Nee, maar in dit stadium hadden Astapor en Yunkai al terugveroverd moeten zijn en de legers van Yunkai inclusief alle sellsword companies al voor de poorten van Meereen moeten staan.quote:Op woensdag 13 mei 2015 07:43 schreef Momo... het volgende:
[..]
Wat zegt dat de Second Siege of Mereen helemaal vermeden word dan?
Er is nog zeker geen vrede in Mereen.
Aangezien Barristan nu dood is verwacht ik (en velen met mij) dat hij de rol van Barristan overneemt als Dany ervandoor is op Drogon.quote:Op woensdag 13 mei 2015 08:32 schreef zipcon het volgende:
Heel die verhaallijn in Slavers Bay zal toch sterk ingekrompen moeten worden lijkt me. En zoals ze het nu aanpakken lijkt me dat ze hier en daar een stuk gaan nemen waar Dany persoonlijk ingezet wordt.
Tenzij er een verkeerde wind opsteekt zal Tyrion binnen een paar afleveringen ook bij Dany opduiken, wat gaat hij daar doen? Raad geven of gewoon zitten mokken in een kerker om hem screentime te geven maar geen verhaallijn?
beetje speculeren maar het zou zomaar kunnen dat hij de rol van Quentyn Martell overneemt. en dat hij dus sterft bij het vrijlaten van de draken.quote:Op woensdag 13 mei 2015 09:40 schreef zipcon het volgende:
Betekent de greyscale van Jorah dan dat die vroeger het podium verlaat, of heldhaftig sterft?
Je ziet hem in de screenshots vechten in de Fighting Pit. Zou inderdaad best kunnen dat Dany terwijl ze wegvliegt op Drogon hem de opdracht geeft: "Release my children" of iets dergelijks.quote:Op woensdag 13 mei 2015 09:51 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
beetje speculeren maar het zou zomaar kunnen dat hij de rol van Quentyn Martell overneemt. en dat hij dus sterft bij het vrijlaten van de draken.
Geen gekke theorie. Quentyn wou indruk maken op Dany, wou zichzelf bewijzen. Jorah heeft ook de neiging zich te willen bewijzen tegenover Dany.quote:Op woensdag 13 mei 2015 09:51 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
beetje speculeren maar het zou zomaar kunnen dat hij de rol van Quentyn Martell overneemt. en dat hij dus sterft bij het vrijlaten van de draken.
Dat doen ze nu toch ook al een tijdje?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:46 schreef Drankster het volgende:
[..]
op zich mag catelyn wel wegblijven maar dan hadden ze net zo goed die hele brotherhood without banners ook wel kunnen skippen.
Het zou eventueel nog kunnen, Bran is nu ook al bij three-eyed crow dus qua tijdlijn maakt het allemaal niks meer uit.quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:22 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ik had zo gehoopt dat ze haar zouden toevoegen! Erg jammer als ze het niet doen!
Zou wel één van de grootste WTF's zijn voor GoTquote:Op woensdag 13 mei 2015 11:48 schreef Drankster het volgende:
[..]
Het zou eventueel nog kunnen, Bran is nu ook al bij three-eyed crow dus qua tijdlijn maakt het allemaal niks meer uit.
Er zijn alleen schokkende twists over waar we nog niets van weten.quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:16 schreef Jivis het volgende:
Maar dat is wishful thinking, want ik zie het de seriemakers nooit doen. Het is wel jammer dat er, op het neersteken van Jon na, weinig schokkende twists meer over zijn.
Ja, maar er zijn tot nu toe geen seriebedenksels langsgekomen waar ik echt enthousiast over ben. Wat dat betreft zie ik het een beetje somber in als er echt geen bronmateriaal meer over is.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:37 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Er zijn alleen schokkende twists over waar we nog niets van weten.
Ik heb precies het tegenovergestelde; ik ben blij dat ze het kreupelhout rigoreus weg hebben gehakt.quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:09 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ja, maar er zijn tot nu toe geen seriebedenksels langsgekomen waar ik echt enthousiast over ben. Wat dat betreft zie ik het een beetje somber in als er echt geen bronmateriaal meer over is.
Ik heb het niet over dingen die zijn weggelaten, want dat moet natuurlijk als je een serie op een boek baseert, maar over zaken die de seriemakers erbij verzinnen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 11:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb precies het tegenovergestelde; ik ben blij dat ze het kreupelhout rigoreus weg hebben gehakt.
Mwa. Arya/Tywin was wel cool. Jeyne Pool > Sansa werkt denk ik beter voor het serie formaat. Jaqen terugbrengen als de mentor van Arya was ook een degelijk plan.quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:09 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ja, maar er zijn tot nu toe geen seriebedenksels langsgekomen waar ik echt enthousiast over ben. Wat dat betreft zie ik het een beetje somber in als er echt geen bronmateriaal meer over is.
Ja dat klopt zeker. We zullen het zien, tot zover vind ik s5 niet slecht en de wijzingen logisch. Al is het nog wel gebaseerd op de boeken.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:05 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik heb het niet over dingen die zijn weggelaten, want dat moet natuurlijk als je een serie op een boek baseert, maar over zaken die de seriemakers erbij verzinnen.
Enige wat ik niet echt snap is Sansa als echtgenote voor Bolton. De valse Arya was enorm kwetsbaar, maar de echte Sansa heeft een eigen machtsbasis in het Noorden. Daarnaast is een huwelijk met Sansa eigenlijk onverteerbaar voor de Lanisters; Sansa wordt verdacht van medeplichtigheid aan een moor op Joffrey. En daarnaast is ze getrouwd met een Lannister. Die Lannister mag Tyrion zijn, maar het is een belediging voor het huis Lannister als Sansa zomaar wegkomt met het eenzijdig opzeggen van dat huwelijk.quote:Op donderdag 14 mei 2015 12:53 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ja dat klopt zeker. We zullen het zien, tot zover vind ik s5 niet slecht en de wijzingen logisch. Al is het nog wel gebaseerd op de boeken.
Ja, dat huwelijk is raar en zal te veel implicaties hebben. Maar dat gaat er natuurlijk ook nooit komen. Ze zal wel ontsnappen met hulp van Reek en Brienne.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Enige wat ik niet echt snap is Sansa als echtgenote voor Bolton. De valse Arya was enorm kwetsbaar, maar de echte Sansa heeft een eigen machtsbasis in het Noorden. Daarnaast is een huwelijk met Sansa eigenlijk onverteerbaar voor de Lanisters; Sansa wordt verdacht van medeplichtigheid aan een moor op Joffrey. En daarnaast is ze getrouwd met een Lannister. Die Lannister mag Tyrion zijn, maar het is een belediging voor het huis Lannister als Sansa zomaar wegkomt met het eenzijdig opzeggen van dat huwelijk.
Misschien dat die weg weer ingeslagen wordt na de mislukte bruiloft oidquote:Op donderdag 14 mei 2015 13:21 schreef Jivis het volgende:
Ik ben erg benieuwd hoe Sansa's verhaal dan verder gaat, want in het boek zit ze gewoon te chillen in de Vale en is het overduidelijk dat Littlefinger met haar wil trouwen.
Tis een dochter van dr moeder hèquote:Op donderdag 14 mei 2015 13:56 schreef ems. het volgende:
Is het zo overduidelijk dat hij dat wil? Hij heeft haar vooralsnog toch slechts uitgehuwelijkt?
Is al tijdje geleden dat ik heb gelezen
Dat vond ik nou ook. Het zag er mooi uit, maar qua gevecht kreeg je nou niet echt spanning mee ofzo. Nooit echt het moment van "oh zal er iemand doodgaan"quote:Op maandag 18 mei 2015 10:35 schreef Dale__Cooper het volgende:
Die Sand Snakes scene was echt kansloos zeg.
De boekversie was al treurig, maar die tv-versie spant toch echt te wel troon.quote:Op maandag 18 mei 2015 18:36 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
De sandsnakes zijn GRRM's zwakste creatie, kan er niet echt teleurgesteld over zijn als het concept al bagger is.
Veel overeenkomsten tussen IS en de Sparrows inderdaadquote:Op maandag 18 mei 2015 20:59 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik hoop maar dat de seriekijkers niet denken dat dit verhaal zo letterlijk in de boeken staat.
Man man man, wat een sneue afwijkingen allemaal.. Doet de serie echt geen goed
De Martells, waardeloos en komen erg zwak over. Niet Oberynn waardig zeg maar.
Jaime en Bronn zijn er alleen om de Sandsnakes te introduceren. Had dan de héle familie links laten liggen, dit halfslachtige gedoe is ook niks.
De Sparrows die opeens de nieuwe ISIS isTrial van Maergery gaat nergens over, dat is toch niet geloofwaardig meer zo..
Er wijkt gewoon té veel af, het doet enorme afbreuk aan de boeken vind ik..
Het probleem met Tommen in de serie is dat hij een tiener is, maar geschreven alsof hij nog de afwezige kleuter is. Ik denk dat hij vooral stil in beeld komt of in een "zeurende scene". Daar zullen we niet veel aan hebben.quote:Op maandag 18 mei 2015 21:59 schreef 44rdbei het volgende:
Wel jammer dat Tommen niet ingreep, of het tenminste probeerde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |