abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 18 april 2015 @ 13:53:07 #154
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_151799808
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:50 schreef Re het volgende:
als het leger van stannis trouwens zo makkelijk om de wall heen konden, waarom deden de wildlings dat dan eigenlijk niet in omgekeerde richting?
Er zijn trouwens toch ook verlaten kastelen bij de Wall? Waarom zijn ze dan niet daar doorheen gebroken? Of zijn die tunnels daar echt afgesloten?
Oh.
  zaterdag 18 april 2015 @ 13:53:53 #155
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_151799823
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

tyrion las in seizoen 1 boeken over draken besef ik me nu, are you thinking what im thinking?
Oeh :o Dat zou wel cool zijn.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 18 april 2015 @ 13:54:30 #156
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151799833
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:53 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Er zijn trouwens toch ook verlaten kastelen bij de Wall? Waarom zijn ze dan niet daar doorheen gebroken? Of zijn die tunnels daar echt afgesloten?
de meeste zijn afgesloten, eentje niet waar Sam doorheen ging, dat is een geheime doorgang
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 18 april 2015 @ 13:57:19 #157
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_151799871
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:51 schreef DO2 het volgende:
Dit is wel een interessante theorie die - als je alles op een rijtje zet - een heel voor de hand liggende is, maar waar ik geen moment aan gedacht heb.

http://www.buzzfeed.com/l(...)astamere#.wc73qJP5Jb

Geen directe spoiler, maar als je alles zelf wil uitvogelen zou ik er NIET op klikken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh.
  zaterdag 18 april 2015 @ 14:00:12 #158
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_151799915
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:54 schreef Re het volgende:

[..]

de meeste zijn afgesloten, eentje niet waar Sam doorheen ging, dat is een geheime doorgang
Hmm dan maar proberen er omheen te gaan ja, al weet ik niet hoe het eruitziet aan de rand van the Wall.
Oh.
  zaterdag 18 april 2015 @ 14:01:18 #159
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_151799929
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:57 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, best overtuigend. Schijnt weer een nieuw licht op de zaken.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_151799958
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Oeh :o Dat zou wel cool zijn.
here you go

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 18 april 2015 @ 14:07:14 #161
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_151800015
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:01 schreef DO2 het volgende:

[..]

Ja, best overtuigend. Schijnt weer een nieuw licht op de zaken.
Dat zijn verder sowieso wel de echte hoofdpersonages, dus het zou grappig zijn wel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh.
pi_151800099
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:01 schreef DO2 het volgende:

Ja, best overtuigend. Schijnt weer een nieuw licht op de zaken.
Maar, zoals in de reacties te lezen valt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 18 april 2015 @ 14:20:39 #163
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_151800264
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar, zoals in de reacties te lezen valt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zaterdag 18 april 2015 @ 14:25:30 #164
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_151800351
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar, zoals in de reacties te lezen valt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh.
pi_151800387
Of, zoals ook bij de reacties stond: fans zien in bijna iedereen wel een Targaeryan. Ik denk dat het bullshit is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 18 april 2015 @ 14:31:14 #166
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_151800459
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:27 schreef Isabeau het volgende:
Of, zoals ook bij de reacties stond: fans zien in bijna iedereen wel een Targaeryan. Ik denk dat het bullshit is.
In dit geval zijn er wel duidelijke aanwijzingen te vinden die de theorie heel aannemelijk maken. Maar het is en blijft vooralsnog een theorie, natuurlijk. - Maar ik ben wel overtuigd, eigenlijk.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_151800493
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:31 schreef DO2 het volgende:

[..]

In dit geval zijn er wel duidelijke aanwijzingen te vinden die de theorie heel aannemelijk maken. Maar het is en blijft vooralsnog een theorie, natuurlijk. - Maar ik ben wel overtuigd, eigenlijk.
klinkt overtuigend, zou best kunnen iig, maar of het zo is? grrm knows! ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_151800685
Als een paar van de vele speculaties die ik al heb gelezen waar zouden zijn dan zou dat op zich wel fantastisch zijn :D Maar wie weet is de fantasie van de schrijver nog groter dan ons voorstellingsvermogen en komen er hele andere geheimen uit :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151800760
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:50 schreef Re het volgende:
als het leger van stannis trouwens zo makkelijk om de wall heen konden, waarom deden de wildlings dat dan eigenlijk niet in omgekeerde richting?
Omdat er enige kennis vereist is om een beetje zeewaardige schepen te bouwen die achter de muur gewoon niet aanwezig is. Omdat Mance onder tijdsdruk staat. Omdat the Night's Watch ook de zeeën patrouilleert. En dit is misschien een beetje een boekenspoiler, maar Stannis' vloot kwam niet 'makkelijk' om de muur heen.

Maar goed, ze doen het wel, maar alleen voor kleinschalige raids op het land van de Starks. Het is alleen minder geschikt voor grootschalige volksverhuizingen.
“An interesting thing is a good thing.”
  zaterdag 18 april 2015 @ 14:56:23 #170
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_151800866
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

klinkt overtuigend, zou best kunnen iig, maar of het zo is? grrm knows! ;)
Waarschijnlijk speelt ie gewoon met het idee om zo nog meer zand in onze ogen te strooien. Ik ben alweer iets minder overtuigd.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zaterdag 18 april 2015 @ 15:24:58 #171
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_151801296
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 14:45 schreef Isabeau het volgende:
Als een paar van de vele speculaties die ik al heb gelezen waar zouden zijn dan zou dat op zich wel fantastisch zijn :D Maar wie weet is de fantasie van de schrijver nog groter dan ons voorstellingsvermogen en komen er hele andere geheimen uit :7
Grrm heeft al eens gezegd dat hij dingen van fans heeft gelezen die waar zijn, die het einde al hebben geraden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_151801890
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 15:24 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Grrm heeft al eens gezegd dat hij dingen van fans heeft gelezen die waar zijn, die het einde al hebben geraden.
GRRM baseert z'n laatste boek gewoon op fantheorieën :+
  zaterdag 18 april 2015 @ 17:16:53 #173
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_151803430
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 16:01 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

GRRM baseert z'n laatste boek gewoon op fantheorieën :+
De fans gaan het laatste boek schrijven
Oh.
pi_151804449
Danny mag inderdaad wel how to tame your dragon gaan zien ja, zonder daadwerkelijk the mother of dragons uit te hangen zal ze weinig kans maken op een succesvolle overtocht naar Westeros. Zij met Drogon voorop geeft nog twee draken vrij om te verdelen. A song of ice and fire, welnu it takes two to tango, Jon als ijskoning en Danny als vuurkoningin allebei op een draakje naar keuze. Zoveel heb ik als tv-kijker ook wel uit kunnen vogelen. Blijft de hamvraag: Wie van welke house neemt de derde plek in? Littlefinger, Tyrion, Varys, Margaery?

Jon met Danny op de troon met Tyrion als hand of the King, Littlefinger als master of coin, Bronn/the hound als commander of the gold cloaks. Zoiets zie ik wel zitten :D Arya als aanvoerder bij de wall en of aanvoerder van haar eigen Assassin orde. Brandon als ruler of Winterfell, Sansa in de Vale. Jaime als hair of Casterly Rock.
mag het weten
pi_151804561
Fuck dat. Stannis hakt die draken en dany door midden en installeert Jon als Warden of the North en Wall. Stannis trouwt met Margaery wat uiteraard resulteert in een gelukkig stel en een happy kingdom.
Conscience do cost.
  zaterdag 18 april 2015 @ 20:17:28 #176
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_151807677
Als ook Tyrion klootviool voor Daenerys gaat spelen ben ik er helemaal klaar mee. Schandalig hoe makkelijk het dubbeltje telkens haar kant weet om te vallen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  zaterdag 18 april 2015 @ 20:21:59 #177
181126 MouzurX
Misschien?
pi_151807793
Stannis was toch ten noorden van de muur gekomen met de boot?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_151807813
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:21 schreef MouzurX het volgende:
Stannis was toch ten noorden van de muur gekomen met de boot?
:Y
En de wildlings hebben geen boten. Dus die optie viel af.
pi_151808047
Ik vraag me trouwens af of we de Dothraki nog terugzien. Het is denk ik in hun ogen een beetje onrechtmatig dat zij nog steeds de titel Khaleesi voert?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_151814677
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vraag me trouwens af of we de Dothraki nog terugzien. Het is denk ik in hun ogen een beetje onrechtmatig dat zij nog steeds de titel Khaleesi voert?
wut!? :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 19 april 2015 @ 01:29:03 #181
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_151816167
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 18:10 schreef Joosie200 het volgende:
Danny mag inderdaad wel how to tame your dragon gaan zien ja, zonder daadwerkelijk the mother of dragons uit te hangen zal ze weinig kans maken op een succesvolle overtocht naar Westeros. Zij met Drogon voorop geeft nog twee draken vrij om te verdelen. A song of ice and fire, welnu it takes two to tango, Jon als ijskoning en Danny als vuurkoningin allebei op een draakje naar keuze. Zoveel heb ik als tv-kijker ook wel uit kunnen vogelen. Blijft de hamvraag: Wie van welke house neemt de derde plek in? Littlefinger, Tyrion, Varys, Margaery?

Jon met Danny op de troon met Tyrion als hand of the King, Littlefinger als master of coin, Bronn/the hound als commander of the gold cloaks. Zoiets zie ik wel zitten :D Arya als aanvoerder bij de wall en of aanvoerder van haar eigen Assassin orde. Brandon als ruler of Winterfell, Sansa in de Vale. Jaime als hair of Casterly Rock.
Niemand in heel Westeros vertrouwt Littlefinger. Die gozer gaat echt geen hoge positie meer innemen binnen een koninkrijk.
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
  Moderator zondag 19 april 2015 @ 02:24:33 #182
257132 crew  Awsom
pi_151816929
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:22 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

:Y
En de wildlings hebben geen boten. Dus die optie viel af.
Waarom vielen we wildlings trouwens niet een ander fort aan? Is castle black het enige fort met een 'normale' doorgang in de muur?
pi_151817839
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 02:24 schreef Awsom het volgende:

[..]

Is castle black het enige fort met een 'normale' doorgang in de muur?
Ja. Al heeft The Nightfort een geheime doorgang, gebruikt door Bran en Sam.

quote:
In the Nightfort there is a hidden gate, known as the Black Gate, that allows passage to the other side of the Wall. It is set deep in a wall of the well at the center of the kitchens and is made of white weirwood with an old wrinkled face on it. Only a brother of the Night's Watch can open the Black Gate, by reciting the vow of the Watch.
pi_151818670
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vraag me trouwens af of we de Dothraki nog terugzien. Het is denk ik in hun ogen een beetje onrechtmatig dat zij nog steeds de titel Khaleesi voert?
Ze is neem ik aan nog steeds hun Khaleesi en ze verovert hele grote steden. Dat laatste zullen ze absoluut respecteren :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 19 april 2015 @ 10:08:05 #185
66825 Reya
Fier Wallon
pi_151818757
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:50 schreef Re het volgende:
als het leger van stannis trouwens zo makkelijk om de wall heen konden, waarom deden de wildlings dat dan eigenlijk niet in omgekeerde richting?
Stannis heeft een vloot, de wildlings niet.
pi_151818758
Toppieknal dat er weer web-dl versies verschijnen dit seizoen
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_151818764
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 09:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze is neem ik aan nog steeds hun Khaleesi en ze verovert hele grote steden. Dat laatste zullen ze absoluut respecteren :D
Ik kan het me niet meer goed herinneren, maar ze hebben haar toch achter gelaten? Khal is toch geen titel die je door bloedlijnen oid krijgt, maar omdat jij de toughest cookie on the block bent? En zij was alleen maar Khaleesi, omdat ze met Khal Drogo was, toen hij dood was gingen ze gelijk bij haar weg en kozen ze een nieuwe Khal, toch?

Ik dacht ineens, misschien komen die ook nog een keer terug oid, toen ik een beetje zat te denken over welke onlogische plottwists nog om de hoek kunnen komen.

Maar moet wel eerlijk zeggen dat het hoog tijd wordt de vorige seizoenen weer eens aandachtig terug te kijken *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 19 april 2015 @ 10:23:26 #188
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_151818924
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 20:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vraag me trouwens af of we de Dothraki nog terugzien. Het is denk ik in hun ogen een beetje onrechtmatig dat zij nog steeds de titel Khaleesi voert?
Moeten ze eerst over de Narrow Sea en dat gaat hem niet worden.
  zondag 19 april 2015 @ 10:30:51 #189
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_151819011
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 18:10 schreef Joosie200 het volgende:
Danny mag inderdaad wel how to tame your dragon gaan zien ja, zonder daadwerkelijk the mother of dragons uit te hangen zal ze weinig kans maken op een succesvolle overtocht naar Westeros. Zij met Drogon voorop geeft nog twee draken vrij om te verdelen. A song of ice and fire, welnu it takes two to tango, Jon als ijskoning en Danny als vuurkoningin allebei op een draakje naar keuze. Zoveel heb ik als tv-kijker ook wel uit kunnen vogelen. Blijft de hamvraag: Wie van welke house neemt de derde plek in? Littlefinger, Tyrion, Varys, Margaery?

Jon met Danny op de troon met Tyrion als hand of the King, Littlefinger als master of coin, Bronn/the hound als commander of the gold cloaks. Zoiets zie ik wel zitten :D Arya als aanvoerder bij de wall en of aanvoerder van haar eigen Assassin orde. Brandon als ruler of Winterfell, Sansa in de Vale. Jaime als hair of Casterly Rock.
A song of fire and ice gaat mijns inziens slaan op de naderende strijd tussen de White Walkers en de rest van de wereld. Het firegedeelte kan op Dany slaan, maar ook op Stannis, de uitverkorene van de Fire God, als we Carice mogen geloven. Daar gaat denkelijk er 1 winnen in de strijd om de kroon en net als zij dan denkt dat alles achter hen ligt, komen die White Walkers.

Dat vind ik overigens welcbijzonder matig. Nou hebben we genoeg cliffhangers met die lui gehad, en vervolgens zie je ze weer een eeuwigheid niet. Wanneer was die cliffhanger van het leger wat opstond en wegmarcheerde?
Laffe huichelaar
  zondag 19 april 2015 @ 10:36:25 #190
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_151819075
De geloofwaardigheid en dreiging van de whitewalkers is bij mij verdwenen nadat Sam oog in oog voor een legert whitewalkers stond en hij het gewoon overleefde.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_151819247
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 10:30 schreef timmmmm het volgende:

[..]

A song of fire and ice gaat mijns inziens slaan op de naderende strijd tussen de White Walkers en de rest van de wereld. Het firegedeelte kan op Dany slaan, maar ook op Stannis, de uitverkorene van de Fire God, als we Carice mogen geloven. Daar gaat denkelijk er 1 winnen in de strijd om de kroon en net als zij dan denkt dat alles achter hen ligt, komen die White Walkers.

Dat vind ik overigens welcbijzonder matig. Nou hebben we genoeg cliffhangers met die lui gehad, en vervolgens zie je ze weer een eeuwigheid niet. Wanneer was die cliffhanger van het leger wat opstond en wegmarcheerde?
Hmm, kan ook heel goed zo uitpakken inderdaad. Was het ook niet de Red priestress die de focus daar al op gericht had? Want Stannis onderkent wel het probleem van de wildlings, maar gaf ze een keuze om dat onder zijn gezag op te lossen.

Een invasie van ww net nadat Danny voet op Westeros gezet heeft en de troon claimt zou een geniale episode 10 worden plus een flashback naar Ned (want tja winter is coming after all) :Y Dat ze weer terzijde zijn geschoven heeft puur te maken met de drang van GRRM om alles vanuit de POV te beschrijven. Toen Jon en Sam klaar waren met rondzwerven beyond the wall is het sluimerende gevaar voor de ww daarmee direct op een laag pitje komen te staan. Idem voor Gendry die ooit in een roeibootje door Daavos was weggestuurd. Niemand die ze voorlopig nog tegen komen qua keycharacters dus *poof* and it's gone.

quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 10:36 schreef VeX- het volgende:
De geloofwaardigheid en dreiging van de whitewalkers is bij mij verdwenen nadat Sam oog in oog voor een legert whitewalkers stond en hij het gewoon overleefde.
Dit ook ja, al is dragonglass schaars dus dat beetje wat ze ooit gevonden hebben kan niet op tegen het leger aan ww denk ik. :)
mag het weten
pi_151820279
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 10:49 schreef Joosie200 het volgende:
Idem voor Gendry die ooit in een roeibootje door Daavos was weggestuurd. Niemand die ze voorlopig nog tegen komen qua keycharacters dus *poof* and it's gone.
Mwa, met die rol van Gendry is gewoon flink gesleuteld. Zijn meerdere boek characters in 1 geworden. En een hoop verhaallijnen in het gebied waar hij was zijn weggelaten omdat ze ook niet bijster veel toevoegde qua verhaal.

En qua whitewalkers weten de seriekijkers al meer dan de boeklezers. Daar komen ze nog minder aan bod :D Dat is ook waarom niemand de dreiging serieus nam toen om hulp werd gevraagd in seizoen 2 of 3, omdat het voor hun meer een fabeltje is geworden. Verwacht ergens tegen het eind wel dat de white walkers gezellig op bezoek komen ja.
pi_151820808
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 11:56 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Mwa, met die rol van Gendry is gewoon flink gesleuteld. Zijn meerdere boek characters in 1 geworden. En een hoop verhaallijnen in het gebied waar hij was zijn weggelaten omdat ze ook niet bijster veel toevoegde qua verhaal.

En qua whitewalkers weten de seriekijkers al meer dan de boeklezers. Daar komen ze nog minder aan bod :D Dat is ook waarom niemand de dreiging serieus nam toen om hulp werd gevraagd in seizoen 2 of 3, omdat het voor hun meer een fabeltje is geworden. Verwacht ergens tegen het eind wel dat de white walkers gezellig op bezoek komen ja.
Gezien de waslijst aan acteurs/actrices en de verwarring die het soms met zich meebrengt (zeker in het begin kan je maar moeilijk snel namen onthouden als je ook nog het verhaal wil volgen) snap ik wel dat ze creatief omspringen in de serie met gebeurtenissen uit de boeken. Het is al gecompliceerd genoeg, zie zoiets maar hapklaar in 60min durende afleveringen x 10 te verfilmen.

Heb de boeken al wel in de kast staan, maar ben GoT ingerold met dank aan de serie. Om de tijd tussen seizoen 2/3 te overbruggen was ik begonnen in boek 1, maar GRRM zijn schrijfstijl bevalt me niet. Plus zijn keuze om elk hoofdstuk door de ogen van 1 specifiek personage te laten beleven maakt het er ook niet fijner op. Ben wat dat betreft iets teveel gehecht geraakt aan de schrijfwijze van Rowling en Tolkien. Weet je meteen van alles en iedereen wat er zich waar afspeelt. Dus boek 1 ben ik ergens 1/3e door, boek 2 t/m 5 moeten nog gelezen worden :@

Dat de WW een fabeltje zijn voor menig Westerosi snap ik wel, idem voor de draken. Beide zijn het relieken uit lang vervlogen tijden, die nu nog dienen als sprookjesvertellingen aan de kids. Maar ondertussen... draakjes zijn alive and kicking op Essos, de witte ijsondoden marcheren vrolijk voort beyond the wall op Westeros en gaan ongetwijfeld nog wel op visite komen in Kings Landing.
mag het weten
pi_151822671
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 12:21 schreef Joosie200 het volgende:
Plus zijn keuze om elk hoofdstuk door de ogen van 1 specifiek personage te laten beleven maakt het er ook niet fijner op.
Dat vind ik juist één van de leukste aspecten van het boek :P
Conscience do cost.
  zondag 19 april 2015 @ 14:00:35 #195
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_151823273
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 13:39 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat vind ik juist één van de leukste aspecten van het boek :P
Alleen jammer dat je soms aankomt bij een hoofdstuk van een personage die je totaal niet boeit.
Oh.
pi_151823604
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 14:00 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Alleen jammer dat je soms aankomt bij een hoofdstuk van een personage die je totaal niet boeit.
Ja, mja. Ik zuchtte soms weleens in bij wat hoofdstukken van Arya en Bran maar voor de rest vond ik het schrijven altijd tof genoeg om me te blijven lezen. Soms hadden de karakters waar je het niet van verwachtte juist hele toffe hoofdstukken opeens.
Conscience do cost.
  zondag 19 april 2015 @ 14:15:27 #197
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_151823753
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 14:10 schreef ems. het volgende:

[..]

Ja, mja. Ik zuchtte soms weleens in bij wat hoofdstukken van Arya en Bran maar voor de rest vond ik het schrijven altijd tof genoeg om me te blijven lezen. Soms hadden de karakters waar je het niet van verwachtte juist hele toffe hoofdstukken opeens.
Ik vind Catelyn altijd saai. Arya ook muah.

Tyrion hoofdstukken zijn mijn favoriet _O_
Oh.
  Moderator zondag 19 april 2015 @ 14:16:14 #198
257132 crew  Awsom
pi_151823782
Ik ben afgelopen week weer begonnen met de boeken. Ben nu een kleine 200 pagina's op weg in boek 1 :+

Probeer het ongeveer tegelijk te lezen met de serie :)
pi_151825921
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 10:23 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Moeten ze eerst over de Narrow Sea en dat gaat hem niet worden.
Leg uit. Sinds wanneer is Dany in Westeros?
  zondag 19 april 2015 @ 15:37:18 #200
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_151826282
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 15:28 schreef MilanILF het volgende:

[..]

Leg uit. Sinds wanneer is Dany in Westeros?
Bedoelde natuurlijk slavers bay waar je bij nader inzien vrij makkelijk omheen kan rijden :')
pi_151830627
De Lannisters zijn altijd heel boeiend om te lezen :Y
  zondag 19 april 2015 @ 17:34:33 #202
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_151830897
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 17:28 schreef Poesopstokje het volgende:
De Lannisters zijn altijd heel boeiend om te lezen :Y
Lannisters _O_
Oh.
pi_151831013
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 17:34 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Lannisters _O_
Hear me roar! *O*
pi_151831545
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 17:28 schreef Poesopstokje het volgende:
De Lannisters zijn altijd heel boeiend om te lezen :Y
Op het hoofdstuk met Tommen waarin hij met zijn kat speelt na. :'(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')