Precies, moeten we ons weer zorgen gaan maken over flippende stewardessjes.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Hmm, ik weet het niet hoor. Wat nou als de stewardess de piloten probeert te vergiftigen.
Nu op NPO1 ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:36 schreef Claudia_x het volgende:
Klopt het dat er nu een persconferentie is van Lufthansa? Ben benieuwd.
Van een geheel andere orde: wat een idiote naam is "Germanwings" voor een vliegtuigmaatschappij (of voor wat dan ook). Ik blijf maar denken aan:
Want anders?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:21 schreef gateway het volgende:
[..]
als de medepassagiers mar niet weten dat ze de ouders of familie van zijn.....
De wc-deur? Voor een pauzemoment met die blonde stewardess? Goed plan!quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:35 schreef LouisLitt het volgende:
Gewoon een plee achter de cockpit en die deur beveiligen met een code. Deur van een cockpit is dan niet meer nodig.
Ah, ok. Ja nu moeten ze die naam wel gaan aanpassen natuurlijk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:36 schreef Claudia_x het volgende:
Van een geheel andere orde: wat een idiote naam is "Germanwings" voor een vliegtuigmaatschappij (of voor wat dan ook). Ik blijf maar denken aan:
Nee de cockpit verruimen en er een plee inbouwen met afscheiding.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
De wc-deur? Voor een pauzemoment met die blonde stewardess? Goed plan!
Dat lijkt me logisch.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Ah, ok. Ja nu moeten ze die naam wel gaan aanpassen natuurlijk.
businessclass kan wel een metertje inleverenquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:37 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Nee de cockpit verruimen en er een plee inbouwen met afscheiding.
Het is wel werk, het moet geen mancave worden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:37 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Nee de cockpit verruimen en er een plee inbouwen met afscheiding.
Nu steel je het idee van het VIVAFORUM. Hoe walgelijk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:37 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Nee de cockpit verruimen en er een plee inbouwen met afscheiding.
Helder. Dankje.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:39 schreef aloa het volgende:
Er zijn toch meerdere vliegtuigen nooit meer terug gevonden, wat een raadsel was. Kan ook zelfmoord geweest zijn.
Haha, Stijn leest mee met het vivaforum.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:39 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Nu steel je het idee van het VIVAFORUM. Hoe walgelijk.
[ afbeelding ]
Oei, betraptquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:39 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Nu steel je het idee van het VIVAFORUM. Hoe walgelijk.
[ afbeelding ]
Beter: wc zonder deurquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:40 schreef motorbloempje het volgende:
Wel een WC zonder slot dan. Natuurlijk.
Het heet toch cockpitquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:41 schreef Caland het volgende:
Zouden dit soort kronkels in de kop van een piloot ook gelijk de reden zijn dat er zo weinig vrouwelijke piloten zijn? Wellicht heeft het vivaforum antwoord.
Ik zag het voorbij komen op Twitter, zoals je in de link hebt kunnen zien. Alleen is de vraag: wat doet deze man op ViVa.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Haha, Stijn leest mee met het vivaforum.
twitter:marktraa twitterde op donderdag 26-03-2015 om 14:31:02Zoals wel vaker staat de oplossing gewoon op het Vivaforum #germanwings http://t.co/3PHORn61zY reageer retweet
http://news.aviation-safe(...)ed-by-pilot-suicide/quote:On November 29, 2013, LAM Flight TM-470 crashed in Namibia following ‘intentional actions by the pilot’, according to investigators. All 33 passengers and crew were killed.
The following is a list of airliner accidents involving (possible or rumored) pilot suicide, compiled from the Aviation Safety Network files. General aviation aircraft are not included.
26 September 1976 – 12 fatalities
A Russian pilot stole an Antonov 2 airplane directed his aircraft into the block of flats in Novosibirsk where his divorced wife lived. (ASN Accident Description)
22 August 1979 – 4 fatalities
A 23 year old male mechanic who had just been fired entered a hangar at Bogotá Airport, Colombia and stole a military HS-748 transport plane. He took off and crashed the plane in a residential area. (ASN Accident Description)
13 July 1994 – 1 fatality
A Russian Air Force engineer stole the aircraft at the Kubinka AFB to commit suicide. The aircraft crashed when there was no more fuel left. (ASN Accident Description)
21 August 1994 – 44 fatalities
A Royal Air Maroc ATR-42 airplane crashed in the Atlas Mountains shortly after takeoff from Agadir, Morocco. The accident was suggested to have been caused by the captain disconnecting the autopilot and directing the aircraft to the ground deliberately. The Moroccan Pilot’s Union challenged these findings. (ASN Accident Description)
19 December 1997 – 104 fatalities
Silk Air Flight 185, a Boeing 737 en route from Jakarta, Indonesia to Singapore, crashed in Indonesia following a rapid descent from cruising altitude. Indonesian authorities were not able to determine the cause of the accident. It has been suggested by amongst others the U.S. NTSB that the captain may have committed suicide by switching off both flight recorders and intentionally putting the Boeing 737 in a dive, possibly when the first officer had left the flight deck. During 1997 the captain experienced multiple work-related difficulties, particularly during the last 6 months. Also at the time of the accident the captain was experiencing significant financial difficulties, which was disputed by the Indonesian investigators. (ASN Accident Description)
11 October 1999 – 1 fatality
An Air Botswana captain who had been grounded for medical reasons took off in an ATR-42. He made several demands over the radio and finally stated he was going the crash the plane. He caused the plane to crash into two parked ATR-42 aircraft on the platform at Gaborone Airport, Botswana. (ASN Accident Description)
31 October 1999 – 217 fatalities
Egypt Air Flight 990, a Boeing 767, entered a rapid descent some 30 minutes after departure from New York-JFK Airport. This happened moments after the captain had left the flight deck. During the investigation it was suggested that the accident was caused by a deliberate act by the relief first officer. However, there was no conclusive evidence. The NTSB concluded that the accident was a “result of the relief first officer’s flight control inputs. The reason for the relief first officer’s actions was not determined.” The suggestions of a deliberate act were heavily disputed by Egyptian authorities. (ASN Accident Description)
29 November 2013 – 33 fatalities
LAM Flight 470 entered a rapid descent while en route between Maputo and Luanda and crashed in Namibia. Preliminary investigation results indicate that the accident was intentional. The captain made control inputs that directed the plane to the ground, shortly after the first officer had left the flight deck. (ASN Accident Description)
Zit je als passagier in dat vliegtuig, zie je de piloot langslopen en een kwartier voor de plee staan wachten. Zou ik toch ook niet zo prettig vinden, ook al is er een co-piloot.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:42 schreef Bienelientjee het volgende:
Snap eigenlijk niet dat zoiets niet standaard is ingebouwd, zo'n eigen toiletje voor de cockpit. Als ze weten dat iemand in de cockpit die deur bewust kan dichthouden, hoe gek dat scenario ook klinkt...
Hij zit ook op FOK!quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:42 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik zag het voorbij komen op Twitter, zoals je in de link hebt kunnen zien. Alleen is de vraag: wat doet deze man op ViVa.twitter:marktraa twitterde op donderdag 26-03-2015 om 14:31:02Zoals wel vaker staat de oplossing gewoon op het Vivaforum #germanwings http://t.co/3PHORn61zY reageer retweet
Succes alvast.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:43 schreef MakkieR het volgende:
ik vraag me af of de nabestaanden Germanwings aansprakelijk gaan stellen dat zij deze horror piloot hebben aangenomen
neequote:Op donderdag 26 maart 2015 14:43 schreef Roger_Epiales het volgende:
Journalist vraagt ook nog even of die deur niet gewoon met een code open kon.
Gelukkig wel ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:42 schreef Morendo het volgende:
[..]
http://news.aviation-safe(...)ed-by-pilot-suicide/
Het is eigenlijk vrij zeldzaam.
Welke FOK!er is dit?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:42 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik zag het voorbij komen op Twitter, zoals je in de link hebt kunnen zien. Alleen is de vraag: wat doet deze man op ViVa.twitter:marktraa twitterde op donderdag 26-03-2015 om 14:31:02Zoals wel vaker staat de oplossing gewoon op het Vivaforum #germanwings http://t.co/3PHORn61zY reageer retweet
Wat een drama. Dan liever zonder enig besef een BUK op m'n hoofd.quote:Air traffic controllers made repeated attempts to contact the aircraft, but to no avail, he said.
Passengers could be heard screaming just before the crash, he added.
Op sommige 747's vind je er eentje, maar het kost ruimte en stoelen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:42 schreef Bienelientjee het volgende:
Snap eigenlijk niet dat zoiets niet standaard is ingebouwd, zo'n eigen toiletje voor de cockpit. Als ze weten dat iemand in de cockpit die deur bewust kan dichthouden, hoe gek dat scenario ook klinkt...
quote:
Nog wat puns...quote:Chicks nickname me Pilot, they get high off my dick
I take 'em to my home, they call it the cockpit
Time for take off, the panties they drop quick
Now that's first class fuckin', ain't that some fly shit?
Maar als het gebeurt, is de kans dat het binnen een aantal maanden weer gebeurt relatief groot.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:42 schreef Morendo het volgende:
[..]
http://news.aviation-safe(...)ed-by-pilot-suicide/
Het is eigenlijk vrij zeldzaam.
Bon voyage dan maar.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Maar als het gebeurt, is de kans dat het binnen een aantal maanden weer gebeurt relatief groot.
Ja, dat had ik net even nodig.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Maar als het gebeurt, is de kans dat het binnen een aantal maanden weer gebeurt relatief groot.
Echt.quote:
Copycat gedrag.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Maar als het gebeurt, is de kans dat het binnen een aantal maanden weer gebeurt relatief groot.
Ze stellen de vraag ook zodat ze het antwoord kunnen quoten. Het is niet per se zo dat ze die info niet hebben.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:46 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Echt.![]()
Misschien moeten journalisten zich voortaan eerst even hier komen inlezen voor ze naar een persco gaan.
Er is dus niet altijd 2 man in de cockpit......quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:42 schreef WhateverWhatever het volgende:
KLM: altijd twee man in de cockpit
Precies, dit en korte vluchten iemand van de crew plaats laten innemen
quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:45 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Op sommige 747's vind je er eentje, maar het kost ruimte en stoelen.
Overigens zul je dit dan ook moet inbouwen voor incontinentie vluchten:
[ afbeelding ]
Daar is gewoon geen plek voor helemaal voorin...
Denk het wel... we zullen het nooit weten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:47 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Maar is het gewoon toeval geweest dat de piloot naar het toilet moest of? als dat zo is was er dus helemaal geen plan.
he joh, hou even op met die geintjes straks durf ik de bus ook al niet meer inquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:46 schreef Eix het volgende:
Ik denk dat het vrijwel onmogelijk is om dit soort incidenten te voorkomen. Althans, niet met maatregelen in het vliegtuig. Bovendien, waar leg je de grens? Een buschauffeur kan ook doordraaien en met een volle bus een ravijn inrijden. Een treinmachinist kan doelbewust alle beveiligen uitschakelen en zodoende een volle intercity laten crashen. Hoe tragisch dit ongeval ook is, ik zie oprecht niet in hoe je dit kan voorkomen. Enkel door als samenleving ervoor te kiezen om alle verantwoordelijke banen driedubbel te ondervangen. Maar dat zie ik nog niet gebeuren. En ik wil ook niet in een maatschappij leven waarin je elkaar zodanig wantrouwt.
Dat het verstandig is een groot verkeersvliegtuig niet met één piloot te bedienen spreekt voor zich. Maar met twee piloten vind ik dat er voldoende waarborgen zijn voor een veilige vlucht. Daar doet dit ongeval niets aan af. Als je de minimale kans op dit soort incidenten wilt verkleinen zou ik eerder zoeken in maatregelen als beter psychologisch onderzoek.
Bedankt Hans. Dit was nog niet genoemd.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:48 schreef Ciora het volgende:
Kunnen ze niet op elke vlucht zo'n soort air marshal plaatsen ofzo, met een pistool. Kan 'ie nog het deurtje kapotschieten in dit soort gevallen
quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:48 schreef Ciora het volgende:
Kunnen ze niet op elke vlucht zo'n soort air marshal plaatsen ofzo, met een pistool. Kan 'ie nog het deurtje kapotschieten in dit soort gevallen
Als een marshall dat kan, kan een terrorist dat ook.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:48 schreef Ciora het volgende:
Kunnen ze niet op elke vlucht zo'n soort air marshal plaatsen ofzo, met een pistool. Kan 'ie nog het deurtje kapotschieten in dit soort gevallen
Godver, nu ben ik echt klaar met dit soort posts. Kunnen jullie niet ff in een vliegtuig stappen ofzo.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:48 schreef Ciora het volgende:
Kunnen ze niet op elke vlucht zo'n soort air marshal plaatsen ofzo, met een pistool. Kan 'ie nog het deurtje kapotschieten in dit soort gevallen
vinden ze leukquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
wtf is dit toch, wat heb ik gemist
Ja handig, in een drukcabine gaten gaan lopen schietenquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:48 schreef Ciora het volgende:
Kunnen ze niet op elke vlucht zo'n soort air marshal plaatsen ofzo, met een pistool. Kan 'ie nog het deurtje kapotschieten in dit soort gevallen
Dat lijkt mij echt een kutbaan, hele dagen op een stoeltje zitten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:48 schreef Ciora het volgende:
Kunnen ze niet op elke vlucht zo'n soort air marshal plaatsen ofzo, met een pistool. Kan 'ie nog het deurtje kapotschieten in dit soort gevallen
niks anders, maar lijkt mij niet fijn als ik in die positie zou zitten..... Wat je allemaal naar je hoofd geslingerd krijgt etc. terwijl ook die familie er niks aan kan doen wat die copiloot gedaan heeftquote:
quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:48 schreef Ciora het volgende:
Kunnen ze niet op elke vlucht zo'n soort air marshal plaatsen ofzo, met een pistool. Kan 'ie nog het deurtje kapotschieten in dit soort gevallen
Totdat de air marshal zelf een keer doordraait. Misschien maar gelijk twee op het vliegtuig. Kan de een de ander controleren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:48 schreef Ciora het volgende:
Kunnen ze niet op elke vlucht zo'n soort air marshal plaatsen ofzo, met een pistool. Kan 'ie nog het deurtje kapotschieten in dit soort gevallen
Kan, in hoeverre is het bekend dat hij naar het toilet moest? Misschien heeft de co-piloot gevraagd of hij iets wou gaan halen. Maar dat is allemaal speculatie natuurlijk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:47 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Maar is het gewoon toeval geweest dat de piloot naar het toilet moest of? als dat zo is was er dus helemaal geen plan.
Deze actie 'goed' noemen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:48 schreef Franny_G het volgende:
Het kan heel goed een impulsieve actie zijn geweest ja.
Het schijnt dat pipi machen heel duidelijk te horen was.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:50 schreef brojo het volgende:
[..]
Kan, in hoeverre is het bekend dat hij naar het toilet moest? Misschien heeft de co-piloot gevraagd of hij iets wou gaan halen. Maar dat is allemaal speculatie natuurlijk.
"FAA pilot certification can be the difference between a safe flight and one that ends in tragedy."quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:47 schreef Gorraay het volgende:
Hij was wel heel goed.
http://aviation-business-(...)heinland-Pfalz-.html
Maar niet helemaal lekker ...
Alles is al tien x genoemdquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Bedankt Hans. Dit was nog niet genoemd.
Durf je zeker ook niet meer te fietsen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar statistieken die aantonen dat vliegen niet de veiligste manier van reizen is als je niet kijkt naar aantal sterftegevallen per afgelegde kilometer. En dan eindelijk gevonden!
Godverdomme, lekker voor m'n vliegangst dit.
Dit. Ik raak zelfs lichtelijk geïrriteerd van al die reacties waarbij er weer hard om allerlei "oplossingen" wordt geroepen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:37 schreef Coelho het volgende:
Conclusie is mijns inziens dat je niks kunt doen om dit soort incidenten te voorkomen. Net zo min als je lone wolves kunt tegenhouden. Als iemand een knoop in z'n kop heeft en daardoor dit soort dingen doet, dan moet je hopen dat je niet in de buurt bent.
Deze man weetquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:50 schreef Eix het volgende:
[..]
Totdat de air marshal zelf een keer doordraait. Misschien maar gelijk twee op het vliegtuig. Kan de een de ander controleren.
Heb ik heel ernstige twijfels bij, maar het lijkt wel aannemelijk dat er een element in zit van het grijpen van een gelegenheid die zich min of meer toevallig voordoet. Maar ja, daar is echt meer informatie voor nodig. (Misschien had de betreffende piloot een zwakke blaas en ging hij elke vlucht wel even naar het toilet?)quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:48 schreef Franny_G het volgende:
Het kan heel goed een impulsieve actie zijn geweest ja.
is de voertaal in vliegtuigen niet engels?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Het schijnt dat pipi machen heel duidelijk te horen was.
Gewoon met een Nederlandse maatschappij gaan, die piloten zien er altijd veel relaxter uit dan andere bij andere maatschappijen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar statistieken die aantonen dat vliegen niet de veiligste manier van reizen is als je niet kijkt naar aantal sterftegevallen per afgelegde kilometer. En dan eindelijk gevonden!
Godverdomme, lekker voor m'n vliegangst dit.
In Duitse niet gok ik, evenmin in Franse.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:52 schreef gateway het volgende:
[..]
is de voertaal in vliegtuigen niet engels?
Nou ja, het is vooral een controlekwestie, hè, die angst voor vliegen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Durf je zeker ook niet meer te fietsen.
Laat Matthijs van Nieuwkerk het al helemaal niet lezen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Durf je zeker ook niet meer te fietsen.
Nee domme kut, dat is het niet. Het is verreweg de veiligste manier van reizen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, het is vooral een controlekwestie, hè, die angst voor vliegen.
Ik kan het vooral niet zo goed verdragen als mensen met het standaardriedeltje komen dat vliegen de veiligste manier van reizen is. Tja, het is maar hoe je naar de statistieken kijkt.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, het is vooral een controlekwestie, hè, die angst voor vliegen.
Ik kan het vooral niet zo goed verdragen als mensen met het standaardriedeltje komen dat vliegen de veiligste manier van reizen is. Tja, het is maar hoe je naar de statistieken kijkt.
ja met de toren sowieso, maar lijkt me in het vliegtuig onderling ook? neem aan dat alle benaming onder knoppies en meters in een vliegtuig ook in het engels zijn?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
In Duitse niet gok ik, evenmin in Franse.
Alleen voor contact met de toren?
Ja en als de Air Marshall niet goed in z'n hoofd is krijg je nog steeds bullshit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:48 schreef Ciora het volgende:
Kunnen ze niet op elke vlucht zo'n soort air marshal plaatsen ofzo, met een pistool. Kan 'ie nog het deurtje kapotschieten in dit soort gevallen
Of hoe je de statistieken op jouw ene gevalletje betrekt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, het is vooral een controlekwestie, hè, die angst voor vliegen.
Ik kan het vooral niet zo goed verdragen als mensen met het standaardriedeltje komen dat vliegen de veiligste manier van reizen is. Tja, het is maar hoe je naar de statistieken kijkt.
Volgens jouw redenatie zou je ook niet meer gaan lopen of fietsen, omdat het statistisch gevaarlijker is dan vliegenquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, het is vooral een controlekwestie, hè, die angst voor vliegen.
Ik kan het vooral niet zo goed verdragen als mensen met het standaardriedeltje komen dat vliegen de veiligste manier van reizen is. Tja, het is maar hoe je naar de statistieken kijkt.
Beter achter in de tuin gaan zitten en zo min mogelijk rondlopen van de zomer.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar statistieken die aantonen dat vliegen niet de veiligste manier van reizen is als je niet kijkt naar aantal sterftegevallen per afgelegde kilometer. En dan eindelijk gevonden!
Godverdomme, lekker voor m'n vliegangst dit.
tsjah. en per vlucht reizen zo'n 200 man mee. Knap als je dat in je auto duwtquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar statistieken die aantonen dat vliegen niet de veiligste manier van reizen is als je niet kijkt naar aantal sterftegevallen per afgelegde kilometer. En dan eindelijk gevonden!
Godverdomme, lekker voor m'n vliegangst dit.
Als je een (latente) doodswens hebt, kun je volgens mij vrij impulsief handelen naar die wens. Maar het blijft onnavolgbaar en ook dan is die impulsiviteit relatief als je al jaren een dergelijke wens hebt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb ik heel ernstige twijfels bij, maar het lijkt wel aannemelijk dat er een element in zit van het grijpen van een gelegenheid die zich min of meer toevallig voordoet. Maar ja, daar is echt meer informatie voor nodig. (Misschien had de betreffende piloot een zwakke blaas en ging hij elke vlucht wel even naar het toilet?)
En dan een vliegtuig op je knar krijgen met een depressieve co-piloot aan het stuur...quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beter achter in de tuin gaan zitten en zo min mogelijk rondlopen van de zomer..
Je denkt dat bij een vlucht van Yanzhou naar Xhihao door China Airlines dat de piloten in het Engels met elkaar communiceren?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:54 schreef gateway het volgende:
[..]
ja met de toren sowieso, maar lijkt me in het vliegtuig onderling ook? neem aan dat alle benaming onder knoppies en meters in een vliegtuig ook in het engels zijn?
Alsof dat zin heeft idd. Aan de buitenkant kan je niet zien hoe iemand in elkaar steekt. Een gestoord persoon zorgt er wel voor dat hij het voor elkaar krijgt, zonder dat iemand daar iets van merkt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:52 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dit. Ik raak zelfs lichtelijk geïrriteerd van al die reacties waarbij er weer hard om allerlei "oplossingen" wordt geroepen.
Whehehehe!quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:43 schreef Roger_Epiales het volgende:
Journalist vraagt ook nog even of die deur niet gewoon met een code open kon.
Uit de bron kan je natuurlijk ook opmaken dat het geen zak uitmaakt welke methode je gebruikt, de kans dat je neerstort is eigenlijk verwaarloosbaar klein.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Doe normaal, lul. Ze geeft ook nog een bron, lul.
Zeker geen FOK'erquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:43 schreef Roger_Epiales het volgende:
Journalist vraagt ook nog even of die deur niet gewoon met een code open kon.
Is niet te doen qua eten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:58 schreef Paxcon het volgende:
In plaats van het cockpitgedeelte afsluiten het gedeelte bij de passagiers afsluiten
En dan? Worden de piloten helemaal mad als de stewardessen bezig zijnquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:58 schreef Paxcon het volgende:
In plaats van het cockpitgedeelte afsluiten het gedeelte bij de passagiers afsluiten
Lijkt me niet redelijk i.v.m. nooduitgangen en dat soort dingen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:58 schreef Paxcon het volgende:
In plaats van het cockpitgedeelte afsluiten het gedeelte bij de passagiers afsluiten
Het is maar hoe je naar statistieken kijkt....quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, het is vooral een controlekwestie, hè, die angst voor vliegen.
Ik kan het vooral niet zo goed verdragen als mensen met het standaardriedeltje komen dat vliegen de veiligste manier van reizen is. Tja, het is maar hoe je naar de statistieken kijkt.
Fietsen in Amsterdam vind ik trouwens ook niet echt veilig, nee.
Het is voor mensen die vliegangst hebben geen geruststelling om te zeggen dat het een feit is dat vliegen de veiligste manier van reizen is. Daar zijn meerdere redenen voor. Een ervan is dat veel mensen die vliegangst hebben problemen hebben met de controle uit handen geven. Daar is bij wandelen en fietsen in mindere mate sprake van (maar nog steeds wel in zekere mate). Hoogtevrees kan ook een rol spelen. En dan is er nog zoiets als de statistiek erachter: statistiek is zoiets als religie, want je kunt de interpretatie van de cijfers kiezen die je het beste uitkomt. Als je niet kijkt naar sterftegevallen per afgelegde kilometer, dan zie je al dat we het hier niet over feiten hebben maar over een bepaald perspectief daarop.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:54 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Volgens jouw redenatie zou je ook niet meer gaan lopen of fietsen, omdat het statistisch gevaarlijker is dan vliegen
Jij hebt vliegangst en toch ben jij al een tijdje op zoek naar statistieken die aantonen dat vliegen niet veilig is. Waarom in godsnaam?quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is voor mensen die vliegangst hebben geen geruststelling om te zeggen dat het een feit is dat vliegen de veiligste manier van reizen is. Daar zijn meerdere redenen voor. Een ervan is dat veel mensen die vliegangst hebben problemen hebben met de controle uit handen geven. Daar is bij wandelen en fietsen in mindere mate sprake van (maar nog steeds wel in zekere mate). Hoogtevrees kan ook een rol spelen. En dan is er nog zoiets als de statistiek erachter: statistiek is zoiets als religie, want je kunt de interpretatie van de cijfers kiezen die je het beste uitkomt. Als je niet kijkt naar sterftegevallen per afgelegde kilometer, dan zie je al dat we het hier niet over feiten hebben maar over een bepaald perspectief daarop.
Dat wil niet zeggen dat die statistieken irrelevant of onzinnig zijn, maar je kunt ze niet eenvoudigweg presenteren als feiten en dan doen alsof mensen die ondanks de feiten angstig zijn idioot zijn.
Tja, dat heb je als je sociaal wetenschapper bent.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:59 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het is maar hoe je naar statistieken kijkt....
Mooi. Stil.
Hoe lullig zal de moeder zich voelen die tegen haar kind in dit vliegtuig zei "vliegen is de veiligste manier van reizen dus stel je niet aan".quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee domme kut, dat is het niet. Het is verreweg de veiligste manier van reizen.
Eh? Care? Dat kind moet niet aanstellen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:01 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hoe lullig zal de moeder zich voelen die tegen haar kind in dit vliegtuig zei "vliegen is de veiligste manier van reizen dus stel je niet aan".
Die voelt waarschijnlijk niks meer.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:01 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hoe lullig zal de moeder zich voelen die tegen haar kind in dit vliegtuig zei "vliegen is de veiligste manier van reizen dus stel je niet aan".
Dat doen ze toch al, een hele sectie die economyclass heetquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:58 schreef Paxcon het volgende:
In plaats van het cockpitgedeelte afsluiten het gedeelte bij de passagiers afsluiten
Nee, het is eigenlijk andersom: ik wist die cijfers al en ontwikkelde later vliegangst.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:00 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Jij hebt vliegangst en toch ben jij al een tijdje op zoek naar statistieken die aantonen dat vliegen niet veilig is. Waarom in godsnaam?
Ik zou helemaal de deur niet meer uitstappen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, het is eigenlijk andersom: ik wist die cijfers al en ontwikkelde later vliegangst.
Die stapte zelf niet in maar moedigde haar kind aan om dat wel te doen. Waar gebeurd. En domste uitspraak die je maar kunt doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Die voelt waarschijnlijk niks meer.
Waarom is dat de domste uitspraak die je kunt doen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:04 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Die stapte zelf niet in maar moedigde haar kind aan om dat wel te doen. Waar gebeurd. En domste uitspraak die je maar kunt doen.
Wat ben je nu aan het flippen? Doe even rustig.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:04 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Die stapte zelf niet in maar moedigde haar kind aan om dat wel te doen. Waar gebeurd. En domste uitspraak die je maar kunt doen.
Ja, bangmakerij is natuurlijk beter.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:04 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Die stapte zelf niet in maar moedigde haar kind aan om dat wel te doen. Waar gebeurd. En domste uitspraak die je maar kunt doen.
Wat zou zo iemand dan veranderen aan de zaak? Een purser of stewarddess hebben de ballen verstand van knopjes en hendeltjes in zo cockpitquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:42 schreef WhateverWhatever het volgende:
KLM: altijd twee man in de cockpit
Precies, dit en korte vluchten iemand van de crew plaats laten innemen
Net als die borden in Engeland langs de kant van de weg. 'De afgelopen jaren zijn er in deze bocht 398 ongelukken gebeurd. Doe je gordel om.'quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:08 schreef Caland het volgende:
Lieverd, de kans is heel groot dat je dood gaat in deze vlucht maar mocht je aankomen wil je me dan even whatsappen?
Stuk beter inderdaad.
Nee, allebei is even dom.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:06 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ja, bangmakerij is natuurlijk beter.
Zo'n kleine switch omzetten kan zelfs een Air Hostess wel denk ik.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:08 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat zou zo iemand dan veranderen aan de zaak? Een purser of stewarddess hebben de ballen verstand van knopjes en hendeltjes in zo cockpit
Ik herken het wel een beetje, vooral het gevoel van machteloosheid, maar soit. Het is een snelle en goedkope manier van vervoer.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is voor mensen die vliegangst hebben geen geruststelling om te zeggen dat het een feit is dat vliegen de veiligste manier van reizen is. Daar zijn meerdere redenen voor. Een ervan is dat veel mensen die vliegangst hebben problemen hebben met de controle uit handen geven. Daar is bij wandelen en fietsen in mindere mate sprake van (maar nog steeds wel in zekere mate). Hoogtevrees kan ook een rol spelen. En dan is er nog zoiets als de statistiek erachter: statistiek is zoiets als religie, want je kunt de interpretatie van de cijfers kiezen die je het beste uitkomt. Als je niet kijkt naar sterftegevallen per afgelegde kilometer, dan zie je al dat we het hier niet over feiten hebben maar over een bepaald perspectief daarop.
Dat wil niet zeggen dat die statistieken irrelevant of onzinnig zijn, maar je kunt ze niet eenvoudigweg presenteren als feiten en dan doen alsof mensen die ondanks de feiten angstig zijn idioot zijn.
Altijd die kansloze vraag: laat even weten als je veilig geland bentquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:08 schreef Caland het volgende:
Lieverd, de kans is heel groot dat je dood gaat in deze vlucht maar mocht je aankomen wil je me dan even whatsappen?
Stuk beter inderdaad.
Het is een extra drempel. Je moet in ieder geval iemand overmeesteren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:08 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat zou zo iemand dan veranderen aan de zaak? Een purser of stewarddess hebben de ballen verstand van knopjes en hendeltjes in zo cockpit
Hij zou natuurlijk wel de deur vanuit binnen kunnen openen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:09 schreef PirE het volgende:
[..]
Het is een extra drempel. Je moet in ieder geval iemand overmeesteren.
Met een onbemand googlevliegtuig.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:09 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wat is jouw voorstel?
Hoe kunnen we met een gevoel van vertrouwen de lucht in?
Is gewoon een doodnormale vraag man..quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:09 schreef nils7 het volgende:
[..]
Altijd die kansloze vraag: laat even weten als je veilig geland bent![]()
Dan zie je dat wel in het nieuws he, als dat niet is gelukt...
Een vrouw of een homo, dat is natuurlijk geen partij voor de gemiddelde piloot.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:09 schreef PirE het volgende:
[..]
Het is een extra drempel. Je moet in ieder geval iemand overmeesteren.
Die wordt alsnog door iemand aangestuurdquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:10 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Met een onbemand googlevliegtuig.
Dan moet je er voor zorgen dat de co-piloot altijd een vrouw of een homo is. Probleem opgelost.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
Een vrouw of een homo, dat is natuurlijk geen partij voor de gemiddelde piloot.
Maar als een piloot echt kwaad wel, kan hij ook de andere piloot wel overmeesteren. Dat ga je nooit tegenhouden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
Een vrouw of een homo, dat is natuurlijk geen partij voor de gemiddelde piloot.
Als je het hebt over "wil je nog koffie" of "ik moet even pissen" is dat niet werk. Als je beide dezelfde taal spreekt, doe je het gewoon daarin, lijkt mij.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:54 schreef gateway het volgende:
[..]
ja met de toren sowieso, maar lijkt me in het vliegtuig onderling ook? neem aan dat alle benaming onder knoppies en meters in een vliegtuig ook in het engels zijn?
Je gewoon onthouden van beïnvloeding van het gevoel en de keuze van iemand anders.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:09 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wat is jouw voorstel?
Hoe kunnen we met een gevoel van vertrouwen de lucht in?
Dit is uiteraard zodat het voor kapers zinloos is de cabin crew te martelen tot ze die code geven.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:17 schreef Loekie1 het volgende:
Het is sowieso naief om een veiligheidssysteem te bedenken waarbij de achtergebleven piloot in de cockpit alles kan overrulen. Hoe dom kun je zijn.
Tsja, wat is jouw voorstel dan?quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:17 schreef Loekie1 het volgende:
Het is sowieso naief om een veiligheidssysteem te bedenken waarbij de achtergebleven piloot in de cockpit alles kan overrulen. Hoe dom kun je zijn.
Er zijn nog hele grote stappen te maken inderdaad.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:28 schreef Eenskijken het volgende:
enige manier om zoiets te voorkomen is het laten vliegen van zelfbestuurbare vliegtuigen. Net als bij auto's. De techniek maakt geen psychologische keuzes.. dat is allemaal rationeel.
En ik denk wel dat we die kant op gaan, maar voordat dat echt allemaal in de praktijk zal gebeuren zijn we zo 20-30 jaar verder.
Er zijn omstandigheden denkbaar waarin dat juist moet, zoals die Lufthansa A320 met bevroren sensoren. Die zou juist zijn neergestort als de piloot niet op volledige handbediening was overgegaan.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:17 schreef Loekie1 het volgende:
Het is sowieso naief om een veiligheidssysteem te bedenken waarbij de achtergebleven piloot in de cockpit alles kan overrulen. Hoe dom kun je zijn.
Vertel het niet te hard, want zat piloten hebben tonnen aan schuld een flex-contractje en zijn dus straks niet eens nodig op de arbeidsmarkt. Voor je het weet gaat het echt vliegtuigen regenen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:28 schreef Eenskijken het volgende:
enige manier om zoiets te voorkomen is het laten vliegen van zelfbestuurbare vliegtuigen. Net als bij auto's. De techniek maakt geen psychologische keuzes.. dat is allemaal rationeel.
En ik denk wel dat we die kant op gaan, maar voordat dat echt allemaal in de praktijk zal gebeuren zijn we zo 20-30 jaar verder.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:15 schreef Nammie het volgende:
Goed, Claudia_x heeft aandacht gehad. Nu nieuws: ik kreeg een update van NOS dat het opzettelijk was.. Ben benieuwd naar het verhaal erachter en wat er nog meer bekend kan worden.
Ik weet niet of je dat nog een update mag noemen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Srsly! Jij kreeg een update van de NOS om 15.15 terwijl de rest van de wereld al om 12.30 hiervan op de hoogte was. Lees het topic eens terug zou ik zeggen, dan kom je al een hoop meer te weten.
updaterape.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dat nog een update mag noemen.
quote:stern-Quellen: Psychische Probleme beim Co-Piloten bekannt
Der Co-Pilot heißt nach Angaben der Staatsanwaltschaft Andreas Lubitz, war 28 Jahre und stammt nach Angaben der Stadtbürgermeisterin Gabriele Wieland aus dem rheinland-pfälzischen Montabaur. Lubitz habe dort bei seinen Eltern gewohnt, die über alle Erkenntnisse informiert wurden, wie die Ermittler mitteilten. Die Eltern sind an der Absturzstelle, wie auch alle anderen Angehörigen. "Aber wir haben sie nicht mit den anderen Familien zusammengebracht", so der Staatsanwalt.
Zudem soll er einen Wohnsitz in Düsseldorf gehabt haben. Er soll seit 2013 bei Germanwings gearbeitet haben. Mit 630 Flugstunden war er relativ unerfahren. Wie der stern erfuhr, gab es bei der Lufthansa intern Gerüchte, dass er mit psychischen Problemen zu kämpfen hatte.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:36 schreef Ryan3 het volgende:
Co-Piloot bekend met psychische problemen volgens Stern (gerucht):
[..]
Had hij psychische problemen ja? Dat had ik nou echt nooit verwacht.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:36 schreef Ryan3 het volgende:
Co-Piloot bekend met psychische problemen volgens Stern (gerucht):
[..]
Voorkomen nooit, hooguit lastiger maken maar tegen welke prijs?quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Nu de oorzaak bekend is vind ik dit topic niet meer zo boeiend. Denk dat Jokkebrok gelijk heeft en dat je dit soort dingen niet kan voorkomen.
Ja, we zitten niet allemaal up to date achter onze laptop/telefoon om mee te praten hier, sorryquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Srsly! Jij kreeg een update van de NOS om 15.15 terwijl de rest van de wereld al om 12.30 hiervan op de hoogte was. Lees het topic eens terug zou ik zeggen, dan kom je al een hoop meer te weten.
Schijnbaar kon het vliegtuig er niet zoveel aan doen, hè. Evenals uit de lucht geknald worden...quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:37 schreef Postbus100 het volgende:
Waarom hebben vliegtuigen de laatste tijd de eigenschap om neer te storten in onbereikbare gebieden? Een oceaan, een oorlogsgebied en nu een berg. Volgende keer een vulkaan?
Er schijnt nog iets te zijn met een veiligheidsdeur ofzo.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:38 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja, we zitten niet allemaal up to date achter onze laptop/telefoon om mee te praten hier, sorry. Maar wat zijn er nog meer voor updates? Ik lees vooral veel discussie over vliegangst als ik probeer terug te lezen.
ster - bronnen : Mental bekende problemen met co- pilootquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:36 schreef Ryan3 het volgende:
Co-Piloot bekend met psychische problemen volgens Stern (gerucht):
[..]
Wat is er onbereikbaar aan dit gebied? Het is moeilijk bereikbaar.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:37 schreef Postbus100 het volgende:
Waarom hebben vliegtuigen de laatste tijd de eigenschap om neer te storten in onbereikbare gebieden? Een oceaan, een oorlogsgebied en nu een berg. Volgende keer een vulkaan?
Midden in de stad zou wel handiger zijn ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:37 schreef Postbus100 het volgende:
Waarom hebben vliegtuigen de laatste tijd de eigenschap om neer te storten in onbereikbare gebieden? Een oceaan, een oorlogsgebied en nu een berg. Volgende keer een vulkaan?
Lees de OP.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:38 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja, we zitten niet allemaal up to date achter onze laptop/telefoon om mee te praten hier, sorry. Maar wat zijn er nog meer voor updates? Ik lees vooral veel discussie over vliegangst als ik probeer terug te lezen.
Als hij geestelijk volkomen okay was zouden dit soort geruchten ook rondgaanquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:36 schreef Ryan3 het volgende:
Co-Piloot bekend met psychische problemen volgens Stern (gerucht):
[..]
quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Midden in de stad zou wel handiger zijn ja.
Dat hebben die vliegtuigen helemaalquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:37 schreef Postbus100 het volgende:
Waarom hebben vliegtuigen de laatste tijd de eigenschap om neer te storten in onbereikbare gebieden? Een oceaan, een oorlogsgebied en nu een berg. Volgende keer een vulkaan?
Dit zou idd ook gebeurt kunnen zijn bij de MH370quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:41 schreef A_Fortiori het volgende:
Zou dit ook met de MH370 gebeurd kunnen zijn? Of spreken we hier over andere regels betreft de cockpit?
Je zou toch verwachten dat je ook de crash hoort de laatste paar seconden?quote:
Die is nieuw voor mij maar als het al echte footage zou zijn (wat me hoogstonwaarschijnlijk lijkt) dan zijn het in ieder geval niet de laatste 60 seconden, want op de persconferentie werd gesproken over gegil op het allerlaatst en daar is hier geen sprake van. Ik vermoed dat dit een van die fijne internethelden is die hier een ziek soort 15 minutes of fame uit denken te kunnen halen.quote:
Dat zou verdomde handig zijnquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:46 schreef A_Fortiori het volgende:
Is er geen software die de gesprekken in de cockpit opneemt, zodat deze later, na een crash in te lezen zijn?
Dat zou handig zijn, en dan noemen we het 'voicerecorder', en dan stoppen we het in een soort grote zwarte, stevige doos, die noemen we dan de black box?quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:46 schreef A_Fortiori het volgende:
Is er geen software die de gesprekken in de cockpit opneemt, zodat deze later, na een crash in te lezen zijn?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:46 schreef A_Fortiori het volgende:
Is er geen software die de gesprekken in de cockpit opneemt, zodat deze later, na een crash in te lezen zijn?
Die voicerecorder bestaat, ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:46 schreef A_Fortiori het volgende:
Is er geen software die de gesprekken in de cockpit opneemt, zodat deze later, na een crash in te lezen zijn?
Waar we na een crash altijd nara moeten zoeken ;') Upload die dingen gelijk op een of andere server ofzo.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat zou handig zijn, en dan noemen we het 'voicerecorder', en dan stoppen we het in een soort grote zwarte, stevige doos, die noemen we dan de black box?
Dat is om ervoor te zorgen dat een piloot buiten de cockpit niet de cockpit in kan als hij bijvoorbeeld onder schot wordt gehouden door een terrorist. Er zit wel een zekere logica achter.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:17 schreef Loekie1 het volgende:
Het is sowieso naief om een veiligheidssysteem te bedenken waarbij de achtergebleven piloot in de cockpit alles kan overrulen. Hoe dom kun je zijn.
Nee, beter stoppen we het in een rode doos en noemen het een blackbox. Gewoon omdat het logisch is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat zou handig zijn, en dan noemen we het 'voicerecorder', en dan stoppen we het in een soort grote zwarte, stevige doos, die noemen we dan de black box?
Truequote:Op donderdag 26 maart 2015 15:49 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Nee, beter stoppen we het in een rode doos en noemen het een blackbox. Gewoon omdat het logisch is.
De beelden zeker.quote:
Weet je wat? Laten we zo'n ding oranje verven. Beter te vinden na een crash.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat zou handig zijn, en dan noemen we het 'voicerecorder', en dan stoppen we het in een soort grote zwarte, stevige doos, die noemen we dan de black box?
Beacon er in die pings afgeeft. We komen er welquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:50 schreef niels0 het volgende:
[..]
Weet je wat? Laten we zo'n ding oranje verven. Beter te vinden na een crash.
Maar waarom noemen ze het dan de zwarte doos?!??!!?!? :Squote:Op donderdag 26 maart 2015 15:50 schreef niels0 het volgende:
[..]
Weet je wat? Laten we zo'n ding oranje verven. Beter te vinden na een crash.
Pandora.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:51 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Maar waarom noemen ze het dan de zwarte doos?!??!!?!? :S
Goedkoper is het om een chemisch toilet in de cockpit te zettenquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:47 schreef niels0 het volgende:
Ik zie als enige oplossing meer mensen (piloten/boordwerktuigkundigen).
Hiermee 'ondervangt' men niet alleen dit soort akties.
Er zijn veel werkloze piloten. Het creëert heel veel banen. Kijk maar 'ns op flightradar24 wat er zoal rondvliegt. Het moet dan natuurlijk wel voor iedereen gaan gelden, anders krijg je oneerlijke concurrentie. Prima taak voor de International Civil Aviation Organisation dat te gaan regelen.
Een extra piloot of de aanwezigheid van een boordwerktuigkundige verhoogt de vliegveiligheid sowieso.
Als het dan voor iedereen gaat gelden krijgen alle maatschappijen te maken met een kostenverhoging, dus wordt vliegen gewoon duurder.
Ik vind het niet normaal hoe weinig vliegen vandaag de dag kost. Mag best wat duurder.
Voor dat extra personeel zijn heus wel klusjes voor aan boord te bedenken.
Hulp bij een technisch dingetje dit, hulp bij een technisch dingetje dat, extra hulp aan behoevenden, betere service, betere security.
Nou, en als je dan zegt; 'ja maar wij westerlingen zijn duurder.'
Ik werk al jaren internationaal en heb dus ook al jaren te maken met internationale concurrentie, maar mijn werkgevers krijgen een korting op mijn inkomstenbelasting, waardoor ze me beter kunnen betalen.
Voer dat ook maar in voor vliegend personeel dan.
Wat lijkt het me heerlijk als je alle ellende in de wereld als "nep" af kunt doenquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De beelden zeker.
Maar ik vrees net zo nep als dit "ongeluk" van Germanwings.
Omdat het een luguber doel dient vermoed ik.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:51 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Maar waarom noemen ze het dan de zwarte doos?!??!!?!? :S
Die laatste zin maakt het allemaal nog triesterquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:51 schreef Morendo het volgende:
Waar zouden de mensen in het vliegtuig eigenlijk aan gestorven zijn? En is er een manier om je kansen te vergroten wanneer je chill een boekje aan het lezen bent en je merkt opeens dat de piloot snode bedoelingen heeft? Springen op het moment van landen zodat je vrij in de lucht bent en dan minder kans hebt op botbreuken?
Dit is een serieuze vraag en ik verwacht dus ook serieuze antwoorden.
Inderdaad. Het meest onwaarschijnlijke altijd waarschijnlijker achten dan het meest waarschijnlijkequote:Op donderdag 26 maart 2015 15:51 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Wat lijkt het me heerlijk als je alle ellende in de wereld als "nep" af kunt doen
Is een vertaling van Black Box.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:51 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Maar waarom noemen ze het dan de zwarte doos?!??!!?!? :S
Jij gelooft echt alleen maar jezelf hé?quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De beelden zeker.
Maar ik vrees net zo nep als dit "ongeluk" van Germanwings.
Je zou eventueel net voor impact met z'n alleen naar de staart kunnen rennen zodat het gewicht zich verplaatst en het vliegtuig omhoog helt, en zodoende een buiklanding maakt?quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:51 schreef Morendo het volgende:
Waar zouden de mensen in het vliegtuig eigenlijk aan gestorven zijn? En is er een manier om je kansen te vergroten wanneer je chill een boekje aan het lezen bent en je merkt opeens dat de piloot snode bedoelingen heeft? Springen op het moment van landen zodat je vrij in de lucht bent en dan minder kans hebt op botbreuken?
Dit is een serieuze vraag en ik verwacht dus ook serieuze antwoorden.
En in hoaxes en false flags.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:53 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Jij gelooft echt alleen maar jezelf hé?![]()
![]()
Dan heb ik ook een serieuze vraag voor jou. Heb je de luchtbeelden gezien van de rampplek?quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:51 schreef Morendo het volgende:
Waar zouden de mensen in het vliegtuig eigenlijk aan gestorven zijn? En is er een manier om je kansen te vergroten wanneer je chill een boekje aan het lezen bent en je merkt opeens dat de piloot snode bedoelingen heeft? Springen op het moment van landen zodat je vrij in de lucht bent en dan minder kans hebt op botbreuken?
Dit is een serieuze vraag en ik verwacht dus ook serieuze antwoorden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_doosquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:51 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Maar waarom noemen ze het dan de zwarte doos?!??!!?!? :S
Het is vooral ziek.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:53 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Jij gelooft echt alleen maar jezelf hé?![]()
![]()
Godverdomme, dat ik hier nooit eerder op gekomen benquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:54 schreef Biancavia het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_doos
Buiklanding met 700kmh. Klinkt fantastisch.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:54 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Je zou eventueel net voor impact met z'n alleen naar de staart kunnen rennen zodat het gewicht zich verplaatst en het vliegtuig omhoog helt, en zodoende een buiklanding maakt?
Dat doe ik niet en ik weet het hier niet zeke, vandaar "ik vrees". Er zijn alleen nogal opvallende punten die niet kloppen hier.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:51 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Wat lijkt het me heerlijk als je alle ellende in de wereld als "nep" af kunt doen
Allemaal vlak voor impact keihard blazen, dan vliegt ie weer terug.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:51 schreef Morendo het volgende:
Waar zouden de mensen in het vliegtuig eigenlijk aan gestorven zijn? En is er een manier om je kansen te vergroten wanneer je chill een boekje aan het lezen bent en je merkt opeens dat de piloot snode bedoelingen heeft? Springen op het moment van landen zodat je vrij in de lucht bent en dan minder kans hebt op botbreuken?
Dit is een serieuze vraag en ik verwacht dus ook serieuze antwoorden.
Zou kunnen idd. Komen we niet meer achter.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dit zou idd ook gebeurt kunnen zijn bij de MH370
Natuurlijk niet, je rent toch tegen de vliegrichting in, dus je remt ook meteen af.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:55 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Buiklanding met 700kmh. Klinkt fantastisch.
Ik heb er een tijdje geleden over gelezen na het neerhalen van MH17. Toen las ik onder andere dit interessante artikel: How to Fall 35,000 Feet--And Survive. Maar dat was natuurlijk wel een andere situatie.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:51 schreef Morendo het volgende:
Waar zouden de mensen in het vliegtuig eigenlijk aan gestorven zijn? En is er een manier om je kansen te vergroten wanneer je chill een boekje aan het lezen bent en je merkt opeens dat de piloot snode bedoelingen heeft? Springen op het moment van landen zodat je vrij in de lucht bent en dan minder kans hebt op botbreuken?
Dit is een serieuze vraag en ik verwacht dus ook serieuze antwoorden.
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik zou ook verongelijkt zijn als ik dood was.
Ik weet nou niet of ik moet lachen of huilen om jou.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat doe ik niet en ik weet het hier niet zekwr. Er zijn alleen nogal opvallende punten die niet kloppen hier.
Om te beginnen de "nose dive" waar men over sprak. Het afnemende snelheidsprofiel en het hoogteprofiel kloppen niet met dat statement.
Kijk dat maakt opzich niet uit. Op het moment van impact, de inslag, staat het vliegtuig stil. Wanneer je juist op dit moment bijvoorbeeld opspringt dan hang je zeg maar in de lucht, de lucht beschermt je dan, en merk je in principe niets van de impact. Dat is mijn hele punt. En volgens mij berust dat gewoon op natuurkundige principes.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:55 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Buiklanding met 700kmh. Klinkt fantastisch.
Dat de media verkeerde termen gebruikt uit onwetendheid maakt niet dat het verzonnen isquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat doe ik niet en ik weet het hier niet zeke, vandaar "ik vrees". Er zijn alleen nogal opvallende punten die niet kloppen hier.
Om te beginnen de "nose dive" waar men over sprak. Het afnemende snelheidsprofiel en het hoogteprofiel kloppen niet met dat statement.
Ingaan op het inhoudelijke punt wellicht een idee?quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:57 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Ik weet nou niet of ik moet lachen of huilen om jou.
Ninja-edit. Revisie #0 (origineel bericht) - ingevoerd op 26-03-2015 15:55quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:58 schreef LouisLitt het volgende:
Ik zei verongelukt en niet verongelijkt.
Lees zijn 'wetenschappelijke' claims in het Apollo-en het Moonhoaxtopic in BNW en je lacht de ballen uit je broek. Helaas is Matador daar met de staart tussen de benen vertrokken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:57 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
Ik weet nou niet of ik moet lachen of huilen om jou.
En een fractie van een seconde eerder heb je nog een snelheid van 700km/u?quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Kijk dat maakt opzich niet uit. Op het moment van impact, de inslag, staat het vliegtuig stil. Wanneer je juist op dit moment bijvoorbeeld opspringt dan hang je zeg maar in de lucht, de lucht beschermt je dan, en merk je in principe niets van de impact. Dat is mijn hele punt. En volgens mij berust dat gewoon op natuurkundige principes.
Heb je hem nou serieus aangepast?quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ninja-edit. Revisie #0 (origineel bericht) - ingevoerd op 26-03-2015 15:55
Het is een Zwarte doos hoor.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:59 schreef A_Fortiori het volgende:
Ik vind het dom, dat er vanaf de grond geen geluidsopnames van de cockpit te beluisteren zijn, zonder gekleurde boxen.
+ Charlie Hebdo.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Lees zijn 'wetenschappelijke' claims in het Apollo-en het Moonhoaxtopic in BNW en je lacht de ballen uit je broek. Helaas is Matador daar met de staart tussen de benen vertrokken.
Bron voor je forse nose dive? Aangezien alles verder wijst op geleidelijke daling, en FlightRadar het er over heeft dat de koers gewoon aangepast was naar een hoogte van 100ft, wat dus lager dan die bergen was.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ingaan op het inhoudelijke punt wellicht een idee?
En de meeste ongelukken gebeuren in huis.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:06 schreef Ajacied422 het volgende:
Nooit meer vliegen. Nooit meer met de trein. Nooit meer met de bus. Nooit meer over de snelweg.
Tsja, ik zou misschien wel de nooddeur openen op net het juiste moment. Je moet sowieso iets.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En een fractie van een seconde eerder heb je nog een snelheid van 700km/u?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:02 schreef Morendo het volgende:
[..]
Tsja, ik zou misschien wel de nooddeur openen op net het juiste moment. Je moet sowieso iets.
De trein en de bus lijken wel het meest veilig.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:02 schreef Staal het volgende:
[..]
En de meeste ongelukken gebeuren in huis.
Nooit meer alles.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:02 schreef Staal het volgende:
[..]
En de meeste ongelukken gebeuren in huis.
Say whut?!quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:03 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust neer laten storten.
Echt!!!???quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:03 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust neer laten storten.
Watquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:03 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust neer laten storten.
Je overleeft het ook niet als je precies op het moment dat het vliegtuig op de berg knalt, naast dat vliegtuig terecht komt, want je hebt zelf ook dezelfde snelheid en knalt gewoon naast het vliegtuig tegen die berg.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:02 schreef Morendo het volgende:
[..]
Tsja, ik zou misschien wel de nooddeur openen op net het juiste moment. Je moet sowieso iets.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:02 schreef Staal het volgende:
[..]
En de meeste ongelukken gebeuren in huis.
Dankjewelquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:03 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust neer laten storten.
Dit is wél een open deur.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:03 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust neer laten storten.
Wat wat wat watquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:03 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust neer laten storten.
Als je uitstapt dan vlieg je ook met 700 km/h door en knal je dus alsnog met 700 km/h tegen de berg aan.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:02 schreef Morendo het volgende:
[..]
Tsja, ik zou misschien wel de nooddeur openen op net het juiste moment. Je moet sowieso iets.
NEEEEEEEEEEEEEEquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:03 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust neer laten storten.
jaarlijks genoeg bussen die in ravijnen storten door slapende chauffeurs...quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:03 schreef Biancavia het volgende:
[..]
De trein en de bus lijken wel het meest veilig.
bron?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:03 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust neer laten storten.
Of een vlucht eerder.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:54 schreef Re het volgende:
hij heeft dus gewoon op een mogelijkheid gewacht, had ook een volgende vlucht geweest kunnen zijn indien hij niet alleen was gelaten
WTF WAT EEN KLOOTZAK!!!!quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:03 schreef Izzy73 het volgende:
Co-piloot heeft het toestel bewust neer laten storten.
Heb jij een lieve baas?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:05 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Of een vlucht eerder.
Mijn baas zat op die vlucht, dan komt het toch ook erg dichtbij...
Ik snap je reactie niet. Hoe weet je nou dat dezelfde piloot op een vlucht eerder zat waar je baas inzat?quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:05 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Of een vlucht eerder.
Mijn baas zat op die vlucht, dan komt het toch ook erg dichtbij...
Even iets heel anders. Als je in een vliegtuig de 100 meter loopt ben je dus eigenlijk veeeeel sneller dan die Useen Boltquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je overleeft het ook niet als je precies op het moment dat het vliegtuig op de berg knalt, naast dat vliegtuig terecht komt, want je hebt zelf ook dezelfde snelheid en knalt gewoon naast het vliegtuig tegen die berg.
De Daily Mail had een enorm uitgebreide pagina, waar die "nosedive" beschreven stond. Zit mobiel, maar googelen op Germanwings Daily Mail zou je haar moeten geven.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Bron voor je forse nose dive? Aangezien alles verder wijst op geleidelijke daling, en FlightRadar het er over heeft dat de koers gewoon aangepast was naar een hoogte van 100ft, wat dus lager dan die bergen was.
En echte bron dan hé, geen aluhoedjesblog die een boer van 93 quoten die zei dat hij wellicht had gezien dat er een vliegtuig misschien toevalling rond de tijd van de crash weleens een flinke daling had gemaakt.
Brave New Worldquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De Daily Mail had een enorm uitgebreide pagina, waar die "nosedive" beschreven stond. Zit mobiel, maar googelen op Germanwings Daily Mail zou je haar moeten geven.
Ook "toevallig" is dat het "ongeluk" precies plaatsvond op het moment dat Koning Felipe op de thee was bij Fransie Holland.
En de claim dat er geen lichamen gevonden zouden worden de eerste dagen, terwijl het convenient afgelegen gebied vol lag met "brokstukken". Maar geen lichamen? Die verdwijnen magisch genoeg?
watquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De Daily Mail had een enorm uitgebreide pagina, waar die "nosedive" beschreven stond. Zit mobiel, maar googelen op Germanwings Daily Mail zou je haar moeten geven.
Ook "toevallig" is dat het "ongeluk" precies plaatsvond op het moment dat Koning Felipe op de thee was bij Fransie Holland.
En de claim dat er geen lichamen gevonden zouden worden de eerste dagen, terwijl het convenient afgelegen gebied vol lag met "brokstukken". Maar geen lichamen? Die verdwijnen magisch genoeg?
A) Ga zelf maar googlen, jij komt met dat statementquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De Daily Mail had een enorm uitgebreide pagina, waar die "nosedive" beschreven stond. Zit mobiel, maar googelen op Germanwings Daily Mail zou je haar moeten geven.
Ook "toevallig" is dat het "ongeluk" precies plaatsvond op het moment dat Koning Felipe op de thee was bij Fransie Holland.
En de claim dat er geen lichamen gevonden zouden worden de eerste dagen, terwijl het convenient afgelegen gebied vol lag met "brokstukken". Maar geen lichamen? Die verdwijnen magisch genoeg?
Nee nee en nog eens nee, niet ieder topic wordt een el_matador topic.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De Daily Mail had een enorm uitgebreide pagina, waar die "nosedive" beschreven stond. Zit mobiel, maar googelen op Germanwings Daily Mail zou je haar moeten geven.
Ook "toevallig" is dat het "ongeluk" precies plaatsvond op het moment dat Koning Felipe op de thee was bij Fransie Holland.
En de claim dat er geen lichamen gevonden zouden worden de eerste dagen, terwijl het convenient afgelegen gebied vol lag met "brokstukken". Maar geen lichamen? Die verdwijnen magisch genoeg?
Oh mijn God je begint hier ook al dingen te roepenquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De Daily Mail had een enorm uitgebreide pagina, waar die "nosedive" beschreven stond. Zit mobiel, maar googelen op Germanwings Daily Mail zou je haar moeten geven.
Ook "toevallig" is dat het "ongeluk" precies plaatsvond op het moment dat Koning Felipe op de thee was bij Fransie Holland.
En de claim dat er geen lichamen gevonden zouden worden de eerste dagen, terwijl het convenient afgelegen gebied vol lag met "brokstukken". Maar geen lichamen? Die verdwijnen magisch genoeg?
"Nog" geen lichamen gevonden... Fantastquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De Daily Mail had een enorm uitgebreide pagina, waar die "nosedive" beschreven stond. Zit mobiel, maar googelen op Germanwings Daily Mail zou je haar moeten geven.
Ook "toevallig" is dat het "ongeluk" precies plaatsvond op het moment dat Koning Felipe op de thee was bij Fransie Holland.
En de claim dat er geen lichamen gevonden zouden worden de eerste dagen, terwijl het convenient afgelegen gebied vol lag met "brokstukken". Maar geen lichamen? Die verdwijnen magisch genoeg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |