xaban06 | woensdag 8 april 2015 @ 10:15 |
Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87 118i • Impry, E87 130i • Maart78, E81 118i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • jitzzzze, E36 318tds touring • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • pvdplanet, E36 325i Coupe • Xtr3mE, E46 318ci • mitchelll0181 E46 318i • Maharbal, E46 325ci • SingleCoil E46 325ic • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 318d Touring • Vuurmuis, E46 325ci • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • leolinedance, F30 BMW 320d • Moody, F30 320i • Driftkikkerrrrr e30 318i. • daNpy, 2006 E91 325i Touring • Sie_Scheitern_Epos, 2000 E46 Coupé 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d • Catch22-, E34 520i '95 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL • Alicey & SingleCoil, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • Andyy, E84 X1 sDrive 20i Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Onderdelen Meer onderdelen Handige links Online TIS: http://bmw.workshop-manuals.com/ Online WDS: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/ Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. | |
Hyperdude | woensdag 8 april 2015 @ 17:24 |
Mooi plaatje | |
rival | donderdag 9 april 2015 @ 00:29 |
Hier word ik nou blij van, nieuw rubber! | |
leolinedance | donderdag 9 april 2015 @ 01:02 |
Jammer dat BMW geen interessante plug-in beschikbaar heeft op het moment. Zal nu toch over moeten stappen helaas. | |
spectrumanalyser | donderdag 9 april 2015 @ 07:33 |
Kan je een jaar wachten? Volgend jaar komt de 3 serie plugin hybrid. | |
Piet__Piraat | donderdag 9 april 2015 @ 08:09 |
Rubber met shark skin technology | |
pvdplanet | donderdag 9 april 2015 @ 08:18 |
Om beter door staand water te kliefen, net als het zwempak. Hoe sneller het water weggeperst wordt des te minder aquaplaning | |
rival | donderdag 9 april 2015 @ 08:31 |
Weleens een haai uit de bocht zien vliegen? Mij nu ook niet meer | |
HenkvonAnnie | donderdag 9 april 2015 @ 08:45 |
Dat zal ongetwijfeld een verkoopsucces gaan worden. | |
leolinedance | donderdag 9 april 2015 @ 11:34 |
Helaas niet. Februari loopt het contract af en wil dit jaar een nieuwe auto i.v.m. bijtelling. Ja, schrale Nederlander blabla | |
Piet__Piraat | donderdag 9 april 2015 @ 14:52 |
Best begrijpelijk. Ik zou er een tijdje terug mogelijk ook eentje krijgen. Het verschil tussen een 14% ecobrik en een 25% powerbak is maandelijks toch aanzienlijk. Van dat jaarbedrag kun je een beste vakantie vieren. De middenweg van 20% is ook mooi natuurlijk, maar het is opvallend hoe goed ze die ecobrikken kunnen laten presteren tegenwoordig. Al blijft het op de langere weg en Duitsland natuurlijk armoe; voor een prikkie kun je NL best prima rijden (als je niet gek veel eisen stelt). Nee. Wel zwemmen en mensen kapot maken. Is dat jouw plan? In de zomer bij Zandvoort Carmageddon spelen? | |
Tarado | donderdag 9 april 2015 @ 14:55 |
die kunnen goed zigzaggen door het water alleen op het droge wat minder, welk merk is het? | |
xaban06 | vrijdag 17 april 2015 @ 20:48 |
Wat is het stil hier! Wie helpt mij een handje | |
Atmoz | vrijdag 17 april 2015 @ 21:24 |
Ik zou graag ook een BMW kopen, maar weet eigenlijk niet goed waar ik moet beginnen/hoe ik dat aanpak, etc... Is het bijvoorbeeld verstandig om een 2e handse te kopen van een particulier? Of liever iets meer betalen en dan via een garage? En waar moet ik op letten als hem ga kopen? Zijn er bepaalde "checklists" die je bijvoorbeeld makkelijk/snel af kunt gaan? Of zijn er bedrijven/mensen (experts) die misschien meegaan om de te kopen auto te controleren? En wat kun je doen om zeker te weten dat alles in orde is, en dat het geen schade-auto of zelfs een gestolen wagen is? Ik weet dus wel wát ik wil, maar weet totaal niet hoe ik dat aanpak... Hoe zouden jullie dat aanpakken? | |
xaban06 | vrijdag 17 april 2015 @ 21:31 |
Welk model wil je en wat is je budget? | |
Atmoz | vrijdag 17 april 2015 @ 21:35 |
335i coupe uit 2010 of 2011 Heb de laatste dagen zowat alle filmpjes/reviews op Youtube erover gekeken, en ik moet zeggen: m'n hart gaat er sneller van kloppen, en ik ben meteen verliefd geraakt Budget zeker niet boven 30000, en liever tussen 20 en 25. | |
Hyperdude | vrijdag 17 april 2015 @ 21:43 |
Ik zou, met zo'n toch redelijk prijzige auto, wel wat zekerheiden qua historie en garantie willen hebben. Kost wel wat meer dan particulier. Moet iedereen zelf weten wat hij daar voor over heeft. Qua ¤¤. | |
xaban06 | vrijdag 17 april 2015 @ 21:45 |
Dat is dus het E9x model. Met jouw budget kan je veel mooiers halen, bijvoorbeeld een iets oudere (maar zelfde model) M3. Waarom voor een 335i gaan met zo een budget. Ik zou zelfs kijken naar een F30 met een iets kleiner blok. Prachtig model is de F30. Maar met dat budget van jouw zou ik of via een dealer kopen of garage met garantie. | |
xaban06 | vrijdag 17 april 2015 @ 21:51 |
Kijk ook eens naar BMW Premium Selection. Standaard 24 maanden garantie en BMW onderhouden auto's. | |
Sie_scheitern_Epos | vrijdag 17 april 2015 @ 21:55 |
Na twee keer gebeld te hebben met Kalfsbeek is het nog steeds niet gelukt om een afspraak te maken voor de vervanging van de airbagmodule.. Als je via de website van BMW zelf een afspraak wilt maken, kan je pas midden mei terecht. __! | |
xaban06 | vrijdag 17 april 2015 @ 21:56 |
Online kon ik pas 15 mei terecht, dus dat gedaan. Bellen ze mij dat 15 mei niet kan, of ik 1 mei wil komen | |
Atmoz | vrijdag 17 april 2015 @ 21:59 |
Ja precies, dat is dus (bijvoorbeeld) wat ik bedoel... Ik wil ook zekerheid, het liefst zoveel mogelijk. Maar betekend als je particulier koopt per definitie dat je weinig/geen zekerheid hebt? Kun je dat niet ergens online achterhalen ofzo? Of bij de garage waar de verkoper altijd geweest is? Volgens mij 90 of 92 toch? (Hoe weet je dat trouwens zeker? Heeft ieder jaar een eigen E-nummer ofzo?) Hmzz, daar heb ik eerlijk gezegd nog niet naar gekeken. En eerlijk gezegd dacht ik dat dat sowieso niet mogelijk was binnen mijn budget... Als ik de filmpjes moet geloven liggen de prestaties tussen een 335 en een M3 ook weer niet super ver uit elkaar. Of zijn er weer andere dingen die meespelen? En een iets oudere... Tja, ik dacht dat het juist verstandig was om niet een al te oude te kopen? Of wat versta je onder "ouder"? Ken ik niet, ga zometeen eens zoeken thanks! Dat idee/gevoel had ik zelf ook. Toch maar eens over gaan nadenken dan. | |
Hyperdude | vrijdag 17 april 2015 @ 22:04 |
335 is een stukkie simpeler/goedkoper in gebruik dan een M3. En voor de meesten vlot genoeg. Wat rij je nu? | |
Sie_scheitern_Epos | vrijdag 17 april 2015 @ 22:04 |
Oké, dat is inderdaad niet verkeerd. Welke dealer heb jij benaderd? | |
MaximumRush | vrijdag 17 april 2015 @ 22:12 |
Ik heb ook eerst voor een 335 E92 zitten kijken, maar het is uiteindelijk een 530 geworden. Ik denk niet dat je het met 30K gaat redden trouwens als je ook een beetje opties wilt. Ik zou sowieso niet voor een ouder model M3 gaan, qua verbruik en onderhoud scheelt het een hoop. Qua prestaties zal je ongeveer gelijk zitten (343pk vs 306pk) | |
xaban06 | vrijdag 17 april 2015 @ 22:24 |
BMW Den Haag. | |
Atmoz | zaterdag 18 april 2015 @ 06:28 |
En daarom ben ik dus over een 335 aan het denken. Een M kan altijd nog, maar laten we eerst met iets "normalers" beginnen. Ik rij nu namelijk in een oude Peugeot 405 met allemaal deuken erin Dus voor mij zal een mooie 335 coupe ook al een stap in de goede richting zijn. Je bedoeld dat ik het niet ga redden met 30K voor een M3 neem ik aan? Heb even zitten kijken naar een M3 zojuist, maar ik denk echt dat dat iets voor de volgende keer wordt. Wil me nu goed gaan focussen op een 335 dus. Heeft nog iemand tips daarvoor? Zijn er bijvoorbeeld dingen die "standaard" vaak kapot zijn waar ik naar moet kijken? Of naar speciale geluiden luisteren waardoor je weet dat er iets mis is? Ik heb daar namelijk echt 0,0 ervaring mee... Thanks voor 't meedenken in ieder geval | |
xaban06 | zaterdag 18 april 2015 @ 08:05 |
Met de E92 helaas geen ervaring, wel met het vorige model (diesel). - Turbo - Swirl flaps die afbreken - Subframe - Draagarmen - Bij een automaat kijken wanneer de auto voor het laatst nagekeken/gespoeld is, kijk ook hoe deze schakelt. - Onderhoudshistorie heel belangrijk! - Als je particulier koopt en het zou mogen, zou ik een BMW Scanner meenemen en de computer uitlezen (wel eerst stukje rijden!) | |
Hyperdude | zaterdag 18 april 2015 @ 09:45 |
Als je ook lang wilt doen met je 335: staat er ééntje in Gießen met 35000 op de teller uit 2010 voor ¤26800. Handbak. http://gebrauchtwagen.bmw.de/CarSearch/Details/1104295/8 Komt nog wel wat bij voor de Belastingdienst. Ik heb zelf een oude E46 330i , die heeft geen turbo. De 335i bestond toen nog niet. Mensen die een E92 330i kochten waren dus niet echt scheurders, maar eerder de vrouw van de dokter enzo. Heb je nog 272 PK, zelfde motor, geen turbo ; nog steeds plenty om nooit te kunnen gebruiken in NL. Ik zou momenteel ook eerder kijken naar een 335i ipv. een 330i, maar ben toch nog wat huiverig voor turbo's en probleempjes. Vooral als het ding ooit naar 400PK was opgevoerd oid. Terecht of onterecht? [ Bericht 14% gewijzigd door Hyperdude op 18-04-2015 09:52:46 ] | |
Atmoz | zaterdag 18 april 2015 @ 09:51 |
Thanks voor de tips. Ook dat met die scanner is wel een goede, maar dan moet je natuurlijk wel weten hoe zo'n ding werkt... Of kun je die huren ergens incl. een goede handleiding erbij? Thanks! Maar ik hoef er niet perse lang mee te doen. Hij mag dus best wel wat KM's erop hebben, liefst wel onder de 100.000. En uit Duitsland kopen kan, maar als het even kan zou ik me liever dat gedoe willen besparen. Maar ik heb er zeker aan gedacht... [edit] Hmzzz, is dat slecht dat opvoeren dan? Bedoel je chiptuning? Want dat wilde ik wel laten doen eigenlijk. Maar alleen als het niet super slecht voor de wagen is. Maar als ik de websites van de tuners moet geloven is het toch juist beter voor de auto? (chiptuning) | |
MaximumRush | zaterdag 18 april 2015 @ 09:53 |
Ik bedoelde dat je het niet gaat redden voor een 335 uit 2010/2011 met wat eisen erbij. Weinig kilometers en wat opties erop. | |
Atmoz | zaterdag 18 april 2015 @ 09:56 |
Hmzz, tja dan zal ik gewoon wat minder opties erop moeten nemen, want meer dan 30K gaat het niet worden. Zelfs niet 30001. Dat heb ik laatst al met mezelf afgesproken Ik hoop nog steeds dat ik iets kan vinden voor rond de 25K. | |
Hyperdude | zaterdag 18 april 2015 @ 10:01 |
Keuze in D is veel groter. Gedoe valt wel mee. Financieel voordeel valt ook wel mee (=tegen) Bij BMW.nl staan er ook niet veel trouwens. Je zou ook wat ouder kunnen kijken. 20K voor ééntje uit 2007 hou je aardig wat zakgeld over tov 2010/2011. | |
Hyperdude | zaterdag 18 april 2015 @ 10:04 |
Hangt er vanaf of het deskundig gedaan is, en in welke mate. Ik zou het liefst een niet-getunede kopen en dan zelf een paar milde PK's erbij laten mappen. Remmen/bak en onderstel krijgen natuurlijk wel veel meer op hun donder als je de PK's ook echt gaat gebruiken. Daarom liever van een oma kopen. [ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 18-04-2015 10:15:22 ] | |
Hyperdude | zaterdag 18 april 2015 @ 10:17 |
Dit is een BMW-topic Je vraagt om info mbt. een 335 Coupe. En toch noem ik de S5 even. De 4.2 is een prima blok. En qua prijs/prestaties goed te vergelijken met een 335 Voor de volledigheid. | |
daNpy | zaterdag 18 april 2015 @ 10:41 |
Maar dan zit je wel in een Audi | |
xaban06 | zaterdag 18 april 2015 @ 10:49 |
Je mag mijn bmw scanner inclusief laptop wel meenemen hoor Is kabel aansluiten, programma starten en op start/scan klikken Kost maar 2-3 tientjes. | |
Hyperdude | zaterdag 18 april 2015 @ 10:49 |
Boeie. Staat leuk naast de Porsj. En die 4.2 V8 is top Maar ff serieus: jij hebt toch een E9X 6 pitter? Geef Atmoz eens wat goede tips. 6 cilinderbenzine is toch toch nog steeds redelijk probleemloos? 335 idem? | |
daNpy | zaterdag 18 april 2015 @ 10:55 |
Ik heb geen zin om terug te lezen | |
xaban06 | zondag 19 april 2015 @ 13:58 |
Is dit een juiste manier om je remvloeistof te vervangen/verversen? - Haal je rechtsachter wiel eraf - Haal dopje van je remvloeistof reservoir eraf - Sluit een slangetje aan bij je aftap - Draai aftap open - Persoon 1 gaat in de auto zitten en pompen (drukken op pedaal) - Op dat moment loopt de remvloeistof eruit - Tegelijker tijd vult persoon 2 de reservoir bij met nieuwe vloeistof - Dit doe je tot dat er geen oude remvloeistof meer uit de aftap komt - Aftap dichtdraaien. Bovenstaande stappen herhalen met linksachter, rechtsvoor, linksvoor. | |
daNpy | zondag 19 april 2015 @ 16:51 |
In principe wel ja. Alleen kan het zijn dat de cups van je HRC beschadigen omdat ze verder gaan dan normaal (vaak komt daar een randje te zitten) en gaat je HRC lekken. | |
xaban06 | zondag 19 april 2015 @ 17:35 |
Wat is een HRC? Kan je dat voorkomen door minder ver je pedaal in te drukken oid? | |
daNpy | zondag 19 april 2015 @ 18:18 |
Hoofdremcilinder. Je pedaal minder diep indrukken maakt het ontluchten en doorpompen wel lastig. | |
pvdplanet | maandag 20 april 2015 @ 12:46 |
Het beste gaat het met een compressor en een ontluchtingsapparaat waar een extra reduceerder op gezet is om de mate van zuigkracht te beperken. Ik smeer rond de ontluchtingsnippels meestal wat vloeibare pakking om te voorkomen dat er valse lucht mee gezogen wordt. RA, LA, RV, LV en bij elke stap eerst ferm op het pedaal trappen. Opletten dat het tankje gevuld blijft en vooral geduldig te werk gaan. Ook niets morsen op de lak... | |
xaban06 | maandag 20 april 2015 @ 18:10 |
En wat als je nou geen compressor/ontluchtingsapparaat hebt? Nou ja, misschien maar uitbesteden. Zo duur is het bij de dealer ook niet. | |
vaduz | maandag 20 april 2015 @ 18:11 |
- doei - [ Bericht 86% gewijzigd door Sounddragon op 21-04-2015 09:28:01 ] | |
bokkepoot | maandag 20 april 2015 @ 20:14 |
Zelf maken van een handpompje zo'n ding wat bij je zeep zit, en wat slang.. | |
spectrumanalyser | maandag 20 april 2015 @ 20:38 |
morgenavond komt de BMW e92 320d Coupé op tv. 21 april, 22:20 op Nederland1. | |
Atmoz | dinsdag 21 april 2015 @ 08:15 |
Hmzzz, nee ik wil toch echt liever benzine. Ik rij maar zeer weinig per jaar, dus dan lijkt me een diesel niet handig, toch?! En met een model uit 2011 hoop ik nét wat minder gedoe te krijgen dan eentje uit 2007. Duidelijk! Thanks Thanks! Maar aangezien dit het BMW topic is, blijf ik toch bij BMW Gisteren proefrit erin gemaakt* Wow!! Thanks!! Da's relax van je!! Woon je toevallig in de buurt van Amsterdam? Ja idd Is niet zo ver hoor * ik ben dus gisteren gaan kijken naar de wagen/testrit gemaakt (niet zelf gereden, maar ik zat ernaast). Daar heb ik wat vragen over: Hoe kan ik controleren OF (en welk) alarm er in de wagen zit? Is er een instantie (die website waar je het kenteren in kunt voeren, en dan te zien krijgt of er een licentie op zit pakt het nummerbord niet) waar je dit kunt navragen? Kan het zijn dat ik geen "WOW" gevoel (m.b.t. acceleratie) kreeg omdat er een vrouw achter het stuur zat? De man was voor zaken naar het buitenland, dus mevrouw deed de eerste "kennismaking". Ik bedoel: de wagen liep wel lekker enzo maar echt WOW tering wtf had ik niet... Ik ben van mening (tenminste dat HOOP ik toch) dat ik enigszins overrompeld moest zijn toch? Ik kom potverdikke van een oude gare Peugeot af... En verder: Is deze roest bij de wielen normaal? En is het "ernstig" ?? En is er misschien iemand (uit dit topic) die in de buurt van Amsterdam woont, die binnenkort mee wilt om de wagen een beetje beter te bekijken/inspecteren? Ik heb er te weinig verstand van. De motorkap is gisteren niet eens open geweest... ¤ 75,- voor een uurtje mee te kijken, anyone? (wel een serieuze kerel graag met wat van verstand ) | |
Catch22- | dinsdag 21 april 2015 @ 08:17 |
Voor 100 euro kan je hem bij de dealer volledige laten nakijken. Dan lezen ze hem ook uit. Aankoopkeuring noemen ze het ook | |
daNpy | dinsdag 21 april 2015 @ 08:19 |
Geen wow gevoel komt omdat BMW de koppelcurve altijd continu houd. Dus geen boost of piek waardoor je ineens in je stoel wordt gedrukt. Uiteindelijk moet hij wel vlot zijn, misschien had mevrouw het gas gewoon niet diep genoeg ingetrapt. Want onze 325i is toch echt wel merkbaar sneller dan de oude 318i. Dus een 335i moet nog een stuk rapper zijn. Maar dan zal je hem wel boven de 4000rpm moeten krijgen anders gebeurt er weinig. Met roest bij de wielen bedoel je de roest op de wielnaven? Dat is niet erg idd. Aluminium velgen roesten niet snel iig. | |
Atmoz | dinsdag 21 april 2015 @ 08:30 |
Aha. Kijk aan. Das goed om te horen. Thanks Dat lijkt me dan goed om te doen Hmzz, ik ga er inderdaad ook vanuit dat ze het gas niet durfde in te drukken. Het was ook niet haar eigen auto, maar van haar man. Ze zei dat ze het gas ook niet helemaal indrukte, maargoed dat weet je natuurlijk nooit. Ik ga er echter wel vanuit dat ze niet liegt, en dat de wagen dus een flink stuk sneller moet kunnen optrekken. Volgende keer zelf rijden Ja daar idd. Ok thanks, dan valt het dus mee. Thanks! | |
Piet__Piraat | dinsdag 21 april 2015 @ 08:32 |
Wel bijzonder om een auto te gaan kopen en zelf geen proefrit te maken. WTF | |
daNpy | dinsdag 21 april 2015 @ 08:36 |
Hij koopt niks toch? Bovendien ken ik ook mensen die een auto of motor gewoon kopen zonder erin/op gereden te hebben | |
Piet__Piraat | dinsdag 21 april 2015 @ 08:37 |
Da's waar. Maar als je dan gaat, wil je toch ook zelf rijden?! | |
Atmoz | dinsdag 21 april 2015 @ 08:40 |
Volgende keer Precies. Nog niet. Eerst zélf proefrijden, dan kopen Tja, mocht gewoon niet van de man. Kan ik wel een beetje begrijpen als hij er zelf niet bij is... | |
mitchelll0181 | dinsdag 21 april 2015 @ 09:02 |
Hmm kachel hield er mee op vanochtend.. Zal wel een nieuwe eindweerstand worden .. | |
MaximumRush | dinsdag 21 april 2015 @ 09:44 |
Het is trouwens heel persoonlijk, maar de wow factor ben je na een tijdje sowieso kwijt. Dat had ik met m'n eigen auto ook al vrij snel. Nu wil het zo zijn dat twee grote BMW dealers onze klanten zijn dus moet regelmatig wat dikkere auto's ophalen. Heel zonde, maar heb bij al die auto's geen wow factor meer. Enige auto's maar ik dat nu nog mee heb zijn de M4, M5 en M6. | |
daNpy | dinsdag 21 april 2015 @ 17:12 |
Mijn Golfje geeft idd meer wow dan onze BMW. Maar dat is puur de beleving, de BMW is echt wel sneller | |
Andyy | dinsdag 21 april 2015 @ 17:34 |
Ik had in de m5 f10 wel wat wow. Maar dat kwam vooral omdat je gelijk werd gelanceerd ipv steeds harder ging qua acceleratie | |
Hyperdude | dinsdag 21 april 2015 @ 23:27 |
Uurtje geleden bij wegrijden van mini-rotonde. Beetje doortrekken. Klets alle waarschuwingslampjes aan. Xenon aan de voorkant valt uit. en verlichting verwarming is ook weg. Paar km. verder gereden met knipperlichten aan. Ook leuk Bij loslaten gas lijkt xenon weer aan te springen, maar klapt er ook direct weer uit. Thuis ding bekeken. multiriemen zie ik niets bijzonders aan. Accu-polen netjes vast. Geen kaduke zekering gezien. Bij opnieuw starten hetzelfde. Acculampje brandt ook. Loopt ook niet mooi rond Dynamo/spanningsregelaar kaduuk? E46 330i met best veul kms. Morgen garage maar ff bellen, kunnen ze 'm ophalen. BMW-dealer airbag-recall afspraak van vrijdag as. kan ik ook wel afzeggen ben ik bang. Auto is nu te ziek om autoziekenhuis op eigen kracht te halen. | |
Piet__Piraat | woensdag 22 april 2015 @ 08:29 |
Kan zomaar de dynamo zijn ja. Hoe lang zit ie er nu in? Die van mij hemelde net na drie ton. | |
Hyperdude | woensdag 22 april 2015 @ 15:14 |
330K kms. Das toevallig Ik dacht altijd dat ik dan eerst wel dat acculampje zou zien. Was het bij jou ook patsboem over en uit? Vanochtend was de accu totaal leeg/binnenverlichting deed niets meer. Andere auto naar werk gepakt. Garage heeft 'm bij mij thuis opgehaald. Nadere info volgt. | |
spectrumanalyser | woensdag 22 april 2015 @ 21:27 |
balen zeg. een accu die totaal leeg is geweest is erg vervelend. men zegt dat accu´s hier stuk door gaan. bij Rijdende Rechter was een jongeman met een geďmporteerde e92 Diesel. de distributieketting was gebroken, om die reden heeft de eigenaar van de BMW een ruilblok laten monteren. hij koos ervoor om alleen het blok zelf te laten vervangen en al het overige over te laten zetten. de krukassensor tussen het vliegwiel en de krukas is voor- of tijdens dat proces zoekgeraakt. Meester Frank Visser is van mening dat het garagebedrijf wat de motorwissel heeft uitgevoerd hier schuld aan heeft. http://www.eerstehulpbijr(...)gemist/slechte-start | |
Hyperdude | woensdag 22 april 2015 @ 21:37 |
Garage heeft er nog wel vertrouwen in. En anders maar een nwe. batterij. Kost toch al te veel Eypo's Zit een nwe. dynamo in, alle waarschuwingslampjes zijn weer uit/gereset. Grootlichtpitten ook kapot geklapt. Aan 1 kant xenonpit kapot en/of ballast/starter. gaan ze morgen mee verder. Als ik psychisch, en financieel, weer ben hersteld; ga ik mij wel weer eens vermaken met andermans auto-ellende. Dan kijk ik die uitzending wel terug. Zal wel november worden. | |
Piet__Piraat | woensdag 22 april 2015 @ 23:31 |
Oei, dat is wel heel zure gevolgschade!Verschilt per auto. Bij de BMW had ik het acculampje branden. Daarna nog zo'n 80km gereden en tussentijds twee keer gestart. Viel niet tegen. Merkte wel dat in de laatste km's de wissers al wat langzamer gingen. Bij een vorige auto merkte ik tot vijf minuten voor uitval niets. Toen gingen de wissers langzamer (één keer nodig gehad). Paar minuten laten was het kermis: alle lampjes flikkerden en een paar seconden later was het over. | |
mitchelll0181 | donderdag 23 april 2015 @ 11:59 |
Mijn lampje brand al een half jaar. Maar laad prima bij. Schijnt in de regel print te zitten. Heb op ebay nieuwe gevonden voor 35 euro, vd week even bestellen. | |
Hyperdude | donderdag 23 april 2015 @ 19:28 |
Xenon is toch OK. Door alle spanningspieken was er een stekker doorgefikt oid. Op de terugweg van garage lijkt alles normaal. Maar dat was ook beloofd door garage. Alleen navisoftware is weer terug naar oude versie . ff CD-ROM-etje zoeken Ik zie een nieuwe generator en nwe. multiriem. Nota volgt. | |
Atmoz | donderdag 23 april 2015 @ 21:43 |
Is het normaal dat je de turbo('s) hoort bij het gas geven? (335i) Tijdens de eerste testrit meende ik een "piep" of eigenlijk meer zachtjes "pfffee" (ik weet het niet precies meer, en de ramen stonden open) te horen. Is dat normaal? En zijn dat dingen die ze er bij een "aankoopcheck" ook uit halen? | |
bokkepoot | donderdag 23 april 2015 @ 21:53 |
Google eens op wastegate rattle, er staan zat filmpjes op YouTube. 335i heeft er nogal last van geloof ik. | |
daNpy | donderdag 23 april 2015 @ 23:08 |
Bij lekke turbo's hoor je dat wel idd | |
Atmoz | vrijdag 24 april 2015 @ 05:10 |
Hmzz, jullie klinken niet heel positief... Reden om niet te kopen? Of makkelijk te fixen? | |
daNpy | vrijdag 24 april 2015 @ 06:47 |
Nieuwe turbo's zijn over het algemeen vrij duur. | |
Piet__Piraat | vrijdag 24 april 2015 @ 07:38 |
Maar dat kun je natuurlijk meenemen in je onderhandeling. Hoeft niet per se te betekenen dat je de auto moet laten staan. | |
Atmoz | vrijdag 24 april 2015 @ 07:45 |
Thanks weer Maar het is dus niet normaal dat je op de een of andere manier de turbo's hoort aan gaan? Dat moet volledig geruisloos? | |
Piet__Piraat | vrijdag 24 april 2015 @ 07:53 |
Een beetje fluiten kan wel en is vaak ook heel gezond. Alleen is er een dun lijntje tussen een gezond fluitende turbo en eentje die gaat hemelen. Vooral als je geen autokenner bent, zou ik die gok niet 'zomaar' nemen. | |
mitchelll0181 | vrijdag 24 april 2015 @ 08:20 |
Ik zou geen auto willen hebben waar ik de turbo niet bij hoor haha | |
Hyperdude | vrijdag 24 april 2015 @ 09:53 |
Rare geluiden horen bij een turbo srry voor offtopic Respect your turbo or suffer the consequences. | |
boegschroef | donderdag 30 april 2015 @ 08:33 |
Het chrome van de E60 pook begint los te raken en dit is een aardig scherp randje. Nu wil ik een nieuwe pook plaatsen maar ik zie op bmwfans.info dat hier geen prijs meer bij staat. Weet iemand of je deze pook eigenlijk een standaard maat heeft, want dan zet ik er tijdelijk een universele op. | |
leolinedance | vrijdag 1 mei 2015 @ 21:06 |
Ik ben vanaf december (helaas) geen BMW rijder meer. Jammer dat ze geen mooie phev in de 3 of 4 serie hebben gemaakt hebben dit jaar. | |
spectrumanalyser | zaterdag 2 mei 2015 @ 08:32 |
Ik ben vanaf december 2011 geen Ford rijder meer. 3 maanden later had ik m´n 3 serie. | |
Piet__Piraat | zaterdag 2 mei 2015 @ 09:24 |
Wat komt er ter vervanging, Leo? Een Lexus Hybrid? | |
angels_on_the_sideline | zaterdag 2 mei 2015 @ 11:10 |
Hallo. Ik post hier niet zo vaak, maar wilde even wat advies vragen onder de BMW kenners. Ik wil namelijk erg graag BMW gaan rijden, en dan vooral het coupe model 318iS. Nu heb ik deze op marktplaats gevonden en op de foto's ziet ie er eigenlijk nog best wel netjes uit. Prijs valt ook enorm mee vind ik. Dus natuurlijk krijg je dan argwaan. http://link.marktplaats.nl/m923905020 Iemand die hier iets zinnigs over wil/kan zeggen? Ik geloof dat dit een amerikaanse import is aangezien hij in mijlen staat ipv kilometers. Een oudere auto kopen is altijd tot op zekere hoogte een gok, dat weet ik... Maar is dit te doen, of moet ik hier niet aan willen beginnen? Ik waardeer het advies! | |
Piet__Piraat | zaterdag 2 mei 2015 @ 11:25 |
Mijlen zal Amerikaanse of Engelse import betekenen inderdaad. Voordeel is dat ie maar drie eigenaren heeft gehad sinds ie (vanaf 2000) in NL is, dus dat ziet er goed uit. De velgen zijn wel dubieus, evenals de pookknop. In de advertentie staat wel dat er diverse gebruikerssporen zichtbaar zijn, die zou ik dus zeker even checken. Proefritje maken kan altijd. Extra goed kijken naar de onderhoudshistorie, vooral de afgelopen tijd. Volledig vooroordeel, maar als de vorige eigenaar meer geld heeft gestoken in velgen dan in onderhoud, moet je wel uitkijken dat je geen dure verrassingen krijgt. | |
spectrumanalyser | zaterdag 2 mei 2015 @ 11:28 |
ga er minimaal 3 bekijken en pas daarna goed nadenken over aanschaf. stel vragen zoals: is de auto dealer onderhouden, is er een onderhoudsgeschiedenis, hoeveel eigenaren heeft de auto gehad. heeft de auto schade gehad. deze vragen gaan al lastiger bij een import. de kilometerstand niet meteen vertrouwen. mocht je hulp nodig hebben bij aankoop dan breng je de wagen naar de ANWB, die hebben tegenwoordig een gratis aankoopkeuring. | |
spectrumanalyser | zaterdag 2 mei 2015 @ 11:35 |
het is gewoon een oude auto. Een auto van 22 jaar daar zal je extra onderhoud aan krijgen. denk niet dat je met een distributieketting minder kosten hebt; ook een ketting kan breken | |
angels_on_the_sideline | zaterdag 2 mei 2015 @ 11:47 |
Dat is waar. Weet ik ook. Maar ja, ik heb nu een 17 jaar oude Peugeot en daar rijd ik al bijna twee jaar probleemloos mee rond. Dus oude auto = probleemauto hoeft natuurlijk niet altijd op te gaan. | |
mitchelll0181 | zaterdag 2 mei 2015 @ 12:00 |
Zo, accu lampje is uit. Voltage regulator van ebay af gehaald, 30 euro. Links de nieuwe | |
Catch22- | zaterdag 2 mei 2015 @ 12:08 |
Het iS blok in de e30 had volgens mij wat kwaaltjes. Ik weet niet hoe dat bij de e36 zit. Vraag ze eens of je een aankoopkeuring mag doen. Heb je al naar zes cilinders gekeken? | |
Hyperdude | zaterdag 2 mei 2015 @ 12:38 |
km. stand van 120.000 bij een import van 22 jaar oud. Ik geleuf d'r geen zak van. Tenzij uitgebreid ondersteund door een map met alle rekeningen. | |
Hyperdude | zaterdag 2 mei 2015 @ 12:40 |
Ik had een nwe. dynamo nodig na mijn akkefietje van vorige week. nw. Bosch ¤319 + montage en BTW Dan is dit net iets beter voor je beurs | |
angels_on_the_sideline | zaterdag 2 mei 2015 @ 12:44 |
Ja dat van die aankoopkeuring is wel een goeie! Is alleen niet gratis hoor zie ik... begint bij 161¤ Hmm nog niet naar 6 cilinder gekeken. Ik wil het verbruik ook wel enigszins binnen de perken houden, en met dit model/vermogen heb je volgens mij een leuke combinatie van redelijk wat power en geen absurd verbruik. Of is dat verschil bij een 6cil verwaarloosbaar? | |
Hyperdude | zaterdag 2 mei 2015 @ 12:56 |
Redelijk veel snelweg en 80 km wegen, en gewoon vlot meerijden, maar ook niet meer, haalde ik met mijn 1992 E36 325i ongeveer 1 op 11,5-12,5. Schat dat een 318iS 1 liter minder verbruikt bij vergelijkbare kms. http://www.spritmonitor.d(...)el=318is&powerunit=2 | |
angels_on_the_sideline | zaterdag 2 mei 2015 @ 13:21 |
Staat dat het mijlen zijn he. Dus plusminus 190.000 km | |
Hyperdude | zaterdag 2 mei 2015 @ 13:27 |
Sorry Kan je je nog afvragen of dat wel klopt. Kan zo 100000 meer zijn. Mijn 325 ging de deur uit met 325000. Huidige bak staat ook al op 330000 Aan de andere kant betaal je ook niet direct veel ¤¤, en als het ding verder goed rijdt, en een andere redelijk nette/originele moeilijk te vinden is, kan je ook het risico nemen. | |
angels_on_the_sideline | zaterdag 2 mei 2015 @ 13:31 |
True. Een vrijblijvende proefrit kan sowieso nooit kwaad. Misschien dat ik maandag even langs ga. Is wel ff 80km rijden helaas, maar ach.... ben maandag toch vrij | |
NightFlight | zaterdag 2 mei 2015 @ 15:57 |
Alleen jammer van die Stahlfelgen. | |
mitchelll0181 | zaterdag 2 mei 2015 @ 17:32 |
De tering Dan had ik mooi wat vd sloop gehaald | |
junkiexp | zaterdag 2 mei 2015 @ 17:37 |
Of gewoon bij een dynamo/startmotor boer, de oude inleveren en dan krijg je voor een redelijk bedrag een gereviseerde dynamo. Doe ik eigenlijk altijd. | |
NightFlight | zaterdag 2 mei 2015 @ 17:55 |
Voor je hobby-auto kan je dat wel doen. Als je afhankelijk bent voor naar je werk is het wat anders. | |
Hyperdude | zaterdag 2 mei 2015 @ 21:05 |
Boeie. Had ding binnen 36 uur weer retour. Moet wel van A naar B enzo... [ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 02-05-2015 21:51:03 ] | |
daNpy | zondag 3 mei 2015 @ 09:25 |
En wat wil je met deze vragen bereiken? Je krijgt er hooguit leugens voor terug Verder ziet de auto er wel netjes uit. Aparte kleur ook. Alleen de trekhaak vind ik wat minder, en het lelijke stuur. Een verkoper die de mijlen-stand niet om kan rekenen naar km? Zo'n lage km stand voor een dergelijke auto? Een aankoopkeuring is leuk, maar voor deze prijsklasse niet interessant. Je koopt voor 1000 euro een auto, met wat geluk heb je weinig kosten en met pech loopt volgende maand het blok in de soep. En een aankoopkeuring veranderd daar niks aan. | |
junkiexp | zondag 3 mei 2015 @ 11:54 |
Want? Mits je het zelf kan monteren is het even betrouwbaar als een nieuwe Bosch hoor, en montage is bij de meeste wagens niet echt heel spannend en moet max met 2 uur wel te doen zijn. | |
Hyperdude | zondag 3 mei 2015 @ 12:04 |
Door de week werk ik; en zo lang ik meer verdien dan een monteur kost, laat ik het doen. Tijd = geld. En in dit geval was er ook nog wel wat nodig qua diagnose, resetten; xenon was bv. ook kaduuk. Bij mijn volgende auto laat ik preventief bij 250K de brandstofpomp en de dynamo vervangen. Beide bij mij gesneuveld na 275K kms. NB. Een ruildynamo had ik ook prima gevonden. Maar weet niet of en hoe snel die beschikbaar waren. Deze nieuwe hadden ze volgens mij uit hun "ijzeren" voorraad gepakt. [ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 03-05-2015 12:20:04 ] | |
Piet__Piraat | zondag 3 mei 2015 @ 12:09 |
Wat is er voor je werk mis met een gereviseerde dynamo? Die kan ook prima weer twee ŕ drie ton mee hoor, mits het goed is gebeurd. Een sloopdynamo is meer risico. | |
daNpy | zondag 3 mei 2015 @ 13:25 |
Die styling 168's zijn wel lekker makkelijk schoon te maken. | |
leolinedance | zondag 3 mei 2015 @ 18:39 |
Mercedes C350e. Kost mij ongeveer de helft van de 320d | |
Dimitri_ | zondag 3 mei 2015 @ 19:41 |
Denk niet dat je daar veel spijt van gaat krijgen.. Rij privé ook BMW en voor mijn werk Mercedes. Dat is echt degelijk spul, en zo'n C350 wordt echt een kanon denk ik! (kanon voor die prijsklasse welteverstaan) | |
Piet__Piraat | zondag 3 mei 2015 @ 20:18 |
Die had ik als eerste getikt, maar ik vond jou eerder iemand voor een Lexus dan een Benz, dus de gok veranderd Scheelt inderdaad behoorlijk. En dat ligt niet zozeer aan de BMW als wel aan de belachelijke bijtellingsregels waar de C in valt. | |
leolinedance | zondag 3 mei 2015 @ 20:24 |
Ik heb getwijfeld tussen de VW Passat GTE en Mercedes C350e. De Mercedes was eigenlijk net te duur, maar heb het toch net op tijd voor elkaar gekregen. True, ik vind het ook belachelijke regels. Ik heb mijn werkgever voorgesteld om BMW diesel te blijven rijden, ik haal een verbruik van bijna 1:20, en dat de werkgever dan wat zou compenseren qua bijtelling. Ik rij nl. niet zo veel privé. Daar wilde de werkgever niet aan, dus dan maar zo. Kost ze waarschijnlijk meer, maar goed. | |
Piet__Piraat | zondag 3 mei 2015 @ 20:53 |
Eigen keuze dan. Zo gaat het wel vaker met werkgevers . En ook wel leuk om zelf een auto te kunnen/mogen samenstellen toch? | |
mitchelll0181 | maandag 4 mei 2015 @ 07:49 |
Pffffff net KVS lampje aan... Ga ik zoeken, bovenkant kvs reservoir gescheurd. Zucht. Gaat lekker.. in 3 maanden, diff ophang rubber, dynamo, drijfstanglagers, en nu reservoir | |
spectrumanalyser | maandag 4 mei 2015 @ 07:57 |
niet zo hé, vergeet niet dat je jouw auto voor een special price hebt verkregen | |
Piet__Piraat | maandag 4 mei 2015 @ 08:17 |
Dat hoort bij een auto hč. Soms heb je niks, soms krijg je alles tegelijk Wel zuur natuurlijk, maar zo'n kvs-reservoir is nog te overzien en best wel zelf te vervangen, toch? | |
mitchelll0181 | maandag 4 mei 2015 @ 10:07 |
Haha ja das allemaal wel waar. Maarre ons benne zuuunig. Ik ga hem vanavond demonteren, schoonmaken en dan lijmen met speciale 2 componenten epoxy. En als dat faalt nieuwe erop Ben allang blij dat het niet mn koppakking is. schrok me dood toen het lampje aan ging. | |
Dimitri_ | maandag 4 mei 2015 @ 11:07 |
Op de sloop heb je toch wel een 'nieuwe' voor 2 tientjes? Ga je toch niet voor kutten met epoxy etc | |
daNpy | maandag 4 mei 2015 @ 11:16 |
Ons ben zuunig Al met al een hoop ellende voor weinig geld dus. | |
Hyperdude | maandag 4 mei 2015 @ 11:23 |
Dat gaat nooit houden man. Of wil je nooit King of the Mountains worden? | |
junkiexp | maandag 4 mei 2015 @ 12:32 |
Niet lijmen hoor dat reservoir, komt best druk op te staan, zou dit gewoon nieuw kopen. | |
NightFlight | maandag 4 mei 2015 @ 13:23 |
Als hij maar geen King of the Hill wordt... | |
mitchelll0181 | maandag 4 mei 2015 @ 17:34 |
Echt wel. het gaat er zo op. Oppervlak is schoon, opgeruwd en vetvrij nu. Call me crazy. Iedereen zei ook dat mn nieuwe lagerschalen zonder het slijpen vd krukas er binnen 100 km uit zouden liggen, nu 3500km verder klinkt die nog steeds heerlijk Moraal van t verhaal, proberen kan altijd kost toch /weinig | |
bokkepoot | maandag 4 mei 2015 @ 19:19 |
Krijg je wel een mooie olieboot van, elke keer dat je gas geeft hangen er nu waarschijnlijke blauwe walmen van... | |
mitchelll0181 | maandag 4 mei 2015 @ 19:26 |
Nee, heb de krukas nagemeten. Viel ruim binnen toleranties. Heeft in die 3500 km 0.0 verbruikt | |
bokkepoot | maandag 4 mei 2015 @ 19:42 |
Hoezo zijn de krukasaslagers er dan uitgelopen? Te weinig olie? Ik weet dat van verscheidene M3 motoren de lagers vaak preventief vervangen worden.. | |
mitchelll0181 | maandag 4 mei 2015 @ 19:48 |
Niet de krukaslagers maar drijfstang. M43 kwaaltje.. Heel veel hebben het na 3 ton Ik hoorde een heel licht rateltje uit het blok. Maja mag wel na 310K. Kwamen er zo uit : Tot nu toe is de lekkage dicht, ff 40 km gereden net. Ff goed in de gaten houden. Als je goed kijkt zie je dat donkere streepje door de epoxy heen, dat is de haarscheur waar die uit lekte. [ Bericht 21% gewijzigd door mitchelll0181 op 04-05-2015 21:03:31 ] | |
Dimitri_ | dinsdag 5 mei 2015 @ 01:12 |
Morgen kijken voor nog een E34.. Touring, 525i met veel opties. | |
spectrumanalyser | dinsdag 5 mei 2015 @ 08:11 |
http://www.dparts.com/ond(...)/3-serie-E46-4-Sedan prijs: 25 euro | |
Hyperdude | dinsdag 5 mei 2015 @ 09:46 |
M50? Nog meer | |
Dimitri_ | dinsdag 5 mei 2015 @ 11:10 |
Jep, M50. Zal wel wat foto's maken. | |
pvdplanet | dinsdag 5 mei 2015 @ 18:07 |
De achterkant werd nogal vies van de uitlaatgassen, dus heb ik van een stuk kunststof wat van een Renault Clio was gevallen een extra mini-diffuser gemaakt. Heb 'm nog niet getest maar denk wel dat het werkt | |
mitchelll0181 | dinsdag 5 mei 2015 @ 19:11 |
Thnx! Voorlopig issie nog kurkdroog | |
spectrumanalyser | woensdag 6 mei 2015 @ 21:03 |
waarschijnlijk was de uitlaat al niet meer standaard waardoor de boel smerig zou worden? kat leeg geklopt of weggehaald etc | |
Dimitri_ | woensdag 6 mei 2015 @ 21:22 |
De E34 525iT waar ik gisteren was kijken is een leuke auto.. L6 die ademt door een custom RVS uitlaat, handgeschakeld, zwart leer en nog wat andere leuke opties... Maar geen airco, en zit wel wat werk aan.. Tempting maar ik moet er écht nog even over slapen. Vraagprijs is me net te hoog. Plus dat ik niet nóg een E34 nodig heb, maar een 525 is wel leuker dan mijn huidige 518.. | |
daNpy | donderdag 7 mei 2015 @ 11:06 |
Dan bied je toch minder. | |
Dimitri_ | donderdag 7 mei 2015 @ 11:57 |
Dat ga ik ook doen.. | |
Dimitri_ | donderdag 7 mei 2015 @ 12:12 |
Oei mijn tegenbod is direct geaccepteerd. Nu dus de eigenaar van 2 maal E34 touring. | |
daNpy | donderdag 7 mei 2015 @ 12:16 |
Te hoog geboden dus | |
Hyperdude | donderdag 7 mei 2015 @ 14:27 |
Te weinig gevraagd | |
NightFlight | donderdag 7 mei 2015 @ 14:29 |
Pheauteaux! | |
Dimitri_ | donderdag 7 mei 2015 @ 14:41 |
Nog minder bieden vond ik gęnant worden... Haha | |
Dimitri_ | donderdag 7 mei 2015 @ 15:14 |
Vanavond ophalen, zal dan wat foto's plaatsen. | |
Dimitri_ | donderdag 7 mei 2015 @ 22:00 |
Foto's van de vorige eigenaar: De uitlaat, van voor tot achter op maat gemaakt van RVS. Dat geluid <3 ! | |
Catch22- | donderdag 7 mei 2015 @ 22:09 |
Lekker! | |
Hyperdude | donderdag 7 mei 2015 @ 22:17 |
En sneller dan die platte Kevers | |
Dimitri_ | vrijdag 8 mei 2015 @ 15:16 |
Ik vrees dat dat optisch bedrog is op de foto. | |
spectrumanalyser | vrijdag 8 mei 2015 @ 21:16 |
de waarde van een e46 318i is vandaag de dag blijkbaar 1450 euro. http://www.marktplaats.nl(...)-318i-executive.html deze is alleen niet door de APK gekomen, verder ziet ie r prima uit. | |
mitchelll0181 | vrijdag 8 mei 2015 @ 23:49 |
Ja gaat hard .. Niet normaal... En als je dan naar een e60 kijkt.. 2004 .. Niet te betalen.. Naja.. Veel geld voor een 2004 auto | |
Piet__Piraat | zaterdag 9 mei 2015 @ 15:58 |
E46 is inderdaad de afgelopen jaar behoorlijk gekelderd in waarde. Ze staan nog voor veel geld te koop, maar of ze daar ook voor weggaan...? Een 320d met drie ton kun je ook voor 2 ŕ 2,5k kopen tegenwoordig. | |
bluemoon23 | zondag 10 mei 2015 @ 04:33 |
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr ¤2000 voor een 330d touring. Wat roest op een wielkast, maar wel een verse APK. Voor dat geld kun je een gokje wagen natuurlijk, lekker veel koppel | |
Piet__Piraat | zondag 10 mei 2015 @ 09:18 |
Maar daar klopt niets van, die kun je na een jaar weggooien. Sowieso al een kale uitvoering, komt oorspronkelijk van BVA, heeft een reset gehad vlak voor de foto's gemaakt werden, schade gehad (anders krijg je die roest daar niet). Maar hey, je kunt wel een jaar 330d rijden Als je op gaspedaal rondkijkt, staat er in elk geval genoeg voor relatief weinig geld. | |
leolinedance | zondag 10 mei 2015 @ 09:33 |
Zijn er meer die met zo'n doorsnee wagen qua snelheid naar het circuit gaan? Word je toch aan alle kanten zoekgereden door de Porsches en andere snelle jongens? | |
jitzzzze | zondag 10 mei 2015 @ 09:35 |
Kachelventilator is nu echt overleden | |
daNpy | zondag 10 mei 2015 @ 09:41 |
Het gros van de Porsches wordt zoekgereden door Golfjes, Astra's en dat soort jongens. En TF is nog steeds niet bedoeld als 'het circuit' | |
leolinedance | zondag 10 mei 2015 @ 09:44 |
Als die opgefokte Golfjes GTI etc. zo snel zijn is er toch helemaal geen lol meer aan met je oude 525i | |
Piet__Piraat | zondag 10 mei 2015 @ 09:53 |
Lol maak je toch zelf in de auto, maakt dan toch niet uit hoe hard de rest gaat? | |
leolinedance | zondag 10 mei 2015 @ 10:24 |
Natuurlijk, maar ik zou mij denk ik wat ongemakkelijk voelen. En het gevoel dat ik in de weg rij voor de snelle jongens. | |
junkiexp | zondag 10 mei 2015 @ 11:34 |
http://www.xcar360.com/bm(...)ool-code-reader.html Zojuist deze besteld, iedereen is erg lovend hierover, en gratis verstuurd vanuit Hong Kong. Kan ik eindelijk eens wat dingen coderen, mijn airbag lampje uitzetten en de auto eens uitlezen. | |
Piet__Piraat | zondag 10 mei 2015 @ 14:37 |
Prima ding, heb ik ook al een paar jaar liggen. Wat voorkeursfuncties ingesteld en uitlezen is handig inderdaad. | |
bluemoon23 | zondag 10 mei 2015 @ 20:27 |
Nee , heb ik nog nooit in het BMW Fantopic gepost met mijn auto Hier is hij dan Z4 van 2005 met 2,2 6-cilinder Paar weken geleden in Sauerland Vorig jaar vlakbij de Stelvio | |
Sie_scheitern_Epos | zondag 10 mei 2015 @ 20:38 |
Ziet er netjes uit. Luxe kentekenplaten zou de auto afmaken, vind ik. | |
bluemoon23 | zondag 10 mei 2015 @ 21:30 |
Ik zie daar de meerwaarde niet echt van in....... Maaaaarrr geen nood, misschien bij zijn opvolger, die staat namelijk al klaar. Z4 3.0 Si van 07-2008 , vorige week geimporteerd uit Duitsland Hier vorige week Donderdag bij de RDW voor het invoeren Nu staat hij thuis, wachten op bericht van de belastingdienst of ze akkoord gaan met mijn opgegeven BPM bedrag, en dan kan ik het kenteken aanvragen | |
junkiexp | maandag 11 mei 2015 @ 21:05 |
Dat komt nog best vooruit, die Z4 met 1200kg en 170pk zeker? Edit: die 3.0 is helemaal snel trouwens, 5.9 seconden naar de 100. Die hou ik niet eens bij met mijn 750 Rijdt het ook echt wel als een sportwagen? Strak in de bochten, stug afgeveerd e.d.? | |
mitchelll0181 | maandag 11 mei 2015 @ 21:07 |
Alles is relatief.. | |
Sie_scheitern_Epos | maandag 11 mei 2015 @ 21:11 |
Zeker gaaf. Is dat nou een heel gedoe, een auto importeren? | |
junkiexp | maandag 11 mei 2015 @ 21:17 |
En PK's wennen veels te snel | |
bluemoon23 | maandag 11 mei 2015 @ 21:54 |
Ja, ik vind het wel rijden als een sportwagen. Stug en strak geveerd dus je voelt de oneffenheden in de weg wel, maar het is niet oncomfortabel. Met die zwarte 2.2 ben ik naar het plaatsje gereden waar die grijze te koop stond (dorpje tussen Trier en Kaiserslautern in) een aardige rit, maar dan heb ik geen last van mijn rug ofzo, en dan heb ik op de heenweg natuurlijk even een toeristische route gepakt door de Eiffel. Toen ik s`middags naar huis reed, heb ik nog een aardige omweg gemaakt over de Schwarzwaldhochstrasse van BadenBaden naar Freudenstadt. Jammer genoeg was het wat mistig daar, op sommige plekken lagen nog resten sneeuw. Qua papierwerk valt het op zich wel mee vind ik, het is alleen een beetje tijdrovend. Ook logistiek is het een beetje lastig, want je moet die gekochte auto toch meenemen naar huis, dan kun je natuurlijk met een maat daarheen rijden en dat jij dan in die nieuwe auto weer terugrijdt met tijdelijke exportkentekenplaten voor de auto (te krijgen bij het Strassen verkehrsambt in Duitsland). Ik ben met de trein daar naar toe gereden en met de auto weer terug naar NL gereden, ik woon een paar km van de grens dus ik heb het dichtsbijzijnde treinstation in Dld gepakt. Jammer genoeg waren de duitse spoorwegen aan het staken dus viel er een trein uit en moest ik een station een eind verder Dld in pakken...... Een autoambulance of oprijwagen kan natuurlijk ook, maar die heeft ook niet iedereen staan, en huren van zo`n ding is ook niet gratis. Je hebt ook wel bedrijfjes die je het hele traject uit handen nemen, maar die doen dat natuurlijk ook niet gratis En eenmaal in NL moet je de auto invoeren, even langsrijden bij een keuringsstation van de RDW (daar zijn er een paar van in NL). Die grijze 3.0 van mij had nog een geldige TuV keuring uit D tot 2017, die nemen ze dan gewoon over voor de APK. Als dat niet zo is kun je hem ook ter plekke APK laten keuren, dat heb ik de vorige keer ook gedaan met die zwarte 2.2. | |
bluemoon23 | maandag 11 mei 2015 @ 22:04 |
En toch is hij nog verrassend zuinig. De 3.0 heeft een 6 versnellingsbak, als je normaal rijd haal je zo 1 op 11. Kijk haar maar eens voor verbruikscijfers http://www.spritmonitor.d(...)er_e=280&powerunit=2 | |
spectrumanalyser | maandag 11 mei 2015 @ 22:44 |
zondag een begin gemaakt met de vastzittende elektrische ramen van m'n e46 uit '99. De ramen voor zaten links en rechts muur- en muurvast. Door flink het raam naar beneden te drukken was het gelukt om het rechter raam los te krijgen. daarna de rubbers ingespoten met siliconenspray HR260 van Griffon. Alsnog hoor ik een vreemde kloink bij het openen van het raam. daarna gaat het raam wel goed naar beneden. bij het sluiten van het raam is ook weer een ongebruikelijk knarsend geluid te horen. het linker raam, daar is iets gebroken. de motor hoor ik draaien en ik hoor een vreemd geluid. alsof het plastic clipje die de kabel onder vast moet houden gebroken is... komt vaker voor. voorzichtig heb ik het deurpaneel al los gehaald. alle clipjes zijn heel gebleven. volgende stap is de airbag demonteren. is het nodig om de accu los te halen voordat je de airbag module kunt demonteren? | |
Atmoz | dinsdag 12 mei 2015 @ 07:12 |
Mooie wagen, en mooie foto's blue. Lekker toeren Geniet ervan! (En drive safe!!) | |
Piet__Piraat | dinsdag 12 mei 2015 @ 07:53 |
Ja. Anders loop je het risico op ploffende airbags en storingen. | |
junkiexp | woensdag 13 mei 2015 @ 23:35 |
Dat dus. En je hoeft niet heel de accu los te halen, gewoon even de massa losgooien, 10 seconden werk. | |
Atmoz | donderdag 14 mei 2015 @ 08:53 |
Afgelopen zaterdag ben ik de auto gaan kopen Hierbij wat foto's die ik heb gemaakt tijdens het eerste bezoek/testrijden bij de verkoper: Inmiddels al zo'n 500 KM in gereden Blij als een klein kind natuurlijk, wat rijd dat lekker | |
junkiexp | donderdag 14 mei 2015 @ 09:01 |
@ Atmoz, feli! Heel mooi model is dat! Is het ook een 335 geworden? Hoe is de zitruimte op de achterbank, kunnen er ook mensen van 1.80m zitten? | |
Atmoz | donderdag 14 mei 2015 @ 09:36 |
Thanks En inderdaad, een 335i zoals ik met mezelf had afgesproken Ik ben zelf lang, maar heb nog niet achterin gezeten. Mijn broertje is echter ook niet de kleinste, en die zat vrij goed op de achterbank Wellicht dat ik zelf misschien wel met m'n haren tegen het dak kom, maar ik zal dan ook niet vaak achterin zitten Ik zag trouwens net die dikke bak van jou Vet ding hoor!!! Veel succes en plezier ermee | |
jitzzzze | donderdag 14 mei 2015 @ 09:41 |
Wie van jullie weet er het eea van de kachekachelmotor van een e36? | |
daNpy | donderdag 14 mei 2015 @ 09:41 |
Dat is een motor voor de kachel, welke in een BMW E36 (1990-1999) is geplaatst | |
Piet__Piraat | donderdag 14 mei 2015 @ 09:48 |
Een kankerkachelmotor? | |
junkiexp | donderdag 14 mei 2015 @ 09:54 |
Goedzo, lijkt me een prettige motor. Nog mod ideeën? Oke dat valt niet tegen dan. In mijn 7 zit ik achterin ook met mijn haren tegen het dak, maar dat komt omdat de hemel daar los hangt E38 kwaaltje, eigenlijk te gek voor woorden voor een auto van 120K euro. Ik ga het denk laten bekleden met skai. Maar goed, zo heeft iedere auto wel wat. | |
jitzzzze | donderdag 14 mei 2015 @ 10:41 |
Anyhow, die van mij doet het helemaal niet meer. Hoe kan dat en hoe maak je zoiets? | |
daNpy | donderdag 14 mei 2015 @ 12:07 |
Vervangen | |
Dimitri_ | vrijdag 15 mei 2015 @ 16:07 |
Pssst: BMW kopen? V&A / [TK] BMW 518i Touring | |
jitzzzze | vrijdag 15 mei 2015 @ 16:26 |
Nice Zit alleen met een e36 en 2 auto's heb ik echt niet nodig | |
Hyperdude | zaterdag 16 mei 2015 @ 03:37 |
NightFlight | zaterdag 16 mei 2015 @ 11:37 |
Best geinig die nieuwe Mondeo. | |
spectrumanalyser | zaterdag 16 mei 2015 @ 14:27 |
helaas, het raammechaniek linksvoor is gebroken van m'n e46. zal dadelijk foto's plaatsen. eerst een nieuw raammechaniek bestellen en nieuw dampscherm. Ookal zitten er maar een paar scheurtjes in, een nieuw dampscherm is wel zo fijn om de auto van binnen droog te houden. De massa heb ik laten zitten aan de accu. heb nu inderdaad een airbag lampje. zodra ik klaar ben met het raam laat ik het resetten. | |
mitchelll0181 | zaterdag 16 mei 2015 @ 15:14 |
Als je in de buurt van rdam bent kan ik em resetten voor je. | |
bluemoon23 | dinsdag 19 mei 2015 @ 15:26 |
Bericht is binnen van de belastingdienst, ¤2500 bpm moet ik betalen , heb ik maar snel even overgemaakt. Zogauw het geld binnen is bij de belastingdienst krijgt de RDW een seintje van de BD dat ze het kenteken kunnen aanmaken. Snel, snel ik wil rijden Ach, ik zit nu toch nog offshore op het werk, als het volgende Dinsdag maar klaar is als ik thuis kom. | |
mitchelll0181 | dinsdag 19 mei 2015 @ 18:31 |
Pfff wat een geld.. | |
bluemoon23 | woensdag 20 mei 2015 @ 01:32 |
Origineel bij aanschaf in NL in 2008 zou je bij deze auto 17697 aan BPM moeten betalen. Volgens de BPM berekening van 2015 zou dit 24257 zijn (met dank aan de CO2 hetze) Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker En de oude is te koop: [TK] BMW 2.2 Z4 2005 V&A / [TK] BMW Z4 cabriolet 2.2 2005 [ Bericht 18% gewijzigd door bluemoon23 op 20-05-2015 03:48:19 ] | |
#ANONIEM | woensdag 20 mei 2015 @ 11:10 |
Die is wel erg 'kaal'. | |
bluemoon23 | woensdag 20 mei 2015 @ 17:33 |
Je mist een Navi denk ik ? Vooral de 3.0 versies werden met meer opties besteld denk ik. Andere zaken die je misschien "mist" zoals sportstoelen of een multifunctioneel stuur kunnen natuurlijk altijd erop gezet worden, maar ik heb dat persoonlijk niet echt gemist. [ Bericht 50% gewijzigd door bluemoon23 op 20-05-2015 17:39:25 ] | |
Jaapie1993 | donderdag 21 mei 2015 @ 13:47 |
Leuk dagje gehad in emmen | |
#ANONIEM | donderdag 21 mei 2015 @ 17:49 |
Ik mis zo ongeveer alles wat er aan opties besteld kon worden, m.u.v. het leer en de airco. Op het richeltje boven je asbak horen allemaal knopjes te zitten, o.a. van de stoelverwarming. Afijn, ik ben toch geen potentiële koper. Ik heb mijn E85-dagen achter me. | |
bluemoon23 | donderdag 21 mei 2015 @ 21:35 |
Had jij geen E85 4 cilinder | |
vaginabeheerder | donderdag 21 mei 2015 @ 22:27 |
Ik ben dan weliswaar geen BMW fan maar ik heb toch een BMW gekocht. 316i uit 1997 met een lpi installatie. 284000 op de teller en dealer onderhouden tot 248000. Er markeren een paar kleine dingen aan die ik ga repareren. Loopt niet goed op LPG. Airco werkt niet. Uitlaat lekt een beetje. Heeft een beurt nodig. Ik heb hem kunnen kopen voor een leuk prijsje. Strakke bak verder, geen deuken of krassen. [ Bericht 21% gewijzigd door vaginabeheerder op 21-05-2015 23:05:24 ] | |
#ANONIEM | donderdag 21 mei 2015 @ 23:39 |
Ja, die had ik. En die was aardig luxe uitgerust en een plaatje om te zien (individual uitvoering). [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2015 23:40:24 ] | |
bluemoon23 | donderdag 21 mei 2015 @ 23:43 |
Toen ik op zoek was naar een Z4 heb ik bewust alle 2.0 4-cilinders uitgesloten. Het is maar net waar je prioriteiten en wensen liggen. Iedereen is anders | |
#ANONIEM | donderdag 21 mei 2015 @ 23:58 |
Voel je je aangevallen of zo? Ik zei alleen dat je een erg kale auto hebt. Dat is een feit, geen waardeoordeel of zo. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2015 23:58:53 ] | |
bluemoon23 | vrijdag 22 mei 2015 @ 00:00 |
Valt de smiley verkeerd ofzo Jij wilde toen blijkbaar een Ztje met een rijkere uitrusting. Ik wilde geen 4-cilinder, dat is alles. | |
#ANONIEM | vrijdag 22 mei 2015 @ 00:33 |
Zou kunnen. De wordt geregeld onvriendelijk gebruikt. Een beetje als synoniem voor 'dikke doei, flikker een eind op'. | |
bluemoon23 | vrijdag 22 mei 2015 @ 00:43 |
Nachtdienst nu, wat is jou excuus ? [ Bericht 26% gewijzigd door bluemoon23 op 22-05-2015 02:09:19 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 22 mei 2015 @ 01:08 |
Ik ben sowieso een pedante eikel. | |
Hyperdude | vrijdag 22 mei 2015 @ 02:58 |
Zag net een ratlook 850i Is dat een geldig excuus? Helaas geen foto, zat in restaurant. [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 22-05-2015 03:12:19 ] | |
Dimitri_ | vrijdag 22 mei 2015 @ 15:07 |
Oei.. Komt er nu ineens een 740i op mijn pad. Een E38, redelijke staat. Verleidelijk om de E34 weer weg te doen en een 7 te gaan rijden. | |
bokkepoot | vrijdag 22 mei 2015 @ 16:28 |
7 rijden kost ook 7 geld. En zo'n V8 lust nog meer dan een 6 in lijn. Niet doen, als ik jouw was. 7 series zijn duurder in de onderhoud dan een 5 serie. | |
einzeinz | vrijdag 22 mei 2015 @ 23:36 |
Wat denken jullie van deze? Kereltje doet mij een voorstel. Wagen: BMW M3 (e36) Bouwjaar: juni 1995 Aantal PK: 287 Motor: 3.0 Brandstof: benzine Kilometerstand: 75.000 km (let op, verkoper geeft wel aan dat er destijds mee geknoeid werd) Wagen is in perfecte staat, alleen moeten er voor de keuring 2 nieuwe achterbanden op. De prijs zou volgens dat kereltje op 400 euro liggen (200 euro/band). Hij vraagt er 6500 euro voor. Is wel bereid om 250 euro van de prijs af te doen. Hij wil er dus nog 6250 euro voor vangen. | |
jitzzzze | zaterdag 23 mei 2015 @ 07:14 |
Vind de prijs nogal hoog voor een auto waar je sowieso nog 450 EUR aan kosten aan hebt + waarvan je weet dat de Km stand niet correct is. | |
daNpy | zaterdag 23 mei 2015 @ 08:44 |
Is het een echte M3? Dan vind ik het nog wel mee vallen. Maar een geknoeide km-stand geeft aan dat er wat mis is. Alleen de km stand? Of..? 450 euro extra kosten moet je niet over miepen als je een M3 wil rijden Reken dus maar op meer. | |
spectrumanalyser | zaterdag 23 mei 2015 @ 09:05 |
Bmw M3 287pk laatste week http://www.kapaza.be/nl/b(...)te-week-92443036.htm hoezo 'fantastisch in orde' - koppeling moet nagekeken worden - roest aan wielranden - kilometerstand klopt niet
| |
daNpy | zaterdag 23 mei 2015 @ 09:10 |
Leuk trackcarretje voor weinig geld dus. Maar wat is een "boite"? | |
spectrumanalyser | zaterdag 23 mei 2015 @ 09:14 |
boîte = versnellingsbak. dit is dat verhaal van einzeinz paar posts erboven. | |
spectrumanalyser | zaterdag 23 mei 2015 @ 09:15 |
m'n nieuwe origineel Brose bmw raammechaniek is onderweg. komende week monteren en dan besluiten of ik een nieuw dampscherm koop of het bestaande opnieuw gebruik. dit is het vochtscherm wat tussen het deurpaneel en de deur zit en voorkomt dat er vocht in de auto komt. | |
_Arthur | zaterdag 23 mei 2015 @ 09:17 |
Tja, bak waar van alles aan gedaan & aan versleutelt is. Ik zou lekker verder kijken.. | |
boegschroef | zaterdag 23 mei 2015 @ 09:45 |
Ik zou hem ook laten staan voor dat geld. Misschien een bod van de helft als het interieur nog echt zo mooi is en de motor echt goed loopt. Volgensmij is het trouwens ook geen m3 interieur, die heeft toch andere voorstoelen? | |
einzeinz | zaterdag 23 mei 2015 @ 17:50 |
Ok, ik kijk verder. Ik heb niet zozeer een M3 nodig hoor. Ik was eigenlijk op zoek naar een leuke (goed lopende BMW 3-reeks). Gezocht vanaf bouwjaar 2002 t.e.m. 2006. Max. kilometerstand 130.000 euro. Wat betaal je voor zo'n wagen (tweedehands)? Uiteraard wel in prima conditie | |
Catch22- | zaterdag 23 mei 2015 @ 18:20 |
Gewoon een 330i zoeken. Doet er niet gek veel voor onder en scheelt aardig centen | |
mitchelll0181 | zaterdag 23 mei 2015 @ 18:43 |
Hey dat klopt niet... Ik heb een 318.. Geen 323 | |
spectrumanalyser | zondag 24 mei 2015 @ 11:14 |
wel mooi blauw | |
derLudolf | zondag 24 mei 2015 @ 11:35 |
Dat is niet in Emmen Althans niet in het dorp zelf. | |
mitchelll0181 | zondag 24 mei 2015 @ 11:54 |
En witte tellerplaat verlichting, das et mooiste nog | |
jitzzzze | zondag 24 mei 2015 @ 12:31 |
Andere kachelventilator is onderweg, hoop volgende week een gaatje te vinden om hem te monteren. Zie er nu al tegenop | |
pvdplanet | zondag 24 mei 2015 @ 13:26 |
Herrie maken in de tunnel. Overigens hield ik mij wel keurig aan de geldende snelheidsbeperkingen | |
mitchelll0181 | zondag 24 mei 2015 @ 14:10 |
Ik wil niet vervelend zijn maar de kachelmotor gaat bijna nooit kapot. De eindweerstand wel heeeeul vaak, dan doet je kachelmotor ook niets meer .. | |
jitzzzze | zondag 24 mei 2015 @ 14:17 |
Omdat het ding nogal bromde in de laatste week van zijn leven en harder ging als ik rechtsaf stuurde heb ik zo'n vermoeden dat het wel aan de motor zelf ligt deze keer. | |
mitchelll0181 | zondag 24 mei 2015 @ 15:21 |
Dan klinkt het wel alsof het aan de motor ligt ja Mooi! | |
jitzzzze | zondag 24 mei 2015 @ 15:42 |
Ik ken die auto langer dan vandaag, mocht het niet de motor zelf zijn dan is het slooponderdeel zeer waarschijnlijk in een betere conditie dan die er nu in zit | |
Sie_scheitern_Epos | zondag 24 mei 2015 @ 15:57 |
Afgelopen vrijdag een nieuwe auto aangeschaft: Een 323Ci, en hij bevalt prima! | |
mitchelll0181 | zondag 24 mei 2015 @ 16:59 |
Lekkeaaah, goed voor de zomer | |
Hyperdude | maandag 25 mei 2015 @ 18:17 |
Mooie 323 Kwam tijdens vakantie nog wat tegen langs de weg Moet iets van $22500 opbrengen. Lijkt mij wel un bietje veul voor een 2002. Welk gaaf Ansa pijpje. www.motorlandamerica.com Maar site doet het hier nu ff niet Dit was aan de Oostkust, boven Boston. Ze strooien daar echt veel. Vrijwel alle auto's van een jaar of 5 en ouder hebben gaten onderin de spatborden en bruine randen onder langs de deuren. Of er moet daaro een nieuwe Ratlook-mode zijn waar ik nog geen weet van heb. | |
spectrumanalyser | zaterdag 30 mei 2015 @ 22:55 |
vandaag het raammechaniek van m'n e46 vervangen. via E-bay had ik een origineel brose bmw raammechaniek voor 5 euro gekocht, met 18 euro verzendkosten. (prijs bij de bmw dealer: 133 euro excl btw) bij het overzetten bleek dat de kabel van het raammechaniek langs het tandwiel van de motor is gekomen. daardoor kon het raam geen kant meer op. heb de kabel doorgeknipt en de motor losgehaald. daarna het raam los gemaakt en vast gezet met tape. raammechaniek vervangen, en daarna alles weer vast gezet. het is goed om te onthouden dat de moer in de klem met het raam makkelijk los komt na het losdraaien van het boutje. de moer valt dan 'in' de deur komende week breng ik de auto nog bij de garage zodat de computer uitgelezen kan worden. het airbag lampje zal daarna uit gaan. | |
mitchelll0181 | zondag 31 mei 2015 @ 00:33 |
Waar kom je vandaan dan ? Ik kan hem ook resetten. | |
spectrumanalyser | zondag 31 mei 2015 @ 08:46 |
Alkmaar. T komt al goed, het garagebedrijf waar ik gesleuteld heb heeft een testkast, dezelfde apparatuur als bij de BMW dealer Bedankt voor het aanbod | |
spectrumanalyser | maandag 1 juni 2015 @ 22:14 |
M5 met ~180.000 km op de teller: 503pk. http://www.autoweek.nl/video/4623/op-rollenbank-bmw-m5 [ Bericht 10% gewijzigd door spectrumanalyser op 01-06-2015 22:19:16 ] | |
boegschroef | maandag 1 juni 2015 @ 22:36 |
Iemand bekend met electra problemen op een e60? | |
spectrumanalyser | maandag 1 juni 2015 @ 23:23 |
kun je iets specifieker zijn over wat voor problemen je bekendheid zoekt? | |
Piet__Piraat | maandag 1 juni 2015 @ 23:41 |
Ik heb er vaak en veel over gehoord, maar dat is vast niet het soort bekendheid dat je zoekt | |
boegschroef | dinsdag 2 juni 2015 @ 08:38 |
De boordcomputer/radio/navi/klimaatregeling doet af en toe niet meer. Als de auto start zie je wel het bmw logo in het scherm, maar daarna blijft het scherm zwart. Soms na 10 minuten rijden springt alles aan, soms werkt het gewoon en soms blijft het dagen weg. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 2 juni 2015 @ 16:57 |
Op verzoek van Dimitri_ plaats ik ook maar eens mijn BMW (geschiedenis). Groot BMW fan en dan met name van de e30 Touring, model vind ik tijdloos mooi. Ik had dus het beste gewoon m'n eerste e30 kunnen houden, dan was ik nu klaar geweest Maar vorig jaar heb ik m'n trouwe Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro uit 2003 verkocht om weer e30 te kunnen gaan rijden (als daily drive dus). Ik kocht een zeldzame 324td, zodat het nog een beetje goedkoop rijden is, maar toch een dikke 6-cilinder in het vooronder. Helaas begaf na een week de motor het (had 'm voor weinig gekocht en kreeg gelukkig nog wat geld terug) en besloten om een 2.5 TDS er in te laten lepelen. Dus zo gezegd zo gedaan. En met heel veel problemen (blok was gewoon veel slechter dan gezegd werd) is hij bijna zover. Morgen breng ik 'm weg om de brandstofpomp te vervangen. Verder is het gehele onderstel al vernieuwd, dus hij rijdt lekker strak. Als hij technisch eenmaal goed is wordt het tijd om het interieur netter te maken en alles weer werkend krijgen (elektrische ramen, schuifdak). En daarna tijd voor het exterieur, want hij had origineel al 455.000km gereden, dus hij is niet al te netjes meer.. Heb er nog maar 1 foto van, op de winterbanden. Uiterlijk zal er weinig aan veranderen, alleen panelen vervangen voor nette roestvrije delen, kunststof bumper delen weer nieuw en uiteraard 15" BBS'jes. Dus misschien leuker om m'n vorige wagens te zien Dit was m'n eerste, een 324td automaat: Dit was m'n tweede, ook een 324td maar dan handbak: En de derde, een 325iX: Dus de huidige zal er dus ongeveer ook zo uit gaan zien Alleen nog even geduld hebben, door alle extra kosten van het motorblok moet de rest allemaal even wachten. Toch jammer als je van een e30 liefhebber iets koopt (via een e30 fansite) er toch nog zo gelogen wordt (o.a.: zou een nieuwe koppeling op zitten, was totaal op, spanrol + multiriem waren op, keerringen op, brandstofpomp totaal kapot, etc.). | |
Charged | dinsdag 2 juni 2015 @ 17:51 |
Tof! Maar mis nou ik de mijne weer.. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 2 juni 2015 @ 18:11 |
Haha! Welke had je? Ik miste 'm ook, daarom maar aan dit projectje begonnen! | |
Charged | dinsdag 2 juni 2015 @ 18:23 |
320i touring..heb nou een roffel (5-cyl Volvo maar het geluid van een lijn 6 is nog steeds gewaardeerd hier) [ Bericht 0% gewijzigd door Charged op 02-06-2015 18:32:18 ] | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 2 juni 2015 @ 21:04 |
Ah lekker! Maar Volvo wordt ook erg gewaardeerd hier, heb zolang de e30 niet rijdt een V70 2.5D met 612.000km Heerlijke cruizer met een fijne motor! | |
Charged | dinsdag 2 juni 2015 @ 22:04 |
Oei,we gaan een bmw topic bijna vervuilen. Een 99-er v70 classic met bijna 5 ton op g3 | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 2 juni 2015 @ 22:23 |
Haha nice! Mijne is ook een '99 | |
Dimitri_ | woensdag 3 juni 2015 @ 13:42 |
Mooi hoor, de E30 tourings! Zat net op Marktplaats, die auto's beginnen echt duur te worden hey.. Hopelijk gebeurt dat over een tijdje ook met de E34's: Hier mijn touring: Ben nog volop ermee bezig: - Dubbele schuifdak werkt niet helemaal goed - Stuurhuis heeft speling - Roest wegwerken - Electronicaproblemen in de achterklep etc etc.. Maar het is allemaal hobby! | |
Dimitri_ | woensdag 3 juni 2015 @ 13:50 |
Kwam tijd terug deze sticker tegen op een 4 deurs 1-serie: Vond hem wel gepast voor de Tourings hier. | |
daNpy | woensdag 3 juni 2015 @ 17:17 |
Tourings hebben 5 deuren...... die lelijke baksteen in het plaatje trouwens ook. | |
Atmoz | woensdag 3 juni 2015 @ 21:43 |
Hierbij nog enkele foto's van m'n nieuwe wagen na de aanschaf. Ga er geregeld op uit om een stukje toeren door het Limburgse (en zoals je kunt zien Belgische ) land: Bovendien is het iedere dag weer een genot om naar het werk te "mogen" rijden | |
Catch22- | woensdag 3 juni 2015 @ 21:48 |
Strakke wagen ouwe! | |
Hyperdude | woensdag 3 juni 2015 @ 22:13 |
Mooie bak! Heeft ie nou X-drive? Wel handig op die vervaarlijke Limburgse bergwegen. | |
Piet__Piraat | woensdag 3 juni 2015 @ 22:31 |
Gave bak hoor. Niet praktisch, wel tof. Komt goed van z'n plek | |
bluemoon23 | woensdag 3 juni 2015 @ 22:46 |
Oh ja foto`s posten. Ik had zaterdag een afspraak vlakbij Wurzburg, dat heb ik maar als uitgangspunt genomen voor een roadtrip. Van Wurzburg naar Fussen is de "romantische strasse" die route heb ik globaal aangehouden, en vandaar naar Lindau om te beginnen met de "deutsche alpenstrasse" naar Berchtesgaden. Oostenrijk door, stukje Italie, hapje Zwitserland en via Oostenrijk weer naar huis. https://maps.google.com/m(...),14,16,17,21&t=m&z=7 Grossglockner grödner joch/passo gardena Gaviapas Stelvio Dinsdagmiddag was het 25 graden in Oostenrijk op de terugreis Boven in de bergen een graad of 8. Bij de tunneluitgang van de Grossglockner waren ze nog wat van de berg afgerolde sneeuw aan het opruimen. | |
Piet__Piraat | woensdag 3 juni 2015 @ 23:50 |
Oeh, de Stelvio! Die moet ik ook nog eens doen. Eens kijken of we die ergens in de heenreis kunnen plannen dit jaar | |
bluemoon23 | donderdag 4 juni 2015 @ 00:02 |
Waar ga je heen ? | |
Charged | vrijdag 5 juni 2015 @ 18:33 |
3-de pic is echt heel mooi. | |
Piet__Piraat | vrijdag 5 juni 2015 @ 18:41 |
Richting Italië dus Weten nog niet precies waar, maar waarschijnlijk ergens richting Gardameer of mogelijk Rome. Dan is de mogelijkheid voor een omweg best aanwezig. Knippen we de heenweg in tweeën. Terugweg kan ik altijd nog stampen. | |
bluemoon23 | vrijdag 5 juni 2015 @ 19:04 |
Dat was vlakbij mijn hotel in Colfosco, in deze tijd van het jaar heb je daar voor ¤40 een hotelkamer met ontbijt. , alles was daar meer op wintersporters gericht volgens mij. @Piet _Piraat, Als je de toeristische route (via binnenwegen) neemt door Oostenrijk, dan ontwijk je ook de wegen waar je een tolvignet nodig hebt. | |
Michel2GRFE | vrijdag 5 juni 2015 @ 21:28 |
Ahhh Stelvio | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juni 2015 @ 22:25 |
Passen bedwingen, altijd leuk. | |
Piet__Piraat | vrijdag 5 juni 2015 @ 23:16 |
Heerlijke plaatjes! Heb je niet toevallig de routes nog beschikbaar? Altijd leuk | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juni 2015 @ 23:48 |
De complete TomTom-bestanden per dag, maar ik weet niet of degene die de routes heeft bedacht het waardeert als ik zijn werk zomaar weggeef. Heeft hem behoorlijk wat uitzoekwerk gekost. | |
Piet__Piraat | zaterdag 6 juni 2015 @ 08:23 |
Daar kan ik me dan ook wel weer iets bij voorstellen. Wel jammer | |
Hyperdude | zaterdag 6 juni 2015 @ 08:37 |
Koffie zetten. Google maps aanslingeren. Om 1100 uur vandaag ben je Alpenpasexpert. | |
bluemoon23 | zaterdag 6 juni 2015 @ 09:52 |
"Motorroute" als zoekterm gebruiken in Google. Dan vind je de mooiste route,s en weggetjes. Of http://www.dangerousroads.org/europe/italy.html [ Bericht 41% gewijzigd door bluemoon23 op 06-06-2015 10:25:28 ] | |
Hyperdude | zaterdag 6 juni 2015 @ 10:32 |
junkiexp | zondag 7 juni 2015 @ 12:13 |
Iemand interesse in een BMW scanner? Kan gebruikt worden voor de volgende modellen: 1992 - 1999 E36: 3-Series 1999 - 2006 E46: 3-Series 1996 - 2003 E39: 5-Series 1995 - 2001 E38: 7-Series 2000 - 2006 E53: X5 ; E83 - X3 ; E85 - Z4 Hiermee kan je fouten uitlezen en wissen, opties aan of uitzetten (DRL, Xenon, navigatie e.d.), live dat uitlezen enz. Ik had het gekocht voor mijn 1995 E38 maar die heeft dus blijkbaar OBD I, dan kan je echt maar in 3 modules oid en dus kan je er eigenlijk niks mee. Ik heb deze zelf uit China laten komen, vraagprijs is 30 euro. Is slechts 1x aangesloten geweest. | |
Flycoo | zondag 7 juni 2015 @ 13:25 |
Ja graag | |
spectrumanalyser | zondag 14 juni 2015 @ 22:12 |
wet van behoud van ellende. weer een koelvloeistof lekkage bij m'n e46 316i. er is korte tijd geleden een nieuwe waterpomp in gegaan, de bovenste koelwaterslang is vernieuwd, systeem is nagelopen door middel van op druk zetten .... ik vrees dat er weer een slang of koppelstuk lek geraakt is. gelukkig geen troep aan de oliepeilstok en blijft de temperatuurmeter kaarsrecht in het midden staan. het viel mij alleen op dat de resterende koelvloeistof zeer bruin is. de koelvloeistof is vorig jaar ververst. komend weekend maar eens goed gaan kijken waar het eruit loopt. daarna originele bmw koelvloeistof erin. | |
HenkvonAnnie | zondag 14 juni 2015 @ 23:14 |
Hallo allen, Ik zit erover te denken om na een bak ellende met een Saab diesel te gaan voor een E39. Mogelijk wordt het dan een 520 of een 523 (liefst voor de facelift). De zescylinder is voor zover ik weet een betrouwbare krachtbron, daar heb ik wel even behoefte aan na enkele jaren ellende qua motor/brandstofpomp etc. Natuurlijk kijk ik voor een zo goed mogelijk onderhouden exemplaar, maar met +- 200.000 op de teller zal er ongetwijfeld wat gereserveerd moeten worden qua onderhoud. Raden jullie mij de 520 of de 523 aan en zijn er mensen hier die ervaring hebben met een of beide motoren? Alvast bedankt! | |
Andyy | zondag 14 juni 2015 @ 23:42 |
Laatst een 530d f10 gereden, facelift dus schermpjes ipv tellers. Was wel even wennen, de koppel wende best wel snel eigenlijk, wat een geweld zeg. Jammer dat die na 4000 toeren al ophoudt met trekken | |
Tarado | donderdag 25 juni 2015 @ 14:37 |
Bij mij schoot m'n bak de laatste weken regelmatig in het notprogramm, even langs de ECU specialist geweest en het blijkt dat de spanningsregelaar van de dynamo kapot is, hij geeft teveel stroom af 16+ volt, hierdoor schiet de bak in het notprogramm, nu had mijn dynamo er maar 50000km op zitten, gelukkig wil de garage meewerken en de kosten laag houden qua arbeid. | |
BigSmurf | donderdag 25 juni 2015 @ 16:00 |
Je had dit probleem toch al eerder? Schoot ie random in dat noodprogramma of bij veel gas? Hier nog steeds een E53 met hetzelfde issue. Manueel schakelen niks geen problemen, in D of S een paar keer op de kickdown en kans is groot dat ie er ook in schiet. Heel wazig. Misschien toch ook een keer langs een ECU specialist. | |
Hyperdude | donderdag 25 juni 2015 @ 20:48 |
520 met 150 PK zou ik niet meer aan beginnen. Te weinig PK en oud Verder maakt het weinig uit. 523, 525, 528 en 530 komen allemaal uit vrijwel dezelfde onderdelendoos. Verder loop je met iedere oudere auto boven de 2 ton kans op dure en minder dure ellende. Ik heb zelf een 330i met 330000 km op de teller. Laatste 60000 km. brandstofpomp en dynamo kaduuk. Koppeling is ook vervangen, maar die piepte, zat nog wel voor een ton vlees op de platen. | |
Tarado | donderdag 25 juni 2015 @ 22:13 |
ja klopt maar toen was het wel ernstiger en lag het aan het ABS DSC stuurapparaat, nu dus de spanningsregelaar, toch blij dat ik eerst even bij hem langs ben gegaan en met die kennis naar de garage. Analyse was 30 euro. | |
spectrumanalyser | zaterdag 27 juni 2015 @ 10:07 |
Waardevermindering. zat weer even te speuren en schrik echt van de vraagprijzen. vandaag de dag koop je een BMW 3 Serie.... ...320i (e92, Coupe) uit 2008 voor 11.950 euro ...316i (e46) uit 1999 voor 1.000 euro wat gaat 't hard zeg. | |
Hyperdude | zaterdag 27 juni 2015 @ 10:12 |
That's life En een 316 uit 1999 kon je in 2009 ook al beter niet meer aanschaffen. Vorige week mee geweest met iemand om een klein autootje te kopen. Yaris, Swift, dat soort dingen, Die houden hun waarde veel beter. Want (veel) minder kosten. | |
daNpy | zaterdag 27 juni 2015 @ 10:20 |
E36s staan voor meer te koop dan E46s | |
spectrumanalyser | zaterdag 27 juni 2015 @ 10:25 |
Minder kosten? Ja, als je zelf wat kan en wilt sleutelen. Een defect raammechaniek vervangen zou bij een garage honderden euro's hebben gekost. Via e-bay had ik uit Duitsland voor 5 euro een tweedehands origineel bmw raammechaniek. zelf gemonteerd. En dan een kwaaltje van de deuren, een gm5 module zwakte, gedeeltelijk zelf gerepareerd. heb de printplaat uit de gm5 gehaald en bij een elektroboer gebracht met de opdracht om de Siemens Tyco relais de desolderen en nieuwe te monteren (die voor 3 euro op ebay staan). dat waren in totaal 25 euro aan kosten. Maargoed de Yaris en Swift kunnen best goedkoper zijn, ik geef er nog steeds niets om [ Bericht 1% gewijzigd door spectrumanalyser op 27-06-2015 13:44:52 ] | |
Hyperdude | zaterdag 27 juni 2015 @ 10:33 |
Wie sleutelt er nog zelf aan zijn auto? Wie heeft er nog een schuur/garage; behalve mensen die genoeg geld hebben om iets te laten maken? Blijven hobbyisten over. Die zijn er niet zoveel, en hebben meestal geen cent te makken , dus kost een 316 ¤1000 Zijn meestal ook oude bakken met achterstallig onderhoud. Mijn E46 heeft net de 330000 gehaald. Ik zou zelf nooit een auto kopen met zo'n km. stand. (niet geheel onterecht, gezien de kosten de laatste 50000 km ) | |
Piet__Piraat | zaterdag 27 juni 2015 @ 11:01 |
Dat kan wel, maar je moet wel budget achter de hand houden om het onderhoud wat bij te trekken. Dus de aankoopprijs moet er ook naar zijn, en je moet historie weten. Dan kan het prima rendabel zijn om een auto met hoge tellerstand te kopen. | |
Dimitri_ | zaterdag 27 juni 2015 @ 11:05 |
Vergeet niet dat een heleboel mensen dit ook niet kunnen, of willen kunnen. Ik heb gelukkig de beschikking over een smeerput thuis, laatst de koppeling vervangen adhv wat tips en een how to filmpje op YouTube. Eigenlijk was de auto economisch afgeschreven als de garage het moest doen. | |
Hyperdude | zaterdag 27 juni 2015 @ 12:47 |
Prima rendabel omdat je goedkoop aan kan schaffen. Zie post waarmee dit onderwerpje begon van spectrumanalyser. | |
daNpy | zaterdag 27 juni 2015 @ 12:58 |
Dus als je zelf kan sleutelen is het duurder | |
spectrumanalyser | zaterdag 27 juni 2015 @ 13:45 |
aangepast. sleutelen is toch juist leuk? daar heb ik die auto voor. ik heb een auto zodat ik niet naar de garage hoef te lopen. | |
Tarado | zaterdag 27 juni 2015 @ 15:09 |
het is ook maar net wat je voor een auto over hebt of hebt | |
Hyperdude | zaterdag 27 juni 2015 @ 18:28 |
Ik vind sleutelen ook wel leuk. Aan mijn motor in de winterberging. Onder de daily op straat aan de uitlaat prutsen terwijl ik er morgen weer mee naar mijn werk moet wat minder. | |
mitchelll0181 | zaterdag 27 juni 2015 @ 20:46 |
Mja... Weer of geen weer als er iets verrot ga ik niet het 6 dubbele betalen bij een garage.. | |
spectrumanalyser | zaterdag 27 juni 2015 @ 20:59 |
op straat kan ik ook niets, het is de drukte straat van de stad, waar ik woon. sleutelen doe ik bij een doehetzelf garage. en dat is binnen, lekker warm. | |
HenkvonAnnie | maandag 29 juni 2015 @ 10:59 |
Bedankt voor je bericht! Ga maar eens zoeken binnenkort | |
-Richard- | maandag 29 juni 2015 @ 14:42 |
Heeft een BMW 130i ook last van vaak voorkomende kwaaltjes? Wil binnen nu en een jaar eentje aanschaffen en zit me te verdiepen in dit model, de 135i is me te duur en een 3 serie is te groot voor me. | |
Dimitri_ | donderdag 2 juli 2015 @ 20:13 |
Sinds vandaag de throwing stars in de velgen. De look bevalt me wel. | |
Hyperdude | donderdag 2 juli 2015 @ 20:56 |
Die zijn wel mooi bij de E34. Niet echt geschikt "warmweerkleur" interieur zo te zien. | |
Dimitri_ | vrijdag 3 juli 2015 @ 00:53 |
Pff nee, zwart leer en geen airco.. God Sta mij bij | |
daNpy | vrijdag 3 juli 2015 @ 07:38 |
Lekker aan de stoelen plakken. Ook de reden dat mijn vriendin geen leer in de auto wil. Maar ik vind de stoelverwarming wel lekker in de winter | |
Tarado | vrijdag 3 juli 2015 @ 07:51 |
leer is toch veel beter, blijft schoon en is uiteindelijk koeler, auto zonder airco, dat ze nog bestaan | |
daNpy | vrijdag 3 juli 2015 @ 07:53 |
Dan plakken d'r dijen eraan 2/3e van mijn auto's heeft geen airco | |
Tarado | vrijdag 3 juli 2015 @ 07:54 |
dan zou ik nu die 1/3 gebruiken | |
Hyperdude | vrijdag 3 juli 2015 @ 09:02 |
Ach, morgen stap ik in een Airstadsbus. Het kan altijd erger. Leer moet eigenlijk wel icm. stoelverwarming en airco. Anders is het niet veel beter dan met je korte broek vastplakken/schroeien op de skai achterbank van je moeders Alto. | |
NightFlight | vrijdag 3 juli 2015 @ 22:03 |
Getver... | |
boegschroef | vrijdag 3 juli 2015 @ 23:09 |
Bij mij 4/5e en toch vandaag lekker gereden zonder airco. | |
daNpy | zaterdag 4 juli 2015 @ 08:41 |
... en die kapte er gisteren mee vanwege oververhitting Onderweg naar een personeelsfeest werd hij te heet en moesten we stoppen. Gelukkig nog verder kunnen rijden met een collega. Op de terugweg de auto weer opgehaald. Maar na 10km weer moeten stoppen. Straks met een andere collega + aanhanger de auto ophalen en bij de garage neergooien. |