Als Speedy maar niet is weggewaaidquote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:33 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Half Fryslân inmiddels.
[ afbeelding ]
Onder bomen doorfietsen is best eng vandaagquote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:42 schreef WEST het volgende:
man man man net tegen de wind in gefietst. Kwam amper vooruit. kilometerteller gaf 7km/u aan![]()
Kreeg nog bijna een tak op m'n kop.Kon hem net ontwijken
ik kon niet anders anders moet ik nog verder om fietsen en nog meer tegenwind gehad.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:44 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Onder bomen doorfietsen is best eng vandaag.
Heb je een cabrio?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:49 schreef MaLo het volgende:
Ik hoop dat het straks in de avondspits meevalt met het weer. Was vanmorgen al rot genoeg om naar het werk te rijden. Ik zit niet te wachten op keiharde buien met hagel en onweer en nog meer harde windstoten. Anders de rit naar huis maar even goed plannen aan de hand van buienradar.
Neequote:
Daar heb je serieus een puntquote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Vroeger, toen mensen nog om hun spullen gaven haalden ze de vlaggen weg als het hard ging waaien.
Hier in Den Helder valt het trouwens wel mee; zon, regen en bewolking wisselen elkaar af.
Doodtij was zondag. Maar waarschijnlijk bedoel je laagwater (noemen ze ook wel eb).quote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:36 schreef Nattekat het volgende:
Ah, precies vandaag doodtij, probeer het morgen wel.
Leuk surfweer.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:27 schreef Rabieluh het volgende:
http://www.scheveningenlive.nl/zuidelijk-havenhoofd-webcam/.
Zag je hem gaan...?quote:
Was gisteren, laat in de middag.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:29 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Doodtij was zondag. Maar waarschijnlijk bedoel je laagwater (noemen ze ook wel eb).
Hoogwater is vanavond in Harlingen om half acht ongeveer dus.
quote:KNMI Guidance:
In de middag en avond wordt de bovenlucht kouder en worden de Cb's talrijker. De CAPE is dan ca. 200 J/kg en de schering 0-6 km ca. 40 kn, in het zuidwesten zelfs ca. 60 kn. Dan goed georganiseerde multicells en mogelijk zelfs enkele mini supercells.
In de loop van de dag steeds meer buien, vooral wanneer de bovenluchten in de middag sterk gaan afkoelen. Hierachter buien bij een toenemende onstabiliteitsdiepte en toenemende organisatiegraad. Hierbij is in de middag en avond een toenemende kans op onweer (Harmonie geeft een indicatie) en mogelijk ook hagel.
In de middag er avond gaan de zwaarste windstoten in toenemende mate bepaald worden door de downdraft in de buien, door de toenemende onstabiliteitsdiepte kan de sterke wind op enige hoogte gemakkelijk naar de grond worden getransporteerd. Harmonie laat dan in die buien lokaal windpieken zien van boven de 120 km/uur in het westen.
Waarom dom bezig?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:41 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Zag je hem gaan...?
Heeft ie gewoon veel lef of ist ie helemaal dom bezig? Nahja, aan de kant komt ie altijd maar tussentijds verdrinken is nog wel mogelijk. Redden gaat echt niet lukken in die hoek met dit weer
twitter:NOS twitterde op dinsdag 31-03-2015 om 13:52:27De balgstuw in de monding van de IJssel bij Kampen gaat dicht in verband met de storm: http://t.co/49yToCkeDX http://t.co/TgL8fqA7HM reageer retweet
Balgelijk!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:53 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]twitter:NOS twitterde op dinsdag 31-03-2015 om 13:52:27De balgstuw in de monding van de IJssel bij Kampen gaat dicht in verband met de storm: http://t.co/49yToCkeDX http://t.co/TgL8fqA7HM reageer retweet
Via noodweer.bequote:UPdate 13:45 - in alle bescheidenheid moeten we komende uren waarschuwen voor een reeks forse buien die vanuit het UK richting België en Nederland opschuiven. Op dit eigenste moment van schrijven zien we reeds verdachte radarstructuren ten zuiden van Brussel. Deze exemplaren veroorzaken ook onweer en kunnen komende uren dynamisch van aard worden. Dat betekent dat ze de hoge windsnelheden hogerop de atmosfeer naar beneden transporteren en dus ook windschade kunnen veroorzaken.
Wij hebben daarnaast ook aandacht voor de kans op 'mini-supercells'. Deze profiteren van de sterke windschering boven de Benelux en zijn in staat om rotatie te veroorzaken. Wanneer een roterende luchtkolom de grond weet te bereiken, gaat het om een windhoos. De kans is vooral groot tussen 15:00 en 21:00 in de betrokken zone (geel).
Dank voor je antwoord. Ik bedrijf een ander soort watersport en voor mij zou dit ver boven de limiet zijn. En toch, dat bord kan je kwijt raken neem ik aan en die kite is dan een heel eind draden trekken voordat je van dat drijfvermogen gebruik kan maken. Voor zover ik weet dragen die jongens en meisjes geen zwemvest. Hulp van buitenaf lijkt me volkomen onmogelijk.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:49 schreef hangtime het volgende:
[..]
Waarom dom bezig?
Als je maar de juiste maat kite gebruikt, is er niet zoveel gevaar.
Verdrinken? Hij kan blijven drijven op z'n board en heeft ook nog een tubekite om zichzelf te kunnen redden. Wind is bovendien ook aanlandig en niet aflandig.
Ik zie geen probleem
Ik ga ook zo tegen de wind in roken. Af en toe trekt de wind weer enorm aan, enorme zandstorm tot gevolg.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:06 schreef MaLo het volgende:
Ik kreeg net de deur naar buiten nauwelijks open.
Mijn sigaretje werd vervolgens ook meer opgerookt door de wind dan door mijzelf
twitter:goosmdeboer twitterde op dinsdag 31-03-2015 om 13:20:06Groen! Doorrijden niet zonder risico. #storm http://t.co/eR4Hzqt5fu reageer retweet
Ik zou best in dat torentje willen zitten.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:27 schreef Rabieluh het volgende:
http://www.scheveningenlive.nl/zuidelijk-havenhoofd-webcam/.
Jij doelt niet op ' het binnenland', maar op Arnhem.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Als ik heel eerlijk ben.. het stelt hier gewoon weer geen fluit voor. Serieus, wanneer was de laatste keer dat het écht stormde in het binnenland? Het komt hier nooit verder dan wat gewaai en zo nu en dan een ''nou dat was een redelijke'' windstoot.
Een geluk voor alle mensen met de tuinstellen buiten, kassen en ander tere apparatuur natuurlijk, maar voor mensen als mij is het toch jammer.
Niet alleen stormenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:37 schreef hangtime het volgende:
[..]
Jij doelt niet op ' het binnenland', maar op Arnhem.
Arnhem heeft een geografische ligging, welke meestal gunstig is om stormen af te ketsen
Ik zag op twitter dat tegen 16:00 het hoogtepunt is geweest.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:15 schreef CyberCow het volgende:
wanneer is eigenlijk het hoogtepunt van de storm of hebben we dat al gehad. Heb wel het idee dat het minder hard gaat waaien maar de windstoten wel harder.
Gegevens per balg Bronquote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:53 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]twitter:NOS twitterde op dinsdag 31-03-2015 om 13:52:27De balgstuw in de monding van de IJssel bij Kampen gaat dicht in verband met de storm: http://t.co/49yToCkeDX http://t.co/TgL8fqA7HM reageer retweet
De productie inderdaad. Het idee komt natuurlijk uit Nederland.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 16:15 schreef Zelus het volgende:
[..]
Gegevens per balg Bron
Ligging 4,65 m onder NAP
Maximale hoogte kering 3,55 m boven NAP
Hoogte 10 m
Lengte beneden 60 m, boven 80 m
Drempelbreedte 15,4 m
Lengte doek 24,3 m
Inhoud balg: Lucht: 3.500.000 liter, Water: 3.500.000 liter
Dikte doek 1,6 centimeter
Productie: Bridgestone, Japan
Gewicht doek 19,3 kg/m2
Gewicht balg 33 ton
Minimale levensduur doek 25 jaar
Sluitingstijd balgstuw max. 60 min.
Leegloop tijd balgstuw max. 180 min.
Sluitingspeil balgstuw + 0.50 NAP
Tis gewoon een grote autoband!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 16:15 schreef Zelus het volgende:
[..]
Gegevens per balg Bron
Ligging 4,65 m onder NAP
Hoogte 10 m
Drempelbreedte 15,4 m
Lengte doek 24,3 m
Gewicht doek 19,3 kg/m2
Gewicht balg 33 ton
Nvmquote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:09 schreef GekkePoes het volgende:
[ afbeelding ]twitter:goosmdeboer twitterde op dinsdag 31-03-2015 om 13:20:06Groen! Doorrijden niet zonder risico. #storm http://t.co/eR4Hzqt5fu reageer retweet
Japanquote:Op dinsdag 31 maart 2015 16:15 schreef Zelus het volgende:
[..]
Gegevens per balg Bron
Ligging 4,65 m onder NAP
Hoogte 10 m
Drempelbreedte 15,4 m
Lengte doek 24,3 m
Gewicht doek 19,3 kg/m2
Gewicht balg 33 ton
Ik hoop dat je doorhebt dat dat verhaal nep isquote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:47 schreef Resistor het volgende:
http://www.der-postillon.(...)-drachensteigen.html
En even door de Google Translate gehaald:
Klik (niet dat de vertaling de leesbaarheid ten goede komt...)
Tuurlijk. Net als dat postbodes eigenlijk ninja's zijn: Je ziet ze niet, maar toch slagen ze er iedere keer in om een 'niet thuis' briefje in de brievenbus te doen als je een pakket verwacht.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:54 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik hoop dat je doorhebt dat dat verhaal nep is
Genot.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:21 schreef ACT-F het volgende:
Aaah, blikseminslag, hagel en wind voor mijn neus
Wat een stormquote:
Collega van hem had minder mazzelquote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:38 schreef Pandaplint het volgende:
Pa heeft weer eens mazzel. Was een muurtje omgewaaid vlak langs z'n auto
Solide bouwwerkquote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:48 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Collega van hem had minder mazzel
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Nee inderdaad, maar nu toch een klap onweer!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het stelde weer eens geen ruk voor hier. Heerlijk zonnige dag gehad.
Heel kort maar heel krachtig was hetquote:
Deze kwam ik tegen op twitterquote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:48 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Collega van hem had minder mazzel
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Die zie je ook in de staart van een tornadowolk, maar dan zijn die bobbels wat duidelijker en groter.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maffe wolkenpartij net boven Gouda. Soort druipwolken. Nog nooit eerder gezien.
[ afbeelding ]
Dat is wel qutquote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:37 schreef junkiexp het volgende:
Best flinke storm hier, voor de eerste keer in 7 jaar dat we hier wonen helaas ook schade.
Dat loungeset staat nu al 5 jaar zonder problemen buiten maar de wind heeft het voor elkaar gekregen om de tafel met glazen plaat op te tillen en verderop neer te smijten.
Alles stuk.
Ook mijn Weber ligt om![]()
Dat is het nadeel van een dakterras op 18 meter hoog:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vandaar dat ik ze nog nooit eerder heb gezienquote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:44 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Die zie je ook in de staart van een tornadowolk, maar dan zijn die bobbels wat duidelijker en groter.
Mooi klotequote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:37 schreef junkiexp het volgende:
Best flinke storm hier, voor de eerste keer in 7 jaar dat we hier wonen helaas ook schade.
Dat loungeset staat nu al 5 jaar zonder problemen buiten maar de wind heeft het voor elkaar gekregen om de tafel met glazen plaat op te tillen en verderop neer te smijten.
Alles stuk.
Ook mijn Weber ligt om![]()
Dat is het nadeel van een dakterras op 18 meter hoog:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan zie je zulke dingen, (als je ze ziet en de wind trekt ineens aan, kan je het beste binnen blijven.)quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Vandaar dat ik ze nog nooit eerder heb gezien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |