abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151026223
Cor en Don
pi_151026321
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:32 schreef tralalala het volgende:
:( De krakers waren dus al weg _O-
_O-
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_151026427
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:12 schreef tralalala het volgende:
Een random persoon meppen omdat je boos op je pa bent. :')
Het kan allemaal in Amsterdam.
Pauperstad. Hoe lang heeft dat gezeik over die krakers niet geduurd? Hele boeken zijn erover volgeschreven.
Hier heb je geen krakers. Wij bouwen gewoon huizen. :P
pi_151026598
Ik had het idee al toen de container voor de eerste keer geplaatst werd op het dak. Dat één krakertje nog met een stok die container probeerde te slaan. Ging de rest van zijn vriendjes met operatie stofwolk weg. :D
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_151026641
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:44 schreef WcPot het volgende:
Ik had het idee al toen de container voor de eerste keer geplaatst werd op het dak. Dat één krakertje nog met een stok die container probeerde te slaan. Ging de rest van zijn vriendjes met operatie stofwolk weg. :D
Zijn ze snel weg gegaan. Hulde aan die krakers :D _O_
pi_151027470
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:49 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Zo werkt het in de praktijk meestal wel, inderdaad.
Maar dan nog, komt er uiteindelijk meer geld aan de samenleving ten goede dan door het gespuis wat men nu probeert buiten te krijgen.
Nee, hoezo?
quote:
Voor wat betreft het studeren op kosten van de staat; meestal wordt dat in het werkzame leven ruimhartig terug betaald via de IB, onder andere.
Dat gaat natuurlijk niet op als iemand zijn beroep maakt van andere belastingbetalers benadelen ten gunste van zijn opdrachtgever.

quote:
Hier ben ik het wel met je eens, het is niet nodig om buurten te laten verpauperen om toch wat te verdienen. Helaas gebruiken sommigen dit wel als verdienmodel.

Ja, dat is laakbaar, om het maar eens zacht uit te drukken. Maar net zo laakbaar vind ik krakerstuig wat door het uitwonen van panden, nog eens een extra bijdrage levert aan het verpauperen.
Het is niks nieuws, na 30 jaar vrij spel voor vastgoedspeculanten was Amsterdam eind jaren 70 een vieze, lelijke, verpauperde stad. Toen kwam de kraakbeweging en de politieke reactie erop, en midden jaren 90 was de stad er weer bovenop. Dan denkt iedereen leuk, gezellig, lekker levendig, cultureel, bruisend en succesvol, en dan worden de billen weer wagenwijd gespreid voor de allervetste parasieten en begint het hele gelul opnieuw. Niet omdat de vastgoedspeculanten nou zoveel macht hebben gekocht, hoewel de VVD altijd voor hen paraat staat, maar omdat het fucking kleinburgerlijke laffe klootjesvolk zich bedreigd voelt door iedereen met een andere levensstijl en luidkeels schreeuwt om ze hun huizen uit te knuppelen. En dan maar 'ja, helaas, laakbaar' roepen tegen de echte parasieten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_151028100
Enorm balen dat ik vandaag een afspraak aan de andere kant van het land had, aangezien ik op een paar minuten fietsen woon. Anders was ik zeker ff gaan kijken ;(

Gebeurt er nu nog wat of zijn ze allemaal al gepakt?
pi_151028476
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:31 schreef El_Liberaliste het volgende:
Enorm balen dat ik vandaag een afspraak aan de andere kant van het land had, aangezien ik op een paar minuten fietsen woon. Anders was ik zeker ff gaan kijken ;(

Gebeurt er nu nog wat of zijn ze allemaal al gepakt?
van wat ik net las gebeurt er nu weinig. Anders even AT5 twitter lezen.
pi_151344877
Twee ton schade door krakersrellen Spuistraat

De krakers die vorige week van de Spuistraat oorlogsgebied maakten, hebben voor bijna twee ton schade aangericht. Dat zei burgemeester Eberhard van der Laan vanavond in gesprek met AT5.

De krakers van De Tabakspanden wierpen vorige week in de nacht van dinsdag op woensdag barricades op met klinkers uit de straat, stichtten brand en vernielden straatmeubilair.

De ochtend daarop volgde ontruiming van de panden, die 32 jaar werden bewoond door krakers. Die ontruiming stond eigenlijk gepland voor 1 april - veel oorspronkelijke bewoners waren daarom al vertrokken - maar werd vervroegd vanwege de hevige nachtelijke rellen. De relschoppers hadden het pand het weekend daarvoor herkraakt. Zeker zes van hen hebben niet de Nederlandse identiteit.

Politie-inzet
De Mobiele Eenheid was uiteindelijk de hele dag bezig met de ontruiming, omdat krakers in de panden barricades hadden opgeworpen en continu met verfbommen en andere objecten gooiden. Bij de twee ton schade waar Van der Laan over spreekt, zijn de kosten van de politie-inzet tijdens die ontruiming nog niet meegerekend.

Volgens Van der Laan is het onmogelijk de schade te verhalen op de 19 gearresteerde krakers. 'Als je allerlei juridische zaken begint tegen mensen die toch niets kunnen ophoesten, dan is dat ook geen goed besteed belastinggeld.'
http://www.parool.nl/paro(...)len-Spuistraat.dhtml
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 3 april 2015 @ 22:50:59 #285
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_151345664
Vies links steeltuig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: