abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 april 2015 @ 22:57:26 #251
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_151664656
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 22:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat heb ik al gedaan. Je doet in elk geval een aantal keer de juiste teksten van een ander af als onzin.
Omdat die user continu blijft ontkennen dat uiterlijke kenmerken in sommige gevallen wel degelijk een indicatie kunnen zijn dat iemand allochtoon is. Waarbij die betreffende user continu zinnen van een ander uit het verband rukt door te doen alsof die ander beweert dat je met 100% zekerheid op basis van het uiterlijk kan zeggen wat de afkomst van iemand is. Terwijl niemand dat beweerd heeft.

Tevens loopt die user ook nog zaken als racisme en obsessie met huidskleur erbij te halen, terwijl het puur gaat om een feitelijke constatering, namelijk dat autochtone Nederlanders overwegend blank zijn en over het algemeen wel degelijk bepaalde uiterlijke gemeenschappelijke kenmerken hebben.
Krekker is de bom!
pi_151664780
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 22:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Omdat die user continu blijft ontkennen dat uiterlijke kenmerken in sommige gevallen wel degelijk een indicatie kunnen zijn dat iemand allochtoon is.
Dat het 6 van de 10 keer op gaat is geen reden om mensen met dergelijke kenmerken als allochtoon te benaderen of zo te zien.
pi_151664815
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 22:57 schreef KreKkeR het volgende:
Omdat die user continu blijft ontkennen dat uiterlijke kenmerken in sommige gevallen wel degelijk een indicatie kunnen zijn dat iemand allochtoon is.
Die kunnen er dus ook niet zijn. Je kunt niet op basis van het feit dat er een grote statistische kans is in een individueel geval zeggen dat het een indicatie is. Je gokt dan gewoon maar het is geen enkele indicatie mbt die persoon. De kans dat een onbekende kaart schoppen aas is, is 1 op 52 (zonder jokers) maar elke onbekende kaart kan schoppen aas zijn. Als je niet weet welke kaart het is, is er geen enkele indicatie het blijft een pure gok.
  maandag 13 april 2015 @ 23:07:39 #254
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_151665055
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2015 23:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat het 6 van de 10 keer op gaat is geen reden om mensen met dergelijke kenmerken als allochtoon te benaderen of zo te zien.
Want het is iets ergs om allochtoon te zijn of zo? :?

Jullie hebben nog nooit meegemaakt dat iemand dacht dat je uit een bepaald land kwam? Wellicht als autochtone Nederlander die zich als toerist in het buitenland begaf? Of wellicht als allochtone Nederlander in Nederland.

Het spijt me, maar als dat al een probleem voor je is... :X

Los daarvan hangt het totaal af van het uiterlijk van de persoon. Een zeer donkere neger van boven de 25 jaar oud zal 9 van de 10 keer allochtoon zijn. Bij het meisje in het filmpje is het iets moeilijker in te schatten.
Krekker is de bom!
pi_151665253
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:07 schreef KreKkeR het volgende:
Want het is iets ergs om allochtoon te zijn of zo? :?
Dat kan best irritant zijn ja als je hier bent geboren en opgroeit en je jezelf niet meer of minder Nederlands acht dan een blond figuur. Maar los daarvan is het zoals Wespensteek aangeeft ook vrij onzinnig.

quote:
Jullie hebben nog nooit meegemaakt dat iemand dacht dat je uit een bepaald land kwam?
Niet in eigen land, nee.
  maandag 13 april 2015 @ 23:19:00 #256
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_151665472
quote:
14s.gif Op maandag 13 april 2015 23:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat kan best irritant zijn ja als je hier bent geboren en opgroeit en je jezelf niet meer of minder Nederlands acht dan een blond figuur. Maar los daarvan is het zoals Wespensteek aangeeft ook vrij onzinnig.
Een groot deel van de allochtonen is ook hier geboren en opgegroeid, dus wat is je punt?

Men hanteert nu eenmaal de termen autochtoon en allochtoon en feit blijft dat een deel v/d allochtonen andere typerende uiterlijke kenmerken heeft. De rest (dat ze wel of niet meer of minder Nederlands zijn) dat is iets wat jij erbij haalt. Zijn niet mijn woorden.

quote:
[..]

Niet in eigen land, nee.
Krekker is de bom!
pi_151665535
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Een groot deel van de allochtonen is ook hier geboren en opgegroeid, dus wat is je punt?
Dat het onzinnig is om op basis van uiterlijke kenmerken iemand als allochtoon of autochtoon te zien.
  maandag 13 april 2015 @ 23:20:43 #258
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_151665541
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Die kunnen er dus ook niet zijn. Je kunt niet op basis van het feit dat er een grote statistische kans is in een individueel geval zeggen dat het een indicatie is. Je gokt dan gewoon maar het is geen enkele indicatie mbt die persoon. De kans dat een onbekende kaart schoppen aas is, is 1 op 52 (zonder jokers) maar elke onbekende kaart kan schoppen aas zijn. Als je niet weet welke kaart het is, is er geen enkele indicatie het blijft een pure gok.
Wanneer je weet dat de 3 v/d 4 azen een gevouwen hoekje heeft (om maar wat te noemen) kun je hierdoor een stuk accurater gokken.
Krekker is de bom!
  maandag 13 april 2015 @ 23:23:30 #259
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_151665659
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat het onzinnig is om op basis van uiterlijke kenmerken iemand als allochtoon of autochtoon te zien.
Nogmaals, ik stel nergens dat iemand op basis van zijn uiterlijke kenmerken allochtoon of autochtoon is, dat maakte Byzantynixschii ervan.

Ik benoem alleen het feit, dat uiterlijke kenmerken wel degelijk een indicatie kunnen zijn en in sommige gevallen zelfs een sterke indicatie, dat iemand zelf niet in NL is geboren of op z'n minst 1 ouder heeft die in een 'niet-westers' land is geboren. (In geval van veel westerse landen wordt het al wat moeilijker.)
Krekker is de bom!
pi_151665709
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wanneer je weet dat de 3 v/d 4 azen een gevouwen hoekje heeft (om maar wat te noemen) kun je hierdoor een stuk accurater gokken.
Dat klopt alleen die zijn er niet bij normale kaarten en ook bij mensen in Nederland hebben allochtonen geen uiterlijke kenmerken die ze onderscheiden van autochtonen. Maar ik ben blij dat je inderdaad nu inziet dat het gewoon gokken is wat zorgt dat je niets weet zelfs als de kans heel klein is.
pi_151665720
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:23 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Nogmaals, ik stel nergens dat iemand op basis van zijn uiterlijke kenmerken allochtoon of autochtoon is, dat maakte Byzantynixschii ervan.
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 19:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het meisje zag er overigens niet bepaald autochtoon Nederlands uit.
  maandag 13 april 2015 @ 23:26:11 #262
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_151665768
quote:
9s.gif Op maandag 13 april 2015 23:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Eruit zien is niet hetzelfde als het ook werkelijk waar zijn.
Krekker is de bom!
  maandag 13 april 2015 @ 23:30:01 #263
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_151665899
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat klopt alleen die zijn er niet bij normale kaarten en ook bij mensen in Nederland hebben allochtonen geen uiterlijke kenmerken die ze onderscheiden van autochtonen. Maar ik ben blij dat je inderdaad nu inziet dat het gewoon gokken is wat zorgt dat je niets weet zelfs als de kans heel klein is.
Bij bepaalde groepen allochtonen kun je op basis van hun uiterlijke kenmerken met zeer grote kans dat het klopt dergelijke uitspraken doen.

Verder heb ik NERGENS gezegd dat je met zekerheid zoiets kan vaststellen dus lul niet zo slap uit je nek met je 'dat je nu inderdaad inziet' |:(

Het verdraaien van mijn woorden wordt een beetje vermoeiend nu.
Krekker is de bom!
pi_151666061
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:30 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Bij bepaalde groepen allochtonen kun je op basis van hun uiterlijke kenmerken met zeer grote kans dat het klopt dergelijke uitspraken doen.

Verder heb ik NERGENS gezegd dat je met zekerheid zoiets kan vaststellen dus lul niet zo slap uit je nek met je 'dat je nu inderdaad inziet' |:(

Het verdraaien van mijn woorden wordt een beetje vermoeiend nu.
quote:
Dat Byzantynixschii er een belachelijke discussie van maakt door te gaan ontkennen dat bepaalde groepen, waaronder bijv. de autochtone bevolking, geen typische uiterlijke kenmerken kunnen hebben.
Als jij schrijft dat er typische uiterlijke kenmerken zijn dan geef je volgens mij echt aan dat je dan met zekerheid kunt vaststellen dat het autochtone mensen zijn. Het zijn dan toch kenmerken die een autochtoon niet heeft?
  maandag 13 april 2015 @ 23:38:43 #265
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_151666177
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

[..]

Als jij schrijft dat er typische uiterlijke kenmerken zijn dan geef je volgens mij echt aan dat je dan met zekerheid kunt vaststellen dat het autochtone mensen zijn. Het zijn dan toch kenmerken die een autochtoon niet heeft?
Nee. Volgens mij begrijp jij niet helemaal wat typisch betekent.

quote:
Betekenis ' typisch '

ty·pisch (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1 karakteristiek, kenmerkend: dat is typisch Amerikaans
2 zonderling, vreemd: een typische jongen

http://www.vandale.nl/opz(...)lang=nn#.VSw3jvDCRow
Dat iets kenmerkend is voor in het bovenstaande voorbeeld, de VS, wil niet zeggen dat het alleen in de VS kan voorkomen. Grote benzine slurpende auto's van bepaalde merken zou je als typisch Amerikaanse wagens kunnen zien. Dat betekent niet dat je ze niet ook in NL zou kunnen tegenkomen.
Krekker is de bom!
pi_151666912
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:38 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Nee. Volgens mij begrijp jij niet helemaal wat typisch betekent.

[..]

Dat iets kenmerkend is voor in het bovenstaande voorbeeld, de VS, wil niet zeggen dat het alleen in de VS kan voorkomen. Grote benzine slurpende auto's van bepaalde merken zou je als typisch Amerikaanse wagens kunnen zien. Dat betekent niet dat je ze niet ook in NL zou kunnen tegenkomen.
Erg leuk alleen heb je het over een "typisch (uiterlijk) kenmerk" het uiterlijk is even minder van belang maar dat het een kenmerk is is bepalend, dat geeft aan dat je iets eraan kunt herkennen. Als jij het hebt over een typisch uiterlijk kenmerk dan is het dus een uiterlijk kenmerk waaraan je het zijn van allochtoon kunt herkennen en dat bestaat niet.

Overigens lijkt het mij logisch dat als je een Amerikaans merk auto ziet die auto uit Amerika komt, wat dat betreft is jouw voorbeeld goed. Bij allochtonen kun je echter geen "merk" zien omdat er geen uiterlijke kenmerken bestaan het zijn van allochtoon of autochtoon heeft geen enkel feitelijk verband met uiterlijk.
  dinsdag 14 april 2015 @ 00:10:46 #267
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_151667195
Het blijft gewoon bizar, dat je iemand ziet met een kleurtje en meteen denkt: allochtoon!

Heel vreemd.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_151667346
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 april 2015 00:10 schreef Byzantynixschii het volgende:
Het blijft gewoon bizar, dat je iemand ziet met een kleurtje en meteen denkt: allochtoon!

Heel vreemd.
Bizar nog wel? Alhoewel iemand met een 'kleurtje' rustig de Nederlandse nationaliteit kan hebben, en ook volledig Nederlands kan zijn, is het -per definitie- zo dat iemand met een getint uiterlijk -niet- zijn familie's roots in Nederland heeft. Dat kan drie/vier generaties terug zijn, maar ergens in de bloedlijn is het verhuisd. Dat is dus niet echt bizar te noemen :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2015 00:16:09 ]
pi_151667440
Heeft de vader van het meisje deze jongen al opgezocht?
  dinsdag 14 april 2015 @ 00:31:45 #270
186587 Byzantynixschii
pi_151667767
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 00:15 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Bizar nog wel? Alhoewel iemand met een 'kleurtje' rustig de Nederlandse nationaliteit kan hebben, en ook volledig Nederlands kan zijn, is het -per definitie- zo dat iemand met een getint uiterlijk -niet- zijn familie's roots in Nederland heeft. Dat kan drie/vier generaties terug zijn, maar ergens in de bloedlijn is het verhuisd. Dat is dus niet echt bizar te noemen :')
Een familie die al drie generaties in Nederland woont is dus niet allochtoon.
pi_151667808
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 00:31 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Een familie die al drie generaties in Nederland woont is dus niet allochtoon.
Klopt, dat is -exact- wat ik in mijn post zeg. Goed herhaald ^O^
Echter is het vooral heel erg logisch dat men bij een getint iemand sneller aan een allochtoon denkt dan bij een blank iemand. (Behalve bij Polen, die pluk je er ook zo uit)
pi_151668182
Bij voorkeur sla ik geen meiden maar deze vroeg er wel om. Als ze mij van achteren slaan dan kunnen ze klappen krijgen simpel zat. als zij begint met slaan dan kan ze dit verwachten. het viel nog mee trouwens. ik had waarschijnlijk haar smoel in de straatstenen gestompt.
Broederliefde.
  dinsdag 14 april 2015 @ 00:53:14 #273
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_151668192
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 00:33 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Echter is het vooral heel erg logisch dat men bij een getint iemand sneller aan een allochtoon denkt dan bij een blank iemand. (Behalve bij Polen, die pluk je er ook zo uit)
Plus dat bij bepaalde groepen mensen met buitenlandse roots met uiterlijke kenmerken die duidelijk anders zijn dan de 'oorspronkelijke' bewoners van NL, er nog maar heeeeel weining 3e generatie van boven een bepaalde leeftijd in NL woont.
Krekker is de bom!
  dinsdag 14 april 2015 @ 01:25:29 #274
186587 Byzantynixschii
pi_151668609
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 00:33 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Jij maakt er een vergelijking van.

Waar het om gaat is dat je niet bij een getint iemand denkt: een allochtoon.
pi_151669055
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 15:45 schreef timmmmm het volgende:
Hoe kan je in vredesnaam aan dat filmpje in de OP zien wie in dit filmpje nou het 'genetische afval' is? Je ziet niet wie er begint met slaan (hoewel ik vermoed dat zij het was, zo ziet het eruit.) en je hebt geen idee waar de ruzie over gaat.

Alleen omdat hij een piemel heeft en zij niet, wil dat niet meteen zeggen dat het zijn schuld is natuurlijk.

Ik neig ernaar te geloven dat het allebei paupers zijn die men niet bepaald zou missen in de samenleving
Dit.
#freefrederike
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')