Zeker goed vermaak, maar het lijkt me erg vervelend om een brein te hebben wat in hoog tempo allerlei bizarre, soms niet bestaande verbanden legt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:08 schreef Caland het volgende:
Ik vind het anders wel vermakelijk, zo'n gekkie.
Meer gevaarlijk als iemand het leest, en dat soort dingen gaat gelovenquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:10 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Zeker goed vermaak, maar het lijkt me erg vervelend om een brein te hebben wat in hoog tempo allerlei bizarre, soms niet bestaande verbanden legt.
Ik hoop dat het hem niet te veel belemmert in zijn dagelijkse bezigheden.
Vertel eens: hoe moet dat toilet in de cockpit er uit zien?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Waarom denkt iedereen dat een toilet in de cockpit de oplossing is?
Dan kan een copiloot de gezagvoerder toch ook opsluiten?
Toilet zonder slot dan?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Bedankt voor dit brekende nieuws wat niemand nog wist.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust laten neerstorten
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599870
Haha ja dat deed ik ook wel eens vroeger maar dan andersom.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Spuit11quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Ja, dat zeiden ze inderdaad om 12:30 uur.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Of gewoon neerslaan in de cockpitquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Niet! ?!?! Srsly?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Huh? Wat? Vliegtuig neergestort?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Dit inderdaad. Overigens is er volgens mij niet eens plek voor.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Gewoon niet, het is namelijk geen oplossing.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Ajacied422 het volgende:
Vertel eens: hoe moet dat toilet in de cockpit er uit zien?
Ook dan is iets te bedenken waardoor de deur geblokkeerd raakt.quote:
De oplossingquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:13 schreef Waterdrinker het volgende:
Ze moeten eigenlijk gewoon 3 afzonderlijke cockpits maken en dan het gemiddelde van alle stuurbewegingen doen, als er dan één zelfmoordje bij zit dan trekken die andere twee het letterlijk weer recht.
Stop de persen!quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Nee, je spreiding moet dan veel groter zijn dan 3 cockpits imo.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:13 schreef Waterdrinker het volgende:
Ze moeten eigenlijk gewoon 3 afzonderlijke cockpits maken en dan het gemiddelde van alle stuurbewegingen doen, als er dan één zelfmoordje bij zit dan trekken die andere twee het letterlijk weer recht.
Dan kun je het beter vanaf de grond laten bedienen (als dat mogelijk is)quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:13 schreef Waterdrinker het volgende:
quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Izzy73 het volgende:
Gewoon iedereen in het vliegtuig laten sturen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, je spreiding moet dan veel groter zijn dan 3 cockpits imo.
Of de piloten iets laten nemen waardoor je nauwelijks meer kan pissen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:13 schreef Waterdrinker het volgende:
Dan breid je de cockpit uit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:13 schreef Infection het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Overigens is er volgens mij niet eens plek voor.
Zou mooi zijn als je daar in het vliegtuig nog iets zou hebben.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:04 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit iets voor binnen en buiten?
Keramiek, met spoelbak en wc-bril zou ik zeggenquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:12 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vertel eens: hoe moet dat toilet in de cockpit er uit zien?
Plek genoeg, in veel vliegtuigen is het genoeg om de deur een metertje naar achter de plaatsen:quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:13 schreef Infection het volgende:
Dit inderdaad. Overigens is er volgens mij niet eens plek voor.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:13 schreef Waterdrinker het volgende:
indd, Microsoft Flight Simulator met real-world effectquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:14 schreef Infection het volgende:
[..]
Dan kun je het beter vanaf de grond laten bedienen (als dat mogelijk is)
Met drones kan het ook, dus waarom een vliegtuig niet.
Niet als je gewoon een chemische toiletpot neerzet met een gordijntje eromheen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Zoiets ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:15 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
indd, Microsoft Flight Simulator met real-world effect
Fly by wireless?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:14 schreef Infection het volgende:
[..]
Dan kun je het beter vanaf de grond laten bedienen (als dat mogelijk is)
Met drones kan het ook, dus waarom een vliegtuig niet.
Het ging er anders tijdens de persconferentie nog over. Het ligt juist voor de hand dat men het daarover gaat hebben.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef awiebo het volgende:
Niemand die het over het aanpakken en screenen heeft van de piloten. de bron van het probleem hou je toch.
Kun je ooit met 100% zekerheid zeggen dat iemand op een gegeven moment zelfmoord gaat plegen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef awiebo het volgende:
iedereen heeft het hier over maatregelen en oplossingen tegen en voor het buitensluiten van die piloot enzovoort.
Niemand die het over het aanpakken en screenen heeft van de piloten. de bron van het probleem hou je toch.
Ja, alleen de kans dat onder de passagiers één of meerdere personen labiel zijn, is dan ook weer groter.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:14 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Gewoon iedereen in het vliegtuig laten sturen?
Op basis waarvan wil jij een screening houden? De nationale IQ-test aan ze voor leggen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef awiebo het volgende:
iedereen heeft het hier over maatregelen en oplossingen tegen en voor het buitensluiten van die piloot enzovoort.
Ze zullen vast nog niet screenen nee. Mijn god.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef awiebo het volgende:
Want screenen gaat helpen? Als iemand nooit om hulp heeft gevraagd en zijn 'aandoening' ook nog eens goed weet te verbergen, heb je er nog niets aan.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef awiebo het volgende:
eigenlijk moeten alle passagiers kunnen sturen en daar moet het vliegtuig het gemiddelde van nemen...quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, je spreiding moet dan veel groter zijn dan 3 cockpits imo.
Misschien heeft iemand die persconferentie beter gevolgd dan ik (want ik moest op een bepaald moment weg), maar zei die topman van Lufthansa niet iets in de trant van: daar zijn we mee gestopt? (Misschien ging dat om vervolgonderzoeken.)quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze zullen vast nog niet screenen nee. Mijn god.
Staat in The Daily Mail terwijl het gewoon getroll is van hier: http://pilots-airmen.find(...)dreas-Guenter-Lubitzquote:He had a lot of loyalty for a hired pilot and was a big guy for his family and friends. I don't know what God has in store for Andreas but I hope it fits his Master Plan which Andreas was always getting caught in. It's a shame that this one time he didn't fly so good. RIP, Andreas, hopefully you'll get to bring friends wherever you are.
Nee dat kan niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Kun je ooit met 100% zekerheid zeggen dat iemand op een gegeven moment zelfmoord gaat plegen?
Mwah dat lijkt me gewoon normale ontwikkeling die je in veel meer branches ziet. Uren maken voor minder loontje bij de low-budgetbedrijfjes, en als je wat ervaring hebt doorstromen naar de wat 'betere' bedrijven voor een beter loon. Zie niet in wat daar mis mee is. Punt is dat je om piloot te worden een klein kapitaal kwijt bent, en de tijd dat je inderdaad gelijk dik salaris had en bij de KLM vloog ondertussen wel voorbij is. Dus er zijn flink wat mensen met forse schuld en geen baan of slechtbetaald baantje in Turkije, Azie, of bij lowcost airlines.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
De zoon van een kennis van mij heeft de (dure) pilotenopleiding gedaan. Je moet een x aantal vlieguren per jaar maken. Maak je die niet: Brevet kwijt. Naar het verhaal van die kennis zijn het met name de prijsvechters die misbruik maken van de situatie. Of handig gebruik, geef het maar een naam.
De piloten die nog niet veel gevlogen hebben mogen bij de prijsvechters hun uren maken. En dat is tevens hun salaris. Het wordt ten onrechte bestempeld als succesvolle beroepsgroep. Het zal niet de hoofdoorzaak zijn van dit ongeluk, maar het is wel een zorgwekkende ontwikkeling.
nope. Daarom is er ook geen oplossing en zul je altijd het vertrouwen moeten hebben je leven bij piloten in handen te leggen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Kun je ooit met 100% zekerheid zeggen dat iemand op een gegeven moment zelfmoord gaat plegen?
Nee want die kan niet op slot natuurlijk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
Precies, psychische evaluaties e.d. zijn ook maar momentopnames, en je kan moeilijk piloten wekelijks screenen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:18 schreef motorbloempje het volgende:
Het is allemaal heel triest en sneu, maar je kunt helaas niet alles voorkomen, de ene maatregel zal weer andere problemen opleveren. Zie de gepantserde deuren die als maatregel na 9/11 zijn geinstalleerd, die zorgen nu voor een probleem, het zijn mensen, die zijn helaas onberekenbaar. Zeer sneu, zeer triest, zeer oneerlijk, maar je doet er niet meer aan dan je best.
Heerlijkquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:18 schreef tralalala het volgende:
[ afbeelding ]
Neee
[..]
Staat in The Daily Mail terwijl het gewoon getroll is van hier: http://pilots-airmen.find(...)dreas-Guenter-Lubitz
![]()
Maar wanneer je weet van personen dat ze depressief zijn, is er altijd wel een moment dat ze opeens er weer zin in hebben in het leven, heppiedepeppie zijn, en juist in die fase doen ze aan zelfmoord.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
INB4 El_Matador die het als serieuze bron gaat aanhalenquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:18 schreef tralalala het volgende:
[ afbeelding ]
Neee
[..]
Staat in The Daily Mail terwijl het gewoon getroll is van hier: http://pilots-airmen.find(...)dreas-Guenter-Lubitz
![]()
wat is daar "Full transcript" aan?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:19 schreef Ketchupcurry het volgende:
Full transcript: French prosecutor Brice Robin explains Germanwings Flight 9525 black box recording:
http://globalnews.ca/news(...)fcd04bbedc3faa58ad04
Daarom onbemande vliegtuigen. Alles vanaf de grond laten besturen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:18 schreef motorbloempje het volgende:
Het is allemaal heel triest en sneu, maar je kunt helaas niet alles voorkomen, de ene maatregel zal weer andere problemen opleveren. Zie de gepantserde deuren die als maatregel na 9/11 zijn geinstalleerd, die zorgen nu voor een probleem, het zijn mensen, die zijn helaas onberekenbaar. Zeer sneu, zeer triest, zeer oneerlijk, maar je doet er niet meer aan dan je best.
Bij KLM en Transavia zitten altijd twee piloten in de cockpit maar het is niet verplicht. NIET verplicht!!!quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:16 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
De zoon van een kennis van mij heeft de (dure) pilotenopleiding gedaan. Je moet een x aantal vlieguren per jaar maken. Maak je die niet: Brevet kwijt. Naar het verhaal van die kennis zijn het met name de prijsvechters die misbruik maken van de situatie. Of handig gebruik, geef het maar een naam.
De piloten die nog niet veel gevlogen hebben mogen bij de prijsvechters hun uren maken. En dat is tevens hun salaris. Het wordt ten onrechte bestempeld als succesvolle beroepsgroep. Het zal niet de hoofdoorzaak zijn van dit ongeluk, maar het is wel een zorgwekkende ontwikkeling.
Totdat een co-piloot de piloot uitschakelt door de piloot met z'n hoofd in de plee te verdrinken. Dan moet er wel verplicht een slot op.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:19 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nee want die kan niet op slot natuurlijk.
Hackers, onberekenbaar grondpersoneel, je kúnt niet alles afvangen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:20 schreef Infection het volgende:
[..]
Daarom onbemande vliegtuigen. Alles vanaf de grond laten besturen.
En dan komt er een zonnevlam die alle verbindingen verstoort. Dan is de chaos helemaal niet meer te overzienquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:20 schreef Infection het volgende:
[..]
Vanaf de grond is er overigens wel meer toezicht dan in een cockpit. Maar dat hacken is inderdaad wel een probleem. Ook al heb ik nooit gehoord dat een drone gehackt is, maar dat zal ook vast wel mogelijk zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hackers, onberekenbaar grondpersoneel, je kúnt niet alles afvangen.
Dat dus, daarbij lijkt mij de kans op suicidale buschauffeurs een stuk groter...quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:18 schreef awiebo het volgende:
[..]
nope. Daarom is er ook geen oplossing en zul je altijd het vertrouwen moeten hebben je leven bij piloten in handen te leggen.
Dat zal ook gebeuren met mensen in een cockpit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:23 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
En dan komt er een zonnevlam die alle verbindingen verstoort. Dan is de chaos helemaal niet meer te overzien
Bedankt voor deze duiding.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Loekie1 het volgende:
Zowel dat Maleisische vliegtuig als dit hadden nog gevlogen als het WEL verplicht was geweest altijd twee mensen in de cockpit te hebben.
Zuchtquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Loekie1 het volgende:
Zowel dat Maleisische vliegtuig als dit hadden nog gevlogen als het WEL verplicht was geweest altijd twee mensen in de cockpit te hebben.
De CEO vertelde volgens mij wel dat iemand die weer start met de training wel uitgebreid getest wordt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Claudia_x het volgende:
Waar het hier helemaal niet over gaat:
"Spohr said earlier that there was an interruption to Lubitz’s training. Responding to a question, He says he can’t shed any light on this and adds that it will be have to be investigated. In response to a question about people’s fears of planes after the crash, he insists that flying is the safest mode of transport." (Bron)
Zal mij benieuwen of die onderbreking op een of andere manier relevant blijkt te zijn. (Overigens is die persconferentie de reden dat ik over de veiligheid van vliegen begon.)
Wat jij schetst krijg ik sinds vanochtend niet uit mijn hoofd inderdaad. Pure horror.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:23 schreef starla het volgende:
Wat een nare ervaring moest dat geweest zijn voor die passagiers die het donders goed in de gaten hadden en natuurlijk voor de bemanning. Zo extreem surreëel dit, je zou denken dat je in een slechte film zit en maar hopen op Denzel Washington ofzo.
Mijn oprechte medeleven gaan naar alle nabestaanden.
Misschien was het bij MH370 wel een plan van beide piloten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Loekie1 het volgende:
Volgens de eerder door mij genoemde statistieken is over het algemeen (d.w.z. drie manieren om naar transportveiligheid te kijken) de bus de veiligste manier van transport.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat dus, daarbij lijkt mij de kans op suicidale buschauffeurs een stuk groter...
denk dat de kerosine inmiddels wel op was geweest danquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:24 schreef Loekie1 het volgende:
Er zit nogal een verschil tussen een gepantserde cockpitdeur en een wc-slotje op een houten deurtje hè.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef FredvZ het volgende:
quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:26 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
denk dat de kerosine inmiddels wel op was geweest dan
quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:26 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
denk dat de kerosine inmiddels wel op was geweest dan
Je kan iemand ook opsluiten door gebruik te maken van iets dat de deur barricadeert.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:26 schreef nostra het volgende:
Er zit nogal een verschil tussen een gepantserde cockpitdeur en een wc-slotje op een houten deurtje hè.
2009 tot 2015 is wel een enorme gap. Ook vooral omdat hij tussentijds nog wel is getest blijkt het wel relevant te zijn maar niet heel erg relevant..quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:27 schreef Claudia_x het volgende:
Van de lifefeed van The Guardian: "A Spiegel reporter, Matthias Gebauer, is tweeting that friends of Lubitz said he had burnout or depression in 2009 and had to take time out from his pilot training. During the Lufthansa press conference there were questions as to why Lubitz interrupted his training, but there were no definitive answers."
Onbemande vliegtuigen, de meest gevaarlijke oplossing. Iemand die niet zelf het vliegtuig bestuurt zal zich ook nooit in dezelfde bochten wringen om het vliegtuig goed te laten landen als er iets misgaat. Door gebrek aan adrenaline van de mensen die het vanaf de grond besturen mist ook het stukje snel denken dat van piloten geacht wordt als ze onder grote druk staan. Beslissingen in op deze momente zijn in het verkeden al cruciaal gebleken voor het veilig laten landen van een vliegtuig dat in nood verkeerd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:20 schreef Infection het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon je collega neerknuppelen en dan je plan uitvoeren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je kan iemand ook opsluiten door gebruik te maken van iets dat de deur barricadeert.
Precies, daarom is een wc in de cockpit ook niet de oplossing.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef AchJa het volgende:
Je kunt ook gewoon je collega neerknuppelen en dan je plan uitvoeren.
Nou ja, een verleden van depressie kan iets zeggen. (Hoeft niet natuurlijk.)quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef iRemco het volgende:
[..]
2009 tot 2015 is wel een enorme gap. Ook vooral omdat hij tussentijds nog wel is getest blijkt het wel relevant te zijn maar niet heel erg relevant..
Precies, even je kluis de cockpit mee in.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je kan iemand ook opsluiten door gebruik te maken van iets dat de deur barricadeert.
Daarom gewoon dit in de cockpit:quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Inderdaad!quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef TLC het volgende:
Ik ben benieuwd of de politie nog ergens een afscheidsbrief van Andreas gaat vinden.
Tuurlijk niet. Op het moment dat iemand zich willens en wetens van kant wil maken lukt hem dat toch wel.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:29 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Precies, daarom is een wc in de cockpit ook niet de oplossing.
twitter:NewsOnTheMin twitterde op donderdag 26-03-2015 om 16:26:55BREAKING: Norwegian Air Shuttle says it will impose new rule that 2 people be on flight deck at all times. #4U9525 reageer retweet
Een combinatie zou goed zijn. Meer mogelijkheden voor controle vanaf de grond maar met piloten aan boord die gewoon het werk blijven doen zolang er niks aan de hand is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef danny081 het volgende:
[..]
Onbemande vliegtuigen, de meest gevaarlijke oplossing. Iemand die niet zelf het vliegtuig bestuurt zal zich ook nooit in dezelfde bochten wringen om het vliegtuig goed te laten landen als er iets misgaat. Door gebrek aan adrenaline van de mensen die het vanaf de grond besturen mist ook het stukje snel denken dat van piloten geacht wordt als ze onder grote druk staan. Beslissingen in op deze momente zijn in het verkeden al cruciaal gebleken voor het veilig laten landen van een vliegtuig dat in nood verkeerd.
Daarbij heb ik persoonlijk ook liever dat er iemand aanwezig is. Gewoon omdat het logisch is dat de persoon die het vliegtuig bestuurt, er net zo bij gebaat is als de passagiers om het vliegtuig heel op de grond te krijgen.
Iemand die het vanaf de grond bestuurt weet ook dat hij blijft leven als het fout gaat.
Stond die niet op zijn Feesboek dan? Ouderwets hoor...quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:28 schreef TLC het volgende:
Ik ben benieuwd of de politie nog ergens een afscheidsbrief van Andreas gaat vinden.
Omdat het dan doorgaans om verdachten gaat, dit zijn gewoon de namen van de piloten, zonder enige vorm van onzekerheid.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:30 schreef Pandaplint het volgende:
Waarom wordt in dit geval trouwens de volledige naam van de de piloot vrijgegeven en niet slechts de voornaam en eerste letter achternaam?
Omdat 'ie geen verdachte is?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:30 schreef Pandaplint het volgende:
Waarom wordt in dit geval trouwens de volledige naam van de de piloot vrijgegeven en niet slechts de voornaam en eerste letter achternaam?
Er is geen 'dé oplossing' maar zorgen dat er altijd 2 mensen in de cockpit zijn kan al wel helpen. Een WC in de cockpit is dan inderdaad geen oplossing maar een middel.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:29 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Precies, daarom is een wc in de cockpit ook niet de oplossing.
Nog niet veroordeeld.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Omdat 'ie geen verdachte is?
Stuur het in zou ik zeggenquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:31 schreef Morendo het volgende:
Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden voor het sleutelprobleem. Wanneer je nu in ieder vliegtuig een 3d-printer plaatst die op verzoek van een van de piloten en na autorisatie van de luchtverkeersleiding een sleutel kan printen, dan heb je niet de situatie dat een piloot met kwade bedoelingen kan veto-en en bedreigingen door terroristen is ook uitgesloten wanneer je bijv. een camera ophangt in het vliegtuig. In dat geval wordt geen autorisatie verleend.
Een middel om twee mensen in de cockpit te houden: ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:32 schreef Nielsch het volgende:
Er is geen 'dé oplossing' maar zorgen dat er altijd 2 mensen in de cockpit zijn kan al wel helpen. Een WC in de cockpit is dan inderdaad geen oplossing maar een middel.
Maar wel met de optie dat het printen van de sleutel overruled kan worden vanuit de cockpit!quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:31 schreef Morendo het volgende:
Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden voor het sleutelprobleem. Wanneer je nu in ieder vliegtuig een 3d-printer plaatst die op verzoek van een van de piloten en na autorisatie van de luchtverkeersleiding een sleutel kan printen, dan heb je niet de situatie dat een piloot met kwade bedoelingen kan veto-en en bedreigingen door terroristen is ook uitgesloten wanneer je bijv. een camera ophangt in het vliegtuig. In dat geval wordt geen autorisatie verleend.
Zodra iemand dood is, stopt de rechtsgang.quote:
Natuurlijk niet, dombo.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Maar wel met de optie dat het printen van de sleutel overruled kan worden vanuit de cockpit!
Iedereen de pilotenopleiding in en geen deur, wat denk je daar van?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:34 schreef Loekie1 het volgende:
Het veiligheidssysteem in elk geval niet door vliegtuigmaatschappijen laten bedenken want die willen nu eenmaal dat hun piloten 'zoiets niet doen' en omdat ze het niet willen, gaan ze ervan uit dat het niet gebeurt.
Laat iedereen meedenken over een systeem.
Eh?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:34 schreef Loekie1 het volgende:
Het veiligheidssysteem in elk geval niet door vliegtuigmaatschappijen laten bedenken want die willen nu eenmaal dat hun piloten 'zoiets niet doen' en omdat ze het niet willen, gaan ze ervan uit dat het niet gebeurt.
Laat iedereen meedenken over een systeem.
twitter:sylviawitteman twitterde op donderdag 26-03-2015 om 13:48:31Toch begrijp ik het ook wel een beetje. Je wilt dood, maar niet helemaal in je eentje. Daar zit iets in. reageer retweet
Ik zou meteen zelfmoord plegen als de piloot naast me gaat zitten schijtenquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daarom gewoon dit in de cockpit:
[ afbeelding ]
Dat je dan moet schijten in elkaars bijzijn moet je dan maar ff aan wennen...
Gewoon altijd 2 mensen in de cockpit, klaar.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:34 schreef Morendo het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, dombo.![]()
![]()
Dat haalt het hele plan, de oplossing voor het probleem, onderuit.
There's no such thing as bad publicity.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Eh?
Vliegmaatschappijen hebben er een redelijk groot belang in dat dit soort dingen niet gebeuren.
Oh yes there is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:37 schreef Morendo het volgende:
There's no such thing as bad publicity.
Vertel dat maar aan de boekhouder van Malaysia Airlines.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Deze crash haalt echt het domste wat de mens in zich heeft naar boven. Daarvoor hoef je hier maar de laatste 2 topics in deze reeks doorgelezen te hebben.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:37 schreef Mani89 het volgende:
twitter:sylviawitteman twitterde op donderdag 26-03-2015 om 13:48:31Toch begrijp ik het ook wel een beetje. Je wilt dood, maar niet helemaal in je eentje. Daar zit iets in. reageer retweet
Vertel dat maar aan Buckler Bier...quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
"Lege vluchten, massaontslagen en dieprode cijfers. Vliegmaatschappij Malaysia Airlines heeft het zwaar. De Maleisische overheid gaat de maatschappij reorganiseren en schrapt alvast 6000 banen."quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat geldt in deze branche.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hij ademde tot het einde door. En wellicht dat het door veiligheidsmaatregelen niet mogelijk was een duikvlucht in te zetten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:39 schreef MaJo het volgende:
Wat ik alleen niet snap als het zelfmoord is is waarom hij het zo lang heeft laten duren? Of zou hij al zelfmoord in de cockpit gepleegd hebben en dat het vliegtuig langzaam de daling inzet? Lijkt me zo bizar om er acht minuten de tijd voor te nemen en ook nog eens de kreten van de piloot te negeren
Misschien omdat ze bijna de deur open hadden ofzo?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:39 schreef MaJo het volgende:
Wat ik alleen niet snap als het zelfmoord is is waarom hij het zo lang heeft laten duren? Of zou hij al zelfmoord in de cockpit gepleegd hebben en dat het vliegtuig langzaam de daling inzet? Lijkt me zo bizar om er acht minuten de tijd voor te nemen en ook nog eens de kreten van de piloot te negeren
Volgens mij had het vliegtuig iets abrupters gecorrigeerd. En ze hebben hem tot het einde horen ademen, dus hij was niet dood.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:39 schreef MaJo het volgende:
Als hij zelf al zelfmoord had gepleegd, dan zou de piloot binnen die 8 minuten met de code wel weer in de cockpit kunnen komen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:39 schreef MaJo het volgende:
Het is niet hetzelfde als van een gebouw afspringen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:39 schreef MaJo het volgende:
Nee, ze hoorden hem ademen tot de impact, dus hij was er tot het laatste moment bij.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:39 schreef MaJo het volgende:
Niet alleen door piloten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:40 schreef MaJo het volgende:
En voor de mensen die vinden dat een toilet in de cockpit thuis hoort: je kunt ook iemand wurgen met je riem als je dat wil.
Overigens weten we niet of hij naar de wc ging. Ik ken een piloot die zegt dat er volop in vliegtuigen gerookt wordt door piloten
hoezo, moet je dat blijvend blokkeren dan? Geen idee hoe dat werktquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als hij zelf al zelfmoord had gepleegd, dan zou de piloot binnen die 8 minuten met de code wel weer in de cockpit kunnen komen.
Ook dit; had hij maar eerder zelfmoord gepleegd, dan had hij de code van de gezaggvoerder niet kunnen overrulen...quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als hij zelf al zelfmoord had gepleegd, dan zou de piloot binnen die 8 minuten met de code wel weer in de cockpit kunnen komen.
El_Matadorquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef timmmmm het volgende:
Hoi. Ik heb het verschrikkelijk druk gehad afgelopen dagen dus helemaal niks gevolgd. Wie kan me bijpraten?
Genoeg nieuwssites. nu.nl is wel een bekendequote:Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef timmmmm het volgende:
Hoi. Ik heb het verschrikkelijk druk gehad afgelopen dagen dus helemaal niks gevolgd. Wie kan me bijpraten?
El_Matadorquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef timmmmm het volgende:
je kan de cockpit in met een code... zodra je die code intoetst gaat er in de cockpit een alarm af... de persoon in de cockpit kan die code dan overrulen...quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
hoezo, moet je dat blijvend blokkeren dan? Geen idee hoe dat werkt
quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef timmmmm het volgende:
De FOK! Floppage?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef timmmmm het volgende:
ah ok!quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
je kan de cockpit in met een code... zodra je die code intoetst gaat er in de cockpit een alarm af... de persoon in de cockpit kan die code dan overrulen...
Is dat zo ja?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
je kan de cockpit in met een code... zodra je die code intoetst gaat er in de cockpit een alarm af... de persoon in de cockpit kan die code dan overrulen...
Hoe pleeg je zelfmoord op zo'n moment? Door je adem in te houden?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ook dit; had hij maar eerder zelfmoord gepleegd, dan had hij de code van de gezaggvoerder niet kunnen overrulen...
OP lezen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:43 schreef timmmmm het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |