Het gaat erom of hij zijn werk goed doet, en dat doet hij. Of hij nu wel of niet door politiek-correcte hoepeltjes wil springen staat daar los van.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:30 schreef summer2bird het volgende:
Terecht.
Hij is al zo vaak over de scheef gegaan dat het er wel eens van moest komen. Wel jammer dat het ook het einde betekend van Top Gear.
Ehm...quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:30 schreef LXIV het volgende:
Een stap voorwaarts op weg naar een nóg kleurlozere, politiek-correctere, zouteloze BBC. In plaats van Top Gear kunnen nu cursussen regenboogtekeningmaken met gekleurde macaroni uitgezonden worden. Krijgen Linksmensen een veel beter gevoel bij.
Het is PC om maatregelen te treffen als iemand zo omgaat met een collega? Van jou had hij een goedkeurende klap op zijn schouder gekregen?quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat erom of hij zijn werk goed doet, en dat doet hij. Of hij nu wel of niet door politiek-correcte hoepeltjes wil springen staat daar los van.
Gewoon een paar weken of een maand salaris inhouden, zoals dat bij profvoetballers met losse handjes ook vaak zat gebeurd.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is PC om maatregelen te treffen als iemand zo omgaat met een collega? Van jou had hij een goedkeurende klap op zijn schouder gekregen?
En niet te vergeten een tv-show die (vrijwel) wereldwijd verkocht werd...quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:47 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Niemand kan Jeremy vervangen.
Zonde, denk dat ze de producent en Hamster + May nu ook kwijt zijn plus nog een ander gedeelte van het team.
BBC is nog steeds eigenaar van de show, maar of dat nu nog lekker gaat lopen...quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En niet te vergeten een tv-show die (vrijwel) wereldwijd verkocht werd...
Als het één of ander verwijfd consumentenprogramma over duurzame Dacia's en Vauxhall Astra's met de al eerder genoemde 1.6 motor gaat worden gaan de kijkcijfers harder kelderen dan de BBC "Jeremy, please come back!" kan zeggen...quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:53 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
BBC is nog steeds eigenaar van de show, maar of dat nu nog lekker gaat lopen...
Nee, maar je kan je afvragen of het meteen exit moet zijn. Wellicht wel, ik heb nog steeds niet gelezen wat er nu precies is gebeurd, maar wellicht had ook volstaan kunnen worden met andere maatregelen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:35 schreef Lienekien het volgende:
Het is PC om maatregelen te treffen als iemand zo omgaat met een collega? Van jou had hij een goedkeurende klap op zijn schouder gekregen?
Al die andere "gedoetjes" sloegen natuurlijk helemaal nergens op. Dat was een hoop spijkers op laag water zoeken. Van die "racistische opmerkingen" die dan net niet gemaakt werden, maar waarvan het leek alsof. Dat is Britse humor. Nou ja, dat was Britse humor, nu bestaat het land vooral uit humorlozen, althans... zo lijkt het.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:11 schreef Copycat het volgende:
Volgens mij is dit niet meteen exit, maar de laatste druppel in een van gedoe op gedoe overlopende emmer.
Het was een tikkeltje grove, niet politiek correcte humor die je in ieder café en op iedere werkplek (zeg maar gerust iedere omgeving waar normale mensen met mekaar communiceren) tegen zal komen...quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:14 schreef Copycat het volgende:
Neuh, dat was Clarkson-humor. Die is gelukkig niet identiek aan 'de' Britse humor.
Het net niet/net wel zeggen van iets wat ongepast is, is weldegelijk Britse humor.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:14 schreef Copycat het volgende:
Neuh, dat was Clarkson-humor. Die is gelukkig niet identiek aan 'de' Britse humor.
Maar dan nog is er een verschil tussen wat je kunt zeggen onder vrienden of in the privacy of your own home en wat je kunt zeggen op televisie of ergens anders waar anderen meeluisteren naar een publiek figuur.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het net niet/net wel zeggen van iets wat ongepast is, is weldegelijk Britse humor.
"De" Britse humor bestaat niet.
Maar zonder de humor van Clarkson, bestaat het land nu uit volgens jou voornamelijk uit humorlozen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:30 schreef DS4 het volgende:
Het net niet/net wel zeggen van iets wat ongepast is, is weldegelijk Britse humor.
"De" Britse humor bestaat niet.
Niet te vergeten zelfspot.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar zonder de humor van Clarkson, bestaat het land nu uit volgens jou voornamelijk uit humorlozen.
Doe mij maar Fry, Mitchell en consorten. Dat is mijn Britse humor. Zoeken ook grenzen op, maar met net iets meer smaak en eruditie.
Die is redelijk pissed off.quote:
Als het overduidelijk humor is, kun je wat mij betreft heel ver gaan. De incidenten die ik voorbij heb zien komen raken daar nog lang niet aan.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:31 schreef Lienekien het volgende:
Maar dan nog is er een verschil tussen wat je kunt zeggen onder vrienden of in the privacy of your own home en wat je kunt zeggen op televisie of ergens anders waar anderen meeluisteren naar een publiek figuur.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat als zijn humor niet kan er bijzonder veel humorlozen zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:32 schreef Copycat het volgende:
Maar zonder de humor van Clarkson, bestaat het land nu uit volgens jou voornamelijk uit humorlozen.
Nergens heb ik gezegd dat Clarkson smaakvolle humor heeft. Maar ik kan er wel om lachen.quote:Doe mij maar Fry, Mitchell en consorten. Dat is mijn Britse humor. Zoeken ook grenzen op, maar met net iets meer smaak en eruditie.
Lekker laten zitten waar hij zit. Zit hij nl. prima.quote:
Een makkelijk en populair oordeel voor buitenstaanders.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als het overduidelijk humor is, kun je wat mij betreft heel ver gaan. De incidenten die ik voorbij heb zien komen raken daar nog lang niet aan.
Gezeik, m.i.
Ik zie hem liever bij Top Gear.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lekker laten zitten waar hij zit. Zit hij nl. prima.
Of mensen met een ander soort gevoel voor (Britse) humor.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:35 schreef DS4 het volgende:
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat als zijn humor niet kan er bijzonder veel humorlozen zijn.
Het VPRO standpunt over populariteit deel ik niet. En wat er makkelijk aan is ontgaat mij ook.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:35 schreef Lienekien het volgende:
Een makkelijk en populair oordeel voor buitenstaanders.
Ik mis iets.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het VPRO standpunt over populariteit deel ik niet. En wat er makkelijk aan is ontgaat mij ook.
Mijn mening. Hoef je niet te delen, maar o tsjonge. "There is a slope on it". -"You're right, it's definitely higher on that side."
Nog afgezien van het feit dat dat prima kan, want het suggereert iets zonder dat het gezegd wordt... waarom is het Clarkson die daar 100% voor wordt aangepakt, terwijl de reply van Hammond duidelijk laat zien dat het een één tweetje is?
Hij werd gezocht. Punt.
Dan delen wij dezelfde analyse, ik zie namelijk liever een Top Gear met wat meer auto en wat minder grappen en grollen. Ook de oude afleveringen met Clarkson waren toch wel wat serieuzer volgens mij, en toen vond ik het een leuker programma.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
Prima chauffeur te weinig humor voor Top Gear. Zit beter waar hij nu zit.
quote:
Dat is kennelijk jouw mening.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:37 schreef Copycat het volgende:
Of mensen met een ander soort gevoel voor (Britse) humor.
Exactemundo!quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
Prima chauffeur te weinig humor voor Top Gear. Zit beter waar hij nu zit.
Top Gear is wat mij betreft ook wat te veel grappen en grollen geworden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dan delen wij dezelfde analyse, ik zie namelijk liever een Top Gear met wat meer auto en wat minder grappen en grollen. Ook de oude afleveringen met Clarkson waren toch wel wat serieuzer volgens mij, en toen vond ik het een leuker programma.
Humor?quote:
Daarom.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:43 schreef DS4 het volgende:
Derhalve: mijn mening. Ook maar een mening.
Klinkt als dat programma van Johan Derksen. Een trendquote:Op woensdag 25 maart 2015 16:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dan delen wij dezelfde analyse, ik zie namelijk liever een Top Gear met wat meer auto en wat minder grappen en grollen. Ook de oude afleveringen met Clarkson waren toch wel wat serieuzer volgens mij, en toen vond ik het een leuker programma.
Hij heeft er op aangestuurd, maar het blijft staan dat de organisatie vooral veel te lange tenen had.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Man, dat gezever over hoe onterecht het is dat Clarkson ontslagen is. He was walking on thin ice, dat wist ie en op een gegeven moment is het dan gewoon over als je weer de fout in gaat.
Hij zocht al dan niet bewust de grenzen op van wat wel en niet gepruimd werd. Dat mag, hell, ik houd wel van dat soort gedrag zelfs in de entertainmentwereld maar dan moet je je wel realiseren dat je gedrag onder een vergrootglas komt te liggen en dat als je (te vaak) over de geaccepteerde grenzen stapt je werkgever wel eens klaar met je kan zijn. Zo gaat dat in elke organisatie...
Nee hoor. Maar nu je het niet met mij eens bent wel natuurlijk...quote:
James May noemt zich op Twitter nu ook Former TV presenter only remembered for saying 'Oh cock'.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:34 schreef Lienekien het volgende:
Clarkson heeft op twitter de tekst in zijn profiel veranderd naar 'I used to be a presenter on the BBC 2 motoring show Top Gear'.
quote:** Ex-BBC presenter Jeremy Clarkson is speculated to be signing an agreement with Netflix (NFLX), according to The Telegraph
Ik denk het wel. En ik denk dat die laat maar waaien- houding ook heeft bijgedragen aan Clarksons gevoel van onaantastbaarheid.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:52 schreef Lienekien het volgende:
Als hij zich tot nu toe smetteloos had gedragen, hadden ze hem dan alleen een slap on the wrist gegeven nadat hij zijn producer was aangevlogen?
Ik mag hopen van niet.
Er zijn al lange tijd geruchten over akkefietjes tussen presentatie en productie bij Top Gear. Die werden meestal afgedaan als kwajongensstreken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk het wel. En ik denk dat die laat maar waaien- houding ook heeft bijgedragen aan Clarksons gevoel van onaantastbaarheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |