quote:In Amsterdam hebben krakers barricades in brand gestoken op de Spuistraat. Ze protesteren tegen de geplande sloop van het gekraakte Slangenpand.
De politie bekijkt nog of er wordt ingegrepen. "Het vuur moet in ieder geval worden geblust", zegt een woordvoerder.
Het Slangenpand werd afgelopen weekend ontruimd, omdat een woningbouwvereniging het wil slopen. Er zijn nieuwe woningen en bedrijfspanden gepland.
De krakers drongen gisteravond opnieuw het gebouw binnen. Ze willen dat het Slangenpand, dat al meer dan dertig jaar wordt gebruikt door kunstenaars en krakers, blijft bestaan.
In Lelystad is veel prima ruimte voor vrijplaatsen, nee dit soort figuren zullen en moeten gratis op A-Locaties zitten. Daarnaast is kraken gewoon strafbaar, daarom hard ingrijpen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 06:30 schreef badtripbob het volgende:
Belachelijk dat ze zo'n cultureel pand willen slopen!!
Vrijplaatsen zijn een groot goed!
Kraken gaat door!
Er word overal gekraakt heus niet alleen op die A-locatiesquote:Op woensdag 25 maart 2015 06:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Lelystad is veel prima ruimte voor vrijplaatsen, nee dit soort figuren zullen en moeten gratis op A-Locaties zitten. Daarnaast is kraken gewoon strafbaar, daarom hard ingrijpen.
In Amsterdam vrijwel altijd, ik ben ook niet wetboek geil, maar kraken is gewoon diefstal, en bovendien zelden tot nooit ideaal, ze zijn helemaal niet tegen leegstand, ze willen gewoon gratis wonen op een mooie lokatie. In Amsterdam zie je ook dat de meeste krakers buitenlands tuig is.quote:Op woensdag 25 maart 2015 06:56 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Er word overal gekraakt heus niet alleen op die A-locaties
En lekker belangrijk of het strafbaar is.. Mensen die wetboekgeil zijn
...
Ik heb geen moeite met het kraken van leegstaande, niet gebruikte panden voor woonruimte. Met het niet willen oprotten zodra de rechtmatige eigenaar concrete plannen met het pand heeft, nadrukkelijk wel.quote:Op woensdag 25 maart 2015 06:30 schreef badtripbob het volgende:
Kraken gaat door!
En boos worden als iemand het dan terug wilt.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:45 schreef Janneke141 het volgende:
KrakersNiet willen betalen, ondertussen andermans eigendom vernielen en je dan nog moreel verheven voelen ook. Veel dieper kun je niet zinken.
Er zijn er een paar, maar dat zijn vooral plekjes waar de echte idealistische kunstenaars zaten, Ruigoord is een mooi voorbeeld, maar dat zou dan ook gewoon gesloopt worden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:11 schreef Bugno het volgende:
Krakers![]()
Kan iemand een voorbeeld geven van mooie resultaten voortkomend uit dit soort vrijplaatsen? Als in prachtige kunst, vooruitstrevende bands etc.
En waarom zouden ze het niet huren wanneer ze er willen wonen?quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:20 schreef Goedzooi het volgende:
Ze mogen van mij prima in leegstaande panden wonen, maar dan moeten ze zich wel gedragen.
Omdat het pand waarschijnlijk niet te huur is?quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
En waarom zouden ze het niet huren wanneer ze er willen wonen?
En waarom denk je dat het niet te huur is?quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:42 schreef Goedzooi het volgende:
[..]
Omdat het pand waarschijnlijk niet te huur is?
Anders hadden ze het wel gehuurd. Tenzij die krakers gewoon skeer zijn natuurlijk. Je hebt eigenlijk wel gelijk.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
En waarom denk je dat het niet te huur is?
Waarom? Als ik een huis koop ter investering, of ik heb hier een pand maar ik woon in het buitenland, geeft dat andere mensen het recht om er dan maar te gaan wonen?quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:20 schreef Goedzooi het volgende:
Ze mogen van mij prima in leegstaande panden wonen,
En dat doen ze dan gek genoeg niet.quote:maar dan moeten ze zich wel gedragen.
Wie denken ze wel dat ze zijn, een bank?quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:08 schreef DroogDok het volgende:
Krakers die denken dat de wet niet voor hen geldt.
Leuk gevonden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wie denken ze wel dat ze zijn, een bank?
quote:Op woensdag 25 maart 2015 06:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
Knuppel erover en pas stoppen als alle tandjes eruit liggen. Ongewassen werkschuw profiterend tuig
Wat voor belang dan? En dat een staat duur wordt is maar een reden om brand te stichten?quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:16 schreef Maxerazzi het volgende:
Er mist duidelijk weer wat perspectief hier. Het Slangenhuis zit schuin tegenover het Bungehuis (juist ja, van de studentenbezetting), en niet al te lang geleden is dat pand door de UvA voor flink wat miljoenen verkocht aan het Soho House, een peperduur hotel waar je alleen in en uit mag met een lidmaatschap. Dat is tekenend voor wat er aan de hand is in de Spuistraat de afgelopen jaren: het was altijd een relatief goedkope straat in Amsterdam waar je nog goedkoop koffie kon drinken, een broodje kon eten en biertje drinken, maar het verandert ondertussen rap in een straat met vijfsterrenhotels waar de prijzen dadelijk ook door het plafond zullen knallen. Nu gaat het Slangenhuis na jaren dus ook op de schop.
Nu heb ik zelf gemengde gevoelens als het gaat om kraken, maar het Slangenhuis was nou net één van die voorbeelden waarin het initiatief wel degelijk een maatschappelijk belang diende, namelijk de prijzen een beetje realistisch houden.
Zat/zit Schuim daar niet tegenover?quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:16 schreef Maxerazzi het volgende:
Er mist duidelijk weer wat perspectief hier. Het Slangenhuis zit schuin tegenover het Bungehuis (juist ja, van de studentenbezetting), en niet al te lang geleden is dat pand door de UvA voor flink wat miljoenen verkocht aan het Soho House, een peperduur hotel waar je alleen in en uit mag met een lidmaatschap. Dat is tekenend voor wat er aan de hand is in de Spuistraat de afgelopen jaren: het was altijd een relatief goedkope straat in Amsterdam - dankzij de aanwezigheid van studenten en krakers - waar je nog goedkoop koffie kon drinken, een broodje kon eten en biertje drinken, maar het verandert ondertussen rap in een straat met vijfsterrenhotels waar de prijzen dadelijk ook door het plafond zullen knallen. Nu gaat het Slangenhuis na jaren dus ook op de schop.
Nu heb ik zelf gemengde gevoelens als het gaat om kraken, maar het Slangenhuis was nou net één van die voorbeelden waarin het initiatief wel degelijk een maatschappelijk belang diende, namelijk de prijzen een beetje realistisch houden.
Ik vind het altijd zo scheef, de prijzen realistisch houden, in het centrum van een hoofdstad. Waarom precies?quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:16 schreef Maxerazzi het volgende:
Er mist duidelijk weer wat perspectief hier. Het Slangenhuis zit schuin tegenover het Bungehuis (juist ja, van de studentenbezetting), en niet al te lang geleden is dat pand door de UvA voor flink wat miljoenen verkocht aan het Soho House, een peperduur hotel waar je alleen in en uit mag met een lidmaatschap. Dat is tekenend voor wat er aan de hand is in de Spuistraat de afgelopen jaren: het was altijd een relatief goedkope straat in Amsterdam - dankzij de aanwezigheid van studenten en krakers - waar je nog goedkoop koffie kon drinken, een broodje kon eten en biertje drinken, maar het verandert ondertussen rap in een straat met vijfsterrenhotels waar de prijzen dadelijk ook door het plafond zullen knallen. Nu gaat het Slangenhuis na jaren dus ook op de schop.
twitter:AT5 twitterde op woensdag 25-03-2015 om 09:15:48LIVE Er worden wat bommetjes gegooid, de ME is bij het hoofdbureau op de Elandsgracht gespot http://t.co/l4hHDHhDKK http://t.co/eNTIv2cvVT reageer retweet
Amsterdam gaat achter steden als Londen, Tokyo en New York aan, waarin stadscentra, maar ook wijken als de Pijp, Oost en nu ook Noord volstrekt onbetaalbaar worden, worden bewoond door alleen de echt rijken, of worden opgekocht door buitenlandse investeerders, die in hun pied-à-terre hooguit een paar keer per jaar even een weekendje komen zitten. Als voorbeeldje kun je ook de stad Vancouver pakken, waar het halve centrum is opgekocht door Aziaten, niet wordt gebruikt, en alle daadwerkelijke stadsbewoners zitten in de buitenwijken, omdat ze huurprijzen simpelweg niet kunnen ophoesten. Gentrificatie dus.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:18 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wat voor belang dan? En dat een staat duur wordt is maar een reden om brand te stichten?
Klopt. Zit er nog steeds.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zat/zit Schuim daar niet tegenover?
Nou nou nou.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:15 schreef bijdehand het volgende:
Krakers, de kanker van de maatschappij
Aha.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Leuk gevonden.
Maar helaas hebben zelfs banken nog enig nut, krakers en ander theedoekdragend tuig zijn verspilling van levencellen.
Ditquote:Op woensdag 25 maart 2015 07:11 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met het kraken van leegstaande, niet gebruikte panden voor woonruimte. Met het niet willen oprotten zodra de rechtmatige eigenaar concrete plannen met het pand heeft, nadrukkelijk wel.
Dit soort hufterige acties zijn fataal voor het laatste beetje goodwill dat er binnen de bevolking nog is voor de krakerscene.
Heb je niet gezien dat er minstens 1000 buiten staan?quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:48 schreef Kosmoproleet het volgende:
Meteen waterkanonnen ook. Het is hier toch geen Turkije?
Hier in de buurt staat nog een oud AZC leeg, maar daar gaat dat tuig niet zittenquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo scheef, de prijzen realistisch houden, in het centrum van een hoofdstad. Waarom precies?
Ik zou ook wel in het centrum willen wonen, maar IK ben juist zo realistisch om in te zien dat dat gewoon niet kan als iedereen dat wil. Vraag en aanbod, daar is niets onrechtvaardigs aan.
Waarom zou je het recht hebben om op een specifieke locatie te wonen? Iedereen heeft recht op onderdak etc, maar krakerspanden zitten ALTIJD in peperdure locaties in het centrum..
Ga lekker kraken in Zuidoost dan, met je idealen!
Nee, das wel erg ver weg van de theedoekengigantquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:53 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hier in de buurt staat nog een oud AZC leeg, maar daar gaat dat tuig niet zitten
Het ziet er ook niet naar uit of dat die kanonnen ook maar enig nut hebbenquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:54 schreef StephanL het volgende:
Panden krijgen meteen een wasbeurt
Waterkanon heeft zelf eenw asbeurt nodig
Kansloos is zo'n kanon tegen een stelletje krakers.
Nee niet echt.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het ziet er ook niet naar uit of dat die kanonnen ook maar enig nut hebben
Ik ben dan ook geen gelegenheidsprogressief.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zijn het een keer niet de moslims die het gedaan hebben krijgen we dit gemiep weer...
Die zitten slechts in een bepaalde wijk geconcentreerd, ver van het oude AZC.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, das wel erg ver weg van de theedoekengigant.
Zijn gewoon de generieke Boosmenschen reactiesquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:00 schreef 99.999 het volgende:
Overigens is het mooiste van dit soort dingen natuurlijk al dat volk wat zich er zo vreselijk boos over maakt. Ook hier weer volop vertegenwoordigd
vrolijk blijven bij brandstichtingquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:00 schreef 99.999 het volgende:
Overigens is het mooiste van dit soort dingen natuurlijk al dat volk wat zich er zo vreselijk boos over maakt. Ook hier weer volop vertegenwoordigd
Zeker niet. Maar je verlagen tot allerlei achterlijkheid trekt me ook niet zo.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:01 schreef bijdehand het volgende:
[..]
vrolijk blijven bij brandstichtinggo crime
Zitten nu zwaar gefrustreerd zichzelf op te vreten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zijn gewoon de generieke Boosmenschen reacties
Ja, en jij komt weer eens de foute kant supporten, dat is minstens net zoquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:00 schreef 99.999 het volgende:
Boosmenschen zijn dan ook vooral stoer achter hun toetsenbord. Grappig is dat deze krakers, wat je ook van standpunt vindt, wel actie durven te ondernemen, in tegenstelling tot hun boze, om revolutie schreeuwende collega's op hun zolderkamer.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zitten nu zwaar gefrustreerd zichzelf op te vreten.
Ik zou ook wel brand durven te stichten als ik met een groep gewetenlozen wasquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Boosmenschen zijn dan ook vooral stoer achter hun toetsenbord. Grappig is dat deze krakers, wat je ook van standpunt vindt, wel actie durven te ondernemen, in tegenstelling tot hun boze, om revolutie schreeuwende collega's op hun zolderkamer.
Nou, als ik kijk hoe jij met Bram over TTIP praatte, kan ik niet anders concluderen dat je zelf ook in die categorie valt. Ik had beter van je verwacht, zo jammer.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, ik steun niks. Ik schamper slechts over de simpelen van geest.
Tot er in die bovenkamer wat knapt en we weer een Breivikje of Tristan van der V-tje krijgen natuurlijk...quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Boosmenschen zijn dan ook vooral stoer achter hun toetsenbord. Grappig is dat deze krakers, wat je ook van standpunt vindt, wel actie durven te ondernemen, in tegenstelling tot hun boze, om revolutie schreeuwende collega's op hun zolderkamer.
Dat zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen natuurlijkquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tot er in die bovenkamer wat knapt en we weer een Breivikje of Tristan van der V-tje krijgen natuurlijk...
Ik wacht daar even tot hij bedaard is en zich inleest in de materie.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nou, als ik kijk hoe jij met Bram over TTIP praatte, kan ik niet anders concluderen dat je zelf ook in die categorie valt. Ik had beter van je verwacht, zo jammer.
En dan nog klagen over 'geen actie durven ondernemen', maar klagen over 'actie ondernemen'. Het is ook nooit goed bij dat simpele volk.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tot er in die bovenkamer wat knapt en we weer een Breivikje of Tristan van der V-tje krijgen natuurlijk...
Tot nu toe laat hij daar meer van zien dan jij. Serieus, ik ben het bijna nooit met Bram (of jou) eens, maar had wel altijd een bepaald niveau in gedachten en het valt gewoon tegen als blijkt dat dat niet kloptquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik wacht daar even tot hij bedaard is en zich inleest in de materie.
Of tegen theedoeken, fascisten, Quincy en ander gespuis. Niet dat het erg is maar een discussie kan je helaas niet voeren met dat soort lui.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, daar komt het bij hem overduidelijk op neer. Je mag alles doen en laten tegen wat we met elkaar hebben afgesproken, als je maar gelovig bent of "idealist".
En als je dan tegen krakend, slopend, volschijtend tuig bent, dan ben je meteen simpel van geest.
Kanker toewensen? Rellen? Onzinnige opwinding?quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh nee hoor. Je kan het ook op beschaafde toon heel erg met elkaar oneens zijn. Dat hoeft dus niet met rellen, kanker toewensen of onzinnige opwinding.
Dat zal allicht een lastig concept voor je zijn.
Aha gelijk mekkeren over de kanker van de maatschappij is voor jou dus discussie voeren?quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:15 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Of tegen theedoeken, fascisten, Quincy en ander gespuis. Niet dat het erg is maar een discussie kan je helaas niet voeren met dat soort lui.
Met iets contructiefs komen is te lastig voor je, je houdt het weer bij andersdenkenen dom noemen, argumentloos?quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is te lastig voor je?
Ik zie de meerwaarde van je agressie en opwinding gewoon niet zo.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Met iets contructiefs komen is te lastig voor je, je houdt het weer bij andersdenkenen dom noemen, argumentloos?
Het is iig een mening, misschien wat sterk verwoord, maar het is beter dan "jij bent dom" als argument he?quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha gelijk mekkeren over de kanker van de maatschappij is voor jou dus discussie voeren?
Leegstand, en dat gaat de Key (gesubsidieerde woningstichting..) er nu waarschijnlijk ook weer mee doen, ze hebben in ieder geval amper aangetoond er daadwerkelijk iets mee van plan te zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
En waarom denk je dat het niet te huur is?
Dat is mijn mening over krakers ja, niemand heeft mij van het tegendeel proberen te overtuigen. Nederland en de rest van de wereld kan prima zonder criminelen, waaronder krakers.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha gelijk mekkeren over de kanker van de maatschappij is voor jou dus discussie voeren?
Ik zie de meerwaarde van mensen die het niet met je eens zijn als dom te bestempelen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik zie de meerwaarde van je agressie en opwinding gewoon niet zo.
Ok, jij vindt mekkeren over kanker dus een argument. Dat lijkt me inderdaad dom tokkiegedrag.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is iig een mening, misschien wat sterk verwoord, maar het is beter dan "jij bent dom" als argument he?
Als je mensen dom noemt (of: niet ingelezen) betekent dat dat je niet met die mensen in discussie hoeft te gaan. Dan kan je ook nooit verliezen en kan je lekker bij je mening blijven. Iedereen is dom!quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zie de meerwaarde van mensen die het niet met je eens zijn als dom te bestempelen.
En er is totaal geen agressie en opwinding, alleen bij jou, ik zit op kantoor, rustig te werken hoor.
Sterk weer, echt heel erg goed van je hoor!quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ok, jij vindt mekkeren over kanker dus een argument. Dat lijkt me inderdaad dom tokkiegedrag.
Net was het nog kanker toewensenquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ok, jij vindt mekkeren over kanker dus een argument. Dat lijkt me inderdaad dom tokkiegedrag.
Haha dan zal het wel gewoon je aard zijn waardoor je vaak agressief of opgewonden overkomt.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zie de meerwaarde van mensen die het niet met je eens zijn als dom te bestempelen.
En er is totaal geen agressie en opwinding, alleen bij jou, ik zit op kantoor, rustig te werken hoor.
quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sterk weer, echt heel erg goed van je hoor!
Mekkeren over kanker, nee, gewoon een vergroeing van cellen, in dit geval krakers in het lichaam van de maatschappij, precies benoemen als wat het is.
Klinkt het aardig, nee, is het accuraat, ja 100%.
100% nog wel.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sterk weer, echt heel erg goed van je hoor!
Mekkeren over kanker, nee, gewoon een vergroeing van cellen, in dit geval krakers in het lichaam van de maatschappij, precies benoemen als wat het is.
Klinkt het aardig, nee, is het accuraat, ja 100%.
quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:26 schreef bijdehand het volgende:
Ik hou van krakersVind het goed dat ze de leegstand aan de kaak stellen door middel van het stichten van brand. Ook ben ik het er helemaal mee eens dat ze alleen in het centrum gaan kraken, in dure, mooie gebouwen. Deze mensen, die zich kenmerken door hun vele goede principes, zijn niet uit op gratis woonruimte op een A-locatie. Ook ben ik het er mee eens dat niemand een gebouw kan bezitten en dat je gewoon in lege gebouwen mag wonen, mits deze op toplocaties staan. Hopelijk winnen onze ongewassen (maar sterke!!) vrienden het gevecht met de ME en kunnen ze nog jarenlang brand stichten en gebouwen slopen.
Het probleem van niet in een luxe pand midden in de stad te kunnen wonen, zoals zo'n beetje elke andere Amsterdammer die gewoon buiten het centrum woont?quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:22 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
100% nog wel.
Man man man.
Want er is niet eens 0.8% een probleem wat ze proberen aan te kaarten?
Ja, dat argument ken ik idd. Opzich kan ik me daar nog in vinden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:32 schreef Kosmoproleet het volgende:
Het gaat erom dat de markante gebouwen in het centrum een publieke functie blijven vervullen in plaats van verkocht worden aan die internationale private equity sprinkhanen.
Lekker generaliseren! Ooit in of bij de Tabakspanden geweest? Die zijn echt niet uitgewoond kan ik je vertellen, anders zijn ze niet ruim 30 jaar lang bewoond geweest..quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat argument ken ik idd. Opzich kan ik me daar nog in vinden.
Maar helaas, ze wonen het pand volledig uit van binnen, het wordt volledig onbruikbaar en ze trekken naar een nieuw pand, het zijn net sprinkhanen.
Als ze het puur uit echt idealitische overwegingen zouden doen zouden ze een greintje respect hebben voor de monumentale panden.
We?quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:46 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Kunnen we ze niet gewoon van het dak schieten?
[ afbeelding ]
"De Tabakspanden zijn in zeer slechte technische staat van onderhoud. Een ingreep is noodzakelijk."quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:45 schreef tbonesteak289 het volgende:
[..]
Lekker generaliseren! Ooit in of bij de Tabakspanden geweest? Die zijn echt niet uitgewoond kan ik je vertellen, anders zijn ze niet ruim 30 jaar lang bewoond geweest..
Wat niet mag kan nog steedsquote:Op woensdag 25 maart 2015 06:30 schreef badtripbob het volgende:
Kraken gaat door!
Te veel op GeenStijl gekekenquote:Op woensdag 25 maart 2015 06:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
Knuppel erover en pas stoppen als alle tandjes eruit liggen. Ongewassen werkschuw profiterend tuig
Aldus de Keyquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:48 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
"De Tabakspanden zijn in zeer slechte technische staat van onderhoud. Een ingreep is noodzakelijk."
Een gedeelte wordt gerenoveerd en een gedeelte gesloopt, wat ervoor in de plaats komt is niet groter, slopen en opnieuw opbouwen is teringduur, doen ze niet zomaar.quote:
Ja, degene die het moeten BETALEN zullen wel weer liegen itt de lieve krakertjesquote:
De Valreep in Amsterdam was omgetoverd tot buurthuis waar oudjes konden breien, yoga-workshops, festivalletjes, ruimte om moestuinen aan te leggen voor buurtbewoners, lezingen enz enz en dat allemaal zonder subsidiequote:Op woensdag 25 maart 2015 07:11 schreef Bugno het volgende:
Krakers![]()
Kan iemand een voorbeeld geven van mooie resultaten voortkomend uit dit soort vrijplaatsen? Als in prachtige kunst, vooruitstrevende bands etc.
De ongeschoolde krakers uit veelal het Oostblok hebben natuurlijk ook bijzonder veel verstand van renoveren, bouwen en hebben beschikking tot alle onderhoudsrapportages en bouwplannen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, degene die het moeten BETALEN zullen wel weer liegen itt de lieve krakertjes.
Nee, zijn veelal ook mensen uit andere landen dan Nederland.quote:
Met dat soort krakers heb ik ook niks.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat argument ken ik idd. Opzich kan ik me daar nog in vinden.
Maar helaas, ze wonen het pand volledig uit van binnen, het wordt volledig onbruikbaar en ze trekken naar een nieuw pand, het zijn net sprinkhanen.
Als ze het puur uit echt idealitische overwegingen zouden doen zouden ze een greintje respect hebben voor de monumentale panden.
Van wie was het pand? Want het is wel te doen om dat soort dingen te organiseren als je geen huur en dergelijke betaalt.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:53 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
De Valreep in Amsterdam was omgetoverd tot buurthuis waar oudjes konden breien, yoga-workshops, festivalletjes, ruimte om moestuinen aan te leggen voor buurtbewoners, lezingen enz enz en dat allemaal zonder subsidie
Is vorig jaar ontruimd
Ja dat dus, leuk om zulke initiatieven te exploiteren maar als ik iets wil beginnen moet ik ook huur betalen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:57 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Van wie was het pand? Want het is wel te doen om dat soort dingen te organiseren als je geen huur en dergelijke betaalt.
Een projectontwikkelaar die de grond en het pand heeft gekocht.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:57 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Van wie was het pand? Want het is wel te doen om dat soort dingen te organiseren als je geen huur en dergelijke betaalt.
Dat is het hem dus, het totaal uit het niets komende gevoel van ergens maar recht op te hebben.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:59 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja dat dus, leuk om zulke initiatieven te exploiteren maar als ik iets wil beginnen moet ik ook huur betalen.
Dank. Gaat om andere panden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:57 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Met dat soort krakers heb ik ook niks.
Maar de huidige onrust in Amsterdam is begonnen omdat de UVA-top, met een tekenende Amsterdamse arrogantie overigens, even heeft besloten wat geld te besparen door met het geniale idee te komen de panden in het centrum te verpatsen aan allerlei investeringsfondsen en exclusieve groepen.
De UVA-top is echter vergeten dat die gebouwen niet van de UVA-top zijn maar al decennia met gemeenschapsgeld zijn onderhouden en publieke instellingen zijn.
Dat zij op korte termijn wat geld gaan besparen en daarna zichzelf bonussen en veren in de reet gaan steken betekent niet dat dit verstandig of logisch is.
Althans, dat is wat ik ervan heb begrepen, ben geen expert of insider.
Van dat buurthuis? Waar ik op reageerde?quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:00 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Een projectontwikkelaar die de grond en het pand heeft gekocht.
Dat dierenasiel ja.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Van dat buurthuis? Waar ik op reageerde?
Waarschijnlijk dus gekocht door een projectontwikkelaar die er iets mee wou doen waar die hippies het niet mee eens zijn en het daarom kraken omdat ze zichzelf dat recht toe-eigenen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Die ging er een koffietent inzetten geloof ik. Want die zijn er nog niet genoeg natuurlijkquote:Op woensdag 25 maart 2015 11:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan 'krijgen' ze dus 'subsidie' van die projectontwikkelaar. Ze kunnen niet zonder subsidie, want ze hebben niks. Vind het maar laf om te zeggen dat ze zonder subsidie dat buurthuis konden runnen.quote:
O nee, dan is het goed. Het is beter om iets onrechtmatig te gebruiken als er toch iets stoms voor in de plaats komt.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die ging er een koffietent inzetten geloof ik. Want die zijn er nog niet genoeg natuurlijk
Maakt ze wel menselijk.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:09 schreef vaarsuvius het volgende:
at5 wat een pro's:
mag ik je telefoon even lenen?
die is leeg (om 11 uur )
Van de gemeente (eigenlijk van niemand, maar alle grond is formeel eigendom van de gemeente)Dat pand stond al 10 jaar leeg ofzo, allerlei overheidsplannen waren er om daar een nieuwe wijk neer te zetten maar dat gebeurde nooit. Nu wordt het uiteindelijk omgetoverd tot bistro ondanks buurtprotestenquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:57 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wordt er toch nog iets nuttigs gedaan met het pand, huldequote:Op woensdag 25 maart 2015 11:13 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Van de gemeente (eigenlijk van niemand, maar alle grond is formeel eigendom van de gemeente)Dat pand stond al 10 jaar leeg ofzo, allerlei overheidsplannen waren er om daar een nieuwe wijk neer te zetten maar dat gebeurde nooit. Nu wordt het uiteindelijk omgetoverd tot bistro ondanks buurtprotesten
Die komen met de bakfiets joh.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:13 schreef bijdehand het volgende:
Hoop dat die lui van AT5 hun busje niet onbeheerd laten staan want straks wordt die ook al gekraakt
Er zijn wel meer van dat soort initatieven hoor, vrankrijk in amsterdam, en joes garage, maar er zijn ook drugsgebruikende gare buitenlanders die panden verpauperen. Maar de nadruk van media en blogs ligt op 'stinkend lui werkschuw tuig'quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wordt er toch nog iets nuttigs gedaan met het pand, huldehebben die krakers ook hun zin: minder leegstand
Ik bedoel ook dat die krakers eruit zijn en er iemand is die er een bistro van maakt. Staat het pand niet meer leeg en mogen de krakers vertrekken. Juich dat alleen maar toe.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Er zijn wel meer van dat soort initatieven hoor, vrankrijk in amsterdam, en joes garage, maar er zijn ook drugsgebruikende gare buitenlanders die panden verpauperen. Maar de nadruk van media en blogs ligt op 'stinkend lui werkschuw tuig'
Ze kregen helemaal niks van die projectontwikkelaar, die stond ook niet open (wilde niet praten) om het pand alsnog een buurthuis te laten. Opzich heeft hij gelijk want 10 jaar eerder heeft dat pand de bestemming horeca gekregen, ookal kreeg het buurthuis uiteindelijk veel steun van de lokale politiekquote:Op woensdag 25 maart 2015 11:08 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan 'krijgen' ze dus 'subsidie' van die projectontwikkelaar. Ze kunnen niet zonder subsidie, want ze hebben niks. Vind het maar laf om te zeggen dat ze zonder subsidie dat buurthuis konden runnen.
De projectontwikkelaar wilde ze gewoon weg, maar volgen smij is er nog steeds geen uitbater voor de bistro. Hij zei tegen mij: 'ze mogen blij zijn dat ze de boel hebben mogen runnen, maar ze moeten nu weg want regels', waar ik het opzich wel mee eens bent. Alleen jammer dat hij niet in gesprek wil met de krakers om het buurthuis voort te zetten ipv de zoveelste commerciële koffiezaakquote:Op woensdag 25 maart 2015 11:20 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik bedoel ook dat die krakers eruit zijn en er iemand is die er een bistro van maakt. Staat het pand niet meer leeg en mogen de krakers vertrekken. Juich dat alleen maar toe.
Ook weer lekker gegeneraliseerd, lekker bezig joh! Er zullen absoluut gevallen zijn waarbij het wel opgaat, maar in dit geval even niet..quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, degene die het moeten BETALEN zullen wel weer liegen itt de lieve krakertjes.
Oeeeeee, generaliserend, wat errug!quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:25 schreef tbonesteak289 het volgende:
[..]
Ook weer lekker gegeneraliseerd, lekker bezig joh! Er zullen absoluut gevallen zijn waarbij het wel opgaat, maar in dit geval even niet..
Ik denk dat de projectontwikkelaar het prima zou hebben gevonden als de kraker huurders werden, maar dat was zeker teveel gevraagd?quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
De projectontwikkelaar wilde ze gewoon weg, maar volgen smij is er nog steeds geen uitbater voor de bistro. Hij zei tegen mij: 'ze mogen blij zijn dat ze de boel hebben mogen runnen, maar ze moeten nu weg want regels', waar ik het opzich wel mee eens bent. Alleen jammer dat hij niet in gesprek wil met de krakers om het buurthuis voort te zetten ipv de zoveelste commerciële koffiezaak
Ik weet er het een en ander van omdat ik er ooit een achtergrondverhaal over heb geschreven trouwens
Genoeg krakers die overeenstemming met eigenaren proberen te realiseren en daar in slagen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oeeeeee, generaliserend, wat errug!
Nee, dat er nou toevallig ook wel eens een "goeie"tussen zit maakt het geen generaliseren, want ook de "goeien" zijn eigenlijk gewoon fout bezig, het toeeigenen van andermans eigendom zonder recht daarop.
Dat pand is nog steeds geen eigendom van de projectontwikkelaar, maar van de gemeente. Hij is alleen verantwoordelijk voor het verwezenlijken van die nieuwe wijk. En de gemeente deed er niks mee, veel politieke partijen steunden juist het buurthuisquote:Op woensdag 25 maart 2015 11:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik denk dat de projectontwikkelaar het prima zou hebben gevonden als de kraker huurders werden, maar dat was zeker teveel gevraagd?
Zoals in dit geval ook tot op het laatst geprobeerd is.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Genoeg krakers die overeenstemming met eigenaren proberen te realiseren en daar in slagen.
De reden waarom je een pand leeg wilt hebben is dat je er dan pas iets mee kan, daarnaast is het niet aan krakers om te beslissen of dat goed of fout is. Hoe zou jij het vinden als ik jouw huis bewoon als je op vakantie bent? Dat ik dan zeg: Hey ik vind het een slecht idee dat jij je huis niet via AirBnb verhuurt tijdens je vakantie, dus dan ga ik er maar in.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:19 schreef tbonesteak289 het volgende:
[..]
Leegstand, en dat gaat de Key (gesubsidieerde woningstichting..) er nu waarschijnlijk ook weer mee doen, ze hebben in ieder geval amper aangetoond er daadwerkelijk iets mee van plan te zijn.
Overigens hebben de laatste bewoners van het Slangenpand zelf het pand verlaten, zonder politie/ME oid, en heeft de huidige groep krakers weinig met die laatste bewoners te maken, hoe goed ik hun bedoelingen verder ook vind.
Om even wat dingen in perspectief te zetten..
Achter je loonslaaf Dell-desktop?quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:03 schreef HenkvonAnnie het volgende:
Mag toch hopen dat de kosten voor het inzetten van de ME verhaald worden op dat werkschuwe tuig? Achterlijk uitschot.
Ja, maar zo werkt kraken alleen niet.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
De reden waarom je een pand leeg wilt hebben is dat je er dan pas iets mee kan, daarnaast is het niet aan krakers om te beslissen of dat goed of fout is. Hoe zou jij het vinden als ik jouw huis bewoon als je op vakantie bent? Dat ik dan zeg: Hey ik vind het een slecht idee dat jij je huis niet via AirBnb verhuurt tijdens je vakantie, dus dan ga ik er maar in.
Jawel. Genoeg mensen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:55 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Gewoon dat pand slopen met dat nutteloze tuig er nog in. Niemand die ze zal missen.
Gelukkig wel. De ME hoeft mij in ieder geval niet te verwijderen uit een wederrechtelijk verkregen woning.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Achter je loonslaaf Dell-desktop?
Het gooien van zwaar vuurwerk naar de ME als "poging tot zware mishandeling / veroorzaken zwaar lichamelijk letsel"quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:03 schreef HenkvonAnnie het volgende:
Mag toch hopen dat de kosten voor het inzetten van de ME verhaald worden op dat werkschuwe tuig? Achterlijk uitschot.
En dit. Waarschijnlijk ijdele hoop..quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het gooien van zwaar vuurwerk naar de ME als "poging tot zware mishandeling / veroorzaken zwaar lichamelijk letsel"
Ja, dat is idd iets slechtsquote:Op woensdag 25 maart 2015 12:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Achter je loonslaaf Dell-desktop?
In 2013 in Arnhem kregen ze een maand cel, taakstraf van 120 uur en een gezamenlijke boete van iets meer dan 10.000 euro. Toen staken ze autobanden in brand en kreeg de politie verfbommen naar hun hoofd. Dus tja...quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:08 schreef HenkvonAnnie het volgende:
[..]
En dit. Waarschijnlijk ijdele hoop..
Niet per se, maar het verklaart wel de extreme frustratie.quote:
Nee, maar wel suf.quote:
Dat is niet eng, dat past naar mijn mening niet in onze samenleving. Prima dat zij ervoor kiezen om niet elke dag met een koffertje onder hun arm naar kantoor te gaan, maar ga dan niet met je luie reet ergens een pand kraken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Niet per se, maar het verklaart wel de extreme frustratie.
Zijn mensen die laten zien dat het anders kan en dat is eng.
Nee, dat is een interpretatie, en niet zo'n beste ook.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Niet per se, maar het verklaart wel de extreme frustratie.
Zijn mensen die laten zien dat het anders kan en dat is eng.
Omdat het tijd nodig heeft.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:12 schreef 10minuteman het volgende:
Waarom duurt dit zo lang. Niks exclusiefs aan als er weinig gebeurt...
Nee, maar dat maakt de rancune richting zulke mensen stukken hilarischer.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat is een interpretatie, en niet zo'n beste ook.
Jij verzint de frustratie zelf voor een ander. En er zijn idd mensen die laten zien dat het anders kan, in een afgeragd pand met andere stinkende hippies wegrotten.
Denk je nou echt dat de loonslaaf in een mooi warm huis met vrouw en kind 1 sec jaloers is op wat zwervers?.
Goed zo! Meteen erop springen en geef hem ervanlangs!quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij verzint de frustratie zelf voor een ander. En er zijn idd mensen die laten zien dat het anders kan, in een afgeragd pand met andere stinkende hippies wegrotten.
Denk je nou echt dat de loonslaaf in een mooi warm huis met vrouw en kind 1 sec jaloers is op wat zwervers?.
Jaloers niet per se. Zou wel kunnen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is gestoeld op het feit dat de rest van Nederland werkt om in het levensonderhoud van de krakers te voorzien.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, maar dat maakt de rancune richting zulke mensen stukken hilarischer.
Ochtendje vrij. Verder werk ik meer dan 40u dus maak je geen zorgenquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zelf ook hard aan het werken op Fok zeker?
Dat is ook niet meer dan een aanname die je hier doetquote:Op woensdag 25 maart 2015 12:19 schreef HenkvonAnnie het volgende:
[..]
Dat is gestoeld op het feit dat de rest van Nederland werkt om in het levensonderhoud van de krakers te voorzien.
Het is ook geen rocketscience. Het duurt gewoon lang met overleggen en al die andere zaken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:20 schreef 10minuteman het volgende:
Knuppel ze gewoon neer. Je hebt de mankracht en nummers.
Het is geen rocketscience.
Wie betaalt anders hun uitkering?quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is ook niet meer dan een aanname die je hier doet
Wie zegt dat ze een uitkering hebben?quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:29 schreef HenkvonAnnie het volgende:
[..]
Wie betaalt anders hun uitkering?
Godverquote:Op woensdag 25 maart 2015 12:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze een uitkering hebben?
Voornamelijk omdat ze op woensdagmiddag tijd hebben om te krakenquote:Op woensdag 25 maart 2015 12:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze een uitkering hebben?
Voor een uitkering moet je tegenwoordig minstens 27 zijnquote:Op woensdag 25 maart 2015 12:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Godverdit nog durven te betwisten
Ja, dan MOETEN ze wel een uitkering hebben inderdaadquote:Op woensdag 25 maart 2015 12:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voornamelijk omdat ze op woensdagmiddag tijd hebben om te kraken.
Nou ok, de rest zal wel gewoon jatten iddquote:Op woensdag 25 maart 2015 12:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, dan MOETEN ze wel een uitkering hebben inderdaadEen andere reden is ook absoluut niet mogelijk
Ik lees hier regelmatig jaloerse reacties op de centrumlocaties ja. Het is natuurlijk ook frustrerend als je met 2x45 uur in de week net 150 m2 in een troosteloze buitenwijk kunt betalen doordat de leukste huizen worden weggekaapt door mensen die handiger zijn in het graaien in andermans verdiensten. Maar dan richt je je pijlen toch echt verkeerd.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:13 schreef HeatWave het volgende:
Met name yuppen hebben ook niet door dat hun eigen zwerm datgene stukvreet wat ze begeren. Of dat nou de authentieke Amsterdamse buurtkroeg is die ze binnen het jaar een boekhouderssfeertje geven of dat het om hele buurten of zelfs steden gaat, consumeren en uitspugen als uitgekauwde kauwgum.quote:
Onzin, ik ben nogal realistisch, er zijn nou eenmaal "betere" mensen dan ik, die iets beter kunnen dan ik en dus beter verdienen. En dus wel kunnen wonen waar ik niet kan wonen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik lees hier regelmatig jaloerse reacties op de centrumlocaties ja. Het is natuurlijk ook frustrerend als je met 2x45 uur in de week net 150 m2 in een troosteloze buitenwijk kunt betalen doordat de leukste huizen worden weggekaapt door mensen die handiger zijn in het graaien in andermans verdiensten. Maar dan richt je je pijlen toch echt verkeerd.
[..]
Met name yuppen hebben ook niet door dat hun eigen zwerm datgene stukvreet wat ze begeren. Of dat nou de authentieke Amsterdamse buurtkroeg is die ze binnen het jaar een boekhouderssfeertje geven of dat het om hele buurten of zelfs steden gaat, consumeren en uitspugen als uitgekauwde kauwgum.
Mhoa, als je kunt fokken kun je ook kraken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:37 schreef HeatWave het volgende:
Onzin, ik kan prima as we speak een server opbouwen en even een post doen tijdens het wachten op een driverinstall.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:45 schreef nietzman het volgende:
[..]
Mhoa, als je kunt fokken kun je ook kraken.
Maar jij hebt geen vrije dagen ofzo? Wie weet hebben deze mensen wel vrij genomen vandaagquote:Op woensdag 25 maart 2015 12:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Onzin, ik kan prima as we speak een server opbouwen en even een post doen tijdens het wachten op een driverinstall.
Dat is toch wat lastig met je theedoek om je kop tussen het traangas.
Ja, al weken lang, collectiefquote:Op woensdag 25 maart 2015 12:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar jij hebt geen vrije dagen ofzo? Wie weet hebben deze mensen wel vrij genomen vandaag
Dat deden ze dinsdagavond.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik wil ook werken waar zij werken, zoveel vrije dagenquote:Op woensdag 25 maart 2015 12:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar jij hebt geen vrije dagen ofzo? Wie weet hebben deze mensen wel vrij genomen vandaag
OK!quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Onzin, ik kan prima as we speak een server opbouwen en even een post doen tijdens het wachten op een driverinstall.
Onmogelijk als het om krakers gaatquote:Op woensdag 25 maart 2015 12:48 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Dat deden ze dinsdagavond.
Maar er zijn natuurlijk meer mogelijkheden tussen 40 uur werken en een uitkering.
moesten ze zich dan vanochtend niet melden bij de prikdienst voor hun 'tegenprestatie'?quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Onmogelijk als het om krakers gaatDie hebben immers allemaal een uitkering zo heb ik me hier laten vertellen.
Vraag dat maar aan de mensen hier die zo zeker weten dat ze een uitkering hebbenquote:Op woensdag 25 maart 2015 12:54 schreef Casiotone het volgende:
[..]
moesten ze zich dan vanochtend niet melden bij de prikdienst voor hun 'tegenprestatie'?
quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:46 schreef HeatWave het volgende:
Ik mag hopen dat je baas klanten geen extra kosten in rekening gaat brengen vanwege verspilde werktijd om hier commentaar in de baas zijn tijd te leveren.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:06 schreef HenkvonAnnie het volgende:
[..]
Gelukkig wel. De ME hoeft mij in ieder geval niet te verwijderen uit een wederrechtelijk verkregen woning.
quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:02 schreef StephanL het volgende:
Stormram op de shovel nu, gaan de deur open breken
Daarvoor moet je in Maaskantje zijn. Of Moerdijk.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:40 schreef vaarsuvius het volgende:
waar blijven de ontploffingen met grote vuurballen?
Nou helaas werkt het niet zo.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Onzin, ik ben nogal realistisch, er zijn nou eenmaal "betere" mensen dan ik, die iets beter kunnen dan ik en dus beter verdienen. En dus wel kunnen wonen waar ik niet kan wonen.
Eh, ja zo werkt het precies dusquote:
Ja joh, zo'n sprinkhanen investeerderfonds uit de States die mensen en arbeiders aldaar hun laatste restje rechten uitknijpt om nog een paar procent meer rendement te boeken (en daarna te zitten op dat al dat geld, wat dus niet de economie in stroomt) is 'beter' dan jij of heeft er 'hard voor gewerkt' ?quote:
Wederom, boe-hoe, iemand heeft het beter voor elkaar dan ik, en das onrechtvaardig, ik werk niet, maar IK zou er moeten wonen, want... eehhhm,,, geen reden!quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:58 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja joh, zo'n sprinkhanen investeerderfonds uit de States die mensen en arbeiders aldaar hun laatste restje rechten uitknijpt om nog een paar procent meer rendement te boeken (en daarna te zitten op dat al dat geld, wat dus niet de economie in stroomt) is 'beter' dan jij of heeft er 'hard voor gewerkt' ?
maakt het echter. goed voor de adrenaline.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:22 schreef Rabieluh het volgende:
Waarom hebben ze allemaal capuchons en maskers op? Zijn ze bang dat hun baankansen afnemen als ze herkenbaar in beeld komen?
Het lijkt te werken inderdaad, hoor ze tekeer gaan. Lekker rammen met die verkeersborden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:27 schreef isax het volgende:
[..]
maakt het echter. goed voor de adrenaline.
het is een soort jostiband meet.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:28 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Het lijkt te werken inderdaad, hoor ze tekeer gaan. Lekker rammen met die verkeersborden.
Als die krakers nou gewoon weggaan kan de aannemer de boel rechttrekken.quote:
Wat zal hun mama wel niet denken van hun zoon.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:38 schreef Rabieluh het volgende:
Kijk ze weer lekker meppen met die spullen.
De krakers proberen anders nu wel degelijk mensen dood te gooien met allemaal zooi.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:45 schreef Zwoerd het volgende:
Die intense haat tegen krakers snap ik nooit. Prima dat je het niet eens bent met kraken, maar als je sommige reacties hier leest, lijkt het of men krakers op hetzelfde niveau zet als kindermoordenaars.
Alleen in jouw fantasie.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:45 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
De krakers proberen anders nu wel degelijk mensen dood te gooien met allemaal zooi.
Die relaxte houding ookquote:Op woensdag 25 maart 2015 14:51 schreef StephanL het volgende:
Even luchten van de container, iemand heeft een poepje gelaten
De zuipkeet van de ME.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Chillen met je homies.![]()
[ afbeelding ]
nee dikke party gehad.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:53 schreef LazyDave het volgende:
Zouden de krakers hebben geslapen vannacht?
Hahaquote:Op woensdag 25 maart 2015 14:54 schreef Rabieluh het volgende:
En dan dadelijk zo met die kraan door de krakers heen.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:56 schreef tralalala het volgende:
Ze gaan de container tegenhouden met een stok
Ja eigenlijk wel ja.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:57 schreef vigen98 het volgende:
Ik heb nooit zoiets gezien, best slim eigenlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |