SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
Welkom in Nederland.quote:Op maandag 30 maart 2015 11:43 schreef Prowl het volgende:
Zomertijd: elke dag 's avonds 1 uur langer van de regen genieten
Voor vorige week had het anders weken niet geregendquote:Op maandag 30 maart 2015 11:43 schreef Prowl het volgende:
quote:Op maandag 30 maart 2015 12:26 schreef Djeez het volgende:
Ik heb geen hoop mer voor deze lente. Straks een paar mooie dagen in juli en augustus en dan kukelen we de herfst weer in
Ik had gister op mijn verjaardag op z'n minst 22 graden en zon verwacht....quote:Op maandag 30 maart 2015 12:38 schreef JDude het volgende:
Uitwaaien aan het strand lukt prima momenteel.
Wat een zuur gedoe hier trouwens. Het is maart, in Nederland. Wat verwachten jullie dan?
quote:Op maandag 30 maart 2015 12:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik had gister op mijn verjaardag op z'n minst 22 graden en zon verwacht....
Inmiddels is het hier bijna wit....van de hagel
Het is lente, we verwachten lente weer ^^quote:Op maandag 30 maart 2015 12:38 schreef JDude het volgende:
Uitwaaien aan het strand lukt prima momenteel.
Wat een zuur gedoe hier trouwens. Het is maart, in Nederland. Wat verwachten jullie dan?
Laat Djeez het maar niet horen dat er ook mooie kanten aan dit weer zittenquote:Op maandag 30 maart 2015 12:59 schreef MaLo het volgende:
Dit weer zorgt wel voor prachtige wolkenluchten
Tenminste nog iets positiefs
4 april wordt het prachtig weer!quote:Op maandag 30 maart 2015 15:18 schreef Zelus het volgende:
Ik ga maar weer verder met me winterslaap, maak mij maar wakker als het echt lekker weer is![]()
Oke, dan ga ik maar ff flink hamstereeeeennnnquote:Op maandag 30 maart 2015 15:28 schreef Djeez het volgende:
[..]
4 april wordt het prachtig weer!
Welk jaar is helaas onbekend...
Ja, windstoten tot 120 km/hquote:
SPOILER: morgenochtendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: morgenavondOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Houtenbeen op 30-03-2015 18:59:03 ]
quote:Op maandag 30 maart 2015 18:45 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja, windstoten tot 120 km/hSPOILER: morgenochtendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit hier verkeerd, merk ik al weerSPOILER: morgenmiddagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder wrijving geen glans
Ik in mijn Atosje, in het rode stukquote:Op maandag 30 maart 2015 19:28 schreef Rabieluh het volgende:
Ow God, ik ga zo afzien op de fiets morgen.
Wat een mooie dag om met de bus te gaan, mijn bestemming ligt precies ten westen van mijn huis...quote:Op maandag 30 maart 2015 19:26 schreef aloa het volgende:
Ook tijdens de buien morgenochtend al zeer zware windstoten mogelijk.
[ afbeelding ]
De link Arnhem - Den Haag is blijkbaar ook die manier van krachtquote:Op maandag 30 maart 2015 19:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik neem aan dat net als met de sneeuwbuien des doods, Den Haag ook met deze storm weer alles misloopt en hier gewoon het zonnetje gaat schijnen
Deel 2:quote:... Benelux, Germany, the Czech Republic, Poland, Slovenia, Slovakia, Hungary and the Alpine regions ...
Similar cyclogeneses in the past featured well structured split fronts due to potential instability build-up with interacting high-level dry air, low/mid-tropospheric boundaries and deep lift. Right now the dry mid-level air is rather ill defined in forecast cross sections. BL moisture will reach accetable values along/ahead of the cold front, but postfrontal air mass suffers from a well mixed and dry BL air mass. Hence, numerous foci for somewhat augmented thunderstorm probabilties exist over an extensive area, but right now no region can be detected, where substantial thunderstorm probabilities exist. Hence despite aggressive gradient flow, only a broad level 1 area was issued. Please keep in mind that ESTOFEX does not issue level areas for non-convective straight-line wind events. Please refer to your local weather agency for more information about that threat.
quote:... Benelux and Germany during the late afternoon and overnight hours ...
Despite a rather dry postfrontal air mass, rapidly steepening mid-level lapse rate due to the advection of very cold mid-/upper level air assists in neutral forecast profiles. Some models indicate weak mid-level disturbances, which cross the area and result in an increase of showers/isolated thunderstorms. Even enhanced friction along the coasts of the Netherlands my assist in spotty CI. Any deeper updraft may bring strong winds down to the surface and with isolated thunderstorm activity forecast, we added this activity to our level area. Severe wind gusts will be the primary threat, but once again an isolated tornado event can't be ruled out due to very favorable LL shear.
quote:Op maandag 30 maart 2015 11:43 schreef Prowl het volgende:
twitter:RTLnieuws twitterde op dinsdag 31-03-2015 om 06:29:12Ketelbrug A6 dicht na omwaaien vrachtwagens http://t.co/TX1wpBT8bg reageer retweet
twitter:vid twitterde op dinsdag 31-03-2015 om 06:34:02Ook op de #N50 is een vrachtwagen gekanteld. De weg is in beide richtingen dicht tussen Kampen en Ens. reageer retweet
Hier in Eindhoven waait 't idd lekker door...quote:Op dinsdag 31 maart 2015 04:42 schreef HL_Dog43 het volgende:
Deze Eindhovenaar werd er wakker van. <_< Kan een mens nondeju niet gewoon slapen zonder door de wind gestoord te worden? Heb ook gezien dat het windkracht 7 a 8 word hier. 0_o
Leg een eiquote:Op dinsdag 31 maart 2015 06:54 schreef marcel-o het volgende:
Hier klappert er iets in de straat.
Leg Al vanaf 4u wakker
Overal zag ik al omgewaaide kliko's met alle rotzooi eruitquote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:29 schreef MaLo het volgende:
Dat was avontuurlijk, naar mijn werk rijden in mijn koekblikje. Beide handjes heel stevig aan het stuur.
En ik werd nog bijna aangereden door een vuilniszak met plastic. Dit stak zo de weg over
Plastic-ophaaldag op een dag als vandaag is echt fantastisch
Hier in Zeeland is het ook rustiger vergeleken met vanmorgen vroeg.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:18 schreef Bienelientjee het volgende:
Vannacht ging iemands container door de straat. En flinke windstoten om te horen!
Hoe laat is vandaag nu de piek? Het lijkt nu wel wat rustiger te worden.
Hier allemaal blauwe papiercontainers omgewaaid.. wat een zooi op de straat.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:29 schreef MaLo het volgende:
Dat was avontuurlijk, naar mijn werk rijden in mijn koekblikje. Beide handjes heel stevig aan het stuur.
En ik werd nog bijna aangereden door een vuilniszak met plastic. Dit stak zo de weg over
Plastic-ophaaldag op een dag als vandaag is echt fantastisch
Zou je het niet eens ff gaan oprapen dan?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:22 schreef humorduck28 het volgende:
[..]
Hier allemaal blauwe papiercontainers omgewaaid.. wat een zooi op de straat.![]()
Zo een afgesloten ligfiets, en dan een laken ervoor spannen, dan haal je wel behoorlijke snelheden meequote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:18 schreef marcel-o het volgende:
Welke baas gaat er over de afsluitdijk fietsen?
Moet nog komenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:33 schreef Steve-O het volgende:
Zitten we nu al op het hoogtepunt of is het aan het afzwakken ?
Voor mijn gevoel was het rond 0500-0600 vanmorgen toch wel erg heftig :/
Arme Schutting . Nu al lokaal windkracht 9 en nog meer op komstquote:
Die is leuk voor in de OPquote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:36 schreef Libris het volgende:
Mooie visualisatie van wereldwijde wind en andere weerselementen: https://www.windyty.com/?52.362,12.085,5
Zolang de buurman nog losse golfplaten in de tuin heeft liggen, kom ik liever niet buiten.quote:
Ik neem aan dat dat oude manier van dakpannen bevestigen is ?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:55 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Zolang de buurman nog losse golfplaten in de tuin heeft liggen, kom ik liever niet buiten.
Ze zitten vast met pannenhaken, het zijn geen sneldekkers. Die liggen er niet zomaar af.
Mooie site zeg! Zijn er ook webcams van bijv. de ierse of schotse kust? Kan ze niet zo vinden op google.. moet er daar ook ruig aan toe gaan!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:36 schreef Libris het volgende:
Mooie visualisatie van wereldwijde wind en andere weerselementen: https://www.windyty.com/?52.362,12.085,5
Bookmarked. Zelfs windstromen op grotere hoogtes te zien.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:36 schreef Libris het volgende:
Het zijn van die geglazuurde pannen, om de pan zit er één met een haak vast aan het houtwerk eronder. Beetje dit systeem.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:57 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat oude manier van dakpannen bevestigen is ?
Zo niet dan heb ik ook een uitdaging als ik thuis kom mijn hele gevel bestaat bijna uit dakpannen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🐱
quote:Op dinsdag 31 maart 2015 11:02 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Het zijn van die geglazuurde pannen, om de pan zit er één met een haak vast aan het houtwerk eronder. Beetje dit systeem.Soort van Houtje-Haakje systeem ditSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
Ha grappig, eigenlijk wat http://earth.nullschool.net al deed, maar dan iets hipper vorm gegevenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:36 schreef Libris het volgende:
Het werd geadviseerd , en heb het advies opgevolgd.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 11:09 schreef caspervc het volgende:
[..]
Soort van Houtje-Haakje systeem dit
Als je op de legenda klikt dan verandert ie naar: mph ,m/s of km/hquote:Op dinsdag 31 maart 2015 11:12 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ha grappig, eigenlijk wat http://earth.nullschool.net al deed, maar dan iets hipper vorm gegeven
dan blijf ik bezig..quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zou je het niet eens ff gaan oprapen dan?
Wel mooi als je hem op 2000 meter oid zet, dan zie je heel mooi alle bergketens die als barrieres dienen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 11:01 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
Bookmarked. Zelfs windstromen op grotere hoogtes te zien.
Met die 102 km/h in Brabant was ik dus net op de fiets, ik waaide bijna de berm in, tot 3 keer toe.quote:
Ik zag hier net allemaal veertjes voorbij komen, ik denk een donsdek kapot gewaaid die ergens aan het luchten was.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 11:35 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Met die 102 km/h in Brabant was ik dus net op de fiets, ik waaide bijna de berm in, tot 3 keer toe.
Het is ook plastic en papier ophaaldag in Rijen, overal tornado's van afval, bakken die op de weg lagen, ik werd nog aangevallen door karton.
En mijn werkgever, die oa enorme bouwborden levert. Die waaien allemaal om...quote:Op dinsdag 31 maart 2015 11:57 schreef Pandaplint het volgende:
Topdag voor de Dokkummer Vlaggencentrale.
Orkaan Niklas is geboren.quote:Duitse storm op orkaankracht: windstoten 150 kilometer per uur
De DWD, het Duitse KNMI, heeft de lentestorm die ook boven Duitsland woedt, tot een orkaan uitgeroepen. Dat gebeurde nadat windstoten met een kracht van ongeveer 150 kilometer per uur waren gemeten. Volgens meteoroloog Lars Kirchhübel van de DWD is de storm een van de zwaarste die Duitsland de laatste jaren heeft getroffen. De dienst heeft voor grote delen van Duitsland een weerwaarschuwing afgegeven.
Vroeger, toen mensen nog om hun spullen gaven haalden ze de vlaggen weg als het hard ging waaien.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 11:57 schreef Pandaplint het volgende:
Topdag voor de Dokkummer Vlaggencentrale.
Dat afzwakken gat pas in de loop vanmorgen serieus gebeuren volgens mij. Verder meer activerende buien met kans op hagel / onweer en natte sneeuw.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:14 schreef Rabieluh het volgende:
Wat kunnen we verder nog verwachten vandaag? Storm blijft nu zoals hij is om vervolgens in de loop van de avond af te zwakken? Kunnen we nog meer verwachten?
Er is nog steeds een heeele kleine kans op tornado'squote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:14 schreef Rabieluh het volgende:
Wat kunnen we verder nog verwachten vandaag? Storm blijft nu zoals hij is om vervolgens in de loop van de avond af te zwakken? Kunnen we nog meer verwachten?
Net als gister dus weer, toen ontstonden die buien helaas net achter me, verder het land in. Hoewel helaas...een hagelbui met windstoten tegen de 80 kilometer per uur als ik op de fiets zitquote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:17 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Dat afzwakken gat pas in de loop vanmorgen serieus gebeuren volgens mij. Verder meer activerende buien met kans op hagel / onweer en natte sneeuw.
Half Fryslân inmiddels.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:29 schreef exile79 het volgende:
[..]
Stavoren is ondertussen zeker weggewaaid.
Als Speedy maar niet is weggewaaidquote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:33 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Half Fryslân inmiddels.
[ afbeelding ]
Onder bomen doorfietsen is best eng vandaagquote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:42 schreef WEST het volgende:
man man man net tegen de wind in gefietst. Kwam amper vooruit. kilometerteller gaf 7km/u aan![]()
Kreeg nog bijna een tak op m'n kop.Kon hem net ontwijken
ik kon niet anders anders moet ik nog verder om fietsen en nog meer tegenwind gehad.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:44 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Onder bomen doorfietsen is best eng vandaag.
Heb je een cabrio?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:49 schreef MaLo het volgende:
Ik hoop dat het straks in de avondspits meevalt met het weer. Was vanmorgen al rot genoeg om naar het werk te rijden. Ik zit niet te wachten op keiharde buien met hagel en onweer en nog meer harde windstoten. Anders de rit naar huis maar even goed plannen aan de hand van buienradar.
Neequote:
Daar heb je serieus een puntquote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Vroeger, toen mensen nog om hun spullen gaven haalden ze de vlaggen weg als het hard ging waaien.
Hier in Den Helder valt het trouwens wel mee; zon, regen en bewolking wisselen elkaar af.
Doodtij was zondag. Maar waarschijnlijk bedoel je laagwater (noemen ze ook wel eb).quote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:36 schreef Nattekat het volgende:
Ah, precies vandaag doodtij, probeer het morgen wel.
Leuk surfweer.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:27 schreef Rabieluh het volgende:
http://www.scheveningenlive.nl/zuidelijk-havenhoofd-webcam/.
Zag je hem gaan...?quote:
Was gisteren, laat in de middag.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:29 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Doodtij was zondag. Maar waarschijnlijk bedoel je laagwater (noemen ze ook wel eb).
Hoogwater is vanavond in Harlingen om half acht ongeveer dus.
quote:KNMI Guidance:
In de middag en avond wordt de bovenlucht kouder en worden de Cb's talrijker. De CAPE is dan ca. 200 J/kg en de schering 0-6 km ca. 40 kn, in het zuidwesten zelfs ca. 60 kn. Dan goed georganiseerde multicells en mogelijk zelfs enkele mini supercells.
In de loop van de dag steeds meer buien, vooral wanneer de bovenluchten in de middag sterk gaan afkoelen. Hierachter buien bij een toenemende onstabiliteitsdiepte en toenemende organisatiegraad. Hierbij is in de middag en avond een toenemende kans op onweer (Harmonie geeft een indicatie) en mogelijk ook hagel.
In de middag er avond gaan de zwaarste windstoten in toenemende mate bepaald worden door de downdraft in de buien, door de toenemende onstabiliteitsdiepte kan de sterke wind op enige hoogte gemakkelijk naar de grond worden getransporteerd. Harmonie laat dan in die buien lokaal windpieken zien van boven de 120 km/uur in het westen.
Waarom dom bezig?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:41 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Zag je hem gaan...?
Heeft ie gewoon veel lef of ist ie helemaal dom bezig? Nahja, aan de kant komt ie altijd maar tussentijds verdrinken is nog wel mogelijk. Redden gaat echt niet lukken in die hoek met dit weer
twitter:NOS twitterde op dinsdag 31-03-2015 om 13:52:27De balgstuw in de monding van de IJssel bij Kampen gaat dicht in verband met de storm: http://t.co/49yToCkeDX http://t.co/TgL8fqA7HM reageer retweet
Balgelijk!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:53 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]twitter:NOS twitterde op dinsdag 31-03-2015 om 13:52:27De balgstuw in de monding van de IJssel bij Kampen gaat dicht in verband met de storm: http://t.co/49yToCkeDX http://t.co/TgL8fqA7HM reageer retweet
Via noodweer.bequote:UPdate 13:45 - in alle bescheidenheid moeten we komende uren waarschuwen voor een reeks forse buien die vanuit het UK richting België en Nederland opschuiven. Op dit eigenste moment van schrijven zien we reeds verdachte radarstructuren ten zuiden van Brussel. Deze exemplaren veroorzaken ook onweer en kunnen komende uren dynamisch van aard worden. Dat betekent dat ze de hoge windsnelheden hogerop de atmosfeer naar beneden transporteren en dus ook windschade kunnen veroorzaken.
Wij hebben daarnaast ook aandacht voor de kans op 'mini-supercells'. Deze profiteren van de sterke windschering boven de Benelux en zijn in staat om rotatie te veroorzaken. Wanneer een roterende luchtkolom de grond weet te bereiken, gaat het om een windhoos. De kans is vooral groot tussen 15:00 en 21:00 in de betrokken zone (geel).
Dank voor je antwoord. Ik bedrijf een ander soort watersport en voor mij zou dit ver boven de limiet zijn. En toch, dat bord kan je kwijt raken neem ik aan en die kite is dan een heel eind draden trekken voordat je van dat drijfvermogen gebruik kan maken. Voor zover ik weet dragen die jongens en meisjes geen zwemvest. Hulp van buitenaf lijkt me volkomen onmogelijk.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:49 schreef hangtime het volgende:
[..]
Waarom dom bezig?
Als je maar de juiste maat kite gebruikt, is er niet zoveel gevaar.
Verdrinken? Hij kan blijven drijven op z'n board en heeft ook nog een tubekite om zichzelf te kunnen redden. Wind is bovendien ook aanlandig en niet aflandig.
Ik zie geen probleem
Ik ga ook zo tegen de wind in roken. Af en toe trekt de wind weer enorm aan, enorme zandstorm tot gevolg.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:06 schreef MaLo het volgende:
Ik kreeg net de deur naar buiten nauwelijks open.
Mijn sigaretje werd vervolgens ook meer opgerookt door de wind dan door mijzelf
twitter:goosmdeboer twitterde op dinsdag 31-03-2015 om 13:20:06Groen! Doorrijden niet zonder risico. #storm http://t.co/eR4Hzqt5fu reageer retweet
Ik zou best in dat torentje willen zitten.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:27 schreef Rabieluh het volgende:
http://www.scheveningenlive.nl/zuidelijk-havenhoofd-webcam/.
Jij doelt niet op ' het binnenland', maar op Arnhem.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Als ik heel eerlijk ben.. het stelt hier gewoon weer geen fluit voor. Serieus, wanneer was de laatste keer dat het écht stormde in het binnenland? Het komt hier nooit verder dan wat gewaai en zo nu en dan een ''nou dat was een redelijke'' windstoot.
Een geluk voor alle mensen met de tuinstellen buiten, kassen en ander tere apparatuur natuurlijk, maar voor mensen als mij is het toch jammer.
Niet alleen stormenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:37 schreef hangtime het volgende:
[..]
Jij doelt niet op ' het binnenland', maar op Arnhem.
Arnhem heeft een geografische ligging, welke meestal gunstig is om stormen af te ketsen
Ik zag op twitter dat tegen 16:00 het hoogtepunt is geweest.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:15 schreef CyberCow het volgende:
wanneer is eigenlijk het hoogtepunt van de storm of hebben we dat al gehad. Heb wel het idee dat het minder hard gaat waaien maar de windstoten wel harder.
Gegevens per balg Bronquote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:53 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]twitter:NOS twitterde op dinsdag 31-03-2015 om 13:52:27De balgstuw in de monding van de IJssel bij Kampen gaat dicht in verband met de storm: http://t.co/49yToCkeDX http://t.co/TgL8fqA7HM reageer retweet
De productie inderdaad. Het idee komt natuurlijk uit Nederland.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 16:15 schreef Zelus het volgende:
[..]
Gegevens per balg Bron
Ligging 4,65 m onder NAP
Maximale hoogte kering 3,55 m boven NAP
Hoogte 10 m
Lengte beneden 60 m, boven 80 m
Drempelbreedte 15,4 m
Lengte doek 24,3 m
Inhoud balg: Lucht: 3.500.000 liter, Water: 3.500.000 liter
Dikte doek 1,6 centimeter
Productie: Bridgestone, Japan
Gewicht doek 19,3 kg/m2
Gewicht balg 33 ton
Minimale levensduur doek 25 jaar
Sluitingstijd balgstuw max. 60 min.
Leegloop tijd balgstuw max. 180 min.
Sluitingspeil balgstuw + 0.50 NAP
Tis gewoon een grote autoband!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 16:15 schreef Zelus het volgende:
[..]
Gegevens per balg Bron
Ligging 4,65 m onder NAP
Hoogte 10 m
Drempelbreedte 15,4 m
Lengte doek 24,3 m
Gewicht doek 19,3 kg/m2
Gewicht balg 33 ton
Nvmquote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:09 schreef GekkePoes het volgende:
[ afbeelding ]twitter:goosmdeboer twitterde op dinsdag 31-03-2015 om 13:20:06Groen! Doorrijden niet zonder risico. #storm http://t.co/eR4Hzqt5fu reageer retweet
Japanquote:Op dinsdag 31 maart 2015 16:15 schreef Zelus het volgende:
[..]
Gegevens per balg Bron
Ligging 4,65 m onder NAP
Hoogte 10 m
Drempelbreedte 15,4 m
Lengte doek 24,3 m
Gewicht doek 19,3 kg/m2
Gewicht balg 33 ton
Ik hoop dat je doorhebt dat dat verhaal nep isquote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:47 schreef Resistor het volgende:
http://www.der-postillon.(...)-drachensteigen.html
En even door de Google Translate gehaald:
Klik (niet dat de vertaling de leesbaarheid ten goede komt...)
Tuurlijk. Net als dat postbodes eigenlijk ninja's zijn: Je ziet ze niet, maar toch slagen ze er iedere keer in om een 'niet thuis' briefje in de brievenbus te doen als je een pakket verwacht.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:54 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik hoop dat je doorhebt dat dat verhaal nep is
Genot.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:21 schreef ACT-F het volgende:
Aaah, blikseminslag, hagel en wind voor mijn neus
Wat een stormquote:
Collega van hem had minder mazzelquote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:38 schreef Pandaplint het volgende:
Pa heeft weer eens mazzel. Was een muurtje omgewaaid vlak langs z'n auto
Solide bouwwerkquote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:48 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Collega van hem had minder mazzel
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Nee inderdaad, maar nu toch een klap onweer!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het stelde weer eens geen ruk voor hier. Heerlijk zonnige dag gehad.
Heel kort maar heel krachtig was hetquote:
Deze kwam ik tegen op twitterquote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:48 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Collega van hem had minder mazzel
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Die zie je ook in de staart van een tornadowolk, maar dan zijn die bobbels wat duidelijker en groter.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maffe wolkenpartij net boven Gouda. Soort druipwolken. Nog nooit eerder gezien.
[ afbeelding ]
Dat is wel qutquote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:37 schreef junkiexp het volgende:
Best flinke storm hier, voor de eerste keer in 7 jaar dat we hier wonen helaas ook schade.
Dat loungeset staat nu al 5 jaar zonder problemen buiten maar de wind heeft het voor elkaar gekregen om de tafel met glazen plaat op te tillen en verderop neer te smijten.
Alles stuk.
Ook mijn Weber ligt om![]()
Dat is het nadeel van een dakterras op 18 meter hoog:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vandaar dat ik ze nog nooit eerder heb gezienquote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:44 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Die zie je ook in de staart van een tornadowolk, maar dan zijn die bobbels wat duidelijker en groter.
Mooi klotequote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:37 schreef junkiexp het volgende:
Best flinke storm hier, voor de eerste keer in 7 jaar dat we hier wonen helaas ook schade.
Dat loungeset staat nu al 5 jaar zonder problemen buiten maar de wind heeft het voor elkaar gekregen om de tafel met glazen plaat op te tillen en verderop neer te smijten.
Alles stuk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan zie je zulke dingen, (als je ze ziet en de wind trekt ineens aan, kan je het beste binnen blijven.)quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Vandaar dat ik ze nog nooit eerder heb gezien.
Nog een geluk dat er geen gewonden gevallen zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:37 schreef junkiexp het volgende:
Alles stuk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Diezelfde wolken hingen net boven Dordt en het ging even enorm.tekeerquote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:50 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Dan zie je zulke dingen, (als je ze ziet en de wind trekt ineens aan, kan je het beste binnen blijven.)
[ afbeelding ]
Ben je nat geworden, Yvonne?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Diezelfde wolken hingen net boven Dordt en het ging even enorm.tekeer
We zitten dan gelukkig niet vlak bij een oceaan, dus er is net niet genoeg energie aanvoer om een grote tornado te vormen. Maar die kleine windhoosjes richten genoeg aan.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Diezelfde wolken hingen net boven Dordt en het ging even enorm.tekeer
Drijf!quote:
twitter:NOS twitterde op dinsdag 31-03-2015 om 19:59:58Dode bij storm in Ede http://t.co/oxpUxLcS7O reageer retweet
twitter:StormPlatformNL twitterde op dinsdag 31-03-2015 om 19:57:35Hookecho ten oosten van Den Bosch! http://t.co/QNBVevUEAC http://t.co/y5p35UdQsw reageer retweet
Je zou het bijna zeggen, na zo en harde wind lijkt het al redelik snel rustigquote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:02 schreef Childofthe90s het volgende:
Het is inmiddels volkomen windstil hier, was dit het?
Ik hoop niet dat het vannacht weer zo tekeer gaat als afgelopen nacht, ik had soms het gevoel dat ik mijn dak zou kwijtraken.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:03 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Je zou het bijna zeggen, na zo en harde wind lijkt het al redelik snel rustig
Ik zou de plantenbakken nog niet meteen buiten zetten, er zijn nog tot woensdagmiddag windstoten voorspeld.
Desalniettemin een mooi dingquote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier ook een aambeeld boven Den Bosch, gezien vanaf het zuiden
Die van jou ziet er alleen iets beter uit
Supercell vorming.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:03 schreef Sj0rSz het volgende:
Oost van Den Bosch wordt melding gemaakt van een hookecho.twitter:StormPlatformNL twitterde op dinsdag 31-03-2015 om 19:57:35Hookecho ten oosten van Den Bosch! http://t.co/QNBVevUEAC http://t.co/y5p35UdQsw reageer retweet
De pannen klapperden hier de halve dag. geeft niet echt een fijn gevoel.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:05 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat het vannacht weer zo tekeer gaat als afgelopen nacht, ik had soms het gevoel dat ik mijn dak zou kwijtraken.
*fapfapfap*quote:
Lijkt idd een leuk dingetje te worden. Kaartjes onder je post bevestigen dat.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:25 schreef Rabieluh het volgende:
Dat ding wat nu aan land komt moet even een smerige poffert worden en recht over Breda komen, geweld wil ik, zonder schade, al mag er wel een boom om op de parkeerplaats hier tegenover.
Net over me heen gehad, echt zware windstoten!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:25 schreef Rabieluh het volgende:
Dat ding wat nu aan land komt moet even een smerige poffert worden en recht over Breda komen, geweld wil ik, zonder schade, al mag er wel een boom om op de parkeerplaats hier tegenover.
Ik heb liever andere 'leuke' dingetjes, laat die gore k*tstorm alsjeblieft ophouden.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:29 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Lijkt idd een leuk dingetje te worden. Kaartjes onder je post bevestigen dat.
Nu boven Roosendaal. Het gaat heel hard tekeer ineens.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 20:25 schreef Rabieluh het volgende:
Kun je net zo goed op je plek blijven staan.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:04 schreef Twiitch het volgende:
Is die onzin nou een keer voorbij? Ik moet morgenochtend drie kwartier fietsen.
Volgens mij kwam toen ook die melding van dat dak in Rotterdam, maar dat weet ik niet zekerquote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:04 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is heftig![]()
Zijn er ook schademeldingen daar?
Flinke uitschieters in ieder geval.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:06 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Volgens mij kwam toen ook die melding van dat dak in Rotterdam, maar dat weet ik niet zeker
Cascadeplein in Groningen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:42 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Deze kwam ik tegen op twitter
[ afbeelding ]
En nu weer eens hagelquote:
Denk dat niemand dit echt verwacht van voorjaarsstormen. Het was (is) een behoorlijk heftig geval.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:03 schreef Frutsel het volgende:
WKN / Lentestorm Niklas: 9 doden in Europa
Toch zag ik dit niet aankomen
Vooral wanneer er een bui overtrekt.quote:Op woensdag 1 april 2015 17:16 schreef GekkePoes het volgende:
Het waait nog steeds stevig op sommige plekken
quote:Op woensdag 1 april 2015 20:20 schreef Yvesss het volgende:
Nog wat wannabe-mammatus van gisteravond:
[ afbeelding ]
Laten we het hopen...quote:Op donderdag 2 april 2015 03:09 schreef aloa het volgende:
Lange termijn komt met echt lenteweer.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mag ook wel eens... ben die kou nu wel spuugzat.quote:Op donderdag 2 april 2015 11:50 schreef aloa het volgende:
Gemiddelde gaat langzaam omhoog.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 2 april 2015 17:01 schreef andreas612 het volgende:
[ afbeelding ]Nah, dit is Nederland. Onmogelijk zulk mooi weer in april.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Dat dus. We houden de kou nog tot minstens half meiquote:Op donderdag 2 april 2015 18:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nah, dit is Nederland. Onmogelijk zulk mooi weer in april.
Volgens mij was het vorig jaar april toch zo.quote:Op donderdag 2 april 2015 18:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nah, dit is Nederland. Onmogelijk zulk mooi weer in april.
Roze bril.quote:Op donderdag 2 april 2015 19:09 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Volgens mij was het vorig jaar april toch zo.
quote:Op donderdag 2 april 2015 17:01 schreef andreas612 het volgende:
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
quote:Op donderdag 2 april 2015 18:59 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat dus. We houden de kou nog tot minstens half mei
Wow.quote:Den Helder – Bij de meetsteiger in het Marsdiep van het NIOZ (Koninklijk Nederlands Instituut voor Onderzoek der Zee) is in 2014 een gemiddelde zeewatertemperatuur gemeten van 12,8 graden Celcius. Dit is de hoogste jaargemiddelde temperatuur in het Marsdiep sinds 1860.
De zeewatertemperatuur in het Marsdiep wordt sinds 1860 elke dag gemeten. Voor dit millennium gebeurde dat handmatig om acht uur ’s ochtends. Vanaf 2000 meten elektronische sensoren de zeewatertemperatuur continu. Om de oorspronkelijk handmatige tijdserie voort te zetten, worden uit de continue gegevens 8-uurs waarden gehaald. Op die manier wordt de lange termijn meetserie nog elke dag aangevuld met nieuwe gegevens en daaruit blijkt dat de gemiddelde zeewatertemperatuur in 2014 alle records heeft gebroken.
Janine Nauw, fysisch oceanograaf bij het NIOZ, legt uit dat de 8-uurs meetwaarden worden omgezet in maandgemiddelden en dat daaruit de jaargemiddelden worden berekend. “Die jaargemiddelden zie je in de grafiek als rode punten, de zwarte lijn geeft het 10-jaar lopend gemiddelde weer. Dat gemiddelde is gedefinieerd als de gemiddelde temperatuur van 5 jaar voor tot en met 5 jaar na het centrale jaar”. Janine Nauw vindt de piek in 2014 niet onverwachts, omdat de atmosferische temperatuur in datzelfde jaar met 11,7 graden Celcius ook de boeken is ingegaan als het warmste jaar sinds het begin van de metingen (bron: KNMI).
Ze zijn wel goed met open deuren intrappen na een jaar zonder winter.quote:Op vrijdag 3 april 2015 01:07 schreef Dagoduck het volgende:
Warmste zeewatertemperatuur Marsdiep in honderdvijftig jaar
[..]
Wow.
Er zijn sinds 1860 toch wel vaker jaren zonder winter geweest.quote:Op vrijdag 3 april 2015 07:05 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ze zijn wel goed met open deuren intrappen na een jaar zonder winter.
En de metingen zullen ook wat nauwkeuriger zijn , vroeger was het een thermometer aan een touw, nu hebben ze gevoelige sensoren van een paar honderd euro. misschien dat er vaker afwijkingen zijn geweest.quote:Op vrijdag 3 april 2015 09:55 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Er zijn sinds 1860 toch wel vaker jaren zonder winter geweest.
Fuck jaquote:Op vrijdag 3 april 2015 07:32 schreef aloa het volgende:
Wat een pluim. Temperatuur gaat richting de 20 graden![]()
[ afbeelding ]
Weinig wind en neerslag ook.quote:Op vrijdag 3 april 2015 07:32 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb een klein stijfje nu.quote:Op vrijdag 3 april 2015 07:32 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
JUICHENquote:Op vrijdag 3 april 2015 07:32 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
kijk eindelijk de goede kant op.quote:
Idd niet gek na 1 van de warmste winters ooit en de eerste winter zonder etmaalgemiddelden onder 0quote:Op vrijdag 3 april 2015 07:05 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ze zijn wel goed met open deuren intrappen na een jaar zonder winter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |