Zeker goed vermaak, maar het lijkt me erg vervelend om een brein te hebben wat in hoog tempo allerlei bizarre, soms niet bestaande verbanden legt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:08 schreef Caland het volgende:
Ik vind het anders wel vermakelijk, zo'n gekkie.
Meer gevaarlijk als iemand het leest, en dat soort dingen gaat gelovenquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:10 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Zeker goed vermaak, maar het lijkt me erg vervelend om een brein te hebben wat in hoog tempo allerlei bizarre, soms niet bestaande verbanden legt.
Ik hoop dat het hem niet te veel belemmert in zijn dagelijkse bezigheden.
Vertel eens: hoe moet dat toilet in de cockpit er uit zien?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?
Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
Toilet zonder slot dan?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?
Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
Bedankt voor dit brekende nieuws wat niemand nog wist.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870
Haha ja dat deed ik ook wel eens vroeger maar dan andersom.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?
Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
Spuit11quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870
Ja, dat zeiden ze inderdaad om 12:30 uur.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870
Of gewoon neerslaan in de cockpitquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?
Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
Niet! ?!?! Srsly?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870
Huh? Wat? Vliegtuig neergestort?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870
Dit inderdaad. Overigens is er volgens mij niet eens plek voor.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?
Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
Gewoon niet, het is namelijk geen oplossing.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Ajacied422 het volgende:
Vertel eens: hoe moet dat toilet in de cockpit er uit zien?
Ook dan is iets te bedenken waardoor de deur geblokkeerd raakt.quote:
De oplossingquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:13 schreef Waterdrinker het volgende:
Ze moeten eigenlijk gewoon 3 afzonderlijke cockpits maken en dan het gemiddelde van alle stuurbewegingen doen, als er dan één zelfmoordje bij zit dan trekken die andere twee het letterlijk weer recht.
Stop de persen!quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870
Nee, je spreiding moet dan veel groter zijn dan 3 cockpits imo.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:13 schreef Waterdrinker het volgende:
Ze moeten eigenlijk gewoon 3 afzonderlijke cockpits maken en dan het gemiddelde van alle stuurbewegingen doen, als er dan één zelfmoordje bij zit dan trekken die andere twee het letterlijk weer recht.
Dan kun je het beter vanaf de grond laten bedienen (als dat mogelijk is)quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:13 schreef Waterdrinker het volgende:
Ze moeten eigenlijk gewoon 3 afzonderlijke cockpits maken en dan het gemiddelde van alle stuurbewegingen doen, als er dan één zelfmoordje bij zit dan trekken die andere twee het letterlijk weer recht.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870
Gewoon iedereen in het vliegtuig laten sturen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, je spreiding moet dan veel groter zijn dan 3 cockpits imo.
Of de piloten iets laten nemen waardoor je nauwelijks meer kan pissen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:13 schreef Waterdrinker het volgende:
Ze moeten eigenlijk gewoon 3 afzonderlijke cockpits maken en dan het gemiddelde van alle stuurbewegingen doen, als er dan één zelfmoordje bij zit dan trekken die andere twee het letterlijk weer recht.
Dan breid je de cockpit uit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:13 schreef Infection het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Overigens is er volgens mij niet eens plek voor.
Zou mooi zijn als je daar in het vliegtuig nog iets zou hebben.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:04 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit iets voor binnen en buiten?
Keramiek, met spoelbak en wc-bril zou ik zeggenquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vertel eens: hoe moet dat toilet in de cockpit er uit zien?
Plek genoeg, in veel vliegtuigen is het genoeg om de deur een metertje naar achter de plaatsen:quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:13 schreef Infection het volgende:
Dit inderdaad. Overigens is er volgens mij niet eens plek voor.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:13 schreef Waterdrinker het volgende:
Ze moeten eigenlijk gewoon 3 afzonderlijke cockpits maken en dan het gemiddelde van alle stuurbewegingen doen, als er dan één zelfmoordje bij zit dan trekken die andere twee het letterlijk weer recht.
indd, Microsoft Flight Simulator met real-world effectquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:14 schreef Infection het volgende:
[..]
Dan kun je het beter vanaf de grond laten bedienen (als dat mogelijk is)
Met drones kan het ook, dus waarom een vliegtuig niet.
Niet als je gewoon een chemische toiletpot neerzet met een gordijntje eromheen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?
Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
Zoiets ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:15 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
indd, Microsoft Flight Simulator met real-world effect
Fly by wireless?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:14 schreef Infection het volgende:
[..]
Dan kun je het beter vanaf de grond laten bedienen (als dat mogelijk is)
Met drones kan het ook, dus waarom een vliegtuig niet.
Het ging er anders tijdens de persconferentie nog over. Het ligt juist voor de hand dat men het daarover gaat hebben.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef awiebo het volgende:
Niemand die het over het aanpakken en screenen heeft van de piloten. de bron van het probleem hou je toch.
Kun je ooit met 100% zekerheid zeggen dat iemand op een gegeven moment zelfmoord gaat plegen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef awiebo het volgende:
iedereen heeft het hier over maatregelen en oplossingen tegen en voor het buitensluiten van die piloot enzovoort.
Niemand die het over het aanpakken en screenen heeft van de piloten. de bron van het probleem hou je toch.
Ja, alleen de kans dat onder de passagiers één of meerdere personen labiel zijn, is dan ook weer groter.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:14 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Gewoon iedereen in het vliegtuig laten sturen?
Op basis waarvan wil jij een screening houden? De nationale IQ-test aan ze voor leggen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef awiebo het volgende:
iedereen heeft het hier over maatregelen en oplossingen tegen en voor het buitensluiten van die piloot enzovoort.
Niemand die het over het aanpakken en screenen heeft van de piloten. de bron van het probleem hou je toch.
Ze zullen vast nog niet screenen nee. Mijn god.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef awiebo het volgende:
iedereen heeft het hier over maatregelen en oplossingen tegen en voor het buitensluiten van die piloot enzovoort.
Niemand die het over het aanpakken en screenen heeft van de piloten. de bron van het probleem hou je toch.
Want screenen gaat helpen? Als iemand nooit om hulp heeft gevraagd en zijn 'aandoening' ook nog eens goed weet te verbergen, heb je er nog niets aan.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef awiebo het volgende:
iedereen heeft het hier over maatregelen en oplossingen tegen en voor het buitensluiten van die piloot enzovoort.
Niemand die het over het aanpakken en screenen heeft van de piloten. de bron van het probleem hou je toch.
eigenlijk moeten alle passagiers kunnen sturen en daar moet het vliegtuig het gemiddelde van nemen...quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, je spreiding moet dan veel groter zijn dan 3 cockpits imo.
Misschien heeft iemand die persconferentie beter gevolgd dan ik (want ik moest op een bepaald moment weg), maar zei die topman van Lufthansa niet iets in de trant van: daar zijn we mee gestopt? (Misschien ging dat om vervolgonderzoeken.)quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze zullen vast nog niet screenen nee. Mijn god.
Staat in The Daily Mail terwijl het gewoon getroll is van hier: http://pilots-airmen.find(...)dreas-Guenter-Lubitzquote:He had a lot of loyalty for a hired pilot and was a big guy for his family and friends. I don't know what God has in store for Andreas but I hope it fits his Master Plan which Andreas was always getting caught in. It's a shame that this one time he didn't fly so good. RIP, Andreas, hopefully you'll get to bring friends wherever you are.
Nee dat kan niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Kun je ooit met 100% zekerheid zeggen dat iemand op een gegeven moment zelfmoord gaat plegen?
Mwah dat lijkt me gewoon normale ontwikkeling die je in veel meer branches ziet. Uren maken voor minder loontje bij de low-budgetbedrijfjes, en als je wat ervaring hebt doorstromen naar de wat 'betere' bedrijven voor een beter loon. Zie niet in wat daar mis mee is. Punt is dat je om piloot te worden een klein kapitaal kwijt bent, en de tijd dat je inderdaad gelijk dik salaris had en bij de KLM vloog ondertussen wel voorbij is. Dus er zijn flink wat mensen met forse schuld en geen baan of slechtbetaald baantje in Turkije, Azie, of bij lowcost airlines.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
De zoon van een kennis van mij heeft de (dure) pilotenopleiding gedaan. Je moet een x aantal vlieguren per jaar maken. Maak je die niet: Brevet kwijt. Naar het verhaal van die kennis zijn het met name de prijsvechters die misbruik maken van de situatie. Of handig gebruik, geef het maar een naam.
De piloten die nog niet veel gevlogen hebben mogen bij de prijsvechters hun uren maken. En dat is tevens hun salaris. Het wordt ten onrechte bestempeld als succesvolle beroepsgroep. Het zal niet de hoofdoorzaak zijn van dit ongeluk, maar het is wel een zorgwekkende ontwikkeling.
nope. Daarom is er ook geen oplossing en zul je altijd het vertrouwen moeten hebben je leven bij piloten in handen te leggen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Kun je ooit met 100% zekerheid zeggen dat iemand op een gegeven moment zelfmoord gaat plegen?
Nee want die kan niet op slot natuurlijk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?
Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
Precies, psychische evaluaties e.d. zijn ook maar momentopnames, en je kan moeilijk piloten wekelijks screenen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:18 schreef motorbloempje het volgende:
Het is allemaal heel triest en sneu, maar je kunt helaas niet alles voorkomen, de ene maatregel zal weer andere problemen opleveren. Zie de gepantserde deuren die als maatregel na 9/11 zijn geinstalleerd, die zorgen nu voor een probleem, het zijn mensen, die zijn helaas onberekenbaar. Zeer sneu, zeer triest, zeer oneerlijk, maar je doet er niet meer aan dan je best.
Heerlijkquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:18 schreef tralalala het volgende:
[ afbeelding ]
Neee
[..]
Staat in The Daily Mail terwijl het gewoon getroll is van hier: http://pilots-airmen.find(...)dreas-Guenter-Lubitz
![]()
Maar wanneer je weet van personen dat ze depressief zijn, is er altijd wel een moment dat ze opeens er weer zin in hebben in het leven, heppiedepeppie zijn, en juist in die fase doen ze aan zelfmoord.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Kun je ooit met 100% zekerheid zeggen dat iemand op een gegeven moment zelfmoord gaat plegen?
INB4 El_Matador die het als serieuze bron gaat aanhalenquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:18 schreef tralalala het volgende:
[ afbeelding ]
Neee
[..]
Staat in The Daily Mail terwijl het gewoon getroll is van hier: http://pilots-airmen.find(...)dreas-Guenter-Lubitz
![]()
wat is daar "Full transcript" aan?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:19 schreef Ketchupcurry het volgende:
Full transcript: French prosecutor Brice Robin explains Germanwings Flight 9525 black box recording:
http://globalnews.ca/news(...)fcd04bbedc3faa58ad04
Daarom onbemande vliegtuigen. Alles vanaf de grond laten besturen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:18 schreef motorbloempje het volgende:
Het is allemaal heel triest en sneu, maar je kunt helaas niet alles voorkomen, de ene maatregel zal weer andere problemen opleveren. Zie de gepantserde deuren die als maatregel na 9/11 zijn geinstalleerd, die zorgen nu voor een probleem, het zijn mensen, die zijn helaas onberekenbaar. Zeer sneu, zeer triest, zeer oneerlijk, maar je doet er niet meer aan dan je best.
Bij KLM en Transavia zitten altijd twee piloten in de cockpit maar het is niet verplicht. NIET verplicht!!!quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
De zoon van een kennis van mij heeft de (dure) pilotenopleiding gedaan. Je moet een x aantal vlieguren per jaar maken. Maak je die niet: Brevet kwijt. Naar het verhaal van die kennis zijn het met name de prijsvechters die misbruik maken van de situatie. Of handig gebruik, geef het maar een naam.
De piloten die nog niet veel gevlogen hebben mogen bij de prijsvechters hun uren maken. En dat is tevens hun salaris. Het wordt ten onrechte bestempeld als succesvolle beroepsgroep. Het zal niet de hoofdoorzaak zijn van dit ongeluk, maar het is wel een zorgwekkende ontwikkeling.
Totdat een co-piloot de piloot uitschakelt door de piloot met z'n hoofd in de plee te verdrinken. Dan moet er wel verplicht een slot op.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:19 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nee want die kan niet op slot natuurlijk.
Hackers, onberekenbaar grondpersoneel, je kúnt niet alles afvangen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:20 schreef Infection het volgende:
[..]
Daarom onbemande vliegtuigen. Alles vanaf de grond laten besturen.
En dan komt er een zonnevlam die alle verbindingen verstoort. Dan is de chaos helemaal niet meer te overzienquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:20 schreef Infection het volgende:
[..]
Daarom onbemande vliegtuigen. Alles vanaf de grond laten besturen.
Vanaf de grond is er overigens wel meer toezicht dan in een cockpit. Maar dat hacken is inderdaad wel een probleem. Ook al heb ik nooit gehoord dat een drone gehackt is, maar dat zal ook vast wel mogelijk zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hackers, onberekenbaar grondpersoneel, je kúnt niet alles afvangen.
Dat dus, daarbij lijkt mij de kans op suicidale buschauffeurs een stuk groter...quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:18 schreef awiebo het volgende:
[..]
nope. Daarom is er ook geen oplossing en zul je altijd het vertrouwen moeten hebben je leven bij piloten in handen te leggen.
Dat zal ook gebeuren met mensen in een cockpit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:23 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
En dan komt er een zonnevlam die alle verbindingen verstoort. Dan is de chaos helemaal niet meer te overzien
Bedankt voor deze duiding.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Loekie1 het volgende:
Zowel dat Maleisische vliegtuig als dit hadden nog gevlogen als het WEL verplicht was geweest altijd twee mensen in de cockpit te hebben.
Zuchtquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Loekie1 het volgende:
Zowel dat Maleisische vliegtuig als dit hadden nog gevlogen als het WEL verplicht was geweest altijd twee mensen in de cockpit te hebben.
De CEO vertelde volgens mij wel dat iemand die weer start met de training wel uitgebreid getest wordt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Claudia_x het volgende:
Waar het hier helemaal niet over gaat:
"Spohr said earlier that there was an interruption to Lubitz’s training. Responding to a question, He says he can’t shed any light on this and adds that it will be have to be investigated. In response to a question about people’s fears of planes after the crash, he insists that flying is the safest mode of transport." (Bron)
Zal mij benieuwen of die onderbreking op een of andere manier relevant blijkt te zijn. (Overigens is die persconferentie de reden dat ik over de veiligheid van vliegen begon.)
Wat jij schetst krijg ik sinds vanochtend niet uit mijn hoofd inderdaad. Pure horror.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:23 schreef starla het volgende:
Wat een nare ervaring moest dat geweest zijn voor die passagiers die het donders goed in de gaten hadden en natuurlijk voor de bemanning. Zo extreem surreëel dit, je zou denken dat je in een slechte film zit en maar hopen op Denzel Washington ofzo.
Mijn oprechte medeleven gaan naar alle nabestaanden.
Misschien was het bij MH370 wel een plan van beide piloten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Loekie1 het volgende:
Zowel dat Maleisische vliegtuig als dit hadden nog gevlogen als het WEL verplicht was geweest altijd twee mensen in de cockpit te hebben.
Volgens de eerder door mij genoemde statistieken is over het algemeen (d.w.z. drie manieren om naar transportveiligheid te kijken) de bus de veiligste manier van transport.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat dus, daarbij lijkt mij de kans op suicidale buschauffeurs een stuk groter...
denk dat de kerosine inmiddels wel op was geweest danquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Loekie1 het volgende:
Zowel dat Maleisische vliegtuig als dit hadden nog gevlogen als het WEL verplicht was geweest altijd twee mensen in de cockpit te hebben.
Er zit nogal een verschil tussen een gepantserde cockpitdeur en een wc-slotje op een houten deurtje hè.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?
Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:26 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
denk dat de kerosine inmiddels wel op was geweest dan
quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:26 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
denk dat de kerosine inmiddels wel op was geweest dan
Je kan iemand ook opsluiten door gebruik te maken van iets dat de deur barricadeert.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:26 schreef nostra het volgende:
Er zit nogal een verschil tussen een gepantserde cockpitdeur en een wc-slotje op een houten deurtje hè.
2009 tot 2015 is wel een enorme gap. Ook vooral omdat hij tussentijds nog wel is getest blijkt het wel relevant te zijn maar niet heel erg relevant..quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:27 schreef Claudia_x het volgende:
Van de lifefeed van The Guardian: "A Spiegel reporter, Matthias Gebauer, is tweeting that friends of Lubitz said he had burnout or depression in 2009 and had to take time out from his pilot training. During the Lufthansa press conference there were questions as to why Lubitz interrupted his training, but there were no definitive answers."
Onbemande vliegtuigen, de meest gevaarlijke oplossing. Iemand die niet zelf het vliegtuig bestuurt zal zich ook nooit in dezelfde bochten wringen om het vliegtuig goed te laten landen als er iets misgaat. Door gebrek aan adrenaline van de mensen die het vanaf de grond besturen mist ook het stukje snel denken dat van piloten geacht wordt als ze onder grote druk staan. Beslissingen in op deze momente zijn in het verkeden al cruciaal gebleken voor het veilig laten landen van een vliegtuig dat in nood verkeerd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:20 schreef Infection het volgende:
[..]
Daarom onbemande vliegtuigen. Alles vanaf de grond laten besturen.
Je kunt ook gewoon je collega neerknuppelen en dan je plan uitvoeren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je kan iemand ook opsluiten door gebruik te maken van iets dat de deur barricadeert.
Precies, daarom is een wc in de cockpit ook niet de oplossing.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef AchJa het volgende:
Je kunt ook gewoon je collega neerknuppelen en dan je plan uitvoeren.
Nou ja, een verleden van depressie kan iets zeggen. (Hoeft niet natuurlijk.)quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef iRemco het volgende:
[..]
2009 tot 2015 is wel een enorme gap. Ook vooral omdat hij tussentijds nog wel is getest blijkt het wel relevant te zijn maar niet heel erg relevant..
Precies, even je kluis de cockpit mee in.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je kan iemand ook opsluiten door gebruik te maken van iets dat de deur barricadeert.
Daarom gewoon dit in de cockpit:quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je kan iemand ook opsluiten door gebruik te maken van iets dat de deur barricadeert.
Inderdaad!quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef TLC het volgende:
Ik ben benieuwd of de politie nog ergens een afscheidsbrief van Andreas gaat vinden.
Tuurlijk niet. Op het moment dat iemand zich willens en wetens van kant wil maken lukt hem dat toch wel.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:29 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Precies, daarom is een wc in de cockpit ook niet de oplossing.
twitter:NewsOnTheMin twitterde op donderdag 26-03-2015 om 16:26:55BREAKING: Norwegian Air Shuttle says it will impose new rule that 2 people be on flight deck at all times. #4U9525 reageer retweet
Een combinatie zou goed zijn. Meer mogelijkheden voor controle vanaf de grond maar met piloten aan boord die gewoon het werk blijven doen zolang er niks aan de hand is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef danny081 het volgende:
[..]
Onbemande vliegtuigen, de meest gevaarlijke oplossing. Iemand die niet zelf het vliegtuig bestuurt zal zich ook nooit in dezelfde bochten wringen om het vliegtuig goed te laten landen als er iets misgaat. Door gebrek aan adrenaline van de mensen die het vanaf de grond besturen mist ook het stukje snel denken dat van piloten geacht wordt als ze onder grote druk staan. Beslissingen in op deze momente zijn in het verkeden al cruciaal gebleken voor het veilig laten landen van een vliegtuig dat in nood verkeerd.
Daarbij heb ik persoonlijk ook liever dat er iemand aanwezig is. Gewoon omdat het logisch is dat de persoon die het vliegtuig bestuurt, er net zo bij gebaat is als de passagiers om het vliegtuig heel op de grond te krijgen.
Iemand die het vanaf de grond bestuurt weet ook dat hij blijft leven als het fout gaat.
Stond die niet op zijn Feesboek dan? Ouderwets hoor...quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef TLC het volgende:
Ik ben benieuwd of de politie nog ergens een afscheidsbrief van Andreas gaat vinden.
Omdat het dan doorgaans om verdachten gaat, dit zijn gewoon de namen van de piloten, zonder enige vorm van onzekerheid.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:30 schreef Pandaplint het volgende:
Waarom wordt in dit geval trouwens de volledige naam van de de piloot vrijgegeven en niet slechts de voornaam en eerste letter achternaam?
Omdat 'ie geen verdachte is?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:30 schreef Pandaplint het volgende:
Waarom wordt in dit geval trouwens de volledige naam van de de piloot vrijgegeven en niet slechts de voornaam en eerste letter achternaam?
Er is geen 'dé oplossing' maar zorgen dat er altijd 2 mensen in de cockpit zijn kan al wel helpen. Een WC in de cockpit is dan inderdaad geen oplossing maar een middel.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:29 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Precies, daarom is een wc in de cockpit ook niet de oplossing.
Nog niet veroordeeld.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Omdat 'ie geen verdachte is?
Stuur het in zou ik zeggenquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:31 schreef Morendo het volgende:
Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden voor het sleutelprobleem. Wanneer je nu in ieder vliegtuig een 3d-printer plaatst die op verzoek van een van de piloten en na autorisatie van de luchtverkeersleiding een sleutel kan printen, dan heb je niet de situatie dat een piloot met kwade bedoelingen kan veto-en en bedreigingen door terroristen is ook uitgesloten wanneer je bijv. een camera ophangt in het vliegtuig. In dat geval wordt geen autorisatie verleend.
Een middel om twee mensen in de cockpit te houden: ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:32 schreef Nielsch het volgende:
Er is geen 'dé oplossing' maar zorgen dat er altijd 2 mensen in de cockpit zijn kan al wel helpen. Een WC in de cockpit is dan inderdaad geen oplossing maar een middel.
Maar wel met de optie dat het printen van de sleutel overruled kan worden vanuit de cockpit!quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:31 schreef Morendo het volgende:
Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden voor het sleutelprobleem. Wanneer je nu in ieder vliegtuig een 3d-printer plaatst die op verzoek van een van de piloten en na autorisatie van de luchtverkeersleiding een sleutel kan printen, dan heb je niet de situatie dat een piloot met kwade bedoelingen kan veto-en en bedreigingen door terroristen is ook uitgesloten wanneer je bijv. een camera ophangt in het vliegtuig. In dat geval wordt geen autorisatie verleend.
Zodra iemand dood is, stopt de rechtsgang.quote:
Natuurlijk niet, dombo.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Maar wel met de optie dat het printen van de sleutel overruled kan worden vanuit de cockpit!
Iedereen de pilotenopleiding in en geen deur, wat denk je daar van?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:34 schreef Loekie1 het volgende:
Het veiligheidssysteem in elk geval niet door vliegtuigmaatschappijen laten bedenken want die willen nu eenmaal dat hun piloten 'zoiets niet doen' en omdat ze het niet willen, gaan ze ervan uit dat het niet gebeurt.
Laat iedereen meedenken over een systeem.
Eh?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:34 schreef Loekie1 het volgende:
Het veiligheidssysteem in elk geval niet door vliegtuigmaatschappijen laten bedenken want die willen nu eenmaal dat hun piloten 'zoiets niet doen' en omdat ze het niet willen, gaan ze ervan uit dat het niet gebeurt.
Laat iedereen meedenken over een systeem.
twitter:sylviawitteman twitterde op donderdag 26-03-2015 om 13:48:31Toch begrijp ik het ook wel een beetje. Je wilt dood, maar niet helemaal in je eentje. Daar zit iets in. reageer retweet
Ik zou meteen zelfmoord plegen als de piloot naast me gaat zitten schijtenquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daarom gewoon dit in de cockpit:
[ afbeelding ]
Dat je dan moet schijten in elkaars bijzijn moet je dan maar ff aan wennen...
Gewoon altijd 2 mensen in de cockpit, klaar.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:34 schreef Morendo het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, dombo.![]()
![]()
Dat haalt het hele plan, de oplossing voor het probleem, onderuit.
There's no such thing as bad publicity.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Eh?
Vliegmaatschappijen hebben er een redelijk groot belang in dat dit soort dingen niet gebeuren.
Oh yes there is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:37 schreef Morendo het volgende:
There's no such thing as bad publicity.
Vertel dat maar aan de boekhouder van Malaysia Airlines.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
There's no such thing as bad publicity.
Deze crash haalt echt het domste wat de mens in zich heeft naar boven. Daarvoor hoef je hier maar de laatste 2 topics in deze reeks doorgelezen te hebben.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:37 schreef Mani89 het volgende:
twitter:sylviawitteman twitterde op donderdag 26-03-2015 om 13:48:31Toch begrijp ik het ook wel een beetje. Je wilt dood, maar niet helemaal in je eentje. Daar zit iets in. reageer retweet
Vertel dat maar aan Buckler Bier...quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
There's no such thing as bad publicity.
"Lege vluchten, massaontslagen en dieprode cijfers. Vliegmaatschappij Malaysia Airlines heeft het zwaar. De Maleisische overheid gaat de maatschappij reorganiseren en schrapt alvast 6000 banen."quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
There's no such thing as bad publicity.
Ik geloof niet dat dat geldt in deze branche.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
There's no such thing as bad publicity.
Hij ademde tot het einde door. En wellicht dat het door veiligheidsmaatregelen niet mogelijk was een duikvlucht in te zetten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:39 schreef MaJo het volgende:
Wat ik alleen niet snap als het zelfmoord is is waarom hij het zo lang heeft laten duren? Of zou hij al zelfmoord in de cockpit gepleegd hebben en dat het vliegtuig langzaam de daling inzet? Lijkt me zo bizar om er acht minuten de tijd voor te nemen en ook nog eens de kreten van de piloot te negeren
Misschien omdat ze bijna de deur open hadden ofzo?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:39 schreef MaJo het volgende:
Wat ik alleen niet snap als het zelfmoord is is waarom hij het zo lang heeft laten duren? Of zou hij al zelfmoord in de cockpit gepleegd hebben en dat het vliegtuig langzaam de daling inzet? Lijkt me zo bizar om er acht minuten de tijd voor te nemen en ook nog eens de kreten van de piloot te negeren
Volgens mij had het vliegtuig iets abrupters gecorrigeerd. En ze hebben hem tot het einde horen ademen, dus hij was niet dood.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:39 schreef MaJo het volgende:
Wat ik alleen niet snap als het zelfmoord is is waarom hij het zo lang heeft laten duren? Of zou hij al zelfmoord in de cockpit gepleegd hebben en dat het vliegtuig langzaam de daling inzet? Lijkt me zo bizar om er acht minuten de tijd voor te nemen en ook nog eens de kreten van de piloot te negeren
Als hij zelf al zelfmoord had gepleegd, dan zou de piloot binnen die 8 minuten met de code wel weer in de cockpit kunnen komen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:39 schreef MaJo het volgende:
Wat ik alleen niet snap als het zelfmoord is is waarom hij het zo lang heeft laten duren? Of zou hij al zelfmoord in de cockpit gepleegd hebben en dat het vliegtuig langzaam de daling inzet? Lijkt me zo bizar om er acht minuten de tijd voor te nemen en ook nog eens de kreten van de piloot te negeren
Het is niet hetzelfde als van een gebouw afspringen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:39 schreef MaJo het volgende:
Wat ik alleen niet snap als het zelfmoord is is waarom hij het zo lang heeft laten duren? Of zou hij al zelfmoord in de cockpit gepleegd hebben en dat het vliegtuig langzaam de daling inzet? Lijkt me zo bizar om er acht minuten de tijd voor te nemen en ook nog eens de kreten van de piloot te negeren
Nee, ze hoorden hem ademen tot de impact, dus hij was er tot het laatste moment bij.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:39 schreef MaJo het volgende:
Wat ik alleen niet snap als het zelfmoord is is waarom hij het zo lang heeft laten duren? Of zou hij al zelfmoord in de cockpit gepleegd hebben en dat het vliegtuig langzaam de daling inzet? Lijkt me zo bizar om er acht minuten de tijd voor te nemen en ook nog eens de kreten van de piloot te negeren
Niet alleen door piloten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:40 schreef MaJo het volgende:
En voor de mensen die vinden dat een toilet in de cockpit thuis hoort: je kunt ook iemand wurgen met je riem als je dat wil.
Overigens weten we niet of hij naar de wc ging. Ik ken een piloot die zegt dat er volop in vliegtuigen gerookt wordt door piloten
hoezo, moet je dat blijvend blokkeren dan? Geen idee hoe dat werktquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als hij zelf al zelfmoord had gepleegd, dan zou de piloot binnen die 8 minuten met de code wel weer in de cockpit kunnen komen.
Ook dit; had hij maar eerder zelfmoord gepleegd, dan had hij de code van de gezaggvoerder niet kunnen overrulen...quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als hij zelf al zelfmoord had gepleegd, dan zou de piloot binnen die 8 minuten met de code wel weer in de cockpit kunnen komen.
El_Matadorquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef timmmmm het volgende:
Hoi. Ik heb het verschrikkelijk druk gehad afgelopen dagen dus helemaal niks gevolgd. Wie kan me bijpraten?
Genoeg nieuwssites. nu.nl is wel een bekendequote:Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef timmmmm het volgende:
Hoi. Ik heb het verschrikkelijk druk gehad afgelopen dagen dus helemaal niks gevolgd. Wie kan me bijpraten?
El_Matadorquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef timmmmm het volgende:
Hoi. Ik heb het verschrikkelijk druk gehad afgelopen dagen dus helemaal niks gevolgd. Wie kan me bijpraten?
je kan de cockpit in met een code... zodra je die code intoetst gaat er in de cockpit een alarm af... de persoon in de cockpit kan die code dan overrulen...quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
hoezo, moet je dat blijvend blokkeren dan? Geen idee hoe dat werkt
quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef timmmmm het volgende:
Hoi. Ik heb het verschrikkelijk druk gehad afgelopen dagen dus helemaal niks gevolgd. Wie kan me bijpraten?
De FOK! Floppage?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef timmmmm het volgende:
Hoi. Ik heb het verschrikkelijk druk gehad afgelopen dagen dus helemaal niks gevolgd. Wie kan me bijpraten?
ah ok!quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
je kan de cockpit in met een code... zodra je die code intoetst gaat er in de cockpit een alarm af... de persoon in de cockpit kan die code dan overrulen...
Is dat zo ja?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
je kan de cockpit in met een code... zodra je die code intoetst gaat er in de cockpit een alarm af... de persoon in de cockpit kan die code dan overrulen...
Hoe pleeg je zelfmoord op zo'n moment? Door je adem in te houden?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ook dit; had hij maar eerder zelfmoord gepleegd, dan had hij de code van de gezaggvoerder niet kunnen overrulen...
OP lezen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef timmmmm het volgende:
Hoi. Ik heb het verschrikkelijk druk gehad afgelopen dagen dus helemaal niks gevolgd. Wie kan me bijpraten?
Vliegtuig neergestort, compleet gedesintegreerd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef timmmmm het volgende:
Hoi. Ik heb het verschrikkelijk druk gehad afgelopen dagen dus helemaal niks gevolgd. Wie kan me bijpraten?
iemand vermoorden met je handen/riem is ontzettend ingrijpend. zelfmoord plegen en zo mensen mee nemen is makkelijker.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:40 schreef MaJo het volgende:
En voor de mensen die vinden dat een toilet in de cockpit thuis hoort: je kunt ook iemand wurgen met je riem als je dat wil.
Overigens weten we niet of hij naar de wc ging. Ik ken een piloot die zegt dat er volop in vliegtuigen gerookt wordt door piloten
Er is weer eens een hoax, vliegtuig "neergestort", gepantserde deuren voor de cockpit om de reptilians buiten te houden, en er past geen toilet in de cockpit omdat daar de tanks met chemtrailvloeistof al staan. The usual.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef timmmmm het volgende:
Hoi. Ik heb het verschrikkelijk druk gehad afgelopen dagen dus helemaal niks gevolgd. Wie kan me bijpraten?
Piloot moest schijten, co-piloot liet hem er niet meer in en liet het vliegtuig neerstorten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:44 schreef timmmmm het volgende:
Ja ha-ha, en nu gewoon even kort wat er gebeurt is?
In de technische zwarte doos wel ja. Maar blijkbaar zat daar geen geheugen kaart in ofzo.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Is dat zo ja?
Is dat soort data/indrukken hendels/knoppen juist weer allemaal af te leiden uit die andere zwarte doos?
Er is een vliegtuig gecrasht.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:44 schreef timmmmm het volgende:
Ja ha-ha, en nu gewoon even kort wat er gebeurt is?
gezagvoerder gaat pissen, co-piloot stelt daling in, co-piloot wil gezagvoerder niet meer in de cockpit laten, vliegtuig crasht met 700 km/u op een berg, iedereen dood...quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:44 schreef timmmmm het volgende:
Ja ha-ha, en nu gewoon even kort wat er gebeurt is?
Er is een vliegtuig gecrasht, met opzet door co piloot andreas lubitz terwijl gezagvoerder patrick naar de wc was. Patrick is buitengesloten geworden door andreas. Dit kan vanuit de cabine met een knopje waardoor er de eerste 5 tot 20 minuten met geen mogelijkheid de cockpit binnen te komen is. de koers is door andreas een paar graden gewijzigd en de autopiloot is op 100 voet gezet ipv 34000. Op de recorder die gevonden is hoor je de gezagvoerder op de deur bonzen en de co piloot ademen gedurdende de 8 minuten tellende afdaling terwijl er geen woord word gezegd. Op het laatste moment hoor je de passagiers gillen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef timmmmm het volgende:
Hoi. Ik heb het verschrikkelijk druk gehad afgelopen dagen dus helemaal niks gevolgd. Wie kan me bijpraten?
nee, zo is de procedurequote:Op donderdag 26 maart 2015 16:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Is dat zo ja?
Is dat soort data/indrukken hendels/knoppen juist weer allemaal af te leiden uit die andere zwarte doos?
piloot moest poepen en verliet de cockpit, copiloot zette de daling in, piloot wilde weer de cockpit in maar werd niet toegelaten, copiloot zette de automatische piloot op 100 ft ofzoiets en vervolgens crashte het ding op 2100 meter hoogte in de bergen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:44 schreef timmmmm het volgende:
Ja ha-ha, en nu gewoon even kort wat er gebeurt is?
Niks aan de hand, piloot gaat plasje plegen, co-piloot vindt het een ideaal moment om een eind aan z'n leven te maken, einde.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:44 schreef timmmmm het volgende:
Ja ha-ha, en nu gewoon even kort wat er gebeurt is?
K3 stopt ermeequote:Op donderdag 26 maart 2015 16:44 schreef timmmmm het volgende:
Ja ha-ha, en nu gewoon even kort wat er gebeurt is?
20-jarig meisje uit Deurne zat met een Duitse gymnasiumklas en nog zo'n 130 man extra in een vliegtuig waarvan de captain even naar de wc moest. De co-pilot van 28 jr is toen opzettelijk tegen een berg aan gevlogen. Niemand heeft het overleefd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:44 schreef timmmmm het volgende:
Ja ha-ha, en nu gewoon even kort wat er gebeurt is?
Een Australische vriend van mijn heeft regelmatig selfies van vluchten met MA, dat hij kan kiezen welke rij hij wil en zo.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:39 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
"Lege vluchten, massaontslagen en dieprode cijfers. Vliegmaatschappij Malaysia Airlines heeft het zwaar. De Maleisische overheid gaat de maatschappij reorganiseren en schrapt alvast 6000 banen."
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)mp-veroorloven.dhtml
Een meisje uit Deurne stierf omdat de deurne niet open kon. Ironisch.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:46 schreef poemojn het volgende:
[..]
20-jarig meisje uit Deurne zat met een Duitse gymnasiumklas en nog zo'n 120 man extra in een vliegtuig waarvan de captain even naar de wc moest. De co-pilot van 28 jr is toen opzettelijk tegen een berg aan gevlogen. Niemand heeft het overleefd.
Erg lullig dat een bizarre eenmansactie van de piloot en een oorlogsdaad een vliegtuigmaatschappij aan de rand van de afgrond brengtquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:47 schreef HiZ het volgende:
[..]
Een Australische vriend van mijn heeft regelmatig selfies van vluchten met MA, dat hij kan kiezen welke rij hij wil en zo.
driedubbelquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:49 schreef Caland het volgende:
Best een lekker wijf ook nog eens begreep ik, dat maakt het dubbel zo erg.
Omdat de deurne niet open kon. Hilarisch.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:47 schreef Morendo het volgende:
[..]
Een meisje uit Deurne stierf omdat de deurne niet open kon. Ironisch.
Amerikaanse... en Norwegian nu...quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:50 schreef Loekie1 het volgende:
Bij welke maatschappijen moeten er altijd 2 mensen in de cockpit zitten?
http://yemenia.com/quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:50 schreef Loekie1 het volgende:
Bij welke maatschappijen moeten er altijd 2 mensen in de cockpit zitten?
Nou!quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:50 schreef hans1985 het volgende:
meest bizarre is als die gezagvoerder niet was wezen pissen deze ramp niet was gebeurd, of niet nu.
KLM/Transaviaquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:50 schreef Loekie1 het volgende:
Bij welke maatschappijen moeten er altijd 2 mensen in de cockpit zitten?
Dan had hij wel zijn kans afgewacht bij een andere vlucht. Kennelijk was dit zijn plan.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:50 schreef hans1985 het volgende:
meest bizarre is als die gezagvoerder niet was wezen pissen deze ramp niet was gebeurd, of niet nu.
Dan ben je dus nog verder heen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:50 schreef timmmmm het volgende:
Bedankt voor de samenvatting
Wat een mongool die co-pilootEn nog geen idee waarom hij dat een goed idee vond? Kan me er niks bij voorstellen. Dat je zo ver heen bent dat je jezelf neer wil laten storten (om wil brengen) oke, maar een vliegtuig vol mensen...?
Misschien was het een impulsieve daad.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:50 schreef timmmmm het volgende:
Bedankt voor de samenvatting
Wat een mongool die co-pilootEn nog geen idee waarom hij dat een goed idee vond? Kan me er niks bij voorstellen. Dat je zo ver heen bent dat je jezelf neer wil laten storten (om wil brengen) oke, maar een vliegtuig vol mensen...?
Oh ja, geef de schuld maar aan de gezagsvoerder.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:50 schreef hans1985 het volgende:
meest bizarre is als die gezagvoerder niet was wezen pissen deze ramp niet was gebeurd, of niet nu.
Precies. En misschien is het een vlucht hiervoor om die reden wel mislukt... zijn die mensen aan de dood ontsnapt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan had hij wel zijn kans afgewacht bij een andere vlucht. Kennelijk was dit zijn plan.
Hij geeft hem ook wel de 'schuld' inderdaad. Begrijpende lezen is moeilijk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
Oh ja, geef de schuld maar aan de gezagsvoerder.
als de ouders van de copiloot niet hadden gebatst was het ook niet gebeurdquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:50 schreef hans1985 het volgende:
meest bizarre is als die gezagvoerder niet was wezen pissen deze ramp niet was gebeurd, of niet nu.
In de meeste gevallen laten ze iemand met Down-syndroom niet als co-piloot vliegen..quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:50 schreef timmmmm het volgende:
Bedankt voor de samenvatting
Wat een mongool die co-pilootEn nog geen idee waarom hij dat een goed idee vond? Kan me er niks bij voorstellen. Dat je zo ver heen bent dat je jezelf neer wil laten storten (om wil brengen) oke, maar een vliegtuig vol mensen...?
U is psychiater?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:52 schreef Loekie1 het volgende:
Een piloot met een of andere vorm van verborgen schizofrenie zal niet zoiets doen als er nog iemand bij is.
Ik kan me dat dus niet eens een beetje voorstellen. Dat je moedwillig zoveel mensen om het leven brengt.quote:
De passagiers kon je horen gillen ja? Sickquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:45 schreef awiebo het volgende:
[..]
Er is een vliegtuig gecrasht, met opzet door co piloot andreas lubitz terwijl gezagvoerder patrick naar de wc was. Patrick is buitengesloten geworden door andreas. Dit kan vanuit de cabine met een knopje waardoor er de eerste 5 tot 20 minuten met geen mogelijkheid de cockpit binnen te komen is. de koers is door andreas een paar graden gewijzigd en de autopiloot is op 100 voet gezet ipv 34000. Op de recorder die gevonden is hoor je de gezagvoerder op de deur bonzen en de co piloot ademen gedurdende de 8 minuten tellende afdaling terwijl er geen woord word gezegd. Op het laatste moment hoor je de passagiers gillen.
Ja man, nieuw beleid: Elke piloot moet vanaf nu in een flesje plassen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:50 schreef hans1985 het volgende:
meest bizarre is als die gezagvoerder niet was wezen pissen deze ramp niet was gebeurd, of niet nu.
Jij speelt zeker geen FIFA?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik kan me dat dus niet eens een beetje voorstellen. Dat je moedwillig zoveel mensen om het leven brengt.
mmm, zal wel worden dat er een plee in de cockpit komt zonder slot in de nieuwe toestellen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:53 schreef brojo het volgende:
[..]
Ja man, nieuw beleid: Elke piloot moet vanaf nu in een flesje plassen.
Misschien wel wat cynisch en afgestompt, maar mensen doen gekke dingen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik kan me dat dus niet eens een beetje voorstellen. Dat je moedwillig zoveel mensen om het leven brengt.
Van MH17 is toch bevestigd dat die uit de lucht is geschoten?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:59 schreef Loekie1 het volgende:
,,Als een piloot de cockpit verlaat, komt het weleens voor dat er maar 1 iemand in de cockpit aanwezig is. Hiermee houden we ons aan de internationale procedures'' vertelt een woordvoerder van KLM.
Waar hebben we dat eerder gehoord. MH17, juist.
Het is me wat meid.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:59 schreef Loekie1 het volgende:
,,Als een piloot de cockpit verlaat, komt het weleens voor dat er maar 1 iemand in de cockpit aanwezig is. Hiermee houden we ons aan de internationale procedures'' vertelt een woordvoerder van KLM.
Waar hebben we dat eerder gehoord. MH17, juist.
Die piloot die op de WC zat had een BUK tegen kunnen houden?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:59 schreef Loekie1 het volgende:
,,Als een piloot de cockpit verlaat, komt het weleens voor dat er maar 1 iemand in de cockpit aanwezig is. Hiermee houden we ons aan de internationale procedures'' vertelt een woordvoerder van KLM.
Waar hebben we dat eerder gehoord. MH17, juist.
Ohja, die andere piloot had de raket op moeten vangen, en anders had het vliegtuig nu nog steeds gevlogen??quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:59 schreef Loekie1 het volgende:
,,Als een piloot de cockpit verlaat, komt het weleens voor dat er maar 1 iemand in de cockpit aanwezig is. Hiermee houden we ons aan de internationale procedures'' vertelt een woordvoerder van KLM.
Waar hebben we dat eerder gehoord. MH17, juist.
Ben jij nu serieus?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:59 schreef Loekie1 het volgende:
,,Als een piloot de cockpit verlaat, komt het weleens voor dat er maar 1 iemand in de cockpit aanwezig is. Hiermee houden we ons aan de internationale procedures'' vertelt een woordvoerder van KLM.
Waar hebben we dat eerder gehoord. MH17, juist.
Mjah, daar haden ze ook met z'n tienen in de cockpit niets tegen kunnen doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:00 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Van MH17 is toch bevestigd dat die uit de lucht is geschoten?
Welk beleid moeten ze waarom aanpassenquote:Op donderdag 26 maart 2015 17:02 schreef Loekie1 het volgende:
'KLM ziet nog geen reden om het beleid aan te passen.'
ooit eens in de bij kls geprobeerd. kosten 250.000 gulden destijds.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:58 schreef renevandieren het volgende:
[..]
Niet zo raar onder piloten aangezien ze een gigantische studieschuld hebben.
Waarom moeten ze dat doen dan.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:02 schreef Loekie1 het volgende:
'KLM ziet nog geen reden om het beleid aan te passen.'
Het gaat ook zo vaak mis he.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:02 schreef Loekie1 het volgende:
'KLM ziet nog geen reden om het beleid aan te passen.'
Ja, anders had hij de piloot gewoon een knal voor zijn bakkes gegeven en daarna de deur op slot gedaan. Tegen gevaarlijke gekken in zon situatie helpt niks.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:05 schreef timmmmm het volgende:
Als iemand zo ver heen is dat hij iets als dit doet, kan je 1000000 beleidsregels maken om dit te voorkomen, maar gebeurt het toch wel.
Ben jij bekend met het Six Sigma systeem?quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:02 schreef Loekie1 het volgende:
'KLM ziet nog geen reden om het beleid aan te passen.'
Zoiets is sowieso pas te overwegen wanneer het onderzoek is afgerond en men met 100% zekerheid kan zeggen wat de oorzaak van het ongeval is geweest.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:02 schreef Loekie1 het volgende:
'KLM ziet nog geen reden om het beleid aan te passen.'
Klopt. Extra maatregelen geven alleen maar schijnveiligheid.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:05 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja, anders had hij de piloot gewoon een knal voor zijn bakkes gegeven en daarna de deur op slot gedaan. Tegen gevaarlijke gekken in zon situatie helpt niks.
Tegen gekken op FOK! helaas ook niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:05 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja, anders had hij de piloot gewoon een knal voor zijn bakkes gegeven en daarna de deur op slot gedaan. Tegen gevaarlijke gekken in zon situatie helpt niks.
Die gek liet het vliegtuig alleen maar dalen omdat die andere gap naar de plee was, had hij lekker het rijk voor zich alleen. Dat is cruciaal geweestquote:Op donderdag 26 maart 2015 17:05 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja, anders had hij de piloot gewoon een knal voor zijn bakkes gegeven en daarna de deur op slot gedaan. Tegen gevaarlijke gekken in zon situatie helpt niks.
Dat biedt een heel ander licht op deze zaak. Bedankt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die gek liet het vliegtuig alleen maar dalen omdat die andere gap naar de plee was, had hij lekker het rijk voor zich alleen. Dat is cruciaal geweest
Misschien is hier wel iemand die dit ook overweegt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:06 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Tegen gekken op FOK! helaas ook niet.
Dat voorschrift is er niet in Europa.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:08 schreef Palomar het volgende:
En dat er ook niet aan het (kennelijke?) voorschrift wordt voldaan dat er iemand anders in de cockpit plaatsneemt?
Ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die gek liet het vliegtuig alleen maar dalen omdat die andere gap naar de plee was, had hij lekker het rijk voor zich alleen. Dat is cruciaal geweest
Waarom liet hij het vliegtuig volgens jou dan wel neerstortenquote:
Dus hij wilde het vliegtuig laten neerstorten omdat de piloot ging pissen? Ja dat zou mij ook woedend maken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarom liet hij het vliegtuig volgens jou dan wel neerstorten
Serieus jongen, mijn godquote:Op donderdag 26 maart 2015 17:11 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dus hij wilde het vliegtuig laten neerstorten omdat de piloot ging pissen? Ja dat zou mij ook woedend maken.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:11 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dus hij wilde het vliegtuig laten neerstorten omdat de piloot ging pissen? Ja dat zou mij ook woedend maken.
Daarom is het ook wat misplaatst dat velen direct zo hard oordelen over de betrokken copiloot.quote:
Daar kunnen we alleen nog maar over speculeren natuurlijk, hij heeft geen afscheidsbriefje achtergelaten en ook niks meer tegen de zwarte doos gezegd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:08 schreef Palomar het volgende:
Alhoewel het verhaal van zelfmoord wel van te voren voorbereid moet zijn zit er imo toch een groot deel toevalligheid in. Want hoe groot is de kans dat je mede-piloot tijdens zo'n kort vluchtje de cockpit verlaat? En dat er ook niet aan het (kennelijke?) voorschrift wordt voldaan dat er iemand anders in de cockpit plaatsneemt?
Of hij moet al tijden met dit idee rondgelopen hebben en toen de situatie zich voordeed zijn kans gepakt hebben.....
Wat is nou eigenlijk je punt? Zulke gekke mensen kunnen altijd wel een manier verzinnen om zoiets te laten slagen. Dat los je niet op met symptoombestrijding.quote:
Waarom deed hij dit niet in een van die andere 630 vlieguren dan? Je moet zulke jonge jochies gewoon niet alleen laten, je weet nooit wat er gebeurt. Dat is de beste oplossingquote:Op donderdag 26 maart 2015 17:13 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Wat is nou eigenlijk je punt? Zulke gekke mensen kunnen altijd wel een manier verzinnen om zoiets te laten slagen. Dat los je niet op met symptoombestrijding.
Weet jij veel, omdat ie het pas nu in z'n kop heeft gehaald? Je weet het niet en je zal het ook nooit weten, maar om dan de piloot hier de schuld van te geven is echt nonsens.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarom deed hij dit niet in een van die andere 630 vlieguren dan? Je moet zulke jonge jochies gewoon niet alleen laten, je weet nooit wat er gebeurt. Dat is de beste oplossing
Inderdaad, want iemand van 48 met 6300 vlieguren kan dit niet doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarom deed hij dit niet in een van die andere 630 vlieguren dan? Je moet zulke jonge jochies gewoon niet alleen laten, je weet nooit wat er gebeurt. Dat is de beste oplossing
Dus jij denkt dat hij het vliegtuig pas wilde laten neerstorten toen hij een keer alleen was gelaten? Zal wel een impulsieve jongen zijn geweest.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarom deed hij dit niet in een van die andere 630 vlieguren dan? Je moet zulke jonge jochies gewoon niet alleen laten, je weet nooit wat er gebeurt. Dat is de beste oplossing
Doe ik ook niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:15 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Weet jij veel, omdat ie het pas nu in z'n kop heeft gehaald? Je weet het niet en je zal het ook nooit weten, maar om dan de piloot hier de schuld van te geven is echt nonsens.
Je begrijpt me verkeerd ben ik bang.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Inderdaad, want iemand van 48 met 6300 vlieguren kan dit niet doen.
Denk dat dat wel een mogelijkheid is geweest ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:16 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat hij het vliegtuig pas wilde laten neerstorten toen hij een keer alleen was gelaten? Zal wel een impulsieve jongen zijn geweest.
Valt in de categorie 'het luchtruim in de Oekraïne is wat ons betreft nog steeds veilig'quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:02 schreef Loekie1 het volgende:
'KLM ziet nog geen reden om het beleid aan te passen.'
Is dat zo?quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:21 schreef eight het volgende:
[..]
Valt in de categorie 'het luchtruim in de Oekraïne is wat ons betreft nog steeds veilig'
Goede vraag. Volgens mij blijf je gewoon op normale wijze doorademen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:16 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
Bij welke vorm van het bewustzijn verliezen blijf je in alle rust doorademen?
Het is op z'n minst wereldvreemd.quote:
Want met twee mensen in de cockpit kan een piloot die een vliegtuig wil laten neerstorten dat nooit voor elkaar krijgen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:21 schreef eight het volgende:
[..]
Valt in de categorie 'het luchtruim in de Oekraïne is wat ons betreft nog steeds veilig'
Gelukkig is tong80 geen piloot geworden. Anders kon je ieder kwartier je hart vasthouden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:11 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dus hij wilde het vliegtuig laten neerstorten omdat de piloot ging pissen? Ja dat zou mij ook woedend maken.
Minder makkelijk in ieder geval.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Want met twee mensen in de cockpit kan een piloot die een vliegtuig wil laten neerstorten dat nooit voor elkaar krijgen?
Ik vind het zo raar dat je een zelfmoordplan hebt, dat je uitvoert, mits je collega gaat plassen. Als je echt wilt, pak je een schaar en schakel je je collega gewoon uit lijkt me.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:23 schreef eight het volgende:
[..]
Goede vraag. Volgens mij blijf je gewoon op normale wijze doorademen.
Behalve als het in de praktijk gebruikelijk is dat je collega tijdens de vlucht eventjes de cockpit verlaat.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:25 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Ik vind het zo raar dat je een zelfmoordplan hebt, dat je uitvoert, mits je collega gaat plassen. Als je echt wilt, pak je een schaar en schakel je je collega gewoon uit lijkt me.
Bedankt Hans.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:25 schreef Alentejana het volgende:
"Het was zo´n normale/lieve jongen" zeiden ze ook van als die 9/11 piloten en van seriemoordenaars.
Hoe mensen je zien, heeft niks te maken met hoe je stemming in je hoofd is.
De mannen hadden nog niet eerder samen gevlogen (althans, dat is de info die ik gelezen heb, gis-werk dus)quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:26 schreef eight het volgende:
[..]
Behalve als het in de praktijk gebruikelijk is dat je collega tijdens de vlucht eventjes de cockpit verlaat.
Ik hoor wat je zegt. Ik kan mij niet voorstellen dat dit een impulsieve daad van hem was, misschien was hij ook wel van plan geweest om de gezagvoerder uit te schakelen maar kwam het toevallig net goed uit dat hij opstond.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:28 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
De mannen hadden nog niet eerder samen gevlogen (althans, dat is de info die ik gelezen heb, gis-werk dus)
Een ander mens actief vermoorden is anders dan vliegtuig in en berg vliegen wat fatale gevolgen heeft voor anderenquote:Op donderdag 26 maart 2015 17:25 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Ik vind het zo raar dat je een zelfmoordplan hebt, dat je uitvoert, mits je collega gaat plassen. Als je echt wilt, pak je een schaar en schakel je je collega gewoon uit lijkt me.
lijkt me zeer sterk moet ik eerlijk zeggen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:31 schreef eight het volgende:
misschien was hij ook wel van plan geweest om de gezagvoerder uit te schakelen maar kwam het toevallig net goed uit dat hij opstond.
Wat is in jouw ogen aannemelijker dan?quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
lijkt me zeer sterk moet ik eerlijk zeggen.
Wil niet vervallen in BNW geneuzel, absoluut niet. Maar wat we doen is op basis van feiten aannames maken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:31 schreef eight het volgende:
[..]
Ik hoor wat je zegt. Ik kan mij niet voorstellen dat dit een impulsieve daad van hem was, misschien was hij ook wel van plan geweest om de gezagvoerder uit te schakelen maar kwam het toevallig net goed uit dat hij opstond.
Dat hij het vliegtuig heeft laten dalen omdat de hoofdpiloot afwezig was, en alleen omdat die afwezig was.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:34 schreef eight het volgende:
[..]
Wat is in jouw ogen aannemelijker dan?
Hoop ik ook erg op, alleen ben ik bang dat het puur in z'n hoofd zat.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:35 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Wil niet vervallen in BNW geneuzel, absoluut niet. Maar wat we doen is op basis van feiten aannames maken.
Ik hoop dat die kerel een brief heeft achtergelaten, of dat men in een computer bij hem thuis hard bewijs vindt, zodat het echt onomstotelijk bewezen kan worden. Niet voor ons, maar voor de nabestaanden van deze ramp vooral. Anders blijft er altijd nog een klein beetje ruimte voor twijfel over.
Puur omdat de gelegenheid zich aandiende? Klinkt nogal impulsief.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat hij het vliegtuig heeft laten dalen omdat de hoofdpiloot afwezig was, en alleen omdat die afwezig was.
Klopt. Dit is dan ook een psychopaat die zonder reden een vliegtuig met 147 mensen aan boord laat neerstorten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:37 schreef eight het volgende:
[..]
Puur omdat de gelegenheid zich aandiende? Klinkt nogal impulsief.
Is het toch ook?quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:47 schreef Gezicht het volgende:
Ik hoorde zojuist op 3fm dat het nu wordt beschouwd als moordzaak.
Er is weinig nieuws meer te vertellen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
ze zitten klaar voor het nieuws van 1800.
joh..quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:47 schreef Gezicht het volgende:
Ik hoorde zojuist op 3fm dat het nu wordt beschouwd als moordzaak.
Gek zeg!quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:47 schreef Gezicht het volgende:
Ik hoorde zojuist op 3fm dat het nu wordt beschouwd als moordzaak.
Misschien wilde hij hem geen pijn doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:25 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Ik vind het zo raar dat je een zelfmoordplan hebt, dat je uitvoert, mits je collega gaat plassen. Als je echt wilt, pak je een schaar en schakel je je collega gewoon uit lijkt me.
bron?quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:52 schreef Eenskijken het volgende:
die jongen was dus al eerder depressief.
Die kans is misschien niet zo groot, maar als je al langer met zo'n plan rondloopt is het een kwestie van wachten tot je een keer de gelegenheid krijgt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:08 schreef Palomar het volgende:
Alhoewel het verhaal van zelfmoord wel van te voren voorbereid moet zijn zit er imo toch een groot deel toevalligheid in. Want hoe groot is de kans dat je mede-piloot tijdens zo'n kort vluchtje de cockpit verlaat?
Lijkt me wel duidelijk moet ik zeggen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:58 schreef freako het volgende:
[..]
Het is de Daily Mail, maar toch:
http://www.dailymail.co.u(...)0-Barcelonnette.html
quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:03 schreef Xan21 het volgende:
Komt er weer een heksenjacht, massa hysterie..
Gaat lekker veel helpen ookquote:Op donderdag 26 maart 2015 18:02 schreef Blester het volgende:
Zijn iets van 30 haatpagina's voor hem aangemaakt op FB
Zo, daar komen de doden vast mee terug en zal toekomstige depressieve mensen wel afschrikken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:02 schreef Blester het volgende:
Zijn iets van 30 haatpagina's voor hem aangemaakt op FB
Dit is gebaseerd op het feit dat beide vluchten als overeenkomst hebben geland te zijn op een ongelukkige locatie?quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zou zelfs kunnen dat MH370 precies/ongeveer zo was gebeurd.
Dat het beide een daad van de piloot/copiloot is geweest.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:04 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dit is gebaseerd op het feit dat beide vluchten als overeenkomst hebben geland te zijn op een ongelukkige locatie?
Blijkbaar dus niet. KLM zegt het ook niet te verplichten voor toekomstige vluchten, dus zeker niet nee.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:05 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik dacht dat er sinds 9/11 altijd 2 personen in de cockpit moesten zijn?
Of is dit alleen bij Amerikaanse maatschappijen ofzo?
Oja dat was inderdaad de conclusie na analyse van MH370's zwarte dozen die nooit gevonden zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat het beide een daad van de piloot/copiloot is geweest.
Bij veel maatschappijen, echter niet overal.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:05 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik dacht dat er sinds 9/11 altijd 2 personen in de cockpit moesten zijn?
Of is dit alleen bij Amerikaanse maatschappijen ofzo?
Alleen US hoorde ik op de radio.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:05 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik dacht dat er sinds 9/11 altijd 2 personen in de cockpit moesten zijn?
Of is dit alleen bij Amerikaanse maatschappijen ofzo?
Waar zie jij het bewijs dat de MH370 ooit geland is?quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:04 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dit is gebaseerd op het feit dat beide vluchten als overeenkomst hebben geland te zijn op een ongelukkige locatie?
Het is bijna zeker. Communicatie met de luchtverkeersleiding was vanuit het vliegtuig stopgezet, wat alleen handmatig kan, door de piloot dus. Alles wijst erop.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:06 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Oja dat was inderdaad de conclusie na analyse van MH370's zwarte dozen die nooit gevonden zijn.
Lijkt me stug dat het toestel genoeg brandstof mee had om inmiddels meer dan een jaar in de lucht te blijven.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:06 schreef eight het volgende:
[..]
Waar zie jij het bewijs dat de MH370 ooit geland is?
3 minuten pissen, daarom kon hij het niet ophouden tot de landingquote:Op donderdag 26 maart 2015 18:07 schreef Blester het volgende:
Ze zeggen dat het openen van die deur dan 5 minuten duurt en de daling 8 minuten heeft geduurd. Dan moet hij toch nog toegang kunnen hebben gekregen?
Nee, want in eerste instantie zit hij nog op wc en doordat de daling geleidelijk gaat heeft hij niets in de gaten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:07 schreef Blester het volgende:
Ze zeggen dat het openen van die deur dan 5 minuten duurt en de daling 8 minuten heeft geduurd. Dan moet hij toch nog toegang kunnen hebben gekregen?
Dan moet hij 3 minuten op de plee hebben gezeten en niets hebben gemerkt. En ook alle passagiers hebben die 3 minuten dat er een daling heeft plaatsgevonden totaal niets gemerkt?quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:08 schreef eight het volgende:
[..]
Nee, want in eerste instantie zit hij nog op wc en doordat de daling geleidelijk gaat heeft hij niets in de gaten.
Bewolking, geleidelijke dalingquote:Op donderdag 26 maart 2015 18:09 schreef Blester het volgende:
[..]
Dan moet hij 3 minuten op de plee hebben gezeten en niets hebben gemerkt. En ook alle passagiers hebben die 3 minuten dat er een daling heeft plaatsgevonden totaal niets gemerkt?
Ik vind het allemaal lastig te geloven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |