Oh dat scheelt! Ja ik vind t wat sneu voor je dat er zolang tussenzit. Het is op zich verder niet erg voor de zorg maar veel mensen vinden het toch wel fijn om wat meer controles in de tussentijd te hebben, en dat kan ik me best wel voorstellen dat zou k zelf ook wel willen geloof ik.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:28 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
wat lief!Helaas ben ik dan voornamelijk in Twente.
Het valt ook wel mee hoor, ik voel me ontspannen en ga er gewoon van uit dat alles hartstikke goed gaat. En nog maar 3 weken, dan hebben we de echo!
ja, je wordt een beetje losgelaten, en het maakt vragen stellen over kleine dingen wat lastiger. Ik ben bijvoorbeeld heel erg blij dat we een vroege echo hebben laten doen. Stel nou dat het er 2 waren en we er pas bij de 20 weken echo achter zouden komen dat het een tweeling is?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh dat scheelt! Ja ik vind t wat sneu voor je dat er zolang tussenzit. Het is op zich verder niet erg voor de zorg maar veel mensen vinden het toch wel fijn om wat meer controles in de tussentijd te hebben, en dat kan ik me best wel voorstellen dat zou k zelf ook wel willen geloof ik.
Ik sta gedeeld 3de met Nikoosquote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:33 schreef Selvaria het volgende:
Gefeliciteerd faptist en kooks!! Wat een snelle bevallingen.Geniet ervan!!
![]()
![]()
![]()
Omg nu sta ik nr 9...Toch zal het (hopelijk) nog even duren, maar omg, top 10.
zal ik dan maar niet zeggen dat je na dit weekend gedeeld tweede staat?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:48 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik sta gedeeld 3de met Nikoos
![]()
![]()
![]()
Adem in, adem uit, adem in, adem uit.....
Ik probeer rustig te worden
Mijne ook. Ergens 23 aprilquote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:31 schreef pessie het volgende:
iemand heeft de OP al aangepast en nu staan er geen maart baby;s meer in
en mijn baby komt al in april
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 21:34 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Mijne ook. Ergens 23 april![]()
Het gaat ineens zo snel!
Rete spannend!! Zet em op!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 22:37 schreef Fannetje het volgende:
Ohhh verse babies!!
Kooks en Faptist, gefeliciteerd met jullie dochters!
Verder niet echt bijgelezen maar ik zie dat het tijd is voor de aprilbaby's, dus dat komt mooi uit.
Vandaag druk dagje gehad, ineens toch wat opruimwoede. Morgen om 7.15 bellen of er voldoende plek is, zou wel wat zijn als dat niet zo is en het alsnog een dag later wordt.
In ieder geval heb ik nu behoorlijk de bibbers... Spannend weer!
dit valt mij ook alles mee! Ik mis het totaal niet! Ik was in t begin ook helemaal van de frisdrank af maar begin nu wel steeds meer zin in cola te krijgenquote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:42 schreef Mariposas het volgende:
Het valt me trouwens op hoe relaxt ik het eigenlijk vind om niet te drinken, ik vraag me af of ik er na de bevalling nog zin in heb.
Hm, das bijzonder. Ben benieuwd wat ze nu willen doen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 08:52 schreef Fannetje het volgende:
Ik lig nu aan de CTG in het ziekenhuis. Bloeddruk uiteraard perfect nu, zul je zien...
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:21 schreef pinquit het volgende:
Ik had iets sufs vanmorgen. Het leek me leuk om dat armbandjesverhaal op de timeline te posten van de winkel waar ik het heb gekocht. Dus ik deed dat, met fotootje erbij. Maar blijkbaar kunnen al mijn facebookvrienden dat dus lezen/zien![]()
![]()
![]()
Toen na een klein momentje van paniek maar besloten om dat plaatje te posten van 'wat zeg je als iemand je vertelt dat ze zwanger is'.
Komt maandag die echo wel weerI blame my pregnant head.
Wat klinkt dat heerlijk.. afgezien van de pijnen dat je niet op je benen kan staan natuurlijkquote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:54 schreef faptist het volgende:
Gefeliciteerd kooks!
Gister ben ik bevallen van onze dochter r.ohan.
Ik kreeg om 05:45 wat gerommel in m'n buik. Weeentimer aan, maar geen idee of het weeën waren of niet. Ik stelde me namelijk zo'n intense pijn voor en dit was nog best aan te houden.
Om 06:00 kruikje gemaakt. 06:30 in de douche gestapt, want de kruik gaf niet meer zo veel verlichting.
Ik heb geen 3 min rust gehad. Weeen bleven komen.
Om 09:00 wilde ik de douche uit, want ik werd er een beetje dizzy van.
Maar eenmaal uit de douche kon ik de weeen niet meer aan. Man wakker gemaakt en gezegd dat hij de gyno moest bellen. Verkeerd nummer gedraaid maar uiteindelijk toch goed gekomen, haha.
Naar t ziekenhuis. Daar kwamen we rond 09;45 binnen op de afdeling. Werd van de gang geplukt want ik kon niet meer lopen. Opeens zat ik in een rolstoel en werd ik naar een verloskamer gereden. Daar werd ik al snel gecontroleerd en toen bleek ik al 5 a 6 cm ontsluiting te hebben.
Om 10:30 de douche in en gevraagd om een ruggenprik. Moest even wachten, want de arts was met een keizersnede wachten.
Om 12:15 kwam ze me weer controleren en toen zat ik al op 9 cm. Om 12:40 mocht ik persen en om 12:55 werd ze geboren. Om 13:05 kwam de placenta eruit (WoW!). Man heeft de navelstreng bibberend doorgeknipt. Wat een mooi moment.
Ik lag daar helemaal beduusd. Kon het niet geloven. Ze is zo gaaf. Geen kneepjes, geen gekke plekjes. Geen groot hoofd. Niets van alles waar ik steeds bang voor werd gemaakt.
De bevalling was echt super. Liep een half uurtje daarna al weer vrolijk rond en doe dat nog steeds.
Kan me gewoon niet voorstellen hoe makkelijk het gegaan is.....
Oja,
1 hechting. Meer uit voorzorg dan uit nood.
M'n dochter huilde meteen. Hapte direct aan en m'n borstvoeding is al goed op gang.
Ze woog 3480 en is 49 cm lang.
Ze werd geschat op 8 pond of groter.. Zou een problematisch groot hoofd hebben, maar ook dat is totaal niet van toepassing.
Nu genieten we dus volop.. Wat is het leven mooi!!
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:30 schreef twist02 het volgende:
Hier vandaag 35 weken, dus nog 35 dagen te gaan (tot de UD dan)!
En nog maar 4 dagen werken, en maandag alweer naar de vk voor controle, en woensdag infoavond. En net bierkratten in huis gehaald om het bed omhoog te krijgen (nu nog wat sterke mannen regelen). Jeetje, wat gaat het allemaal hard zo!
![]()
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:01 schreef Stippelrientje het volgende:
Van de week heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk een beetje inrichten en alles op zijn plek krijgen, want ik krijg het echt van mijn heupen van al die meuk overal!![]()
Oeh, ik ga zelf weer es even kijken! Ben benieuwd hoe ver jullie zijn!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Moet ik even een linkje sturen van ons huis nu? Dan ben je zo weer zen
Heb ik interesse in!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk...? Mag ik ook een linkje?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:43 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Heb ik interesse in!![]()
Wij zijn vandaag even naar de Hema geweest. De spulletjes verdwenen sneller in m'n mandje dan het geld uit m'n portemonnee vloog.
Ja, kan me voorstellen in jouw gevalquote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:57 schreef pessie het volgende:
[..]Gaat ook snel!
Ik heb besloten mn bed niet op klossen te zetten, doen ze maar als bekend is wanneer ik naar huis mag. Wel nog even die dingen regelen
.
Oh, dat hadden wij een paar weken geleden ook, toen we wat 'basics' gingen halenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:43 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Heb ik interesse in!![]()
Wij zijn vandaag even naar de Hema geweest. De spulletjes verdwenen sneller in m'n mandje dan het geld uit m'n portemonnee vloog.
Bedoel je dat ik dan tevreden ben met hier?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
In ieder geval het idee dat je nog alle tijd hebtquote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:29 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Bedoel je dat ik dan tevreden ben met hier?![]()
Laminaat ligt en ik heb net de plinten erop geplakt met een rot plintenknipperMijn meneer moest zo lachen toen hij mij steeds hoorde "ARrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrgh" bij het krachtzetten
![]()
We gaan maar de losse dingen ophangen en zelfs filtjes onder de meubels geplakt![]()
Ik ben al bijna zen
Maar jullie hebben al wel een babykamer en kinderwagen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:22 schreef Cassandra87 het volgende:
Hier ook nog geen nesteldrang, maar das wel heel vroeg haha.
Weten we nog niet, mijn man wil nog naar de Golf Variant kijken, maar ik wil heel graag de Volvo, en mijn man is er stiekem ook wel weg van, maar uit principe wil hij eerst de Golf nog bekijken. Nou heb ik meestal in twijfel situaties het laatste woorddus we gaan het mee maken haha.
Ja dat wel maar dat is mijn man zijn schuldquote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:31 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Maar jullie hebben al wel een babykamer en kinderwagen.![]()
Een Volvo of VW zou ik ook wel willen, maar iets te veel boven ons budget. Of eigenlijk: geen zin om meer uit te geven voor een auto. Denk dat het eerder een Skoda hier wordt. Zal wel wennen worden voor me, want ik ben gewend mijn Corsa'tje overal tussen te proppen, aangezien ik in onze straat moet fileparkeren en er chronisch plaatsgebrek is.
Wij hebben 1 auto, een kleintje (Opel Agila 2012). Maar zolang niet bewezen is dat dat onhandig is, vinden we het prima zo.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:35 schreef silliegirl het volgende:
Delen jullie allemaal 1 auto dan? Wij hebben er 2, maar ik ben toch niet van plan om mijn fiatje (500) in te ruilen voor iets groters eigenlijk..
Als we meer ruimte nodig hebben passen we met baby prima in vriends 4-deurs..
In de 500 gaat kind en kinderwagen prima!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:35 schreef silliegirl het volgende:
Delen jullie allemaal 1 auto dan? Wij hebben er 2, maar ik ben toch niet van plan om mijn fiatje (500) in te ruilen voor iets groters eigenlijk..
Als we meer ruimte nodig hebben passen we met baby prima in vriends 4-deurs..
Ik werk 30 minuten rijden naar het zuiden, mijn vriend 45 naar het noorden, dus we hebben daarom al 2 auto's. Als de fiat past qua kinderwagen is dat ideaal, maar ik had al bedacht dat eventueel baby met maxi cosi voorin zou kunnen, achterbank plat en dan kan de wagen er sowieso in!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:42 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
In de 500 gaat kind en kinderwagen prima!
Heb t namelijk al geprobeerd in de 500 van mijn moeder haha.
Hier rijden we straks 2 auto's, een kleintje voor mij (denk iets van een C1), en dat is echt puur om de kleine naar mijn moeder te brengen, om door de weeks grote boodschappen te doen, de grote auto is de auto van mijn man, en 9 van de 10 keer dat ik echt een auto nodig heb, gaan we met het hele gezin weg. Dus een tweede auto is echt puur gemak en luxe.
Mijn moeder gaat twee dagen in de week oppassen, en die woont een kwartier lopen van de bushalte. Dat ga ik gewoon echt niet doen met een hummeltje van nog geen 3 maanden oud in de winter, in het donker.
Wij hadden het onderstel in de kofferbak, dan is er nog ruimte voor wat boodschappen ofzo. Maxicosi op de achterbank, toch wat veiliger, en daar zit de iso fix. Reiswieg kan platgevouwen op de hoedenplank, maar mijn moeder is de enige die er in rijdt, dus die hebben we recht voor de voorstoel gezet. Was trouwens wel mooi, want mijn moeder liep mee naar de auto, en had in haar hoofd dat de baby in de reiswieg op de achterbank ging. Dus ik pak de reiswieg, zet m op de kop in de auto, waarop mijn moeder geschrokken hard uitroept, MAAR JE KIND DAN!!quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik werk 30 minuten rijden naar het zuiden, mijn vriend 45 naar het noorden, dus we hebben daarom al 2 auto's. Als de fiat past qua kinderwagen is dat ideaal, maar ik had al bedacht dat eventueel baby met maxi cosi voorin zou kunnen, achterbank plat en dan kan de wagen er sowieso in!
Mijn ouders wonen tussen mij en mijn werk in, dus ideaal met wegbrengen; zij gaan een dag oppassen. Ik wil 3 dagen gaan werken (werk er nu 4). Mijn vriend werkt er nu ook 4, dus hij zorgt dan zijn vrije dag voor baby en we hebben al een kinderdagverblijf (vlakbij huis) op 't oog voor de 3e dag.
Volgens mij zit in de mijne helemaal geen isofix..quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:53 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Wij hadden het onderstel in de kofferbak, dan is er nog ruimte voor wat boodschappen ofzo. Maxicosi op de achterbank, toch wat veiliger, en daar zit de iso fix. Reiswieg kan platgevouwen op de hoedenplank, maar mijn moeder is de enige die er in rijdt, dus die hebben we recht voor de voorstoel gezet. Was trouwens wel mooi, want mijn moeder liep mee naar de auto, en had in haar hoofd dat de baby in de reiswieg op de achterbank ging. Dus ik pak de reiswieg, zet m op de kop in de auto, waarop mijn moeder geschrokken hard uitroept, MAAR JE KIND DAN!!
Ik heb echt in een scheur gelegen
Hahaquote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:44 schreef Krisvc het volgende:
IMA, ik geloof niet dat ik zo rustig onder die verbouwing zou blijven.![]()
Ik heb m'n man wel plechtig beloofd dat ik ga stoppen met stressen om de nieuwe trap die er over 2 weken hier ingaat en het nieuwe toilet dat nog ergens voor de bevalling geregeld moet worden. Want het valt ineens best wel mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |