abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin donderdag 26 maart 2015 @ 14:32:52 #1
35723 crew  GGMM
pi_151056780
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)







Diverse links:

Vlucht afspelen op Flighttracker24
Airbus a320 cockpit locking system

Eerste Berichtgeving:

-NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.

Update 26-03-15:

-NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, zegt het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder.

-Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren).

-NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille.

-New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel/code oid. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten.

-Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule in hoort te zitten inmiddels teruggevonden.

-Meerdere bronnen- De namen van de piloten zijn (nog) niet vrijgegeven.

-BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit.

Update 25-03-15:

-Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen.

Update 24-03-15:

-Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.

YouTubes:

Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 26 maart 2015 @ 14:34:25 #2
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151056828
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:32 schreef Caland het volgende:

[..]

Hmm, ik weet het niet hoor. Wat nou als de stewardess de piloten probeert te vergiftigen.
Precies, moeten we ons weer zorgen gaan maken over flippende stewardessjes.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_151056864
Gewoon een plee achter de cockpit en die deur beveiligen met een code. Deur van een cockpit is dan niet meer nodig. En als een gekke piloot je aanvalt, gewoon in zijn bek pissen.
pi_151056878
Klopt het dat er nu een persconferentie is van Lufthansa? Ben benieuwd.

Van een geheel andere orde: wat een idiote naam is "Germanwings" voor een vliegtuigmaatschappij (of voor wat dan ook). Ik blijf maar denken aan:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 14:36:50 #5
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_151056902
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:36 schreef Claudia_x het volgende:
Klopt het dat er nu een persconferentie is van Lufthansa? Ben benieuwd.

Van een geheel andere orde: wat een idiote naam is "Germanwings" voor een vliegtuigmaatschappij (of voor wat dan ook). Ik blijf maar denken aan:

Nu op NPO1 ja.
pi_151056906
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:21 schreef gateway het volgende:

[..]

als de medepassagiers mar niet weten dat ze de ouders of familie van zijn.....
Want anders?
  donderdag 26 maart 2015 @ 14:37:08 #7
198365 Morendo
The Real Deal
pi_151056911
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:35 schreef LouisLitt het volgende:
Gewoon een plee achter de cockpit en die deur beveiligen met een code. Deur van een cockpit is dan niet meer nodig.
De wc-deur? Voor een pauzemoment met die blonde stewardess? Goed plan!
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_151056921
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:36 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Nu op NPO1 ja.
Dank!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151056924
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:36 schreef Claudia_x het volgende:

Van een geheel andere orde: wat een idiote naam is "Germanwings" voor een vliegtuigmaatschappij (of voor wat dan ook). Ik blijf maar denken aan:

Ah, ok. Ja nu moeten ze die naam wel gaan aanpassen natuurlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 26 maart 2015 @ 14:37:41 #10
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151056926
Conclusie is mijns inziens dat je niks kunt doen om dit soort incidenten te voorkomen. Net zo min als je lone wolves kunt tegenhouden. Als iemand een knoop in z'n kop heeft en daardoor dit soort dingen doet, dan moet je hopen dat je niet in de buurt bent.
  donderdag 26 maart 2015 @ 14:37:41 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151056927
De CEO van Lufthansa noemt het op de persconferentie ook een bewuste actie van de copiloot.
The love you take is equal to the love you make.
pi_151056933
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:37 schreef Morendo het volgende:

[..]

De wc-deur? Voor een pauzemoment met die blonde stewardess? Goed plan!
Nee de cockpit verruimen en er een plee inbouwen met afscheiding. :7
pi_151056943
Tijdens zijn opleiding heeft de copiloot een onderbreking gehad, wordt er tijdens de persconferentie gezegd. Ze zeggen er niet bij of en hoe dat relevant is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151056953
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:37 schreef Caland het volgende:

[..]

Ah, ok. Ja nu moeten ze die naam wel gaan aanpassen natuurlijk.
Dat lijkt me logisch.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151056959
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:37 schreef LouisLitt het volgende:

[..]

Nee de cockpit verruimen en er een plee inbouwen met afscheiding. :7
businessclass kan wel een metertje inleveren
  donderdag 26 maart 2015 @ 14:38:50 #16
198365 Morendo
The Real Deal
pi_151056961
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:37 schreef LouisLitt het volgende:

[..]

Nee de cockpit verruimen en er een plee inbouwen met afscheiding. :7
Het is wel werk, het moet geen mancave worden.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_151056967
Er zijn toch meerdere vliegtuigen nooit meer terug gevonden, wat een raadsel was. Kan ook zelfmoord geweest zijn.
pi_151056989
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:37 schreef LouisLitt het volgende:

[..]

Nee de cockpit verruimen en er een plee inbouwen met afscheiding. :7
Nu steel je het idee van het VIVAFORUM. Hoe walgelijk.

pi_151057001
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:39 schreef aloa het volgende:
Er zijn toch meerdere vliegtuigen nooit meer terug gevonden, wat een raadsel was. Kan ook zelfmoord geweest zijn.
Helder. Dankje.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_151057002
Wel een WC zonder slot dan. Natuurlijk.
Ja doei.
  donderdag 26 maart 2015 @ 14:40:22 #21
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_151057007
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:39 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Nu steel je het idee van het VIVAFORUM. Hoe walgelijk.

[ afbeelding ]
Haha, Stijn leest mee met het vivaforum.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_151057017
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:39 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Nu steel je het idee van het VIVAFORUM. Hoe walgelijk.

[ afbeelding ]
Oei, betrapt -O-
pi_151057031
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:40 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Helder. Dankje.
geen dank.
  donderdag 26 maart 2015 @ 14:41:16 #24
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_151057033
Zouden dit soort kronkels in de kop van een piloot ook gelijk de reden zijn dat er zo weinig vrouwelijke piloten zijn? Wellicht heeft het vivaforum antwoord.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_151057039
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:40 schreef motorbloempje het volgende:
Wel een WC zonder slot dan. Natuurlijk.
Beter: wc zonder deur
Tap tap tap
pi_151057047
Gewoon luiers. Klaar.
Ja doei.
pi_151057049
Goeie vent, die Carsten Spohr van Lufthansa. Professioneel maar ook zichtbaar geroerd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151057059
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:41 schreef Caland het volgende:
Zouden dit soort kronkels in de kop van een piloot ook gelijk de reden zijn dat er zo weinig vrouwelijke piloten zijn? Wellicht heeft het vivaforum antwoord.
Het heet toch cockpit :{w
Tap tap tap
pi_151057064
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het heet toch cockpit :{w
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151057073
KLM: altijd twee man in de cockpit

Precies, dit en korte vluchten iemand van de crew plaats laten innemen
pi_151057076
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:40 schreef Caland het volgende:

[..]

Haha, Stijn leest mee met het vivaforum.
Ik zag het voorbij komen op Twitter, zoals je in de link hebt kunnen zien. Alleen is de vraag: wat doet deze man op ViVa.

marktraa twitterde op donderdag 26-03-2015 om 14:31:02 Zoals wel vaker staat de oplossing gewoon op het Vivaforum #germanwings http://t.co/3PHORn61zY reageer retweet
  donderdag 26 maart 2015 @ 14:42:29 #32
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_151057079
Snap eigenlijk niet dat zoiets niet standaard is ingebouwd, zo'n eigen toiletje voor de cockpit. Als ze weten dat iemand in de cockpit die deur bewust kan dichthouden, hoe gek dat scenario ook klinkt...
pi_151057080
Nou, dat is duidelijk. De dames van het Viva-forum moeten de wereld maar gaan leiden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 26 maart 2015 @ 14:42:34 #34
198365 Morendo
The Real Deal
pi_151057083
quote:
On November 29, 2013, LAM Flight TM-470 crashed in Namibia following ‘intentional actions by the pilot’, according to investigators. All 33 passengers and crew were killed.
The following is a list of airliner accidents involving (possible or rumored) pilot suicide, compiled from the Aviation Safety Network files. General aviation aircraft are not included.

26 September 1976 – 12 fatalities
A Russian pilot stole an Antonov 2 airplane directed his aircraft into the block of flats in Novosibirsk where his divorced wife lived. (ASN Accident Description)

22 August 1979 – 4 fatalities
A 23 year old male mechanic who had just been fired entered a hangar at Bogotá Airport, Colombia and stole a military HS-748 transport plane. He took off and crashed the plane in a residential area. (ASN Accident Description)

13 July 1994 – 1 fatality
A Russian Air Force engineer stole the aircraft at the Kubinka AFB to commit suicide. The aircraft crashed when there was no more fuel left. (ASN Accident Description)

21 August 1994 – 44 fatalities
A Royal Air Maroc ATR-42 airplane crashed in the Atlas Mountains shortly after takeoff from Agadir, Morocco. The accident was suggested to have been caused by the captain disconnecting the autopilot and directing the aircraft to the ground deliberately. The Moroccan Pilot’s Union challenged these findings. (ASN Accident Description)

19 December 1997 – 104 fatalities
Silk Air Flight 185, a Boeing 737 en route from Jakarta, Indonesia to Singapore, crashed in Indonesia following a rapid descent from cruising altitude. Indonesian authorities were not able to determine the cause of the accident. It has been suggested by amongst others the U.S. NTSB that the captain may have committed suicide by switching off both flight recorders and intentionally putting the Boeing 737 in a dive, possibly when the first officer had left the flight deck. During 1997 the captain experienced multiple work-related difficulties, particularly during the last 6 months. Also at the time of the accident the captain was experiencing significant financial difficulties, which was disputed by the Indonesian investigators. (ASN Accident Description)

11 October 1999 – 1 fatality
An Air Botswana captain who had been grounded for medical reasons took off in an ATR-42. He made several demands over the radio and finally stated he was going the crash the plane. He caused the plane to crash into two parked ATR-42 aircraft on the platform at Gaborone Airport, Botswana. (ASN Accident Description)

31 October 1999 – 217 fatalities
Egypt Air Flight 990, a Boeing 767, entered a rapid descent some 30 minutes after departure from New York-JFK Airport. This happened moments after the captain had left the flight deck. During the investigation it was suggested that the accident was caused by a deliberate act by the relief first officer. However, there was no conclusive evidence. The NTSB concluded that the accident was a “result of the relief first officer’s flight control inputs. The reason for the relief first officer’s actions was not determined.” The suggestions of a deliberate act were heavily disputed by Egyptian authorities. (ASN Accident Description)

29 November 2013 – 33 fatalities
LAM Flight 470 entered a rapid descent while en route between Maputo and Luanda and crashed in Namibia. Preliminary investigation results indicate that the accident was intentional. The captain made control inputs that directed the plane to the ground, shortly after the first officer had left the flight deck. (ASN Accident Description)
http://news.aviation-safe(...)ed-by-pilot-suicide/

Het is eigenlijk vrij zeldzaam.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_151057089
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het heet toch cockpit :{w
Omdopen naar box office. :P
pi_151057096
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Beter: wc zonder deur
Moet je wel de hele reis vliegen in een cockpit die ruikt naar urine en scheit. B-)
pi_151057099
ik vraag me af of de nabestaanden Germanwings aansprakelijk gaan stellen dat zij deze horror piloot hebben aangenomen })
  donderdag 26 maart 2015 @ 14:43:18 #38
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151057106
Journalist vraagt ook nog even of die deur niet gewoon met een code open kon. :D
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_151057107
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:42 schreef Bienelientjee het volgende:
Snap eigenlijk niet dat zoiets niet standaard is ingebouwd, zo'n eigen toiletje voor de cockpit. Als ze weten dat iemand in de cockpit die deur bewust kan dichthouden, hoe gek dat scenario ook klinkt...
Zit je als passagier in dat vliegtuig, zie je de piloot langslopen en een kwartier voor de plee staan wachten. Zou ik toch ook niet zo prettig vinden, ook al is er een co-piloot.
Tap tap tap
pi_151057111
Persconferentie: sinds de aanslagen op 11 september zijn de deuren naar de cockpit gepantserd. Je kunt er dus echt niet naar binnen komen. Verder legt hij uit wat we al weten over de beveiligingsmaatregelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151057116
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:42 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ik zag het voorbij komen op Twitter, zoals je in de link hebt kunnen zien. Alleen is de vraag: wat doet deze man op ViVa.

marktraa twitterde op donderdag 26-03-2015 om 14:31:02 Zoals wel vaker staat de oplossing gewoon op het Vivaforum #germanwings http://t.co/3PHORn61zY reageer retweet
Hij zit ook op FOK!
pi_151057119
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:43 schreef MakkieR het volgende:
ik vraag me af of de nabestaanden Germanwings aansprakelijk gaan stellen dat zij deze horror piloot hebben aangenomen })
Succes alvast.
pi_151057123
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:43 schreef Roger_Epiales het volgende:
Journalist vraagt ook nog even of die deur niet gewoon met een code open kon. :D
nee :')
Tap tap tap
pi_151057131
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:42 schreef Morendo het volgende:

[..]

http://news.aviation-safe(...)ed-by-pilot-suicide/

Het is eigenlijk vrij zeldzaam.
Gelukkig wel ja.

http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)-1948-in-kaart.dhtml

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2015 14:44:32 ]
  donderdag 26 maart 2015 @ 14:44:10 #45
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_151057141
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:42 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ik zag het voorbij komen op Twitter, zoals je in de link hebt kunnen zien. Alleen is de vraag: wat doet deze man op ViVa.

marktraa twitterde op donderdag 26-03-2015 om 14:31:02 Zoals wel vaker staat de oplossing gewoon op het Vivaforum #germanwings http://t.co/3PHORn61zY reageer retweet
Welke FOK!er is dit?
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_151057152
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:40 schreef LouisLitt het volgende:

[..]

Oei, betrapt -O-


:')
pi_151057157
als ik straks in het vliegtuig stap toch de piloot maar even een hand geven
  donderdag 26 maart 2015 @ 14:44:59 #48
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_151057167
quote:
Air traffic controllers made repeated attempts to contact the aircraft, but to no avail, he said.
Passengers could be heard screaming just before the crash, he added.
Wat een drama. Dan liever zonder enig besef een BUK op m'n hoofd.
pi_151057168
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:42 schreef Bienelientjee het volgende:
Snap eigenlijk niet dat zoiets niet standaard is ingebouwd, zo'n eigen toiletje voor de cockpit. Als ze weten dat iemand in de cockpit die deur bewust kan dichthouden, hoe gek dat scenario ook klinkt...
Op sommige 747's vind je er eentje, maar het kost ruimte en stoelen.

Overigens zul je dit dan ook moet inbouwen voor intercontinentale vluchten:


Daar is gewoon geen plek voor helemaal voorin...
pi_151057169
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:44 schreef Revanches het volgende:

[..]

Welke FOK!er is dit?
Voor FOK!ers is Quest te hoog gegrepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')