Ik weet nooit zo goed of ik nou moet lachen of huilen op de A2 en A4 met 5 rijstroken. Aan de ene kant is het gigantisch irritant dat al die mensen willekeurig een rijstrook lijken te pakken met een willekeurige snelheid zonder te denken dat rechts de plek op de weg is, maar aan de andere kant is het soms ook wel weer enorm leuk om te slalommen of om te kijken hoeveel mensen je rechts kan inhalen zonder van de cruise control af te gaan. Het ligt een beetje aan m'n bui denk ik.quote:Op donderdag 2 april 2015 15:26 schreef Fer het volgende:
Net wee over de A2 RI Amsterdam. Volgende keer maak ik foto verslag ervan, het is net een soap.
yep dit is altijd zo... rechts rij je 100+ terwijl je iedereen inhaaltquote:Op donderdag 2 april 2015 16:39 schreef zarGon het volgende:
Merken jullie ook dat mensen bang zijn om de spitsstrook te gebruiken? Ik snap er geen fuck van...
Soms kan je met gemak harder gaan op de spitsstrook (rechts) dan op de linkerste rijstrook..
.
Ligt ook nog heel erg aan het moment op de dag en welke dag het is. Maar ik word zo nu en dan strontziek van die dingen, zondagochtend half 7, geen kip op de weg, spitsstrook open. Thanks, dus nu kan ik 30 km/h langzamer gaan rijden. Je kan met gemak 200 rijden zonder gevaar, maar je bent je rijbewijs al kwijt bij 150 i.p.v. 180. Dus geen 150 op de cruise...quote:Op donderdag 2 april 2015 16:39 schreef zarGon het volgende:
Merken jullie ook dat mensen bang zijn om de spitsstrook te gebruiken? Ik snap er geen fuck van...
Soms kan je met gemak harder gaan op de spitsstrook (rechts) dan op de linkerste rijstrook..
.
Rij eens maar op de A1 vanaf Hoevelaken naar Apeldoorn. Daar is het altijd bingoquote:Op donderdag 2 april 2015 16:39 schreef zarGon het volgende:
Merken jullie ook dat mensen bang zijn om de spitsstrook te gebruiken? Ik snap er geen fuck van...
Omdat doorgetrokken streep. En gebrekkige kennis van het RVV.quote:Op donderdag 2 april 2015 16:39 schreef zarGon het volgende:
Merken jullie ook dat mensen bang zijn om de spitsstrook te gebruiken? Ik snap er geen fuck van...
Soms kan je met gemak harder gaan op de spitsstrook (rechts) dan op de linkerste rijstrook..
.
quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:49 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Hoe wil jij op die spitsstrook komen als er een doorgetrokken streep langs ligt?
Daar mag je niet over heen.
Heb het gisteravond ook gezien, ergens rond negen uur volgens mij.quote:Op donderdag 2 april 2015 18:24 schreef Jihawti het volgende:
Anderhalf uurtje geleden reed ik op de A28 vanaf de A50 Zwolle binnen. De meest rechtse strook werd vrij snel afgekruist, want verderop op de brug over de IJssel stond een pechgeval.
Nou ja, de mensen die dat aan het verhelpen waren zullen ruim voorzien moeten zijn geweest van Tena Lady, want ik zag tientallen auto's hersenloos doortuffen en er vlak langs gaan met snelheden tussen de 80-100 km/u.
Misschien is Rij-Met-Stront-In-Je-Ogen dag?
Terug sarren in het verkeer, wat zijn we weer verantwoord bezigquote:Op donderdag 2 april 2015 19:42 schreef OudeBok het volgende:
Gisteren, weliswaar tijdens rijles, maar toch bizar:
Weet even niet uit m'n hoofd welke weg, maar vlak voor ik van baan zou verwisselen, die doorliep in een invoegstrook, afgesneden door een bloedsnelle Golf, die die kant niet eens op moest, getuige het feit dat hij me daarna weer afsneed over het verdrijvingsvlak, om alsnog rechtdoor te gaan.
Scherpe bocht erachteraan gegaan, zet 'ie 'm bij het stoplicht opeens achter ons neer. Maar laten uitvallen en een stoplichtcyclus laten wachten om 'm terug te sarren. Hufter.
Helemaal mee eens; klagen over andermans gedrag en ondertussen gevaar veroorzaken, anderen irriteren en dan raar opkijken als het een keer escaleert. Bijzonder onvolwassen, dom en kinderachtig.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:27 schreef twiFight het volgende:
[..]
Terug sarren in het verkeer, wat zijn we weer verantwoord bezig![]()
Het verkeer is niet de plaats om conflicten uit te vechten. En voordat je begin met "ja maar ik liet alleen de auto afslaan, dat is onschuldig", zo beginnen de conflicten die escaleren naar gewonden ook altijd.
Klopt. Heb ook een moment gedacht om tegen instructrice te zeggen van nee, doe ik niet, maar ja. Niet gedaan, dus schuldigquote:Op donderdag 2 april 2015 22:27 schreef twiFight het volgende:
[..]
Terug sarren in het verkeer, wat zijn we weer verantwoord bezig![]()
Het verkeer is niet de plaats om conflicten uit te vechten. En voordat je begin met "ja maar ik liet alleen de auto afslaan, dat is onschuldig", zo beginnen de conflicten die escaleren naar gewonden ook altijd.
Ze worden na hun 75e (was 70) elke vijf jaar gekeurd. Is dus al zoquote:Op donderdag 2 april 2015 22:58 schreef reeybehn het volgende:
Dit is wel een aantal maanden geleden maar toch. Reed op de snelweg naar t noorden (a6 waar je 130 mag). Niks aan de hand. Rustig op de weg overdag met een zonnetje. Ik rijd in de Audi a6 (hybride) van mijn vader. Cruise control op 145 en niks aan de hand. Komt er plots een opa in een ford ka zonder richting aan te geven naar links. Zat ook geen auto voor dus deze verwachtte ik echt niet. ABS heeft toen echt m'n leven gered. En dat ik heb geleerd om
Vol te remmen als t echt moet. Ze zouden boven een bepaalde leeftijd een soort mini examen elke 5 jaar verplicht moeten stellen
van mijn opa van 87 weet ik dat dat in de praktijk allemaal wel mee valt. T zou echt een soort afrijden moeten zijn. Dat je een kwartiertje en 15¤ kost om te laten keurenquote:Op donderdag 2 april 2015 23:05 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ze worden na hun 75e (was 70) elke vijf jaar gekeurd. Is dus al zo.
Ja, stelde me er ook al niet te veel bij voor, haha. Ik vind ook, dat ze eigenlijk weer even, zij het soepeler, moeten afrijden. Gewoon zo van, als het allemaal maar veilig gebeurt, is het goed. Niet zoals wanneer je je rijbewijs haalt. Je kan niet verwachten van mensen met jarenlange ervaring, dat die het nog keurig textbook doen, zoals bij de eerste keer. Maar ja, dat dus. Zeker mee eens.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:08 schreef reeybehn het volgende:
[..]
van mijn opa van 87 weet ik dat dat in de praktijk allemaal wel mee valt. T zou echt een soort afrijden moeten zijn. Dat je een kwartiertje en 15¤ kost om te laten keuren
precies. Van een paar lichamelijke testjes kan je niets zeggen over hoe iemand rijd.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:10 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ja, stelde me er ook al niet te veel bij voor, haha. Ik vind ook, dat ze eigenlijk weer even, zij het soepeler, moeten afrijden. Gewoon zo van, als het allemaal maar veilig gebeurt, is het goed. Niet zoals wanneer je je rijbewijs haalt. Je kan niet verwachten van mensen met jarenlange ervaring, dat die het nog keurig textbook doen, zoals bij de eerste keer. Maar ja, dat dus. Zeker mee eens.
Dat zou eigenlijk gewoon voor iedereen moeten gelden. Iedere vijf of tien jaar een check (Medisch en/of kennis)quote:Op donderdag 2 april 2015 23:05 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ze worden na hun 75e (was 70) elke vijf jaar gekeurd. Is dus al zo.
Tja? DAar ben ik dus wel altijd bedachtzaam op. Mensen verwachten die snelheid niet.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:58 schreef reeybehn het volgende:
Dit is wel een aantal maanden geleden maar toch. Reed op de snelweg naar t noorden (a6 waar je 130 mag). Niks aan de hand. Rustig op de weg overdag met een zonnetje. Ik rijd in de Audi a6 (hybride) van mijn vader. Cruise control op 145 en niks aan de hand. Komt er plots een opa in een ford ka zonder richting aan te geven naar links. Zat ook geen auto voor dus deze verwachtte ik echt niet. ABS heeft toen echt m'n leven gered. En dat ik heb geleerd om
Vol te remmen als t echt moet. Ze zouden boven een bepaalde leeftijd een soort mini examen elke 5 jaar verplicht moeten stellen
Daarom werd mij geleerd om minimaal twee keer te kijken in je spiegel voordat je van baan wisselt. Dan leer je dat namelijk inschatten. Niet op de km nauwkeurig, wel of iemand 120/130 of een stuk harder rijdt, ongeacht of dat mag of niet...quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:50 schreef agter het volgende:
[..]
Tja? DAar ben ik dus wel altijd bedachtzaam op. Mensen verwachten die snelheid niet.
Als iedereen zou rijden als op de lessen geleerd is, hadden we dit topic niet gehad, gok ik.quote:Op vrijdag 3 april 2015 07:19 schreef Koepert het volgende:
[..]
Daarom werd mij geleerd om minimaal twee keer te kijken in je spiegel voordat je van baan wisselt. Dan leer je dat namelijk inschatten. Niet op de km nauwkeurig, wel of iemand 120/130 of een stuk harder rijdt, ongeacht of dat mag of niet...
op je eigen privé baan de ring van Amsterdam overquote:Op donderdag 2 april 2015 16:39 schreef zarGon het volgende:
Merken jullie ook dat mensen bang zijn om de spitsstrook te gebruiken? Ik snap er geen fuck van...
Soms kan je met gemak harder gaan op de spitsstrook (rechts) dan op de linkerste rijstrook..
.
En jij reed er vrolijk 120 achter...quote:Op donderdag 2 april 2015 14:34 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
TLDR: verwarde professor rijdt 120 in de bebouwde kom, fietsers mmoeten wegspringen, en in een 205 gti uit alle auto's
Daarom zijn ze ook zo gek op gele kentekens in Duitslandquote:Op vrijdag 3 april 2015 00:50 schreef agter het volgende:
[..]
Tja? DAar ben ik dus wel altijd bedachtzaam op. Mensen verwachten die snelheid niet.
Het lastige is dat als je bij RAI de spitsstrook op wil, je bij de oprit in de knoei komt met een treintje dat komt invoegen vanaf oprit RAI. Je kan dan vaak ook niet naar links opschuiven want daar rijdt zo'n ander treintje slaapkoppen op de gewone rijbaan.quote:Op vrijdag 3 april 2015 09:30 schreef Yreal het volgende:
Wat wel kut is is dat de spitstrook op de a10 zuid na knooppunt de nieuwe meer uitvoegt...
Geen last vanquote:Op vrijdag 3 april 2015 13:12 schreef Fer het volgende:
[..]
Het lastige is dat als je bij RAI de spitsstrook op wil, je bij de oprit in de knoei komt met een treintje dat komt invoegen vanaf oprit RAI. Je kan dan vaak ook niet naar links opschuiven want daar rijdt zo'n ander treintje slaapkoppen op de gewone rijbaan.
En ik moet toch door naar de A4 dus pak toch vaak de middeltje baan bij Rai.
Point takenquote:Op vrijdag 3 april 2015 09:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Als iedereen zou rijden als op de lessen geleerd is, hadden we dit topic niet gehad, gok ik.
Gewoon doorduwen dan.quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:30 schreef Gwywen het volgende:
Ik zat laatst met een hele rits auto's achter een trekker, ik was de eerste in de rij, je kon nergens inhalen en toen de weg eindelijk breed genoeg was, was er eerst nog een verdrijvingsvlak (en dat ligt daar niet voor niets) dus ik keek of er geen tegenliggers kwamen en wilde naar links... maar goed dat ik in een fractie nog even in m'n linker spiegel keek, want Mijnheer Ongeduld die een paar auto's achter mij reed, was niet van plan te wachten tot 't eind van het verdrijvingsvlak en reed dus al praktisch naast me toen ik naar links wilde opschuiven. Wat een sukkel, ik reed nota bene al helemaal links op mijn baan en had m'n knipper al aanstaan. Ik schrok me helemaal het lazarus en kon nog net op tijd weer achter die trekker duiken (moest ook nog flink in de ankers natuurlijk).
Dan ben jij nog fout ook. Die ander zit al op de andere rijstrook, jij nog niet, jij voert op dat moment een bijzondere manoeuvre uit (veranderen van rijstrook). Hoe asociaal ook, jij bent fout en zal ook de schuld krijgen in de verzekeringskwestie.quote:
Je laat je toch niet van de weg rijden?quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan ben jij nog fout ook. Die ander zit al op de andere rijstrook, jij nog niet, jij voert op dat moment een bijzondere manoeuvre uit (veranderen van rijstrook). Hoe asociaal ook, jij bent fout en zal ook de schuld krijgen in de verzekeringskwestie.
Zij is juist degene die iemand van de weg zou rijden...quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:56 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Je laat je toch niet van de weg rijden?
Dan snap ik de frustratie niet helemaal. Maar bonquote:Op zondag 5 april 2015 00:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zij is juist degene die iemand van de weg zou rijden...Die ander reed er immers al en als zij gewoon was blijven rijden, zou er niemand van de weg gereden worden.
De frustratie is dat op het moment dat zij het veilig genoeg vond om in te halen, een ander het inmiddels zat was en haar al inhaalde en zij niet voldoende aandacht aan haar spiegels en schoudercheck heeft geschonken, waardoor ze verrast werd door degene die haar al inhaalde toen zij haar inhaalactie wilde inzetten.quote:Op zondag 5 april 2015 12:42 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Dan snap ik de frustratie niet helemaal. Maar bon
Volgens mij was het punt eerder dat zij verrast werd door iemand die overduidelijk de verkeersregels overtrad en daardoor hinder opleverde.quote:Op zondag 5 april 2015 13:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
De frustratie is dat op het moment dat zij het veilig genoeg vond om in te halen, een ander het inmiddels zat was en haar al inhaalde en zij niet voldoende aandacht aan haar spiegels en schoudercheck heeft geschonken, waardoor ze verrast werd door degene die haar al inhaalde toen zij haar inhaalactie wilde inzetten.
Jaaaren terug (Het fenomeen spitsstrook bestond nog niet zo lang) eens op een zondagavond, uurtje of zeven, daar gereden. Stapvoets op de twee rijbanen en daarnaast een bijna lege spitsstrook. Ik dus met een vaartje van 80 rechts de hele file voorbij gereden tot aan Barneveld.quote:Op donderdag 2 april 2015 17:17 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Rij eens maar op de A1 vanaf Hoevelaken naar Apeldoorn. Daar is het altijd bingo
Vorige week Zondag nog geweest, de rechterbaan was echt compleet leeg...quote:Op donderdag 2 april 2015 15:26 schreef Fer het volgende:
Net wee over de A2 RI Amsterdam. Volgende keer maak ik foto verslag ervan, het is net een soap.
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik bij trekkers ook niet altijd wacht totdat ik voorbij een verdrijvingsvlak ben of totdat een doorgetrokken streep ophoudt. Ik ben een mens en ik heb rijervaring, ik kan zelf wel voldoende inschatten wanneer ik wel veilig en wanneer ik niet veilig voorbij kan.quote:Op zondag 5 april 2015 14:05 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Volgens mij was het punt eerder dat zij verrast werd door iemand die overduidelijk de verkeersregels overtrad en daardoor hinder opleverde.
quote:Op zondag 5 april 2015 14:07 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Jaaaren terug (Het fenomeen spitsstrook bestond nog niet zo lang) eens op een zondagavond, uurtje of zeven, daar gereden. Stapvoets op de twee rijbanen en daarnaast een bijna lege spitsstrook. Ik dus met een vaartje van 80 rechts de hele file voorbij gereden tot aan Barneveld.
Onderweg wel twee of drie keer door een vrachtwagenchauffeur bijna de berm ingeduwd omdat die het schijnbaar niet leuk vonden om rechts ingehaald te worden en dus maar voor eigen rechtertje gingen spelen...
Dat soort mensen leven bij de gratie van andere bestuurders die spiegelen. Laatst ook zo'n stuk ongeduld in een Audi achter me op de A1. Ik heb gespiegeld, zet mijn knipper netjes aan, zet de manoeuvre in en kijk -aangezien de Audi al een kilometer of wat nog net niet in mijn kofferbak zat- voor de zekerheid nóg eens in mijn spiegel en ik zie hem gewoon zonder iets aan te geven een zwiep maken naar links vlak achter mijn bumper langs en plankgas geven.quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:30 schreef Gwywen het volgende:
Ik zat laatst met een hele rits auto's achter een trekker, ik was de eerste in de rij, je kon nergens inhalen en toen de weg eindelijk breed genoeg was, was er eerst nog een verdrijvingsvlak (en dat ligt daar niet voor niets) dus ik keek of er geen tegenliggers kwamen en wilde naar links... maar goed dat ik in een fractie nog even in m'n linker spiegel keek, want Mijnheer Ongeduld die een paar auto's achter mij reed, was niet van plan te wachten tot 't eind van het verdrijvingsvlak en reed dus al praktisch naast me toen ik naar links wilde opschuiven. Wat een sukkel, ik reed nota bene al helemaal links op mijn baan en had m'n knipper al aanstaan. Ik schrok me helemaal het lazarus en kon nog net op tijd weer achter die trekker duiken (moest ook nog flink in de ankers natuurlijk).
nee Maarja. Iemand die van rechts naar links komt zonder dat er überhaupt iemand in de komende km voor m rijd verwacht je ook nietquote:Op vrijdag 3 april 2015 00:50 schreef agter het volgende:
[..]
Tja? DAar ben ik dus wel altijd bedachtzaam op. Mensen verwachten die snelheid niet.
Cruisecontrol op 145... Das 140 echte km's. Waar je 130 mag? Dat is, in je spiegels, een verwaarloosbaar verschil.quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:50 schreef agter het volgende:
[..]
Tja? DAar ben ik dus wel altijd bedachtzaam op. Mensen verwachten die snelheid niet.
De spitsstrook is geen afgesloten strook toch. Mensen moeten eens leren rijden. A2 Maastricht - Eindhoven is ook iedere dag feest. Een bijna lege spitsstrook waar ik gretig gebruik van maak. Probeer de ergernis te onderdrukken dat mensen de spitsstrook 'niet snappenquote:Op zondag 5 april 2015 14:24 schreef bokkepoot het volgende:
[..]![]()
Het begint wel steeds meer ingeburgerd te raken zo'n spitsstrook gelukkig
En dat laatste maak ik mezelf afentoe ook schuldig aan, ik heb zo'n intense grafhekel aan mensen die over een afgesloten strook doorrijden
. Vooral bij ongelukken enzo. Alsof hun tijd waardevoller is dan de jouwe
Hoe bedoel je dit? Dat stuk is 20km lang hequote:Op maandag 6 april 2015 13:48 schreef Fer het volgende:
Verwachten dat je iedere vrije meter op de rechter baan pakt.
Oh meer algemeen. Ik kom daar nooit.quote:Op maandag 6 april 2015 13:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Dat stuk is 20km lang he
Over die situaties heb ik het uiteraard niet, dat is begrijpelijk.quote:Op maandag 6 april 2015 14:12 schreef Fer het volgende:
[..]
Oh meer algemeen. Ik kom daar nooit.
Tuurlijk moet je rechts houden. Maar heel soms kunnen mensen het overdrijven. Als je 5 stroken hebt en rechts rijden wat vrachtwagens, pak ik echt niet iedere meter rechterstrook die er is.
Hebben we slechts twee stroken, dan ga ik zoveel mogelijk naar rechts.
1. We blijven op onze baan. Anders wordt het een grote bende. En ik kan niet over de vangrail heen.quote:Op maandag 6 april 2015 18:57 schreef Pap89 het volgende:
Middenplakkers zijn minder erg, dan die klapjosti's die dus steeds netjes naar rechts gaan, bij ieder klein gat en dan niemand op de baan links van hun laat inhalen en weer snel accelereert zodat ze er nog net voor komen.
BLIJF DAN OP JE BAAN
Dat dus. Mensen die een "inhaalmanoeuvre" met een minimaal snelheidsverschil uit lijken te gaan willen voeren (want van de cc afgaan is blijkbaar teveel gedoe o.i.d.quote:Op maandag 6 april 2015 20:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
1. We blijven op onze baan. Anders wordt het een grote bende. En ik kan niet over de vangrail heen.
2. Ben ik het niet mee eens. Ik ga ook vaak naar rechts omdat er een langs lijkt te willen, maar als ze dat doen met 1 km/h verschil, ga ik inderdaad even op het gas om er weer voor te komen.
Wat was het vanochtend heerlijk rustig op de weg.Ruim 10 minuten van de reistijd afgereden zonder te hard te rijden...
Fixed that for you. Ik ga echt te vaak naar rechts met het idee "okee, kom maar dan als je zo'n haast hebt" en vervolgens halen ze je in met 1 km/h verschil. Ja dag, dan geef ik gewoon gas bij, voeg er weer voor en laat hem terugzakken naar de CC snelheid die ik al reed.quote:Op maandag 6 april 2015 18:57 schreef Pap89 het volgende:
Middenplakkers zijn minder erg, dan die klapjosti's die dus steeds netjes naar rechts gaan, bij ieder klein gat en dan niemand op de baan links van hun laat inhalen en weer snel accelereert zodat ze er nog net voor komen.
BLIJF DAN OP JE BAAN GEEF DAN GAS BIJ ALS JE ZO GRAAG IN WIL HALEN
Hoe verder je over het verdrijvingsvlak langs de rest scheurt, hoe groter je piemel wordtquote:Op dinsdag 7 april 2015 11:09 schreef Ridocar het volgende:
Meer grappig dan irritant, maar de mensen users kennen ze vast wel. Verkeerslichten voor een kruispunt met twee stroken voor rechtdoor en na het kruispunt houdt één van die stroken op. (bord L04-C-A of L04-A-D, verdrijvingsvlak, rijbaanversmalling, etcetera)
Is het dan echt de bedoeling om dan te gaan racen of zo? Win je iets als je na het kruispunt als eerste in kunt voegen? Ik bedoel, ik vraag het maar, want ik snap er de ballen van...
Als een vrachtwagen voor me als eerste stil staat en ik kan links staan om er zodoende voorbij te gaan. Dan doe ik dat wel.quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:09 schreef Ridocar het volgende:
Meer grappig dan irritant, maar de mensen users kennen ze vast wel. Verkeerslichten voor een kruispunt met twee stroken voor rechtdoor en na het kruispunt houdt één van die stroken op. (bord L04-C-A of L04-A-D, verdrijvingsvlak, rijbaanversmalling, etcetera)
Is het dan echt de bedoeling om dan te gaan racen of zo? Win je iets als je na het kruispunt als eerste in kunt voegen? Ik bedoel, ik vraag het maar, want ik snap er de ballen van...
Ik bedoel dan ook de afgesloten rijstroken als er bijvoorbeeld een ongeluk gebeurd is...quote:Op maandag 6 april 2015 13:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De spitsstrook is geen afgesloten strook toch. Mensen moeten eens leren rijden. A2 Maastricht - Eindhoven is ook iedere dag feest. Een bijna lege spitsstrook waar ik gretig gebruik van maak. Probeer de ergernis te onderdrukken dat mensen de spitsstrook 'niet snappen' en ga er gewoon rustig rechts voorbij als het veilig is en er geen politie in zicht is uiteraard. Want dan zul je zien dat je nog de lul bent ook
Geslacht: Vrouwquote:Op dinsdag 7 april 2015 11:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hoe verder je over het verdrijvingsvlak langs de rest scheurt, hoe groter je piemel wordt
Ik doe het zelf niet he, maar zag gisteren ook weer iemand het hele verdrijvingsvlak meenemen om op het allerlaatste moment 'in te voegen'.quote:
Jij gaat er al vanuit dat het een man moet zijn dus begrijp ik. En dat terwijl vrouwen het grootste drama in het verkeer zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik doe het zelf niet he, maar zag gisteren ook weer iemand het hele verdrijvingsvlak meenemen om op het allerlaatste moment 'in te voegen'.
Die discussie staat hier buitenquote:Op dinsdag 7 april 2015 13:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jij gaat er al vanuit dat het een man moet zijn dus begrijp ik. En dat terwijl vrouwen het grootste drama in het verkeer zijn.
Ik rijd in dit soort situaties graag voorop. Maar dat is ook omdat ik meestal weg rijd van alles dat achter me zit. We hebben hier rondom Alkmaar veel van die wegen de polders in die met 2 rijstroken beginnen en vrij snel naar 1 gaan. Zeker in dit seizoen (toeristen) rijd ik graag voorop, omdat ik wel gewoon 85-95 op mijn teller rijd en liever niet van bijv. Alkmaar tot Middenmeer (A7) 50 tot 60 achter een toerist doe. En ik neem expres die als voorbeeld, omdat daar nog een Autoweg 100 stuk in zit. Fijn hoor, als je daar niet boven de 60 uit komt.quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:09 schreef Ridocar het volgende:
Meer grappig dan irritant, maar de mensen users kennen ze vast wel. Verkeerslichten voor een kruispunt met twee stroken voor rechtdoor en na het kruispunt houdt één van die stroken op. (bord L04-C-A of L04-A-D, verdrijvingsvlak, rijbaanversmalling, etcetera)
Is het dan echt de bedoeling om dan te gaan racen of zo? Win je iets als je na het kruispunt als eerste in kunt voegen? Ik bedoel, ik vraag het maar, want ik snap er de ballen van...
Ja maar ja maar...je kunt aan de hand van het soort wangedrag 9 van de 10 keer* wel het geslacht voorspellenquote:Op dinsdag 7 april 2015 13:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jij gaat er al vanuit dat het een man moet zijn dus begrijp ik. En dat terwijl vrouwen het grootste drama in het verkeer zijn.
Wat ook apart is, mensen die bij het stoplicht dan links gaan staan (ik rij in een mutsenbakje, dus mensen gaan ervan uit dat ik langzamer optrek en zal vast ook wel zo zijn) en dan traag optrekken. Mag ik er dan langs? Ik kar dan gewoon door, maar volgens mij valt dat dan onder rechts inhalen. Maar ik snap dat niet, gaan ze links staan en dan trekken ze op als een slak. Ga dan gewoon achter me staan.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik rijd in dit soort situaties graag voorop. Maar dat is ook omdat ik meestal weg rijd van alles dat achter me zit. We hebben hier rondom Alkmaar veel van die wegen de polders in die met 2 rijstroken beginnen en vrij snel naar 1 gaan. Zeker in dit seizoen (toeristen) rijd ik graag voorop, omdat ik wel gewoon 85-95 op mijn teller rijd en liever niet van bijv. Alkmaar tot Middenmeer (A7) 50 tot 60 achter een toerist doe. En ik neem expres die als voorbeeld, omdat daar nog een Autoweg 100 stuk in zit. Fijn hoor, als je daar niet boven de 60 uit komt.![]()
"Oeh, een mooie molen. Laten we 40 gaan rijden om hem beter te kunnen zien."
Gister op de A10 Noord, 101 op de CC, ingehaald door een Alto (90ies versie), slingert nogal. Kijk naar binnen, zie een telefoon in formaatje stuur in de rechterhand. En een vrouwtje die met haar kin op het stuur kon leunen, zo dicht zat ze erop. Zodra ze voorbij is gaat de gang er nog meer uit en kom ik weer inlopen. Zit ik er weer naast, gas er weer op.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:55 schreef Jihawti het volgende:
Hersenloos links blijven plakken, met 75 op de snelweg appen
Volgens mij valt dat niet onder rechts inhalen. Doe het ook wel eens als er eentje voor me zit die links blijft plakken, zet ik hem rechts voor het stoplicht en trek ik even door. Maakt me niet uit of ik een koektrommel of een knappe bak bij me heb. Trok en trek met een koektrommel inderdaad ook vaak zat knappe bakken eruit.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wat ook apart is, mensen die bij het stoplicht dan links gaan staan (ik rij in een mutsenbakje, dus mensen gaan ervan uit dat ik langzamer optrek en zal vast ook wel zo zijn) en dan traag optrekken. Mag ik er dan langs? Ik kar dan gewoon door, maar volgens mij valt dat dan onder rechts inhalen. Maar ik snap dat niet, gaan ze links staan en dan trekken ze op als een slak. Ga dan gewoon achter me staan.
Oja, voor mijn persoontje: Doe ik niet, doe ik niet, doe ik niet, doe ik wel als o.a. rechts inhalen en sneller rijden dan de limiet daaronder vallen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:55 schreef Jihawti het volgende:
Bumperkleven, remtestjes, afsnijden door te laat in te voegen, alles wat te maken heeft met te snel rijden: mannen.
Het is sowieso asociaal ja. Of de persoon nu wel of geen penis heeft.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die discussie staat hier buitenMaar mijn nederige excuses, het was inderdaad vast een vrouw. Hijzijhet was hoe dan ook lekker asociaal bezig.
Was dit tussen Hilversum en Bussum, want zo ja dan was ik in die Jaguarquote:Op dinsdag 7 april 2015 15:11 schreef Ridocar het volgende:
Omdat er wat vragen zijn: de situatie.
Ik sta rechts voor het verkeerslicht, verderop moet links invoegen aangezien de rechter rijstrook als enige overblijft. Groen. Ik trek normaal op (ja, echt normaal. Meestal ga ik op de ouwelullentoer, maar deze keer gewoon vlot, niet aso.) Word ik ingehaald door drie koekblikjes (type Arosa/Lupo) en een (volgens mij) Jaguar. En alles paste net niet, want verdrijvingsvlak. En dan heb ik nog ingehouden toen ik zag wat er ging gebeuren. Als ik gewoon door was gereden hadden we op z'n minst een verkeersconflict gehad.
En ja, het waren allemaal meneren.
Vaak komen deze links te staan omdat ze de hele route al hersenloos op de linker-rijstrook plakten (met 20km onder de vmax). Inderdaad zie je dan vaak mensen erachter gaan staan omdat ze snel willen optrekken om verderop vooraan in te voegen. Gaat het licht op groen, rijdt rechts vlot/normaal weg en links dus op het tempo van opa...quote:Op dinsdag 7 april 2015 15:20 schreef Ciora het volgende:
[..]
...
Ik heb daar zo'n tyfushekel aan he, van die figuren die links gaan staan en dan vervolgens schijtlangzaam wegrijden.
...
Dat laatste klopt wel, maar het gaat hier niet eens om een heel lang stuk weg met twee stroken, het is maar 600 meter, dus hoe die figuren het altijd weer voor elkaar krijgen om links uit te komen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:30 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Vaak komen deze links te staan omdat ze de hele route al hersenloos op de linker-rijstrook plakten (met 20km onder de vmax). Inderdaad zie je dan vaak mensen erachter gaan staan omdat ze snel willen optrekken om verderop vooraan in te voegen. Gaat het licht op groen, rijdt rechts vlot/normaal weg en links dus op het tempo van opa...
Omdat ze dan onnodig links rijden.quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:42 schreef zarGon het volgende:
Waarom kunnen mensen niet even opschuiven naar links om je ruimte te geven zodat je makkelijk kunt invoegen... Hiero: https://goo.gl/maps/OTQEI.
Rijden er twee achter elkaar met 80 precies, afremmen is geen optie, dus moet je bijgassen... Terwijl ze allebei even naar links kunnen (strook was helemaal leeg).
Ik ga alleen links staan als er of al tien auto's rechts staan en links nog niks, of als er bouwverkeer of een tractor of een ander langzaam gevaarte rechts staat.quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:41 schreef Ciora het volgende:
[..]
Dat laatste klopt wel, maar het gaat hier niet eens om een heel lang stuk weg met twee stroken, het is maar 600 meter, dus hoe die figuren het altijd weer voor elkaar krijgen om links uit te komen.
Het idee zal wel zijn: rechts staan er al drie, ik ga lekker links staan, dan bespaar ik ruimte
quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:47 schreef CherryLips het volgende:
Ik ga alleen links staan als er of al tien auto's rechts staan en links nog niks, of als er bouwverkeer of een tractor of een ander langzaam gevaarte rechts staat.
Om en om is een beetje de (ongeschreven) regel toch, dus had je niks fout gedaan.quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:47 schreef CherryLips het volgende:
Ik me schuldig voelen omdat ik dopje voor me ruimte had gegeven
Auto achter mij. En verder zorgt het ook niet voor vlot verkeer. Ik moet op twee auto's wachten...quote:
Onnodig? Er wordt ruimte voor mij gemaakt, dus ik kom dan aan zijn rechterkant (en rijdt hij dus niet onnodig links).quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat ze dan onnodig links rijden.
Achso.quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:59 schreef zarGon het volgende:
Auto achter mij. En verder zorgt het ook niet voor vlot verkeer. Ik moet op twee auto's wachten...
Nee, want op het moment dat hij naar links gaat, is dat voor niets omdat hij geen rekening MAG houden met jou. Jij bent degene de zich moet aanpassen. Je hebt niet ver genoeg vooruit gekeken, dan had je namelijk gezien dat je er niet voor zou komen, dus had je achter die ene auto gegaan. En als je toch harder wilt rijden, dan maakt het voor die 2 seconde dat je in zo'n gat zit toch ook niet uit?quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:59 schreef zarGon het volgende:
Onnodig? Er wordt ruimte voor mij gemaakt, dus ik kom dan aan zijn rechterkant (en rijdt hij dus niet onnodig links).
Daar gaat het dus niet om, als het druk is, is de middenbaan niet perse een "inhaal racebaan"quote:Op maandag 6 april 2015 22:19 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Fixed that for you. Ik ga echt te vaak naar rechts met het idee "okee, kom maar dan als je zo'n haast hebt" en vervolgens halen ze je in met 1 km/h verschil. Ja dag, dan geef ik gewoon gas bij, voeg er weer voor en laat hem terugzakken naar de CC snelheid die ik al reed.
Gewoon op het midden blijven plakken terwijl je naar rechts kan slaat op nog minder en is bovendien nog fout ook.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:09 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Daar gaat het dus niet om, als het druk is, is de middenbaan niet perse een "inhaal racebaan"
Dan ieder gat dichten, als een super autist terwijl er niemand zit te bumperkleven of aanstalten maakt om te gaan inhalen, slaat gewoon nergens op.
Helemaal afremmen en stil gaan staan voor een rotonde terwijl je al tijden kon zien dat er helemaal niemand aan kwamquote:Op dinsdag 7 april 2015 17:10 schreef Pandaplint het volgende:
Niet mensen die langzaam rijden. Maar mensen die niet doorrijden. Stilvallen in bochten en op rotondes
lolque? Jij houdt nooit rekening met bestuurders die willen invoegen?!quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, want op het moment dat hij naar links gaat, is dat voor niets omdat hij geen rekening MAG houden met jou. Jij bent degene de zich moet aanpassen. Je hebt niet ver genoeg vooruit gekeken, dan had je namelijk gezien dat je er niet voor zou komen, dus had je achter die ene auto gegaan.
Hoe kom je erbij dat ik harder wil rijden? Dat wil ik juist niet.quote:En als je toch harder wilt rijden, dan maakt het voor die 2 seconde dat je in zo'n gat zit toch ook niet uit?
Linkerrijstrook was leeg, er kwam niemand aan. Er is een reden waarom ik dat expliciet heb aangegeven.quote:En daarnaast, volgende keer komt er iemand met hogere snelheid aan en kan diegene dus vol in de remmen.
Dit gaat niet om een situatie op de autosnelweg. Snelheidsverschillen van 50 km/u komen niet voor; het is een 80 km-weg.quote:Dat maak ik regelmatig mee, komt er zo'n klapjosti met 80-90 naar links terwijl ik er 130 op heb staan.
Totaal niet aan de orde hier, ik snap ook niet waarom je ermee komt. Nogmaals: de linkerrijstrook was helemaal leeg.quote:Zondag ook, ik zit op de invoegstrook en op het moment dat ik aan het begin ben en even hard rijd als de auto op de hoofdrijbaan, gaat deze naar links en zorgt voor een remactie van de auto die op links zat. En waarom? Ik had nog een flink stuk invoegstrook en was nog aan het optrekken en had allang gezien dat er voor die auto een flink gat zat.
In principe niet nee. Ik rijd op de cruise control en als ik rechts rijd, is het dusdanig rustig dat er ruimte zat is om in te voegen (honderden meters voor en achter mij) en als iemand dan zo'n domme knol is om naast mij uit te komen, zoekt ie het maar uit. Natuurlijk, zondagochtend op de A8 bij de korte invoegstrook iemand die daar aan het einde komt zonder vluchtstrook, schuif ik wel even naar links, maar verder? Als jij een invoegstrook hebt van kilometers, bijv. Rottepolderplein, dan zoek je het maar lekker uit. Ik ga je niet hinderen, maar ik ga ook geen rijstrook opschuiven of rare dingen doen omdat jij niet vooruit kan denken.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:16 schreef zarGon het volgende:
lolque? Jij houdt nooit rekening met bestuurders die willen invoegen?!
Omdat het 9 van de 10 keer niet zo is en een ander, die in beginsel geen probleem heeft, opgezadeld wordt met het probleem van niet kunnen invoegen/niet vooruit kijken van de invoeger.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:16 schreef zarGon het volgende:
Totaal niet aan de orde hier, ik snap ook niet waarom je ermee komt. Nogmaals: de linkerrijstrook was helemaal leeg.
Dus je kijkt niet in je spiegels en vooruit en nu heb je een probleem en dan verwacht je dat een ander dat oplost. Als je rustiger had opgetrokken, had je dus prima achter die 2 auto's kunnen invoegen en evengoed gewoon 80 gereden.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:16 schreef zarGon het volgende:
Hoe kom je erbij dat ik harder wil rijden? Dat wil ik juist niet.
Ja, omdat je wilt dat een ander jouw probleem en onkunde op gaat lossen. Nogmaals, kijk vooruit, kijk met je spiegels achteruit en denk wat er gaat gebeuren. Van je gas af is altijd een optie, zeker als het toch zo rustig is als jij schetst.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:16 schreef zarGon het volgende:
Linkerrijstrook was leeg, er kwam niemand aan. Er is een reden waarom ik dat expliciet heb aangegeven.
Dat doet er niets aan af dat je niet vooruit gekeken en gedacht heb. En juist op de autosnelweg is het gevaarlijk, terwijl je daar langere invoegstroken hebt. Op de provinciale weg is het dus mooi oefenen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:16 schreef zarGon het volgende:
Dit gaat niet om een situatie op de autosnelweg. Snelheidsverschillen van 50 km/u komen niet voor; het is een 80 km-weg.
Op een autosnelweg is de invoegstrook doorgaans veel langer, kun je snelheid maken en dus gemakkelijker invoegen.
Man man man...quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
In principe niet nee. Ik rijd op de cruise control en als ik rechts rijd, is het dusdanig rustig dat er ruimte zat is om in te voegen
Mooi, we zijn het eens dat je constant allerlei zaken erbij haalt die niet aan de orde zijn in de situatie waar ik het over heb...quote:Omdat het 9 van de 10 keer niet zo is en een ander, die in beginsel geen probleem heeft, opgezadeld wordt met het probleem van niet kunnen invoegen/niet vooruit kijken van de invoeger.
quote:Dus je kijkt niet in je spiegels en vooruit en nu heb je een probleem en dan verwacht je dat een ander dat oplost. Als je rustiger had opgetrokken, had je dus prima achter die 2 auto's kunnen invoegen en evengoed gewoon 80 gereden.
Je weet helemaal niets over het rijgedrag van de auto achter mij en trekt allerlei conclusies.quote:Ja, omdat je wilt dat een ander jouw probleem en onkunde op gaat lossen. Nogmaals, kijk vooruit, kijk met je spiegels achteruit en denk wat er gaat gebeuren. Van je gas af is altijd een optie, zeker als het toch zo rustig is als jij schetst.
Ik heb geen idee waarom je het telkens hebt over niet vooruit kunnen kijken, want ik heb zonder problemen kunnen invoegen, zonder de auto's op de rijstrook waarop ik invoeg te hinderen. Ik 'klaagde' dan ook niet over niet kunnen invoegen. Het ging om makkelijk invoegen.quote:Dat doet er niets aan af dat je niet vooruit gekeken en gedacht heb. En juist op de autosnelweg is het gevaarlijk, terwijl je daar langere invoegstroken hebt. Op de provinciale weg is het dus mooi oefenen.
Punt blijft dat jij een bijzondere verrichting doet, en dat jij van een ander verwacht dat hij/zij dat ook doet om het jou makkelijker te maken. Er zijn op enkele uitzonderingen na in Nederland geen invoegstroken waarbij dat echt noodzakelijk is. Als de linkerstrook leeg is kan het prima, maar ik doe het ook niet meer. Noem me een schoolmeester, maar mensen leren maar gewoon invoegen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ciora snapt het punt dat ik wil maken wel; het verkeer kan veilig en vlot blijven doorstromen als men anticipeert op invoegend verkeer.
Hier wel mee eens, iemand die voor je opschuift naar links verleent een gunst, hij handelt niet uit een gewoonte. Neemt niet weg dat, als links vrij is, ik vaak ook opschuif, puur omdat ik geen zin heb in ge-eikel met iemand die niet kan invoegen. Net op 3/4 van je motorkap blijven hangen, waardoor jij zou moeten remmen, want naar links gaan ze toch wel.... Vaak de neiging om dan net genoeg af te zakken en vervolgens groot licht op te zetten als ze die 10cm voor me zitten. Neigen..niet doen..quote:Op dinsdag 7 april 2015 21:17 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Punt blijft dat jij een bijzondere verrichting doet, en dat jij van een ander verwacht dat hij/zij dat ook doet om het jou makkelijker te maken. Er zijn op enkele uitzonderingen na in Nederland geen invoegstroken waarbij dat echt noodzakelijk is. Als de linkerstrook leeg is kan het prima, maar ik doe het ook niet meer. Noem me een schoolmeester, maar mensen leren maar gewoon invoegen.
Ik vind het onder dezelfde noemer vallen als remmen bij een oversteekplaats of kruising voor fietsers die geen voorrang hebben. Je creëert de illusie bij fietsers dat ze toch wel voorrang krijgen, net zoals dat veel invoegers de illusie hebben dat jij wel aan de kant gaat. Invoegen is een bijzondere verrichting, daarvoor hoeft niemand opzij. Ook al kan het wel. In jouw situatie is het misschien handiger, maar genoeg pepernoten die het dan ook gaan doen als de strook ernaast wel vol is. Volg gewoon lekker de verkeersregels, en laat de invoeger zelf leren inschatten. Als iedereen maar opschuift gaat nooit iemand het leren.
Terechte klacht! Daar moet je het wel samen oplossen, anders kom je er gewoon niet tussen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 18:07 schreef Pandaplint het volgende:
De invoegstrook bij knooppunt drachten. Te kort. Zeker wanneer het druk is en je niet een al te snelle auto hebt. Daarnaast heb je te weinig overzicht om ver vooruit te kunnen kijken.
https://www.google.nl/map(...)8,288m/data=!3m1!1e3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |