Dat is de kracht van de boeken, maar dat gaat nooit voor de serie werken lijkt me. Helemaal niet in 70-80 afleveringen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 03:32 schreef AMDB het volgende:
Heb het gevoel dat ze er een einde aan willen breien, komt het verhaal niet ten goede. Het sterke aan GoT is juist het grote aantal verhaallijnen die soms uit onverwachte of onbekende hoek komen.
De serie is altijd al een stuk gestructureerder geweest dan de boeken, natuurlijk. Misschien ook omdat ze duidelijker weten waar ze naar toe willen én maar beperkte ruimte hebben om dat te doen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 03:32 schreef AMDB het volgende:
Heb het gevoel dat ze er een einde aan willen breien, komt het verhaal niet ten goede. Het sterke aan GoT is juist het grote aantal verhaallijnen die soms uit onverwachte of onbekende hoek komen.
En Davosquote:
Wat zegt dat de Second Siege of Mereen helemaal vermeden word dan?quote:Op woensdag 13 mei 2015 07:26 schreef DustPuppy het volgende:
Het scheelt wel een flinke aanslag op je budget door de Second Siege of Meereen te vermijden.
Zolang de Battle in the Ice a.k.a. Siege of Winterfell wel doorgaat.
Nee, maar in dit stadium hadden Astapor en Yunkai al terugveroverd moeten zijn en de legers van Yunkai inclusief alle sellsword companies al voor de poorten van Meereen moeten staan.quote:Op woensdag 13 mei 2015 07:43 schreef Momo... het volgende:
[..]
Wat zegt dat de Second Siege of Mereen helemaal vermeden word dan?
Er is nog zeker geen vrede in Mereen.
Aangezien Barristan nu dood is verwacht ik (en velen met mij) dat hij de rol van Barristan overneemt als Dany ervandoor is op Drogon.quote:Op woensdag 13 mei 2015 08:32 schreef zipcon het volgende:
Heel die verhaallijn in Slavers Bay zal toch sterk ingekrompen moeten worden lijkt me. En zoals ze het nu aanpakken lijkt me dat ze hier en daar een stuk gaan nemen waar Dany persoonlijk ingezet wordt.
Tenzij er een verkeerde wind opsteekt zal Tyrion binnen een paar afleveringen ook bij Dany opduiken, wat gaat hij daar doen? Raad geven of gewoon zitten mokken in een kerker om hem screentime te geven maar geen verhaallijn?
beetje speculeren maar het zou zomaar kunnen dat hij de rol van Quentyn Martell overneemt. en dat hij dus sterft bij het vrijlaten van de draken.quote:Op woensdag 13 mei 2015 09:40 schreef zipcon het volgende:
Betekent de greyscale van Jorah dan dat die vroeger het podium verlaat, of heldhaftig sterft?
Je ziet hem in de screenshots vechten in de Fighting Pit. Zou inderdaad best kunnen dat Dany terwijl ze wegvliegt op Drogon hem de opdracht geeft: "Release my children" of iets dergelijks.quote:Op woensdag 13 mei 2015 09:51 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
beetje speculeren maar het zou zomaar kunnen dat hij de rol van Quentyn Martell overneemt. en dat hij dus sterft bij het vrijlaten van de draken.
Geen gekke theorie. Quentyn wou indruk maken op Dany, wou zichzelf bewijzen. Jorah heeft ook de neiging zich te willen bewijzen tegenover Dany.quote:Op woensdag 13 mei 2015 09:51 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
beetje speculeren maar het zou zomaar kunnen dat hij de rol van Quentyn Martell overneemt. en dat hij dus sterft bij het vrijlaten van de draken.
Dat doen ze nu toch ook al een tijdje?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:46 schreef Drankster het volgende:
[..]
op zich mag catelyn wel wegblijven maar dan hadden ze net zo goed die hele brotherhood without banners ook wel kunnen skippen.
Het zou eventueel nog kunnen, Bran is nu ook al bij three-eyed crow dus qua tijdlijn maakt het allemaal niks meer uit.quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:22 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ik had zo gehoopt dat ze haar zouden toevoegen! Erg jammer als ze het niet doen!
Zou wel één van de grootste WTF's zijn voor GoTquote:Op woensdag 13 mei 2015 11:48 schreef Drankster het volgende:
[..]
Het zou eventueel nog kunnen, Bran is nu ook al bij three-eyed crow dus qua tijdlijn maakt het allemaal niks meer uit.
Er zijn alleen schokkende twists over waar we nog niets van weten.quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:16 schreef Jivis het volgende:
Maar dat is wishful thinking, want ik zie het de seriemakers nooit doen. Het is wel jammer dat er, op het neersteken van Jon na, weinig schokkende twists meer over zijn.
Ja, maar er zijn tot nu toe geen seriebedenksels langsgekomen waar ik echt enthousiast over ben. Wat dat betreft zie ik het een beetje somber in als er echt geen bronmateriaal meer over is.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:37 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Er zijn alleen schokkende twists over waar we nog niets van weten.
Ik heb precies het tegenovergestelde; ik ben blij dat ze het kreupelhout rigoreus weg hebben gehakt.quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:09 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ja, maar er zijn tot nu toe geen seriebedenksels langsgekomen waar ik echt enthousiast over ben. Wat dat betreft zie ik het een beetje somber in als er echt geen bronmateriaal meer over is.
Ik heb het niet over dingen die zijn weggelaten, want dat moet natuurlijk als je een serie op een boek baseert, maar over zaken die de seriemakers erbij verzinnen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb precies het tegenovergestelde; ik ben blij dat ze het kreupelhout rigoreus weg hebben gehakt.
Mwa. Arya/Tywin was wel cool. Jeyne Pool > Sansa werkt denk ik beter voor het serie formaat. Jaqen terugbrengen als de mentor van Arya was ook een degelijk plan.quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:09 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ja, maar er zijn tot nu toe geen seriebedenksels langsgekomen waar ik echt enthousiast over ben. Wat dat betreft zie ik het een beetje somber in als er echt geen bronmateriaal meer over is.
Ja dat klopt zeker. We zullen het zien, tot zover vind ik s5 niet slecht en de wijzingen logisch. Al is het nog wel gebaseerd op de boeken.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:05 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik heb het niet over dingen die zijn weggelaten, want dat moet natuurlijk als je een serie op een boek baseert, maar over zaken die de seriemakers erbij verzinnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |