Gendryquote:Op zaterdag 11 april 2015 15:48 schreef DragonFodder het volgende:
[ afbeelding ]
Ik herken de 3e van links niet (de eerste man van links). Welk personage speelt die? Er zal vast wel iets aan de hand zijn met mijn zicht, maar ik kan die kop echt niet plaatsen
I rest my casequote:
Dank je! Dit zit me al een jaar dwarsquote:
Wel gedownload. Net even de kwaliteit gecheckt, maar dat kan ik niet meer aan in het HD-tijdperkquote:
Ik sleur ze even binnen, vond het al zo verdacht dat S05E02 online stondquote:Op zondag 12 april 2015 13:35 schreef lord_bono het volgende:
Eerste vier afleveringen zijn gelekt in HDTV/Webrip kwaliteit...
Inderdaad. Spoilers en 'hints' in spoilertags totdat de aflevering officieel uitgezonden is. Niet iets wat we tot nu toe gewend zijn in dit topic, dus goed om nog maar even te noemenquote:Op zondag 12 april 2015 14:16 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Zolang er geen spoilers en dergelijke geplaatst worden is het mij egaal wat anderen doen.
Juist wél goed om te vermelden, aangezien veel zaken niet in de boeken zullen staan en voor ons dus ook spoilers zijnquote:Op zondag 12 april 2015 14:52 schreef Young_David het volgende:
[..]
Inderdaad. Spoilers en 'hints' in spoilertags totdat de aflevering officieel uitgezonden is. Niet iets wat we tot nu toe gewend zijn in dit topic, dus goed om nog maar even te noemen
quote:Op zondag 12 april 2015 15:04 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Juist wél goed om te vermelden, aangezien veel zaken niet in de boeken zullen staan en voor ons dus ook spoilers zijn
-Edit- OP aangepast.
SPOILER: Intro van seizoen 5Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar hebben we gewoon spoiler tags voor lijkt me.quote:Op maandag 13 april 2015 04:40 schreef Jasonjj90 het volgende:
Kan er niet een tijdelijk topic aangemaakt worden voor de mensen die de eerste 4 afleveringen wel gezien hebben. Veiliger voor degene die ze niet gezien hebben, maar zo kunnen de mensen die niet konden wachten wel met elkaar verder discussiëren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 13 april 2015 00:45 schreef Luuksor het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maak dan maar een eigen topic aan, spoiler tags gaan niet werken en werkt alleen maar verwarrend. Zolang de afleveringen nog niet officieel zijn uitgezonden in de USA mag daar hier ook nog niet over gesproken worden, spoilertags of niet.quote:Op maandag 13 april 2015 06:09 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Daar hebben we gewoon spoiler tags voor lijkt me.
quote:Op maandag 13 april 2015 00:45 schreef Luuksor het volgende:
Maar die zie je toch altijd na de intro? 'Guest appearance: bla bla'. Niet gedurende de introSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Women with dicks and weak men with vaginas.
Tja, zit je dan met je hardcover collectie zonder einde in de boekenkastquote:
vorig jaar verkocht :pquote:Op maandag 13 april 2015 12:35 schreef Pek het volgende:
[..]
Tja, zit je dan met je hardcover collectie zonder einde in de boekenkast
voor de verkoop? Ik vroeg 125, binnen een uur weg. Hoog inzettenquote:
The fuck?quote:Op maandag 13 april 2015 12:55 schreef stinkie het volgende:
[..]
voor de verkoop? Ik vroeg 125, binnen een uur weg. Hoog inzetten
Mooi dat ze Kevin bij Cersei's verhaallijn blijven betrekkenquote:
Klopt, dat was rattleshirt via wat Melissandre magie.quote:Op maandag 13 april 2015 20:55 schreef Young_David het volgende:
Oeh, dat einde met Mance ... In het boek was het uiteindelijk niet Mance die verbrand werd toch?
Gaan ze in de serie toch ook doen, neem ik aan? Was juist een toffe twist.quote:Op maandag 13 april 2015 21:03 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Klopt, dat was rattleshirt via wat Melissandre magie.
Denk het wel ja, rattleshirt speelt is opnieuw gecast voor s5.quote:Op maandag 13 april 2015 22:14 schreef Jivis het volgende:
[..]
Gaan ze in de serie toch ook doen, neem ik aan? Was juist een toffe twist.
volgens mij ging dat in de boeken inderdaad net zo. het moest erop lijken dat mance was verbrand maar dat bleek uiteindelijk iemand anders te zijn.quote:Op maandag 13 april 2015 20:55 schreef Young_David het volgende:
Oeh, dat einde met Mance ... In het boek was het uiteindelijk niet Mance die verbrand werd toch?
quote:Op dinsdag 14 april 2015 00:09 schreef Luuksor het volgende:
Dat denk ik ook, en dat Tormund nu zijn rol over zal nemen..Er zijn geen brazen beasts en lancel was ook onderdeel van faith militant dus weinig wtfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben geen fetishist die zegt dat het zo waarheidsgetrouw moet gebeuren zeker niet, vind het verhaal met Reek en Ramsay in de tv serie zelfs een stuk beter dan in de boeken neergezet, maar ik heb me nu echt lopen irriteren vanwege rare en onnodige wijzigingen."When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
Ik bedoel Sons of the Harpy natuurlijk, en Lancel was wel faith militant, maar zo'n aggresieve actie is er in het boek nauwelijks voorbij gekomen..quote:Op dinsdag 14 april 2015 02:49 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Er zijn geen brazen beasts en lancel was ook onderdeel van faith militant dus weinig wtf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Veni, vidi, vodka.
quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:04 schreef dumble het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deathlift or Die.
quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:04 schreef dumble het volgende:
Er lopen er daar natuurlijk zat rond zoals hem, maar inderdaad was het in de boeken Jaqen niet. Geloof niet dat ze die nog tegenkomt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
Dus? Het boekentopic gaat over het vergelijken van de boeken met de officieel uitgebrachte afleveringen. Daar horen de gelekte afleveringen niet bij, tot over 4 weken.quote:Op dinsdag 14 april 2015 10:59 schreef Timwonnacott het volgende:
Gaan we hier nou ook al zeuren over die spoilers. Dit zijn gewoon twists op de boeken dus in principe zou iedereen die hier zit al moeten weten wat er gebeurd. Er is tot nu toe niets gebeurd wat niet in de boeken voorkwam, al dan niet op een andere manier.
Blablabla, who caresquote:Op dinsdag 14 april 2015 11:16 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Dus? Het boekentopic gaat over het vergelijken van de boeken met de officieel uitgebrachte afleveringen. Daar horen de gelekte afleveringen niet bij, tot over 4 weken.
Daar sluit ik mij geheel bij aan. Tot over vier drie weken.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:16 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Dus? Het boekentopic gaat over het vergelijken van de boeken met de officieel uitgebrachte afleveringen. Daar horen de gelekte afleveringen niet bij, tot over 4 weken.
Eens. Opbokken met die spoilers over die gelekte afleveringen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:16 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Haha, inderdaad. Die gast heeft lekker de boek-wiki gelezen en zit nu interessant te doenquote:Op dinsdag 14 april 2015 15:58 schreef Poesopstokje het volgende:
In het andere topic wordt gesuggereerd dat Mance ''anders'' deed en ''zichzelf'' niet leek.
''Maar ik ben geen boeklezer hoor!''____!
Welke user was dat?quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:58 schreef Poesopstokje het volgende:
In het andere topic wordt gesuggereerd dat Mance ''anders'' deed en ''zichzelf'' niet leek.
SPOILER: Gelekte afleveringenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Women with dicks and weak men with vaginas.
Kaneelstokjequote:
Als boeklezer heb ik geen flauw idee welke kant ze op willen aan, aangezien ik me herinner dat Mance nog in leven bleef.quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:58 schreef Poesopstokje het volgende:
Klopt, hij is verwisseld met Rattleshirt.quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:00 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Als boeklezer heb ik geen flauw idee welke kant ze op willen aan, aangezien ik me herinner dat Mance nog in leven bleef.
quote:Op dinsdag 14 april 2015 18:38 schreef 2Happy4U het volgende:
SPOILER: Gelekte afleveringenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: gelekte afl.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook in de boeken kon je dat niet weten tot het je verteld werd. Al vermoed ik ook dat ze het uit de serie laten en dat idd Tormund zijn rol overneemd.quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:01 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Klopt, hij is verwisseld met Rattleshirt.
Daar zat die user ook naar te hinten. Zonder boekkennis kun je dit écht niet uit de scène halen.
quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:07 schreef AMDB het volgende:
[..]Nee, maar niemand speculeerde er toen ook over, toch?SPOILER: gelekte afl.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Ook in de boeken kon je dat niet weten tot het je verteld werd. Al vermoed ik ook dat ze het uit de serie laten en dat idd Tormund zijn rol overneemd.
Deze user heeft voorkennis, no doubt.
Ik las iets over dat Rattleshirt was gecast, dus ik denk dat ze de originele setting wel aanhouden.
Mooie verhaallijn trouwens, ik stond ook even versteld toen het bekend werd gemaakt.
Zou inderdaad jammer zijn als die verhaallijn er niet in komt:) Al vind ik dat Tormund dat gedeelte ook heel goed over zou kunnen nemenquote:Op dinsdag 14 april 2015 20:10 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee, maar niemand speculeerde er toen ook over, toch?
Deze user heeft voorkennis, no doubt.
Ik las iets over dat Rattleshirt was gecast, dus ik denk dat ze de originele setting wel aanhouden.
Mooie verhaallijn trouwens, ik stond ook even versteld toen het bekend werd gemaakt.
SPOILER: Gelekte aflevering/snelheid verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij had GRRM dat ook al gezegd, dat seizoen 5 boek 4/5 is.quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:14 schreef AMDB het volgende:
Heb trouwens het idee dat ze als een malle door boek 4 en 5 heenrazen, aan de andere kant heb ik nu natuurlijk ook al 40% van dit seizoen gezien. Maar met dit tempo zouden ze eind dit seizoen boek 5 helemaal gecoverd kunnen hebben.
Ah dat wist ik nietquote:Op dinsdag 14 april 2015 20:15 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Volgens mij had GRRM dat ook al gezegd, dat seizoen 5 boek 4/5 is.
Boek 3 had genoeg stof voor anderhalf seizoen, 4&5 nauwelijks voor 1. Daarom komen er ook al verhaallijnen in voor die uit WoW komen, of uit de koker van D&D.quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:27 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ah dat wist ik nietWellicht ook niet heel gek, heel boek 4 en 5 zijn erg politiek (langzaam opbouwend verhaal, veel dialoog). Vind de actie in de tv-serie af en toe en verademing. Erg mooi in beeld gebracht, maar kan soms wat snel komen voor degenen die de boeken niet lezen.
Inderdaad ja. Sowieso sterke aflevering, beter dan ik me de serie herinnerde.quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:16 schreef ems. het volgende:
De scenes van Mance in de aflevering waren wij mij betreft het best. Goed acteerwerk van die kerel! Dat z'n oog even trilde toen hij hoorde dat hij ging branden. Die mix van trots en angst, zowel in z'n gezicht als in z'n stem.
Jammer dat we niet al meer van hem hebben gezien in eerdere seizoenen en hopelijk zien we hem nog terug, dus
Enerzijds wel, maar anderzijds is die acteur van een dergelijke kwaliteit dat het wel erg zonde zou zijn om hem helemaal weg te schrijven na nauwelijks een halfuurtje aan scenes te hebben gekregen. Te meer omdat hij best een belangrijke rol speelt met winterfell zometeen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:37 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Denk persoonlijk dat de manier waarop Mance geexecuteerd werd het moeilijk maakt hem Rattleshirt te laten zijn, met die laatste woorden (die waren niet in het boek toch?). Ook had ik in dat geval een shot naar Mel verwacht waarop iets te lezen was als hint.
Tyft op met je officieel uitgebracht. Serie vergelijken met boeken. Dat is dit topicquote:Op dinsdag 14 april 2015 11:16 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Dus dan maar de mensen spoilen die liever eerst zelf de afleveringen willen zien?quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Tyft op met je officieel uitgebracht. Serie vergelijken met boeken. Dat is dit topic
Dat is dan jammer voor jouquote:Op dinsdag 14 april 2015 21:01 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Dus dan maar de mensen spoilen die liever eerst zelf de afleveringen willen zien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hhhhh
quote:Op woensdag 15 april 2015 11:53 schreef DaveDave09 het volgende:
Soort van spoiler/gelekte afleveringenOok niet lezen als je de gelekte afleveringen niet hebt gezien:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaquote:Op woensdag 15 april 2015 15:21 schreef Joezi het volgende:
Wil de serie perse de boeken inhalen ofzo, dit gaat wel erg snel zo
Je zegt het zelf alquote:Op woensdag 15 april 2015 18:32 schreef Joezi het volgende:
[..]
Maar meer seizoenen is toch meer money
Op basis van wat baseer jij dat?quote:Op woensdag 15 april 2015 18:37 schreef Ethanolic het volgende:
het enige waar ze zich 100% aan gaan houden is r+l=j.
Maar ze kunnen toch veel meer uit de boeken halen om te gebruiken, of hebben ze de rechten overgekocht en gaan ze er een lost eind aan breien?quote:Op woensdag 15 april 2015 18:34 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al![]()
Serie gaat sneller dan de boeken, verkoopt beter en levert meer op.
Voor zover bekend heeft GRRM verteld wat de inhoud van WoW en het laatste boek zal zijn. De serie zal dat gebruiken maar ook eigen verhaallijnen gaan gebruiken.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:43 schreef Joezi het volgende:
[..]
Maar ze kunnen toch veel meer uit de boeken halen om te gebruiken, of hebben ze de rechten overgekocht en gaan ze er een lost eind aan breien?
omdat de legende luidt dat GRRM ze pas toestemming gaf om de serie te maken na ze de vraag wie Jons ma is hadden beantwoordquote:Op woensdag 15 april 2015 18:37 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Op basis van wat baseer jij dat?
Volgens mij is dat geen legende maar is dat simpelweg een feit. Goede vraag ook die meteen toont in hoeverre de mensen ook echt geïnteresseerd zijn in het verhaal ipv de $$quote:Op woensdag 15 april 2015 18:53 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
omdat de legende luidt dat GRRM ze pas toestemming gaf om de serie te maken na ze de vraag wie Jons ma is hadden beantwoord
Maar het is ook de vraag waaraan je kan zien of iemand een klein beetje aandachtig het boek heeft gelezen, betekent niet per se dat dat het punt dat niet veranderd kan worden is in de serie.quote:Op woensdag 15 april 2015 18:53 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
omdat de legende luidt dat GRRM ze pas toestemming gaf om de serie te maken na ze de vraag wie Jons ma is hadden beantwoord
quote:Op woensdag 15 april 2015 20:01 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Maar het is ook de vraag waaraan je kan zien of iemand een klein beetje aandachtig het boek heeft gelezen, betekent niet per se dat dat het punt dat niet veranderd kan worden is in de serie.
In de serie is het volgens mij veel minder duidelijk, beetje helemaal aan het begin als Robert de crypte in gaat en het gesprek over Wyla (spel?). In de serie zouden ze het best kunnen veranderen zonder integriteit kwijt te raken, in de boeken niet.
SPOILER: !!!!!!!!!!GELEKTE EPISODE SPOILER!!!!!!!!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deathlift or Die.
ligt vast aan mij maareh: huh?quote:Op woensdag 15 april 2015 18:37 schreef Ethanolic het volgende:
het enige waar ze zich 100% aan gaan houden is r+l=j.
Waarom kom je in dit topic als je dat soort speculatie niet wilt weten?quote:
Omdat dit het topic is voor de boeklezers. Die speculatie van jullie ben ik nog niet tegen gekomen in de boeken. Maar, laat maar, ik ga niet spoilerdiscussie #425 starten.quote:Op donderdag 16 april 2015 09:12 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Waarom kom je in dit topic als je dat soort speculatie niet wilt weten?
Dus we mogen alleen praten over wat er letterlijk in de boeken staat en niet over wat we denken dat bepaalde dingen betekenen?quote:Op donderdag 16 april 2015 09:15 schreef turance het volgende:
[..]
Omdat dit het topic is voor de boeklezers. Die speculatie van jullie ben ik nog niet tegen gekomen in de boeken. Maar, laat maar, ik ga niet spoilerdiscussie #425 starten.
Flashbacks van Cersei?quote:Op donderdag 16 april 2015 15:56 schreef Poesopstokje het volgende:
Was'da uit de FOK!review met Tywin en dat we hem ''voorlopig'' niet meer zien?
quote:Op donderdag 16 april 2015 15:58 schreef ems. het volgende:
Ik hoop dat als L + R = J waar blijkt te zijn dat ze daar wel enige moeite voor gaan doen in de serie. In de boeken heb je vanuit meerdere perspectieven flashbacks naar Rhaegar en Lyanna en wat er allemaal om hun heen afspeelde maar in de serie kwam Lyanna alleen in de eerste aflevering enigszins naar voren en Rhaegar werd uitsluitend tussen neus en lippen door genoemd. Ik vermoed dan ook dat veruit de meeste seriekijkers eigenlijk geen idee hebben wie die twee zijn, tenzij je ze specifiek gaat herinneren aan deze momenten.
Maargoed, de flashback-taboe is ondertussen eruit, hopelijk krijgen we er nog wat meer te zien. Doch mijn grootste hoop blijft dat als ze de serie hebben afgerond serieus gaan kijken naar een volwaardige prequel
Even afgezien van het feit dat ik de cersei-flashback een beetje knullig vond. Maarja, kind-acteurs.
SPOILER: gelekte afleveringenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Women with dicks and weak men with vaginas.
En Charles Dance stond ook tussen de namen van alle anderen bij de intro. Oberyn's acteur zijn naam kwam na de intro met 'guest role: bla bla'quote:
Ik denk het niet. Klinkt als een hele slechte door de seriemakers bedachte verhaallijnquote:Op maandag 20 april 2015 15:26 schreef Poesopstokje het volgende:
Zou Brienne/Sansa een boekspoiler zijn?
Op basis van ep2 hè, heb 3&4 nog niet gezienquote:Op maandag 20 april 2015 16:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Klinkt als een hele slechte door de seriemakers bedachte verhaallijn
Aaah oké. Ik had namelijk een spoiler gelezen mbt Sansa uit ep 3/4 en als dat waar is is het inderdaad een absurde wending van de seriemakersquote:
Ze moeten toch wat doen met Brienne nu Lady Stoneheart niet in de serie lijkt te komen.quote:Op maandag 20 april 2015 16:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Klinkt als een hele slechte door de seriemakers bedachte verhaallijn
Als Jaime Lannister nu dus in plaats van random King's Guard naar Dorne gaat, kan dit wel eens zijn einde betekenen aan het eind van dit seizoenquote:
Het is alweer een tijd geleden dat ik de boeken gelezen heb, maar daar wijken de schrijvers toch af? In het boek gaat Jaime niet, maar in de series wel toch?quote:Op maandag 20 april 2015 20:48 schreef Pek het volgende:
[..]
Als Jaime Lannister nu dus in plaats van random King's Guard naar Dorne gaat, kan dit wel eens zijn einde betekenen aan het eind van dit seizoen
Klopt Jaime ging naar Riverlands om daar de boel op orde te brengen. In de boeken zijn het andere Kingsguards die naar Dorne gingen (en stierven iirc)quote:Op maandag 20 april 2015 21:06 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Het is alweer een tijd geleden dat ik de boeken gelezen heb, maar daar wijken de schrijvers toch af? In het boek gaat Jaime niet, maar in de series wel toch?
Ik hoop nog altijd dat ze Lady Stoneheart terug brengen!
[ Bericht 0% gewijzigd door VerdwaasdeVogel2 op 21-04-2015 00:45:31 ]
Tja, Xaro was geloof ik ook niet zwart en die piratenbaas ook niet, ze vinden het leuk een paar zwarte mensen waar het kan erin te plaatsen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 00:31 schreef Luuksor het volgende:
Denk dat het Arys Oakheart gedeelte overgeslagen word.. En Hotah als zwarte man, terwijl de Norvosi in het boek toch duidelijk als blank word neergezet, maar het past perfect bij zn naam!
Ik denk juist eerder dat Bronn eraan gaat, want volgensmij zitten ze een beetje met dat personage in hun maag.quote:Op maandag 20 april 2015 20:48 schreef Pek het volgende:
[..]
Als Jaime Lannister nu dus in plaats van random King's Guard naar Dorne gaat, kan dit wel eens zijn einde betekenen aan het eind van dit seizoen
zou zomaar kunnen, in de boeken heeft hij geen rol meer daar hoor je alleen dat hij trouwt met die dame en een kasteel krijgt en voor de rest niets meerquote:Op dinsdag 21 april 2015 07:34 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik denk juist eerder dat Bronn eraan gaat, want volgensmij zitten ze een beetje met dat personage in hun maag.
Dit heb ik met veel dingen!quote:Op dinsdag 21 april 2015 17:02 schreef Luuksor het volgende:
Had me Stokeworth wel compleet anders voorgesteld
gelukkig, wat waardeloos deel was dat zeg.quote:Op maandag 27 april 2015 10:03 schreef lord_bono het volgende:
De halve reis van Tyrion eruit geknipt
Geen Stone men en Aegon Targaryen
Dat was een bitch van Ramsey.quote:Op maandag 27 april 2015 13:39 schreef DestroyerPiet het volgende:
goede aflevering weer. maar met Sansa wijken ze wel ver van de boeken af.
en zag ik het nou goed dat de spearwives al in Winterfel waren? nadag Sansa daar binnenreed werd er even gefocused op wat vrouwen die daar in de rij stonden.
bedoel je nou die dikke die erbij stond?quote:
Nee. Dat is de vrouw van Roose.quote:Op maandag 27 april 2015 13:50 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
bedoel je nou die dikke die erbij stond?
maar wie is dan die bitch van Ramsey?quote:
Dat viel mij ook al op inderdaad.quote:Op maandag 27 april 2015 13:39 schreef DestroyerPiet het volgende:
goede aflevering weer. maar met Sansa wijken ze wel ver van de boeken af.
en zag ik het nou goed dat de spearwives al in Winterfel waren? nadag Sansa daar binnenreed werd er even gefocused op wat vrouwen die daar in de rij stonden.
ja maar opzich kan dat wel volgens mij deden ze een sprong van een paar maanden. Moat Cailin is best wel een eind van Winterfell af. dat leg je niet af in een paar dagenquote:Op maandag 27 april 2015 14:08 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op inderdaad.
Maar dan zou Mance er ook al moeten zijn?
Vaag.. Het zal allemaal wel. Seizoen 5 is tot nu toe aardig teleurstellend.quote:Op maandag 27 april 2015 21:14 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ja maar opzich kan dat wel volgens mij deden ze een sprong van een paar maanden. Moat Cailin is best wel een eind van Winterfell af. dat leg je niet af in een paar dagen
ik verwacht eigenlijk dat Brienne en Podrick de rol van de spearwives en Mance gaan overnemen......quote:Op maandag 27 april 2015 21:14 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ja maar opzich kan dat wel volgens mij deden ze een sprong van een paar maanden. Moat Cailin is best wel een eind van Winterfell af. dat leg je niet af in een paar dagen
Mance is denk ik gewoon dood, anderen kunnen die rol prima vervullen.quote:Op maandag 27 april 2015 14:08 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Maar dan zou Mance er ook al moeten zijn?
Die blik tussen Mance en Tormund is teveel mensen opgevallen, dus die wisseling gaan ze écht wel doorzettenquote:Op dinsdag 28 april 2015 07:52 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Mance is denk ik gewoon dood, anderen kunnen die rol prima vervullen.
Ik hoop het, maar de serie is meestal veel minder subtiel bij dit soort dingen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 08:09 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Die blik tussen Mance en Tormund is teveel mensen opgevallen, dus die wisseling gaan ze écht wel doorzetten
Ik ook jaquote:
Wat me opviel is dat er nog een andere meid even ingezoomd werd toen Sansa de binnenplaats van Winterfell op kwam, is daar nog iets mee? We hebben in S1 of 2 toch immers gezien dat Jaime (of LF?) een meisje naar Winterfell stuurde als "Arya".quote:Op maandag 27 april 2015 14:09 schreef Dale__Cooper het volgende:
Sansa wordt dus echt Jeyne Poole in de serie. Benieuwd hoe shocking het gaat worden.
Ik las op internet iets over dat dat joch zo lelijk naar Jon had gekeken tijdens zijn uitverkiezing (was me zelf niet opgevallen), dus wie weet, inderdaad.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:51 schreef 2Happy4U het volgende:
Zou dat kind de rol overnemen van die kerel die Jon neersteekt?
quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:49 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Wat me opviel is dat er nog een andere meid even ingezoomd werd toen Sansa de binnenplaats van Winterfell op kwam, is daar nog iets mee? We hebben in S1 of 2 toch immers gezien dat Jaime (of LF?) een meisje naar Winterfell stuurde als "Arya".
Ik vond trouwens dat LF en Sansa behoorlijk snel naar Winterfell zijn gereisd, als je erover denkt dat de koninklijke stoet er een maand over deed vanuit King's Landing.
Het leek net of ze er nu een dagje over hadden gedaan vanuit Cailin's Moat.
[..]
Ik las op internet iets over dat dat joch zo lelijk naar Jon had gekeken tijdens zijn uitverkiezing (was me zelf niet opgevallen), dus wie weet, inderdaad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BFF met GGMM
Bedoel je die meid die boos keek toen Sansa Ramsey ontmoette?quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:49 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Wat me opviel is dat er nog een andere meid even ingezoomd werd toen Sansa de binnenplaats van Winterfell op kwam, is daar nog iets mee? We hebben in S1 of 2 toch immers gezien dat Jaime (of LF?) een meisje naar Winterfell stuurde als "Arya".
Ik vond trouwens dat LF en Sansa behoorlijk snel naar Winterfell zijn gereisd, als je erover denkt dat de koninklijke stoet er een maand over deed vanuit King's Landing.
[..]
Ik las op internet iets over dat dat joch zo lelijk naar Jon had gekeken tijdens zijn uitverkiezing (was me zelf niet opgevallen), dus wie weet, inderdaad.
O, ik had haar niet herkend, thanks.quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:57 schreef turance het volgende:
[..]
Bedoel je die meid die boos keek toen Sansa Ramsey ontmoette?
Ik heb in het andere topic net iets over die meid geplaatst. Dat is het neukertje van Ramsey, ze kwam afgelopen twee seizoenen een paar keer voor in de Theon/Ramsey scenes
quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:54 schreef DonRaja het volgende:
[..]Ja, dat weet ik wel, maar er stond op WICnet of zo iets over, ik zal 't proberen terug te zoeken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik weet niet meer wat ik waar nog mag neerzetten. Dus ik gebruik gewoon overal spoilertags voor.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:01 schreef Gwywen het volgende:
[..]
O, ik had haar niet herkend, thanks.
[..]
Ja, dat weet ik wel, maar er stond op WICnet of zo iets over, ik zal 't proberen terug te zoeken.
quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:05 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik weet niet meer wat ik waar nog mag neerzetten. Dus ik gebruik gewoon overal spoilertags voor.
Ik heb 't gevonden, Things you probably missed in "The house of black&white"quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:51 schreef 2Happy4U het volgende:
Ik dacht meer aan Ser Alliser.quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:51 schreef 2Happy4U het volgende:
Dat. Doch na enig verdriet omdat hij ergens toch wel inziet dat Jon aight is. Net als Bowen.quote:
Dat was alleen in het boek dacht ik.quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:49 schreef Gwywen het volgende:
[..]
We hebben in S1 of 2 toch immers gezien dat Jaime (of LF?) een meisje naar Winterfell stuurde als "Arya".
Aan de brief van Cersei die net aan kwam kon je zien dat het wel een tijdje duurde.quote:Ik vond trouwens dat LF en Sansa behoorlijk snel naar Winterfell zijn gereisd, als je erover denkt dat de koninklijke stoet er een maand over deed vanuit King's Landing.
Dat was al duidelijk toen bekend werd dat Jaime naar Dorne zou gaan, vind ik wel een goede wijziging. Het Riverlands verhaal was wel interessant in de boeken, maar heeft weinig zin nu.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:22 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik vond het trouwen heel Jammer dat Jaime de rol van Arys Oakheart over genomen heeft. Jaime's onderwerping van de Riverlands is een van mijn favoriete stukken uit de boeken en nu lijkt het alsof dat stuk overgeslagen wordt.
Dat lag er deze aflevering wel heel dik op ja.quote:
Onderwerping van de riverlands?quote:Op maandag 4 mei 2015 15:22 schreef Repelsteeltju het volgende:
Denken jullie dat Tyrion Ser Barristan´s rol uit de boeken gaat overnemen?
Ik vond het trouwen heel Jammer dat Jaime de rol van Arys Oakheart over genomen heeft. Jaime's onderwerping van de Riverlands is een van mijn favoriete stukken uit de boeken en nu lijkt het alsof dat stuk overgeslagen wordt.
Waarschijnlijk hebben ze het heftiger gemaakt om meer indruk te maken.quote:Op maandag 4 mei 2015 18:09 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Ben ik de enige die het jammer vind wat ze met Sparrows hebben gedaan? In de boeken was het een soort socialistische beweging met een religieus jasje, met een High Sparrow die meteen door Cercei's listen heen zag en de corruptie aan de top aanviel. De Seven waren niet pro homo, maar de beweging ging om de misère van het (Riverland) volk en de onverschilligheid van de adelen en hoge geestelijken.
In de serie gaat het plotseling om homofobie en intolerantie en veranderen de sparrows in een soort knokploeg waar ook de gewone man bang voor moet zijn.
Toen hij daar heenging moest hij een onneembare vesting innemen. Op de terugweg hoopte iedereen met een kasteel en landerijen dat hij bij ze op bezoek zou komen zodat ze voor hem op de knieën konden gaan.quote:Op maandag 4 mei 2015 17:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Onderwerping van de riverlands?
Blackfish is toch helemaal niet gevonden. Lijkt me dat zolang dat niet het geval is de riverlands nooit onderworpen zijn.
Een probleem dat de serie wel heeft is dat Cersei minder sympathiek is dan in de boeken na al haar PoV-chapters. In de boeken zou je nog wel puur op haar charme voor haar kunnen duimen, maar in de serie heeft ze te veel goeie wil verspeeld en te weinig goede wil herwonnen. Dus ik denk dat dit wel helpt om Cersei's vernederingen laten wat minder terecht te laten lijken.quote:Op maandag 4 mei 2015 18:09 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Ben ik de enige die het jammer vind wat ze met Sparrows hebben gedaan? In de boeken was het een soort socialistische beweging met een religieus jasje, met een High Sparrow die meteen door Cercei's listen heen zag en de corruptie aan de top aanviel. De Seven waren niet pro homo, maar de beweging ging om de misère van het (Riverland) volk en de onverschilligheid van de adelen en hoge geestelijken.
In de serie gaat het plotseling om homofobie en intolerantie en veranderen de sparrows in een soort knokploeg waar ook de gewone man bang voor moet zijn.
quote:Op maandag 4 mei 2015 18:27 schreef Momo... het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben ze het heftiger gemaakt om meer indruk te maken.
Een paar dingen die mij op vielen en wat ik misschien denk:Als Brienne de rol van Mance overneemt in de strijd rond Winterfell dan zie ik haar Stannis niet zo heel snel bestrijden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maester Aemon heeft wel een beetje een probleem met Melissandre wiens magie aangedreven wordt door Targaryen levenskracht. Als hij niet van ouderdom sterft dan zal hij wel door haar sterven.
Over Theon. Je zag overduidelijk in de vorige aflevering dat hij niet herkend wil worden door Sansa. Dus daar zit een beetje een conflict aan te komen. Ik weet niet hoe hecht hij was met Sansa. Maar goed de Starks zijn familie voor hem, al heeft hij ze met zijn onkunde verraden. Het zou ook kunnen dat hij en Sansa geheel langs elkaar gaan lopen de hele tijd. Game of Thrones heeft het eerder gedaan.
Theon's lach zal nooit meer terugkeren.
“An interesting thing is a good thing.”
Ik hoop Tyrion, maar Missandei kan het misschien ook wel alleen gezien ze in de serie wat ouder is.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:56 schreef ems. het volgende:
Nu al Barry ja?![]()
Ben benieuwd wie zijn rol gaat overnemen als Dany vliegles heeft. Ik had eigenlijk liever gehad dat hij erin bleef.
Ik denk niet dat zij ook maar enige capaciteit/authoriteit heeft om iets dergelijks in werking te zettenquote:Op maandag 4 mei 2015 22:02 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ik hoop Tyrion, maar Missandei kan het misschien ook wel alleen gezien ze in de serie wat ouder is.
Editor-chick van GRRM over Loras. Ik weet, propaganda, maar ze heeft wel een fucking punt.twitter:JaneJohnsonBakr twitterde op maandag 04-05-2015 om 22:26:42@photophoto I've never been happy that they made him a gay cartoon in the tv series: the characterization is much more nuanced in the books. reageer retweet
Hetzelfde met Renly, hoorde Robert 2.0 te zijn die toevallig van piemel houdt.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:55 schreef ems. het volgende:
Editor-chick van GRRM over Loras. Ik weet, propaganda, maar ze heeft wel een fucking punt.twitter:JaneJohnsonBakr twitterde op maandag 04-05-2015 om 22:26:42@photophoto I've never been happy that they made him a gay cartoon in the tv series: the characterization is much more nuanced in the books. reageer retweet
Op het scherm heb je gewoon niet zoveel ruimte voor nuance. Zie ook Stannis.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 20:27 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Hetzelfde met Renly, hoorde Robert 2.0 te zijn die toevallig van piemel houdt.
quote:Op zondag 10 mei 2015 23:57 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Wat heeft die man toch een schitterende wereld neergezet
Ja, waarbij ze het verhaal zo veranderen dat hij Davos ook daadwerkelijkquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. .... we kunnen hopen. Wat dat aangaat hebben ze naar mijn mening Davos perfect gecast. Ik vind hem net zo slaapverwekkend als in de boeken
Maar ik hoop ook op de mannen van de Reach, al was het alleen maar om te zien hoe ze in Winterfell wat gaan doen, zeker nu Sansa er zit en Lord Manderly toch een van de bannermen van Ned Stark was.
The North remembers....
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
Dat klopt en die verhaallijn komt er wel, richting Oldtown. Maar desondanks zie je veel interactie met Gilly en is daarvoor zijn belangrijke rol in de verkiezing van Jon Snow opgeofferd. De verhaallijn kon toch anders ingevuld worden.quote:Op maandag 11 mei 2015 15:07 schreef avotar het volgende:
Gilly en Sam waren ook in de boeken natuurlijk wel bij elkaar. Volgens mij ging ze ook mee richting Kings Landing.
Drogon eet hem als ontbijtquote:Op maandag 11 mei 2015 20:15 schreef Ethanolic het volgende:
Stannis gaat niet verliezen.
We hebben het hier over the Mannis.
In de serie zijn twee van zijn langste scene's: de Loras schaamtstreek-scheerscene, waar hij zowel als kleinzerig als onder de duim van Loras wordt neergezet. De andere scene is de Margaery ik ben doodsbang voor vagina's en kan geen zinnig woord meer uitbrengen scene.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 20:35 schreef ems. het volgende:
Dat viel toch wel mee toch? Ik vond Renly, afgezien van de ietwat overdreven nadruk op z'n gayheid, tamelijk accuraat neergezet zoals ik me ongeveer herinner van het boek. Loras in de eerste instantie ook, maar nu is het echt zo'n "gay omdat dat actueel is"-gay.
quote:Op maandag 11 mei 2015 20:51 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Stannis the Mannis zal Drogon berijden.
Hier toch ook niet. Ze laat hem na haar huwelijksaanzoek gewoon op de grond achter in een of andere kerker.quote:Op maandag 11 mei 2015 22:11 schreef Funzel het volgende:
Wel jammer dat ze Dany zo makkelijk met Hizdahr laten trouwen, dat wilde ze eigenlijk helemaal niet in de boeken.
Het is natuurlijk ook de titel van het laatst uitgegeven boek en alle bijkomende parallellen tussen Daenerys Targeryen's relatie tot Aegon Targaryen aan de ene kant en Rheanyra Targaryen's relatie tot haar Aegon aan de andere kant.quote:Op maandag 11 mei 2015 23:27 schreef Young_David het volgende:
Dance of the Dragons verwijst natuurlijk naar de oorlog over de troonopvolging tussen Rheanyra Targaryen aan de ene kant en Aegon II aan de andere kant ... Tenzij ze dat stukje geschiedenis negeren natuurlijk ...
Jorah = Quentinquote:Op maandag 11 mei 2015 23:17 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Meestal hebben ze meerdere betekenissen voor hun titels, dus naast Dany die wegvliegt misschien ook:
-Fighting pits daarvoor.
-Iets met Jon
-Iets met Aemon (dood?)
-Quentinesque ontsnapping van de andere draken?
Ik vond het juist enorm jammer. In de boeken is het echt een oord waar je niet in de buurt moet komen, vol vuur en omringd door een 'kokende zee'. Nu is Valyria eigenlijk Chroyane geworden, met wat extra rook. Sterker nog, dit is precies hoe ik me Chroyane voorstelde. Verder heel mooi gedaan, maar een verschrikkelijk oord waar niemand in de buurt durft te komen is het niet.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:50 schreef Young_David het volgende:
Aan de ene kant, jammer dat ze zoveel verhaallijnen skippen, aan de andere kant wel fijn dat er straks wel een reden is om de overige boeken te lezen.
Trouwens, een leuke toevoeging in de laatste aflevering vond ik Valerya. Het staat op de kaarten, en af en toe wordt er gesproken over the doom, maar leuk om eens te zien.
Lekker formaatje die kaart.quote:Op zondag 10 mei 2015 23:57 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Wat heeft die man toch een schitterende wereld neergezet
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Sothoryos
"Ghiscari believed the continent to be as large as Westeros. Qartheen maps showed the continent as an island twice the size of Great Moraq, but their ships never managed to find the bottom of the continent. Jaenara Belaerys flew her dragon Terrax farther south than any person ever and found only jungle, deserts, and mountains. After three years she returned to the Freehold to report the continent was as large as Essos, a "land without end."
[ afbeelding ]
Dit stukje tekst ging dus over het tropische deel ten zuiden van Essos. En dan te bedenken dat de hele Game of Thrones zich vooral in dat kleine Westeros afspeelt.
Op zich zouden ze de Greyjoys en fake Aegon wel naar het volgende seizoen door kunnen schuiven.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:33 schreef DustPuppy het volgende:
Alle Greyjoy dingen ook geschrapt.
Ik weet niet of die 'Horn of Dragonbinding' nog een rol gaat spelen in de boeken, maar zal wel niet dan.
Dat gezegd hebbende besef ik me dat de hele 'Siege of Mereen' ook niet doorgaat.
Ik denk dat het patroon na vijf seizoenen wel duidelijk is: zoveel mogelijk nieuwe personages vermijden of anders in een bestaand personage verwerken.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 17:50 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Op zich zouden ze de Greyjoys en fake Aegon wel naar het volgende seizoen door kunnen schuiven.
Ik vond de actrice die Asha speelde ook prima gecast trouwens. Niet een uitblinker verder maar ze had best wel wat meer screentime mogen krijgen in mijn ogen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:14 schreef Young_David het volgende:
Voor de Greyjoys hebben ze Asha/Yara teveel laten liggen tot nu toe. Als ze daar wat meer tijd in hadden gestoken hadden ze van haar uit het Greyjo verhaal wel kunnen vertellen (voor mijn part vaart ze mee met Victarion).
Manderly was destijds wel gecast voor de Red Wedding, maar gezien Davos bij Stannis blijft en we niks van Rickon horen is het haast niet in te passen inderdaad.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:09 schreef zipcon het volgende:
[..]
Ik denk dat het patroon na vijf seizoenen wel duidelijk is: zoveel mogelijk nieuwe personages vermijden of anders in een bestaand personage verwerken.
Daarom dat vele lezers vermoeden dat de Greyjoys en fAegon gewoon helemaal weg zijn als ze nu al geen "cameo appearance" maken.
De hele lijn met Manderly is ook onmogelijk te verwerken. Die man is nergens vermeld, de Frey broers zijn er niet en er pasteitjes van maken komt voor de kijker als een donderslag bij heldere hemel ipv een aha moment. Mogelijk gaat Littlefinger dan Myranda in de oven gooien maar dat lijkt toch al helemaal bizar...
Ik ben geen boekenlezer, enkel wat spoilers gelezen maar jammer als ze dat niet doen. Een grotere WTF ga je niet snel krijgen lijkt mij.quote:
op zich mag catelyn wel wegblijven maar dan hadden ze net zo goed die hele brotherhood without banners ook wel kunnen skippen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:33 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ik ben geen boekenlezer, enkel wat spoilers gelezen maar jammer als ze dat niet doen. Een grotere WTF ga je niet snel krijgen lijkt mij.
Dat is de kracht van de boeken, maar dat gaat nooit voor de serie werken lijkt me. Helemaal niet in 70-80 afleveringen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 03:32 schreef AMDB het volgende:
Heb het gevoel dat ze er een einde aan willen breien, komt het verhaal niet ten goede. Het sterke aan GoT is juist het grote aantal verhaallijnen die soms uit onverwachte of onbekende hoek komen.
De serie is altijd al een stuk gestructureerder geweest dan de boeken, natuurlijk. Misschien ook omdat ze duidelijker weten waar ze naar toe willen én maar beperkte ruimte hebben om dat te doen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 03:32 schreef AMDB het volgende:
Heb het gevoel dat ze er een einde aan willen breien, komt het verhaal niet ten goede. Het sterke aan GoT is juist het grote aantal verhaallijnen die soms uit onverwachte of onbekende hoek komen.
En Davosquote:
Wat zegt dat de Second Siege of Mereen helemaal vermeden word dan?quote:Op woensdag 13 mei 2015 07:26 schreef DustPuppy het volgende:
Het scheelt wel een flinke aanslag op je budget door de Second Siege of Meereen te vermijden.
Zolang de Battle in the Ice a.k.a. Siege of Winterfell wel doorgaat.
Nee, maar in dit stadium hadden Astapor en Yunkai al terugveroverd moeten zijn en de legers van Yunkai inclusief alle sellsword companies al voor de poorten van Meereen moeten staan.quote:Op woensdag 13 mei 2015 07:43 schreef Momo... het volgende:
[..]
Wat zegt dat de Second Siege of Mereen helemaal vermeden word dan?
Er is nog zeker geen vrede in Mereen.
Aangezien Barristan nu dood is verwacht ik (en velen met mij) dat hij de rol van Barristan overneemt als Dany ervandoor is op Drogon.quote:Op woensdag 13 mei 2015 08:32 schreef zipcon het volgende:
Heel die verhaallijn in Slavers Bay zal toch sterk ingekrompen moeten worden lijkt me. En zoals ze het nu aanpakken lijkt me dat ze hier en daar een stuk gaan nemen waar Dany persoonlijk ingezet wordt.
Tenzij er een verkeerde wind opsteekt zal Tyrion binnen een paar afleveringen ook bij Dany opduiken, wat gaat hij daar doen? Raad geven of gewoon zitten mokken in een kerker om hem screentime te geven maar geen verhaallijn?
beetje speculeren maar het zou zomaar kunnen dat hij de rol van Quentyn Martell overneemt. en dat hij dus sterft bij het vrijlaten van de draken.quote:Op woensdag 13 mei 2015 09:40 schreef zipcon het volgende:
Betekent de greyscale van Jorah dan dat die vroeger het podium verlaat, of heldhaftig sterft?
Je ziet hem in de screenshots vechten in de Fighting Pit. Zou inderdaad best kunnen dat Dany terwijl ze wegvliegt op Drogon hem de opdracht geeft: "Release my children" of iets dergelijks.quote:Op woensdag 13 mei 2015 09:51 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
beetje speculeren maar het zou zomaar kunnen dat hij de rol van Quentyn Martell overneemt. en dat hij dus sterft bij het vrijlaten van de draken.
Geen gekke theorie. Quentyn wou indruk maken op Dany, wou zichzelf bewijzen. Jorah heeft ook de neiging zich te willen bewijzen tegenover Dany.quote:Op woensdag 13 mei 2015 09:51 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
beetje speculeren maar het zou zomaar kunnen dat hij de rol van Quentyn Martell overneemt. en dat hij dus sterft bij het vrijlaten van de draken.
Dat doen ze nu toch ook al een tijdje?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:46 schreef Drankster het volgende:
[..]
op zich mag catelyn wel wegblijven maar dan hadden ze net zo goed die hele brotherhood without banners ook wel kunnen skippen.
Het zou eventueel nog kunnen, Bran is nu ook al bij three-eyed crow dus qua tijdlijn maakt het allemaal niks meer uit.quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:22 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ik had zo gehoopt dat ze haar zouden toevoegen! Erg jammer als ze het niet doen!
Zou wel één van de grootste WTF's zijn voor GoTquote:Op woensdag 13 mei 2015 11:48 schreef Drankster het volgende:
[..]
Het zou eventueel nog kunnen, Bran is nu ook al bij three-eyed crow dus qua tijdlijn maakt het allemaal niks meer uit.
Er zijn alleen schokkende twists over waar we nog niets van weten.quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:16 schreef Jivis het volgende:
Maar dat is wishful thinking, want ik zie het de seriemakers nooit doen. Het is wel jammer dat er, op het neersteken van Jon na, weinig schokkende twists meer over zijn.
Ja, maar er zijn tot nu toe geen seriebedenksels langsgekomen waar ik echt enthousiast over ben. Wat dat betreft zie ik het een beetje somber in als er echt geen bronmateriaal meer over is.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:37 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Er zijn alleen schokkende twists over waar we nog niets van weten.
Ik heb precies het tegenovergestelde; ik ben blij dat ze het kreupelhout rigoreus weg hebben gehakt.quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:09 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ja, maar er zijn tot nu toe geen seriebedenksels langsgekomen waar ik echt enthousiast over ben. Wat dat betreft zie ik het een beetje somber in als er echt geen bronmateriaal meer over is.
Ik heb het niet over dingen die zijn weggelaten, want dat moet natuurlijk als je een serie op een boek baseert, maar over zaken die de seriemakers erbij verzinnen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb precies het tegenovergestelde; ik ben blij dat ze het kreupelhout rigoreus weg hebben gehakt.
Mwa. Arya/Tywin was wel cool. Jeyne Pool > Sansa werkt denk ik beter voor het serie formaat. Jaqen terugbrengen als de mentor van Arya was ook een degelijk plan.quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:09 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ja, maar er zijn tot nu toe geen seriebedenksels langsgekomen waar ik echt enthousiast over ben. Wat dat betreft zie ik het een beetje somber in als er echt geen bronmateriaal meer over is.
Ja dat klopt zeker. We zullen het zien, tot zover vind ik s5 niet slecht en de wijzingen logisch. Al is het nog wel gebaseerd op de boeken.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:05 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik heb het niet over dingen die zijn weggelaten, want dat moet natuurlijk als je een serie op een boek baseert, maar over zaken die de seriemakers erbij verzinnen.
Enige wat ik niet echt snap is Sansa als echtgenote voor Bolton. De valse Arya was enorm kwetsbaar, maar de echte Sansa heeft een eigen machtsbasis in het Noorden. Daarnaast is een huwelijk met Sansa eigenlijk onverteerbaar voor de Lanisters; Sansa wordt verdacht van medeplichtigheid aan een moor op Joffrey. En daarnaast is ze getrouwd met een Lannister. Die Lannister mag Tyrion zijn, maar het is een belediging voor het huis Lannister als Sansa zomaar wegkomt met het eenzijdig opzeggen van dat huwelijk.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:53 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ja dat klopt zeker. We zullen het zien, tot zover vind ik s5 niet slecht en de wijzingen logisch. Al is het nog wel gebaseerd op de boeken.
Ja, dat huwelijk is raar en zal te veel implicaties hebben. Maar dat gaat er natuurlijk ook nooit komen. Ze zal wel ontsnappen met hulp van Reek en Brienne.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Enige wat ik niet echt snap is Sansa als echtgenote voor Bolton. De valse Arya was enorm kwetsbaar, maar de echte Sansa heeft een eigen machtsbasis in het Noorden. Daarnaast is een huwelijk met Sansa eigenlijk onverteerbaar voor de Lanisters; Sansa wordt verdacht van medeplichtigheid aan een moor op Joffrey. En daarnaast is ze getrouwd met een Lannister. Die Lannister mag Tyrion zijn, maar het is een belediging voor het huis Lannister als Sansa zomaar wegkomt met het eenzijdig opzeggen van dat huwelijk.
Misschien dat die weg weer ingeslagen wordt na de mislukte bruiloft oidquote:Op donderdag 14 mei 2015 13:21 schreef Jivis het volgende:
Ik ben erg benieuwd hoe Sansa's verhaal dan verder gaat, want in het boek zit ze gewoon te chillen in de Vale en is het overduidelijk dat Littlefinger met haar wil trouwen.
Tis een dochter van dr moeder hèquote:Op donderdag 14 mei 2015 13:56 schreef ems. het volgende:
Is het zo overduidelijk dat hij dat wil? Hij heeft haar vooralsnog toch slechts uitgehuwelijkt?
Is al tijdje geleden dat ik heb gelezen
Dat vond ik nou ook. Het zag er mooi uit, maar qua gevecht kreeg je nou niet echt spanning mee ofzo. Nooit echt het moment van "oh zal er iemand doodgaan"quote:Op maandag 18 mei 2015 10:35 schreef Dale__Cooper het volgende:
Die Sand Snakes scene was echt kansloos zeg.
De boekversie was al treurig, maar die tv-versie spant toch echt te wel troon.quote:Op maandag 18 mei 2015 18:36 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
De sandsnakes zijn GRRM's zwakste creatie, kan er niet echt teleurgesteld over zijn als het concept al bagger is.
Veel overeenkomsten tussen IS en de Sparrows inderdaadquote:Op maandag 18 mei 2015 20:59 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik hoop maar dat de seriekijkers niet denken dat dit verhaal zo letterlijk in de boeken staat.
Man man man, wat een sneue afwijkingen allemaal.. Doet de serie echt geen goed
De Martells, waardeloos en komen erg zwak over. Niet Oberynn waardig zeg maar.
Jaime en Bronn zijn er alleen om de Sandsnakes te introduceren. Had dan de héle familie links laten liggen, dit halfslachtige gedoe is ook niks.
De Sparrows die opeens de nieuwe ISIS isTrial van Maergery gaat nergens over, dat is toch niet geloofwaardig meer zo..
Er wijkt gewoon té veel af, het doet enorme afbreuk aan de boeken vind ik..
Het probleem met Tommen in de serie is dat hij een tiener is, maar geschreven alsof hij nog de afwezige kleuter is. Ik denk dat hij vooral stil in beeld komt of in een "zeurende scene". Daar zullen we niet veel aan hebben.quote:Op maandag 18 mei 2015 21:59 schreef 44rdbei het volgende:
Wel jammer dat Tommen niet ingreep, of het tenminste probeerde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |