abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151436524
quote:
Antwoorden voor Kris
Video op Vimeo
Website ouders Kris
Nieuws
Kaartmateriaal Google Earth & BING - Mata - update 29 maart
- Scenario's - de twee extremen
- De kloven en het enge stuk Culebra

De Lijst Kloothommel - update 18 maart
Uitzending RTL Late Night - Transcriptie door ToniB - Screencaps van "de afgrond", door agter

Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 18-03-2015
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van de wandeling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten Lisanne en Kris & algemene foto's
SPOILER
Schema met belpogingen en andere activiteiten & Google Maps-kaart - Geruisloos
SPOILER
Interviews, getuigen & zoekacties
SPOILER
Nieuwslinks & Informatie op video
SPOILER
Extra informatie
SPOILER
Centrale vraag: Waar zou de nachtfotolocatie zich bevinden?

HERE - OpenStreetMap - BING - MapCarta - Google Maps

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 07-04-2015 19:50:18 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151437084
en een vertaling voor je titel?

edit: ik zet er toch ook geen dialect in...
pi_151437189
waarom is er van die foto (met rode haar) een polaroid achtige afdruk gemaakt ?
door wie en met welk doel ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_151437237
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 23:31 schreef StaceySinger het volgende:
Is een screenshot uit de 1V-docu, dacht ik.
  maandag 6 april 2015 @ 23:36:05 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151437323
Even de titel vernederlandst hoor. Hopelijk heeft google het bij het rechte eind.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_151437368
vondsten:

11 juni rugzak door indiaanse boertjes, tas afgegeven aan Feliciano
16 juni vondst eerste schoen en bekkenbot, team Feliciano
18 juni vondst tweede schoen, team Feliciano

dag onbekend, vondst spijkerbroekje, team feliciano

OPmerkelijk:
op 3 augustus ontvangen de ouders een cd met de foto's uit de camera en een deel van de telefoongegevens in Panama. Dus voor de gesprekken in het vorige topic, de ouders zagen pas op 3 augustus de foto's. Na de vondst van het broekje.

op 20 oktober komt naar buiten dat het stuk huid toch van Lisanne is

[ Bericht 3% gewijzigd door ootjekatootje op 06-04-2015 23:43:14 ]
pi_151437392
quote:
14s.gif Op maandag 6 april 2015 23:36 schreef jogy het volgende:
Even de titel vernederlandst hoor. Hopelijk heeft google het bij het rechte eind.
Thanks, altijd beter dan helemaal niet leesbaar!
pi_151437427
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 23:31 schreef StaceySinger het volgende:
Ik denk dat het er daardoor gelikt uitzag, ze hadden net een nieuwe studio.
pi_151437444
quote:
maandag 6 april 2015 @ 23:10 • 300
ootjekatootje

Nog een opmerkelijk feit: geen enkele getuige heeft juist verklaard wat de meisjes droegen op de dag van hun verdwijning. Zo droeg Kris een korte spijkerbroek, die is teruggevonden, en een roodwit gestreept hemdje.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ning-lisanne-en-kris

Bijzonder he, dat zowel Eileen als Feliciano dit niet konden vertellen, ze waren nogal schaars gekleed.
Is dat echt vreemd? Ik zou je ook niet kunnen vertellen wat een collega/familielid/klasgenoot gisteren aanhad hoor.
Als je daar dan heel specifiek over na moet gaan denken, dan herinner je je al snel iets wat diegene ooit eens aanhad en dan laat je jezelf geloven dat dat op die bewuste dag was.
  maandag 6 april 2015 @ 23:45:29 #10
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_151437582
quote:
99s.gif Op maandag 6 april 2015 20:20 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ruim 13 km naar restaurant El Pianista
Volgens google maps is dat met de auto 16 minuten maar lopend meer dan 3 uur
Van Spanish by the River naar restaurant Il Pianista is hemelsbreed 7.8 km, dus een kilometer of 9 over de weg.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_151437620
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 23:40 schreef Physsic het volgende:

[..]

Is dat echt vreemd? Ik zou je ook niet kunnen vertellen wat een collega/familielid/klasgenoot gisteren aanhad hoor.
Als je daar dan heel specifiek over na moet gaan denken, dan herinner je je al snel iets wat diegene ooit eens aanhad en dan laat je jezelf geloven dat dat op die bewuste dag was.
Zwarte lycra of korte broek is toch een groot verschil, Eileen en Feliciano spaken hen die dag ervoor. Ja dat vind ik opmerkelijk. Ook omdat ze Feliciano voor het eerst ontmoette en Eileen hen gesproken had, negatief gesprek over het niet doorgaan van het vrijwilligerswerk.

Dus juist wanneer je iemand voor het eerst ontmoet, onthoud je eerder de kleding omdat je ze niet anders kent.

[ Bericht 5% gewijzigd door ootjekatootje op 07-04-2015 00:00:31 ]
pi_151437629
quote:
14s.gif Op maandag 6 april 2015 23:36 schreef jogy het volgende:
Jammer, maar ok. Het kan nooit kwaad voor mensen (hier) een vreemde taal te leren. En Spaans lijkt me meer dan ontopic.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_151437650
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 23:45 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Van Spanish by the River naar restaurant Il Pianista is hemelsbreed 7.8 km, dus een kilometer of 9 over de weg.
Aanname, speling van 1,2 kilometer op een steil stuk?
Edit: een rechte weg dus

[ Bericht 2% gewijzigd door ootjekatootje op 06-04-2015 23:58:16 ]
pi_151437686
quote:
12s.gif Op maandag 6 april 2015 23:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jammer, maar ok. Het kan nooit kwaad voor mensen (hier) een vreemde taal te leren. En Spaans lijkt me meer dan ontopic.
Dat hoef jij niet voor anderen te bepalen.
pi_151437688
quote:

[..]

De NLse vertaling er tussen haakjes achter zetten zou een mooie tussenoplossing zijn geweest. :)
  maandag 6 april 2015 @ 23:52:45 #16
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_151437751
quote:

[..]

Ik ken geen Spaans maar ik begreep wel wat er stond. Zo moeilijk is het niet.
pi_151437850
https://www.here.com/dire(...)2.43374,13,satellite

Afstand is 7,7 kilometer en met een taxi is het 10 minuten, ov kent Here niet en lopend is het 2 uur en 18 minuten volgens Here
pi_151438130
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 23:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

De NLse vertaling er tussen haakjes achter zetten zou een mooie tussenoplossing zijn geweest. :)
Ik neem aan dat als mensen iets niet begrijpen, ze het opzoeken. Een NLse vertaling paste niet in de TT.

Blijkbaar wil men hier het vertrouwde kringetje behouden. Vooral niet verder kijken over de grenzen.

Typerend, dat wel. *)

dinsdag 7 april 2015 @ 00:13:19 #19
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_151438155
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 23:57 schreef ootjekatootje het volgende:

Afstand is 7,7 kilometer en met een taxi is het 10 minuten, ov kent Here niet en lopend is het 2 uur en 18 minuten volgens Here
Vrijwel hetzelfde dus als mijn 7.8 km, maar dat is dus hemelsbreed. De hoogteverschillen in de route zijn niet dramatisch (tot Bajo Boquete tussen 1050 en 1100 meter, daarna stijgend tot 1270 meter bij het restaurant). Maar mijn schatting van 9 km rijden is denk ik te laag als ik naar de bochten in de route kijk. Via de westelijke route, langs Alto Lino, zal het 10.5 à 11 km zijn, via de oostelijke route langs Palo Alto wat minder. Een rijtijd van een kwartier lijkt me niet onrealistisch.

Edit: Ik zie nu de verklaring van jouw 7.7 km: je eindpunt in Here zit een stuk ten zuiden van het restaurant. Bij Here wordt ook de kortere, oostelijke route gekozen. Iets van 9,5 km rijden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gorraay op 07-04-2015 00:18:43 ]
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_151438364
De tijd van 11.05 uur begin Pianista komt uit het NFI rapport en is gebaseerd op de foto 11.05 uur.
De tijd van 10.45 uur komt bij 1vandaag vandaan en is ook gebaseerd op het NFI rapport.

Waarom 1Vandaag de tijd van 10.45 uur vertrek noemt weet ik niet maar als dit is gebaseerd op het verbreken van de WIFI dan hebben Kris en Lisanne geen bus of taxi genomen omdat ze dat qua tijd niet haalden naar foto 11.05 uur begin Pianista.

De taalschool ligt aan een vrij rustige zijweg van de hoofdweg David - Bajo Boquete.
De weg die voor de taalschool langs loopt is de weg van Alto Boquete naar Palmira.

Eerst over de oude hoofdweg tussen Bajo Boquete en David en na 058 sec. de taalschool links:

Als Kris en Lisanne een taxi hebben genomen dan zullen ze deze zeer waarschijnlijk hebben genomen aan de hoofdweg.

Om bij de hoofdweg te komen moesten ze eerst 300 meter lopen om vervolgens via een nieuwe brug de hoofdweg over te steken.
Om aan de andere kant van de hoofdweg te komen ben je lopend zeker meer dan 5 minuten onderweg vanaf de taalschool.

nieuwe brug over de hoofdweg gaat ontzettend snel maar stil zetten na 0.04 sec:

Als ze om 10.45 uur inderdaad zijn vertrokken bij de taalschool dan is het met een taxi onwaarschijnlijk dat zij om 11.05 uur al de eerste foto maakten van bv het ijzeren bruggetje.

Met een bus is het onmogelijk omdat je dan moet overstappen in het centrum van Bajo Boquete.

Met een taxi van de taalschool naar het begin van de Pianista is bijna 20 minuten omdat je door het centrum van Bajo Boquete moet.

Mocht blijken dat 10.45 uur gebaseerd is op het verbreken van de WIFI en de foto 11.05 uur is idd pas van het bruggetje dan hebben Kris en Lisanne een lift gehad vanaf de taalschool en zijn zij dus meegereden met iemand die zij (leerden) kennen.

En de gedachte dat een taxichauffeur met zijn gewone auto door de rivier na 0.55 sec zou gaan slaat echt nergens op

[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 07-04-2015 00:30:41 ]
pi_151438447
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2015 00:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik neem aan dat als mensen iets niet begrijpen, ze het opzoeken. Een NLse vertaling paste niet in de TT.

Blijkbaar wil men hier het vertrouwde kringetje behouden. Vooral niet verder kijken over de grenzen.

Typerend, dat wel. *)
Ik bedoelde eigenlijk ook de verandering die de mod deed. :)
Ik heb beide zinnen niet gezien, want zit mobiel. :+
pi_151438507
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2015 00:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Typerend, dat wel. *)
Als ik zo graag spaans wil typen dan ga ik wel op een spaans forum zitten.
Als ik zo graag engels wil typen dan ga ik wel naar WS.

En als een Nederlandse vertaling niet past dan had je ook gewoon een andere titel kunnen kiezen.

Maar hou het lekker ontopic en graag in het nederlands!
pi_151438520
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 23:57 schreef ootjekatootje het volgende:

Er rijdt ook elk uur een bus.

http://boquete.municipios.gob.pa/index.php/sitios/transporte

Een echte dienstregeling heb ik nog niet gezien.

Hier meer info over de bussen (engels)
http://www.cielitosur.com/directions.htm

http://www.hablayapanama.(...)ete/#davidboquetebus [NL]
pi_151438552
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 00:25 schreef jackie12 het volgende:
Als Kris en Lisanne een taxi hebben genomen dan zullen ze deze zeer waarschijnlijk hebben genomen aan de hoofdweg.
Ik neem eerder aan dat Eileen of iemand anders die even voor ze gebeld heeft.

quote:
Als ze om 10.45 uur inderdaad zijn vertrokken bij de taalschool dan is het met een taxi onwaarschijnlijk dat zij om 11.05 uur al de eerste foto maakten van bv het ijzeren bruggetje.
Kan prima.

quote:
Met een taxi van de taalschool naar het begin van de Pianista is bijna 20 minuten omdat je door het centrum van Bajo Boquete moet.
Het centrum van Bajo Boquete. Nee, Manhattan, echt. Hoe kom jij toch bij die claim van 20 minuten? Heb je er zelf gereden? Wellicht was het dinsdagochtend 1 april helemaal niet druk op straat (dat zal het sowieso nauwelijks zijn met zo weinig inwoners). Weet jij veel.

quote:
dan hebben Kris en Lisanne een lift gehad vanaf de taalschool en zijn zij dus meegereden met iemand die zij (leerden) kennen.
Hoeft niet, kan ook taxi zijn.

quote:
En de gedachte dat een taxichauffeur met zijn gewone auto door de rivier na 0.55 sec zou gaan slaat echt nergens op
Dat vind jij nergens op slaan. Ik wel. Heb vaak genoeg met gewone autotaxi's over onverharde wegen gereden. Nogmaals; Panama is geen VINEX-Nederland.

pi_151438803
quote:
????? Eileen belde om uhhh om 10.30 voor een taxi maar totdat de rugzak werd gevonden gingen ze uit van vertrek 13.10 uur Sigrid?
Nee El Matador Eileen heeft niet gebeld.
pi_151438821
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2015 00:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan had Eileen dit wel gemeld en kon dit telefoongesprek snel geverifieerd worden, niet gebeurt. Geen tijden-verklaringen van bekend

[..]

Kan prima.

[..]

Het centrum van Bajo Boquete. Nee, Manhattan, echt. Hoe kom jij toch bij die claim van 20 minuten? Heb je er zelf gereden? Wellicht was het dinsdagochtend 1 april helemaal niet druk op straat (dat zal het sowieso nauwelijks zijn met zo weinig inwoners). Weet jij veel.

nee, jij ook niet het was marrkt die dag en die markt wordt zeer goed bezocht, druk dus

[..]

Hoeft niet, kan ook taxi zijn.

[..]

Dat vind jij nergens op slaan. Ik wel. Heb vaak genoeg met gewone autotaxi's over onverharde wegen gereden. Nogmaals; Panama is geen VINEX-Nederland.
:r , wat is in godsnaam een Vinexland?
pi_151438900
quote:
14s.gif Op maandag 6 april 2015 23:52 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik ken geen Spaans maar ik begreep wel wat er stond. Zo moeilijk is het niet.
Nee dat leer je hier wel een beetje naar een jaar tijd ;)
pi_151438904
El matador ga eens Googlen en kijk even naar de filmpjes die bv Halfthrottle of Lee Z hebben gemaakt.
Neem je tijd en "plak" die filmpjes achterelkaar.

Van de taalschool naar het begin van de Pianista is 20 minuten.
Misschien een minuutje meer of minder maar geen 10 minuten verschil.

Nogmaals als 10.45 uur vertrek taalschool op iets is gebaseerd dan hebben ze geen taxi of bus genomen omdat dat niet kan qua tijd.
Als foto 11.05 uur inderdaad van het ijzeren bruggetje is dan is dat een keihard gegeven, hoe hard je ook roept, dat Kris en Lisanne een lift hebben gehad.
pi_151438905
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 00:51 schreef jackie12 het volgende:

[..]

????? Eileen belde om uhhh om 10.30 voor een taxi maar totdat de rugzak werd gevonden gingen ze uit van vertrek 13.10 uur Sigrid?
Nee El Matador Eileen heeft niet gebeld.
Zij of iemand anders van die school. Kleine moeite, groot plezier.

Ja, die starttijd blijft raar. In welk scenario dan ook.

pi_151438929
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 00:57 schreef jackie12 het volgende:
El matador ga eens Googlen en kijk even naar de filmpjes die bv Halfthrottle of Lee Z hebben gemaakt.
Neem je tijd en "plak" die filmpjes achterelkaar.

Van de taalschool naar het begin van de Pianista is 20 minuten.
Misschien een minuutje meer of minder maar geen 10 minuten verschil.

Nogmaals als 10.45 uur vertrek taalschool op iets is gebaseerd dan hebben ze geen taxi of bus genomen omdat dat niet kan qua tijd.
Als foto 11.05 uur inderdaad van het ijzeren bruggetje is dan is dat een keihard gegeven, hoe hard je ook roept, dat Kris en Lisanne een lift hebben gehad.
Ik heb nu beperkte bandbreedte, dus ga die filmpjes niet kijken.

Bovendien ga ik liever zelf kijken hoe het is in Boquete. Ook op dinsdag. Die markt zou druk kunnen zijn, maar het zou ook prima kunnen dat je door kan rijden. We weten het gewoon niet.

Taxi kan prima in 20 minuten, net als een lift. Dan nog; een lift geven, maakt je nog geen moordenaar. En zeker niet de bizarre die hier verondersteld wordt.

pi_151438980
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2015 00:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb nu beperkte bandbreedte, dus ga die filmpjes niet kijken.

Bovendien ga ik liever zelf kijken hoe het is in Boquete. Ook op dinsdag. Die markt zou druk kunnen zijn, maar het zou ook prima kunnen dat je door kan rijden. We weten het gewoon niet.

Taxi kan prima in 20 minuten.
Nee El matador, er is door niemand van de taalschool een taxi gebeld
Om een taxi te nemen moesten ze vanaf de taalschool naar de hoofdweg het nieuwe bruggetje over. Zeker 5 minuten lopen.
Als je dan ook nog eens bedenkt dat vanaf het restaurant naar het ijzeren bruggetje 5 a 10 minuten lopen is dan mag jij me vertellen hoe snel de taxi vanaf den afslag van de taalschool naar het restaurant is gereden?
pi_151439069
Net als K&L wordt ook Eileen steeds dommer hier.
Vergeten dat ze een taxi heeft gebeld.

Ik vermoed dat dat meisje nog steeds in shock is, ze was toen 19 jaar. Ik ben heel benieuwd naar haar verhaal, is dat ooit ergens in het openbaar gekomen? Of mag ze er niet over praten?

Lijkt me een heel belangrijke getuige
pi_151439082
Ik begrijp werkelijk waar niks van jouw redenatie El Matador.

Als Eileen of iemand anders van de taalschool een taxi hadden gebeld dan was dat bekend geweest en gingen ze er de eerste maanden niet uit van 13.10 uur vertrek taalschool omdat Sigrid ze toen nog zag.

Ook je redenatie dat een taxichauffeur door de rivier zou gaan met zijn gewone taxi begrijp ik niet.
Waarom zou ie? De trail begint bij het restaurant. Dat is ook waar de verharde weg stopt.

"Open your mind"!
pi_151439177
quote:
Dan nog; een lift geven, maakt je nog geen moordenaar. En zeker niet de bizarre die hier verondersteld wordt.
Raak ik een gevoelige snaar ofzo?
Is mijn redenatie te logisch en te aannemelijk?

Als Kris en Lisanne inderdaad een lift hebben gehad en inderdaad met een 4x4 een stuk hebben overgeslagen dan zal dat een schok teweeg brengen bij zowel de ouders als welke onderzoeker dan ook.

Wat dan in ieder geval gebeurt is dat er verder onderzoek wordt gedaan.
Iets wat ik al 9 maanden roep wat moet gebeuren
pi_151439229
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:10 schreef jackie12 het volgende:
Ik begrijp werkelijk waar niks van jouw redenatie El Matador.

Als Eileen of iemand anders van de taalschool een taxi hadden gebeld dan was dat bekend geweest en gingen ze er de eerste maanden niet uit van 13.10 uur vertrek taalschool omdat Sigrid ze toen nog zag.

Ook je redenatie dat een taxichauffeur door de rivier zou gaan met zijn gewone taxi begrijp ik niet.
Waarom zou ie? De trail begint bij het restaurant. Dat is ook waar de verharde weg stopt.

"Open your mind"!
De tijd klopt niet.
We weten niet welke activiteiten Eileen of Sigrid die morgen gedaan hebben.
We weten niet of er nog meer mensen werkzaam waren, of er een taxiservice is voor het hostel/taalschool, etc.

We weten dus een heleboel niet.

Ik zeg je dat taxi's dat wel doen, onverharde wegen oprijden, ik heb het zelf meegemaakt. Wie weet; een aardige Panamees die ze vast op weg helpt.

De eerste foto is de enige die daarover duidelijkheid kan geven.

pi_151439243
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De tijd klopt niet.
We weten niet welke activiteiten Eileen of Sigrid die morgen gedaan hebben.
We weten niet of er nog meer mensen werkzaam waren, of er een taxiservice is voor het hostel/taalschool, etc.

We weten dus een heleboel niet.

Ik zeg je dat taxi's dat wel doen, onverharde wegen oprijden, ik heb het zelf meegemaakt. Wie weet; een aardige Panamees die ze vast op weg helpt.

De eerste foto is de enige die daarover duidelijkheid kan geven.
Volgens Pitti was Feliciano hun gids op 1 april
pi_151439263
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:16 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Raak ik een gevoelige snaar ofzo?
Is mijn redenatie te logisch en te aannemelijk?

Als Kris en Lisanne inderdaad een lift hebben gehad en inderdaad met een 4x4 een stuk hebben overgeslagen dan zal dat een schok teweeg brengen bij zowel de ouders als welke onderzoeker dan ook.

Wat dan in ieder geval gebeurt is dat er verder onderzoek wordt gedaan.
Iets wat ik al 9 maanden roep wat moet gebeuren
En jij denkt dat jackie en ootje, op een internetforumpje in het knusse Nederland een 4x4 met louche lift hebben uitgedokterd en de ouders nooit aan dat soort dingen gedacht hebben, noch ook maar enigszins iemand om hen heen?

_O-

Dat bedoel ik met die zelfoverschatting. Wij zijn amateurtjes, weten het meeste niet en doen dit als hobby en uit respect en verwondering over hoe het zo enorm heeft kunnen misgaan met Kris en Lisanne.

Vanavond zal ik nog een lijstje voor je plaatsen, kun je je psychokiller/killers een profiel geven.

Want je hebt goed geschoten op mijn scenario, daar ben ik ook op ingegaan. Je eigen scenario en de kritieken erop zijn onveranderd. En de meeste vragen onbeantwoord.

pi_151439267
Die Eileen stond er alleen, das gebruikelijk daar.
pi_151439277
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat moet ik met zo'n uitspraak? Ik zie het haar graag zelf zeggen (videolinkje), en anders is dit gewoon kolder. Ze hadden geen gids mee die dag, want die waren niet beschikbaar, is de lezing die we hebben.

pi_151439281
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:23 schreef ootjekatootje het volgende:
Die Eileen stond er alleen, das gebruikelijk daar.
Dat weten we niet.

pi_151439332
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En jij denkt dat jackie en ootje, op een internetforumpje in het knusse Nederland een 4x4 met louche lift hebben uitgedokterd en de ouders nooit aan dat soort dingen gedacht hebben, noch ook maar enigszins iemand om hen heen?

_O-

Dat bedoel ik met die zelfoverschatting. Wij zijn amateurtjes, weten het meeste niet en doen dit als hobby en uit respect en verwondering over hoe het zo enorm heeft kunnen misgaan met Kris en Lisanne.

Vanavond zal ik nog een lijstje voor je plaatsen, kun je je psychokiller/killers een profiel geven.

Want je hebt goed geschoten op mijn scenario, daar ben ik ook op ingegaan. Je eigen scenario en de kritieken erop zijn onveranderd. En de meeste vragen onbeantwoord.
Je noemt mijn naam:
ik vind het heel erg dat mensen zoals jij zonder ooit in Boquete geweest te zijn een misdrijf afschieten.
Gewoon omdat je "tegen" bent.

Alleen al je redenatie:
Ik heb vaak in een taxi gezeten die over onverharde wegen rijd 8)7 ja dus, dan hebben K&L dat ook?

2 meiden in een bos, alleen. Moet al reden zijn om dit tot op de bodem uit te zoeken.
pi_151439341
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat weten we niet.
Mooi wel!
pi_151439349
quote:
18s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat moet ik met zo'n uitspraak? Ik zie het haar graag zelf zeggen (videolinkje), en anders is dit gewoon kolder. Ze hadden geen gids mee die dag, want die waren niet beschikbaar, is de lezing die we hebben.
_O-

edit: videolinkje? Dat ze alleen waren, graag geef jij hem even!
pi_151439445
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee ootje :) op 2 april was de aardbeien tours geboekt door kris en lisanne bij F.
pi_151439486
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 23:37 schreef ootjekatootje het volgende:
vondsten:

OPmerkelijk:
op 3 augustus ontvangen de ouders een cd met de foto's uit de camera en een deel van de telefoongegevens in Panama. Dus voor de gesprekken in het vorige topic, de ouders zagen pas op 3 augustus de foto's. Na de vondst van het broekje.

Deze gelezen Mata? Wat een held he!

kan het lijstje nog even uitbreiden:
1 april Feliciano groet en zegt ola op de taalschool waar hij zijn klanten K&L spreekt.
2 april Feliciano ontdekt dat de meiden er niet zijn en gaat met het schaap op onderzoek uit
Feliciano gaat aangifte doen omdat het schaap niet op de loonlijst staat
3 april Feliciano gaat naar eigen zeggen: zoekteam aansturen, Pianista trail lopen tot voorbij tweede paddock

Na de vondsten gaat hij zelf de ouders laten zien waar de meiden geweest zijn en gelopen hebben, nee ze kunnen niet gevallen zijn. Van wie hebben de ouders die info?

In elke andere zaak is zo'n persoon hoofdverdachte nummer 1. Van A tot Z is F overal bij betrokken, bij elk dingetje valt zijn naam.
Zie je het nou niet? Dit is geen toeval meer..

En toch denk ook ik dat F niet een dader/verdachte is. Ik denk dat hij flink in de zeik is genomen door iemand. En dan bedoel ik flink.
pi_151439488
Als we geen idee hebben waar die 10:45 vandaan komt, dan kan dat toch ook gewoon een hele ruwe schatting (teruggerekend) zijn, om maar een begin tijd te hebben.
Bijvoorbeeld dat ze aanwijzingen hebben dat K&L tot na 10uur nog aan het computeren waren en om 11uur bij de Pianista stonden.

De Telegraaf zegt overigens in dat artikel adhv het NFI-rapport dat die op die "11:05" de iPhone voor het laatst connectie heeft oid? Ik weet zo uit m'n hoofd niet precies wat er stond.

EDIT:
Nee, niet het laatste contact, maar gewoon contact.

http://simpar.info/phoca(...)0oktober%202014.pdf
pi_151439494
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:37 schreef vronie het volgende:

[..]

Nee ootje :) op 2 april was de aardbeien tours geboekt door kris en lisanne bij F.
En bij wie?
pi_151439531
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En bij wie?
Ga je er nu een raadsel van maken
pi_151439535
Er hangt een rookgordijn achter de CD maar ook voor de CD, waarom had niemand de laatste 24 uur van K&L voor de vermissing goed? Wie zorgde voor alle verwarring in die eerste week van de vermissing?

Wie stuurde de zoekteams aan om naar de Vulkaan te gaan?

daar liggen antwoorden
pi_151439550
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:48 schreef vronie het volgende:

[..]

Ga je er nu een raadsel van maken
Nee, ik ben benieuwd wie er op maandag achter de balie stond bij satr, bij wie hebben K&L gemeld dat ze waren weggestuurd?
Wie wisten dat ze die tours gingen doen?
Klanten boeken bij de taalschool, dat zijn de taken van de schoolmanagers bij SatR.

Snap je? Wie was daar aan het werk?
pi_151439569
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:42 schreef Physsic het volgende:
Als we geen idee hebben waar die 10:45 vandaan komt, dan kan dat toch ook gewoon een hele ruwe schatting (teruggerekend) zijn, om maar een begin tijd te hebben.
Bijvoorbeeld dat ze aanwijzingen hebben dat K&L tot na 10uur nog aan het computeren waren en om 11uur bij de Pianista stonden.

De Telegraaf zegt overigens in dat artikel adhv het NFI-rapport dat die op die "11:05" de iPhone voor het laatst connectie heeft oid? Ik weet zo uit m'n hoofd niet precies wat er stond.

EDIT:

Dat is de clue, waar komt die 10.45 uur vandaan?
Bedacht omdat je er ongeveer 20 minuten over doet om van de taalschool naar de Pianista te komen
Of omdat daar echt een reden voor is zoals WIFI-verbreken.

Ik denk dat 1Vandaag het niet zomaar roept en er een reden voor is
pi_151439577
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:53 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Bedacht omdat je er ongeveer 20 minuten over doet om van de taalschool naar de Pianista te komen
Zoekgeschiedenis van een pc geeft ook antwoorden, als ze om 10:45 uur gezocht hebben op de El Pianista, dan kan dat een tijd zijn om op verder te borduren.
pi_151439585
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:42 schreef Physsic het volgende:

EDIT:

Deze link van jouw moet zeker weer gelezen worden,maar ik ga slapen.
pi_151439600
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:56 schreef vronie het volgende:

[..]

Truste
pi_151439632
Technisch vraagje:
Waar kun je, zonder de telefoon te hebben, achter komen wat de telefoon heeft gedaan of is geweest?
pi_151439638
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:53 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik denk dat 1Vandaag het niet zomaar roept en er een reden voor is
Schrijf ze aan en vraag het ze.

De ouders gebruikten in hun interviews altijd ronde tijden. "Van 1 tot 4 's nachts". Kan ook van 1:05-4:04 of van 01:09 tot 03:54 geweest zijn.

Punt is dus dat weer een of andere aanname tot feit wordt gebombardeerd. Goed dat Physsic dus om opheldering vroeg.

We weten niet:
- hoe laat Kris en Lisanne van SatR (of waar dan ook) zijn vertrokken
- wat ze die ochtend allemaal gedaan hebben
- wie er naast Eileen nog meer in die taalschool werkzaam waren op 1 april 2014
- waar de eerste foto gemaakt is om 11:05

Dan kan je allerlei aannames gaan doen en die op hun beurt weer gebruiken om iets op te baseren, maar dan wordt het allemaal erg wankel.

pi_151439645
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:01 schreef jackie12 het volgende:
Technisch vraagje:
Waar kun je, zonder de telefoon te hebben, achter komen wat de telefoon heeft gedaan of is geweest?
Bedoel je jijzelf of autoriteiten?
pi_151439653
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Bedoel je jijzelf of autoriteiten?
Autoriteiten, provider
pi_151439657
http://simpar.info/phocad(...)20oktober%202014.pdf

blijft inderdaad opvallen dat de telefoon zowel op 5 als op 6 april om 13:37 wordt ingeschakeld zonder pincode in te voeren.
pi_151439661
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:56 schreef vronie het volgende:

[..]

Hoeft niet. Plaatjes kijken is genoeg (linksboven) of 1 zin (rechts, laatste alinea).
Bovendien is dit geen nieuwe info hooor.

Slaaplekkerxx
pi_151439688
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:03 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Autoriteiten, provider
Als de telefoon dekking had, dan kan je bij de Provider opvragen met wanneer de telefoon met welke zendmasten contact heeft gehad. Dit geldt voor Nederland.

Voor het buitenland zou dit lastiger kunnen zijn, omdat een telefoon dan toegang kan hebben tot verschillende netwerken (overal afzonderlijk die informatie opvragen).

Op basis van de gegevens van oa de zendmasten kan dan een locatiebepaling worden gedaan. De nauwkeurigheid hiervan hangt af van bijv. het aantal zendmasten waarmee contact is gemaakt en de afstanden hiertussen.
(Dit geldt trouwens alleen als er achteraf onderzoek naar wordt gedaan he, dus nu 'live')
Je kan bij die providers natuurlijk ook opvragen wanneer er is gebeld.

Heel veel verder kom je niet qua informatie, volgens mij.

[ Bericht 22% gewijzigd door Physsic op 07-04-2015 02:12:22 ]
pi_151439795
Dus de autoriteiten konden zonder de telefoons tot half juni bv. niet weten dat er op 31 maart 16.44 uur WIFI contact was gemaakt met de WIFI van de taalschool?
pi_151439839
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:17 schreef jackie12 het volgende:
Dus de autoriteiten konden zonder de telefoons tot half juni bv. niet weten dat er op 31 maart 16.44 uur WIFI contact was gemaakt met de WIFI van de taalschool?
Wifi wordt sowieso niet gelogd door de telefoonprovider, alleen door de telefoon en het wifipunt in de taalschool. We weten niet of dat ook onderzocht is, de computer is meegenomen door de Nederlandse politie.

pi_151439890
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:17 schreef jackie12 het volgende:
Dit soort info staat vaak ook nog wel tijdelijk in de logs van een router. Dus dat kunnen de autoriteiten eventueel wel achterhalen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_151439894
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:28 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dit soort info staat vaak ook nog wel tijdelijk in de logs van een router. Dus dat kunnen de autoriteiten eventueel wel achterhalen.
De Haagse torens van Toast in dit topic, wat een verrassing, hoe dat zo? Welkom.

pi_151439911
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wifi wordt sowieso niet gelogd door de telefoonprovider, alleen door de telefoon en het wifipunt in de taalschool. We weten niet of dat ook onderzocht is, de computer is meegenomen door de Nederlandse politie.
Wordt dat door het wifipunt ook gelogd? Met welk kenmerk wordt een telefoon dan opgeslagen? (Zodat je kan terugzien wat allemaal contact heeft gemaakt met jouw wifi)
Er staat mij ook een heel verhaal bij over opgeslagen wificonnecties & telefoonlocaliseren enzo, maar ik weet even niet of ik dat nou gedroomd heb of dat ik het gelezen heb, vandaar.. :')
pi_151439917
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De Haagse torens van Toast in dit topic, wat een verrassing, hoe dat zo? Welkom.
Geen idee waarom dit topic in mijn AT stond, waarschijnlijk omdat ik me ten tijde van de zoektocht heb verbaast over een aantal (wilde) theorieën hier.
Fok is rond dit uur niet bijster spannend, vandaar mijn bijdrage.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_151439925
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wordt dat door het wifipunt ook gelogd? Met welk kenmerk wordt een telefoon dan opgeslagen? (Zodat je kan terugzien wat allemaal contact heeft gemaakt met jouw wifi)
Er staat mij ook een heel verhaal bij over opgeslagen wificonnecties & telefoonlocaliseren enzo, maar ik weet even niet of ik dat nou gedroomd heb of dat ik het gelezen heb, vandaar.. :')
Dat neem ik aan. Dat een wifipunt merkt wie erop inloggen. Helemaal als het met wachtwoord (weten we niet of SatR dat had) gaat en geen open wifiverbinding is.

Jij bent de expert, dus ik hoor graag van jou hoe jij denkt dat het zit.

pi_151439930
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:32 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Geen idee waarom dit topic in mijn AT stond, waarschijnlijk omdat ik me ten tijde van de zoektocht heb verbaast over een aantal (wilde) theorieën hier.
Fok is rond dit uur niet bijster spannend, vandaar mijn bijdrage.
De hypotheses zijn nog wilder geworden. Enkele.

Mijn scenario heb ik hier samengevat, mocht je zin hebben het te lezen:
BNW / Kris & Lisanne #195 - een jaar geleden in Boquete... RIP

pi_151439937
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat neem ik aan. Dat een wifipunt merkt wie erop inloggen. Helemaal als het met wachtwoord (weten we niet of SatR dat had) gaat en geen open wifiverbinding is.

Jij bent de expert, dus ik hoor graag van jou hoe jij denkt dat het zit.
Ik ben absoluut geen expert, maar ben het ondertussen wel al aan het uitzoeken. :)
pi_151439944
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De hypotheses zijn nog wilder geworden. Enkele.

Mijn scenario heb ik hier samengevat, mocht je zin hebben het te lezen:
BNW / Kris & Lisanne #195 - een jaar geleden in Boquete... RIP
Nee hoor, jij bent de enige die hier de laatste tijd een scenario heeft neergezet.
De optie misdrijf staat nog steeds en wordt door jou met name zwaar aangedikt en belachelijk gemaakt.

Dat andere users graag zouden zien dat hier gedegen onderzoek naar gedaan zou worden omdat er veel haken en ogen aan jou scenario zitten, maakt onze punten niet minder sterk.
pi_151439947
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:37 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik ben absoluut geen expert, maar ben het ondertussen wel al aan het uitzoeken. :)
Van ons allen heb jij al het meeste opgezocht en uitgezocht, dus ik noem je gewoon expert :+

pi_151439951
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Van ons allen heb jij al het meeste opgezocht en uitgezocht, dus ik noem je gewoon expert :+
flinke steek onderwater, en beetje misplaatst.

je vergeet bijdrages van anderen, maar die passen niet in je straatje.
Zal je er aan blijven herinneren!

edit: je hele scenario is knip n plakwerk gedaan door anderen
pi_151439955
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee hoor, jij bent de enige die hier de laatste tijd een scenario heeft neergezet.
De optie misdrijf staat nog steeds en wordt door jou met name zwaar aangedikt en belachelijk gemaakt.

Dat andere users graag zouden zien dat hier gedegen onderzoek naar gedaan zou worden omdat er veel haken en ogen aan jou scenario zitten, maakt onze punten niet minder sterk.
Ik heb die moeite en durf genomen om te proberen (in meerdere posts, niet alleen in die) het scenario rond te krijgen.

Simpelweg schreeuwen "misdrijf!", en geen antwoord geven op cruciale vragen en punten, is iets anders dan een serieus gedegen misdaadonderzoek.

De "sterke punten" voor een misdrijf zijn:
- snelle tocht van Il Pianista naar de Mirador - 1:50 - kan sportiviteit zijn, of een aardige taxichauf
- niet laten weten waar ze precies heengingen - kan ook gewoon dommigheid zijn
- rugzak in uitstekende staat gevonden heel ver van het gebied waar ze zouden moeten zijn

Verder is het aannames, aannames gebouwd op aannames en een creatieve interpretatie van de bestaande feiten die het "misdrijf" rond moeten krijgen.

Je beschuldiging dat ik geen misdrijfonderzoek zou willen, leg ik op de stapel "11en30 is een kloon van jou" en "je woont helemaal niet in Colombia, maar in Barcelona -mag ik nou eindelijk die sleutels eens!-".

Alleen de ouders van Kris hebben gedacht aan een misdrijf. En toen zij dat presenteerden, met Dick S. op TV, nam ik dat ook veel serieuzer. Toen kwam de nachtfoto van Kris' hoofd en dat gooide alles in de war. Zoals normaal is bij nieuwe feiten.

pi_151439961
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Elk apparaat heeft een eigen MAC adres. Dat MAC adres wordt dan teruggevonden in de logs.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_151439962
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:@

Zover ik nu kan zien is het mogelijk om te zien welke devices (wat is het Nederlandse woord ookalweer?) gebruik maken van je wifi-netwerk en ook een geschiedenis daarvan. Alleen lijkt er geen datum of tijd bij te worden vermeld (misschien uit privacy?).
Bovendien is het lastig te ontdekken van wie de telefoon met naam 'Android66382¤:?:)73¤/)(37378' nou eigenlijk is. :P
pi_151439966
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:46 schreef marsan het volgende:

[..]

Elk apparaat heeft een eigen MAC adres. Dat MAC adres wordt dan teruggevonden in de logs.
Klopt, inderdaad. Het MAC adres wordt vermeld.

Kan jij me dan ook iets vertellen waarom apparaten met een static IP niet worden gelogd? (Als ik dat goed heb gelezen)
pi_151439967
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

:@

Zover ik nu kan zien is het mogelijk om te zien welke devices (wat is het Nederlandse woord ookalweer?) gebruik maken van je wifi-netwerk en ook een geschiedenis daarvan. Alleen lijkt er geen datum of tijd bij te worden vermeld (misschien uit privacy?).
Bovendien is het lastig te ontdekken van wie de telefoon met naam 'Android66382¤:?:)73¤/)(37378' nou eigenlijk is. :P
"Apparaten", zou ik zeggen.

Ok, goed om dat helder te hebben. Geen tijd en datum gelogd is dan weer vreemd. Misschien niet direct beschikbaar, maar als een apparaat (device) iets registreert (logt) dan neem ik aan dat daar de tijd en datum bij zitten, wordt anders nogal zinloos...

Over "expert"; jouw kennis en opzoeken hebben dat -in ieder geval voor mij- bewezen. Domnivoor is ook slangenexpert, ondanks dat ie geen PhD. serpentologie heeft.

Kaartjes en scenario's zijn meer mijn ding. En werk.

pi_151439976
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

Klopt, inderdaad. Het MAC adres wordt vermeld.

Kan jij me dan ook iets vertellen waarom apparaten met een static IP niet worden gelogd? (Als ik dat goed heb gelezen)
Ik heb geen flauw idee.
Wist niet dat die niet zouden worden gelogd.
Volgens mij worden alle apparaten gewoon gelogd.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_151439978
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Apparaten", zou ik zeggen.

Ok, goed om dat helder te hebben. Geen tijd en datum gelogd is dan weer vreemd. Misschien niet direct beschikbaar, maar als een apparaat (device) iets registreert (logt) dan neem ik aan dat daar de tijd en datum bij zitten, wordt anders nogal zinloos...

Over "expert"; jouw kennis en opzoeken hebben dat -in ieder geval voor mij- bewezen. Domnivoor is ook slangenexpert, ondanks dat ie geen PhD. serpentologie heeft.

Kaartjes en scenario's zijn meer mijn ding. En werk.
Ieder z'n ding inderdaad!
Ouder1 heeft bijvoorbeeld ook al regelmatig nuttige medische/biologische info gegeven.
pi_151439986
Mogelijk kan het toch:
(kan geen losse stukjes tekst kopieren)

https://uk.answers.yahoo(...)130130075806AAMH24A
pi_151439992
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:55 schreef Physsic het volgende:
Mogelijk kan het toch:
(kan geen losse stukjes tekst kopieren)

https://uk.answers.yahoo(...)130130075806AAMH24A
Klinkt goed!

For devices that were connected in the past, most routers also keep detailed activity logs for a couple of hundred entries or so.

A router log doesn't capture and record everything that was done on a particular computer, however it can tell exactly which URL's (Web Sites) were visited and when. Also any files downloaded by a specific device will be logged.

Here's how it works:

When a device connects to the Internet via a router either by WiFi or Ethernet the device's MAC address is stored.

Every device that has a network interface has a unique MAC (Media Access Control) address. This is usually expressed in hexadecimal such as 10:25:A4:59:EF:1C

The router then assigns the device a unique IP address via its DHCP service. They are in binary but usually expressed in readable format such as 192.168.1.25

pi_151440046
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Klinkt goed!

For devices that were connected in the past, most routers also keep detailed activity logs for a couple of hundred entries or so.

A router log doesn't capture and record everything that was done on a particular computer, however it can tell exactly which URL's (Web Sites) were visited and when. Also any files downloaded by a specific device will be logged.

Here's how it works:

When a device connects to the Internet via a router either by WiFi or Ethernet the device's MAC address is stored.

Every device that has a network interface has a unique MAC (Media Access Control) address. This is usually expressed in hexadecimal such as 10:25:A4:59:EF:1C

The router then assigns the device a unique IP address via its DHCP service. They are in binary but usually expressed in readable format such as 192.168.1.25

Blijft me toch onduidelijk of daar nou ook tijden bij vermeld kunnen staan.
pi_151440058
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 03:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Blijft me toch onduidelijk of daar nou ook tijden bij vermeld kunnen staan.
Op zich maakt het ook weinig uit.

Wat interessanter is, is het onderzoek van de Nederlandse politie, die de harde schijf van de computer meegenomen heeft naar Nederland. Dat was begin mij, iets van de 8e ofzo. Dat men dan toch nog steeds niet wist dat de meiden niet pas om 13:00 maar al om ~10:30-10:45 vertrokken waren (of in ieder geval gestopt met de computer gebruiken), is wel vaag.

Die Eileen mag wel door de politie verhoord worden; zo sterk alles en iedereen de verkeerde kant op sturen, is betrokkenheid bij een misdrijf.

pi_151440066
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2015 03:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat interessanter is, is het onderzoek van de Nederlandse politie, die de harde schijf van de computer meegenomen heeft naar Nederland. Dat was begin mij, iets van de 8e ofzo. Dat men dan toch nog steeds niet wist dat de meiden niet pas om 13:00 maar al om ~10:30-10:45 vertrokken waren (of in ieder geval gestopt met de computer gebruiken), is wel vaag.

Die Eileen mag wel door de politie verhoord worden; zo sterk alles en iedereen de verkeerde kant op sturen, is betrokkenheid bij een misdrijf.
Daar is het nu een beetje te laat voor, denk ik. ;(

Over politie en data enzo gesproken.. Wat zou ik graag de telefoondata van het NFI-rapport even inzien, zeg.
:|W
pi_151440071
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 03:26 schreef Physsic het volgende:
Over politie en data enzo gesproken.. Wat zou ik graag de telefoondata van het NFI-rapport even inzien, zeg.
:|W
Kunnen we dat niet met het topic regelen? Dat we een inkijksessie krijgen in het NFI-rapport? :+

pi_151440086
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 april 2015 03:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kunnen we dat niet met het topic regelen? Dat we een inkijksessie krijgen in het NFI-rapport? :+
Nja, ik ben totaal niet thuis op dat gebied; wie daar over gaat, etc.
Lijkt me sowieso een heel stuk lastiger nu familie K. zich er plotseling bij neer heeft gelegd en met rust gelaten wil worden.
;(
pi_151440088
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 04:06 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nja, ik ben totaal niet thuis op dat gebied; wie daar over gaat, etc.
Lijkt me sowieso een heel stuk lastiger nu familie K. zich er plotseling bij neer heeft gelegd en met rust gelaten wil worden.
;(
Het was maar een gebbetje. Je weet; ik hamer juist op onze amateurstatus. Die families hebben al genoeg geleden. ;)

pi_151440102
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2015 04:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het was maar een gebbetje. Je weet; ik hamer juist op onze amateurstatus. Die families hebben al genoeg geleden. ;)
Ik vond het al verdacht. :7
  dinsdag 7 april 2015 @ 05:20:01 #90
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_151440123
quote:
OPmerkelijk:
Op 25 juli had Martijn al van img_499 zijn feestboek cover gemaakt. Dus die CD met foto's zal al eerder overhandigd zijn.
  dinsdag 7 april 2015 @ 07:11:09 #91
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151440285
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 23:45 schreef Gorraay het volgende:

[..]

OK, dat zal dan wel.
Ik zoek het nog eens na, vanavond of zo.
Wie dit leest is gek
pi_151440977
Dus als ik het goed begrijp hadden de autoriteiten kunnen weten hoe laat de telefoons contact maakten met de WIFI van de taalschool en hoe laat deze verbroken werd zonder de telefoons te hebben.
pi_151441054
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2015 03:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nou gelukkig zeg, het mag gehoord worden...

heeft trouwens weinig zin, zij is naar Panama City gegaan na een aantal dagen. Ingrid deed alle uitspraken.

[ Bericht 5% gewijzigd door ootjekatootje op 07-04-2015 08:59:54 ]
pi_151441076
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 05:20 schreef Perico het volgende:

[..]

Op 25 juli had Martijn al van img_499 zijn feestboek cover gemaakt. Dus die CD met foto's zal al eerder overhandigd zijn.
Nou dan kan de op aangepast worden, het staat er namelijk als "feit"
pi_151443763
Na de laatste foto van Kris bij Q1 is er plots een wending gekomen in de hike van de dames. In zijn totaliteit zijn er alleen maar onverklaarbare dingen gebeurd. Twee aantrekkelijke jongedames in een jungle waar niemand te bekennen is, een misdrijf ligt voor de hand.
pi_151444018
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:16 schreef gynaika het volgende:
Na de laatste foto van Kris bij Q1 is er plots een wending gekomen in de hike van de dames. In zijn totaliteit zijn er alleen maar onverklaarbare dingen gebeurd. Twee aantrekkelijke jongedames in een jungle waar niemand te bekennen is, een misdrijf ligt voor de hand.
http://www.duic.nl/nieuws(...)gaat-andere-fase-in/

2 video's van Marc Bessems (NOS) dat het pad op 7 april werd afgezet omdat men daar met honden ging zoeken, Zoektocht werd die dag geconcentreerd op Pianista pad, met honden getraind in het ruiken van levende personen.

Die honden hebben hele goede neuzen, en wanneer K&L in een kloof/afgrond gevallen zouden zijn, waarom zijn ze toen niet gevonden?
Neem aan dat die meiden na een paar dagen een sterkere lichaamsgeur (zweet en geen schone kleding) hadden.

Of zouden ze niet zo ver lopen zijn?
pi_151444528
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

http://www.duic.nl/nieuws(...)gaat-andere-fase-in/

2 video's van Marc Bessems (NOS) dat het pad op 7 april werd afgezet omdat men daar met honden ging zoeken, Zoektocht werd die dag geconcentreerd op Pianista pad, met honden getraind in het ruiken van levende personen.

Die honden hebben hele goede neuzen, en wanneer K&L in een kloof/afgrond gevallen zouden zijn, waarom zijn ze toen niet gevonden?
Neem aan dat die meiden na een paar dagen een sterkere lichaamsgeur (zweet en geen schone kleding) hadden.

Of zouden ze niet zo ver lopen zijn?
Ik denk dat zij op 1 april al zijn overleden en hun lichamen niet daar te vinden waren.
pi_151445363
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:16 schreef gynaika het volgende:
Dat misdrijf is dan door 'niemand' begaan?
pi_151445727
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:27 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Dat misdrijf is dan door 'niemand' begaan?
Beetje flauw deze vraag.
pi_151445884
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:42 schreef gynaika het volgende:

[..]

Beetje flauw deze vraag.
Dat zou je net zo goed kunnen stellen bij het al maandenlang herhalen van "er moet een misdrijf hebben plaatsgevonden" zonder enige moeite te doen om een scenario te bouwen, daderprofielen (namen niet nodig, wel een omschrijving van wat voor daders) te schetsen en de feiten te verklaren.

Als Kris op dag 1 al dood was, hoe kan haar hoofd er dan zo mooi uitzien? Na een week is een groot deel al vergaan in dat klimaat.

Oh nee, maar de foto's zijn "vervalst*"!

Ok, wat beelden ze uit dan, en waarom maak je foto's die je bijna een week in de toekomst situeert?

*in de zin van niet door Lisanne of Kris gemaakt en de fotocameratijd actief aangepast om te doen lijken alsof ze die nacht van 7 op 8 april gemaakt zijn

pi_151446438
quote:
18s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat zou je net zo goed kunnen stellen bij het al maandenlang herhalen van "er moet een misdrijf hebben plaatsgevonden" zonder enige moeite te doen om een scenario te bouwen, daderprofielen (namen niet nodig, wel een omschrijving van wat voor daders) te schetsen en de feiten te verklaren.

Als Kris op dag 1 al dood was, hoe kan haar hoofd er dan zo mooi uitzien? Na een week is een groot deel al vergaan in dat klimaat.

Ok, wat beelden ze uit dan, en waarom maak je foto's die je bijna een week in de toekomst situeert?

*in de zin van niet door Lisanne of Kris gemaakt en de fotocameratijd actief aangepast om te doen lijken alsof ze die nacht van 7 op 8 april gemaakt zijn
Helemaal mee eens! Als je uit gaat van een misdrijf onderbouw deze dan ook. Ik ga er nog steeds vanuit dat het om een noodlottig ongeval gaat maar zolang ik geen verdere informatie weet houd ik wijselijk mijn mond.
pi_151446485
quote:
18s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als jij een misdrijf van de hand wijst omdat er geen duidelijke aanwijsbare feiten voor zouden zijn, dan kan ik dat doen t.a.v. verdwalen, hele afstanden lopen en allerlei valpartijen maken tot de dood daar uiteindelijk op volgt.
pi_151446576
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:10 schreef gynaika het volgende:

[..]

Als jij een misdrijf van de hand wijst omdat er geen duidelijke aanwijsbare feiten voor zouden zijn, dan kan ik dat doen t.a.v. verdwalen, hele afstanden lopen en allerlei valpartijen maken tot de dood daar uiteindelijk op volgt.
- Je draait het om
- Je gaat niet in op mijn punten
- Zoals gezegd; een misdrijf acht ik weinig waarschijnlijk, dat is iets anders dan "van de hand wijzen"
- Ik heb getracht de bizarre situatie van Kris en Lisanne in een scenario te vatten. Anderen hebben dat ook gedaan m.b.t. niet-misdrijfscenario's. Alleen jackie heeft een los misdrijfscenario gepresenteerd, waar een hele hoop vragen (zoals bovenstaande) onbeantwoord blijven. Verder roepen er hier "misdrijf", "ik denk dat er een misdrijf heeft plaatsgevonden", "er is sprake van een misdrijf", etc. Maandenlang, zonder verdere uitleg.

Ik snap niet dat je daar zelf niet moe van wordt? :?

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:09 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Als je uit gaat van een misdrijf onderbouw deze dan ook. Ik ga er nog steeds vanuit dat het om een noodlottig ongeval gaat maar zolang ik geen verdere informatie weet houd ik wijselijk mijn mond.
En dat is jammer, vind ik. Ootje schermt met "er geloven hier velen in een misdrijf", als een soort argument voor de logica ervan. Dat is ook alleen maar omdat de paar misdrijfbepleiters de veelposters zijn. Velen zijn allang afgehaakt van dit topic en onder hen zitten juist veel mensen die een misdrijf net als jij en ik bijzonder onwaarschijnlijk achten.

dinsdag 7 april 2015 @ 13:15:42 #104
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151446667
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:10 schreef gynaika het volgende:

[..]

Joh, laat ze maar.
Als er straks meer bewijzen gevonden worden, staat hij als eerste te roepen dat hij altijd rekening heeft gehouden met een misdrijf.

Vraagtekens genoeg rond deze zaak, en nooit gedegen onderzoek geweest.
Schermen met bewijzen, klinkt mij in de oren als, wijs maar even een schuldige aan dan branden we het weer af. En zie je wel.

Een waterdicht scenario is er niet, en al die toevalligheden...
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:17:02 #105
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151446708
quote:
18s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- Je draait het om
- Je gaat niet in op mijn punten
- Zoals gezegd; een misdrijf acht ik weinig waarschijnlijk, dat is iets anders dan "van de hand wijzen"
- Ik heb getracht de bizarre situatie van Kris en Lisanne in een scenario te vatten. Anderen hebben dat ook gedaan m.b.t. niet-misdrijfscenario's. Alleen jackie heeft een los misdrijfscenario gepresenteerd, waar een hele hoop vragen (zoals bovenstaande) onbeantwoord blijven. Verder roepen er hier "misdrijf", "ik denk dat er een misdrijf heeft plaatsgevonden", "er is sprake van een misdrijf", etc. Maandenlang, zonder verdere uitleg.

Ik snap niet dat je daar zelf niet moe van wordt? :?

[..]

En dat is jammer, vind ik. Ootje schermt met "er geloven hier velen in een misdrijf", als een soort argument voor de logica ervan. Dat is ook alleen maar omdat de paar misdrijfbepleiters de veelposters zijn. Velen zijn allang afgehaakt van dit topic en onder hen zitten juist veel mensen die een misdrijf net als jij en ik bijzonder onwaarschijnlijk achten.
Als het voor jou dat zo duidelijk is, waarom post je hier dan nog?
Beetje zitten trollen?

edit: lees maar eens terug hoeveel verschillende users hier gepost hebben en ervan overtuigd zijn dat het daar eens goed uitgezocht moet worden.
Want dat is waar het omdraait: een gedegen onderzoek!
pi_151446868
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als het voor jou dat zo duidelijk is, waarom post je hier dan nog?
Beetje zitten trollen?

edit: lees maar eens terug hoeveel verschillende users hier gepost hebben en ervan overtuigd zijn dat het daar eens goed uitgezocht moet worden.
Want dat is waar het omdraait: een gedegen onderzoek!

Wanneer ga je?
pi_151446883
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:22 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Wanneer ga je?
_O- _O_

dinsdag 7 april 2015 @ 13:25:28 #108
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151446951
quote:

[..]

Wanneer ga je?
_O- lol, Ik heb nog vragen zat en ben hier niet klaar Mata wel, die heeft zijn scenario staan als een huis.
pi_151446994
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:25 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik heb nog vragen zat en ben hier niet klaar Mata wel
Welnee, maar jij blijft maar doorgaan met verdraaiingen, verdachtmakingen en beschuldigingen.

dinsdag 7 april 2015 @ 13:28:30 #110
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151447014
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welnee, maar jij blijft maar doorgaan met verdraaiingen, verdachtmakingen en beschuldigingen.
:+ das jouw specialisme hier, ieder zijn ding!
pi_151447046
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Gelul, ik ben juist heel zuiver in het quoten van mensen. Jij denkt dat ik jouw woorden verdraai, wat een uitstekend voorbeeld is van je eigen denkwijze.

pi_151447047
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Weer de rollen omgedraaid ootje! Het was jij toch die dat deed?
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:33:03 #113
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_151447136
dag heren! :W
pi_151447150
Zolang er geen verdere sporen oid gevonden worden blijven we hier maar aan het gissen en raden. Ben bang als er niets meer door wie dan ook gevonden wordt het hier alleen maar blijft gissen.
pi_151447168
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:33 schreef ootjekatootje het volgende:
dag heren! :W
Ik ben een dame! *O*
pi_151447248
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Joh, laat ze maar.
Als er straks meer bewijzen gevonden worden, staat hij als eerste te roepen dat hij altijd rekening heeft gehouden met een misdrijf.

Vraagtekens genoeg rond deze zaak, en nooit gedegen onderzoek geweest.
Schermen met bewijzen, klinkt mij in de oren als, wijs maar even een schuldige aan dan branden we het weer af. En zie je wel.

Een waterdicht scenario is er niet, en al die toevalligheden...
Juist, het gaat om al die toevalligheden. Daarbij heb ik regelmatig bepaalde punten aangegeven die in de richting van een misdaad wijzen maar die worden volkomen de grond ingeboord. Ik ga op die punten niet meer in herhaling vervallen.
pi_151447306
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:37 schreef gynaika het volgende:

[..]

Juist, het gaat om al die toevalligheden. Daarbij heb ik regelmatig bepaalde punten aangegeven die in de richting van een misdaad wijzen maar die worden volkomen de grond ingeboord. Ik ga op die punten niet meer in herhaling vervallen.
Als je kritische beschouwingen blijft zien als "de grond inboren", snap ik dat je dat niet doet.

Ik heb je echter al vele keren op de vrouw af gevraagd wat en hoe, maar je blijft maar vaag.

Het ene moment kan het een drugstransport zijn, dan weer een gids en dan weer zomaar iemand anders.

Na een ruim jaar en bijna 200 topics is dat toch redelijk slapjes te noemen.

pi_151447437
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je kritische beschouwingen blijft zien als "de grond inboren", snap ik dat je dat niet doet.

Ik heb je echter al vele keren op de vrouw af gevraagd wat en hoe, maar je blijft maar vaag.

Het ene moment kan het een drugstransport zijn, dan weer een gids en dan weer zomaar iemand anders.

Na een ruim jaar en bijna 200 topics is dat toch redelijk slapjes te noemen.
Ten eerste post ik nog geen jaar mee en ten tweede heb ik het nooit over drugstransporten gehad en evenmin over een gids.
pi_151447495
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:43 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ten eerste post ik nog geen jaar mee en ten tweede heb ik het nooit over drugstransporten gehad en evenmin over een gids.
"ze zijn niet samen, maar met derden die Pianista gaan lopen"

- wat voor derden?
- waarom stelen ze niks?
- wat en hoe met die nachtfoto's en telefoonoproepen?
- waarom geen foto van hun samen op de Mirador als er toch een derde bij was, die ze vertrouwden en hem/haar konden vragen?

En zo nog meer vragen die onbeantwoord blijven.

pi_151447922
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"ze zijn niet samen, maar met derden die Pianista gaan lopen"

- wat voor derden?
- waarom stelen ze niks?
- wat en hoe met die nachtfoto's en telefoonoproepen?
- waarom geen foto van hun samen op de Mirador als er toch een derde bij was, die ze vertrouwden en hem/haar konden vragen?

En zo nog meer vragen die onbeantwoord blijven.
- Jongemannen.
- Geen behoefte aan stelen. Hadden andere intenties.
- Gemanipuleerd.
- Daar hielden de daders zich verre van, dan zou achteraf blijken dat de meiden niet alleen waren geweest.
pi_151448111
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:00 schreef gynaika het volgende:

[..]

- Jongemannen.
Locals, andere gringo's?

quote:
Stelen is altijd een behoefte, zeker in Latijns-Amerika. Niets stelen en wel een verziekte moraal hebben voor die "andere intenties" is heel zeldzaam. Maar toevallig hier net wel. :')

quote:
- Gemanipuleerd.
Dat is geen verklaring. Dat is gewoon iets roepen.

Hoe gemanipuleerd? Wanneer? En vooral wat beelden die foto's dan uit?

quote:
- Daar hielden de daders zich verre van, dan zou achteraf blijken dat de meiden niet alleen waren geweest.
Dat is achteraf redeneren. Verplaats je eens in Kris en Lisanne. Als zij met derden op de Mirador zijn, dan vragen ze even om een foto samen. Als die derden dat weigeren, dan gaan ze toch niet met hen verder lopen? Dan ruik je toch direct onraad en keer je om?

Overigens is het argument dat hier gebruikt wordt "Kris en Lisanne zijn niet samen op de Pianista gezien [want er zijn getuigen gemeld die dat gedaan hebben, althans niet op de correcte tijdstippen]" net zo geldig voor "Kris en Lisanne zijn niet samen met derden op de Pianista gezien".

Zonder enige verklaring voor de aanwezigheid van derden is het dus pure speculatie, nergens op gebaseerd behalve "een gevoel".

Dat is allemaal prima, gevoelens maken ons menselijk, maar na al die maanden tot een jaar nog steeds "ik heb het gevoel dat..." roepen, zonder verder scenario, is nogal mager. Zeker als juist die mensen die die gevoelens hadden, daar nu anders over denken.

dinsdag 7 april 2015 @ 14:27:03 #122
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_151448675
quote:

[..]

Wanneer ga je?
Inderdaad. Wat voor zin heeft het om te blijven roepen dat 'ze' dit of dat moeten onderzoeken? Als ze al meelezen dan gaan ze er niets mee doen.
pi_151448989
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:00 schreef gynaika het volgende:

[..]

- Jongemannen.
- Gemanipuleerd.
Alles vooropgezet? Wanneer hebben ze het gepland dan?
Make my day!
pi_151449013
quote:
vondsten:

OPmerkelijk:

Nee, de ouders wisten op 3 juli al wat de inhoud van de foto's waren. Pittí was toen afgereisd naar NL, naar het NFI, alwaar ze de resultaten van het NFI-onderzoek in ontvangst nam. Op diezelfde dag of misschien de dag erna, werd de familie ook ingelicht over de inhoud van de foto's etc.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)isanne-en-Kris.dhtml

Ik weet nog dat HK op TV vertelde dat er tegen de familie(s) was gezegd dat ze niets over de resultaten naar buiten mochten brengen.
pi_151449332
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:37 schreef gynaika het volgende:

[..]

Die punten die zie ik niet zo, ik heb ze gemist of ze zijn veel te ver gezocht waardoor ze geen indruk maakten.

Ik heb steeds gedacht vanuit de bekende feiten en dan het voor mij meest logische scenario gevolgd waarin minimaal met aannames en 'en toen' 'en toen' 'en toen' wordt gewerkt.

Tot de telefoongegevens bekend werden heb ik dus ook aan een misdrijf gedacht.
- Dieren - bij beiden meiden tegelijk niet logisch
- Ongeval - met beiden meiden tegelijk niet waarschijnlijk + er waren geen ravijnen/afgronden waar ze in gevallen konden zijn
- Verdwalen kan daar eigenlijk niet of je moet dat heel erg graag willen en je best er voor doen
Verkrachting en moord is dan voor de hand liggend en in tegenstellig tot Mata ga ik er niet zomaar klakkeloos vanuit dat een moordenaar ook een dief is.

Tja. En toen kwamen die telefoongegevens en bleek hun telefoon nog 11 dagen te zijn gebruikt..
Wat kan er in hemelsnaam gebeurd zijn dat zij 11 dagen nog hen telefoon/camera gebruikt hebben en toch ondanks de uitgebreide zoektochten niet gevonden zijn?
- Ongeval - met beiden meiden tegelijk niet waarschijnlijk + er waren geen ravijnen/afgronden waar ze in gevallen konden zijn
- Verdwalen kan daar eigenlijk niet of je moet dat heel erg graag willen en je best er voor doen
Verkrachting, moord ontvoering is dan opeens heel erg vreemd. Bij moord kunnen ze niet zelf hun telefoon nog gebruiken terwijl ze in het begin nog wel gewoon hun pin hebben gebruikt.
Welke ontvoerder laat de meiden een tas met spullen, camera en telefoons houden? Nee, daar geloof ik niet in.
Toen dacht ik aan een mislukte overval met vechtpartij en lichte verwondingen die dan al snel tot dodelijke infecties konden lijden. Dat leek mij het scenario met de minste aannames en 'en toen' 'en toen' 'en toen' ...

Tot de nachtfoto's bekend werden en vooral de foto van het haar van Kris heb ik nog heel erg mee zitten denken hoe het zou kunnen dat ze dood waren en er toch handelingen zijn verricht met de telefoons en camera. Hoe dat zou kunnen passen in dat toch wel opvallende telefoonschema. Ik heb nog aan een medewerker van dat onderhoud aan het pad gedacht.. met werkpauzes zou het overeen kunnen komen. Of een indianen kind dat de tas had gevonden en er stiekem meespeelde in de buurt van school.. een keer de camera 's nachts op zijn kamer of zo. En dat de tas heel snel gedumpt is toen die persoon (of de ouders van dat kind) de link tussen de tas en de meiden legde.

Maar toen die foto van dat haar bekend werd.. geloofde ik daar echt niet meer in. En dan kwamen FvdG en die local met dat verhaal over die 'deathtrap' in een kloof met metershoge wanden en watervallen aan twee kanten.. En dan denk ik; Ja. Er vanuit gaande dat die locatie bestaat (anders is FvdG een leugenaar en dat lijkt mij heel sterk) is dat een heel logische verklaring voor eigenlijk alle vragen. Wat rest is alleen de afstand die de tas heelhuids heeft afgelegd.
Daar kan ik bij bedenken dat de tas gewoon enorm geluk gehad is (als pech mogelijk is, is geluk dat ook) maar het zou ook kunnen dat de tas gevonden is tussen de camerabeelden en de laatste keer dat de telefoon is aangezet. Ook dan weer schrik als de link gelegd wordt en dan het dumpen van de tas.

Het verhaal va de dwaalsporen vind ik erg ver gezocht. De foto van het haar moet gemaakt zijn toen Kris nog leefde of vlak na haar dood (maar niets wijst er op dat ze daar dood is; in tegendeel zelfs). Wanneer de meiden op 1 april al zijn overleden zoals enkelen hier denken, dan zou die dader dus op 1 of 2 april al het dwaalspoor moeten zijn gaan uitzetten. Dan valt de hele motivatie van 'het werd hem te heet onder de voeten door de grote aandacht en zoektochten' in duigen; pas op de avond van 2 april is aangifte van vermissing gedaan.

Zaken die zo'n misdrijf met dwaalsporen tegenspreken:
- Er zijn geen getuigen die ze met anderen gezien hebben
- Er is nooit bekend gemaakt dat er foto's zijn met derden op de Pianista
- Er is nooit bekend gemaakt dat iemand heeft getuigd ze verderop te hebben afgezet
- Er zijn taxichauffeur(s) die hebben getuigd ze bij het restaurant te hebben afgezet
- Lichamen vergaan snel in dat klimaat, mensen komen niet of uiterst zelden buiten de paden; neerleggen of begraven van het pad af is dus bijna 100% kans dat ze nooit gevonden zullen worden
- Het inbreken op en het manipuleren van telefoons en camera's mag dan mogelijk zijn maar die kennis ontbreekt bij vrijwel iedereen; hoe groot is de kans dat deze dader daar wel alles van wist?
- Het manipuleren van de tijden dat de telefoons zijn aan en uitgezet is een zeer nauwkeurig karwijtje om die tijden te laten matchen met activiteiten zoals 911 bellen op de telefoon en zou vóór 11 april gedaan moeten zijn anders klopt er ergens een tijd niet.
- Tussen 3 april en 11 april was het erg druk met zoektochten daar. Iedereen stond op scherp. Juist dan bewijsmateriaal gaan maken en planten is dan een uiterst gevaarlijke bezigheid.
- Er is geen motief voor het uitzetten van dwaalsporen op 1 of 2 april.
pi_151449340
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:38 schreef agter het volgende:

[..]

Alles vooropgezet? Wanneer hebben ze het gepland dan?
Of het nu wel of niet is gepland, doet niets ter zake. Het hoe en waarom blijft altijd ondoorgrondelijk.

Het is een ernstig gebeuren, dat is het punt.
pi_151449518
Wat het gemanipuleerde telefoonschema ook onwaarschijnlijk maakt is juist dat patroon.
Zoals bijna iedereen hier zegt; Het is vreemd en opvallend. Iemand die een randompatroon wil maken valt vaak juist op doordat er geen patroon en geen herhaling inzit. Terwijl bij een echt random patroon er juist wél een patroon in kan zitten én er herhalingen zullen zijn.

Om maar een voorbeeld te geven: Wie een telefoonnummer verzint zal zelden een opeenvolging van 3 cijfers gebruiken of drie maal hetzelfde cijfer achter elkaar terwijl in echte nummers die patronen wel voorkomen.

- 070-5870261 is eerder een verzonnen nummer dan:
- 070-3452987 of
- 070-5444056.
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:04:51 #128
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_151449598
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die punten die zie ik niet zo, ik heb ze gemist of ze zijn veel te ver gezocht waardoor ze geen indruk maakten.

Ik heb steeds gedacht vanuit de bekende feiten en dan het voor mij meest logische scenario gevolgd waarin minimaal met aannames en 'en toen' 'en toen' 'en toen' wordt gewerkt.

Tot de telefoongegevens bekend werden heb ik dus ook aan een misdrijf gedacht.
Verkrachting en moord is dan voor de hand liggend en in tegenstellig tot Mata ga ik er niet zomaar klakkeloos vanuit dat een moordenaar ook een dief is.

Tja. En toen kwamen die telefoongegevens en bleek hun telefoon nog 11 dagen te zijn gebruikt..
Wat kan er in hemelsnaam gebeurd zijn dat zij 11 dagen nog hen telefoon/camera gebruikt hebben en toch ondanks de uitgebreide zoektochten niet gevonden zijn?
Verkrachting, moord ontvoering is dan opeens heel erg vreemd. Bij moord kunnen ze niet zelf hun telefoon nog gebruiken terwijl ze in het begin nog wel gewoon hun pin hebben gebruikt.
Welke ontvoerder laat de meiden een tas met spullen, camera en telefoons houden? Nee, daar geloof ik niet in.
Toen dacht ik aan een mislukte overval met vechtpartij en lichte verwondingen die dan al snel tot dodelijke infecties konden lijden. Dat leek mij het scenario met de minste aannames en 'en toen' 'en toen' 'en toen' ...

Tot de nachtfoto's bekend werden en vooral de foto van het haar van Kris heb ik nog heel erg mee zitten denken hoe het zou kunnen dat ze dood waren en er toch handelingen zijn verricht met de telefoons en camera. Hoe dat zou kunnen passen in dat toch wel opvallende telefoonschema. Ik heb nog aan een medewerker van dat onderhoud aan het pad gedacht.. met werkpauzes zou het overeen kunnen komen. Of een indianen kind dat de tas had gevonden en er stiekem meespeelde in de buurt van school.. een keer de camera 's nachts op zijn kamer of zo. En dat de tas heel snel gedumpt is toen die persoon (of de ouders van dat kind) de link tussen de tas en de meiden legde.

Maar toen die foto van dat haar bekend werd.. geloofde ik daar echt niet meer in. En dan kwamen FvdG en die local met dat verhaal over die 'deathtrap' in een kloof met metershoge wanden en watervallen aan twee kanten.. En dan denk ik; Ja. Er vanuit gaande dat die locatie bestaat (anders is FvdG een leugenaar en dat lijkt mij heel sterk) is dat een heel logische verklaring voor eigenlijk alle vragen. Wat rest is alleen de afstand die de tas heelhuids heeft afgelegd.
Daar kan ik bij bedenken dat de tas gewoon enorm geluk gehad is (als pech mogelijk is, is geluk dat ook) maar het zou ook kunnen dat de tas gevonden is tussen de camerabeelden en de laatste keer dat de telefoon is aangezet. Ook dan weer schrik als de link gelegd wordt en dan het dumpen van de tas.

Het verhaal va de dwaalsporen vind ik erg ver gezocht. De foto van het haar moet gemaakt zijn toen Kris nog leefde of vlak na haar dood (maar niets wijst er op dat ze daar dood is; in tegendeel zelfs). Wanneer de meiden op 1 april al zijn overleden zoals enkelen hier denken, dan zou die dader dus op 1 of 2 april al het dwaalspoor moeten zijn gaan uitzetten. Dan valt de hele motivatie van 'het werd hem te heet onder de voeten door de grote aandacht en zoektochten' in duigen; pas op de avond van 2 april is aangifte van vermissing gedaan.

Zaken die zo'n misdrijf met dwaalsporen tegenspreken:
- Er zijn geen getuigen die ze met anderen gezien hebben
- Er is nooit bekend gemaakt dat er foto's zijn met derden op de Pianista
- Er is nooit bekend gemaakt dat iemand heeft getuigd ze verderop te hebben afgezet
- Er zijn taxichauffeur(s) die hebben getuigd ze bij het restaurant te hebben afgezet
- Lichamen vergaan snel in dat klimaat, mensen komen niet of uiterst zelden buiten de paden; neerleggen of begraven van het pad af is dus bijna 100% kans dat ze nooit gevonden zullen worden
- Het inbreken op en het manipuleren van telefoons en camera's mag dan mogelijk zijn maar die kennis ontbreekt bij vrijwel iedereen; hoe groot is de kans dat deze dader daar wel alles van wist?
- Het manipuleren van de tijden dat de telefoons zijn aan en uitgezet is een zeer nauwkeurig karwijtje om die tijden te laten matchen met activiteiten zoals 911 bellen op de telefoon en zou vóór 11 april gedaan moeten zijn anders klopt er ergens een tijd niet.
- Tussen 3 april en 11 april was het erg druk met zoektochten daar. Iedereen stond op scherp. Juist dan bewijsmateriaal gaan maken en planten is dan een uiterst gevaarlijke bezigheid.
- Er is geen motief voor het uitzetten van dwaalsporen op 1 of 2 april.
Goede post. Daar kan ik wel in mee gaan, behalve dat het niet logisch/waarschijnlijk zou zijn dat beiden door dieren of beiden door een ongeval zijn omgekomen. Daarvoor hebben we te weinig aanwijzingen. Allerlei combinaties van factoren zijn mogelijk.
pi_151449624
Hoe dingen in elkaar kunnen zitten:

quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 16:46 schreef jackie12 het volgende:
Off-topic maar tegelijk ook heel on-topic:

Zo waren er eens een man, vrouw en 2 kinderen.
Gelukkig doorsnee gezin zonder geld- of huwelijksproblemen.
Man had een normalen baan, vrouw was een ex-lerares die nu enkel en alleen voor de kinderen en haar man zorgde.
Het gezin werd door familie en vrienden omschreven als het "ideale gezin"

Op een zekere dag, na een heerlijk weekendje weg te zijn geweest met het hele gezin naar een pretpark, besluit de vrouw om samen met haar 2 kinderen haar spullen te pakken en samen met haar 2 kinderen te verdwijnen.
Man begrijpt er helemaal niks van en is begrijpelijk helemaal overstuur.
Ook de politie tast in het duister maar de man wordt niet verdacht want de vrouw wordt samen met haar 2 kinderen na de verdwijning nog door meer dan 130 getuigen gezien.

SPOILER
SPOILER
pi_151449765
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:04 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Goede post. Daar kan ik wel in mee gaan, behalve dat het niet logisch/waarschijnlijk zou zijn dat beiden door dieren of beiden door een ongeval zijn omgekomen. Daarvoor hebben we te weinig aanwijzingen. Allerlei combinaties van factoren zijn mogelijk.
Eens, goeie post.

Ik kan me alleen niet vinden in die kloof "waar ze niet uitkonden". Het belpatroon en de vindplaatsen van rugzak en spijkerbroekje wijzen daar niet op.

Daarbij: als het een "afgesloten kloof" is, die alleen bij hoog water een afwatering richting "de rivier" (eerst Q2 en dan verder) kent, dan zouden Kris en Lisanne daar juist uitgekomen moeten zijn.

Ook: als die kloof werkelijk een "gevangenis" was, dan zijn ze er sowieso uitgekomen; de nachtfoto's zijn niet in die kloof gemaakt volgens FvdG, maar "wel in de buurt door de vegetatie en gesteente".

Elke user hier die "fotomanipulatie door criminelen" voorstelt, moet dus ook die locatie ergens daar hebben. Maar dan wel onbekend. Die foto's zijn 's nachts gemaakt. Welke crimineel gaat midden in de nacht een onbekend gebied in, dichtbij de CD, om daar "nepfoto's" te gaan lopen maken, 3 uur (!) lang... :N

pi_151449881
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:04 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Nu ja..dat verhaal was toen uitgebreider..

Ze konden onmogelijk bij de rivier zijn geweest ten tijde van de eerste noodoproepen en toch zijn hun resten daar gevonden. Dat sloot toen al veel soorten ongelukken/verwondingen uit ingeval van ongeluk/dieren.
En wat je zegt; combinaties van factoren. Hoe meer combinaties je maakt hoe kleiner de kans dat het ook werkelijk zo gebeurd is.
pi_151449992
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:14 schreef Ouder1 het volgende:
Hoe meer combinaties je maakt hoe kleiner de kans dat het ook werkelijk zo gebeurd is.
Dat is natuurlijk niet zo. Die combinaties zijn gebaseerd op echte factoren. Er zijn nu eenmaal enorm veel natuurlijke factoren in zo'n gebied en daarom is juist de combinatie van factoren veel logischer.

Als voorbeeld:

Het zou heel erg onlogisch zijn als ze:
- door geen enkele mug of spin of schorpioen of slang of noem de vele diersoorten maar op gebeten/gestoken zijn
- geen enkele val hebben gemaakt in 10 dagen
- geen enkele keer ziek geworden zijn door water- of voedselvergiftiging
- nooit in de stress zijn geschoten
- nergens een infectie aan opgelopen
etc. etc.

De combinatie van de vele factoren lijkt me daarom juist de sleutel tot de "oplossing" (die wij nooit kunnen brengen; we missen data die anderen wel hebben).

pi_151450096
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eens, goeie post.

Ik kan me alleen niet vinden in die kloof "waar ze niet uitkonden". Het belpatroon en de vindplaatsen van rugzak en spijkerbroekje wijzen daar niet op.

Daarbij: als het een "afgesloten kloof" is, die alleen bij hoog water een afwatering richting "de rivier" (eerst Q2 en dan verder) kent, dan zouden Kris en Lisanne daar juist uitgekomen moeten zijn.
Rivier. Kloof. Metershoge rotswanden over de lengte van de rivier in de kloof. River komt de kloof in met een waterval, gaat de kloof uit met een waterval. Niks geen 'afwatering bij hoog water'.. in dat geval zou het geen rivier zijn maar een bergmeertje. duh.

Hoe 'moet' je daar toch weer uitkomen?
Ik heb nu al zoveel plaatjes van kloven en watervallen gepost hier.. ik begrijp niet dat je je nog steeds niet voor kunt stellen dat je op die manier gevangen kunt zitten.
quote:
Ook: als die kloof werkelijk een "gevangenis" was, dan zijn ze er sowieso uitgekomen; de nachtfoto's zijn niet in die kloof gemaakt volgens FvdG, maar "wel in de buurt door de vegetatie en gesteente".
Nu verdraai je de woorden van FvdG. Dit heeft hij nooit gezegd. Hij heeft gezegd dat ze de exacte foto locatie niet gevonden hebben, niet dat die niet in die kloof gemaakt zijn.
quote:
Elke user hier die "fotomanipulatie door criminelen" voorstelt, moet dus ook die locatie ergens daar hebben. Maar dan wel onbekend. Die foto's zijn 's nachts gemaakt. Welke crimineel gaat midden in de nacht een onbekend gebied in, dichtbij de CD, om daar "nepfoto's" te gaan lopen maken, 3 uur (!) lang... :N
pi_151450183
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Rivier. Kloof. Metershoge rotswanden over de lengte van de rivier in de kloof. River komt de kloof in met een waterval, gaat de kloof uit met een waterval. Niks geen 'afwatering bij hoog water'.. in dat geval zou het geen rivier zijn maar een bergmeertje. duh.

Hoe 'moet' je daar toch weer uitkomen?
Ik heb nu al zoveel plaatjes van kloven en watervallen gepost hier.. ik begrijp niet dat je je nog steeds niet voor kunt stellen dat je op die manier gevangen kunt zitten.

[..]

Nu verdraai je de woorden van FvdG. Dit heeft hij nooit gezegd. Hij heeft gezegd dat ze de exacte foto locatie niet gevonden hebben, niet dat die niet in die kloof gemaakt zijn.

[..]

Afdalen langs een waterval moet ook mogelijk zijn. Zeker met:

- zo enorm veel tijd
- zoveel vegetatie
- het belpatroon

Je gaat niet in een kloof je dood zitten afwachten, zeker niet in zo'n lange tijd.

Ik verdraai de woorden van FvdG niet. Als gesteld wordt dat het een "afgesloten kloof" is, dan is die kloof helemaal doorzocht op sporen en op de locatie van die nachtfoto's. Als die niet exact is gevonden, dan zijn die foto's dus niet in die kloof gemaakt maar ergens anders.

pi_151450307
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet zo. Die combinaties zijn gebaseerd op echte factoren. Er zijn nu eenmaal enorm veel natuurlijke factoren in zo'n gebied en daarom is juist de combinatie van factoren veel logischer.

Als voorbeeld:

Het zou heel erg onlogisch zijn als ze:
- door geen enkele mug of spin of schorpioen of slang of noem de vele diersoorten maar op gebeten/gestoken zijn
- geen enkele val hebben gemaakt in 10 dagen
- geen enkele keer ziek geworden zijn door water- of voedselvergiftiging
- nooit in de stress zijn geschoten
- nergens een infectie aan opgelopen
etc. etc.

De combinatie van de vele factoren lijkt me daarom juist de sleutel tot de "oplossing" (die wij nooit kunnen brengen; we missen data die anderen wel hebben).
Ik had het over 'factoren' als;
- Er waren wat opgeschoten jongelui
- En die hebben hen een lift gegeven
- En die wilden niet op de foto
- En ook geen foto maken
- En die hebben ze verkracht
- En toen durfden ze niet meer terug
- En toen zijn ze van die berghelling naar beneden gegaan om van het pad af te komen
- En toen vielen ze in die kloof
- Maar dat was geen kloof want Mata had een touwladder naar beneden gelaten
- En toen klommen ze er uit
- En toen brak Kris haar heup
- En toen deed Lisanne bij Kris het broekje uit
- En toen gingen ze de rivier volgen
- En toen zagen ze lichtjes van waar ze vandaan kwamen
- En toen gingen ze dus de rivier stroomopwaarts volgen
- En toen viel Kris van de kabelbrug toen ze vluchten voor een eng zoekteam
- En toen liet Lisanne de tas vallen
- En toen legde ze het broekje neer zodat dat enge zoekteam wist dat ze daar geweest waren
- En toen wilde ze foto's maken 's nachts
- En toen maakte ze een tak met zakjes zodat iedereen op die foto's kon zien dat zij en Kris iedereen gedag zwaaiden
- En toen kwam er een grote roze olifant

Vannum dattum.
pi_151450395
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:28 schreef Ouder1 het volgende:
- Maar dat was geen kloof want Mata had een touwladder naar beneden gelaten
- En toen klommen ze er uit
- En toen brak Kris haar heup
- En toen deed Lisanne bij Kris het broekje uit
- En toen gingen ze de rivier volgen
- En toen zagen ze lichtjes van waar ze vandaan kwamen
- En toen gingen ze dus de rivier stroomopwaarts volgen
- En toen viel Kris van de kabelbrug toen ze vluchten voor een eng zoekteam
- En toen liet Lisanne de tas vallen
- En toen legde ze het broekje neer zodat dat enge zoekteam wist dat ze daar geweest waren
- En toen wilde ze foto's maken 's nachts
- En toen maakte ze een tak met zakjes zodat iedereen op die foto's kon zien dat zij en Kris iedereen gedag zwaaiden
- En toen kwam er een grote roze olifant

Vannum dattum.
Leuk dat je mijn scenario interessant vond, maar je haalt van alles door elkaar.

De nachtfoto's zouden gemaakt moeten zijn in het hooggebergte
De lichtjes in het noorden zouden van de Sinaproc-hut kunnen komen
Dat kan Kris en Lisanne getriggerd hebben om op pad te gaan, die 3 uur lang

Als je er rotsvast van overtuigd bent dat ze de hele tijd "in een afgesloten kloof" vastzaten, wat is dan je verklaring voor de nachtfoto's? Waarom en waarom zo lang?

pi_151450405
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- zo enorm veel tijd
- zoveel vegetatie
- het belpatroon

Je gaat niet in een kloof je dood zitten afwachten, zeker niet in zo'n lange tijd.
Springen of blijven waar je zit. Als je werkelijk denkt dat je van elke waterval naar beneden kunt klimmen zonder klimtuig dan zit er een... (censuur)
quote:
Ik verdraai de woorden van FvdG niet.
Dat doe je dus wel want jij zegt dat hij zegt dat de foto's niet daar gemaakt zijn.
quote:
de nachtfoto's zijn niet in die kloof gemaakt volgens FvdG, maar "wel in de buurt door de vegetatie en gesteente".
Even gequote voor je het verwijdert en blijft roepen dat je dit nooit gezegd hebt zoals je wel vaker doet.
Dan even een link naar waar hij dat gezegd zou hebben.
quote:
Als gesteld wordt dat het een "afgesloten kloof" is, dan is die kloof helemaal doorzocht op sporen en op de locatie van die nachtfoto's. Als die niet exact is gevonden, dan zijn die foto's dus niet in die kloof gemaakt maar ergens anders.
Dat is jouw aanname, geen feit.
pi_151450467
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Leuk dat je mijn scenario interessant vond, maar je haalt van alles door elkaar.

De nachtfoto's zouden gemaakt moeten zijn in het hooggebergte
De lichtjes in het noorden zouden van de Sinaproc-hut kunnen komen
Dat kan Kris en Lisanne getriggerd hebben om op pad te gaan, die 3 uur lang

Als je er rotsvast van overtuigd bent dat ze de hele tijd "in een afgesloten kloof" vastzaten, wat is dan je verklaring voor de nachtfoto's? Waarom en waarom zo lang?
Je dacht toch niet serieus dat ik met jouw spelletjes ging meespelen? Ik ken je gedraai al tegoed.

Bewijs je maar eerst dat FvdG gezegd heeft wat jij beweert dat hij gezegd heeft.
pi_151450473
Ter info:
Vandaag is er een bericht over een vreemde verdwijning in Chiriquí (een vrouw uit Dolega, naast Boquete):
http://infochiriqui.com/n(...)s-dias-desaparecida/

Een moeder van 3 kinderen is voor het laatst op 22 maart gezien, toen ze van huis vertrok richting haar werk in David.

8 Dagen na haar verdwijning belde ze overstuur haar man op en vertelde dat ze niet in staat was te vertellen waar ze was en met wie en dat er "iets aan de hand was".

De politie onderzoekt de zaak.
pi_151450554
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- zo enorm veel tijd
- zoveel vegetatie
- het belpatroon

Ik verdraai de woorden van FvdG niet. Als gesteld wordt dat het een "afgesloten kloof" is, dan is die kloof helemaal doorzocht op sporen en op de locatie van die nachtfoto's. Als die niet exact is gevonden, dan zijn die foto's dus niet in die kloof gemaakt maar ergens anders.
Je gaat idd niet zitten wachten in een kloof tot je gevonden wordt. Maar wat als er nu één van de dames (Kris) in die kloof is gevallen? Lisanne kan niet naar beneden dus zoekt een omweg om daar te komen. Na Kris gevonden te hebben (waarschijnlijk zo gewond dat ze haar broek uit doet omdat dit te pijnlijk is) gaat Lisanne terug om hulp te zoeken. (via die omweg) Ze verdwaald en legt het broekje als herkenningspunt ergens neer. Gaat terug naar Kris???
pi_151450581
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Springen of blijven waar je zit. Als je werkelijk denkt dat je van elke waterval naar beneden kunt klimmen zonder klimtuig dan zit er een... (censuur)

[..]

Dat doe je dus wel want jij zegt dat hij zegt dat de foto's niet daar gemaakt zijn.

[..]

Even gequote voor je het verwijdert en blijft roepen dat je dit nooit gezegd hebt zoals je wel vaker doet.
Dan even een link naar waar hij dat gezegd zou hebben.

[..]

Dat is jouw aanname, geen feit.
Je bent weer op de zuigtour. Gezellig.

FvdG:
- we zijn in die kloof geweest
- we weten niet (precies) waar die nachtfoto's zijn gemaakt, maar in die buurt

Mata:
- dus die nachtfoto's zijn niet in die kloof gemaakt, maar ergens anders in die buurt -> ze konden die kloof dus uit

Wat je er allemaal bij verzint, mag je bij je houden. Geen behoefte aan.

pi_151450661
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:37 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Je gaat idd niet zitten wachten in een kloof tot je gevonden wordt. Maar wat als er nu één van de dames (Kris) in die kloof is gevallen? Lisanne kan niet naar beneden dus zoekt een omweg om daar te komen.
Ja, zo zie ik het ook.

quote:
Na Kris gevonden te hebben (waarschijnlijk zo gewond dat ze haar broek uit doet omdat dit te pijnlijk is) gaat Lisanne terug om hulp te zoeken. (via die omweg) Ze verdwaald en legt het broekje als herkenningspunt ergens neer. Gaat terug naar Kris???
Het lijkt me heel sterk dat Lisanne alleen verdwaald is helemaal naar de 2e kabelbrug terwijl ze Kris in die kloof achterliet. Om dan ook dat broekje daar neer te leggen als "teken" terwijl ze de veel minder nodige beha's in de rugzak heeft is ook niet logisch.

Ik zag die mogelijkheid als teken vooral als Kris en Lisanne gescheiden waren en Kris niets anders had dan haar broekje. Maar andere mogelijkheden (verloren tijdens het wassen/drogen o.i.d.) lijken logischer.

Dus ja: in de kloof beiden gezeten, maar minstens Lisanne kon daaruit en eten en water en beschuttingsmaterialen zoeken voor haar en haar vriendin.

pi_151450667
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je bent weer op de zuigtour. Gezellig.

FvdG:
- we zijn in die kloof geweest
- we weten niet (precies) waar die nachtfoto's zijn gemaakt, maar in die buurt

Mata:
- dus die nachtfoto's zijn niet in die kloof gemaakt, maar ergens anders in die buurt -> ze konden die kloof dus uit

Wat je er allemaal bij verzint, mag je bij je houden. Geen behoefte aan.
quote:
de nachtfoto's zijn niet in die kloof gemaakt volgens FvdG, maar "wel in de buurt door de vegetatie en gesteente".
Je bedoelde dus:
"de nachtfoto's zijn niet in die kloof gemaakt volgens Mata, maar "wel in de buurt door de vegetatie en gesteente".
pi_151450672
quote:

[..]

Je gaat idd niet zitten wachten in een kloof tot je gevonden wordt. Maar wat als er nu één van de dames (Kris) in die kloof is gevallen? Lisanne kan niet naar beneden dus zoekt een omweg om daar te komen. Na Kris gevonden te hebben (waarschijnlijk zo gewond dat ze haar broek uit doet omdat dit te pijnlijk is) gaat Lisanne terug om hulp te zoeken. (via die omweg) Ze verdwaald en legt het broekje als herkenningspunt ergens neer. Gaat terug naar Kris???
Dan zou Frank vd G die omweg toch ook wel gevonden hebben?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_151450713
quote:

[..]

Eens, goeie post.

. . . terwijl Sinaproc in de heuvels op zoek was (waarschijnlijk). Tenzij het hele fotobestand perfect gemanipuleerd is natuurlijk.
pi_151450730
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:42 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Waarom zou hij die gevonden hebben? Hij weet toch niet waar en welke kloof?
pi_151450756
quote:

[..]

Even los van de vraag hoe zij dan tegen die waterval is opgeklommen..

Waarom neemt ze het broekje mee als ze hulp gaat halen?
Waarom geen bh maar een broekje?
Met welk letsel doe je je korte broek uit? Geen bloedsporen aangetroffen
Waarom denkt iedereen steeds dat één van beiden gewond was en waarom moet dat persé Kris zijn?
pi_151450761
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:34 schreef RapaNui het volgende:
Ter info:
Vandaag is er een bericht over een vreemde verdwijning in Chiriquí (een vrouw uit Dolega, naast Boquete):
http://infochiriqui.com/n(...)s-dias-desaparecida/

Een moeder van 3 kinderen is voor het laatst op 22 maart gezien, toen ze van huis vertrok richting haar werk in David.

8 Dagen na haar verdwijning belde ze overstuur haar man op en vertelde dat ze niet in staat was te vertellen waar ze was en met wie en dat er "iets aan de hand was".

De politie onderzoekt de zaak.
Bedankt voor deze info!
pi_151450771
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:42 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[..]

Je bedoelde dus:
"de nachtfoto's zijn niet in die kloof gemaakt volgens Mata, maar "wel in de buurt door de vegetatie en gesteente".
Zuig zuig zuig...

Nee, ik bedoel wat ik zeg. Niet wat jij ervan maakt.

De foto's zijn niet in de kloof waar FvdG in is afgedaald gemaakt; "We konden de exacte locatie niet vaststellen".

Of denk jij dat ze eerst 50-60 meter afdalen in een kloof en die met behulp van 90 foto's niet minutieus onderzocht hebben? "We hebben het wel gezien, we gaan terug", dat idee?

Dat zou van Frank natuurlijk een amateurtje maken en aangezien je hem zo hoog hebt staan, kan dat toch niet de bedoeling zijn, wel?

pi_151450862
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:42 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Nee, volgens AFK zou bij een omweg je weg geblokkeerd worden door dezelfde waterval die de meiden vast hield. Als je er tegenop kan klimmen kan je er zeker ook vanaf klimmen.

Maar wij weten het natuurlijk allemaal beter dan de mensen die de locatie gezien hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')