abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 april 2015 @ 21:16:01 #241
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_151660104
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 21:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb even wat teruggelezen en je hebt gewoon geen gelijk. Er zijn geen uiterlijke kenmerken waaraan je kunt zien of iemand allochtoon of autochtoon is. Je verwart blijkbaar veel voorkomende met bepalende kenmerken.
Waar heb ik het dan gehad over bepalende kenmerken? :? Ik heb volgens mij steeds gesproken over typerende kenmerken.
Krekker is de bom!
pi_151660162
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 21:16 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waar heb ik het dan gehad over bepalende kenmerken? :? Ik heb volgens mij steeds gesproken over typerende kenmerken.
Dat maakt geen bal uit want typerende kenmerken zijn dus kenmerken waaraan je kunt bepalen wat het is.
  maandag 13 april 2015 @ 21:26:00 #243
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_151660650
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 21:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat maakt geen bal uit want typerende kenmerken zijn dus kenmerken waaraan je kunt bepalen wat het is.
Bepalend is niet hetzelfde als typisch of typerend (volgens mij heb ik beiden gebruikt in mijn post).

Typische vrouwelijk gedrag betekent niet dat elke vrouw dit gedrag vertoond. Bepalend betekent dat het een voorwaarde is, typisch niet.
Krekker is de bom!
pi_151661169
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 21:26 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Bepalend is niet hetzelfde als typisch of typerend (volgens mij heb ik beiden gebruikt in mijn post).

Typische vrouwelijk gedrag betekent niet dat elke vrouw dit gedrag vertoond. Bepalend betekent dat het een voorwaarde is, typisch niet.
Typerend uiterlijk zegt dat je het type kunt bepalen. Jij schrijft:
quote:
Wat begrijp je niet aan 'autochtone Nederlanders hebben doorgaans bepaalde typerende uiterlijke kenmerken'?
Dat klopt dus gewoon niet.
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 21:25 schreef Byzantynixschii het volgende:
Jij kunt aan iemands uiterlijk niet zien of hij of zij allochtoon is of niet. Er zijn namelijk geen uiterlijke kenmerken die als criteria gelden voor de vraag of iemand allochtoon is.

Je praat dus onzin. Het beeld wat jij in je hoofd hebt van hoe een autochtone Nederlander er uit moet zien is een spookbeeld. Volstrekte onzin.
Dit is gewoon juist en dan reageer jij met een plaatje alsof het onzin of een troll is.

Je kunt aan het uiterlijk nooit zien of iemand allochtoon of autochtoon is, er is geen enkel uiterlijk kenmerk waaraan je dat kunt zien. Het enige dat bepalend is is waar de ouders zijn geboren, mijn vader en moeder zijn in Nederland geboren daarom ben ik autochtoon. Ik ben in Amerika geboren mijn kinderen zijn allochtoon. Knap ben je als je denkt dat je dat kunt zien aan het uiterlijk.
  maandag 13 april 2015 @ 21:49:10 #245
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_151661790
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 21:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Typerend uiterlijk zegt dat je het type kunt bepalen. Jij schrijft:

[..]

Dat klopt dus gewoon niet.

[..]

Dit is gewoon juist en dan reageer jij met een plaatje alsof het onzin of een troll is.

Je kunt aan het uiterlijk nooit zien of iemand allochtoon of autochtoon is, er is geen enkel uiterlijk kenmerk waaraan je dat kunt zien. Het enige dat bepalend is is waar de ouders zijn geboren, mijn vader en moeder zijn in Nederland geboren daarom ben ik autochtoon. Ik ben in Amerika geboren mijn kinderen zijn allochtoon. Knap ben je als je denkt dat je dat kunt zien aan het uiterlijk.
quote:
Wat begrijp je niet aan 'autochtone Nederlanders hebben doorgaans bepaalde typerende uiterlijke kenmerken'?
Dit is gewoon een keihard feit aangezien het gros v/d autochtone Nederlanders afstamt van bepaalde etnische groepen. Dat wil niet zeggen dat ELKE autochtone Nederlander aan die eisen voldoet en dat wil ook niet zeggen dat je op basis van het uiterlijk kan bepalen of iemand autochtoon of allochtoon is. Wel wil dit zeggen dat je in veel situaties op basis van de uiterlijke kenmerken kan stellen dat het aannemelijker is dat iemand allochtoon is dan autochtoon.

In de huidige situatie is de kans dat een pikzwarte neger van boven de, laten we zeggen, 25 jaar oud, allochtoon is, vele malen groter dan de kans dat hij autochtoon is. Dat is simpelweg een kwestie van kansberekening op basis van het aantal pikzwarte negers met ouders die beiden in NL zijn geboren.
Krekker is de bom!
pi_151661914
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 21:49 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

[..]

Dit is gewoon een keihard feit aangezien het gros v/d autochtone Nederlanders afstamt van bepaalde etnische groepen. Dat wil niet zeggen dat ELKE autochtone Nederlander aan die eisen voldoet en dat wil ook niet zeggen dat je op basis van het uiterlijk kan bepalen of iemand autochtoon of allochtoon is. Wel wil dit zeggen dat je in veel situaties op basis van de uiterlijke kenmerken kan stellen dat het aannemelijker is dat iemand allochtoon is dan autochtoon.

In de huidige situatie is de kans dat een pikzwarte neger van boven de, laten we zeggen, 25 jaar oud, allochtoon is, vele malen groter dan de kans dat hij autochtoon is. Dat is simpelweg een kwestie van kansberekening op basis van het aantal pikzwarte negers met ouders die beiden in NL zijn geboren.
Precies dus jij zegt dat op basis van kansberekening maar dan vergeet je alleen dat het dus niets zegt over één persoon. Je gebruikt dus de verkeerde woorden en gebruikt de statistiek verkeerd. Feit blijft dat je kunt zeggen dat de meeste autochtonen (nog) blank zijn maar dat er geen uiterlijke kenmerken zijn op basis waarvan je kunt zeggen dat iemand allochtoon of autochtoon is. Je kunt gokken op basis van uiterlijke kenmerken en dan neem je de kans dat je het fout hebt voor lief.

Jouw reacties waren dus helemaal fout.
  maandag 13 april 2015 @ 22:18:20 #247
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_151662970
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 21:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Precies dus jij zegt dat op basis van kansberekening maar dan vergeet je alleen dat het dus niets zegt over één persoon. Je gebruikt dus de verkeerde woorden en gebruikt de statistiek verkeerd. Feit blijft dat je kunt zeggen dat de meeste autochtonen (nog) blank zijn maar dat er geen uiterlijke kenmerken zijn op basis waarvan je kunt zeggen dat iemand allochtoon of autochtoon is. Je kunt gokken op basis van uiterlijke kenmerken en dan neem je de kans dat je het fout hebt voor lief.

Jouw reacties waren dus helemaal fout.
Nogmaals:

quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 20:32 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik zei aanvankelijk alleen dat ze er niet typisch autochtoon Nederlands uitzag. Ik heb nergens beweerd dat je op basis van het uiterlijk met 100% zekerheid kan beoordelen of iemand autochtoon of allochtoon is.
Krekker is de bom!
pi_151663552
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 22:18 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Nogmaals:

[..]

Dan moet je je eigen teksten en reacties maar eens nalezen want ik heb zo al een aantal reacties gezien waarin je dus wel erg fout zat.
  maandag 13 april 2015 @ 22:37:43 #249
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_151663791
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 22:31 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan moet je je eigen teksten en reacties maar eens nalezen want ik heb zo al een aantal reacties gezien waarin je dus wel erg fout zat.
Kom met een quote zou ik zeggen. Voel je vrij om te laten zien wat niet klopt aan dat wat ik zeg.
Krekker is de bom!
pi_151663831
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 22:37 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Kom met een quote zou ik zeggen. Voel je vrij om te laten zien wat niet klopt aan dat wat ik zeg.
Dat heb ik al gedaan. Je doet in elk geval een aantal keer de juiste teksten van een ander af als onzin.
  maandag 13 april 2015 @ 22:57:26 #251
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_151664656
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 22:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat heb ik al gedaan. Je doet in elk geval een aantal keer de juiste teksten van een ander af als onzin.
Omdat die user continu blijft ontkennen dat uiterlijke kenmerken in sommige gevallen wel degelijk een indicatie kunnen zijn dat iemand allochtoon is. Waarbij die betreffende user continu zinnen van een ander uit het verband rukt door te doen alsof die ander beweert dat je met 100% zekerheid op basis van het uiterlijk kan zeggen wat de afkomst van iemand is. Terwijl niemand dat beweerd heeft.

Tevens loopt die user ook nog zaken als racisme en obsessie met huidskleur erbij te halen, terwijl het puur gaat om een feitelijke constatering, namelijk dat autochtone Nederlanders overwegend blank zijn en over het algemeen wel degelijk bepaalde uiterlijke gemeenschappelijke kenmerken hebben.
Krekker is de bom!
pi_151664780
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 22:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Omdat die user continu blijft ontkennen dat uiterlijke kenmerken in sommige gevallen wel degelijk een indicatie kunnen zijn dat iemand allochtoon is.
Dat het 6 van de 10 keer op gaat is geen reden om mensen met dergelijke kenmerken als allochtoon te benaderen of zo te zien.
pi_151664815
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 22:57 schreef KreKkeR het volgende:
Omdat die user continu blijft ontkennen dat uiterlijke kenmerken in sommige gevallen wel degelijk een indicatie kunnen zijn dat iemand allochtoon is.
Die kunnen er dus ook niet zijn. Je kunt niet op basis van het feit dat er een grote statistische kans is in een individueel geval zeggen dat het een indicatie is. Je gokt dan gewoon maar het is geen enkele indicatie mbt die persoon. De kans dat een onbekende kaart schoppen aas is, is 1 op 52 (zonder jokers) maar elke onbekende kaart kan schoppen aas zijn. Als je niet weet welke kaart het is, is er geen enkele indicatie het blijft een pure gok.
  maandag 13 april 2015 @ 23:07:39 #254
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_151665055
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2015 23:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat het 6 van de 10 keer op gaat is geen reden om mensen met dergelijke kenmerken als allochtoon te benaderen of zo te zien.
Want het is iets ergs om allochtoon te zijn of zo? :?

Jullie hebben nog nooit meegemaakt dat iemand dacht dat je uit een bepaald land kwam? Wellicht als autochtone Nederlander die zich als toerist in het buitenland begaf? Of wellicht als allochtone Nederlander in Nederland.

Het spijt me, maar als dat al een probleem voor je is... :X

Los daarvan hangt het totaal af van het uiterlijk van de persoon. Een zeer donkere neger van boven de 25 jaar oud zal 9 van de 10 keer allochtoon zijn. Bij het meisje in het filmpje is het iets moeilijker in te schatten.
Krekker is de bom!
pi_151665253
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:07 schreef KreKkeR het volgende:
Want het is iets ergs om allochtoon te zijn of zo? :?
Dat kan best irritant zijn ja als je hier bent geboren en opgroeit en je jezelf niet meer of minder Nederlands acht dan een blond figuur. Maar los daarvan is het zoals Wespensteek aangeeft ook vrij onzinnig.

quote:
Jullie hebben nog nooit meegemaakt dat iemand dacht dat je uit een bepaald land kwam?
Niet in eigen land, nee.
  maandag 13 april 2015 @ 23:19:00 #256
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_151665472
quote:
14s.gif Op maandag 13 april 2015 23:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat kan best irritant zijn ja als je hier bent geboren en opgroeit en je jezelf niet meer of minder Nederlands acht dan een blond figuur. Maar los daarvan is het zoals Wespensteek aangeeft ook vrij onzinnig.
Een groot deel van de allochtonen is ook hier geboren en opgegroeid, dus wat is je punt?

Men hanteert nu eenmaal de termen autochtoon en allochtoon en feit blijft dat een deel v/d allochtonen andere typerende uiterlijke kenmerken heeft. De rest (dat ze wel of niet meer of minder Nederlands zijn) dat is iets wat jij erbij haalt. Zijn niet mijn woorden.

quote:
[..]

Niet in eigen land, nee.
Krekker is de bom!
pi_151665535
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Een groot deel van de allochtonen is ook hier geboren en opgegroeid, dus wat is je punt?
Dat het onzinnig is om op basis van uiterlijke kenmerken iemand als allochtoon of autochtoon te zien.
  maandag 13 april 2015 @ 23:20:43 #258
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_151665541
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Die kunnen er dus ook niet zijn. Je kunt niet op basis van het feit dat er een grote statistische kans is in een individueel geval zeggen dat het een indicatie is. Je gokt dan gewoon maar het is geen enkele indicatie mbt die persoon. De kans dat een onbekende kaart schoppen aas is, is 1 op 52 (zonder jokers) maar elke onbekende kaart kan schoppen aas zijn. Als je niet weet welke kaart het is, is er geen enkele indicatie het blijft een pure gok.
Wanneer je weet dat de 3 v/d 4 azen een gevouwen hoekje heeft (om maar wat te noemen) kun je hierdoor een stuk accurater gokken.
Krekker is de bom!
  maandag 13 april 2015 @ 23:23:30 #259
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_151665659
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat het onzinnig is om op basis van uiterlijke kenmerken iemand als allochtoon of autochtoon te zien.
Nogmaals, ik stel nergens dat iemand op basis van zijn uiterlijke kenmerken allochtoon of autochtoon is, dat maakte Byzantynixschii ervan.

Ik benoem alleen het feit, dat uiterlijke kenmerken wel degelijk een indicatie kunnen zijn en in sommige gevallen zelfs een sterke indicatie, dat iemand zelf niet in NL is geboren of op z'n minst 1 ouder heeft die in een 'niet-westers' land is geboren. (In geval van veel westerse landen wordt het al wat moeilijker.)
Krekker is de bom!
pi_151665709
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wanneer je weet dat de 3 v/d 4 azen een gevouwen hoekje heeft (om maar wat te noemen) kun je hierdoor een stuk accurater gokken.
Dat klopt alleen die zijn er niet bij normale kaarten en ook bij mensen in Nederland hebben allochtonen geen uiterlijke kenmerken die ze onderscheiden van autochtonen. Maar ik ben blij dat je inderdaad nu inziet dat het gewoon gokken is wat zorgt dat je niets weet zelfs als de kans heel klein is.
pi_151665720
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:23 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Nogmaals, ik stel nergens dat iemand op basis van zijn uiterlijke kenmerken allochtoon of autochtoon is, dat maakte Byzantynixschii ervan.
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 19:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het meisje zag er overigens niet bepaald autochtoon Nederlands uit.
  maandag 13 april 2015 @ 23:26:11 #262
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_151665768
quote:
9s.gif Op maandag 13 april 2015 23:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Eruit zien is niet hetzelfde als het ook werkelijk waar zijn.
Krekker is de bom!
  maandag 13 april 2015 @ 23:30:01 #263
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_151665899
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat klopt alleen die zijn er niet bij normale kaarten en ook bij mensen in Nederland hebben allochtonen geen uiterlijke kenmerken die ze onderscheiden van autochtonen. Maar ik ben blij dat je inderdaad nu inziet dat het gewoon gokken is wat zorgt dat je niets weet zelfs als de kans heel klein is.
Bij bepaalde groepen allochtonen kun je op basis van hun uiterlijke kenmerken met zeer grote kans dat het klopt dergelijke uitspraken doen.

Verder heb ik NERGENS gezegd dat je met zekerheid zoiets kan vaststellen dus lul niet zo slap uit je nek met je 'dat je nu inderdaad inziet' |:(

Het verdraaien van mijn woorden wordt een beetje vermoeiend nu.
Krekker is de bom!
pi_151666061
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:30 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Bij bepaalde groepen allochtonen kun je op basis van hun uiterlijke kenmerken met zeer grote kans dat het klopt dergelijke uitspraken doen.

Verder heb ik NERGENS gezegd dat je met zekerheid zoiets kan vaststellen dus lul niet zo slap uit je nek met je 'dat je nu inderdaad inziet' |:(

Het verdraaien van mijn woorden wordt een beetje vermoeiend nu.
quote:
Dat Byzantynixschii er een belachelijke discussie van maakt door te gaan ontkennen dat bepaalde groepen, waaronder bijv. de autochtone bevolking, geen typische uiterlijke kenmerken kunnen hebben.
Als jij schrijft dat er typische uiterlijke kenmerken zijn dan geef je volgens mij echt aan dat je dan met zekerheid kunt vaststellen dat het autochtone mensen zijn. Het zijn dan toch kenmerken die een autochtoon niet heeft?
  maandag 13 april 2015 @ 23:38:43 #265
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_151666177
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

[..]

Als jij schrijft dat er typische uiterlijke kenmerken zijn dan geef je volgens mij echt aan dat je dan met zekerheid kunt vaststellen dat het autochtone mensen zijn. Het zijn dan toch kenmerken die een autochtoon niet heeft?
Nee. Volgens mij begrijp jij niet helemaal wat typisch betekent.

quote:
Betekenis ' typisch '

ty·pisch (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1 karakteristiek, kenmerkend: dat is typisch Amerikaans
2 zonderling, vreemd: een typische jongen

http://www.vandale.nl/opz(...)lang=nn#.VSw3jvDCRow
Dat iets kenmerkend is voor in het bovenstaande voorbeeld, de VS, wil niet zeggen dat het alleen in de VS kan voorkomen. Grote benzine slurpende auto's van bepaalde merken zou je als typisch Amerikaanse wagens kunnen zien. Dat betekent niet dat je ze niet ook in NL zou kunnen tegenkomen.
Krekker is de bom!
pi_151666912
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:38 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Nee. Volgens mij begrijp jij niet helemaal wat typisch betekent.

[..]

Dat iets kenmerkend is voor in het bovenstaande voorbeeld, de VS, wil niet zeggen dat het alleen in de VS kan voorkomen. Grote benzine slurpende auto's van bepaalde merken zou je als typisch Amerikaanse wagens kunnen zien. Dat betekent niet dat je ze niet ook in NL zou kunnen tegenkomen.
Erg leuk alleen heb je het over een "typisch (uiterlijk) kenmerk" het uiterlijk is even minder van belang maar dat het een kenmerk is is bepalend, dat geeft aan dat je iets eraan kunt herkennen. Als jij het hebt over een typisch uiterlijk kenmerk dan is het dus een uiterlijk kenmerk waaraan je het zijn van allochtoon kunt herkennen en dat bestaat niet.

Overigens lijkt het mij logisch dat als je een Amerikaans merk auto ziet die auto uit Amerika komt, wat dat betreft is jouw voorbeeld goed. Bij allochtonen kun je echter geen "merk" zien omdat er geen uiterlijke kenmerken bestaan het zijn van allochtoon of autochtoon heeft geen enkel feitelijk verband met uiterlijk.
  dinsdag 14 april 2015 @ 00:10:46 #267
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_151667195
Het blijft gewoon bizar, dat je iemand ziet met een kleurtje en meteen denkt: allochtoon!

Heel vreemd.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_151667346
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 april 2015 00:10 schreef Byzantynixschii het volgende:
Het blijft gewoon bizar, dat je iemand ziet met een kleurtje en meteen denkt: allochtoon!

Heel vreemd.
Bizar nog wel? Alhoewel iemand met een 'kleurtje' rustig de Nederlandse nationaliteit kan hebben, en ook volledig Nederlands kan zijn, is het -per definitie- zo dat iemand met een getint uiterlijk -niet- zijn familie's roots in Nederland heeft. Dat kan drie/vier generaties terug zijn, maar ergens in de bloedlijn is het verhuisd. Dat is dus niet echt bizar te noemen :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2015 00:16:09 ]
pi_151667440
Heeft de vader van het meisje deze jongen al opgezocht?
  dinsdag 14 april 2015 @ 00:31:45 #270
186587 Byzantynixschii
pi_151667767
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 00:15 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Bizar nog wel? Alhoewel iemand met een 'kleurtje' rustig de Nederlandse nationaliteit kan hebben, en ook volledig Nederlands kan zijn, is het -per definitie- zo dat iemand met een getint uiterlijk -niet- zijn familie's roots in Nederland heeft. Dat kan drie/vier generaties terug zijn, maar ergens in de bloedlijn is het verhuisd. Dat is dus niet echt bizar te noemen :')
Een familie die al drie generaties in Nederland woont is dus niet allochtoon.
pi_151667808
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 00:31 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Een familie die al drie generaties in Nederland woont is dus niet allochtoon.
Klopt, dat is -exact- wat ik in mijn post zeg. Goed herhaald ^O^
Echter is het vooral heel erg logisch dat men bij een getint iemand sneller aan een allochtoon denkt dan bij een blank iemand. (Behalve bij Polen, die pluk je er ook zo uit)
pi_151668182
Bij voorkeur sla ik geen meiden maar deze vroeg er wel om. Als ze mij van achteren slaan dan kunnen ze klappen krijgen simpel zat. als zij begint met slaan dan kan ze dit verwachten. het viel nog mee trouwens. ik had waarschijnlijk haar smoel in de straatstenen gestompt.
Broederliefde.
  dinsdag 14 april 2015 @ 00:53:14 #273
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_151668192
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 00:33 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Echter is het vooral heel erg logisch dat men bij een getint iemand sneller aan een allochtoon denkt dan bij een blank iemand. (Behalve bij Polen, die pluk je er ook zo uit)
Plus dat bij bepaalde groepen mensen met buitenlandse roots met uiterlijke kenmerken die duidelijk anders zijn dan de 'oorspronkelijke' bewoners van NL, er nog maar heeeeel weining 3e generatie van boven een bepaalde leeftijd in NL woont.
Krekker is de bom!
  dinsdag 14 april 2015 @ 01:25:29 #274
186587 Byzantynixschii
pi_151668609
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 00:33 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Jij maakt er een vergelijking van.

Waar het om gaat is dat je niet bij een getint iemand denkt: een allochtoon.
pi_151669055
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 15:45 schreef timmmmm het volgende:
Hoe kan je in vredesnaam aan dat filmpje in de OP zien wie in dit filmpje nou het 'genetische afval' is? Je ziet niet wie er begint met slaan (hoewel ik vermoed dat zij het was, zo ziet het eruit.) en je hebt geen idee waar de ruzie over gaat.

Alleen omdat hij een piemel heeft en zij niet, wil dat niet meteen zeggen dat het zijn schuld is natuurlijk.

Ik neig ernaar te geloven dat het allebei paupers zijn die men niet bepaald zou missen in de samenleving
Dit.
#freefrederike
  dinsdag 14 april 2015 @ 03:56:40 #276
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_151669114
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 16:04 schreef Flounder het volgende:
Als ik word aangevallen door een vrouw draai ik mij om en loop weg, duw haar (hard) weg of leg d'r desnoods, met beleid, neer. En dat is geen grootspraak maar zijn bepaalde waarden die ik heb meegekregen.
Als iemand mij slaat, dan sla ik terug. Vrouw of niet. Als je niet het fatsoen hebt om van mij af te blijven, dan heb ik alle recht om gewoon voor mezelf op te komen en van me af te slaan.

Ik zou niet weten waarom ik niet terug zou mogen slaan, alleen maar omdat het een vrouwelijke tokkie is die me aanvalt....!?

Vrouwen scheppen trouwens altijd op dat ze een hogere pijngrens hebben, dus voor de zekerheid sla ik dan ook maar gewoon even extra hard. Kijk, je moet natuurlijk wel consequent blijven.
  dinsdag 14 april 2015 @ 04:03:09 #277
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_151669120
Typerend trouwens dat iedereen meteen weer begint te zeiken over de afkomst van de daders bij het zien van dit filmpje, want bij de vorige 4 gefilmde 'incidenten' van matpartijen van groepjes/laffe aanvallen tegen 1 dader, was het steeds blank tuig dat zich misdroeg (1 keer die etterige schoffelaar in Rotterdam geloof ik die een meisje onderuit trapte vanachter en doorging daarna, 1 keer meisje vs meisje op een veldje waarbij een kneus bleef roepen dat ze haar in haar gezicht moest trappen, en 2x Heerhugowaard in de laatste maanden... 1 meisje die aan haar haren voorover van haar fiets werd getrokken en over de kop ging, en laatst dat groepje die een jongen opwachtte in een fietstunneltje om op hem in te slaan...)

Oftewel, de 'afkomst' roepers zijn weer aardig selectief verontwaardigd en getuigen niet bepaald over een goed geheugen te beschikken...

Je hebt gewoon laffe criminele etters in alle groepen, en die horen keihard aangepakt te worden. Klaar.
pi_151669162
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 april 2015 03:56 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Als iemand mij slaat, dan sla ik terug. Vrouw of niet. Als je niet het fatsoen hebt om van mij af te blijven, dan heb ik alle recht om gewoon voor mezelf op te komen en van me af te slaan.

Ik zou niet weten waarom ik niet terug zou mogen slaan, alleen maar omdat het een vrouwelijke tokkie is die me aanvalt....!?

Vrouwen scheppen trouwens altijd op dat ze een hogere pijngrens hebben, dus voor de zekerheid sla ik dan ook maar gewoon even extra hard. Kijk, je moet natuurlijk wel consequent blijven.
Idd. Je kunt niet gelijkheid eisen op de vlakken waar je voordeel mee haalt. Gelijkheid betekent op alle vlakken, dus ook op het gebied van zelfverdediging en dat betekent dat mannen vrouwen mogen terug slaan.
#freefrederike
  dinsdag 14 april 2015 @ 09:25:55 #279
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_151670837
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 01:25 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Jij maakt er een vergelijking van.

Waar het om gaat is dat je niet bij een getint iemand denkt: een allochtoon.
Jij bent overigens de enige die 't heeft over 'een kleurtje' en 'getint persoon'. Ik heb het de hele tijd gehad over uiterlijke kenmerken. Het is namelijk vaak een combinatie van uiterlijke kenmerken.

En trouwens, waarom zou je op basis van uiterlijke kenmerken niet de vermoedens kunnen hebben dat iemand een bepaalde afkomst heeft en/of allochtoon is? :? Naast dat je steeds zaken verdraait kom je daarmee ook nogal jankerig op me over.
Krekker is de bom!
pi_151671115
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 15:33 schreef hpeopjes het volgende:
Wat een dierentuin in dat filmpje. Ik hoop dat dat meisje niets makeert.
Dierentuin is idd het goede woord.

`Dorrrgaan dorrrrgaan!´

Kunnen we niet een soort reservaat aanleggen voor dit soort wezens?
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:59:03 #281
186587 Byzantynixschii
pi_151674425
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:25 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Jij bent overigens de enige die 't heeft over 'een kleurtje' en 'getint persoon'. Ik heb het de hele tijd gehad over uiterlijke kenmerken. Het is namelijk vaak een combinatie van uiterlijke kenmerken.

En trouwens, waarom zou je op basis van uiterlijke kenmerken niet de vermoedens kunnen hebben dat iemand een bepaalde afkomst heeft en/of allochtoon is? :? Naast dat je steeds zaken verdraait kom je daarmee ook nogal jankerig op me over.
Nu weten we het wel hoor, schatje.
pi_151876744
quote:
Arrestaties na schokkende video mishandeling Overvecht

De recherche heeft twee jongens gearresteerd die verdacht worden betrokken te zijn geweest bij een mishandeling van een 13-jarig meisje in Overvecht. Een filmpje van de vechtpartij, onder andere gepubliceerd op DUIC, is in totaal meer dan een half miljoen keer bekeken en zorgde voor veel verontwaardigde reacties.

Op dinsdagmiddag 31 maart was het meisje uit Utrecht rond 15.00 uur met een vriendin in het winkelcentrum Overvecht. Zij kregen daar onenigheid met een aantal jongens. Hierbij werd over en weer geslagen, waarna één van de jongens het slachtoffer vastpakte en meerdere keren sloeg. Het meisje deed aangifte.

De mishandeling werd door anderen uit de groep gefilmd en via social media verspreid. Mede dankzij deze beelden werden de twee verdachten herkend. De recherche hield de twee 14-jarige jongens uit Utrecht maandag 20 april aan. Na te zijn verhoord werden beiden heengezonden. Het onderzoek wordt voortgezet en meerdere aanhoudingen worden niet uitgesloten.
  dinsdag 21 april 2015 @ 18:22:44 #283
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_151898912
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 15:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat raar toch dat iedereen een hekel heeft aan Marokkanen.
De jongen schreeuwt herhaaldelijk ''Turk'' maargoed..
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')