Uhm, Bran Stark vergeten denk k. Dat is nu eigenlijk de wettelijke koning van het Noorden sinds de dood van Robb Stark..quote:Op zaterdag 18 april 2015 00:12 schreef Mr.Major het volgende:
Als we toch nog eventjes moeten wachten tot de volgende aflevering...
Alvast mijn excuses aan iedereen wiens keuze er niet in staat haha.
Poll: Wie moet er volgens jou op de Iron Throne zitten?
• Stannis Baratheon
• Daenarys Targaryen
• Tommen en Margaery
• Varys
• Bronn
• Davos Seaworth
• Petyr Baelish
• Tyrion Lannister
• Arya Stark
• Anders, namelijk
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Waarom werden al die bastaarden dan vermoord na de dood van Robert?quote:Op vrijdag 17 april 2015 23:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Bastaarden hebben sowieso geen enkel recht op iets. Oneerlijk, maar volgens die wet daar werkt het wel zo.
En met welk leger wil hij de troon veroveren
winds of winter, brrrrrquote:
Je bent ons allerqueen Cersei vergeten, samen met Jaimequote:Op zaterdag 18 april 2015 00:12 schreef Mr.Major het volgende:
• Stannis Baratheon
• Daenarys Targaryen
• Tommen en Margaery
• Varys
• Bronn
• Davos Seaworth
• Petyr Baelish
• Tyrion Lannister
• Arya Stark
• Anders, namelijk
Tussenstand:
[ afbeelding ]
een bastaard van robert heeft meer recht op de troon dan de kinderen van cerseiquote:Op zaterdag 18 april 2015 08:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Waarom werden al die bastaarden dan vermoord na de dood van Robert?
Maar Stannis komt dáár weer voor.quote:Op zaterdag 18 april 2015 11:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
een bastaard van robert heeft meer recht op de troon dan de kinderen van cersei
John Snow nadat hij alle legers in het noorden heeft aangevoerd en het gevaar heeft uitgeroeid!quote:Op zaterdag 18 april 2015 00:12 schreef Mr.Major het volgende:
• Stannis Baratheon
• Daenarys Targaryen
• Tommen en Margaery
• Varys
• Bronn
• Davos Seaworth
• Petyr Baelish
• Tyrion Lannister
• Arya Stark
• Anders, namelijk
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ja maar wat heb je aan een koning die niets weetquote:Op zaterdag 18 april 2015 11:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
John Snow nadat hij alle legers in het noorden heeft aangevoerd en het gevaar heeft uitgeroeid!
Dat is de ironie! iedereen blijft dat maar roepen, maar eigenlijk weet hij *alles*! Alles!quote:Op zaterdag 18 april 2015 11:47 schreef Karstman het volgende:
Ja maar wat heb je aan een koning die niets weet
true, maar stannis was toen nog in dragon stone en was geen onderdeel van the gotquote:Op zaterdag 18 april 2015 11:40 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Maar Stannis komt dáár weer voor.
"badumtsss"quote:Op zaterdag 18 april 2015 11:47 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ja maar wat heb je aan een koning die niets weet
Haha. Zou kunnen en we weten ook niet wie z'n moeder is, misschien is die wel iets stieken ook een noble en heeft ie ineens een dubbele claimquote:Op zaterdag 18 april 2015 11:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is de ironie! iedereen blijft dat maar roepen, maar eigenlijk weet hij *alles*! Alles!
Littlefingerquote:Op zaterdag 18 april 2015 00:12 schreef Mr.Major het volgende:
• Stannis Baratheon
• Daenarys Targaryen
• Tommen en Margaery
• Varys
• Bronn
• Davos Seaworth
• Petyr Baelish
• Tyrion Lannister
• Arya Stark
• Anders, namelijk
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Stannis zat in de council lieve schat. Die is gevlucht zodra Robert op sterven lag.quote:Op zaterdag 18 april 2015 11:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
true, maar stannis was toen nog in dragon stone en was geen onderdeel van the got
klopt, toen het moorden van de kinderen begon was hij op dragonstone, omdat hij wist dat hij geen schijn van kans maakte met alle lannisters in kingslandingquote:Op zaterdag 18 april 2015 12:02 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Stannis zat in de council lieve schat. Die is gevlucht zodra Robert op sterven lag.
+ Stannis was de eerste die de troon opeiste daarna.
Ik vergat de /sarcasmoff.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:07 schreef Slayage het volgende:
[..]
klopt, toen het moorden van de kinderen begon was hij op dragonstone, omdat hij wist dat hij geen schijn van kans maakte met alle lannisters in kingslanding
en stumper broertje van emwel jammer dat ie zo slecht werd uitgebeeld in de serie
![]()
lieve schat
quote:
Dany kan Mereen al niet eens onder controle houden zegquote:Op zaterdag 18 april 2015 12:43 schreef Fok-it het volgende:
Liever Dany op de troon dan. Alles beter dan Stannis
quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:07 schreef Slayage het volgende:
[..]
en stumper broertje van emwel jammer dat ie zo slecht werd uitgebeeld in de serie
![]()
Ik denk dat Jaime, tegen wil en dank, best een heel aardige koning zou zijn.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:43 schreef Fok-it het volgende:
Stannis vind ik maar een eikel. Bedoelt het misschien goed, maar ik mag hem niet. Vooral ook omdat hij naar die kut van een Melissandre luistert en zijn dochtertje opsluit omdat ze toevallig een huidaandoening heeft. Bah.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:43 schreef Fok-it het volgende:
Eigenlijk denk ik dat ook welquote:Op zaterdag 18 april 2015 12:46 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik denk dat Jaime, tegen wil en dank, best een heel aardige koning zou zijn.
quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Stannis vind ik maar een eikel. Bedoelt het misschien goed, maar ik mag hem niet. Vooral ook omdat hij naar die kut van een Melissandre luistert en zijn dochtertje opsluit omdat ze toevallig een huidaandoening heeft. Bah.
Dany zou nog wel kunnen, maar dan moet ze eerst de film 'How to train your dragon' kijken of zo. Misschien dat ze iemand vindt die haar dat kan leren, dan zou ze wel weer potentieel hebben. Nu niet.
Samen met Littlefingerquote:
blijft leukquote:
waaruit blijkt dat?quote:Ik denk dat Jaime, tegen wil en dank, best een heel aardige koning zou zijn.
Misschien vlucht hij nu wel uit Kingslanding om Brianne te zoekenquote:Op zaterdag 18 april 2015 12:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
blijft leuk
[..]
waaruit blijkt dat?
enige wat jamie wil is cersei ballen, nu cersei niet meer wil geven is zijn wereld ingestort
Ik kan me de eerdere seizoenen herinneren waar alle boeklezers Stannis toch wel een behoorlijk redelijke kandidaat voor de troon vonden terwijl de meeste seriekijkers hem maar een slappe willoze trekpop van een puur kwaadaardige doodscult annex religie vonden. Nu is hij de populairste kandidaat voor de troon. 'Wat is er veranderd?', vraag ik me af.quote:Op zaterdag 18 april 2015 00:12 schreef Mr.Major het volgende:
• Stannis Baratheon
• Daenarys Targaryen
• Tommen en Margaery
• Varys
• Bronn
• Davos Seaworth
• Petyr Baelish
• Tyrion Lannister
• Arya Stark
• Anders, namelijk
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Er zou toch wel ergens kennis bewaard moeten zijn over hoe je draken moet trainen, in een of amder oud geschrift of mondelinge overlevering. Het verbaast me eigenlijk dat ze daar nog niet naar gezocht heeft. Zonder die draken gaat ze echt niet zomaar die troon veroveren.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Stannis vind ik maar een eikel. Bedoelt het misschien goed, maar ik mag hem niet. Vooral ook omdat hij naar die kut van een Melissandre luistert en zijn dochtertje opsluit omdat ze toevallig een huidaandoening heeft. Bah.
Dany zou nog wel kunnen, maar dan moet ze eerst de film 'How to train your dragon' kijken of zo. Misschien dat ze iemand vindt die haar dat kan leren, dan zou ze wel weer potentieel hebben. Nu niet.
quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Misschien vlucht hij nu wel uit Kingslanding om Brianne te zoeken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
tyrion las in seizoen 1 boeken over draken besef ik me nu, are you thinking what im thinking?quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Er zou toch wel ergens kennis bewaard moeten zijn over hoe je draken moet trainen, in een of amder oud geschrift of mondelinge overlevering. Het verbaast me eigenlijk dat ze daar nog niet naar gezocht heeft. Zonder die draken gaat ze echt niet zomaar die troon veroveren.
tyrion is wel goed belezen op dat gebied misschien zal hij wel de trainer wordenquote:Op zaterdag 18 april 2015 12:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Er zou toch wel ergens kennis bewaard moeten zijn over hoe je draken moet trainen, in een of amder oud geschrift of mondelinge overlevering. Het verbaast me eigenlijk dat ze daar nog niet naar gezocht heeft. Zonder die draken gaat ze echt niet zomaar die troon veroveren.
Daarbij vind ik Daenerys te naief en onverstandig voor die positie. Stannis is wel slim, maar ook hard en gevoelloos. Tommen is het tegenovergestelde, veel te zwak, maar misschien kan hij nog wel in zijn rol groeien hoewel ik niet denk dat hij daar lang de tijd voor krijgt.
Ik denk dat Varys nog het meest geschikt is. Maar die maakt weinig kans.
Dan nog liever Hodor.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:43 schreef Fok-it het volgende:
Stannis heeft zichzelf bewezen als koning door de 7 kingdoms te redden van de Wildlings.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:57 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ik kan me de eerdere seizoenen herinneren waar alle boeklezers Stannis toch wel een behoorlijk redelijke kandidaat voor de troon vonden terwijl de meeste seriekijkers hem maar een slappe willoze trekpop van een puur kwaadaardige doodscult annex religie vonden. Nu is hij de populairste kandidaat voor de troon. 'Wat is er veranderd?', vraag ik me af.
Ik zie Varys en Tyrion er voor aan om te roepen: Ja hallo! Je hebt dráken. We gaan nu ontdekken hoe je die kunt trainen. Dus dat komt misschien wel goed. Maar dan nog denk ik zelf niet dat het een goede/leuke koningin zal zijn.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zie Varys en Tyrion er voor aan om te roepen: Ja hallo! Je hebt dráken. We gaan nu ontdekken hoe je die kunt trainen. Dus dat komt misschien wel goed. Maar dan nog denk ik zelf niet dat het een goede/leuke koningin zal zijn.
good for you, but keep it to yourself will ya love!quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:10 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, uit pure verveling alle gelekte eps maar gekeken. Niet verkeerd.
Ik mag hier best zeggen dat ik de afleveringen gezien heb. Niet zo janken.quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
good for you, but keep it to yourself will ya love!
Hij bedoelt het toch ook niet negatief?quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik mag hier best zeggen dat ik de afleveringen gezien heb. Niet zo janken.
just sayingquote:Op zaterdag 18 april 2015 13:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik mag hier best zeggen dat ik de afleveringen gezien heb. Niet zo janken.
Danny's Dothraki zouden misschien een bedreiging gevormd kunnen hebben, maar de Wildlings kunnen nog niet eens een onderbemand en ondervoed kasteel innemen met 100 keer zo veel belegeraars als belegerden. Een buitenstaander zou er een angstaanjagend leger van kunnen maken, maar laten we wel wezen, wat daar was stelde niets voor en Tywin had gelijk dat ze hoogstens als een winterse afleiding voor het nieuwe noordelijke bestuur zouden kunnen doorgaan.quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:09 schreef Poesopstokje het volgende:
Stannis heeft zichzelf bewezen als koning door de 7 kingdoms te redden van de Wildlings.
Hij is niet alleen bezig met zichzelf en de troon, maar werkelijk met het koninkrijk. Dát onderscheid hem van de andere kandidaten
De Wall is daar natuurlijk op gebouwd, om wildlings en WW's buiten te houden. Ik denk niet eens dat Stannis' leger er door heen zou komen.quote:Op zaterdag 18 april 2015 13:17 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Danny's Dothraki zouden misschien een bedreiging gevormd kunnen hebben, maar de Wildlings kunnen nog niet eens een onderbemand en ondervoed kasteel innemen met 100 keer zo veel belegeraars als belegerden. Een buitenstaander zou er een angstaanjagend leger van kunnen maken, maar laten we wel wezen, wat daar was stelde niets voor en Tywin had gelijk dat ze hoogstens als een winterse afleiding voor het nieuwe noordelijke bestuur zouden kunnen doorgaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |