Dat is de clue, waar komt die 10.45 uur vandaan?quote:Op dinsdag 7 april 2015 01:42 schreef Physsic het volgende:
Als we geen idee hebben waar die 10:45 vandaan komt, dan kan dat toch ook gewoon een hele ruwe schatting (teruggerekend) zijn, om maar een begin tijd te hebben.
Bijvoorbeeld dat ze aanwijzingen hebben dat K&L tot na 10uur nog aan het computeren waren en om 11uur bij de Pianista stonden.
De Telegraaf zegt overigens in dat artikel adhv het NFI-rapport dat die op die "11:05" de iPhone voor het laatst connectie heeft oid? Ik weet zo uit m'n hoofd niet precies wat er stond.
EDIT:
Nee, niet het laatste contact, maar gewoon contact.
http://simpar.info/phoca(...)0oktober%202014.pdf
Zoekgeschiedenis van een pc geeft ook antwoorden, als ze om 10:45 uur gezocht hebben op de El Pianista, dan kan dat een tijd zijn om op verder te borduren.quote:Op dinsdag 7 april 2015 01:53 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dat is de clue, waar komt die 10.45 uur vandaan?
Bedacht omdat je er ongeveer 20 minuten over doet om van de taalschool naar de Pianista te komen
Of omdat daar echt een reden voor is zoals WIFI-verbreken.
Deze link van jouw moet zeker weer gelezen worden,maar ik ga slapen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 01:42 schreef Physsic het volgende:
Als we geen idee hebben waar die 10:45 vandaan komt, dan kan dat toch ook gewoon een hele ruwe schatting (teruggerekend) zijn, om maar een begin tijd te hebben.
Bijvoorbeeld dat ze aanwijzingen hebben dat K&L tot na 10uur nog aan het computeren waren en om 11uur bij de Pianista stonden.
De Telegraaf zegt overigens in dat artikel adhv het NFI-rapport dat die op die "11:05" de iPhone voor het laatst connectie heeft oid? Ik weet zo uit m'n hoofd niet precies wat er stond.
EDIT:
Nee, niet het laatste contact, maar gewoon contact.
http://simpar.info/phoca(...)0oktober%202014.pdf
Trustequote:Op dinsdag 7 april 2015 01:56 schreef vronie het volgende:
[..]
Deze link van jouw moet zeker weer gelezen worden,maar ik ga slapen.
Schrijf ze aan en vraag het ze.quote:Op dinsdag 7 april 2015 01:53 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dat is de clue, waar komt die 10.45 uur vandaan?
Bedacht omdat je er ongeveer 20 minuten over doet om van de taalschool naar de Pianista te komen
Of omdat daar echt een reden voor is zoals WIFI-verbreken.
Ik denk dat 1Vandaag het niet zomaar roept en er een reden voor is
Bedoel je jijzelf of autoriteiten?quote:Op dinsdag 7 april 2015 02:01 schreef jackie12 het volgende:
Technisch vraagje:
Waar kun je, zonder de telefoon te hebben, achter komen wat de telefoon heeft gedaan of is geweest?
Hoeft niet. Plaatjes kijken is genoeg (linksboven) of 1 zin (rechts, laatste alinea).quote:Op dinsdag 7 april 2015 01:56 schreef vronie het volgende:
[..]
Deze link van jouw moet zeker weer gelezen worden,maar ik ga slapen.
Als de telefoon dekking had, dan kan je bij de Provider opvragen met wanneer de telefoon met welke zendmasten contact heeft gehad. Dit geldt voor Nederland.quote:
Wifi wordt sowieso niet gelogd door de telefoonprovider, alleen door de telefoon en het wifipunt in de taalschool. We weten niet of dat ook onderzocht is, de computer is meegenomen door de Nederlandse politie.quote:Op dinsdag 7 april 2015 02:17 schreef jackie12 het volgende:
Dus de autoriteiten konden zonder de telefoons tot half juni bv. niet weten dat er op 31 maart 16.44 uur WIFI contact was gemaakt met de WIFI van de taalschool?
Dit soort info staat vaak ook nog wel tijdelijk in de logs van een router. Dus dat kunnen de autoriteiten eventueel wel achterhalen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 02:17 schreef jackie12 het volgende:
Dus de autoriteiten konden zonder de telefoons tot half juni bv. niet weten dat er op 31 maart 16.44 uur WIFI contact was gemaakt met de WIFI van de taalschool?
De Haagse torens van Toast in dit topic, wat een verrassing, hoe dat zo? Welkom.quote:Op dinsdag 7 april 2015 02:28 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dit soort info staat vaak ook nog wel tijdelijk in de logs van een router. Dus dat kunnen de autoriteiten eventueel wel achterhalen.
Wordt dat door het wifipunt ook gelogd? Met welk kenmerk wordt een telefoon dan opgeslagen? (Zodat je kan terugzien wat allemaal contact heeft gemaakt met jouw wifi)quote:Op dinsdag 7 april 2015 02:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wifi wordt sowieso niet gelogd door de telefoonprovider, alleen door de telefoon en het wifipunt in de taalschool. We weten niet of dat ook onderzocht is, de computer is meegenomen door de Nederlandse politie.
Geen idee waarom dit topic in mijn AT stond, waarschijnlijk omdat ik me ten tijde van de zoektocht heb verbaast over een aantal (wilde) theorieën hier.quote:Op dinsdag 7 april 2015 02:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De Haagse torens van Toast in dit topic, wat een verrassing, hoe dat zo? Welkom.
Dat neem ik aan. Dat een wifipunt merkt wie erop inloggen. Helemaal als het met wachtwoord (weten we niet of SatR dat had) gaat en geen open wifiverbinding is.quote:Op dinsdag 7 april 2015 02:31 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wordt dat door het wifipunt ook gelogd? Met welk kenmerk wordt een telefoon dan opgeslagen? (Zodat je kan terugzien wat allemaal contact heeft gemaakt met jouw wifi)
Er staat mij ook een heel verhaal bij over opgeslagen wificonnecties & telefoonlocaliseren enzo, maar ik weet even niet of ik dat nou gedroomd heb of dat ik het gelezen heb, vandaar..
De hypotheses zijn nog wilder geworden. Enkele.quote:Op dinsdag 7 april 2015 02:32 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Geen idee waarom dit topic in mijn AT stond, waarschijnlijk omdat ik me ten tijde van de zoektocht heb verbaast over een aantal (wilde) theorieën hier.
Fok is rond dit uur niet bijster spannend, vandaar mijn bijdrage.
Ik ben absoluut geen expert, maar ben het ondertussen wel al aan het uitzoeken.quote:Op dinsdag 7 april 2015 02:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat neem ik aan. Dat een wifipunt merkt wie erop inloggen. Helemaal als het met wachtwoord (weten we niet of SatR dat had) gaat en geen open wifiverbinding is.
Jij bent de expert, dus ik hoor graag van jou hoe jij denkt dat het zit.
Nee hoor, jij bent de enige die hier de laatste tijd een scenario heeft neergezet.quote:Op dinsdag 7 april 2015 02:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De hypotheses zijn nog wilder geworden. Enkele.
Mijn scenario heb ik hier samengevat, mocht je zin hebben het te lezen:
BNW / Kris & Lisanne #195 - een jaar geleden in Boquete... RIP
Van ons allen heb jij al het meeste opgezocht en uitgezocht, dus ik noem je gewoon expertquote:Op dinsdag 7 april 2015 02:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen expert, maar ben het ondertussen wel al aan het uitzoeken.
flinke steek onderwater, en beetje misplaatst.quote:Op dinsdag 7 april 2015 02:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Van ons allen heb jij al het meeste opgezocht en uitgezocht, dus ik noem je gewoon expert
Ik heb die moeite en durf genomen om te proberen (in meerdere posts, niet alleen in die) het scenario rond te krijgen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 02:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee hoor, jij bent de enige die hier de laatste tijd een scenario heeft neergezet.
De optie misdrijf staat nog steeds en wordt door jou met name zwaar aangedikt en belachelijk gemaakt.
Dat andere users graag zouden zien dat hier gedegen onderzoek naar gedaan zou worden omdat er veel haken en ogen aan jou scenario zitten, maakt onze punten niet minder sterk.
Elk apparaat heeft een eigen MAC adres. Dat MAC adres wordt dan teruggevonden in de logs.quote:Op dinsdag 7 april 2015 02:31 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wordt dat door het wifipunt ook gelogd? Met welk kenmerk wordt een telefoon dan opgeslagen? (Zodat je kan terugzien wat allemaal contact heeft gemaakt met jouw wifi)
Er staat mij ook een heel verhaal bij over opgeslagen wificonnecties & telefoonlocaliseren enzo, maar ik weet even niet of ik dat nou gedroomd heb of dat ik het gelezen heb, vandaar..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |