quote:In Amsterdam hebben krakers barricades in brand gestoken op de Spuistraat. Ze protesteren tegen de geplande sloop van het gekraakte Slangenpand.
De politie bekijkt nog of er wordt ingegrepen. "Het vuur moet in ieder geval worden geblust", zegt een woordvoerder.
Het Slangenpand werd afgelopen weekend ontruimd, omdat een woningbouwvereniging het wil slopen. Er zijn nieuwe woningen en bedrijfspanden gepland.
De krakers drongen gisteravond opnieuw het gebouw binnen. Ze willen dat het Slangenpand, dat al meer dan dertig jaar wordt gebruikt door kunstenaars en krakers, blijft bestaan.
In Lelystad is veel prima ruimte voor vrijplaatsen, nee dit soort figuren zullen en moeten gratis op A-Locaties zitten. Daarnaast is kraken gewoon strafbaar, daarom hard ingrijpen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 06:30 schreef badtripbob het volgende:
Belachelijk dat ze zo'n cultureel pand willen slopen!!
Vrijplaatsen zijn een groot goed!
Kraken gaat door!
Er word overal gekraakt heus niet alleen op die A-locatiesquote:Op woensdag 25 maart 2015 06:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Lelystad is veel prima ruimte voor vrijplaatsen, nee dit soort figuren zullen en moeten gratis op A-Locaties zitten. Daarnaast is kraken gewoon strafbaar, daarom hard ingrijpen.
In Amsterdam vrijwel altijd, ik ben ook niet wetboek geil, maar kraken is gewoon diefstal, en bovendien zelden tot nooit ideaal, ze zijn helemaal niet tegen leegstand, ze willen gewoon gratis wonen op een mooie lokatie. In Amsterdam zie je ook dat de meeste krakers buitenlands tuig is.quote:Op woensdag 25 maart 2015 06:56 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Er word overal gekraakt heus niet alleen op die A-locaties
En lekker belangrijk of het strafbaar is.. Mensen die wetboekgeil zijn
...
Ik heb geen moeite met het kraken van leegstaande, niet gebruikte panden voor woonruimte. Met het niet willen oprotten zodra de rechtmatige eigenaar concrete plannen met het pand heeft, nadrukkelijk wel.quote:Op woensdag 25 maart 2015 06:30 schreef badtripbob het volgende:
Belachelijk dat ze zo'n cultureel pand willen slopen!!
Vrijplaatsen zijn een groot goed!
Kraken gaat door!
En boos worden als iemand het dan terug wilt.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:45 schreef Janneke141 het volgende:
KrakersNiet willen betalen, ondertussen andermans eigendom vernielen en je dan nog moreel verheven voelen ook. Veel dieper kun je niet zinken.
Er zijn er een paar, maar dat zijn vooral plekjes waar de echte idealistische kunstenaars zaten, Ruigoord is een mooi voorbeeld, maar dat zou dan ook gewoon gesloopt worden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:11 schreef Bugno het volgende:
Krakers![]()
Kan iemand een voorbeeld geven van mooie resultaten voortkomend uit dit soort vrijplaatsen? Als in prachtige kunst, vooruitstrevende bands etc.
En waarom zouden ze het niet huren wanneer ze er willen wonen?quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:20 schreef Goedzooi het volgende:
Ze mogen van mij prima in leegstaande panden wonen, maar dan moeten ze zich wel gedragen.
Omdat het pand waarschijnlijk niet te huur is?quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
En waarom zouden ze het niet huren wanneer ze er willen wonen?
En waarom denk je dat het niet te huur is?quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:42 schreef Goedzooi het volgende:
[..]
Omdat het pand waarschijnlijk niet te huur is?
Anders hadden ze het wel gehuurd. Tenzij die krakers gewoon skeer zijn natuurlijk. Je hebt eigenlijk wel gelijk.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
En waarom denk je dat het niet te huur is?
Waarom? Als ik een huis koop ter investering, of ik heb hier een pand maar ik woon in het buitenland, geeft dat andere mensen het recht om er dan maar te gaan wonen?quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:20 schreef Goedzooi het volgende:
Ze mogen van mij prima in leegstaande panden wonen,
En dat doen ze dan gek genoeg niet.quote:maar dan moeten ze zich wel gedragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |