abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf donderdag 2 april 2015 @ 14:40:21 #1
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151294842
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_151296458
Net wee over de A2 RI Amsterdam. Volgende keer maak ik foto verslag ervan, het is net een soap.
.
pi_151297277
Dacht ik zo vanaf de rotonde Joure in westelijke richting mijn weg te hervatten op de linker rijstrook van de snelweg, trekt mijn auto niet hard genoeg op om de auto op de rechter rijstrook in te halen ;( Een treurnis. Dus ik ging maar weer rechts rijden.
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 2 april 2015 @ 16:26:30 #4
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_151298066
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 15:26 schreef Fer het volgende:
Net wee over de A2 RI Amsterdam. Volgende keer maak ik foto verslag ervan, het is net een soap.
Ik weet nooit zo goed of ik nou moet lachen of huilen op de A2 en A4 met 5 rijstroken. Aan de ene kant is het gigantisch irritant dat al die mensen willekeurig een rijstrook lijken te pakken met een willekeurige snelheid zonder te denken dat rechts de plek op de weg is, maar aan de andere kant is het soms ook wel weer enorm leuk om te slalommen of om te kijken hoeveel mensen je rechts kan inhalen zonder van de cruise control af te gaan. Het ligt een beetje aan m'n bui denk ik. :')
pi_151298454
Merken jullie ook dat mensen bang zijn om de spitsstrook te gebruiken? Ik snap er geen fuck van...

Soms kan je met gemak harder gaan op de spitsstrook (rechts) dan op de linkerste rijstrook. :'). :{.
pi_151299118
quote:
11s.gif Op donderdag 2 april 2015 16:39 schreef zarGon het volgende:
Merken jullie ook dat mensen bang zijn om de spitsstrook te gebruiken? Ik snap er geen fuck van...

Soms kan je met gemak harder gaan op de spitsstrook (rechts) dan op de linkerste rijstrook. :'). :{.
yep dit is altijd zo... rechts rij je 100+ terwijl je iedereen inhaalt
  FOK!fotograaf donderdag 2 april 2015 @ 17:13:28 #7
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151299447
quote:

Ligt ook nog heel erg aan het moment op de dag en welke dag het is. Maar ik word zo nu en dan strontziek van die dingen, zondagochtend half 7, geen kip op de weg, spitsstrook open. Thanks, dus nu kan ik 30 km/h langzamer gaan rijden. Je kan met gemak 200 rijden zonder gevaar, maar je bent je rijbewijs al kwijt bij 150 i.p.v. 180. Dus geen 150 op de cruise... ;(
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 2 april 2015 @ 17:17:10 #8
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_151299538
quote:
Rij eens maar op de A1 vanaf Hoevelaken naar Apeldoorn. Daar is het altijd bingo
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_151299866
quote:

Omdat doorgetrokken streep. En gebrekkige kennis van het RVV.

En dan krijg je dus deze heldere lichten:
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 22:49 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Hoe wil jij op die spitsstrook komen als er een doorgetrokken streep langs ligt?
Daar mag je niet over heen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_151301473
Anderhalf uurtje geleden reed ik op de A28 vanaf de A50 Zwolle binnen. De meest rechtse strook werd vrij snel afgekruist, want verderop op de brug over de IJssel stond een pechgeval.

Nou ja, de mensen die dat aan het verhelpen waren zullen ruim voorzien moeten zijn geweest van Tena Lady, want ik zag tientallen auto's hersenloos doortuffen en er vlak langs gaan met snelheden tussen de 80-100 km/u.

Misschien is Rij-Met-Stront-In-Je-Ogen dag? :?
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  donderdag 2 april 2015 @ 19:42:58 #11
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_151304580
Gisteren, weliswaar tijdens rijles, maar toch bizar:

Weet even niet uit m'n hoofd welke weg, maar vlak voor ik van baan zou verwisselen, die doorliep in een invoegstrook, afgesneden door een bloedsnelle Golf, die die kant niet eens op moest, getuige het feit dat hij me daarna weer afsneed over het verdrijvingsvlak, om alsnog rechtdoor te gaan.

Scherpe bocht erachteraan gegaan, zet 'ie 'm bij het stoplicht opeens achter ons neer. Maar laten uitvallen en een stoplichtcyclus laten wachten om 'm terug te sarren. Hufter.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_151305307
Daarnet schrok ik best aardig. Rotonde met afgesloten fietspad zoals hier (alleen dan met 4 afritten):

Komt er ineens een opa op een electrische fiets met een gangetje of 40 over het auto gedeelte heen. Word hij bijna geschept door zo'n BMW SUV die veels te hard op de rotonde af kwam rijden. Die moest vol in de remmen om hem te ontwijken. Fietser ging zonder te kijken door over de weg heen, ik vermoed dat hij de BMW niet heeft gezien of gehoord (ondanks de piepende banden).
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  donderdag 2 april 2015 @ 22:11:47 #13
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_151313049
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 18:24 schreef Jihawti het volgende:
Anderhalf uurtje geleden reed ik op de A28 vanaf de A50 Zwolle binnen. De meest rechtse strook werd vrij snel afgekruist, want verderop op de brug over de IJssel stond een pechgeval.

Nou ja, de mensen die dat aan het verhelpen waren zullen ruim voorzien moeten zijn geweest van Tena Lady, want ik zag tientallen auto's hersenloos doortuffen en er vlak langs gaan met snelheden tussen de 80-100 km/u.

Misschien is Rij-Met-Stront-In-Je-Ogen dag? :?
Heb het gisteravond ook gezien, ergens rond negen uur volgens mij.

Verderop bij Assen stond er een auto met aanhanger achterstevoren in de berm omringt door hulpdiensten met oranje en blauwe zwaailampen. Ook lading mensen die dat pas op het laatst door leken te hebben. :?
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  donderdag 2 april 2015 @ 22:27:47 #14
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_151313885
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 19:42 schreef OudeBok het volgende:
Gisteren, weliswaar tijdens rijles, maar toch bizar:

Weet even niet uit m'n hoofd welke weg, maar vlak voor ik van baan zou verwisselen, die doorliep in een invoegstrook, afgesneden door een bloedsnelle Golf, die die kant niet eens op moest, getuige het feit dat hij me daarna weer afsneed over het verdrijvingsvlak, om alsnog rechtdoor te gaan.

Scherpe bocht erachteraan gegaan, zet 'ie 'm bij het stoplicht opeens achter ons neer. Maar laten uitvallen en een stoplichtcyclus laten wachten om 'm terug te sarren. Hufter.
Terug sarren in het verkeer, wat zijn we weer verantwoord bezig -O-
Het verkeer is niet de plaats om conflicten uit te vechten. En voordat je begin met "ja maar ik liet alleen de auto afslaan, dat is onschuldig", zo beginnen de conflicten die escaleren naar gewonden ook altijd.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  FOK!fotograaf donderdag 2 april 2015 @ 22:36:14 #15
13368 NiGeLaToR
pi_151314249
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:27 schreef twiFight het volgende:

[..]

Het verkeer is niet de plaats om conflicten uit te vechten. En voordat je begin met "ja maar ik liet alleen de auto afslaan, dat is onschuldig", zo beginnen de conflicten die escaleren naar gewonden ook altijd.
Helemaal mee eens; klagen over andermans gedrag en ondertussen gevaar veroorzaken, anderen irriteren en dan raar opkijken als het een keer escaleert. Bijzonder onvolwassen, dom en kinderachtig.

Van de week hield ik weer 's afstand en toen ging er iemand in ene tussen, echt zo irritant. Toen ik de afstand herstelde gebeurde het nog eens. Vervolgens stonden we na een hele tijd linksplakken bij het zelfde stoplicht. Enige verschil: ik heb 0 keer geremd, degene voor me twee dozijn keer. Raad eens wie relaxter aan de eettafel zat? :)

Er zijn mensen die een leven nodig hebben en nog niet ontdekken dat dit zo werkt.
  donderdag 2 april 2015 @ 22:36:28 #16
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_151314262
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:27 schreef twiFight het volgende:

[..]

Klopt. Heb ook een moment gedacht om tegen instructrice te zeggen van nee, doe ik niet, maar ja. Niet gedaan, dus schuldig :').

Engste wat ik overigens ooit heb meegemaakt was een spookrijder op de rotonde, terwijl je alleen de eigen helft van de rotonde kon zien. Was geluk, dat de remmen goed werkten..
  donderdag 2 april 2015 @ 22:58:17 #17
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_151315260
Dit is wel een aantal maanden geleden maar toch. Reed op de snelweg naar t noorden (a6 waar je 130 mag). Niks aan de hand. Rustig op de weg overdag met een zonnetje. Ik rijd in de Audi a6 (hybride :') ) van mijn vader. Cruise control op 145 en niks aan de hand. Komt er plots een opa in een ford ka zonder richting aan te geven naar links. Zat ook geen auto voor dus deze verwachtte ik echt niet. ABS heeft toen echt m'n leven gered. En dat ik heb geleerd om
Vol te remmen als t echt moet. Ze zouden boven een bepaalde leeftijd een soort mini examen elke 5 jaar verplicht moeten stellen
  donderdag 2 april 2015 @ 23:05:26 #18
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_151315546
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:58 schreef reeybehn het volgende:
Dit is wel een aantal maanden geleden maar toch. Reed op de snelweg naar t noorden (a6 waar je 130 mag). Niks aan de hand. Rustig op de weg overdag met een zonnetje. Ik rijd in de Audi a6 (hybride :') ) van mijn vader. Cruise control op 145 en niks aan de hand. Komt er plots een opa in een ford ka zonder richting aan te geven naar links. Zat ook geen auto voor dus deze verwachtte ik echt niet. ABS heeft toen echt m'n leven gered. En dat ik heb geleerd om
Vol te remmen als t echt moet. Ze zouden boven een bepaalde leeftijd een soort mini examen elke 5 jaar verplicht moeten stellen
Ze worden na hun 75e (was 70) elke vijf jaar gekeurd. Is dus al zo ;).
  donderdag 2 april 2015 @ 23:08:30 #19
356808 reeybehn
pi_151315663
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 23:05 schreef OudeBok het volgende:

[..]

van mijn opa van 87 weet ik dat dat in de praktijk allemaal wel mee valt. T zou echt een soort afrijden moeten zijn. Dat je een kwartiertje en 15¤ kost om te laten keuren
  donderdag 2 april 2015 @ 23:10:22 #20
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_151315741
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 23:08 schreef reeybehn het volgende:

[..]

van mijn opa van 87 weet ik dat dat in de praktijk allemaal wel mee valt. T zou echt een soort afrijden moeten zijn. Dat je een kwartiertje en 15¤ kost om te laten keuren
Ja, stelde me er ook al niet te veel bij voor, haha. Ik vind ook, dat ze eigenlijk weer even, zij het soepeler, moeten afrijden. Gewoon zo van, als het allemaal maar veilig gebeurt, is het goed. Niet zoals wanneer je je rijbewijs haalt. Je kan niet verwachten van mensen met jarenlange ervaring, dat die het nog keurig textbook doen, zoals bij de eerste keer. Maar ja, dat dus. Zeker mee eens.

Heb overigens ook een keer gehad, dat ik langs een rij geparkeerde auto's reed in het donker, en er eentje opeens voor m'n neus wegrijdt zonder richting of licht.
  donderdag 2 april 2015 @ 23:15:33 #21
356808 reeybehn
pi_151315964
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 23:10 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Ja, stelde me er ook al niet te veel bij voor, haha. Ik vind ook, dat ze eigenlijk weer even, zij het soepeler, moeten afrijden. Gewoon zo van, als het allemaal maar veilig gebeurt, is het goed. Niet zoals wanneer je je rijbewijs haalt. Je kan niet verwachten van mensen met jarenlange ervaring, dat die het nog keurig textbook doen, zoals bij de eerste keer. Maar ja, dat dus. Zeker mee eens.
precies. Van een paar lichamelijke testjes kan je niets zeggen over hoe iemand rijd.
pi_151318088
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 23:05 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Dat zou eigenlijk gewoon voor iedereen moeten gelden. Iedere vijf of tien jaar een check (Medisch en/of kennis)

Voor mijn C(E) moet ik sowieso iedere vijf jaar een medische keuring ondergaan. En voor m'n LZV-certificaat een blanco geschiedenis qua verkeersovertredingen en ontzeggingen over de afgelopen drie jaar.

[ Bericht 21% gewijzigd door Ridocar op 03-04-2015 01:55:12 ]
pi_151318129
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:58 schreef reeybehn het volgende:
Tja? DAar ben ik dus wel altijd bedachtzaam op. Mensen verwachten die snelheid niet.
Make my day!
  vrijdag 3 april 2015 @ 07:19:11 #24
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_151319276
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 00:50 schreef agter het volgende:

[..]

Tja? DAar ben ik dus wel altijd bedachtzaam op. Mensen verwachten die snelheid niet.
Daarom werd mij geleerd om minimaal twee keer te kijken in je spiegel voordat je van baan wisselt. Dan leer je dat namelijk inschatten. Niet op de km nauwkeurig, wel of iemand 120/130 of een stuk harder rijdt, ongeacht of dat mag of niet...
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_151320336
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 07:19 schreef Koepert het volgende:

[..]

Daarom werd mij geleerd om minimaal twee keer te kijken in je spiegel voordat je van baan wisselt. Dan leer je dat namelijk inschatten. Niet op de km nauwkeurig, wel of iemand 120/130 of een stuk harder rijdt, ongeacht of dat mag of niet...
Als iedereen zou rijden als op de lessen geleerd is, hadden we dit topic niet gehad, gok ik.
Professioneel gifmenger.
pi_151320556
quote:

op je eigen privé baan de ring van Amsterdam over _O_

Wat wel kut is is dat de spitstrook op de a10 zuid na knooppunt de nieuwe meer uitvoegt... :')
pi_151321492
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 14:34 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

TLDR: verwarde professor rijdt 120 in de bebouwde kom, fietsers mmoeten wegspringen, en in een 205 gti uit alle auto's :')
En jij reed er vrolijk 120 achter...
pi_151323482
quote:

[..]

Daarom zijn ze ook zo gek op gele kentekens in Duitsland :')
pi_151326158
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 april 2015 09:30 schreef Yreal het volgende:

Wat wel kut is is dat de spitstrook op de a10 zuid na knooppunt de nieuwe meer uitvoegt... :')
Het lastige is dat als je bij RAI de spitsstrook op wil, je bij de oprit in de knoei komt met een treintje dat komt invoegen vanaf oprit RAI. Je kan dan vaak ook niet naar links opschuiven want daar rijdt zo'n ander treintje slaapkoppen op de gewone rijbaan.

En ik moet toch door naar de A4 dus pak toch vaak de middeltje baan bij Rai.
.
pi_151328421
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:12 schreef Fer het volgende:

[..]

Het lastige is dat als je bij RAI de spitsstrook op wil, je bij de oprit in de knoei komt met een treintje dat komt invoegen vanaf oprit RAI. Je kan dan vaak ook niet naar links opschuiven want daar rijdt zo'n ander treintje slaapkoppen op de gewone rijbaan.

En ik moet toch door naar de A4 dus pak toch vaak de middeltje baan bij Rai.
Geen last van
  vrijdag 3 april 2015 @ 14:30:15 #31
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_151328619
Ik zat laatst met een hele rits auto's achter een trekker, ik was de eerste in de rij, je kon nergens inhalen en toen de weg eindelijk breed genoeg was, was er eerst nog een verdrijvingsvlak (en dat ligt daar niet voor niets) dus ik keek of er geen tegenliggers kwamen en wilde naar links... maar goed dat ik in een fractie nog even in m'n linker spiegel keek, want Mijnheer Ongeduld die een paar auto's achter mij reed, was niet van plan te wachten tot 't eind van het verdrijvingsvlak en reed dus al praktisch naast me toen ik naar links wilde opschuiven. Wat een sukkel, ik reed nota bene al helemaal links op mijn baan en had m'n knipper al aanstaan. Ik schrok me helemaal het lazarus en kon nog net op tijd weer achter die trekker duiken (moest ook nog flink in de ankers natuurlijk). }:|
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:18:57 #32
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_151341750
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 09:16 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Als iedereen zou rijden als op de lessen geleerd is, hadden we dit topic niet gehad, gok ik.
Point taken
pi_151345472
Ahem.... Geachte automobilisten,
Zouden jullie, als jullie op de linker rijstrook achter een inhalende vrachtauto rijden, niet nooit willen seinen als teken dat de vrachtauto weer naar rechts kan. Gewoon nooit, never, nada. Jullie zijn niet degenen die ingehaald worden en vervolgens door zes vierkante meter achterdeur op twee meter van de voorruit het zicht naar voren volledig ontnomen wordt. Het is gewoon gevaarlijk, hoeveel haast jullie ook hebben.

Dat wilde ik even kwijt. [/frustratiemomentje] :(
pi_151359235
Even door een volksbuurt:

Bij een smalle straat met aan beide kanten geparkeerde auto's reed ik net de straat in en van de andere kant ook iemand (een tokkie). Gelukkig ergens halverwege wat lege plekken links en een invalidewagen rechts.

Mooi dacht ik, kunnen we daar wel langs elkaar. Rijdt die domme proletatier zo ver door, dat ik amper bij het gedeelte kom, waar we ruim elkaar konden passeren.

Serieus wat dacht ie, dat ik even achteruit de straat uit zou gaan?
.
  FOK!fotograaf zaterdag 4 april 2015 @ 21:42:40 #35
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151370842
Leuk voor je dat je een busje rijdt en daarom over mij heen kan kijken en leuk voor je dat je net als ik een hekel hebt aan trager verkeer, maar als ik 90 rijd waar je 70 mag, dan is het wel wenselijk dat je iets meer van 2 meter van mijn bumper zit.

Als je oversteekt bij een voorrangsweg, zorg er dan voor dat je volledig over steekt. Ga niet in de rem hangen om met je hele kont op de weg te blijven staan, zodat ik hem ook vol in de ankers kan hangen. Thanks.
The summer is magic!

zaterdag 4 april 2015 @ 22:20:59 #36
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_151372495
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:30 schreef Gwywen het volgende:
Ik zat laatst met een hele rits auto's achter een trekker, ik was de eerste in de rij, je kon nergens inhalen en toen de weg eindelijk breed genoeg was, was er eerst nog een verdrijvingsvlak (en dat ligt daar niet voor niets) dus ik keek of er geen tegenliggers kwamen en wilde naar links... maar goed dat ik in een fractie nog even in m'n linker spiegel keek, want Mijnheer Ongeduld die een paar auto's achter mij reed, was niet van plan te wachten tot 't eind van het verdrijvingsvlak en reed dus al praktisch naast me toen ik naar links wilde opschuiven. Wat een sukkel, ik reed nota bene al helemaal links op mijn baan en had m'n knipper al aanstaan. Ik schrok me helemaal het lazarus en kon nog net op tijd weer achter die trekker duiken (moest ook nog flink in de ankers natuurlijk). }:|
Gewoon doorduwen dan.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  FOK!fotograaf zaterdag 4 april 2015 @ 22:34:01 #37
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151373117
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 22:20 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Gewoon doorduwen dan.
Dan ben jij nog fout ook. Die ander zit al op de andere rijstrook, jij nog niet, jij voert op dat moment een bijzondere manoeuvre uit (veranderen van rijstrook). Hoe asociaal ook, jij bent fout en zal ook de schuld krijgen in de verzekeringskwestie.
The summer is magic!

zaterdag 4 april 2015 @ 22:56:36 #38
376125 CapnIzzy
pi_151374035
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 22:34 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dan ben jij nog fout ook. Die ander zit al op de andere rijstrook, jij nog niet, jij voert op dat moment een bijzondere manoeuvre uit (veranderen van rijstrook). Hoe asociaal ook, jij bent fout en zal ook de schuld krijgen in de verzekeringskwestie.
Je laat je toch niet van de weg rijden?
  FOK!fotograaf zondag 5 april 2015 @ 00:15:35 #39
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151376391
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2015 22:56 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Je laat je toch niet van de weg rijden?
Zij is juist degene die iemand van de weg zou rijden... :X Die ander reed er immers al en als zij gewoon was blijven rijden, zou er niemand van de weg gereden worden.
The summer is magic!

zondag 5 april 2015 @ 12:42:55 #40
376125 CapnIzzy
pi_151384205
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 00:15 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Zij is juist degene die iemand van de weg zou rijden... :X Die ander reed er immers al en als zij gewoon was blijven rijden, zou er niemand van de weg gereden worden.
Dan snap ik de frustratie niet helemaal. Maar bon
  FOK!fotograaf zondag 5 april 2015 @ 13:47:32 #41
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151385932
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 12:42 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Dan snap ik de frustratie niet helemaal. Maar bon
De frustratie is dat op het moment dat zij het veilig genoeg vond om in te halen, een ander het inmiddels zat was en haar al inhaalde en zij niet voldoende aandacht aan haar spiegels en schoudercheck heeft geschonken, waardoor ze verrast werd door degene die haar al inhaalde toen zij haar inhaalactie wilde inzetten.
The summer is magic!

pi_151386367
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 13:47 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

De frustratie is dat op het moment dat zij het veilig genoeg vond om in te halen, een ander het inmiddels zat was en haar al inhaalde en zij niet voldoende aandacht aan haar spiegels en schoudercheck heeft geschonken, waardoor ze verrast werd door degene die haar al inhaalde toen zij haar inhaalactie wilde inzetten.
Volgens mij was het punt eerder dat zij verrast werd door iemand die overduidelijk de verkeersregels overtrad en daardoor hinder opleverde.
Professioneel gifmenger.
pi_151386416
quote:
7s.gif Op donderdag 2 april 2015 17:17 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Rij eens maar op de A1 vanaf Hoevelaken naar Apeldoorn. Daar is het altijd bingo
Jaaaren terug (Het fenomeen spitsstrook bestond nog niet zo lang) eens op een zondagavond, uurtje of zeven, daar gereden. Stapvoets op de twee rijbanen en daarnaast een bijna lege spitsstrook. Ik dus met een vaartje van 80 rechts de hele file voorbij gereden tot aan Barneveld.
Onderweg wel twee of drie keer door een vrachtwagenchauffeur bijna de berm ingeduwd omdat die het schijnbaar niet leuk vonden om rechts ingehaald te worden en dus maar voor eigen rechtertje gingen spelen... :(
pi_151386495
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 15:26 schreef Fer het volgende:
Vorige week Zondag nog geweest, de rechterbaan was echt compleet leeg...
  FOK!fotograaf zondag 5 april 2015 @ 14:17:51 #45
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151386782
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 14:05 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Volgens mij was het punt eerder dat zij verrast werd door iemand die overduidelijk de verkeersregels overtrad en daardoor hinder opleverde.
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik bij trekkers ook niet altijd wacht totdat ik voorbij een verdrijvingsvlak ben of totdat een doorgetrokken streep ophoudt. Ik ben een mens en ik heb rijervaring, ik kan zelf wel voldoende inschatten wanneer ik wel veilig en wanneer ik niet veilig voorbij kan.
Ik ben er niet bijgeweest, kan niet over die ene situatie oordelen, maar de ervaring leert dat heel veel mensen twijfelen en het "eng" lijken te vinden. En dan ben ik inderdaad iemand die op gegeven moment van 3 of 4 auto's erachter inhaalt als er keer op keer geen gebruik wordt gemaakt van de ruimte.
The summer is magic!

zondag 5 april 2015 @ 14:24:30 #46
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_151386997
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 14:07 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Jaaaren terug (Het fenomeen spitsstrook bestond nog niet zo lang) eens op een zondagavond, uurtje of zeven, daar gereden. Stapvoets op de twee rijbanen en daarnaast een bijna lege spitsstrook. Ik dus met een vaartje van 80 rechts de hele file voorbij gereden tot aan Barneveld.
Onderweg wel twee of drie keer door een vrachtwagenchauffeur bijna de berm ingeduwd omdat die het schijnbaar niet leuk vonden om rechts ingehaald te worden en dus maar voor eigen rechtertje gingen spelen... :(
:D
Het begint wel steeds meer ingeburgerd te raken zo'n spitsstrook gelukkig

En dat laatste maak ik mezelf afentoe ook schuldig aan :@ , ik heb zo'n intense grafhekel aan mensen die over een afgesloten strook doorrijden :X . Vooral bij ongelukken enzo. Alsof hun tijd waardevoller is dan de jouwe :')
pi_151392429
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:30 schreef Gwywen het volgende:
Dat soort mensen leven bij de gratie van andere bestuurders die spiegelen. Laatst ook zo'n stuk ongeduld in een Audi achter me op de A1. Ik heb gespiegeld, zet mijn knipper netjes aan, zet de manoeuvre in en kijk -aangezien de Audi al een kilometer of wat nog net niet in mijn kofferbak zat- voor de zekerheid nóg eens in mijn spiegel en ik zie hem gewoon zonder iets aan te geven een zwiep maken naar links vlak achter mijn bumper langs en plankgas geven.

En ja, dat past dus niet als ik al half op die rijstrook zit. Gelukkig kon ik snel bijgassen en hem voorblijven, want mooi niet dat meneer even inhield. De hele inhaalmanoeuvre lang zat hij op een meter van mijn bumper en ik kreeg nog mooi een dikke vinger toen ik naar rechts ging en hij erlangs ging.

Goeiemorgen c_/
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  zondag 5 april 2015 @ 17:43:19 #48
356808 reeybehn
pi_151393200
quote:

[..]

nee Maarja. Iemand die van rechts naar links komt zonder dat er überhaupt iemand in de komende km voor m rijd verwacht je ook niet ;)
  FOK!fotograaf zondag 5 april 2015 @ 21:17:16 #49
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151400294
quote:

[..]

Cruisecontrol op 145... Das 140 echte km's. Waar je 130 mag? Dat is, in je spiegels, een verwaarloosbaar verschil.
The summer is magic!

maandag 6 april 2015 @ 13:42:11 #50
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151415873
Mensen die op de middelste baan blijven hangen op een 3-baans weg terwijl rechts vrij is. Al dan niet met spitsstrook.

Rijbewijs afpakken en nooit meer laten rijden }:| :r
  maandag 6 april 2015 @ 13:48:15 #51
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151416031
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2015 14:24 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

:D
Het begint wel steeds meer ingeburgerd te raken zo'n spitsstrook gelukkig

En dat laatste maak ik mezelf afentoe ook schuldig aan :@ , ik heb zo'n intense grafhekel aan mensen die over een afgesloten strook doorrijden :X . Vooral bij ongelukken enzo. Alsof hun tijd waardevoller is dan de jouwe :')
De spitsstrook is geen afgesloten strook toch. Mensen moeten eens leren rijden. A2 Maastricht - Eindhoven is ook iedere dag feest. Een bijna lege spitsstrook waar ik gretig gebruik van maak. Probeer de ergernis te onderdrukken dat mensen de spitsstrook 'niet snappen :') ' en ga er gewoon rustig rechts voorbij als het veilig is en er geen politie in zicht is uiteraard. Want dan zul je zien dat je nog de lul bent ook :')
pi_151416033
Verwachten dat je iedere vrije meter op de rechter baan pakt.
.
  maandag 6 april 2015 @ 13:54:02 #53
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151416172
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 13:48 schreef Fer het volgende:
Verwachten dat je iedere vrije meter op de rechter baan pakt.
Hoe bedoel je dit? Dat stuk is 20km lang he :X
pi_151416618
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 13:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit? Dat stuk is 20km lang he :X
Oh meer algemeen. Ik kom daar nooit.

Tuurlijk moet je rechts houden. Maar heel soms kunnen mensen het overdrijven. Als je 5 stroken hebt en rechts rijden wat vrachtwagens, pak ik echt niet iedere meter rechterstrook die er is.

Hebben we slechts twee stroken, dan ga ik zoveel mogelijk naar rechts.
.
  maandag 6 april 2015 @ 14:24:14 #55
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151416911
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 14:12 schreef Fer het volgende:

[..]

Oh meer algemeen. Ik kom daar nooit.

Tuurlijk moet je rechts houden. Maar heel soms kunnen mensen het overdrijven. Als je 5 stroken hebt en rechts rijden wat vrachtwagens, pak ik echt niet iedere meter rechterstrook die er is.

Hebben we slechts twee stroken, dan ga ik zoveel mogelijk naar rechts.
Over die situaties heb ik het uiteraard niet, dat is begrijpelijk.
pi_151425623
Middenplakkers zijn minder erg, dan die klapjosti's die dus steeds netjes naar rechts gaan, bij ieder klein gat en dan niemand op de baan links van hun laat inhalen en weer snel accelereert zodat ze er nog net voor komen.

BLIJF DAN OP JE BAAN
  FOK!fotograaf maandag 6 april 2015 @ 20:28:53 #57
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151429032
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 18:57 schreef Pap89 het volgende:
Middenplakkers zijn minder erg, dan die klapjosti's die dus steeds netjes naar rechts gaan, bij ieder klein gat en dan niemand op de baan links van hun laat inhalen en weer snel accelereert zodat ze er nog net voor komen.

BLIJF DAN OP JE BAAN
1. We blijven op onze baan. Anders wordt het een grote bende. En ik kan niet over de vangrail heen.
2. Ben ik het niet mee eens. Ik ga ook vaak naar rechts omdat er een langs lijkt te willen, maar als ze dat doen met 1 km/h verschil, ga ik inderdaad even op het gas om er weer voor te komen.

Wat was het vanochtend heerlijk rustig op de weg. :) Ruim 10 minuten van de reistijd afgereden zonder te hard te rijden...
The summer is magic!

pi_151430532
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 20:28 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

1. We blijven op onze baan. Anders wordt het een grote bende. En ik kan niet over de vangrail heen.
2. Ben ik het niet mee eens. Ik ga ook vaak naar rechts omdat er een langs lijkt te willen, maar als ze dat doen met 1 km/h verschil, ga ik inderdaad even op het gas om er weer voor te komen.

Wat was het vanochtend heerlijk rustig op de weg. :) Ruim 10 minuten van de reistijd afgereden zonder te hard te rijden...
Dat dus. Mensen die een "inhaalmanoeuvre" met een minimaal snelheidsverschil uit lijken te gaan willen voeren (want van de cc afgaan is blijkbaar teveel gedoe o.i.d. :? ), daarvoor geef ik ook altijd even extra gas. Niet omdat ik niet wil dat ze me niet inhalen, maar omdat ik aan zie komen dat ze me anders klemrijden achter de volgende vrachtwagen. Het is dat of moeten remmen verderop.

Het raarste vind ik dat je ze anders soms kilometers lang naast je hebt, dat je gewoon naar ze kunt zwaaien en dat er dan geen lampje gaat branden bij ze van "Hee, ik ben best raar bezig, laat ik er eens voorbijgaan en deze strook niet langer blokkeren voor mensen waarbij beide hersenhelften reeds ontwaakt zijn."
  maandag 6 april 2015 @ 22:19:49 #59
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_151434200
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 18:57 schreef Pap89 het volgende:

BLIJF DAN OP JE BAAN GEEF DAN GAS BIJ ALS JE ZO GRAAG IN WIL HALEN
Fixed that for you. Ik ga echt te vaak naar rechts met het idee "okee, kom maar dan als je zo'n haast hebt" en vervolgens halen ze je in met 1 km/h verschil. Ja dag, dan geef ik gewoon gas bij, voeg er weer voor en laat hem terugzakken naar de CC snelheid die ik al reed.
  maandag 6 april 2015 @ 22:26:06 #60
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_151434468
Net op een klein stukje A2 met weinig verkeer 2 mensen die eerst een tijd met de zelfde snelheid achter me rijden (130 op CC waar 120 toegestaan) en bij het naderen van een langzamere vroeg naar links gaan om naast me te blijven hangen, zodat ik van de CC af moet :{
Alsof ze het erom doen..
  dinsdag 7 april 2015 @ 10:18:11 #61
85962 ioko
I Appear Missing
pi_151442574
Het paasweekend was weer een feest van ongeoefende bestuurders. Op de A1 bij Hilversum van mijn sokken gereden door een bestuurder die invoegde (ik reed op de middelste baan) en daarna met 20 a 30 kilometer snelheidsverschil mij van de weg drukte omdat hij naar de middelste baan kwam.

Meneer (van 70) had niet gezien dat de spitstrook open was en dat hij door zijn actie allemaal auto's links en rechts om hem heen moesten.

Op de terugweg was de spitsstrook dicht en bleef er iemand minsten 3 kilometer lang rode kruizen negeren.

Dus nee, ik denk niet dat deze mensen veel op de weg zitten.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_151443609
Meer grappig dan irritant, maar de mensen users kennen ze vast wel. Verkeerslichten voor een kruispunt met twee stroken voor rechtdoor en na het kruispunt houdt één van die stroken op. (bord L04-C-A of L04-A-D, verdrijvingsvlak, rijbaanversmalling, etcetera)

Is het dan echt de bedoeling om dan te gaan racen of zo? Win je iets als je na het kruispunt als eerste in kunt voegen? Ik bedoel, ik vraag het maar, want ik snap er de ballen van...
pi_151443741
quote:
18s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:09 schreef Ridocar het volgende:
Meer grappig dan irritant, maar de mensen users kennen ze vast wel. Verkeerslichten voor een kruispunt met twee stroken voor rechtdoor en na het kruispunt houdt één van die stroken op. (bord L04-C-A of L04-A-D, verdrijvingsvlak, rijbaanversmalling, etcetera)

Is het dan echt de bedoeling om dan te gaan racen of zo? Win je iets als je na het kruispunt als eerste in kunt voegen? Ik bedoel, ik vraag het maar, want ik snap er de ballen van...
Hoe verder je over het verdrijvingsvlak langs de rest scheurt, hoe groter je piemel wordt *O*
Tap tap tap
  dinsdag 7 april 2015 @ 11:52:39 #64
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_151444534
quote:

Als een vrachtwagen voor me als eerste stil staat en ik kan links staan om er zodoende voorbij te gaan. Dan doe ik dat wel.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:03:18 #65
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_151444778
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 13:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]

De spitsstrook is geen afgesloten strook toch. Mensen moeten eens leren rijden. A2 Maastricht - Eindhoven is ook iedere dag feest. Een bijna lege spitsstrook waar ik gretig gebruik van maak. Probeer de ergernis te onderdrukken dat mensen de spitsstrook 'niet snappen :') ' en ga er gewoon rustig rechts voorbij als het veilig is en er geen politie in zicht is uiteraard. Want dan zul je zien dat je nog de lul bent ook :')
Ik bedoel dan ook de afgesloten rijstroken als er bijvoorbeeld een ongeluk gebeurd is...
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:32:06 #66
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151447108
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hoe verder je over het verdrijvingsvlak langs de rest scheurt, hoe groter je piemel wordt *O*
Geslacht: Vrouw :{
pi_151447317
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Geslacht: Vrouw :{
Ik doe het zelf niet he, maar zag gisteren ook weer iemand het hele verdrijvingsvlak meenemen om op het allerlaatste moment 'in te voegen'.
Tap tap tap
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:43:46 #68
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151447432
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:40 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik doe het zelf niet he, maar zag gisteren ook weer iemand het hele verdrijvingsvlak meenemen om op het allerlaatste moment 'in te voegen'.
Jij gaat er al vanuit dat het een man moet zijn dus begrijp ik. En dat terwijl vrouwen het grootste drama in het verkeer zijn.
pi_151447558
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Jij gaat er al vanuit dat het een man moet zijn dus begrijp ik. En dat terwijl vrouwen het grootste drama in het verkeer zijn.
Die discussie staat hier buiten :) Maar mijn nederige excuses, het was inderdaad vast een vrouw. Hijzijhet was hoe dan ook lekker asociaal bezig.
Tap tap tap
  FOK!fotograaf dinsdag 7 april 2015 @ 13:55:19 #70
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151447775
quote:

Ik rijd in dit soort situaties graag voorop. Maar dat is ook omdat ik meestal weg rijd van alles dat achter me zit. We hebben hier rondom Alkmaar veel van die wegen de polders in die met 2 rijstroken beginnen en vrij snel naar 1 gaan. Zeker in dit seizoen (toeristen) rijd ik graag voorop, omdat ik wel gewoon 85-95 op mijn teller rijd en liever niet van bijv. Alkmaar tot Middenmeer (A7) 50 tot 60 achter een toerist doe. En ik neem expres die als voorbeeld, omdat daar nog een Autoweg 100 stuk in zit. Fijn hoor, als je daar niet boven de 60 uit komt. }:| }:| "Oeh, een mooie molen. Laten we 40 gaan rijden om hem beter te kunnen zien."
The summer is magic!

pi_151447777
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja maar ja maar...je kunt aan de hand van het soort wangedrag 9 van de 10 keer* wel het geslacht voorspellen :Y

Bumperkleven, remtestjes, afsnijden door te laat in te voegen, alles wat te maken heeft met te snel rijden: mannen.

Hersenloos links blijven plakken, met 75 op de snelweg appen, dingen heel laat door hebben, parkeer-accidentjes: vrouwen

*Ingebouwde disclaimer
pi_151447859
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:55 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik rijd in dit soort situaties graag voorop. Maar dat is ook omdat ik meestal weg rijd van alles dat achter me zit. We hebben hier rondom Alkmaar veel van die wegen de polders in die met 2 rijstroken beginnen en vrij snel naar 1 gaan. Zeker in dit seizoen (toeristen) rijd ik graag voorop, omdat ik wel gewoon 85-95 op mijn teller rijd en liever niet van bijv. Alkmaar tot Middenmeer (A7) 50 tot 60 achter een toerist doe. En ik neem expres die als voorbeeld, omdat daar nog een Autoweg 100 stuk in zit. Fijn hoor, als je daar niet boven de 60 uit komt. }:| }:| "Oeh, een mooie molen. Laten we 40 gaan rijden om hem beter te kunnen zien."
Wat ook apart is, mensen die bij het stoplicht dan links gaan staan (ik rij in een mutsenbakje, dus mensen gaan ervan uit dat ik langzamer optrek en zal vast ook wel zo zijn) en dan traag optrekken. Mag ik er dan langs? Ik kar dan gewoon door, maar volgens mij valt dat dan onder rechts inhalen. Maar ik snap dat niet, gaan ze links staan en dan trekken ze op als een slak. Ga dan gewoon achter me staan.
Tap tap tap
  FOK!fotograaf dinsdag 7 april 2015 @ 14:03:50 #73
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151448004
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:55 schreef Jihawti het volgende:
Hersenloos links blijven plakken, met 75 op de snelweg appen
Gister op de A10 Noord, 101 op de CC, ingehaald door een Alto (90ies versie), slingert nogal. Kijk naar binnen, zie een telefoon in formaatje stuur in de rechterhand. En een vrouwtje die met haar kin op het stuur kon leunen, zo dicht zat ze erop. Zodra ze voorbij is gaat de gang er nog meer uit en kom ik weer inlopen. Zit ik er weer naast, gas er weer op. :'(

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Wat ook apart is, mensen die bij het stoplicht dan links gaan staan (ik rij in een mutsenbakje, dus mensen gaan ervan uit dat ik langzamer optrek en zal vast ook wel zo zijn) en dan traag optrekken. Mag ik er dan langs? Ik kar dan gewoon door, maar volgens mij valt dat dan onder rechts inhalen. Maar ik snap dat niet, gaan ze links staan en dan trekken ze op als een slak. Ga dan gewoon achter me staan.
Volgens mij valt dat niet onder rechts inhalen. Doe het ook wel eens als er eentje voor me zit die links blijft plakken, zet ik hem rechts voor het stoplicht en trek ik even door. Maakt me niet uit of ik een koektrommel of een knappe bak bij me heb. Trok en trek met een koektrommel inderdaad ook vaak zat knappe bakken eruit.
The summer is magic!

FOK!fotograaf dinsdag 7 april 2015 @ 14:08:17 #74
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151448154
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:55 schreef Jihawti het volgende:
Bumperkleven, remtestjes, afsnijden door te laat in te voegen, alles wat te maken heeft met te snel rijden: mannen.
Oja, voor mijn persoontje: Doe ik niet, doe ik niet, doe ik niet, doe ik wel als o.a. rechts inhalen en sneller rijden dan de limiet daaronder vallen.
The summer is magic!

dinsdag 7 april 2015 @ 14:36:12 #75
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151448929
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die discussie staat hier buiten :) Maar mijn nederige excuses, het was inderdaad vast een vrouw. Hijzijhet was hoe dan ook lekker asociaal bezig.
Het is sowieso asociaal ja. Of de persoon nu wel of geen penis heeft.
pi_151449799
Omdat er wat vragen zijn: de situatie.
Ik sta rechts voor het verkeerslicht, verderop moet links invoegen aangezien de rechter rijstrook als enige overblijft. Groen. Ik trek normaal op (ja, echt normaal. Meestal ga ik op de ouwelullentoer, maar deze keer gewoon vlot, niet aso.) Word ik ingehaald door drie koekblikjes (type Arosa/Lupo) en een (volgens mij) Jaguar. En alles paste net niet, want verdrijvingsvlak. En dan heb ik nog ingehouden toen ik zag wat er ging gebeuren. Als ik gewoon door was gereden hadden we op z'n minst een verkeersconflict gehad.

En ja, het waren allemaal meneren.
pi_151450050
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:11 schreef Ridocar het volgende:
Omdat er wat vragen zijn: de situatie.
Ik sta rechts voor het verkeerslicht, verderop moet links invoegen aangezien de rechter rijstrook als enige overblijft. Groen. Ik trek normaal op (ja, echt normaal. Meestal ga ik op de ouwelullentoer, maar deze keer gewoon vlot, niet aso.) Word ik ingehaald door drie koekblikjes (type Arosa/Lupo) en een (volgens mij) Jaguar. En alles paste net niet, want verdrijvingsvlak. En dan heb ik nog ingehouden toen ik zag wat er ging gebeuren. Als ik gewoon door was gereden hadden we op z'n minst een verkeersconflict gehad.

En ja, het waren allemaal meneren.
Was dit tussen Hilversum en Bussum, want zo ja dan was ik in die Jaguar :D

Ik heb daar zo'n tyfushekel aan he, van die figuren die links gaan staan en dan vervolgens schijtlangzaam wegrijden.

Poosje geleden had ik precies zoiets als wat jij beschrijft en heb ik het hele rijtje amoebes even via het verdrijvingsvlak ingehaald inderdaad :@
pi_151452291
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:20 schreef Ciora het volgende:

[..]

...

Ik heb daar zo'n tyfushekel aan he, van die figuren die links gaan staan en dan vervolgens schijtlangzaam wegrijden.

...
Vaak komen deze links te staan omdat ze de hele route al hersenloos op de linker-rijstrook plakten (met 20km onder de vmax). Inderdaad zie je dan vaak mensen erachter gaan staan omdat ze snel willen optrekken om verderop vooraan in te voegen. Gaat het licht op groen, rijdt rechts vlot/normaal weg en links dus op het tempo van opa...
pi_151452687
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:30 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Vaak komen deze links te staan omdat ze de hele route al hersenloos op de linker-rijstrook plakten (met 20km onder de vmax). Inderdaad zie je dan vaak mensen erachter gaan staan omdat ze snel willen optrekken om verderop vooraan in te voegen. Gaat het licht op groen, rijdt rechts vlot/normaal weg en links dus op het tempo van opa...
Dat laatste klopt wel, maar het gaat hier niet eens om een heel lang stuk weg met twee stroken, het is maar 600 meter, dus hoe die figuren het altijd weer voor elkaar krijgen om links uit te komen.

Het idee zal wel zijn: rechts staan er al drie, ik ga lekker links staan, dan bespaar ik ruimte :'(
pi_151452707
Waarom kunnen mensen niet even opschuiven naar links om je ruimte te geven zodat je makkelijk kunt invoegen... Hiero: https://goo.gl/maps/OTQEI.

Rijden er twee achter elkaar met 80 precies, afremmen is geen optie, dus moet je bijgassen... Terwijl ze allebei even naar links kunnen (strook was helemaal leeg).
  FOK!fotograaf dinsdag 7 april 2015 @ 16:44:59 #81
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151452780
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:42 schreef zarGon het volgende:
Waarom kunnen mensen niet even opschuiven naar links om je ruimte te geven zodat je makkelijk kunt invoegen... Hiero: https://goo.gl/maps/OTQEI.

Rijden er twee achter elkaar met 80 precies, afremmen is geen optie, dus moet je bijgassen... Terwijl ze allebei even naar links kunnen (strook was helemaal leeg).
Omdat ze dan onnodig links rijden.
The summer is magic!

pi_151452837
Waarom was afremmen geen optie dan?
pi_151452861
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:41 schreef Ciora het volgende:

[..]

Dat laatste klopt wel, maar het gaat hier niet eens om een heel lang stuk weg met twee stroken, het is maar 600 meter, dus hoe die figuren het altijd weer voor elkaar krijgen om links uit te komen.

Het idee zal wel zijn: rechts staan er al drie, ik ga lekker links staan, dan bespaar ik ruimte :'(
Ik ga alleen links staan als er of al tien auto's rechts staan en links nog niks, of als er bouwverkeer of een tractor of een ander langzaam gevaarte rechts staat.

Laatst ook weer, ik stond rechts, paar auto's voor me, bus achter me, niks aan de hand. Komen er van links allemaal auto's die moeten ritsen, prima, ik gas iets terughouden zodat er een dopje voor me kan. Maar goed, was dopje achter me niet zo blij mee, die moest tussen mij en de bus in. Bus had volgens mij geen ruimte ingehouden en ik kon ook niet gassen vanwege het dopje voor me, bus toeteren.
Ik me schuldig voelen omdat ik dopje voor me ruimte had gegeven ;(
Tap tap tap
pi_151453043
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:47 schreef CherryLips het volgende:
Ik ga alleen links staan als er of al tien auto's rechts staan en links nog niks, of als er bouwverkeer of een tractor of een ander langzaam gevaarte rechts staat.
:*

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:47 schreef CherryLips het volgende:
Ik me schuldig voelen omdat ik dopje voor me ruimte had gegeven
Om en om is een beetje de (ongeschreven) regel toch, dus had je niks fout gedaan.
pi_151453245
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:46 schreef Ciora het volgende:
Waarom was afremmen geen optie dan?
Auto achter mij. En verder zorgt het ook niet voor vlot verkeer. Ik moet op twee auto's wachten...

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Omdat ze dan onnodig links rijden.
Onnodig? Er wordt ruimte voor mij gemaakt, dus ik kom dan aan zijn rechterkant (en rijdt hij dus niet onnodig links).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2015 17:00:01 ]
pi_151453338
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:59 schreef zarGon het volgende:
Auto achter mij. En verder zorgt het ook niet voor vlot verkeer. Ik moet op twee auto's wachten...
Achso.

Tsja, ik vind dat ook altijd een beetje jammer, van die 'invoegend verkeer heeft geen voorrang dus ik blijf rustig rijden en star voor me uitkijken'-figuren.

Als er verder niemand rijdt kan er best invoeghulp verstrekt worden.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 april 2015 @ 17:07:12 #87
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151453492
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:59 schreef zarGon het volgende:
Onnodig? Er wordt ruimte voor mij gemaakt, dus ik kom dan aan zijn rechterkant (en rijdt hij dus niet onnodig links).
Nee, want op het moment dat hij naar links gaat, is dat voor niets omdat hij geen rekening MAG houden met jou. Jij bent degene de zich moet aanpassen. Je hebt niet ver genoeg vooruit gekeken, dan had je namelijk gezien dat je er niet voor zou komen, dus had je achter die ene auto gegaan. En als je toch harder wilt rijden, dan maakt het voor die 2 seconde dat je in zo'n gat zit toch ook niet uit?

En daarnaast, volgende keer komt er iemand met hogere snelheid aan en kan diegene dus vol in de remmen. Dat maak ik regelmatig mee, komt er zo'n klapjosti met 80-90 naar links terwijl ik er 130 op heb staan. Zondag ook, ik zit op de invoegstrook en op het moment dat ik aan het begin ben en even hard rijd als de auto op de hoofdrijbaan, gaat deze naar links en zorgt voor een remactie van de auto die op links zat. En waarom? Ik had nog een flink stuk invoegstrook en was nog aan het optrekken en had allang gezien dat er voor die auto een flink gat zat.
The summer is magic!

pi_151453551
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 22:19 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Fixed that for you. Ik ga echt te vaak naar rechts met het idee "okee, kom maar dan als je zo'n haast hebt" en vervolgens halen ze je in met 1 km/h verschil. Ja dag, dan geef ik gewoon gas bij, voeg er weer voor en laat hem terugzakken naar de CC snelheid die ik al reed.
Daar gaat het dus niet om, als het druk is, is de middenbaan niet perse een "inhaal racebaan"
Dan ieder gat dichten, als een super autist terwijl er niemand zit te bumperkleven of aanstalten maakt om te gaan inhalen, slaat gewoon nergens op.
  dinsdag 7 april 2015 @ 17:10:31 #89
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_151453587
Niet mensen die langzaam rijden. Maar mensen die niet doorrijden. Stilvallen in bochten en op rotondes :r
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  FOK!fotograaf dinsdag 7 april 2015 @ 17:10:32 #90
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151453588
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:09 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Daar gaat het dus niet om, als het druk is, is de middenbaan niet perse een "inhaal racebaan"
Dan ieder gat dichten, als een super autist terwijl er niemand zit te bumperkleven of aanstalten maakt om te gaan inhalen, slaat gewoon nergens op.
Gewoon op het midden blijven plakken terwijl je naar rechts kan slaat op nog minder en is bovendien nog fout ook.
The summer is magic!

pi_151453659
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:10 schreef Pandaplint het volgende:
Niet mensen die langzaam rijden. Maar mensen die niet doorrijden. Stilvallen in bochten en op rotondes :r
Helemaal afremmen en stil gaan staan voor een rotonde terwijl je al tijden kon zien dat er helemaal niemand aan kwam :'(
pi_151453778
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, want op het moment dat hij naar links gaat, is dat voor niets omdat hij geen rekening MAG houden met jou. Jij bent degene de zich moet aanpassen. Je hebt niet ver genoeg vooruit gekeken, dan had je namelijk gezien dat je er niet voor zou komen, dus had je achter die ene auto gegaan.
lolque? Jij houdt nooit rekening met bestuurders die willen invoegen?!

quote:
En als je toch harder wilt rijden, dan maakt het voor die 2 seconde dat je in zo'n gat zit toch ook niet uit?
Hoe kom je erbij dat ik harder wil rijden? Dat wil ik juist niet.

quote:
En daarnaast, volgende keer komt er iemand met hogere snelheid aan en kan diegene dus vol in de remmen.
Linkerrijstrook was leeg, er kwam niemand aan. Er is een reden waarom ik dat expliciet heb aangegeven.

quote:
Dat maak ik regelmatig mee, komt er zo'n klapjosti met 80-90 naar links terwijl ik er 130 op heb staan.
Dit gaat niet om een situatie op de autosnelweg. Snelheidsverschillen van 50 km/u komen niet voor; het is een 80 km-weg.

Op een autosnelweg is de invoegstrook doorgaans veel langer, kun je snelheid maken en dus gemakkelijker invoegen.

quote:
Zondag ook, ik zit op de invoegstrook en op het moment dat ik aan het begin ben en even hard rijd als de auto op de hoofdrijbaan, gaat deze naar links en zorgt voor een remactie van de auto die op links zat. En waarom? Ik had nog een flink stuk invoegstrook en was nog aan het optrekken en had allang gezien dat er voor die auto een flink gat zat.
Totaal niet aan de orde hier, ik snap ook niet waarom je ermee komt. Nogmaals: de linkerrijstrook was helemaal leeg.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 april 2015 @ 17:28:51 #93
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151454110
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:16 schreef zarGon het volgende:
lolque? Jij houdt nooit rekening met bestuurders die willen invoegen?!
In principe niet nee. Ik rijd op de cruise control en als ik rechts rijd, is het dusdanig rustig dat er ruimte zat is om in te voegen (honderden meters voor en achter mij) en als iemand dan zo'n domme knol is om naast mij uit te komen, zoekt ie het maar uit. Natuurlijk, zondagochtend op de A8 bij de korte invoegstrook iemand die daar aan het einde komt zonder vluchtstrook, schuif ik wel even naar links, maar verder? Als jij een invoegstrook hebt van kilometers, bijv. Rottepolderplein, dan zoek je het maar lekker uit. Ik ga je niet hinderen, maar ik ga ook geen rijstrook opschuiven of rare dingen doen omdat jij niet vooruit kan denken.

quote:
Totaal niet aan de orde hier, ik snap ook niet waarom je ermee komt. Nogmaals: de linkerrijstrook was helemaal leeg.
Omdat het 9 van de 10 keer niet zo is en een ander, die in beginsel geen probleem heeft, opgezadeld wordt met het probleem van niet kunnen invoegen/niet vooruit kijken van de invoeger.

quote:
Hoe kom je erbij dat ik harder wil rijden? Dat wil ik juist niet.
Dus je kijkt niet in je spiegels en vooruit en nu heb je een probleem en dan verwacht je dat een ander dat oplost. Als je rustiger had opgetrokken, had je dus prima achter die 2 auto's kunnen invoegen en evengoed gewoon 80 gereden.
quote:
Linkerrijstrook was leeg, er kwam niemand aan. Er is een reden waarom ik dat expliciet heb aangegeven.
Ja, omdat je wilt dat een ander jouw probleem en onkunde op gaat lossen. Nogmaals, kijk vooruit, kijk met je spiegels achteruit en denk wat er gaat gebeuren. Van je gas af is altijd een optie, zeker als het toch zo rustig is als jij schetst.
quote:
Dit gaat niet om een situatie op de autosnelweg. Snelheidsverschillen van 50 km/u komen niet voor; het is een 80 km-weg.

Op een autosnelweg is de invoegstrook doorgaans veel langer, kun je snelheid maken en dus gemakkelijker invoegen.
Dat doet er niets aan af dat je niet vooruit gekeken en gedacht heb. En juist op de autosnelweg is het gevaarlijk, terwijl je daar langere invoegstroken hebt. Op de provinciale weg is het dus mooi oefenen.
The summer is magic!

pi_151454374
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:28 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

In principe niet nee. Ik rijd op de cruise control en als ik rechts rijd, is het dusdanig rustig dat er ruimte zat is om in te voegen
Man man man...

quote:
Omdat het 9 van de 10 keer niet zo is en een ander, die in beginsel geen probleem heeft, opgezadeld wordt met het probleem van niet kunnen invoegen/niet vooruit kijken van de invoeger.
Mooi, we zijn het eens dat je constant allerlei zaken erbij haalt die niet aan de orde zijn in de situatie waar ik het over heb...

quote:
Dus je kijkt niet in je spiegels en vooruit en nu heb je een probleem en dan verwacht je dat een ander dat oplost. Als je rustiger had opgetrokken, had je dus prima achter die 2 auto's kunnen invoegen en evengoed gewoon 80 gereden.
:D.

Mooie aannames.

quote:
Ja, omdat je wilt dat een ander jouw probleem en onkunde op gaat lossen. Nogmaals, kijk vooruit, kijk met je spiegels achteruit en denk wat er gaat gebeuren. Van je gas af is altijd een optie, zeker als het toch zo rustig is als jij schetst.
Je weet helemaal niets over het rijgedrag van de auto achter mij en trekt allerlei conclusies.

quote:
Dat doet er niets aan af dat je niet vooruit gekeken en gedacht heb. En juist op de autosnelweg is het gevaarlijk, terwijl je daar langere invoegstroken hebt. Op de provinciale weg is het dus mooi oefenen.
Ik heb geen idee waarom je het telkens hebt over niet vooruit kunnen kijken, want ik heb zonder problemen kunnen invoegen, zonder de auto's op de rijstrook waarop ik invoeg te hinderen. Ik 'klaagde' dan ook niet over niet kunnen invoegen. Het ging om makkelijk invoegen.

Ciora snapt het punt dat ik wil maken wel; het verkeer kan veilig en vlot blijven doorstromen als men anticipeert op invoegend verkeer.

Je bent vermakelijk, dat wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2015 17:40:10 ]
  dinsdag 7 april 2015 @ 18:07:52 #95
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_151455299
De invoegstrook bij knooppunt drachten. Te kort. Zeker wanneer het druk is en je niet een al te snelle auto hebt. Daarnaast heb je te weinig overzicht om ver vooruit te kunnen kijken.
https://www.google.nl/map(...)8,288m/data=!3m1!1e3
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:17:59 #96
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_151463974
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ciora snapt het punt dat ik wil maken wel; het verkeer kan veilig en vlot blijven doorstromen als men anticipeert op invoegend verkeer.
Punt blijft dat jij een bijzondere verrichting doet, en dat jij van een ander verwacht dat hij/zij dat ook doet om het jou makkelijker te maken. Er zijn op enkele uitzonderingen na in Nederland geen invoegstroken waarbij dat echt noodzakelijk is. Als de linkerstrook leeg is kan het prima, maar ik doe het ook niet meer. Noem me een schoolmeester, maar mensen leren maar gewoon invoegen.

Ik vind het onder dezelfde noemer vallen als remmen bij een oversteekplaats of kruising voor fietsers die geen voorrang hebben. Je creëert de illusie bij fietsers dat ze toch wel voorrang krijgen, net zoals dat veel invoegers de illusie hebben dat jij wel aan de kant gaat. Invoegen is een bijzondere verrichting, daarvoor hoeft niemand opzij. Ook al kan het wel. In jouw situatie is het misschien handiger, maar genoeg pepernoten die het dan ook gaan doen als de strook ernaast wel vol is. Volg gewoon lekker de verkeersregels, en laat de invoeger zelf leren inschatten. Als iedereen maar opschuift gaat nooit iemand het leren.
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:28:40 #97
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_151464473
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:17 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Punt blijft dat jij een bijzondere verrichting doet, en dat jij van een ander verwacht dat hij/zij dat ook doet om het jou makkelijker te maken. Er zijn op enkele uitzonderingen na in Nederland geen invoegstroken waarbij dat echt noodzakelijk is. Als de linkerstrook leeg is kan het prima, maar ik doe het ook niet meer. Noem me een schoolmeester, maar mensen leren maar gewoon invoegen.

Ik vind het onder dezelfde noemer vallen als remmen bij een oversteekplaats of kruising voor fietsers die geen voorrang hebben. Je creëert de illusie bij fietsers dat ze toch wel voorrang krijgen, net zoals dat veel invoegers de illusie hebben dat jij wel aan de kant gaat. Invoegen is een bijzondere verrichting, daarvoor hoeft niemand opzij. Ook al kan het wel. In jouw situatie is het misschien handiger, maar genoeg pepernoten die het dan ook gaan doen als de strook ernaast wel vol is. Volg gewoon lekker de verkeersregels, en laat de invoeger zelf leren inschatten. Als iedereen maar opschuift gaat nooit iemand het leren.
Hier wel mee eens, iemand die voor je opschuift naar links verleent een gunst, hij handelt niet uit een gewoonte. Neemt niet weg dat, als links vrij is, ik vaak ook opschuif, puur omdat ik geen zin heb in ge-eikel met iemand die niet kan invoegen. Net op 3/4 van je motorkap blijven hangen, waardoor jij zou moeten remmen, want naar links gaan ze toch wel.... Vaak de neiging om dan net genoeg af te zakken en vervolgens groot licht op te zetten als ze die 10cm voor me zitten. Neigen..niet doen..
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:34:14 #98
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_151464789
Ik heb de indruk dat de meeste verkeersdeelnemers denken dat invoegend of van baan wisselend verkeer altijd voorrang heeft op de snelweg. En als ze hun knipperlicht aanzetten hoeven ze ook niet meer te kijken :')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:49:32 #99
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_151465764
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:07 schreef Pandaplint het volgende:
De invoegstrook bij knooppunt drachten. Te kort. Zeker wanneer het druk is en je niet een al te snelle auto hebt. Daarnaast heb je te weinig overzicht om ver vooruit te kunnen kijken.
https://www.google.nl/map(...)8,288m/data=!3m1!1e3
Terechte klacht! Daar moet je het wel samen oplossen, anders kom je er gewoon niet tussen.
pi_151466419
Ik heb het idee dat de meeste mensen die achter het stuur van een vierwieler gaan zitten uberhaupt niet meer nadenken (of alleen nog maar aan zichzelf). Ik heb zelf ook een auto maar ik heb het idee dat mensen steeds asocialer worden. Fietsers, brommers, motoren, ze moeten het allemaal ontgelden om maar harder en harder te kunnen gaan. Voorrang verlenen is er ook niet meer bij, voetgangers bij zebrapaden moeten echt goed opletten om niet overreden te worden en invoegen is gooi-werk aan het worden.
Hier in de buurt is een mooie S bocht, speciaal gemaakt om het verkeer af te remmen. 1 rijstrook per kant met doorbroken streep in het midden. Aan beide kanten ligt een doorgetrokken streep met daarnaast, zonder berm, verhoging etc, een fietspad. Als je daar aan komt, ga maar op het fietspad rijden want anders heb je zo een frontale aanrijding omdat bijna iedereen de bocht afsnijd terwijl dat niet mag. Het is dat ik niet de juiste apparatuur heb anders zou ik daar dolgraag s'nachts een paar betonnen paaltjes in het midden willen plaatsen. Misschien dat mensen dan wel op de rijbaan blijven. Als ik daar fiets doe ik dat meestal op het voetpad. Ik ben daar al een keer aangereden toen ik aan het fietsen was en 1 keer bijna toen ik op de brommer notabene zelf af aan het snijden was door op het fietspad te rijden aan de goede kant. Een tegenligger had mij bijna frontaal aangereden omdat hij aan de andere kant met twee wielen op het fietspad reed.

The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_151467817
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik heb de indruk dat de meeste verkeersdeelnemers denken dat invoegend of van baan wisselend verkeer altijd voorrang heeft op de snelweg. En als ze hun knipperlicht aanzetten hoeven ze ook niet meer te kijken :')
Grappig, ik heb net het tegenovergestelde het gevoel bij verkeer dat van baan wisselt. Ik moet wel toegeven, laatste pagina's nauwelijks gelezen dus misschien ligt het daar aan. Maar wat ik vooral lees bij verkeer dat van baan wisselt is dat het te langzaam gaat en het bekende 'spiegelen' (in dit geval het niet spiegelen) verhaal
  FOK!fotograaf dinsdag 7 april 2015 @ 23:16:57 #102
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151470308
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:01 schreef Posergoth6667 het volgende:
Ik heb het idee dat de meeste mensen die achter het stuur van een vierwieler gaan zitten uberhaupt niet meer nadenken (of alleen nog maar aan zichzelf). Ik heb zelf ook een auto maar ik heb het idee dat mensen steeds asocialer worden. Fietsers, brommers, motoren, ze moeten het allemaal ontgelden om maar harder en harder te kunnen gaan. Voorrang verlenen is er ook niet meer bij, voetgangers bij zebrapaden moeten echt goed opletten om niet overreden te worden en invoegen is gooi-werk aan het worden.
Hier in de buurt is een mooie S bocht, speciaal gemaakt om het verkeer af te remmen. 1 rijstrook per kant met doorbroken streep in het midden. Aan beide kanten ligt een doorgetrokken streep met daarnaast, zonder berm, verhoging etc, een fietspad. Als je daar aan komt, ga maar op het fietspad rijden want anders heb je zo een frontale aanrijding omdat bijna iedereen de bocht afsnijd terwijl dat niet mag. Het is dat ik niet de juiste apparatuur heb anders zou ik daar dolgraag s'nachts een paar betonnen paaltjes in het midden willen plaatsen. Misschien dat mensen dan wel op de rijbaan blijven. Als ik daar fiets doe ik dat meestal op het voetpad. Ik ben daar al een keer aangereden toen ik aan het fietsen was en 1 keer bijna toen ik op de brommer notabene zelf af aan het snijden was door op het fietspad te rijden aan de goede kant. Een tegenligger had mij bijna frontaal aangereden omdat hij aan de andere kant met twee wielen op het fietspad reed.

[ afbeelding ]
Ik snap je ergernis, maar dit is precies het soort debilisering waar ik tegen ageer. S bochten, chicanes e.d. om verkeer af te remmen. Zorg dat het wegbeeld overeen komt met de geldende snelheid (vaak een probleem), zorg dat er goede alternatieven zijn om niet door een centrum heen te hoeven (die vooral ook sneller zijn!), maar dit soort wegen worden dan aangeduid als sluiproute en ook verneukt. Zo'n verandering als je hier op de foto ziet en beschreven hebt, heet dan nog duurzaam veilig ook, terwijl het feitelijk alleen maar onveiliger is geworden. En waarschijnlijk kan je hier niet eens meer met 50 doorheen. Net als die drempels in een 50 weg waar je stapvoets in zijn 1 overheen moet omdat je anders, met een compleet originele wagen, met de carterpan op de grond zit.

Naar mijn idee zijn dit soort aanpassingen juist altijd symptoombestrijding, in plaats van de oorzaak aan te pakken. Mooi voorbeeld daarvan zijn de betonrichels die bij stoplichten in de binnenbocht in dwarsrichting geplaatst worden, zodat er geen vrachtwagens over die binnenbocht gaan. Misschien een knappe, voor vrachtwagens wel neembare bocht plaatsen?

Mierenneukpuntje: Dit is een fietsstrook. Een fietspad ligt los. ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Grappig, ik heb net het tegenovergestelde het gevoel bij verkeer dat van baan wisselt. Ik moet wel toegeven, laatste pagina's nauwelijks gelezen dus misschien ligt het daar aan. Maar wat ik vooral lees bij verkeer dat van baan wisselt is dat het te langzaam gaat en het bekende 'spiegelen' (in dit geval het niet spiegelen) verhaal
Volgens mij verwoord je het anders, maar zeg je nu exact hetzelfde als het bericht dat je citeert.
The summer is magic!

pi_151470590
Van werk naar huis gereden (25 km, per brommer) en gewoon drie keer bijna een ongeluk zien gebeuren, veroorzaakt door een wielrenner. :|W
Wat mankeert die mensen?
Gelukkig dat iedereen goed oplette, want die mannen-in-lycra remmen echt nergens voor.
Professioneel gifmenger.
pi_151470613
quote:

[..]

Man man man...

[..]

Mooi, we zijn het eens dat je constant allerlei zaken erbij haalt die niet aan de orde zijn in de situatie waar ik het over heb...

[..]

Mooie aannames.

[..]

Je weet helemaal niets over het rijgedrag van de auto achter mij en trekt allerlei conclusies.

[..]

Ik heb geen idee waarom je het telkens hebt over niet vooruit kunnen kijken, want ik heb zonder problemen kunnen invoegen, zonder de auto's op de rijstrook waarop ik invoeg te hinderen. Ik 'klaagde' dan ook niet over niet kunnen invoegen. Het ging om makkelijk invoegen.

je draait wel de boel om. Het verkeer op de invoegstrook is in principe verantwoordelijk voor het invoegen. Maar dat wil ook zeggen dat het verkeer op de doorgaande rijbaan mee doet met dat hele invoegproces. Dat wil dus zeggen, een beetje ruimte maken. Misschien een beetje gas geven of remmen als dat gaat.

Maar naar links gaan is niet de bedoeling. Ik ga iig nooit zomaar naar links (uitgezonderd noodsituatie, als de invoegstrook echt vast dreigt te lopen). En als invoeger ervan uitgaan dat men naar links gaat is ook niet verstandig, laat staan geërgerd zijn als het ook niet gebeurt. In bijna alle gevallen heb je als invoegend verkeer zat tijd om een gat te zoeken dat groot genoeg is om je auto ertussen te zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 07-04-2015 23:50:26 ]
pi_151470621
Je kan er met 50 doorheen als je de bocht af snijd. Ik kan er met mijn miniatuur auto met 30 doorheen als ik de bocht op een normale manier pak. Het is een gevaarlijke plek die ik probeer te vermijden door om te rijden. Dit is de doorgaande weg door het dorp heen.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 april 2015 @ 23:25:06 #106
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151470622
quote:
Man man man...
Wat moet ik dan? Naar links gaan omdat een ander te beroerd is zijn ogen te gebruiken? Ja, sorry, maar dan ben ik te beroerd om op te schuiven. Hij heeft een probleem en wil dat juist mijn probleem nemen.
quote:
Want jij vindt dat je geen probleem hebt en een ander daarmee wilt opzadelen? Deze reactie toont duidelijk aan hoe blind je bent voor je eigen onkunde.
quote:
Jij ook niet, want je zit er niet in. En wat let je om van je gas af te gaan? Doe ik ook op invoegstroken bij vrachtwagens, tot de bocht /slinger rustig rijden en daarna op het gas. Gevolg? Ik voeg met minimaal 80 in en kan wel knap door naar links zonder anderen te hinderen terwijl het verkeer op de bumper van die vrachtwagen nog steeds 60 rijdt en er eigenlijk niet lekker tussen gaat komen zonder remacties te veroorzaken. En ja, dat lukt ook prima met een een koekblik. Ja, je moet alleen wel je gaspedaal wat dieper indrukken dan half en misschien eens bij een iets hoger toerental schakelen.

quote:

Mooie aannames.
Want iets minder hard gas geven en achter een auto invoegen is onmogelijk voor je...
quote:

Wat is het probleem? Makkelijk invoegen, je hebt geen besef van hoe groot je auto eigenlijk?
quote:
Als het invoegend verkeer eens zou anticiperen op het verkeer op de hoofdrijbaan, dan kan het verkeer op de hoofdrijbaan ook veilig en vlot door blijven stromen.

quote:
Liever vermakelijk dan een gevaar op de weg zonder verkeersinzicht. :W :W
The summer is magic!

FOK!fotograaf dinsdag 7 april 2015 @ 23:31:29 #107
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151470863
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:24 schreef Buurpoes het volgende:
Wat mankeert die mensen?
Dat weet niemand. Maar de politie kan ze in theorie goed aanpakken, want de regels die voor automobilisten gelden, gelden ook voor fietsers: Afstand houden (je moet de weg binnen stopafstand kunnen overzien), voorrang verlenen, niet racen op de openbare weg.

En het SWOV wil ze nog op de rijbaan hebben ook.
The summer is magic!

dinsdag 7 april 2015 @ 23:34:48 #108
311468 Van_Poppel
pi_151471000
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:31 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat weet niemand. Maar de politie kan ze in theorie goed aanpakken, want de regels die voor automobilisten gelden, gelden ook voor fietsers: Afstand houden (je moet de weg binnen stopafstand kunnen overzien), voorrang verlenen, niet racen op de openbare weg.

En het SWOV wil ze nog op de rijbaan hebben ook.
Met als verschil dat je als automobilist een roze pasje moet verdienen, terwijl iedere idioot op een fiets mag zitten.
pi_151471335
Vandaag weer over de A5 bij Sloterdijk, man het begint al op die brug bij Gent te lijken. Bij iedere overgang van een brugdeel, alsof je over een drempel gaat.

Drempels op de snelweg zeg maar. Bij 100 iedere 2 seconden.

Jaja een snelweg bouwen is een kunst tegenwoordig.
.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 april 2015 @ 23:46:31 #110
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151471401
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:34 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Met als verschil dat je als automobilist een roze pasje moet verdienen, terwijl iedere idioot op een fiets mag zitten.
Maar dat doet niets af aan het feit dat je de wet niet mag overtreden. En daarbij, jij gelooft dat die babyboomers in die te strakke pakkies geen rijbewijs hebben? Want het zijn meestal babyboomers.
The summer is magic!

pi_151471668
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:34 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Doet niets af aan de verplichting de Nederlandse wetten te kennen, ook een fietser moet als bestuurder op de hoogte zijn van de verkeersregels.
  dinsdag 7 april 2015 @ 23:55:04 #112
311468 Van_Poppel
pi_151471678
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:46 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar dat doet niets af aan het feit dat je de wet niet mag overtreden. En daarbij, jij gelooft dat die babyboomers in die te strakke pakkies geen rijbewijs hebben? Want het zijn meestal babyboomers.
Die grijze knarren in een veel te strak pak en op een te dure fiets hebben wel een rijbewijs ja...die gasten die op een kroegfiets met doodsverachting door het verkeer slalommen vaak niet. Vaak weten ze gewoon niet beter. Als op een gelijkwaardige kruispunt een jonge fietser met een smartphone in de hand van links komt, rem ik gewoon. Vaak weten ze niet eens dat je voorrang moet verlenen...accepteer het gewoon.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 april 2015 @ 23:56:56 #113
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151471741
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Doet niets af aan de verplichting de Nederlandse wetten te kennen, ook een fietser moet als bestuurder op de hoogte zijn van de verkeersregels.
Nee, je moet je aan de wet houden. Je hoeft ze niet te kennen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:55 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Die grijze knarren in een veel te strak pak en op een te dure fiets hebben wel een rijbewijs ja...die gasten die op een kroegfiets met doodsverachting door het verkeer slalommen vaak niet. Vaak weten ze gewoon niet beter. Als op een gelijkwaardige kruispunt een jonge fietser met een smartphone in de hand van links komt, rem ik gewoon. Vaak weten ze niet eens dat je voorrang moet verlenen...accepteer het gewoon.
Sowieso kan je beter remmen, aansprakelijk ben je sowieso. Schuldig niet nee, maar je moet betalen en dat voelt sowieso als straf. Tenzij je echt hard kan bewijzen dat de fietser iets debiels deed.
The summer is magic!

woensdag 8 april 2015 @ 00:04:27 #114
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_151471965
Bejaarden die in hun graf Renault Modus rijden met 50 waar je 80 mag 8)7
Op de rem gaan voor een rotonde terwijl de auto aan de andere kant nog aan het oprijden is :')
Man man man :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  woensdag 8 april 2015 @ 00:13:45 #115
311468 Van_Poppel
pi_151472179
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Vraag me af tot in hoeverre dat voor minderjarige fietsers geldt...je kunt van het 11-jarig buurjongetje niet verwachten dat hij zich aan alle Verkeersregels houdt.
  FOK!fotograaf woensdag 8 april 2015 @ 01:02:44 #116
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151472909
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 00:13 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Vraag me af tot in hoeverre dat voor minderjarige fietsers geldt...je kunt van het 11-jarig buurjongetje niet verwachten dat hij zich aan alle Verkeersregels houdt.
Daarom heb je daar ook weer beperkte aansprakelijkheid voor. Net als een kind van 6 dat over de stoep fietst, niet bekeurd wordt, maar een kind van 16 wel.
The summer is magic!

pi_151474456
Ongelooflijk wat een stugge houding mensen hier vertonen zeg. Niet iedereen rijdt even best, dat is gewoon zo, maar waarom de ander dan niet even helpen als ze een inschattingsfoutje maken? Nee, dan doen we net als Pizza_boom, jij maakt de fout en dus mag jij het oplossen en ik ga je daar geen millimeter mee helpen. Goh, wat stoer. Maar ondertussen werk je wel in de hand dat de mensen die de fout maken gekke sprongen moeten gaan maken om die fout op te lossen terwijl als je een beetje anticipeerd en een beetje behulpzaam bent het verkeer veel beter doorstroomt en het nog veel veiliger is ook.
pi_151475714
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 08:13 schreef DW457 het volgende:
Ongelooflijk wat een stugge houding mensen hier vertonen zeg. Niet iedereen rijdt even best, dat is gewoon zo, maar waarom de ander dan niet even helpen als ze een inschattingsfoutje maken? Nee, dan doen we net als Pizza_boom, jij maakt de fout en dus mag jij het oplossen en ik ga je daar geen millimeter mee helpen. Goh, wat stoer. Maar ondertussen werk je wel in de hand dat de mensen die de fout maken gekke sprongen moeten gaan maken om die fout op te lossen terwijl als je een beetje anticipeerd en een beetje behulpzaam bent het verkeer veel beter doorstroomt en het nog veel veiliger is ook.
Fijn he, van die 'verkeersweters'. Maken ook altijd van die leuke dashcamcompilaties waarin ze compleet uit hun plaat gaan als iemand met zijn linker wielen 3 cm over de belijning rijdt b.v.

Hinderlijk volk.
  woensdag 8 april 2015 @ 11:29:05 #119
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_151478133
Tsja, 'het verkeer' dat ben je altijd met zijn allen, of je nu in je gelijk staat of niet, je blijft onderdeel van het verkeer en daarom medeverantwoordelijk (maar niet per se schuldig) voor de afloop.

Waar haalt iedereen trouwens die wielrenners vandaan elke keer? Ik kom ze echt heel, heeeel zelden tegen in het verkeer.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_151478404
Mensen die niet nadenken.

Misschien wel bekend, sontplein IKEA Groningen. We rijden in een treintje langs de McDonald's richting IKEA. De auto voor ons moest linksaf, de ons tegemoet komende paar auto's allemaal ook (dus de afrit voor ons rechts in) en van rechts kwamen ook een paar auto's. Wat gebeurt er? In plaats van dat men gewoon de voorrangsregels hanteert, besluit iedereen stug door te rijden. :') Dat resulteerde natuurlijk in een vage driehoek van auto's die geen kant op konden.
Wij hadden geen zin in gezeik, dus zijn een paar meter voor de chaos stil blijven staan, ook om wat ruimte te creëren. Direct begint de auto achter ons te toeteren, wat er natuurlijk direct voor zou zorgen dat hij vrolijk door kon rijden, ofzo. Gelukkig loste de twistersituatie zich redelijk snel op, waarop wij besloten alle tegemoetkomend verkeer maar even voor te laten gaan (twee auto's die toch al half op onze strook stonden). Dat vond de bestuurder achter ons niet zo'n strak plan, te horen aan de claxon.
Vervolgens rijden wij gewoon braaf met 50km/h verder tot de IKEA, wat echt een scheet verderop is. Op dat stukje presteert de auto achter ons het om vijf keer te claxonneren, te bumperkleven en toch NIET in te halen, ook al was de hele weg verder leeg. :')

Zoveel gebrek aan inzicht in vijf minuten. ;(
Your opinion of me is none of my business.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')