Op vrijdag 27 maart 2015 19:54 schreef faptist het volgende:Gefeliciteerd kooks!
Gister ben ik bevallen van onze dochter r.ohan.
Ik kreeg om 05:45 wat gerommel in m'n buik. Weeentimer aan, maar geen idee of het weeën waren of niet. Ik stelde me namelijk zo'n intense pijn voor en dit was nog best aan te houden.
Om 06:00 kruikje gemaakt. 06:30 in de douche gestapt, want de kruik gaf niet meer zo veel verlichting.
Ik heb geen 3 min rust gehad. Weeen bleven komen.
Om 09:00 wilde ik de douche uit, want ik werd er een beetje dizzy van.
Maar eenmaal uit de douche kon ik de weeen niet meer aan. Man wakker gemaakt en gezegd dat hij de gyno moest bellen. Verkeerd nummer gedraaid maar uiteindelijk toch goed gekomen, haha.
Naar t ziekenhuis. Daar kwamen we rond 09;45 binnen op de afdeling. Werd van de gang geplukt want ik kon niet meer lopen. Opeens zat ik in een rolstoel en werd ik naar een verloskamer gereden. Daar werd ik al snel gecontroleerd en toen bleek ik al 5 a 6 cm ontsluiting te hebben.
Om 10:30 de douche in en gevraagd om een ruggenprik. Moest even wachten, want de arts was met een keizersnede wachten.
Om 12:15 kwam ze me weer controleren en toen zat ik al op 9 cm. Om 12:40 mocht ik persen en om 12:55 werd ze geboren. Om 13:05 kwam de placenta eruit (WoW!). Man heeft de navelstreng bibberend doorgeknipt. Wat een mooi moment.
Ik lag daar helemaal beduusd. Kon het niet geloven. Ze is zo gaaf. Geen kneepjes, geen gekke plekjes. Geen groot hoofd. Niets van alles waar ik steeds bang voor werd gemaakt.
De bevalling was echt super. Liep een half uurtje daarna al weer vrolijk rond en doe dat nog steeds.
Kan me gewoon niet voorstellen hoe makkelijk het gegaan is.....
Oja,
1 hechting. Meer uit voorzorg dan uit nood.
M'n dochter huilde meteen. Hapte direct aan en m'n borstvoeding is al goed op gang.
Ze woog 3480 en is 49 cm lang.
Ze werd geschat op 8 pond of groter.. Zou een problematisch groot hoofd hebben, maar ook dat is totaal niet van toepassing.
Nu genieten we dus volop.. Wat is het leven mooi!!