopt de voorspelling van die heks toch niet?
quote:Op donderdag 16 april 2015 08:16 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Afschieten.
Ik heb nog nooit wat op FB geplaatst wat een ander zou kunnen spoilen.
Wel per ongeluk verteld dat Tywin dood was (ná de USA ep) maar het bleek dat die personen het volgde via rtl5 ofzo.. Ja da's dan kut als je nog bij seizoen 3 bent
Ik zag zonet dat ze allemaal artikelen hadden over de laatste aflevering.quote:Op donderdag 16 april 2015 08:25 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Gelukkig nooit spoilers van GoT gelezen op Facebook.
Alleen wel eens bijna van hun Facebookpagina. Meteen unliked
Ik kwam vorig jaar bijna beelden van Joffreys death tegen en dat ze gingen napraten erover. Terwijl ik die aflevering nog moest zienquote:Op donderdag 16 april 2015 08:27 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik zag zonet dat ze allemaal artikelen hadden over de laatste aflevering.
Zet. dat. niet. op. FB. bitte.
Dat zijn gewoon naaistrekenquote:Op donderdag 16 april 2015 08:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik kwam vorig jaar bijna beelden van Joffreys death tegen en dat ze gingen napraten erover. Terwijl ik die aflevering nog moest zien
Mee eens hoorquote:Op donderdag 16 april 2015 09:11 schreef motorbloempje het volgende:
Gewoon niet volgen op Social media als je de USA versies niet meteen de dag erna kijkt, vrij simpel. Het is logisch dat er na een aflevering ingehaakt wordt op de discussies door de brands op Social media zoals FB en twitter. Die zijn gemaakt en worden gebruikt voor de USA kijkers. Daar als Europeaan over klagen, zie je ook vaak in de comments, zo sneugewoon niet volgen dan.
luister naar moblo zij weet waar ze het over heeftquote:Op donderdag 16 april 2015 09:11 schreef motorbloempje het volgende:
Gewoon niet volgen op Social media als je de USA versies niet meteen de dag erna kijkt, vrij simpel. Het is logisch dat er na een aflevering ingehaakt wordt op de discussies door de brands op Social media zoals FB en twitter. Die zijn gemaakt en worden gebruikt voor de USA kijkers. Daar als Europeaan over klagen, zie je ook vaak in de comments, zo sneugewoon niet volgen dan.
Mijn download was van zulke matige kwaliteit en ik bedacht me dat ik niet een maand wilde wachten op de 5e aflevering. Dus maar niet gedaan. Ben overigens ook nog nergens spoilers tegen gekomen van aflevering 2 t/m 4.quote:Op donderdag 16 april 2015 09:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Shit man, ik wilde die eerste ep gaan downen, zie ik dat er dus vier eps zijn geleaked. Wordt verdomd lastig om spoilers te ontlopen dus ik ga ze vandaag of morgen maar gewoon binge-watchen.
Ik kijk ook liever in HD maar ben wel aan mindere kwaliteit gewend dus dat overleef ik wel.quote:Op donderdag 16 april 2015 09:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn download was van zulke matige kwaliteit en ik bedacht me dat ik niet een maand wilde wachten op de 5e aflevering. Dus maar niet gedaan. Ben overigens ook nog nergens spoilers tegen gekomen van aflevering 2 t/m 4.
Kan ook in de vorm van flashbacks zijnquote:Op donderdag 16 april 2015 09:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
"Nee, x gaat niet dood, want x zit ook bij de cast van het volgende seizoen."
fijn ook dat ze dat meteen even aan je doorgeeftquote:Op donderdag 16 april 2015 09:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik kijk ook liever in HD maar ben wel aan mindere kwaliteit gewend dus dat overleef ik wel.Ben gewoon banger dat ik ergens een grote spoiler tegenkom. Ik ben zelf wel vrij voorzichtig maar m'n vrouw is teveel bezig met alles rond shows die we kijken en dan kom ik de spoilers via haar te weten.
"Nee, x gaat niet dood, want x zit ook bij de cast van het volgende seizoen." - "Waarom check je dat dan?! Geen spoilers!" - "Ja, ik wilde even kijken hoe oud x was."
![]()
![]()
Vrouwen en hun obsessie met leeftijd.
Gewoon twee spoilers al bij TWD.
![]()
Dat is me ook wel eens overkomen. Echt irritant is dat.quote:Op donderdag 16 april 2015 09:40 schreef planethugo het volgende:
[..]
fijn ook dat ze dat meteen even aan je doorgeeft
ik ben vaker ook huiverig bij series als ik wil weten wie een bepaalde acteur nog eens is. Bagger dat je dan op imdb ziet van welk tot welk jaar ze in die serie gespeeld hebben en hoeveel afleveringen dat zijn. Dan kan je meestal wel aanvoelen als iemand aan zijn einde gaat komen
tell me about it...quote:
in de vorige topicquote:Op donderdag 16 april 2015 09:10 schreef Isabeau het volgende:
Deze nog niet hier gezien (kan er overheen gekeken hebben):
zonde!quote:Op donderdag 16 april 2015 09:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Shit man, ik wilde die eerste ep gaan downen, zie ik dat er dus vier eps zijn geleaked. Wordt verdomd lastig om spoilers te ontlopen dus ik ga ze vandaag of morgen maar gewoon binge-watchen.
Als je wacht totdat op de Nederlandse televisie is geweest kun je wel 2 jaar wachten.quote:Op donderdag 16 april 2015 09:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mee eens hoorEr zijn altijd mensen die het nog niet gezien hebben, maar hoelang moet je wachten? Eén dag? twee? een week? Tot het op de Nederlandse tv is geweest? Op dvd/blue ray uitgebracht? Wat?
Idd heel simpel. Alleen nu met de gelekte 2-4 afleveringen vind ik ook dat toch weer net wat anders. Sommigen kijken t meteen (legaal) via HBO maar hebben dus geen 2-4 gezien.quote:Op donderdag 16 april 2015 09:11 schreef motorbloempje het volgende:
Dit dus. Je wordt nu gewoon gedwongen ook alvast 2 t/m 4 te kijken omdat social media er al op los gaatquote:Op donderdag 16 april 2015 09:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik wist het ook niet, maar ZO"N ENORME WOWOMGBBQ!!!11 spoiler is het ook weer niet.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:10 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Hier deze week in de FOK-review van de eerste episode heb ik in ieder geval een dikke, vette, zeer vervelende spoiler voor een end verder in de seizoenen van GOT gelezen... en dat nadat er vermeld stond dat er geen spoilers in zouden staan.... gelijk in de eerste alinea was 't al raak.... dus vermijden die FOK-reviews. En als je de schrijver er dan op wijst gaat ie nog heel eigenwijs arrogant lopen doen...
Ik zal er niet specifiek op ingaan... maar ik vond van wel.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:21 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik wist het ook niet, maar ZO"N ENORME WOWOMGBBQ!!!11 spoiler is het ook weer niet.
Zoals? DM het maar, heb de boeken gelezen.quote:Op donderdag 16 april 2015 14:10 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Hier deze week in de FOK-review van de eerste episode heb ik in ieder geval een dikke, vette, zeer vervelende spoiler voor een end verder in de seizoenen van GOT gelezen... en dat nadat er vermeld stond dat er geen spoilers in zouden staan.... gelijk in de eerste alinea was 't al raak.... dus vermijden die FOK-reviews. En als je de schrijver er dan op wijst gaat ie nog heel eigenwijs arrogant lopen doen...
ALS het zo is, vind ik het een mooie ontwikkelingquote:Op donderdag 16 april 2015 14:22 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Ik zal er niet specifiek op ingaan... maar ik vond van wel.
Het betreft namelijk een ontwikkeling die we totaal nog niet gezien hebben in de serie.
Dit, overdreven gezeik op fok.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:50 schreef ems. het volgende:
Ik ben letterlijk nog nooit gespoilerd voor welke serie dan ook. Jullie doen echt iets heel erg fout
Het gaat er niet om of 't een leuke of slechte ontwikkeling is, het gaat erom dat 't een spoiler is.quote:Op donderdag 16 april 2015 15:54 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
ALS het zo is, vind ik het een mooie ontwikkeling
Ik in een potje Dota 2 over Joffrey en Tywin.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:50 schreef ems. het volgende:
Ik ben letterlijk nog nooit gespoilerd voor welke serie dan ook. Jullie doen echt iets heel erg fout
Spoilers upvoten ze gelukkig nietquote:Op donderdag 16 april 2015 16:31 schreef Evi_90 het volgende:
Ik heb zelfs nog geen spoilers op 9gag gezien.
Ben blij als deze 3 weken voorbij zijn, dan heb ik de afleveringen gezien en is dat gezeik over spoilers ook weer klaar.
Ja, dat is kut en kan je weinig aan doen. Maar afgezien van dat soort randomness is het echt niet moeilijk om spoilers te vermijdenquote:Op donderdag 16 april 2015 16:51 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik in een potje Dota 2 over Joffrey en Tywin.heel willekeurig
Check meestal alleen de hotpage dus dat is dan wel fijn.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:51 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Spoilers upvoten ze gelukkig niet
Succes daarmee. Dan moet je binnen een paar weken de boeken uithebben en stoppen met het kijken naar de serie haha.quote:Op donderdag 16 april 2015 17:07 schreef DutchSL het volgende:
Maar ben nu zelf met de boeken begonnen, dus zal vanzelf wel mezelf "spoilen" als ik de serie inhaal
De boeken zijn nog wel vrij pittigquote:Op donderdag 16 april 2015 17:44 schreef Mr.Major het volgende:
"Als je gespoiled wordt ben je dom bezig".
Ik denk het niet schat. Ik zat in het vorige topic op de toen laatste pagina, iemand vond het leuk om daar te zeggen wat er gebeurde met die en die in aflevering vier. Je komt ze overal tegen omdat mensen hun irritante bakkes niet kunnen houden.
[..]
Succes daarmee. Dan moet je binnen een paar weken de boeken uithebben en stoppen met het kijken naar de serie haha.
Zal dit seizoen niet meer lukken neequote:Op donderdag 16 april 2015 17:44 schreef Mr.Major het volgende:
"Als je gespoiled wordt ben je dom bezig".
Ik denk het niet schat. Ik zat in het vorige topic op de toen laatste pagina, iemand vond het leuk om daar te zeggen wat er gebeurde met die en die in aflevering vier. Je komt ze overal tegen omdat mensen hun irritante bakkes niet kunnen houden.
[..]
Succes daarmee. Dan moet je binnen een paar weken de boeken uithebben en stoppen met het kijken naar de serie haha.
De serie is nu juist bezig de boeken in te halen. Als boeklezer heb ik al een paar nieuwe dingen gezienquote:Op donderdag 16 april 2015 17:07 schreef DutchSL het volgende:
Ik heb in al die seizoenen maar 1x een spoiler gelezen en dat ging over iets dat uiteindelijk helemaal niet in de serie is gebeurd![]()
Maar ben nu zelf met de boeken begonnen, dus zal vanzelf wel mezelf "spoilen" als ik de serie inhaal
Boek 4 wel pittig, maar boek 5 was ik zo door heenquote:Op donderdag 16 april 2015 20:57 schreef Poesopstokje het volgende:
Boek 1/2/3 vlieg je doorheen, 4/5 is inderdaad erg pittig..
Ik kijk ook zondagavondquote:Op donderdag 16 april 2015 21:21 schreef Evi_90 het volgende:
[..]
Boek 4 wel pittig, maar boek 5 was ik zo door heen![]()
Ik denk dat ik trouwens ep02 zondagavond ga kijken, ben volgende week druk en ik ben niet zo geduldig...
Zo had ik het nog niet eens bekekenquote:Op donderdag 16 april 2015 21:30 schreef Poesopstokje het volgende:
In alle rust en dan ben ik de comments op FOK! voor
Boek 1 had ik in een pauze ingelast van een halfjaar ofzo en nu boek 2 ben ik ook al een maand in bezigquote:Op donderdag 16 april 2015 20:57 schreef Poesopstokje het volgende:
Boek 1/2/3 vlieg je doorheen, 4/5 is inderdaad erg pittig..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik las de 1e comment op de torrent van the red wedding.. iedereen dood en ik geloofde het niet want waarom zou je zoveel van de maincast killenquote:Op donderdag 16 april 2015 16:51 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik in een potje Dota 2 over Joffrey en Tywin.heel willekeurig
Daario uit de boekenquote:Op vrijdag 17 april 2015 11:44 schreef turance het volgende:
Plaatje van 9Gag, Seriepersonages vs. boekpersonages.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:32 schreef Joosie200 het volgende:
Dan verkies ik toch echt de cast van de serie boven de boekomschrijvingen
Soms werken dingen in boeken vast prima, maar een blauwharige man met goudgeverfde snor zou in de serie alleen maar lachstuipen opwekkenquote:Op vrijdag 17 april 2015 11:44 schreef turance het volgende:
Plaatje van 9Gag, Seriepersonages vs. boekpersonages.
[ afbeelding ]
Gister toevallig die scene op de dvd met commentaar bekeken. Dan zien Catelyn en Robb de scene (de acteurs dus) zelf voor t eerst. Helemaal in tranen. Best heftige impact voor ze.quote:Op vrijdag 17 april 2015 11:27 schreef DaveDave09 het volgende:
[..]
Ik las de 1e comment op de torrent van the red wedding.. iedereen dood en ik geloofde het niet want waarom zou je zoveel van de maincast killenik geloofde het zelfs niet toen de deuren dicht gingen en catelyn de mouw opstroopte van roose bolton
Dat komt omdat het in de rest van de serie ook zo is gedownplayed. In de boeken is het vrij normaal voor de regio, zitten veel meer characters met blauwe haren in dus dan is hij niet zo'n vreemde eend.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:46 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Soms werken dingen in boeken vast prima, maar een blauwharige man met goudgeverfde snor zou in de serie alleen maar lachstuipen opwekken
Ja heb wel t idee dat ze het fantasy-aspect wat hebben verminderd om t grote publiek iets meer aan te spreken.quote:Op vrijdag 17 april 2015 14:52 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat komt omdat het in de rest van de serie ook zo is gedownplayed. In de boeken is het vrij normaal voor de regio, zitten veel meer characters met blauwe haren in dus dan is hij niet zo'n vreemde eend.
De troon uit de boeken zoals die daar is weer gegeven is wel meer badass
Melisandre ziet er in het boek ook wel een stuk toffer uitquote:Op vrijdag 17 april 2015 15:58 schreef Gezicht het volgende:
Cersei ziet ook wel kneitergeil uit in die tekening uit het boek, nu is Lena Headey natuurlijk ook een milf van jewelste.
Zo'n throneroom zou die scene waarin Tywin in zijn eentje naar Joffrey loopt nog veel vetter makenquote:Op vrijdag 17 april 2015 15:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze hele Throne Room is sowieso epischer dan in de serie
De huidige throne room vind ik wel wat klein verderquote:Op vrijdag 17 april 2015 16:15 schreef Romanus het volgende:
[..]
Zo'n throneroom zou die scene waarin Tywin in zijn eentje naar Joffrey loopt nog veel vetter makenAl is de huidige throneroom ook niet onaardig
Ik vind Cersei en Mellisandre op de tekeningen vooral ordinair en de gecaste dames veel geraffineerder.quote:Op vrijdag 17 april 2015 15:58 schreef Gezicht het volgende:
Cersei ziet ook wel kneitergeil uit in die tekening uit het boek, nu is Lena Headey natuurlijk ook een milf van jewelste.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En waar is Osha met Rickon en Shaggydog? Vond het gemiep tussen Osha en zusje van Jojen Reed wel geinig, lekker bitchyquote:Op vrijdag 17 april 2015 22:53 schreef Awsom het volgende:
Waar is Gendry eigenlijk gebleven? Is die nou al een heel seizoen aan het roeien?
Neequote:Op vrijdag 17 april 2015 23:08 schreef MouzurX het volgende:
Mogen we hier nou eigenlijk al over al die 4 afleveringen praten?
Ik ben dus niet gek! Ik miste Gendry ook al en dacht: die was toch ontsnapt in een roeibootje?quote:Op vrijdag 17 april 2015 22:53 schreef Awsom het volgende:
Waar is Gendry eigenlijk gebleven? Is die nou al een heel seizoen aan het roeien?
Die is weer terug naar Kings Landing volgens mij, maar heeft verder geen verhaallijn dus totaal geen functie om hem te laten zien.quote:Op vrijdag 17 april 2015 23:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben dus niet gek! Ik miste Gendry ook al en dacht: die was toch ontsnapt in een roeibootje?
Oh. Maar het is een (bastaard) zoon van Robert Baratheon! Qua bloed heeft ie meer recht op die hele troon dan Joffrey en Tommen samen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 23:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
Die is weer terug naar Kings Landing volgens mij, maar heeft verder geen verhaallijn dus totaal geen functie om hem te laten zien.
Bastaarden hebben sowieso geen enkel recht op iets. Oneerlijk, maar volgens die wet daar werkt het wel zo.quote:Op vrijdag 17 april 2015 23:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh. Maar het is een (bastaard) zoon van Robert Baratheon! Qua bloed heeft ie meer recht op die hele troon dan Joffrey en Tommen samen.
nedquote:Op zaterdag 18 april 2015 00:12 schreef Mr.Major het volgende:
Als we toch nog eventjes moeten wachten tot de volgende aflevering...
Alvast mijn excuses aan iedereen wiens keuze er niet in staat haha.
Poll: Wie moet er volgens jou op de Iron Throne zitten?
• Stannis Baratheon
• Daenarys Targaryen
• Tommen en Margaery
• Varys
• Bronn
• Davos Seaworth
• Petyr Baelish
• Tyrion Lannister
• Arya Stark
• Anders, namelijk
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Een White Walkerquote:Op zaterdag 18 april 2015 00:12 schreef Mr.Major het volgende:
• Stannis Baratheon
• Daenarys Targaryen
• Tommen en Margaery
• Varys
• Bronn
• Davos Seaworth
• Petyr Baelish
• Tyrion Lannister
• Arya Stark
• Anders, namelijk
Tussenstand:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 18 april 2015 00:36 schreef De-Hamster het volgende:
Mooie serie, ben nu pas in seizoen 4, hoe kan ik de link van deze reeks op mijn iPad openen zodat ik aan het einde van een topic op next kan duwen?
Uhm, Bran Stark vergeten denk k. Dat is nu eigenlijk de wettelijke koning van het Noorden sinds de dood van Robb Stark..quote:Op zaterdag 18 april 2015 00:12 schreef Mr.Major het volgende:
• Stannis Baratheon
• Daenarys Targaryen
• Tommen en Margaery
• Varys
• Bronn
• Davos Seaworth
• Petyr Baelish
• Tyrion Lannister
• Arya Stark
• Anders, namelijk
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Waarom werden al die bastaarden dan vermoord na de dood van Robert?quote:Op vrijdag 17 april 2015 23:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Bastaarden hebben sowieso geen enkel recht op iets. Oneerlijk, maar volgens die wet daar werkt het wel zo.
En met welk leger wil hij de troon veroveren
winds of winter, brrrrrquote:
Je bent ons allerqueen Cersei vergeten, samen met Jaimequote:Op zaterdag 18 april 2015 00:12 schreef Mr.Major het volgende:
• Stannis Baratheon
• Daenarys Targaryen
• Tommen en Margaery
• Varys
• Bronn
• Davos Seaworth
• Petyr Baelish
• Tyrion Lannister
• Arya Stark
• Anders, namelijk
Tussenstand:
[ afbeelding ]
een bastaard van robert heeft meer recht op de troon dan de kinderen van cerseiquote:Op zaterdag 18 april 2015 08:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Waarom werden al die bastaarden dan vermoord na de dood van Robert?
Maar Stannis komt dáár weer voor.quote:Op zaterdag 18 april 2015 11:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
een bastaard van robert heeft meer recht op de troon dan de kinderen van cersei
John Snow nadat hij alle legers in het noorden heeft aangevoerd en het gevaar heeft uitgeroeid!quote:Op zaterdag 18 april 2015 00:12 schreef Mr.Major het volgende:
• Stannis Baratheon
• Daenarys Targaryen
• Tommen en Margaery
• Varys
• Bronn
• Davos Seaworth
• Petyr Baelish
• Tyrion Lannister
• Arya Stark
• Anders, namelijk
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ja maar wat heb je aan een koning die niets weetquote:Op zaterdag 18 april 2015 11:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
John Snow nadat hij alle legers in het noorden heeft aangevoerd en het gevaar heeft uitgeroeid!
Dat is de ironie! iedereen blijft dat maar roepen, maar eigenlijk weet hij *alles*! Alles!quote:Op zaterdag 18 april 2015 11:47 schreef Karstman het volgende:
Ja maar wat heb je aan een koning die niets weet
true, maar stannis was toen nog in dragon stone en was geen onderdeel van the gotquote:Op zaterdag 18 april 2015 11:40 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Maar Stannis komt dáár weer voor.
"badumtsss"quote:Op zaterdag 18 april 2015 11:47 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ja maar wat heb je aan een koning die niets weet
Haha. Zou kunnen en we weten ook niet wie z'n moeder is, misschien is die wel iets stieken ook een noble en heeft ie ineens een dubbele claimquote:Op zaterdag 18 april 2015 11:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is de ironie! iedereen blijft dat maar roepen, maar eigenlijk weet hij *alles*! Alles!
Littlefingerquote:Op zaterdag 18 april 2015 00:12 schreef Mr.Major het volgende:
• Stannis Baratheon
• Daenarys Targaryen
• Tommen en Margaery
• Varys
• Bronn
• Davos Seaworth
• Petyr Baelish
• Tyrion Lannister
• Arya Stark
• Anders, namelijk
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Stannis zat in de council lieve schat. Die is gevlucht zodra Robert op sterven lag.quote:Op zaterdag 18 april 2015 11:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
true, maar stannis was toen nog in dragon stone en was geen onderdeel van the got
klopt, toen het moorden van de kinderen begon was hij op dragonstone, omdat hij wist dat hij geen schijn van kans maakte met alle lannisters in kingslandingquote:Op zaterdag 18 april 2015 12:02 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Stannis zat in de council lieve schat. Die is gevlucht zodra Robert op sterven lag.
+ Stannis was de eerste die de troon opeiste daarna.
Ik vergat de /sarcasmoff.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:07 schreef Slayage het volgende:
[..]
klopt, toen het moorden van de kinderen begon was hij op dragonstone, omdat hij wist dat hij geen schijn van kans maakte met alle lannisters in kingslanding
en stumper broertje van emwel jammer dat ie zo slecht werd uitgebeeld in de serie
![]()
lieve schat
quote:
Dany kan Mereen al niet eens onder controle houden zegquote:Op zaterdag 18 april 2015 12:43 schreef Fok-it het volgende:
Liever Dany op de troon dan. Alles beter dan Stannis
quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:07 schreef Slayage het volgende:
[..]
en stumper broertje van emwel jammer dat ie zo slecht werd uitgebeeld in de serie
![]()
Ik denk dat Jaime, tegen wil en dank, best een heel aardige koning zou zijn.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:43 schreef Fok-it het volgende:
Stannis vind ik maar een eikel. Bedoelt het misschien goed, maar ik mag hem niet. Vooral ook omdat hij naar die kut van een Melissandre luistert en zijn dochtertje opsluit omdat ze toevallig een huidaandoening heeft. Bah.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:43 schreef Fok-it het volgende:
Eigenlijk denk ik dat ook welquote:Op zaterdag 18 april 2015 12:46 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik denk dat Jaime, tegen wil en dank, best een heel aardige koning zou zijn.
quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Stannis vind ik maar een eikel. Bedoelt het misschien goed, maar ik mag hem niet. Vooral ook omdat hij naar die kut van een Melissandre luistert en zijn dochtertje opsluit omdat ze toevallig een huidaandoening heeft. Bah.
Dany zou nog wel kunnen, maar dan moet ze eerst de film 'How to train your dragon' kijken of zo. Misschien dat ze iemand vindt die haar dat kan leren, dan zou ze wel weer potentieel hebben. Nu niet.
Samen met Littlefingerquote:
blijft leukquote:
waaruit blijkt dat?quote:Ik denk dat Jaime, tegen wil en dank, best een heel aardige koning zou zijn.
Misschien vlucht hij nu wel uit Kingslanding om Brianne te zoekenquote:Op zaterdag 18 april 2015 12:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
blijft leuk
[..]
waaruit blijkt dat?
enige wat jamie wil is cersei ballen, nu cersei niet meer wil geven is zijn wereld ingestort
Ik kan me de eerdere seizoenen herinneren waar alle boeklezers Stannis toch wel een behoorlijk redelijke kandidaat voor de troon vonden terwijl de meeste seriekijkers hem maar een slappe willoze trekpop van een puur kwaadaardige doodscult annex religie vonden. Nu is hij de populairste kandidaat voor de troon. 'Wat is er veranderd?', vraag ik me af.quote:Op zaterdag 18 april 2015 00:12 schreef Mr.Major het volgende:
• Stannis Baratheon
• Daenarys Targaryen
• Tommen en Margaery
• Varys
• Bronn
• Davos Seaworth
• Petyr Baelish
• Tyrion Lannister
• Arya Stark
• Anders, namelijk
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Er zou toch wel ergens kennis bewaard moeten zijn over hoe je draken moet trainen, in een of amder oud geschrift of mondelinge overlevering. Het verbaast me eigenlijk dat ze daar nog niet naar gezocht heeft. Zonder die draken gaat ze echt niet zomaar die troon veroveren.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Stannis vind ik maar een eikel. Bedoelt het misschien goed, maar ik mag hem niet. Vooral ook omdat hij naar die kut van een Melissandre luistert en zijn dochtertje opsluit omdat ze toevallig een huidaandoening heeft. Bah.
Dany zou nog wel kunnen, maar dan moet ze eerst de film 'How to train your dragon' kijken of zo. Misschien dat ze iemand vindt die haar dat kan leren, dan zou ze wel weer potentieel hebben. Nu niet.
quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Misschien vlucht hij nu wel uit Kingslanding om Brianne te zoeken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
tyrion las in seizoen 1 boeken over draken besef ik me nu, are you thinking what im thinking?quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Er zou toch wel ergens kennis bewaard moeten zijn over hoe je draken moet trainen, in een of amder oud geschrift of mondelinge overlevering. Het verbaast me eigenlijk dat ze daar nog niet naar gezocht heeft. Zonder die draken gaat ze echt niet zomaar die troon veroveren.
tyrion is wel goed belezen op dat gebied misschien zal hij wel de trainer wordenquote:Op zaterdag 18 april 2015 12:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Er zou toch wel ergens kennis bewaard moeten zijn over hoe je draken moet trainen, in een of amder oud geschrift of mondelinge overlevering. Het verbaast me eigenlijk dat ze daar nog niet naar gezocht heeft. Zonder die draken gaat ze echt niet zomaar die troon veroveren.
Daarbij vind ik Daenerys te naief en onverstandig voor die positie. Stannis is wel slim, maar ook hard en gevoelloos. Tommen is het tegenovergestelde, veel te zwak, maar misschien kan hij nog wel in zijn rol groeien hoewel ik niet denk dat hij daar lang de tijd voor krijgt.
Ik denk dat Varys nog het meest geschikt is. Maar die maakt weinig kans.
Dan nog liever Hodor.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:43 schreef Fok-it het volgende:
Stannis heeft zichzelf bewezen als koning door de 7 kingdoms te redden van de Wildlings.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:57 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ik kan me de eerdere seizoenen herinneren waar alle boeklezers Stannis toch wel een behoorlijk redelijke kandidaat voor de troon vonden terwijl de meeste seriekijkers hem maar een slappe willoze trekpop van een puur kwaadaardige doodscult annex religie vonden. Nu is hij de populairste kandidaat voor de troon. 'Wat is er veranderd?', vraag ik me af.
Ik zie Varys en Tyrion er voor aan om te roepen: Ja hallo! Je hebt dráken. We gaan nu ontdekken hoe je die kunt trainen. Dus dat komt misschien wel goed. Maar dan nog denk ik zelf niet dat het een goede/leuke koningin zal zijn.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zie Varys en Tyrion er voor aan om te roepen: Ja hallo! Je hebt dráken. We gaan nu ontdekken hoe je die kunt trainen. Dus dat komt misschien wel goed. Maar dan nog denk ik zelf niet dat het een goede/leuke koningin zal zijn.
good for you, but keep it to yourself will ya love!quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:10 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, uit pure verveling alle gelekte eps maar gekeken. Niet verkeerd.
Ik mag hier best zeggen dat ik de afleveringen gezien heb. Niet zo janken.quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
good for you, but keep it to yourself will ya love!
Hij bedoelt het toch ook niet negatief?quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik mag hier best zeggen dat ik de afleveringen gezien heb. Niet zo janken.
just sayingquote:Op zaterdag 18 april 2015 13:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik mag hier best zeggen dat ik de afleveringen gezien heb. Niet zo janken.
Danny's Dothraki zouden misschien een bedreiging gevormd kunnen hebben, maar de Wildlings kunnen nog niet eens een onderbemand en ondervoed kasteel innemen met 100 keer zo veel belegeraars als belegerden. Een buitenstaander zou er een angstaanjagend leger van kunnen maken, maar laten we wel wezen, wat daar was stelde niets voor en Tywin had gelijk dat ze hoogstens als een winterse afleiding voor het nieuwe noordelijke bestuur zouden kunnen doorgaan.quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:09 schreef Poesopstokje het volgende:
Stannis heeft zichzelf bewezen als koning door de 7 kingdoms te redden van de Wildlings.
Hij is niet alleen bezig met zichzelf en de troon, maar werkelijk met het koninkrijk. Dát onderscheid hem van de andere kandidaten
De Wall is daar natuurlijk op gebouwd, om wildlings en WW's buiten te houden. Ik denk niet eens dat Stannis' leger er door heen zou komen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:17 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Danny's Dothraki zouden misschien een bedreiging gevormd kunnen hebben, maar de Wildlings kunnen nog niet eens een onderbemand en ondervoed kasteel innemen met 100 keer zo veel belegeraars als belegerden. Een buitenstaander zou er een angstaanjagend leger van kunnen maken, maar laten we wel wezen, wat daar was stelde niets voor en Tywin had gelijk dat ze hoogstens als een winterse afleiding voor het nieuwe noordelijke bestuur zouden kunnen doorgaan.
Het kostte Stannis een enkele cavalerie charge om Mance's leger volledig in de pan te hakken. Behalve als Dragonstone de enige plek in Westeros met paarden is, hebben de Wildlings een probleem. Daarnaast zijn er tientallen zo niet honderden forten in Westeros, allemaal gemaakt om aanvallers buiten te houden. Die boomknuffelaars maken geen schijn van kans.quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:19 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
De Wall is daar natuurlijk op gebouwd, om wildlings en WW's buiten te houden. Ik denk niet eens dat Stannis' leger er door heen zou komen.
Ik vind dat Stannis zich nu wel bewezen heeft, ook met z'n plannen om Winterfell terug te nemen
Er zijn trouwens toch ook verlaten kastelen bij de Wall? Waarom zijn ze dan niet daar doorheen gebroken? Of zijn die tunnels daar echt afgesloten?quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:50 schreef Re het volgende:
als het leger van stannis trouwens zo makkelijk om de wall heen konden, waarom deden de wildlings dat dan eigenlijk niet in omgekeerde richting?
Oehquote:Op zaterdag 18 april 2015 13:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
tyrion las in seizoen 1 boeken over draken besef ik me nu, are you thinking what im thinking?
de meeste zijn afgesloten, eentje niet waar Sam doorheen ging, dat is een geheime doorgangquote:Op zaterdag 18 april 2015 13:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Er zijn trouwens toch ook verlaten kastelen bij de Wall? Waarom zijn ze dan niet daar doorheen gebroken? Of zijn die tunnels daar echt afgesloten?
quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:51 schreef DO2 het volgende:
Dit is wel een interessante theorie die - als je alles op een rijtje zet - een heel voor de hand liggende is, maar waar ik geen moment aan gedacht heb.
http://www.buzzfeed.com/l(...)astamere#.wc73qJP5Jb
Geen directe spoiler, maar als je alles zelf wil uitvogelen zou ik er NIET op klikken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh.
Hmm dan maar proberen er omheen te gaan ja, al weet ik niet hoe het eruitziet aan de rand van the Wall.quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:54 schreef Re het volgende:
[..]
de meeste zijn afgesloten, eentje niet waar Sam doorheen ging, dat is een geheime doorgang
quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]Ja, best overtuigend. Schijnt weer een nieuw licht op de zaken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
here you goquote:Op zaterdag 18 april 2015 13:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
OehDat zou wel cool zijn.
Dat zijn verder sowieso wel de echte hoofdpersonages, dus het zou grappig zijn wel.quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:01 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ja, best overtuigend. Schijnt weer een nieuw licht op de zaken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh.
Maar, zoals in de reacties te lezen valt:quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:01 schreef DO2 het volgende:
Ja, best overtuigend. Schijnt weer een nieuw licht op de zaken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar, zoals in de reacties te lezen valt:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar, zoals in de reacties te lezen valt:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh.
In dit geval zijn er wel duidelijke aanwijzingen te vinden die de theorie heel aannemelijk maken. Maar het is en blijft vooralsnog een theorie, natuurlijk. - Maar ik ben wel overtuigd, eigenlijk.quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:27 schreef Isabeau het volgende:
Of, zoals ook bij de reacties stond: fans zien in bijna iedereen wel een Targaeryan. Ik denk dat het bullshit is.
klinkt overtuigend, zou best kunnen iig, maar of het zo is? grrm knows!quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:31 schreef DO2 het volgende:
[..]
In dit geval zijn er wel duidelijke aanwijzingen te vinden die de theorie heel aannemelijk maken. Maar het is en blijft vooralsnog een theorie, natuurlijk. - Maar ik ben wel overtuigd, eigenlijk.
Omdat er enige kennis vereist is om een beetje zeewaardige schepen te bouwen die achter de muur gewoon niet aanwezig is. Omdat Mance onder tijdsdruk staat. Omdat the Night's Watch ook de zeeën patrouilleert. En dit is misschien een beetje een boekenspoiler, maar Stannis' vloot kwam niet 'makkelijk' om de muur heen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:50 schreef Re het volgende:
als het leger van stannis trouwens zo makkelijk om de wall heen konden, waarom deden de wildlings dat dan eigenlijk niet in omgekeerde richting?
Waarschijnlijk speelt ie gewoon met het idee om zo nog meer zand in onze ogen te strooien. Ik ben alweer iets minder overtuigd.quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
klinkt overtuigend, zou best kunnen iig, maar of het zo is? grrm knows!
Grrm heeft al eens gezegd dat hij dingen van fans heeft gelezen die waar zijn, die het einde al hebben geraden.quote:Op zaterdag 18 april 2015 14:45 schreef Isabeau het volgende:
Als een paar van de vele speculaties die ik al heb gelezen waar zouden zijn dan zou dat op zich wel fantastisch zijnMaar wie weet is de fantasie van de schrijver nog groter dan ons voorstellingsvermogen en komen er hele andere geheimen uit
GRRM baseert z'n laatste boek gewoon op fantheorieënquote:Op zaterdag 18 april 2015 15:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Grrm heeft al eens gezegd dat hij dingen van fans heeft gelezen die waar zijn, die het einde al hebben geraden.
De fans gaan het laatste boek schrijvenquote:Op zaterdag 18 april 2015 16:01 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
GRRM baseert z'n laatste boek gewoon op fantheorieën
quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:21 schreef MouzurX het volgende:
Stannis was toch ten noorden van de muur gekomen met de boot?
wut!?quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vraag me trouwens af of we de Dothraki nog terugzien. Het is denk ik in hun ogen een beetje onrechtmatig dat zij nog steeds de titel Khaleesi voert?
Niemand in heel Westeros vertrouwt Littlefinger. Die gozer gaat echt geen hoge positie meer innemen binnen een koninkrijk.quote:Op zaterdag 18 april 2015 18:10 schreef Joosie200 het volgende:
Danny mag inderdaad wel how to tame your dragon gaan zien ja, zonder daadwerkelijk the mother of dragons uit te hangen zal ze weinig kans maken op een succesvolle overtocht naar Westeros. Zij met Drogon voorop geeft nog twee draken vrij om te verdelen. A song of ice and fire, welnu it takes two to tango, Jon als ijskoning en Danny als vuurkoningin allebei op een draakje naar keuze. Zoveel heb ik als tv-kijker ook wel uit kunnen vogelen. Blijft de hamvraag: Wie van welke house neemt de derde plek in? Littlefinger, Tyrion, Varys, Margaery?
Jon met Danny op de troon met Tyrion als hand of the King, Littlefinger als master of coin, Bronn/the hound als commander of the gold cloaks. Zoiets zie ik wel zittenArya als aanvoerder bij de wall en of aanvoerder van haar eigen Assassin orde. Brandon als ruler of Winterfell, Sansa in de Vale. Jaime als hair of Casterly Rock.
Waarom vielen we wildlings trouwens niet een ander fort aan? Is castle black het enige fort met een 'normale' doorgang in de muur?quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:22 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]![]()
En de wildlings hebben geen boten. Dus die optie viel af.
Ja. Al heeft The Nightfort een geheime doorgang, gebruikt door Bran en Sam.quote:Op zondag 19 april 2015 02:24 schreef Awsom het volgende:
[..]
Is castle black het enige fort met een 'normale' doorgang in de muur?
quote:In the Nightfort there is a hidden gate, known as the Black Gate, that allows passage to the other side of the Wall. It is set deep in a wall of the well at the center of the kitchens and is made of white weirwood with an old wrinkled face on it. Only a brother of the Night's Watch can open the Black Gate, by reciting the vow of the Watch.
Ze is neem ik aan nog steeds hun Khaleesi en ze verovert hele grote steden. Dat laatste zullen ze absoluut respecterenquote:Op zaterdag 18 april 2015 20:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vraag me trouwens af of we de Dothraki nog terugzien. Het is denk ik in hun ogen een beetje onrechtmatig dat zij nog steeds de titel Khaleesi voert?
Stannis heeft een vloot, de wildlings niet.quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:50 schreef Re het volgende:
Ik kan het me niet meer goed herinneren, maar ze hebben haar toch achter gelaten? Khal is toch geen titel die je door bloedlijnen oid krijgt, maar omdat jij de toughest cookie on the block bent? En zij was alleen maar Khaleesi, omdat ze met Khal Drogo was, toen hij dood was gingen ze gelijk bij haar weg en kozen ze een nieuwe Khal, toch?quote:Op zondag 19 april 2015 09:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze is neem ik aan nog steeds hun Khaleesi en ze verovert hele grote steden. Dat laatste zullen ze absoluut respecteren
Moeten ze eerst over de Narrow Sea en dat gaat hem niet worden.quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
A song of fire and ice gaat mijns inziens slaan op de naderende strijd tussen de White Walkers en de rest van de wereld. Het firegedeelte kan op Dany slaan, maar ook op Stannis, de uitverkorene van de Fire God, als we Carice mogen geloven. Daar gaat denkelijk er 1 winnen in de strijd om de kroon en net als zij dan denkt dat alles achter hen ligt, komen die White Walkers.quote:Op zaterdag 18 april 2015 18:10 schreef Joosie200 het volgende:
Danny mag inderdaad wel how to tame your dragon gaan zien ja, zonder daadwerkelijk the mother of dragons uit te hangen zal ze weinig kans maken op een succesvolle overtocht naar Westeros. Zij met Drogon voorop geeft nog twee draken vrij om te verdelen. A song of ice and fire, welnu it takes two to tango, Jon als ijskoning en Danny als vuurkoningin allebei op een draakje naar keuze. Zoveel heb ik als tv-kijker ook wel uit kunnen vogelen. Blijft de hamvraag: Wie van welke house neemt de derde plek in? Littlefinger, Tyrion, Varys, Margaery?
Jon met Danny op de troon met Tyrion als hand of the King, Littlefinger als master of coin, Bronn/the hound als commander of the gold cloaks. Zoiets zie ik wel zittenArya als aanvoerder bij de wall en of aanvoerder van haar eigen Assassin orde. Brandon als ruler of Winterfell, Sansa in de Vale. Jaime als hair of Casterly Rock.
Hmm, kan ook heel goed zo uitpakken inderdaad. Was het ook niet de Red priestress die de focus daar al op gericht had? Want Stannis onderkent wel het probleem van de wildlings, maar gaf ze een keuze om dat onder zijn gezag op te lossen.quote:Op zondag 19 april 2015 10:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
A song of fire and ice gaat mijns inziens slaan op de naderende strijd tussen de White Walkers en de rest van de wereld. Het firegedeelte kan op Dany slaan, maar ook op Stannis, de uitverkorene van de Fire God, als we Carice mogen geloven. Daar gaat denkelijk er 1 winnen in de strijd om de kroon en net als zij dan denkt dat alles achter hen ligt, komen die White Walkers.
Dat vind ik overigens welcbijzonder matig. Nou hebben we genoeg cliffhangers met die lui gehad, en vervolgens zie je ze weer een eeuwigheid niet. Wanneer was die cliffhanger van het leger wat opstond en wegmarcheerde?
Dit ook ja, al is dragonglass schaars dus dat beetje wat ze ooit gevonden hebben kan niet op tegen het leger aan ww denk ik.quote:Op zondag 19 april 2015 10:36 schreef VeX- het volgende:
De geloofwaardigheid en dreiging van de whitewalkers is bij mij verdwenen nadat Sam oog in oog voor een legert whitewalkers stond en hij het gewoon overleefde.
Mwa, met die rol van Gendry is gewoon flink gesleuteld. Zijn meerdere boek characters in 1 geworden. En een hoop verhaallijnen in het gebied waar hij was zijn weggelaten omdat ze ook niet bijster veel toevoegde qua verhaal.quote:Op zondag 19 april 2015 10:49 schreef Joosie200 het volgende:
Idem voor Gendry die ooit in een roeibootje door Daavos was weggestuurd. Niemand die ze voorlopig nog tegen komen qua keycharacters dus *poof* and it's gone.
Gezien de waslijst aan acteurs/actrices en de verwarring die het soms met zich meebrengt (zeker in het begin kan je maar moeilijk snel namen onthouden als je ook nog het verhaal wil volgen) snap ik wel dat ze creatief omspringen in de serie met gebeurtenissen uit de boeken. Het is al gecompliceerd genoeg, zie zoiets maar hapklaar in 60min durende afleveringen x 10 te verfilmen.quote:Op zondag 19 april 2015 11:56 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Mwa, met die rol van Gendry is gewoon flink gesleuteld. Zijn meerdere boek characters in 1 geworden. En een hoop verhaallijnen in het gebied waar hij was zijn weggelaten omdat ze ook niet bijster veel toevoegde qua verhaal.
En qua whitewalkers weten de seriekijkers al meer dan de boeklezers. Daar komen ze nog minder aan bodDat is ook waarom niemand de dreiging serieus nam toen om hulp werd gevraagd in seizoen 2 of 3, omdat het voor hun meer een fabeltje is geworden. Verwacht ergens tegen het eind wel dat de white walkers gezellig op bezoek komen ja.
Dat vind ik juist één van de leukste aspecten van het boekquote:Op zondag 19 april 2015 12:21 schreef Joosie200 het volgende:
Plus zijn keuze om elk hoofdstuk door de ogen van 1 specifiek personage te laten beleven maakt het er ook niet fijner op.
Alleen jammer dat je soms aankomt bij een hoofdstuk van een personage die je totaal niet boeit.quote:Op zondag 19 april 2015 13:39 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat vind ik juist één van de leukste aspecten van het boek
Ja, mja. Ik zuchtte soms weleens in bij wat hoofdstukken van Arya en Bran maar voor de rest vond ik het schrijven altijd tof genoeg om me te blijven lezen. Soms hadden de karakters waar je het niet van verwachtte juist hele toffe hoofdstukken opeens.quote:Op zondag 19 april 2015 14:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je soms aankomt bij een hoofdstuk van een personage die je totaal niet boeit.
Ik vind Catelyn altijd saai. Arya ook muah.quote:Op zondag 19 april 2015 14:10 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja, mja. Ik zuchtte soms weleens in bij wat hoofdstukken van Arya en Bran maar voor de rest vond ik het schrijven altijd tof genoeg om me te blijven lezen. Soms hadden de karakters waar je het niet van verwachtte juist hele toffe hoofdstukken opeens.
Leg uit. Sinds wanneer is Dany in Westeros?quote:Op zondag 19 april 2015 10:23 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Moeten ze eerst over de Narrow Sea en dat gaat hem niet worden.
Bedoelde natuurlijk slavers bay waar je bij nader inzien vrij makkelijk omheen kan rijdenquote:Op zondag 19 april 2015 15:28 schreef MilanILF het volgende:
[..]
Leg uit. Sinds wanneer is Dany in Westeros?
Lannistersquote:Op zondag 19 april 2015 17:28 schreef Poesopstokje het volgende:
De Lannisters zijn altijd heel boeiend om te lezen
Op het hoofdstuk met Tommen waarin hij met zijn kat speelt na.quote:Op zondag 19 april 2015 17:28 schreef Poesopstokje het volgende:
De Lannisters zijn altijd heel boeiend om te lezen
quote:Op zondag 19 april 2015 17:55 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Op het hoofdstuk met Tommen waarin hij met zijn kat speelt na.
Cersei's zijn de bestequote:Op zondag 19 april 2015 18:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Cersei krijgt ook POV hoofdstukken![]()
Ben pas in boek 2
Hij was mooiquote:Op zondag 19 april 2015 20:03 schreef Gezicht het volgende:
Vanavond alvast de tweede aflevering kijken, dan hoef ik morgen dit topic niet de hele dag te mijden.
Ja ik ook, mijn geduld is opquote:Op zondag 19 april 2015 20:03 schreef Gezicht het volgende:
Vanavond alvast de tweede aflevering kijken, dan hoef ik morgen dit topic niet de hele dag te mijden.
quote:
Wie niet?quote:Op zondag 19 april 2015 22:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik zag toen liever Margaery haar poes
Welke obsessie?quote:Op zondag 19 april 2015 22:12 schreef Joosie200 het volgende:
Wie niet?ja Tommen met zijn andere obsessie
Katten is toch wat ie interessanter vindt dan leren wat het is om een prins en later koning te zijn?quote:
Wiens acteerprestaties?quote:Op maandag 20 april 2015 11:52 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het toch maar een saai begin van seizoen 5, acteerprestaties lijken ook wel echt minder te zijn geworden maar dat kan aan mij liggen. Al was het boek rond dit punt in het verhaal ook erg saai
In het algemeen. Het kwam allemaal erg goedkoop over. Maar in principe ergerde ik me er vooral aan bij de stukjes Arya, Jaime en Brienne.quote:
Ja Brienne is niet de beste actrice nee.. Al was het gevecht met the Hound wel erg tof gebracht.quote:Op maandag 20 april 2015 13:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
In het algemeen. Het kwam allemaal erg goedkoop over. Maar in principe ergerde ik me er vooral aan bij de stukjes Arya, Jaime en Brienne.
quote:Op maandag 20 april 2015 13:40 schreef turance het volgende:
Ik vind onze Michiel Huisman als Daario erg goed afgelopen afleveringen
Hij gaat het ook wel ver schoppen in Amerikaquote:Op maandag 20 april 2015 13:41 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]Michiel doet het meer als goed inderdaad.
Ik ook. Nice ass.quote:Op maandag 20 april 2015 13:40 schreef turance het volgende:
Ik vind onze Michiel Huisman als Daario erg goed afgelopen afleveringen
Ik moet zeggen dat ik vorig seizoen me al wat irriteerde aan de acteerperstaties van Arya. De eerste seizoenen viel t me niet zo op omdat het nog echt een kind-acteurtje was. Nu ze ouder wordt denk ik "Meh.....".quote:Op maandag 20 april 2015 13:29 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja Brienne is niet de beste actrice nee.. Al was het gevecht met the Hound wel erg tof gebracht.
Jaime is gewoon heel sneu nu, dan acteert ie dan juist weer goed.![]()
Arya ben ik het wel mee eens, maar die scènes waren in het geheel erg knullig gebracht.
Ik vind t jammer dat Ellaria haar haar afgeknipt heeftquote:Op maandag 20 april 2015 10:08 schreef Poesopstokje het volgende:
Daar gaan we weer!
Cersei en Jaime over ''our daughter''![]()
Jaime die z'n looks weer terugkrijgt met z'n stoppelbaardje![]()
BronnHeerlijke vent.
Sam's speechen Jon die verkozen wordt tot Lord Commander
![]()
Janos Slynt die finaal afging![]()
Sansa en Brienne die elkaar eindelijk ontmoeten. Jammer dat Brienne zo vasthoudend is, beide Stark meiskes willen haar hulp niet, ga dan lekker terug naar Jaime denk ik dan.
Sowieso, waar zou Sansa op dit moment veiliger zijn dan bij Littlefinger?![]()
Arya en JaqenDat beloofd veel goeds. Kan ze straks mooi haar rijtje gaan afwerken.
Tyrion lijkt net een aapje nu, met die baardVarys is wel weer een baas hoor.
Dany met haar misstap om die Mereense af te slachten voor de ogen van het volk.. Ze had de Harpy moeten doden, dat maakt haar écht niet gelijk haar vader. Domme zet.
Ben benieuwd of Drogon nog slachtoffers gaat maken.
Prince Doran is goed gecast, ziet er stoer uitEllaria is een bietje verlept sinds de dood van Oberyn. Volgende week eindelijk haar (stief)dochters in beeld?
De makers waren er zelf ook bang voor, met de slachtingen van seizoen 3 en 4. Maar zonder dat vind ik t nog steeds allesbehalve saai. Ik vind juist een aflevering als in seizoen 4 (nr 9 meen ik), waar echt de HELE afevering draait om een gevecht, saai. Geef mij maar politiek gekonkelquote:Op maandag 20 april 2015 15:21 schreef BeyondTheGreen het volgende:
En echt elk seizoen klagen er mensen dat het te saai is.Voor het niveau van de laatste afleveringen is nu eenmaal opbouw nodig. En ook deze afleveringen hebben enkele erg goede scènes.
Helemaal mee eensquote:Op maandag 20 april 2015 15:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
De makers waren er zelf ook bang voor, met de slachtingen van seizoen 3 en 4. Maar zonder dat vind ik t nog steeds allesbehalve saai. Ik vind juist een aflevering als in seizoen 4 (nr 9 meen ik), waar echt de HELE afevering draait om een gevecht, saai. Geef mij maar politiek gekonkel
Buiten het feit dat ik een aflevering toegewijd aan één ding af en toe een geweldige afwisseling vind, ben ik het met je eens.quote:Op maandag 20 april 2015 15:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
De makers waren er zelf ook bang voor, met de slachtingen van seizoen 3 en 4. Maar zonder dat vind ik t nog steeds allesbehalve saai. Ik vind juist een aflevering als in seizoen 4 (nr 9 meen ik), waar echt de HELE afevering draait om een gevecht, saai. Geef mij maar politiek gekonkel
Ik weet niet eens of t "verwachtingen lager zetten" is, maar "verwachtingen bijstellen voor t soort serie". Als je iedere aflevering vol actie wil dan moet je maar The A-team herhalingen kijkenquote:Op maandag 20 april 2015 15:27 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Buiten het feit dat ik een aflevering toegewijd aan één ding af en toe een geweldige afwisseling vind, ben ik het met je eens.Voor nu kunnen zulke afleveringen als deze soort van teleurstellend zijn, maar als je het seizoen als geheel bekijkt worden ze al een stuk beter.
Gewoon een kwestie van je verwachtingen wat lager zetten en proberen van elke scène te genieten. Arya zal bijvoorbeeld nog heel wat beleven, en Tyrion ook, maar ja, ze moeten eerst nog in Braavos en Meereen aankomen. En daar zijn afleveringen voor nodig.
Sssssss !!!quote:Op maandag 20 april 2015 17:33 schreef padlarf het volgende:
Dany snapt er weer eens niks van. Politieke blunder van formaat.
Seizoen 1 had geweldige dialogen. Dat was echt wat me in de serie trok.quote:Op maandag 20 april 2015 15:26 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Helemaal mee eens![]()
Liever 10 dialogen dan 1 groot gevecht. Die Wall-ep was leuk, maar zo hoeft het van mij niet elke aflevering.
jaquote:Op maandag 20 april 2015 17:49 schreef IsaacCuenca het volgende:
Word in dit topic alleen besproken wat uitgezonden is?
Ser Friendzone heeft Danny al verraden. Behalve als Danny Daario's vaginale voorrechten intrekt denk ik niet dat hij binnenkort een reden heeft om haar ontrouw te zijn.quote:Op maandag 20 april 2015 15:19 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Daario vind ik een kutpersonage. Hopelijk gaat hij nog echt iets bijdragen. Daenerys verraden oid.
Danny is dan ook geen politicus, maar een onvolwassen tiran die regeert bij de gratie van onzinmagie, een messias-complex en de harde plasser die GRM krijgt van een vrouwelijke Britse dictator die het Midden-Oosten regeert.quote:Op maandag 20 april 2015 17:33 schreef padlarf het volgende:
Dany snapt er weer eens niks van. Politieke blunder van formaat.
Nee. Cersei ook.quote:Op maandag 20 april 2015 19:59 schreef Funzel het volgende:
Ben ik de enige die echt een hekel heeft aan Brienne?
Denk je dat ze zomaar advies van een Lannister zal aannemen?quote:Op maandag 20 april 2015 19:42 schreef Repelsteeltju het volgende:
Danny's gelul over de wet is ook achterlijk. Het is niet alsof ze de wetten van de slavendrijvers naadloos over neemt. Haar wil is de wet. Daarom hield ze in het vorige seizoen al die hoorzittingen. Ze zal een paar standaardstraffen hebben. Ze had in ieder geval een standaardcompensatie voor het vee dat haar draken roosterden.
Ze bracht deze persoon om het leven omdat hij buiten haar om handelde niet omdat ze zichzelf laat inperken door een soort van grondwet. Dit was het domste dat ze gedaan heeft sinds ze Jorah verbande. Hopelijk stelt Tyrion daar snel orde op zaken, wat er daar gaande is is gewoon niet om aan te zien.
Personage an sich is wel interessant, maar haar keuzes snap ik niet. Als toch duideijk is dat Arya en Sansa haar hulp niet willen kan ze zich beter ergens anders mee bezig gaan houden dan die nietszeggende eed aan Catelyn, maar dat zou dan ook het einde van haar verhaal in GoT zijn denk ik.quote:Op maandag 20 april 2015 19:59 schreef Funzel het volgende:
Ik denk inderdaad niet dat ze zomaar iets verstandigs zou doen.quote:Op maandag 20 april 2015 20:13 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Denk je dat ze zomaar advies van een Lannister zal aannemen?
quote:Op maandag 20 april 2015 19:28 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ser Friendzone heeft Danny al verraden. Behalve als Danny Daario's vaginale voorrechten intrekt denk ik niet dat hij binnenkort een reden heeft om haar ontrouw te zijn.
[..]
Danny is dan ook geen politicus, maar een onvolwassen tiran die regeert bij de gratie van onzinmagie, een messias-complex en de harde plasser die GRM krijgt van een vrouwelijke Britse dictator die het Midden-Oosten regeert.
kinky kapsel yo!quote:Op maandag 20 april 2015 15:19 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind t jammer dat Ellaria haar haar afgeknipt heeft
Wat is er mis met Brienne?quote:Op maandag 20 april 2015 19:59 schreef Funzel het volgende:
Ze is altijd zo godsgruwelijk humeurig, faalt in alles wat ze doet, houdt zich aan die belofte die ze toch niet kan waarmaken en wordt door iedereen te kakken gezet en reageert dat dan maar af op baas Podrick.quote:
Nope, de hound was nog geniaal om naar te luisteren qua recht voor zijn raap citaten, maar Brienne miept en miept en miept ondanks dat ze haar mannetje wel staat. Quit moaning en man up, oh wacht...quote:Op maandag 20 april 2015 19:59 schreef Funzel het volgende:
QFTquote:Op maandag 20 april 2015 21:37 schreef Weakling het volgende:
Aardige aflevering, maar ik mis nog het venijn.
in het boek is het briljant uitgewerkt, het duurde dagen lang, uiteindelijk werd het beslecht, door een slimme truc van sam the slayer!quote:Snow te makkelijk dat ie leider wordt
mij heeft de serie ook nog niet kunnen pakken, leuke "inleiding" maar niet meer dan datquote:Nee, dit seizoen heeft me nog niet op het puntje van mijn stoel.
Ze is een verloren ziel.quote:Op maandag 20 april 2015 21:17 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ze is altijd zo godsgruwelijk humeurig, faalt in alles wat ze doet, houdt zich aan die belofte die ze toch niet kan waarmaken en wordt door iedereen te kakken gezet en reageert dat dan maar af op baas Podrick.
Heeft duidelijk wet wat van dezelfde genen als 'n broer.quote:Op maandag 20 april 2015 21:58 schreef megamandy het volgende:
De oom van Cersei die niet naar haar luistertGewoon opstaan en weglopen mhuahaha.
Jaime/Bronn/Briennequote:Op maandag 20 april 2015 20:13 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Personage an sich is wel interessant, maar haar keuzes snap ik niet. Als toch duideijk is dat Arya en Sansa haar hulp niet willen kan ze zich beter ergens anders mee bezig gaan houden dan die nietszeggende eed aan Catelyn, maar dat zou dan ook het einde van haar verhaal in GoT zijn denk ik.
Aan de andere kant, de chaos in Mereen is compleet: oude slavendrijvers tegenover de oude slaven. Combat in 3...2...1..quote:Op maandag 20 april 2015 22:44 schreef Fok-it het volgende:
Wel weer erg domme zet van d`r trouwens dat ze hem liet onthoofden
oh ik zat met smart op benedict cumberbatch zijn stem te w88quote:Op maandag 20 april 2015 22:43 schreef Joosie200 het volgende:
Drogon leek verdomd veel op Smaug, of ben ik daarin de enige?
Dacht echt: nu komt het, Smaugception in 3...2...1..quote:Op maandag 20 april 2015 23:06 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
oh ik zat met smart op benedict cumberbatch zijn stem te w88
Wtf am I watchingg??
Staan die tegenover elkaar dan?quote:Op maandag 20 april 2015 22:45 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Aan de andere kant, de chaos in Mereen is compleet: oude slavendrijvers tegenover de oude slaven. Combat in 3...2...1..
Die slaven gingen anders aardig op de vuist met de slavendrijvers/masters toch na de executie?quote:Op maandag 20 april 2015 23:08 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Staan die tegenover elkaar dan?
Dacht dat zij alleen nog de steun had van haar eigen legertje?
Als dat mens Stannis ooit gaat doden word ik heel erg kwaad.quote:Op maandag 20 april 2015 19:59 schreef Funzel het volgende:
Voor een serie? Die hebben tegenwoordig budgetten die niet onder doen voor die van films.quote:Op maandag 20 april 2015 23:38 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Als dat mens Stannis ooit gaat doden word ik heel erg kwaad.
Drogon was overigens echt enorm mooi en goed geanimeerd. En dat voor een serie.
Komt vast wel als Stannis Winterfell gaat aanvallen. En wat er ook nog meer mag gebeuren.quote:Op maandag 20 april 2015 21:37 schreef Weakling het volgende:
Aardige aflevering, maar ik mis nog het venijn. Dat het met Dany eindelijk eens minder goed gaat is wel aardig maar verder in deze aflevering ... meh. Snow te makkelijk dat ie leider wordt, Brienne een scene die verder weinig er toe doet, Arya met als scene wachten voor een dichte deur. Nee, dit seizoen heeft me nog niet op het puntje van mijn stoel.
Ik ken nog geen serie die qua CGI zo goed is als GoT.quote:Op maandag 20 april 2015 23:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voor een serie? Die hebben tegenwoordig budgetten die niet onder doen voor die van films.
aryaaaaquote:Op maandag 20 april 2015 23:16 schreef Joosie200 het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een reden om voor Arya te rooten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |