De spitsstrook is geen afgesloten strook toch. Mensen moeten eens leren rijden. A2 Maastricht - Eindhoven is ook iedere dag feest. Een bijna lege spitsstrook waar ik gretig gebruik van maak. Probeer de ergernis te onderdrukken dat mensen de spitsstrook 'niet snappenquote:Op zondag 5 april 2015 14:24 schreef bokkepoot het volgende:
[..]![]()
Het begint wel steeds meer ingeburgerd te raken zo'n spitsstrook gelukkig
En dat laatste maak ik mezelf afentoe ook schuldig aan, ik heb zo'n intense grafhekel aan mensen die over een afgesloten strook doorrijden
. Vooral bij ongelukken enzo. Alsof hun tijd waardevoller is dan de jouwe
Hoe bedoel je dit? Dat stuk is 20km lang hequote:Op maandag 6 april 2015 13:48 schreef Fer het volgende:
Verwachten dat je iedere vrije meter op de rechter baan pakt.
Oh meer algemeen. Ik kom daar nooit.quote:Op maandag 6 april 2015 13:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Dat stuk is 20km lang he
Over die situaties heb ik het uiteraard niet, dat is begrijpelijk.quote:Op maandag 6 april 2015 14:12 schreef Fer het volgende:
[..]
Oh meer algemeen. Ik kom daar nooit.
Tuurlijk moet je rechts houden. Maar heel soms kunnen mensen het overdrijven. Als je 5 stroken hebt en rechts rijden wat vrachtwagens, pak ik echt niet iedere meter rechterstrook die er is.
Hebben we slechts twee stroken, dan ga ik zoveel mogelijk naar rechts.
1. We blijven op onze baan. Anders wordt het een grote bende. En ik kan niet over de vangrail heen.quote:Op maandag 6 april 2015 18:57 schreef Pap89 het volgende:
Middenplakkers zijn minder erg, dan die klapjosti's die dus steeds netjes naar rechts gaan, bij ieder klein gat en dan niemand op de baan links van hun laat inhalen en weer snel accelereert zodat ze er nog net voor komen.
BLIJF DAN OP JE BAAN
Dat dus. Mensen die een "inhaalmanoeuvre" met een minimaal snelheidsverschil uit lijken te gaan willen voeren (want van de cc afgaan is blijkbaar teveel gedoe o.i.d.quote:Op maandag 6 april 2015 20:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
1. We blijven op onze baan. Anders wordt het een grote bende. En ik kan niet over de vangrail heen.
2. Ben ik het niet mee eens. Ik ga ook vaak naar rechts omdat er een langs lijkt te willen, maar als ze dat doen met 1 km/h verschil, ga ik inderdaad even op het gas om er weer voor te komen.
Wat was het vanochtend heerlijk rustig op de weg.Ruim 10 minuten van de reistijd afgereden zonder te hard te rijden...
Fixed that for you. Ik ga echt te vaak naar rechts met het idee "okee, kom maar dan als je zo'n haast hebt" en vervolgens halen ze je in met 1 km/h verschil. Ja dag, dan geef ik gewoon gas bij, voeg er weer voor en laat hem terugzakken naar de CC snelheid die ik al reed.quote:Op maandag 6 april 2015 18:57 schreef Pap89 het volgende:
Middenplakkers zijn minder erg, dan die klapjosti's die dus steeds netjes naar rechts gaan, bij ieder klein gat en dan niemand op de baan links van hun laat inhalen en weer snel accelereert zodat ze er nog net voor komen.
BLIJF DAN OP JE BAAN GEEF DAN GAS BIJ ALS JE ZO GRAAG IN WIL HALEN
Hoe verder je over het verdrijvingsvlak langs de rest scheurt, hoe groter je piemel wordtquote:Op dinsdag 7 april 2015 11:09 schreef Ridocar het volgende:
Meer grappig dan irritant, maar de mensen users kennen ze vast wel. Verkeerslichten voor een kruispunt met twee stroken voor rechtdoor en na het kruispunt houdt één van die stroken op. (bord L04-C-A of L04-A-D, verdrijvingsvlak, rijbaanversmalling, etcetera)
Is het dan echt de bedoeling om dan te gaan racen of zo? Win je iets als je na het kruispunt als eerste in kunt voegen? Ik bedoel, ik vraag het maar, want ik snap er de ballen van...
Als een vrachtwagen voor me als eerste stil staat en ik kan links staan om er zodoende voorbij te gaan. Dan doe ik dat wel.quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:09 schreef Ridocar het volgende:
Meer grappig dan irritant, maar de mensen users kennen ze vast wel. Verkeerslichten voor een kruispunt met twee stroken voor rechtdoor en na het kruispunt houdt één van die stroken op. (bord L04-C-A of L04-A-D, verdrijvingsvlak, rijbaanversmalling, etcetera)
Is het dan echt de bedoeling om dan te gaan racen of zo? Win je iets als je na het kruispunt als eerste in kunt voegen? Ik bedoel, ik vraag het maar, want ik snap er de ballen van...
Ik bedoel dan ook de afgesloten rijstroken als er bijvoorbeeld een ongeluk gebeurd is...quote:Op maandag 6 april 2015 13:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De spitsstrook is geen afgesloten strook toch. Mensen moeten eens leren rijden. A2 Maastricht - Eindhoven is ook iedere dag feest. Een bijna lege spitsstrook waar ik gretig gebruik van maak. Probeer de ergernis te onderdrukken dat mensen de spitsstrook 'niet snappen' en ga er gewoon rustig rechts voorbij als het veilig is en er geen politie in zicht is uiteraard. Want dan zul je zien dat je nog de lul bent ook
Geslacht: Vrouwquote:Op dinsdag 7 april 2015 11:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hoe verder je over het verdrijvingsvlak langs de rest scheurt, hoe groter je piemel wordt
Ik doe het zelf niet he, maar zag gisteren ook weer iemand het hele verdrijvingsvlak meenemen om op het allerlaatste moment 'in te voegen'.quote:
Jij gaat er al vanuit dat het een man moet zijn dus begrijp ik. En dat terwijl vrouwen het grootste drama in het verkeer zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik doe het zelf niet he, maar zag gisteren ook weer iemand het hele verdrijvingsvlak meenemen om op het allerlaatste moment 'in te voegen'.
Die discussie staat hier buitenquote:Op dinsdag 7 april 2015 13:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jij gaat er al vanuit dat het een man moet zijn dus begrijp ik. En dat terwijl vrouwen het grootste drama in het verkeer zijn.
Ik rijd in dit soort situaties graag voorop. Maar dat is ook omdat ik meestal weg rijd van alles dat achter me zit. We hebben hier rondom Alkmaar veel van die wegen de polders in die met 2 rijstroken beginnen en vrij snel naar 1 gaan. Zeker in dit seizoen (toeristen) rijd ik graag voorop, omdat ik wel gewoon 85-95 op mijn teller rijd en liever niet van bijv. Alkmaar tot Middenmeer (A7) 50 tot 60 achter een toerist doe. En ik neem expres die als voorbeeld, omdat daar nog een Autoweg 100 stuk in zit. Fijn hoor, als je daar niet boven de 60 uit komt.quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:09 schreef Ridocar het volgende:
Meer grappig dan irritant, maar de mensen users kennen ze vast wel. Verkeerslichten voor een kruispunt met twee stroken voor rechtdoor en na het kruispunt houdt één van die stroken op. (bord L04-C-A of L04-A-D, verdrijvingsvlak, rijbaanversmalling, etcetera)
Is het dan echt de bedoeling om dan te gaan racen of zo? Win je iets als je na het kruispunt als eerste in kunt voegen? Ik bedoel, ik vraag het maar, want ik snap er de ballen van...
Ja maar ja maar...je kunt aan de hand van het soort wangedrag 9 van de 10 keer* wel het geslacht voorspellenquote:Op dinsdag 7 april 2015 13:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jij gaat er al vanuit dat het een man moet zijn dus begrijp ik. En dat terwijl vrouwen het grootste drama in het verkeer zijn.
Wat ook apart is, mensen die bij het stoplicht dan links gaan staan (ik rij in een mutsenbakje, dus mensen gaan ervan uit dat ik langzamer optrek en zal vast ook wel zo zijn) en dan traag optrekken. Mag ik er dan langs? Ik kar dan gewoon door, maar volgens mij valt dat dan onder rechts inhalen. Maar ik snap dat niet, gaan ze links staan en dan trekken ze op als een slak. Ga dan gewoon achter me staan.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik rijd in dit soort situaties graag voorop. Maar dat is ook omdat ik meestal weg rijd van alles dat achter me zit. We hebben hier rondom Alkmaar veel van die wegen de polders in die met 2 rijstroken beginnen en vrij snel naar 1 gaan. Zeker in dit seizoen (toeristen) rijd ik graag voorop, omdat ik wel gewoon 85-95 op mijn teller rijd en liever niet van bijv. Alkmaar tot Middenmeer (A7) 50 tot 60 achter een toerist doe. En ik neem expres die als voorbeeld, omdat daar nog een Autoweg 100 stuk in zit. Fijn hoor, als je daar niet boven de 60 uit komt.![]()
"Oeh, een mooie molen. Laten we 40 gaan rijden om hem beter te kunnen zien."
Gister op de A10 Noord, 101 op de CC, ingehaald door een Alto (90ies versie), slingert nogal. Kijk naar binnen, zie een telefoon in formaatje stuur in de rechterhand. En een vrouwtje die met haar kin op het stuur kon leunen, zo dicht zat ze erop. Zodra ze voorbij is gaat de gang er nog meer uit en kom ik weer inlopen. Zit ik er weer naast, gas er weer op.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:55 schreef Jihawti het volgende:
Hersenloos links blijven plakken, met 75 op de snelweg appen
Volgens mij valt dat niet onder rechts inhalen. Doe het ook wel eens als er eentje voor me zit die links blijft plakken, zet ik hem rechts voor het stoplicht en trek ik even door. Maakt me niet uit of ik een koektrommel of een knappe bak bij me heb. Trok en trek met een koektrommel inderdaad ook vaak zat knappe bakken eruit.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wat ook apart is, mensen die bij het stoplicht dan links gaan staan (ik rij in een mutsenbakje, dus mensen gaan ervan uit dat ik langzamer optrek en zal vast ook wel zo zijn) en dan traag optrekken. Mag ik er dan langs? Ik kar dan gewoon door, maar volgens mij valt dat dan onder rechts inhalen. Maar ik snap dat niet, gaan ze links staan en dan trekken ze op als een slak. Ga dan gewoon achter me staan.
Oja, voor mijn persoontje: Doe ik niet, doe ik niet, doe ik niet, doe ik wel als o.a. rechts inhalen en sneller rijden dan de limiet daaronder vallen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:55 schreef Jihawti het volgende:
Bumperkleven, remtestjes, afsnijden door te laat in te voegen, alles wat te maken heeft met te snel rijden: mannen.
Het is sowieso asociaal ja. Of de persoon nu wel of geen penis heeft.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die discussie staat hier buitenMaar mijn nederige excuses, het was inderdaad vast een vrouw. Hijzijhet was hoe dan ook lekker asociaal bezig.
Was dit tussen Hilversum en Bussum, want zo ja dan was ik in die Jaguarquote:Op dinsdag 7 april 2015 15:11 schreef Ridocar het volgende:
Omdat er wat vragen zijn: de situatie.
Ik sta rechts voor het verkeerslicht, verderop moet links invoegen aangezien de rechter rijstrook als enige overblijft. Groen. Ik trek normaal op (ja, echt normaal. Meestal ga ik op de ouwelullentoer, maar deze keer gewoon vlot, niet aso.) Word ik ingehaald door drie koekblikjes (type Arosa/Lupo) en een (volgens mij) Jaguar. En alles paste net niet, want verdrijvingsvlak. En dan heb ik nog ingehouden toen ik zag wat er ging gebeuren. Als ik gewoon door was gereden hadden we op z'n minst een verkeersconflict gehad.
En ja, het waren allemaal meneren.
Vaak komen deze links te staan omdat ze de hele route al hersenloos op de linker-rijstrook plakten (met 20km onder de vmax). Inderdaad zie je dan vaak mensen erachter gaan staan omdat ze snel willen optrekken om verderop vooraan in te voegen. Gaat het licht op groen, rijdt rechts vlot/normaal weg en links dus op het tempo van opa...quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:20 schreef Ciora het volgende:
[..]
...
Ik heb daar zo'n tyfushekel aan he, van die figuren die links gaan staan en dan vervolgens schijtlangzaam wegrijden.
...
Dat laatste klopt wel, maar het gaat hier niet eens om een heel lang stuk weg met twee stroken, het is maar 600 meter, dus hoe die figuren het altijd weer voor elkaar krijgen om links uit te komen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:30 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Vaak komen deze links te staan omdat ze de hele route al hersenloos op de linker-rijstrook plakten (met 20km onder de vmax). Inderdaad zie je dan vaak mensen erachter gaan staan omdat ze snel willen optrekken om verderop vooraan in te voegen. Gaat het licht op groen, rijdt rechts vlot/normaal weg en links dus op het tempo van opa...
Omdat ze dan onnodig links rijden.quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:42 schreef zarGon het volgende:
Waarom kunnen mensen niet even opschuiven naar links om je ruimte te geven zodat je makkelijk kunt invoegen... Hiero: https://goo.gl/maps/OTQEI.
Rijden er twee achter elkaar met 80 precies, afremmen is geen optie, dus moet je bijgassen... Terwijl ze allebei even naar links kunnen (strook was helemaal leeg).
Ik ga alleen links staan als er of al tien auto's rechts staan en links nog niks, of als er bouwverkeer of een tractor of een ander langzaam gevaarte rechts staat.quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:41 schreef Ciora het volgende:
[..]
Dat laatste klopt wel, maar het gaat hier niet eens om een heel lang stuk weg met twee stroken, het is maar 600 meter, dus hoe die figuren het altijd weer voor elkaar krijgen om links uit te komen.
Het idee zal wel zijn: rechts staan er al drie, ik ga lekker links staan, dan bespaar ik ruimte
quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:47 schreef CherryLips het volgende:
Ik ga alleen links staan als er of al tien auto's rechts staan en links nog niks, of als er bouwverkeer of een tractor of een ander langzaam gevaarte rechts staat.
Om en om is een beetje de (ongeschreven) regel toch, dus had je niks fout gedaan.quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:47 schreef CherryLips het volgende:
Ik me schuldig voelen omdat ik dopje voor me ruimte had gegeven
Auto achter mij. En verder zorgt het ook niet voor vlot verkeer. Ik moet op twee auto's wachten...quote:
Onnodig? Er wordt ruimte voor mij gemaakt, dus ik kom dan aan zijn rechterkant (en rijdt hij dus niet onnodig links).quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat ze dan onnodig links rijden.
Achso.quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:59 schreef zarGon het volgende:
Auto achter mij. En verder zorgt het ook niet voor vlot verkeer. Ik moet op twee auto's wachten...
Nee, want op het moment dat hij naar links gaat, is dat voor niets omdat hij geen rekening MAG houden met jou. Jij bent degene de zich moet aanpassen. Je hebt niet ver genoeg vooruit gekeken, dan had je namelijk gezien dat je er niet voor zou komen, dus had je achter die ene auto gegaan. En als je toch harder wilt rijden, dan maakt het voor die 2 seconde dat je in zo'n gat zit toch ook niet uit?quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:59 schreef zarGon het volgende:
Onnodig? Er wordt ruimte voor mij gemaakt, dus ik kom dan aan zijn rechterkant (en rijdt hij dus niet onnodig links).
Daar gaat het dus niet om, als het druk is, is de middenbaan niet perse een "inhaal racebaan"quote:Op maandag 6 april 2015 22:19 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Fixed that for you. Ik ga echt te vaak naar rechts met het idee "okee, kom maar dan als je zo'n haast hebt" en vervolgens halen ze je in met 1 km/h verschil. Ja dag, dan geef ik gewoon gas bij, voeg er weer voor en laat hem terugzakken naar de CC snelheid die ik al reed.
Gewoon op het midden blijven plakken terwijl je naar rechts kan slaat op nog minder en is bovendien nog fout ook.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:09 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Daar gaat het dus niet om, als het druk is, is de middenbaan niet perse een "inhaal racebaan"
Dan ieder gat dichten, als een super autist terwijl er niemand zit te bumperkleven of aanstalten maakt om te gaan inhalen, slaat gewoon nergens op.
Helemaal afremmen en stil gaan staan voor een rotonde terwijl je al tijden kon zien dat er helemaal niemand aan kwamquote:Op dinsdag 7 april 2015 17:10 schreef Pandaplint het volgende:
Niet mensen die langzaam rijden. Maar mensen die niet doorrijden. Stilvallen in bochten en op rotondes
lolque? Jij houdt nooit rekening met bestuurders die willen invoegen?!quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, want op het moment dat hij naar links gaat, is dat voor niets omdat hij geen rekening MAG houden met jou. Jij bent degene de zich moet aanpassen. Je hebt niet ver genoeg vooruit gekeken, dan had je namelijk gezien dat je er niet voor zou komen, dus had je achter die ene auto gegaan.
Hoe kom je erbij dat ik harder wil rijden? Dat wil ik juist niet.quote:En als je toch harder wilt rijden, dan maakt het voor die 2 seconde dat je in zo'n gat zit toch ook niet uit?
Linkerrijstrook was leeg, er kwam niemand aan. Er is een reden waarom ik dat expliciet heb aangegeven.quote:En daarnaast, volgende keer komt er iemand met hogere snelheid aan en kan diegene dus vol in de remmen.
Dit gaat niet om een situatie op de autosnelweg. Snelheidsverschillen van 50 km/u komen niet voor; het is een 80 km-weg.quote:Dat maak ik regelmatig mee, komt er zo'n klapjosti met 80-90 naar links terwijl ik er 130 op heb staan.
Totaal niet aan de orde hier, ik snap ook niet waarom je ermee komt. Nogmaals: de linkerrijstrook was helemaal leeg.quote:Zondag ook, ik zit op de invoegstrook en op het moment dat ik aan het begin ben en even hard rijd als de auto op de hoofdrijbaan, gaat deze naar links en zorgt voor een remactie van de auto die op links zat. En waarom? Ik had nog een flink stuk invoegstrook en was nog aan het optrekken en had allang gezien dat er voor die auto een flink gat zat.
In principe niet nee. Ik rijd op de cruise control en als ik rechts rijd, is het dusdanig rustig dat er ruimte zat is om in te voegen (honderden meters voor en achter mij) en als iemand dan zo'n domme knol is om naast mij uit te komen, zoekt ie het maar uit. Natuurlijk, zondagochtend op de A8 bij de korte invoegstrook iemand die daar aan het einde komt zonder vluchtstrook, schuif ik wel even naar links, maar verder? Als jij een invoegstrook hebt van kilometers, bijv. Rottepolderplein, dan zoek je het maar lekker uit. Ik ga je niet hinderen, maar ik ga ook geen rijstrook opschuiven of rare dingen doen omdat jij niet vooruit kan denken.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:16 schreef zarGon het volgende:
lolque? Jij houdt nooit rekening met bestuurders die willen invoegen?!
Omdat het 9 van de 10 keer niet zo is en een ander, die in beginsel geen probleem heeft, opgezadeld wordt met het probleem van niet kunnen invoegen/niet vooruit kijken van de invoeger.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:16 schreef zarGon het volgende:
Totaal niet aan de orde hier, ik snap ook niet waarom je ermee komt. Nogmaals: de linkerrijstrook was helemaal leeg.
Dus je kijkt niet in je spiegels en vooruit en nu heb je een probleem en dan verwacht je dat een ander dat oplost. Als je rustiger had opgetrokken, had je dus prima achter die 2 auto's kunnen invoegen en evengoed gewoon 80 gereden.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:16 schreef zarGon het volgende:
Hoe kom je erbij dat ik harder wil rijden? Dat wil ik juist niet.
Ja, omdat je wilt dat een ander jouw probleem en onkunde op gaat lossen. Nogmaals, kijk vooruit, kijk met je spiegels achteruit en denk wat er gaat gebeuren. Van je gas af is altijd een optie, zeker als het toch zo rustig is als jij schetst.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:16 schreef zarGon het volgende:
Linkerrijstrook was leeg, er kwam niemand aan. Er is een reden waarom ik dat expliciet heb aangegeven.
Dat doet er niets aan af dat je niet vooruit gekeken en gedacht heb. En juist op de autosnelweg is het gevaarlijk, terwijl je daar langere invoegstroken hebt. Op de provinciale weg is het dus mooi oefenen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:16 schreef zarGon het volgende:
Dit gaat niet om een situatie op de autosnelweg. Snelheidsverschillen van 50 km/u komen niet voor; het is een 80 km-weg.
Op een autosnelweg is de invoegstrook doorgaans veel langer, kun je snelheid maken en dus gemakkelijker invoegen.
Man man man...quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
In principe niet nee. Ik rijd op de cruise control en als ik rechts rijd, is het dusdanig rustig dat er ruimte zat is om in te voegen
Mooi, we zijn het eens dat je constant allerlei zaken erbij haalt die niet aan de orde zijn in de situatie waar ik het over heb...quote:Omdat het 9 van de 10 keer niet zo is en een ander, die in beginsel geen probleem heeft, opgezadeld wordt met het probleem van niet kunnen invoegen/niet vooruit kijken van de invoeger.
quote:Dus je kijkt niet in je spiegels en vooruit en nu heb je een probleem en dan verwacht je dat een ander dat oplost. Als je rustiger had opgetrokken, had je dus prima achter die 2 auto's kunnen invoegen en evengoed gewoon 80 gereden.
Je weet helemaal niets over het rijgedrag van de auto achter mij en trekt allerlei conclusies.quote:Ja, omdat je wilt dat een ander jouw probleem en onkunde op gaat lossen. Nogmaals, kijk vooruit, kijk met je spiegels achteruit en denk wat er gaat gebeuren. Van je gas af is altijd een optie, zeker als het toch zo rustig is als jij schetst.
Ik heb geen idee waarom je het telkens hebt over niet vooruit kunnen kijken, want ik heb zonder problemen kunnen invoegen, zonder de auto's op de rijstrook waarop ik invoeg te hinderen. Ik 'klaagde' dan ook niet over niet kunnen invoegen. Het ging om makkelijk invoegen.quote:Dat doet er niets aan af dat je niet vooruit gekeken en gedacht heb. En juist op de autosnelweg is het gevaarlijk, terwijl je daar langere invoegstroken hebt. Op de provinciale weg is het dus mooi oefenen.
Punt blijft dat jij een bijzondere verrichting doet, en dat jij van een ander verwacht dat hij/zij dat ook doet om het jou makkelijker te maken. Er zijn op enkele uitzonderingen na in Nederland geen invoegstroken waarbij dat echt noodzakelijk is. Als de linkerstrook leeg is kan het prima, maar ik doe het ook niet meer. Noem me een schoolmeester, maar mensen leren maar gewoon invoegen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ciora snapt het punt dat ik wil maken wel; het verkeer kan veilig en vlot blijven doorstromen als men anticipeert op invoegend verkeer.
Hier wel mee eens, iemand die voor je opschuift naar links verleent een gunst, hij handelt niet uit een gewoonte. Neemt niet weg dat, als links vrij is, ik vaak ook opschuif, puur omdat ik geen zin heb in ge-eikel met iemand die niet kan invoegen. Net op 3/4 van je motorkap blijven hangen, waardoor jij zou moeten remmen, want naar links gaan ze toch wel.... Vaak de neiging om dan net genoeg af te zakken en vervolgens groot licht op te zetten als ze die 10cm voor me zitten. Neigen..niet doen..quote:Op dinsdag 7 april 2015 21:17 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Punt blijft dat jij een bijzondere verrichting doet, en dat jij van een ander verwacht dat hij/zij dat ook doet om het jou makkelijker te maken. Er zijn op enkele uitzonderingen na in Nederland geen invoegstroken waarbij dat echt noodzakelijk is. Als de linkerstrook leeg is kan het prima, maar ik doe het ook niet meer. Noem me een schoolmeester, maar mensen leren maar gewoon invoegen.
Ik vind het onder dezelfde noemer vallen als remmen bij een oversteekplaats of kruising voor fietsers die geen voorrang hebben. Je creëert de illusie bij fietsers dat ze toch wel voorrang krijgen, net zoals dat veel invoegers de illusie hebben dat jij wel aan de kant gaat. Invoegen is een bijzondere verrichting, daarvoor hoeft niemand opzij. Ook al kan het wel. In jouw situatie is het misschien handiger, maar genoeg pepernoten die het dan ook gaan doen als de strook ernaast wel vol is. Volg gewoon lekker de verkeersregels, en laat de invoeger zelf leren inschatten. Als iedereen maar opschuift gaat nooit iemand het leren.
Terechte klacht! Daar moet je het wel samen oplossen, anders kom je er gewoon niet tussen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 18:07 schreef Pandaplint het volgende:
De invoegstrook bij knooppunt drachten. Te kort. Zeker wanneer het druk is en je niet een al te snelle auto hebt. Daarnaast heb je te weinig overzicht om ver vooruit te kunnen kijken.
https://www.google.nl/map(...)8,288m/data=!3m1!1e3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |