Ik weet nooit zo goed of ik nou moet lachen of huilen op de A2 en A4 met 5 rijstroken. Aan de ene kant is het gigantisch irritant dat al die mensen willekeurig een rijstrook lijken te pakken met een willekeurige snelheid zonder te denken dat rechts de plek op de weg is, maar aan de andere kant is het soms ook wel weer enorm leuk om te slalommen of om te kijken hoeveel mensen je rechts kan inhalen zonder van de cruise control af te gaan. Het ligt een beetje aan m'n bui denk ik.quote:Op donderdag 2 april 2015 15:26 schreef Fer het volgende:
Net wee over de A2 RI Amsterdam. Volgende keer maak ik foto verslag ervan, het is net een soap.
yep dit is altijd zo... rechts rij je 100+ terwijl je iedereen inhaaltquote:Op donderdag 2 april 2015 16:39 schreef zarGon het volgende:
Merken jullie ook dat mensen bang zijn om de spitsstrook te gebruiken? Ik snap er geen fuck van...
Soms kan je met gemak harder gaan op de spitsstrook (rechts) dan op de linkerste rijstrook..
.
Ligt ook nog heel erg aan het moment op de dag en welke dag het is. Maar ik word zo nu en dan strontziek van die dingen, zondagochtend half 7, geen kip op de weg, spitsstrook open. Thanks, dus nu kan ik 30 km/h langzamer gaan rijden. Je kan met gemak 200 rijden zonder gevaar, maar je bent je rijbewijs al kwijt bij 150 i.p.v. 180. Dus geen 150 op de cruise...quote:Op donderdag 2 april 2015 16:39 schreef zarGon het volgende:
Merken jullie ook dat mensen bang zijn om de spitsstrook te gebruiken? Ik snap er geen fuck van...
Soms kan je met gemak harder gaan op de spitsstrook (rechts) dan op de linkerste rijstrook..
.
Rij eens maar op de A1 vanaf Hoevelaken naar Apeldoorn. Daar is het altijd bingoquote:Op donderdag 2 april 2015 16:39 schreef zarGon het volgende:
Merken jullie ook dat mensen bang zijn om de spitsstrook te gebruiken? Ik snap er geen fuck van...
Omdat doorgetrokken streep. En gebrekkige kennis van het RVV.quote:Op donderdag 2 april 2015 16:39 schreef zarGon het volgende:
Merken jullie ook dat mensen bang zijn om de spitsstrook te gebruiken? Ik snap er geen fuck van...
Soms kan je met gemak harder gaan op de spitsstrook (rechts) dan op de linkerste rijstrook..
.
quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:49 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Hoe wil jij op die spitsstrook komen als er een doorgetrokken streep langs ligt?
Daar mag je niet over heen.
Heb het gisteravond ook gezien, ergens rond negen uur volgens mij.quote:Op donderdag 2 april 2015 18:24 schreef Jihawti het volgende:
Anderhalf uurtje geleden reed ik op de A28 vanaf de A50 Zwolle binnen. De meest rechtse strook werd vrij snel afgekruist, want verderop op de brug over de IJssel stond een pechgeval.
Nou ja, de mensen die dat aan het verhelpen waren zullen ruim voorzien moeten zijn geweest van Tena Lady, want ik zag tientallen auto's hersenloos doortuffen en er vlak langs gaan met snelheden tussen de 80-100 km/u.
Misschien is Rij-Met-Stront-In-Je-Ogen dag?
Terug sarren in het verkeer, wat zijn we weer verantwoord bezigquote:Op donderdag 2 april 2015 19:42 schreef OudeBok het volgende:
Gisteren, weliswaar tijdens rijles, maar toch bizar:
Weet even niet uit m'n hoofd welke weg, maar vlak voor ik van baan zou verwisselen, die doorliep in een invoegstrook, afgesneden door een bloedsnelle Golf, die die kant niet eens op moest, getuige het feit dat hij me daarna weer afsneed over het verdrijvingsvlak, om alsnog rechtdoor te gaan.
Scherpe bocht erachteraan gegaan, zet 'ie 'm bij het stoplicht opeens achter ons neer. Maar laten uitvallen en een stoplichtcyclus laten wachten om 'm terug te sarren. Hufter.
Helemaal mee eens; klagen over andermans gedrag en ondertussen gevaar veroorzaken, anderen irriteren en dan raar opkijken als het een keer escaleert. Bijzonder onvolwassen, dom en kinderachtig.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:27 schreef twiFight het volgende:
[..]
Terug sarren in het verkeer, wat zijn we weer verantwoord bezig![]()
Het verkeer is niet de plaats om conflicten uit te vechten. En voordat je begin met "ja maar ik liet alleen de auto afslaan, dat is onschuldig", zo beginnen de conflicten die escaleren naar gewonden ook altijd.
Klopt. Heb ook een moment gedacht om tegen instructrice te zeggen van nee, doe ik niet, maar ja. Niet gedaan, dus schuldigquote:Op donderdag 2 april 2015 22:27 schreef twiFight het volgende:
[..]
Terug sarren in het verkeer, wat zijn we weer verantwoord bezig![]()
Het verkeer is niet de plaats om conflicten uit te vechten. En voordat je begin met "ja maar ik liet alleen de auto afslaan, dat is onschuldig", zo beginnen de conflicten die escaleren naar gewonden ook altijd.
Ze worden na hun 75e (was 70) elke vijf jaar gekeurd. Is dus al zoquote:Op donderdag 2 april 2015 22:58 schreef reeybehn het volgende:
Dit is wel een aantal maanden geleden maar toch. Reed op de snelweg naar t noorden (a6 waar je 130 mag). Niks aan de hand. Rustig op de weg overdag met een zonnetje. Ik rijd in de Audi a6 (hybride) van mijn vader. Cruise control op 145 en niks aan de hand. Komt er plots een opa in een ford ka zonder richting aan te geven naar links. Zat ook geen auto voor dus deze verwachtte ik echt niet. ABS heeft toen echt m'n leven gered. En dat ik heb geleerd om
Vol te remmen als t echt moet. Ze zouden boven een bepaalde leeftijd een soort mini examen elke 5 jaar verplicht moeten stellen
van mijn opa van 87 weet ik dat dat in de praktijk allemaal wel mee valt. T zou echt een soort afrijden moeten zijn. Dat je een kwartiertje en 15¤ kost om te laten keurenquote:Op donderdag 2 april 2015 23:05 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ze worden na hun 75e (was 70) elke vijf jaar gekeurd. Is dus al zo.
Ja, stelde me er ook al niet te veel bij voor, haha. Ik vind ook, dat ze eigenlijk weer even, zij het soepeler, moeten afrijden. Gewoon zo van, als het allemaal maar veilig gebeurt, is het goed. Niet zoals wanneer je je rijbewijs haalt. Je kan niet verwachten van mensen met jarenlange ervaring, dat die het nog keurig textbook doen, zoals bij de eerste keer. Maar ja, dat dus. Zeker mee eens.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:08 schreef reeybehn het volgende:
[..]
van mijn opa van 87 weet ik dat dat in de praktijk allemaal wel mee valt. T zou echt een soort afrijden moeten zijn. Dat je een kwartiertje en 15¤ kost om te laten keuren
precies. Van een paar lichamelijke testjes kan je niets zeggen over hoe iemand rijd.quote:Op donderdag 2 april 2015 23:10 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ja, stelde me er ook al niet te veel bij voor, haha. Ik vind ook, dat ze eigenlijk weer even, zij het soepeler, moeten afrijden. Gewoon zo van, als het allemaal maar veilig gebeurt, is het goed. Niet zoals wanneer je je rijbewijs haalt. Je kan niet verwachten van mensen met jarenlange ervaring, dat die het nog keurig textbook doen, zoals bij de eerste keer. Maar ja, dat dus. Zeker mee eens.
Dat zou eigenlijk gewoon voor iedereen moeten gelden. Iedere vijf of tien jaar een check (Medisch en/of kennis)quote:Op donderdag 2 april 2015 23:05 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ze worden na hun 75e (was 70) elke vijf jaar gekeurd. Is dus al zo.
Tja? DAar ben ik dus wel altijd bedachtzaam op. Mensen verwachten die snelheid niet.quote:Op donderdag 2 april 2015 22:58 schreef reeybehn het volgende:
Dit is wel een aantal maanden geleden maar toch. Reed op de snelweg naar t noorden (a6 waar je 130 mag). Niks aan de hand. Rustig op de weg overdag met een zonnetje. Ik rijd in de Audi a6 (hybride) van mijn vader. Cruise control op 145 en niks aan de hand. Komt er plots een opa in een ford ka zonder richting aan te geven naar links. Zat ook geen auto voor dus deze verwachtte ik echt niet. ABS heeft toen echt m'n leven gered. En dat ik heb geleerd om
Vol te remmen als t echt moet. Ze zouden boven een bepaalde leeftijd een soort mini examen elke 5 jaar verplicht moeten stellen
Daarom werd mij geleerd om minimaal twee keer te kijken in je spiegel voordat je van baan wisselt. Dan leer je dat namelijk inschatten. Niet op de km nauwkeurig, wel of iemand 120/130 of een stuk harder rijdt, ongeacht of dat mag of niet...quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:50 schreef agter het volgende:
[..]
Tja? DAar ben ik dus wel altijd bedachtzaam op. Mensen verwachten die snelheid niet.
Als iedereen zou rijden als op de lessen geleerd is, hadden we dit topic niet gehad, gok ik.quote:Op vrijdag 3 april 2015 07:19 schreef Koepert het volgende:
[..]
Daarom werd mij geleerd om minimaal twee keer te kijken in je spiegel voordat je van baan wisselt. Dan leer je dat namelijk inschatten. Niet op de km nauwkeurig, wel of iemand 120/130 of een stuk harder rijdt, ongeacht of dat mag of niet...
op je eigen privé baan de ring van Amsterdam overquote:Op donderdag 2 april 2015 16:39 schreef zarGon het volgende:
Merken jullie ook dat mensen bang zijn om de spitsstrook te gebruiken? Ik snap er geen fuck van...
Soms kan je met gemak harder gaan op de spitsstrook (rechts) dan op de linkerste rijstrook..
.
En jij reed er vrolijk 120 achter...quote:Op donderdag 2 april 2015 14:34 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
TLDR: verwarde professor rijdt 120 in de bebouwde kom, fietsers mmoeten wegspringen, en in een 205 gti uit alle auto's
Daarom zijn ze ook zo gek op gele kentekens in Duitslandquote:Op vrijdag 3 april 2015 00:50 schreef agter het volgende:
[..]
Tja? DAar ben ik dus wel altijd bedachtzaam op. Mensen verwachten die snelheid niet.
Het lastige is dat als je bij RAI de spitsstrook op wil, je bij de oprit in de knoei komt met een treintje dat komt invoegen vanaf oprit RAI. Je kan dan vaak ook niet naar links opschuiven want daar rijdt zo'n ander treintje slaapkoppen op de gewone rijbaan.quote:Op vrijdag 3 april 2015 09:30 schreef Yreal het volgende:
Wat wel kut is is dat de spitstrook op de a10 zuid na knooppunt de nieuwe meer uitvoegt...
Geen last vanquote:Op vrijdag 3 april 2015 13:12 schreef Fer het volgende:
[..]
Het lastige is dat als je bij RAI de spitsstrook op wil, je bij de oprit in de knoei komt met een treintje dat komt invoegen vanaf oprit RAI. Je kan dan vaak ook niet naar links opschuiven want daar rijdt zo'n ander treintje slaapkoppen op de gewone rijbaan.
En ik moet toch door naar de A4 dus pak toch vaak de middeltje baan bij Rai.
Point takenquote:Op vrijdag 3 april 2015 09:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Als iedereen zou rijden als op de lessen geleerd is, hadden we dit topic niet gehad, gok ik.
Gewoon doorduwen dan.quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:30 schreef Gwywen het volgende:
Ik zat laatst met een hele rits auto's achter een trekker, ik was de eerste in de rij, je kon nergens inhalen en toen de weg eindelijk breed genoeg was, was er eerst nog een verdrijvingsvlak (en dat ligt daar niet voor niets) dus ik keek of er geen tegenliggers kwamen en wilde naar links... maar goed dat ik in een fractie nog even in m'n linker spiegel keek, want Mijnheer Ongeduld die een paar auto's achter mij reed, was niet van plan te wachten tot 't eind van het verdrijvingsvlak en reed dus al praktisch naast me toen ik naar links wilde opschuiven. Wat een sukkel, ik reed nota bene al helemaal links op mijn baan en had m'n knipper al aanstaan. Ik schrok me helemaal het lazarus en kon nog net op tijd weer achter die trekker duiken (moest ook nog flink in de ankers natuurlijk).
Dan ben jij nog fout ook. Die ander zit al op de andere rijstrook, jij nog niet, jij voert op dat moment een bijzondere manoeuvre uit (veranderen van rijstrook). Hoe asociaal ook, jij bent fout en zal ook de schuld krijgen in de verzekeringskwestie.quote:
Je laat je toch niet van de weg rijden?quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan ben jij nog fout ook. Die ander zit al op de andere rijstrook, jij nog niet, jij voert op dat moment een bijzondere manoeuvre uit (veranderen van rijstrook). Hoe asociaal ook, jij bent fout en zal ook de schuld krijgen in de verzekeringskwestie.
Zij is juist degene die iemand van de weg zou rijden...quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:56 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Je laat je toch niet van de weg rijden?
Dan snap ik de frustratie niet helemaal. Maar bonquote:Op zondag 5 april 2015 00:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zij is juist degene die iemand van de weg zou rijden...Die ander reed er immers al en als zij gewoon was blijven rijden, zou er niemand van de weg gereden worden.
De frustratie is dat op het moment dat zij het veilig genoeg vond om in te halen, een ander het inmiddels zat was en haar al inhaalde en zij niet voldoende aandacht aan haar spiegels en schoudercheck heeft geschonken, waardoor ze verrast werd door degene die haar al inhaalde toen zij haar inhaalactie wilde inzetten.quote:Op zondag 5 april 2015 12:42 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Dan snap ik de frustratie niet helemaal. Maar bon
Volgens mij was het punt eerder dat zij verrast werd door iemand die overduidelijk de verkeersregels overtrad en daardoor hinder opleverde.quote:Op zondag 5 april 2015 13:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
De frustratie is dat op het moment dat zij het veilig genoeg vond om in te halen, een ander het inmiddels zat was en haar al inhaalde en zij niet voldoende aandacht aan haar spiegels en schoudercheck heeft geschonken, waardoor ze verrast werd door degene die haar al inhaalde toen zij haar inhaalactie wilde inzetten.
Jaaaren terug (Het fenomeen spitsstrook bestond nog niet zo lang) eens op een zondagavond, uurtje of zeven, daar gereden. Stapvoets op de twee rijbanen en daarnaast een bijna lege spitsstrook. Ik dus met een vaartje van 80 rechts de hele file voorbij gereden tot aan Barneveld.quote:Op donderdag 2 april 2015 17:17 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Rij eens maar op de A1 vanaf Hoevelaken naar Apeldoorn. Daar is het altijd bingo
Vorige week Zondag nog geweest, de rechterbaan was echt compleet leeg...quote:Op donderdag 2 april 2015 15:26 schreef Fer het volgende:
Net wee over de A2 RI Amsterdam. Volgende keer maak ik foto verslag ervan, het is net een soap.
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik bij trekkers ook niet altijd wacht totdat ik voorbij een verdrijvingsvlak ben of totdat een doorgetrokken streep ophoudt. Ik ben een mens en ik heb rijervaring, ik kan zelf wel voldoende inschatten wanneer ik wel veilig en wanneer ik niet veilig voorbij kan.quote:Op zondag 5 april 2015 14:05 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Volgens mij was het punt eerder dat zij verrast werd door iemand die overduidelijk de verkeersregels overtrad en daardoor hinder opleverde.
quote:Op zondag 5 april 2015 14:07 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Jaaaren terug (Het fenomeen spitsstrook bestond nog niet zo lang) eens op een zondagavond, uurtje of zeven, daar gereden. Stapvoets op de twee rijbanen en daarnaast een bijna lege spitsstrook. Ik dus met een vaartje van 80 rechts de hele file voorbij gereden tot aan Barneveld.
Onderweg wel twee of drie keer door een vrachtwagenchauffeur bijna de berm ingeduwd omdat die het schijnbaar niet leuk vonden om rechts ingehaald te worden en dus maar voor eigen rechtertje gingen spelen...
Dat soort mensen leven bij de gratie van andere bestuurders die spiegelen. Laatst ook zo'n stuk ongeduld in een Audi achter me op de A1. Ik heb gespiegeld, zet mijn knipper netjes aan, zet de manoeuvre in en kijk -aangezien de Audi al een kilometer of wat nog net niet in mijn kofferbak zat- voor de zekerheid nóg eens in mijn spiegel en ik zie hem gewoon zonder iets aan te geven een zwiep maken naar links vlak achter mijn bumper langs en plankgas geven.quote:Op vrijdag 3 april 2015 14:30 schreef Gwywen het volgende:
Ik zat laatst met een hele rits auto's achter een trekker, ik was de eerste in de rij, je kon nergens inhalen en toen de weg eindelijk breed genoeg was, was er eerst nog een verdrijvingsvlak (en dat ligt daar niet voor niets) dus ik keek of er geen tegenliggers kwamen en wilde naar links... maar goed dat ik in een fractie nog even in m'n linker spiegel keek, want Mijnheer Ongeduld die een paar auto's achter mij reed, was niet van plan te wachten tot 't eind van het verdrijvingsvlak en reed dus al praktisch naast me toen ik naar links wilde opschuiven. Wat een sukkel, ik reed nota bene al helemaal links op mijn baan en had m'n knipper al aanstaan. Ik schrok me helemaal het lazarus en kon nog net op tijd weer achter die trekker duiken (moest ook nog flink in de ankers natuurlijk).
nee Maarja. Iemand die van rechts naar links komt zonder dat er überhaupt iemand in de komende km voor m rijd verwacht je ook nietquote:Op vrijdag 3 april 2015 00:50 schreef agter het volgende:
[..]
Tja? DAar ben ik dus wel altijd bedachtzaam op. Mensen verwachten die snelheid niet.
Cruisecontrol op 145... Das 140 echte km's. Waar je 130 mag? Dat is, in je spiegels, een verwaarloosbaar verschil.quote:Op vrijdag 3 april 2015 00:50 schreef agter het volgende:
[..]
Tja? DAar ben ik dus wel altijd bedachtzaam op. Mensen verwachten die snelheid niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |