abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151439569
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:42 schreef Physsic het volgende:
Als we geen idee hebben waar die 10:45 vandaan komt, dan kan dat toch ook gewoon een hele ruwe schatting (teruggerekend) zijn, om maar een begin tijd te hebben.
Bijvoorbeeld dat ze aanwijzingen hebben dat K&L tot na 10uur nog aan het computeren waren en om 11uur bij de Pianista stonden.

De Telegraaf zegt overigens in dat artikel adhv het NFI-rapport dat die op die "11:05" de iPhone voor het laatst connectie heeft oid? Ik weet zo uit m'n hoofd niet precies wat er stond.

EDIT:
Nee, niet het laatste contact, maar gewoon contact.

http://simpar.info/phoca(...)0oktober%202014.pdf
Dat is de clue, waar komt die 10.45 uur vandaan?
Bedacht omdat je er ongeveer 20 minuten over doet om van de taalschool naar de Pianista te komen
Of omdat daar echt een reden voor is zoals WIFI-verbreken.

Ik denk dat 1Vandaag het niet zomaar roept en er een reden voor is
pi_151439577
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:53 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Bedacht omdat je er ongeveer 20 minuten over doet om van de taalschool naar de Pianista te komen
Zoekgeschiedenis van een pc geeft ook antwoorden, als ze om 10:45 uur gezocht hebben op de El Pianista, dan kan dat een tijd zijn om op verder te borduren.
pi_151439585
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:42 schreef Physsic het volgende:
Als we geen idee hebben waar die 10:45 vandaan komt, dan kan dat toch ook gewoon een hele ruwe schatting (teruggerekend) zijn, om maar een begin tijd te hebben.
Bijvoorbeeld dat ze aanwijzingen hebben dat K&L tot na 10uur nog aan het computeren waren en om 11uur bij de Pianista stonden.

De Telegraaf zegt overigens in dat artikel adhv het NFI-rapport dat die op die "11:05" de iPhone voor het laatst connectie heeft oid? Ik weet zo uit m'n hoofd niet precies wat er stond.

EDIT:
Nee, niet het laatste contact, maar gewoon contact.

http://simpar.info/phoca(...)0oktober%202014.pdf
Deze link van jouw moet zeker weer gelezen worden,maar ik ga slapen.
pi_151439600
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:56 schreef vronie het volgende:

[..]

Truste
pi_151439632
Technisch vraagje:
Waar kun je, zonder de telefoon te hebben, achter komen wat de telefoon heeft gedaan of is geweest?
pi_151439638
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:53 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik denk dat 1Vandaag het niet zomaar roept en er een reden voor is
Schrijf ze aan en vraag het ze.

De ouders gebruikten in hun interviews altijd ronde tijden. "Van 1 tot 4 's nachts". Kan ook van 1:05-4:04 of van 01:09 tot 03:54 geweest zijn.

Punt is dus dat weer een of andere aanname tot feit wordt gebombardeerd. Goed dat Physsic dus om opheldering vroeg.

We weten niet:
- hoe laat Kris en Lisanne van SatR (of waar dan ook) zijn vertrokken
- wat ze die ochtend allemaal gedaan hebben
- wie er naast Eileen nog meer in die taalschool werkzaam waren op 1 april 2014
- waar de eerste foto gemaakt is om 11:05

Dan kan je allerlei aannames gaan doen en die op hun beurt weer gebruiken om iets op te baseren, maar dan wordt het allemaal erg wankel.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151439645
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:01 schreef jackie12 het volgende:
Technisch vraagje:
Waar kun je, zonder de telefoon te hebben, achter komen wat de telefoon heeft gedaan of is geweest?
Bedoel je jijzelf of autoriteiten?
pi_151439653
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Bedoel je jijzelf of autoriteiten?
Autoriteiten, provider
pi_151439657
http://simpar.info/phocad(...)20oktober%202014.pdf

blijft inderdaad opvallen dat de telefoon zowel op 5 als op 6 april om 13:37 wordt ingeschakeld zonder pincode in te voeren.
pi_151439661
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 01:56 schreef vronie het volgende:

[..]

Hoeft niet. Plaatjes kijken is genoeg (linksboven) of 1 zin (rechts, laatste alinea).
Bovendien is dit geen nieuwe info hooor.

Slaaplekkerxx
pi_151439688
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:03 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Autoriteiten, provider
Als de telefoon dekking had, dan kan je bij de Provider opvragen met wanneer de telefoon met welke zendmasten contact heeft gehad. Dit geldt voor Nederland.

Voor het buitenland zou dit lastiger kunnen zijn, omdat een telefoon dan toegang kan hebben tot verschillende netwerken (overal afzonderlijk die informatie opvragen).

Op basis van de gegevens van oa de zendmasten kan dan een locatiebepaling worden gedaan. De nauwkeurigheid hiervan hangt af van bijv. het aantal zendmasten waarmee contact is gemaakt en de afstanden hiertussen.
(Dit geldt trouwens alleen als er achteraf onderzoek naar wordt gedaan he, dus nu 'live')
Je kan bij die providers natuurlijk ook opvragen wanneer er is gebeld.

Heel veel verder kom je niet qua informatie, volgens mij.

[ Bericht 22% gewijzigd door Physsic op 07-04-2015 02:12:22 ]
pi_151439795
Dus de autoriteiten konden zonder de telefoons tot half juni bv. niet weten dat er op 31 maart 16.44 uur WIFI contact was gemaakt met de WIFI van de taalschool?
pi_151439839
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:17 schreef jackie12 het volgende:
Dus de autoriteiten konden zonder de telefoons tot half juni bv. niet weten dat er op 31 maart 16.44 uur WIFI contact was gemaakt met de WIFI van de taalschool?
Wifi wordt sowieso niet gelogd door de telefoonprovider, alleen door de telefoon en het wifipunt in de taalschool. We weten niet of dat ook onderzocht is, de computer is meegenomen door de Nederlandse politie.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_151439890
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:17 schreef jackie12 het volgende:
Dit soort info staat vaak ook nog wel tijdelijk in de logs van een router. Dus dat kunnen de autoriteiten eventueel wel achterhalen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_151439894
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:28 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dit soort info staat vaak ook nog wel tijdelijk in de logs van een router. Dus dat kunnen de autoriteiten eventueel wel achterhalen.
De Haagse torens van Toast in dit topic, wat een verrassing, hoe dat zo? Welkom.

pi_151439911
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wifi wordt sowieso niet gelogd door de telefoonprovider, alleen door de telefoon en het wifipunt in de taalschool. We weten niet of dat ook onderzocht is, de computer is meegenomen door de Nederlandse politie.
Wordt dat door het wifipunt ook gelogd? Met welk kenmerk wordt een telefoon dan opgeslagen? (Zodat je kan terugzien wat allemaal contact heeft gemaakt met jouw wifi)
Er staat mij ook een heel verhaal bij over opgeslagen wificonnecties & telefoonlocaliseren enzo, maar ik weet even niet of ik dat nou gedroomd heb of dat ik het gelezen heb, vandaar.. :')
pi_151439917
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De Haagse torens van Toast in dit topic, wat een verrassing, hoe dat zo? Welkom.
Geen idee waarom dit topic in mijn AT stond, waarschijnlijk omdat ik me ten tijde van de zoektocht heb verbaast over een aantal (wilde) theorieën hier.
Fok is rond dit uur niet bijster spannend, vandaar mijn bijdrage.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_151439925
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wordt dat door het wifipunt ook gelogd? Met welk kenmerk wordt een telefoon dan opgeslagen? (Zodat je kan terugzien wat allemaal contact heeft gemaakt met jouw wifi)
Er staat mij ook een heel verhaal bij over opgeslagen wificonnecties & telefoonlocaliseren enzo, maar ik weet even niet of ik dat nou gedroomd heb of dat ik het gelezen heb, vandaar.. :')
Dat neem ik aan. Dat een wifipunt merkt wie erop inloggen. Helemaal als het met wachtwoord (weten we niet of SatR dat had) gaat en geen open wifiverbinding is.

Jij bent de expert, dus ik hoor graag van jou hoe jij denkt dat het zit.

pi_151439930
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:32 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Geen idee waarom dit topic in mijn AT stond, waarschijnlijk omdat ik me ten tijde van de zoektocht heb verbaast over een aantal (wilde) theorieën hier.
Fok is rond dit uur niet bijster spannend, vandaar mijn bijdrage.
De hypotheses zijn nog wilder geworden. Enkele.

Mijn scenario heb ik hier samengevat, mocht je zin hebben het te lezen:
BNW / Kris & Lisanne #195 - een jaar geleden in Boquete... RIP

pi_151439937
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat neem ik aan. Dat een wifipunt merkt wie erop inloggen. Helemaal als het met wachtwoord (weten we niet of SatR dat had) gaat en geen open wifiverbinding is.

Jij bent de expert, dus ik hoor graag van jou hoe jij denkt dat het zit.
Ik ben absoluut geen expert, maar ben het ondertussen wel al aan het uitzoeken. :)
pi_151439944
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De hypotheses zijn nog wilder geworden. Enkele.

Mijn scenario heb ik hier samengevat, mocht je zin hebben het te lezen:
BNW / Kris & Lisanne #195 - een jaar geleden in Boquete... RIP
Nee hoor, jij bent de enige die hier de laatste tijd een scenario heeft neergezet.
De optie misdrijf staat nog steeds en wordt door jou met name zwaar aangedikt en belachelijk gemaakt.

Dat andere users graag zouden zien dat hier gedegen onderzoek naar gedaan zou worden omdat er veel haken en ogen aan jou scenario zitten, maakt onze punten niet minder sterk.
pi_151439947
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:37 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik ben absoluut geen expert, maar ben het ondertussen wel al aan het uitzoeken. :)
Van ons allen heb jij al het meeste opgezocht en uitgezocht, dus ik noem je gewoon expert :+

pi_151439951
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Van ons allen heb jij al het meeste opgezocht en uitgezocht, dus ik noem je gewoon expert :+
flinke steek onderwater, en beetje misplaatst.

je vergeet bijdrages van anderen, maar die passen niet in je straatje.
Zal je er aan blijven herinneren!

edit: je hele scenario is knip n plakwerk gedaan door anderen
pi_151439955
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee hoor, jij bent de enige die hier de laatste tijd een scenario heeft neergezet.
De optie misdrijf staat nog steeds en wordt door jou met name zwaar aangedikt en belachelijk gemaakt.

Dat andere users graag zouden zien dat hier gedegen onderzoek naar gedaan zou worden omdat er veel haken en ogen aan jou scenario zitten, maakt onze punten niet minder sterk.
Ik heb die moeite en durf genomen om te proberen (in meerdere posts, niet alleen in die) het scenario rond te krijgen.

Simpelweg schreeuwen "misdrijf!", en geen antwoord geven op cruciale vragen en punten, is iets anders dan een serieus gedegen misdaadonderzoek.

De "sterke punten" voor een misdrijf zijn:
- snelle tocht van Il Pianista naar de Mirador - 1:50 - kan sportiviteit zijn, of een aardige taxichauf
- niet laten weten waar ze precies heengingen - kan ook gewoon dommigheid zijn
- rugzak in uitstekende staat gevonden heel ver van het gebied waar ze zouden moeten zijn

Verder is het aannames, aannames gebouwd op aannames en een creatieve interpretatie van de bestaande feiten die het "misdrijf" rond moeten krijgen.

Je beschuldiging dat ik geen misdrijfonderzoek zou willen, leg ik op de stapel "11en30 is een kloon van jou" en "je woont helemaal niet in Colombia, maar in Barcelona -mag ik nou eindelijk die sleutels eens!-".

Alleen de ouders van Kris hebben gedacht aan een misdrijf. En toen zij dat presenteerden, met Dick S. op TV, nam ik dat ook veel serieuzer. Toen kwam de nachtfoto van Kris' hoofd en dat gooide alles in de war. Zoals normaal is bij nieuwe feiten.

pi_151439961
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 02:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Elk apparaat heeft een eigen MAC adres. Dat MAC adres wordt dan teruggevonden in de logs.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')