Omdat die user continu blijft ontkennen dat uiterlijke kenmerken in sommige gevallen wel degelijk een indicatie kunnen zijn dat iemand allochtoon is. Waarbij die betreffende user continu zinnen van een ander uit het verband rukt door te doen alsof die ander beweert dat je met 100% zekerheid op basis van het uiterlijk kan zeggen wat de afkomst van iemand is. Terwijl niemand dat beweerd heeft.quote:Op maandag 13 april 2015 22:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat heb ik al gedaan. Je doet in elk geval een aantal keer de juiste teksten van een ander af als onzin.
Dat het 6 van de 10 keer op gaat is geen reden om mensen met dergelijke kenmerken als allochtoon te benaderen of zo te zien.quote:Op maandag 13 april 2015 22:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Omdat die user continu blijft ontkennen dat uiterlijke kenmerken in sommige gevallen wel degelijk een indicatie kunnen zijn dat iemand allochtoon is.
Die kunnen er dus ook niet zijn. Je kunt niet op basis van het feit dat er een grote statistische kans is in een individueel geval zeggen dat het een indicatie is. Je gokt dan gewoon maar het is geen enkele indicatie mbt die persoon. De kans dat een onbekende kaart schoppen aas is, is 1 op 52 (zonder jokers) maar elke onbekende kaart kan schoppen aas zijn. Als je niet weet welke kaart het is, is er geen enkele indicatie het blijft een pure gok.quote:Op maandag 13 april 2015 22:57 schreef KreKkeR het volgende:
Omdat die user continu blijft ontkennen dat uiterlijke kenmerken in sommige gevallen wel degelijk een indicatie kunnen zijn dat iemand allochtoon is.
Want het is iets ergs om allochtoon te zijn of zo?quote:Op maandag 13 april 2015 23:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat het 6 van de 10 keer op gaat is geen reden om mensen met dergelijke kenmerken als allochtoon te benaderen of zo te zien.
Dat kan best irritant zijn ja als je hier bent geboren en opgroeit en je jezelf niet meer of minder Nederlands acht dan een blond figuur. Maar los daarvan is het zoals Wespensteek aangeeft ook vrij onzinnig.quote:Op maandag 13 april 2015 23:07 schreef KreKkeR het volgende:
Want het is iets ergs om allochtoon te zijn of zo?
Niet in eigen land, nee.quote:Jullie hebben nog nooit meegemaakt dat iemand dacht dat je uit een bepaald land kwam?
Een groot deel van de allochtonen is ook hier geboren en opgegroeid, dus wat is je punt?quote:Op maandag 13 april 2015 23:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat kan best irritant zijn ja als je hier bent geboren en opgroeit en je jezelf niet meer of minder Nederlands acht dan een blond figuur. Maar los daarvan is het zoals Wespensteek aangeeft ook vrij onzinnig.
quote:[..]
Niet in eigen land, nee.
Dat het onzinnig is om op basis van uiterlijke kenmerken iemand als allochtoon of autochtoon te zien.quote:Op maandag 13 april 2015 23:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Een groot deel van de allochtonen is ook hier geboren en opgegroeid, dus wat is je punt?
Wanneer je weet dat de 3 v/d 4 azen een gevouwen hoekje heeft (om maar wat te noemen) kun je hierdoor een stuk accurater gokken.quote:Op maandag 13 april 2015 23:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die kunnen er dus ook niet zijn. Je kunt niet op basis van het feit dat er een grote statistische kans is in een individueel geval zeggen dat het een indicatie is. Je gokt dan gewoon maar het is geen enkele indicatie mbt die persoon. De kans dat een onbekende kaart schoppen aas is, is 1 op 52 (zonder jokers) maar elke onbekende kaart kan schoppen aas zijn. Als je niet weet welke kaart het is, is er geen enkele indicatie het blijft een pure gok.
Nogmaals, ik stel nergens dat iemand op basis van zijn uiterlijke kenmerken allochtoon of autochtoon is, dat maakte Byzantynixschii ervan.quote:Op maandag 13 april 2015 23:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat het onzinnig is om op basis van uiterlijke kenmerken iemand als allochtoon of autochtoon te zien.
Dat klopt alleen die zijn er niet bij normale kaarten en ook bij mensen in Nederland hebben allochtonen geen uiterlijke kenmerken die ze onderscheiden van autochtonen. Maar ik ben blij dat je inderdaad nu inziet dat het gewoon gokken is wat zorgt dat je niets weet zelfs als de kans heel klein is.quote:Op maandag 13 april 2015 23:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wanneer je weet dat de 3 v/d 4 azen een gevouwen hoekje heeft (om maar wat te noemen) kun je hierdoor een stuk accurater gokken.
quote:Op maandag 13 april 2015 23:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nogmaals, ik stel nergens dat iemand op basis van zijn uiterlijke kenmerken allochtoon of autochtoon is, dat maakte Byzantynixschii ervan.
quote:Op zondag 12 april 2015 19:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het meisje zag er overigens niet bepaald autochtoon Nederlands uit.
Bij bepaalde groepen allochtonen kun je op basis van hun uiterlijke kenmerken met zeer grote kans dat het klopt dergelijke uitspraken doen.quote:Op maandag 13 april 2015 23:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat klopt alleen die zijn er niet bij normale kaarten en ook bij mensen in Nederland hebben allochtonen geen uiterlijke kenmerken die ze onderscheiden van autochtonen. Maar ik ben blij dat je inderdaad nu inziet dat het gewoon gokken is wat zorgt dat je niets weet zelfs als de kans heel klein is.
quote:Op maandag 13 april 2015 23:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Bij bepaalde groepen allochtonen kun je op basis van hun uiterlijke kenmerken met zeer grote kans dat het klopt dergelijke uitspraken doen.
Verder heb ik NERGENS gezegd dat je met zekerheid zoiets kan vaststellen dus lul niet zo slap uit je nek met je 'dat je nu inderdaad inziet'
Het verdraaien van mijn woorden wordt een beetje vermoeiend nu.
Als jij schrijft dat er typische uiterlijke kenmerken zijn dan geef je volgens mij echt aan dat je dan met zekerheid kunt vaststellen dat het autochtone mensen zijn. Het zijn dan toch kenmerken die een autochtoon niet heeft?quote:Dat Byzantynixschii er een belachelijke discussie van maakt door te gaan ontkennen dat bepaalde groepen, waaronder bijv. de autochtone bevolking, geen typische uiterlijke kenmerken kunnen hebben.
Nee. Volgens mij begrijp jij niet helemaal wat typisch betekent.quote:Op maandag 13 april 2015 23:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
[..]
Als jij schrijft dat er typische uiterlijke kenmerken zijn dan geef je volgens mij echt aan dat je dan met zekerheid kunt vaststellen dat het autochtone mensen zijn. Het zijn dan toch kenmerken die een autochtoon niet heeft?
Dat iets kenmerkend is voor in het bovenstaande voorbeeld, de VS, wil niet zeggen dat het alleen in de VS kan voorkomen. Grote benzine slurpende auto's van bepaalde merken zou je als typisch Amerikaanse wagens kunnen zien. Dat betekent niet dat je ze niet ook in NL zou kunnen tegenkomen.quote:Betekenis ' typisch '
ty·pisch (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1 karakteristiek, kenmerkend: dat is typisch Amerikaans
2 zonderling, vreemd: een typische jongen
http://www.vandale.nl/opz(...)lang=nn#.VSw3jvDCRow
Erg leuk alleen heb je het over een "typisch (uiterlijk) kenmerk" het uiterlijk is even minder van belang maar dat het een kenmerk is is bepalend, dat geeft aan dat je iets eraan kunt herkennen. Als jij het hebt over een typisch uiterlijk kenmerk dan is het dus een uiterlijk kenmerk waaraan je het zijn van allochtoon kunt herkennen en dat bestaat niet.quote:Op maandag 13 april 2015 23:38 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nee. Volgens mij begrijp jij niet helemaal wat typisch betekent.
[..]
Dat iets kenmerkend is voor in het bovenstaande voorbeeld, de VS, wil niet zeggen dat het alleen in de VS kan voorkomen. Grote benzine slurpende auto's van bepaalde merken zou je als typisch Amerikaanse wagens kunnen zien. Dat betekent niet dat je ze niet ook in NL zou kunnen tegenkomen.
Bizar nog wel? Alhoewel iemand met een 'kleurtje' rustig de Nederlandse nationaliteit kan hebben, en ook volledig Nederlands kan zijn, is het -per definitie- zo dat iemand met een getint uiterlijk -niet- zijn familie's roots in Nederland heeft. Dat kan drie/vier generaties terug zijn, maar ergens in de bloedlijn is het verhuisd. Dat is dus niet echt bizar te noemenquote:Op dinsdag 14 april 2015 00:10 schreef Byzantynixschii het volgende:
Het blijft gewoon bizar, dat je iemand ziet met een kleurtje en meteen denkt: allochtoon!
Heel vreemd.
Een familie die al drie generaties in Nederland woont is dus niet allochtoon.quote:Op dinsdag 14 april 2015 00:15 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Bizar nog wel? Alhoewel iemand met een 'kleurtje' rustig de Nederlandse nationaliteit kan hebben, en ook volledig Nederlands kan zijn, is het -per definitie- zo dat iemand met een getint uiterlijk -niet- zijn familie's roots in Nederland heeft. Dat kan drie/vier generaties terug zijn, maar ergens in de bloedlijn is het verhuisd. Dat is dus niet echt bizar te noemen
Klopt, dat is -exact- wat ik in mijn post zeg. Goed herhaaldquote:Op dinsdag 14 april 2015 00:31 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Een familie die al drie generaties in Nederland woont is dus niet allochtoon.
Plus dat bij bepaalde groepen mensen met buitenlandse roots met uiterlijke kenmerken die duidelijk anders zijn dan de 'oorspronkelijke' bewoners van NL, er nog maar heeeeel weining 3e generatie van boven een bepaalde leeftijd in NL woont.quote:Op dinsdag 14 april 2015 00:33 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Klopt, dat is -exact- wat ik in mijn post zeg. Goed herhaald![]()
Echter is het vooral heel erg logisch dat men bij een getint iemand sneller aan een allochtoon denkt dan bij een blank iemand. (Behalve bij Polen, die pluk je er ook zo uit)
Dat is het punt niet. Jij maakt er een vergelijking van.quote:Op dinsdag 14 april 2015 00:33 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Klopt, dat is -exact- wat ik in mijn post zeg. Goed herhaald![]()
Echter is het vooral heel erg logisch dat men bij een getint iemand sneller aan een allochtoon denkt dan bij een blank iemand. (Behalve bij Polen, die pluk je er ook zo uit)
Dit.quote:Op zondag 12 april 2015 15:45 schreef timmmmm het volgende:
Hoe kan je in vredesnaam aan dat filmpje in de OP zien wie in dit filmpje nou het 'genetische afval' is? Je ziet niet wie er begint met slaan (hoewel ik vermoed dat zij het was, zo ziet het eruit.) en je hebt geen idee waar de ruzie over gaat.
Alleen omdat hij een piemel heeft en zij niet, wil dat niet meteen zeggen dat het zijn schuld is natuurlijk.
Ik neig ernaar te geloven dat het allebei paupers zijn die men niet bepaald zou missen in de samenleving
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |